510. Liderii “pucioşi” îl acuză pe arhiereul Irineu că încă din anul 1992 “i s-a stins credincioşia” şi iubirea pentru secta lor

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.


510.  Liderii “pucioşi” îl acuză pe arhiereul Irineu că încă din anul 1992 “i s-a stins credincioşia” şi iubirea pentru secta lor

„Magicienii sulfuroşi” nu se potolesc cu acuzaţiile absurde şi deşănţate la adresa feţelor bisericeşti în general şi la adresa arhiereului Irineu, în particular. Deşi arhiereul Irineu s-a dezis de „pucioşi” încă din anul 1992, ei continuă să-l denigreze prin articole discordante, care se contrazic copios unele pe altele. De cele mai multe ori, ei îl zugrăvesc pe Irineu ca pe un om fricos şi slab, care s-a lăsat victimă a colegilor săi, arhiereii din B.O.R. (şi care l-ar fi forţat să stea departe de sectarii pucioşi, împotriva voinţei lui). Alteori, ei îl acuză cu năduf că s-a lepădat din proprie iniţiativă de credincioşia sa iniţială faţă de „Noul Ierusalim” (lucru reprobabil, malefic şi nociv, în viziunea lor), depărtându-se de liderii sectei şi de învăţăturile lor eretice. Acuzaţiile repetate de erezie care au fost aduse de-a lungul vremii la adresa lor şi a sectei pe care o păstoresc (secta „Noul Ierusalim”) sunt considerate o „batjocură” şi o „ruşine”, iar atitudinea tranşantă a arhiereului Irineu este cotată drept o consecinţă a fricii umorale şi a lipsei lui de iubire faţă de „Dumnezeul Pucioasei” (un „Dumnezeu” fictiv, născut din imaginaţia schizofrenică a unor persoane exaltate, care cad în mod repetat în crize de delir mistic, delir care se materializează în texte considerate sacre, inspirate „direct din cer”):
« O, arhiereule martor atunci, aici, o, deschide ochii ca să vezi cu ei cum batjocura pusă atunci pe fruntea lucrării Mele de aici de cei din fruntea turmei creștine a neamului român, o, iată această batjocură cum se întoarce acum peste ei, dar și peste tine, care ai fost dat deoparte de lângă Mine de cei cu care ți-ai ales să stai, după ce ai părăsit taina în care te-am născut din nou pentru slava Mea de azi și de mâine, și pe care tu ai lepădat-o apoi, și iată rușinea pentru cei ce se depărtează de Mine! [...] știi lucrul Meu cel de azi, și pe care cu putere l-ai mărturisit, până când te-ai lăsat fricii care îl cade din cer pe om, fricii celei fără de iubire în ea, și ai tras cu cei vopsiți sub nume de biserică și te-ai dus de lângă Mine și s-a stins atunci credincioșia ta. »[1] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 14 decembrie 2016)
Interesantă, în acest text, este acuzaţia că stingerea credincioşiei faţă de “pucioşi” ar fi apărut la arhiereul Irineu exact atunci (la Sinodul din ianuarie 1992) când fraţii săi din Sinod, arhiereii B.O.R., l-ar fi lămurit cu argumente irezistibile că “la Pucioasa nu e lucru curat”. Argumentul principal care se pare că l-a convins a fost acela că o pioşenie adâncă şi autentică, dacă nu este dublată de smerenie şi de o solidă ancorare în adevărurile dogmatice ortodoxe, poate ascunde o gravă înşelare. La urma urnei, răbdarea este o virtute teologică incontestabilă: mai bine să lase ca lucrurile să se desfăşoare în voie, fără o poziţie sau intervenţie radicală, iar timpul ar fi urmat să confirme sau nu temerile arhiereilor. Un argument suplimentar era acela că evlavioşii “pucioşi”, deşi se declarau “ortodocşi”, manifestau deja unele tente deviaţioniste şi o puternică înclinaţie spre individualizare ţanţoşă, centrifugă, adică (spus pe şleau) spre schismă.
Consemnăm de asemenea că acuzaţiile principale care i s-au adus în acest text lui Irineu au fost frica de inovaţiile dogmatice pucioşeşti şi lipsa iubirii de “Dumnezeul de la Pucioasa”, Cel propovăduit de sectă ca fiind un “Dumnezeu vorbitor” de familie, care împreună cu alte duhuri vorbitoare (care îşi luau sistematic nume de împrumut, de la sfinţi cunoscuţi), alcătuiau un conclav de “lari pucioşi”.
În aceste condiţii, arhiereul este cotat acum ca fiind un “fost mărturisitor”, decăzut din drepturi şi ajuns în postura jalnică de împotrivitor, defăimat şi şi defăimător al “Bisericii Noul Ierusalim” (B.N.I.), căci acum nu mai este de parteaDumnezeului de la Pucioasa”. Pentru decizia sa hotărâtă de a rămâne pe mai departe alături de ceilalţi slujitori de altare, în trupul şi învăţătura Bisericii strămoşeşti (B.O.R.), arhiereului Irineu i se cere să se căiască:
« O, arhiereule martor, nu te pot șterge din cartea mărturiilor Mele din acest loc și timp ceresc, căci clipele care au mărturisit rămân și grăiesc și dovedesc pe cei ce au iubit și nu mai sunt acum de partea Mea, ci sunt cu cei străini mai mult decât se așteptau ei, căci cei ce părăsesc pe Domnul după ce stau cu El la masă nu mai au ei parte de adevăratul mers pe pământ, [...] aș vrea să te căiești pentru cele ce s-au abătut acum peste turma neamului român din pricina celor slujitori la altare, și printre care și tu te-ai lăsat să fii și să duci spre defăimare taina de biserică, [...] »[2]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 14 decembrie 2016)
Dar... oare a fost întotdeauna aşa? Au fost patronii sectei întotdeauna la fel de radicali cu Irineu? Privind la mesajele pucioşeşti mai vechi vom vedea atitudini oscilante, care aproape se contrazic (apărute probabil în funcţie de buna sau de proasta dispoziţie a “proorociţei” vizionare, şi de speranţele ei de moment că Irineu ar putea, odată şi odată, să se întoarcă la staulul sau vălăul pe care l-a părăsit).  La început, speranţele unei “treziri” şi a unei reîntoarceri erau mai puternice; deşi Irineu se lepădase de ei în mod public, liderii sectei proprovăduiau cu un curaj mincinos, dar plin de speranţe (deşarte), că Irineu încă se mai află sub ascultarea lor, ascultare pe care “o lucrează”, ca să ajute la mersul înainte al “lucrăturii” de la Pucioasa. Ei mai pretindeau că Irineu mai “stă sub ascultare”, dar pe furiş, tocmai pentru că “Dumnezeul” lor are putere (deşi “trage din greu”) ca să-l facă să stea (lucru complet neadevărat, Irineu nu mai asculta deloc nici de “pucioşi”, nici de “Dumnezeul” lor):

« Şi voiesc să tâlcuiesc în faptă această lucrătură, şi de aceea am luat un om şi l-am atins de sus şi l-am adus în casa aceasta a Mea şi l-am uns preot şi arhiereu şi lupt din greu să-Mi desăvârşesc prin el înnoirea bisericii şi tragerea ei în matcă. L-am uns pentru că nu avea cine să-l mai ungă de vreme ce atâta timp a fost rupt firul unşilor. Eu l-am uns, nu l-au uns cei ce se zic pe sine că sunt cei ce ung. Eu l-am uns, iar aceia vrând-nevrând, l-au primit ca pe un uns al Meu. El lucrează lucrarea ascultării. El este în ascultarea Mea şi stă sub ascultarea Mea; stă, pentru că Eu trag din greu să-i dau putere să stea. »[3]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 21 noiembrie 1992)

Convingerea liderilor sectei că-l vor „recupera” în vreun fel pe arhiereul Irineu era atât de fermă şi bine conturată, încât ei avansau cu curaj „proorocia” că „Dumnezeul” lor îl va urmări îndeaproape şi mereu pe Irineu, fiindu-i sprijin şi „armătură”, şi-l va ţine cumva legat cu fire nevăzute de învăţătura pucioşească, prin care va reuşi să se elibereze de „cărturarii şi fariseii” din B.O.R., cărora le va „amuţi cuvântul necredinţei lor:

« Voi amuţi cuvântul necredinţei lor şi mă voi grăbi, căci crucea celui uns peste biserica de azi, dă să-mi slăbească puterea acestui fiu. Mă voi grăbi spre el şi mă voi împărţi în toate laturile şi voi fi lângă el şi în el şi în tot jurul lui, şi voi fi lui armătură din partea Domnului. Voi sta eu în laturile toate, şi pe el îl voi ţine înăuntrul meu, şi voi lucra eu, şi voi lupta eu, că mi l-au slăbit fariseii şi cărturarii şi arhiereii care s-au pus pe sine peste turmă în numele Domnului Iisus Hristos. »[4]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 29 noiembrie 1992)

După un an şi mai bine, timp în care s-au convins că arhiereul este neclintit în hotărârea sa, liderii sectei au întors foaia. Au început să îmbine registrul linguşitor (prin care îi zugrăveau şi îi prooroceau o poziţie de „sol”, de „vestitor peste veacuri” şi de întâistătător peste Biserica Pucioşească) cu registrul poruncitor (prin care îl somau de acum pe arhireul Irineu să „se scoale” din „necredinţa” lui faţă de învăţăturile sectei şi faţă de scamatoriile liderilor ei şi să îmbrace statura de „prooroc”):

« O, să nu mai mori, copilul Meu. Să nu te mai laşi ucis de nimeni şi de nimic, şi să fii viu, alături de lucrarea Mea, căci prin ea vei fi solul Meu şi vestirea Mea peste veacuri, căci vin cu cele de sus, [...] Tu eşti din partea Mea arhiereu în grădina Mea cerească, adusă pe pământ pentru înnoirea lumii, şi vei fi peste biserica Mea, şi ea se va ridica şi va lua calea Domnului după adevăr. Iată, suflu peste tine: scoală-te! Aşteaptă cerul, aşteaptă ţara alegerii Mele. Scoală-te şi biruieşte necredinţa, căci voi pune cuvintele Mele în gura ta şi în mâna ta. »[5]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 7 iunie 1993)

De acum promisiunile nu mai contenesc, ci curg valuri, doar-doar arhiereul va fi momit să se întoarcă. Zugrăvit de către liderii „pucioşi” ca un „rob  neputincios” al arhiereilor din B.O.R., care-l ţin „legat cu lanţuri” nevăzute ca să nu se întoarcă la sectanţii „Noului Ierusalim” (deşi el ar fi dorit nespus, îşi lucra virtutea aşteptării chiar ardea de nerăbdare să se elibereze de aceste lanţuri), liderii sectei îi promit că lanţurile lui vor cădea „în curând”, iar eliberarea lui va coincide cu acoperirea lui de slavă, o slavă care-i va orbi pe cei care l-au ostracizat:

« [...] şi l-am alipit cu cel ce are ungerea Mea, ungere de arhiereu al Meu; al Meu şi nu al lumii, tată. Dar el e legat în lanţuri de necredincioşi şi stă şi aşteaptă să-i dau drumul din lanţuri. Şi fiţi atenţi, că Eu, Domnul, voi porunci în curând lanţurilor lui, şi ele vor cădea şi vor zăngăni cu spaimă, şi se vor teme de Mine toţi necredincioşii şi vor fi prinşi sub lanţuri, căci slava celui uns de Mine arhiereu va umple de roşeaţă pe toţi necredincioşii care se zic pe sine că sunt mai-marii turmei lui Iisus Hristos. »[6]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 31 mai 1994)

Acel „curând” s-a dovedit însă o probă de răbdare. Au mai trecut aproape trei ani de aşteptare, după care Irineu este anunţat în sfârşit că trebuie „să se trezească”: gata, a venit clipa cea mare. Vine „Dumnezeul” Pucioasei ca să-l elibereze, acum vine, ca să-i sfărâme lanţurile aşa cum îngerul Domnului i-a sfărâmat lanţurile lui Petru şi l-a eliberat din închisoare[7]:

« O, fiul Meu, o, arhiereul Meu, Irineu, copilul Meu, nu te strig tare. Te strig în şoaptă, că tu eşti sub zăbrele. Trezeşte-te! Am venit să-ţi dau lanţurile jos. Auzi tu glasul Meu? Ce să-ţi fac dacă Eu sunt adevărat în această lucrare şi Mă numesc Cuvântul lui Dumnezeu şi Mă numesc Duhul Sfânt? Amin. Tu mereu Mă strigi, mereu te rogi, şi zici: „Doamne, vino în ajutorul meu!“. Iată-Mă, vin! »[8]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 6 februarie 1997)

A venit El până la urmă? S-a ţinut de promisiune? Au căzut „lanţurile” lui Irineu? Aş! Două luni mai târziu, lamentările reîncep după acelaşi calapod (fără a se face însă vreo referire cât de mică la promisiunile neonorate!). „Necredinţa celor mari” a  fost mai puternică decât atotputernicia „Celui de la Pucioasa”. Deşi Irineu a rămas pe mai departe „strivit”, slab şi aruncat „în ţărână” (spun liderii sectei), promisiunea că „Cel ce poate” îl va elibera totuşi, până la urmă, a fost reînnoită:

« Am avut şi azi arhiereu uns de Mine, dar necredinţa celor mari şi tari prin puterea lor Mi l-au strivit. Dar Eu sunt Cel ce pot să ridic din ţărână pe cel slab, căci biserica Mea cea vie mărturiseşte înaintea Mea faptele Mele din mijlocul ei, şi urechea Mea ia aminte. »[9]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 11 aprilie 1997)

A urmat apoi o nouă „reabilitare prin cuvânt”, prin care arhiereului Irineu i se confirmă indirect o mărturisire tainică de credinţă la adresa „pucioşilor” şi a ereziei lor („mărturisirea” aceasta este un fals ordinar, ea n-a existat în realitate). Se afirmă că retractarea publică făcută (în mod repetat) de către arhiereul Irineu ar fi fost de fapt un act nedorit şi silnic, iar „necredinţa” mărturisită cu gura lui este de fapt „necredinţa arhiereilor” din B.O.R., şi nicidecum necredinţa lui. Numai ei, ceilalţi arhierei din B.O.R., sunt vinovaţi de situaţia de ruptură în care s-a ajuns, iar negarea rostită de arhiereul Irineu ( şi implicit, faptele lui împotriva iubirii faţă de „Cuvântul de la Pucioasa”) nu are nici o valoare, ea fiind obţinută prin presiune:

« Cuvântul Domnului peste necredinţa arhiereilor Românie.  Arhiereul Irineu este silit spre act de necredinţă şi spre rostire de blestem împotriva binecuvântării aşezată peste Sfânta Sfintelor Noului Ierusalim.
Iată, necredinţa pleacă de la oamenii bisericii, care se numesc slujitorii lui Dumnezeu între oameni. Toţi arhiereii s-au făcut vinovaţi înaintea Mea, nu numai cei trei, patru care apasă pe arhiereul Meu să facă fapte împotriva iubirii cuvântului Meu, căci Eu sunt iubire, cuvânt de iubire. »[10]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 25 iulie 1997)

Apoi, lui Irineu i se născocesc noi „virtuţi” de simpatie faţă de „pucioşi” şi ereziile lor ( „virtuţi” inexistente în realitate). Una dintre ele ar fi motivaţia pozitivă pentru care el ar fi retractat public (în 1992 mai întâi, dar şi ulterior)  înţelegerea şi aderenţa manifestate cândva faţă de secta „pucioşilor”: anume, impresia de moment că această retractare le-ar face bine tuturor, stingând un scandal care a tulburat prin anii 1990-1991 multe suflete. Altfel spus, prin despărţirea sa radicală de „pucioşi”, Irineu a vrut să facă bine, a vrut să fie bine ca să nu fie rău. Altă „virtute” născocită de „pucioşi” este o aşa-zisă răbdare plină de speranţă că totuşi lucrurile se vor răsturna cândva, iar cei care-i fac rău acum se vor potoli, până la urmă. Abia atunci el va putea da pe faţă adevăratele lui convingeri, păstrate în adâncurile cele mai ascunse ale sufletului său:
 « O, copil însuspinat, o, arhiereul Meu de azi, tu ai zis ca ei ca să le fie bine lor şi ţie, şi nu este bine că ai făcut aşa, [...] Nu te întrista că suferi, nu slăbi în răbdarea Mea din tine, şi fă-Mi loc cu tăria Mea în pieptul tău, că tu ai de ridicat pe România pe braţele mângâierilor Mele. Nu te supăra pe cei ce-ţi fac atâta rău pentru că ai fost al Meu prin taina cuvântului Meu de azi. »[11]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 iulie 1998)
Desigur că o asemenea “virtute”, cum este virtutea răbdării dătătoare de speranţă că până la urmă adevărul “pucios” va triumfa, nu putea rămâne fără o promisiune de răsplată, pe măsură. Lui Irineu i se promite chiar din gura “Dumnezeului pucioşilor” că va primi cununa sfinţilor, ca plată a răbdării sale. Totodată i se mai descoperă o virtute (cea mai mare posibilă, alături de răbdare şi de aşteptare), virtutea iubirii tainice a “Dumnezeului Pucioasei”:
« Iar pentru arhiereul Meu cel umilit de toţi cei ce se zbat pentru cununi pe pământ, Eu, Domnul, îi voi lui da plata răbdării sfinţilor şi îi voi şterge suspinul, pentru că a suferit şi suferă pentru numele Meu, iubindu-Mă şi aşteptându-Mă să vin să-l izbăvesc cu braţul Meu cel izbăvitor, şi mare va fi izbăvirea lui, [...]  »[12]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 21 noiembrie 1999)

În realitate, această iubire nu a existat. A fost poate un respect plin de curiozitate, o deferenţă plină de speranţa că acolo unde se proclamă o ortodoxie fără cusur ar putea fi, eventual şi o lucrare divină care o supervizează nemijlocit, ca să nu dea greş. Când iubeşti însă cu adevărat pe cineva, nu te desparţi de el, ci suferi şi te bucuri alături de el până la moarte. Aceasta este proba iubirii. Totuşi, din interes propagandistic, liderii sectei plusează pe acest subiect fals al “iubirii tainice a lui Irineu”, pretinzând că el continuă să spere şi să se roage cu dor la “Dumnezeul Pucioasei”. La rândul Lui, Acesta suferă cu sfâşiere de duh şi cu durere pentru “lanţurile” lui Irineu (aceleaşi “lanţuri” pe care, în urmă cu patru ani, promitea solemn că “acum vine ca să i lea dea jos”, dar se pare că a uitat imediat şi definitiv de astă promisiune):

« Îl mângâi şi pe el, pe arhiereul venirii Mele după două mii de ani, dar cu greu ajung cu mângâierea Mea la el, că e păzit din toate părţile ca să nu scape din închisoare. Dar el e blând şi smerit şi drept, şi aduce Mie rugăciune cu dor şi cu iubire. Rugăciunea lui Îmi sfâşie duhul şi Mă dor lanţurile lui. »[13]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 6 ianuarie 2001)

În fine, virtuţile teologice se cheamă unele pe altele. Acolo unde a înflorit dragostea, zidită pe nădejde (răbdare şi aşteptare), musai trebuia să fie şi credinţă, ca să la susţină pe toate. Ei bine, liderii „pucioşi” au ajuns la concluzia că undeva, prin ungherele cele mai ascunse ale inimii, Irineu păstrează şi acum, în zilele acestea, acea credinţă pe care o afişa la început, iar „clătinarea” lui nu se poate numi „necredinţă”, căci necredinţa nu este a lui, ci a acelora care l-au adus la teamă şi la clătinare. (O demonstraţie magistrală că, dacă ai puţin talent, se poate face din rahat, bici):

« M-am folosit de credinţa şi de puterea credinţei arhiereului Meu din biserica din lume, căci în toate veacurile Eu prin credinţa omului am lucrat şi am putut. El apoi s-a clătinat de teamă de la necredinţa celor dintre care Eu l-am ales martor al lucrului Meu din zilele acestea, [...] I-am socotit dreptate credinţa arhiereului Meu din zilele acestea şi l-am numit dreptul Meu, alesul Meu, martorul venirii Mele cuvânt pe pământ acum, [...] »[14]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 29 noiembrie 2002)

Desigur că, prin expresia „din zilele acestea”, noi trebuie să înţelegem doar data la care apare acest „mesaj din cer” (29 noiembrie 2002). Am văzut la începutul articolului că alte mesaje, mai actuale (cum ar fi cel din 14 decembrie 2016) , pretind că încă de atunci (din 1992), credincioşia lui Irineu în balivernele de la Pucioasa s-a stins. Să se fi reaprins, fără nicio motivaţie şi ca un foc de paie, zece ani mai târziu? Greu de crezut, îndată ce în 2016 se face referire doar la starea lui din 1992, fără a se face vreo menţiune cât de mică la starea lui din 2002.
O referire ambiguă la „credinţa lui Irineu” în fenomenul de la Pucioasa şi în „Dumnezeul particular al pucioşilor” apare şi în anul următor (2003). Aici se afirmă, pe de o parte că Irineu a rămas „martorul cel credincios” („credincios” la prezent, aşadar, nu la trecut, nu „cel ce a fost cândva credincios”); dar, pe de altă parte, se sugerează că doar mărturia lui din 1992 a fost o exprimare materială a credinţei (credinţa din acea vreme, o credinţă mărturisitoare, care s-a pierdut între timp):

« Tu eşti martorul Meu cel credincios. Sunt doisprezece ani de când cuvântul tău mărturiseşte de lângă această piatră pietricica cea albă pe care am voit s-o dau în dar bisericii lumii din care Eu te-am ales al Meu şi te-am mărit pentru credinţa ta, [...] »[15]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 iulie 2003)

Dacă pe seama credinţei lui Irineu în fenomenul „pucios” nu se poate insista (căci argumentele care se pot aduce sunt prea subţiri şi, după cum se vede, adânc controversate), despre răbdarea lui Irineu se poate spune însă orice. Nimeni nu poate nici să o verifice, nici să o măsoare. Aşa încât, liderii „pucioşi” plusează aici cu generozitate: cică, arhiereul Irineu este un monument de răbdare, aşteptând şi tot aşteptând să se împlinească „minunile” şi „proorociile” promise de către pucioşi:

« [...], pe arhiereul Ioan-Irineu, [...] Îl aduc aici cu duhul [...] şi apoi îl sărut ca pe un copil, ca şi pe voi, şi apoi îl întăresc în răbdarea pe care o are, căci răbdarea este darul celor sfinţi până la sfârşit, şi ea nu este a tuturor. »[16]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 29 noiembrie 2004)

Dar, la o asemenea răbdare, merită şi o recompensă. Irineu este considerat de „pucioşi” în continuare, şi azi, „arhiereul lor”, o demnitate fictivă pe care ei i-o dăruiesc cu o generozitate vădit interesată. Ei ştiu bine că fără arhiereu, „Biserica” lor nu există. O situaţie paradoxală şi ridicolă, îndată ce Irineu nu se consideră arhiereul lor, ci arhiereul eparhiei pe care o păstoreşte şi căreia i se dedică în toată vremea, trup şi suflet. O asemenea schizofrenie declarată nu poate fi decât depreciativă şi demascatoare pentru „pucioşi”. Degeaba pretind ei că „îl mângâie” pe Irineu pentru o suferinţă pe care nu o are, că îl laudă şi „îl întăreşte” pentru o răbdare pe care el, de fapt, nu o experimentează şi că îi vor dărui cumva niscaiva daruri pentru această răbdare (aşa cum l-au dăruit cu „scoaterea lanţurilor pe care nu le avea”, dar care au rămas încontinuare să-l ţină legat):

« Aducem aici în mare taină pe arhiereul Tău şi îl atingem cu cele de sus şi îl binecuvântăm pe el pentru că este scris între martori, Doamne, şi este arhiereul Tău de azi, [...] În taină îl cuprindem şi îl mângâiem pe martorul Tău de azi şi îl întărim în cămaşa răbdării sfinte, căci răbdarea lui îşi va da rodul ei, o, Doamne. Amin. »[17]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 13 decembrie 2009)

Ajunşi aici, liderii “pucioşi” merg şi mai departe, atribuindu-i lui Irineu sentimente şi trăiri pe care ei şi le închipuie că s-ar putea să le aibă (sau,  doresc să le aibă). Cică Irineu se roagă în taină la “Dumnezeul Pucioasei” ca să fie iertat pentru neputinţa lui, pentru slăbirea lui, dar el rămâne acelaşi arhiereu “cel de azi”, dedicat Bisericii Noul Ierusalim, acelaşi împătimit de dragoste faţă de “pucioşi” şi învăţăturile lor. Pentru aceste pretinse merite, ei îl binecuvintează din dreptul “Dumnezeului” lor şi îi ursesc să sporească şi să se desăvârşească (în ataşamentul său schismatic, pe care i-l atribuie cu generozitate interesată):

« Îl binecuvintez aici şi de aici pe arhiereul Meu cel de azi, pe cel pe care l-am avut aici martor acum douăzeci şi unu de ani şi am rostit prin gura lui cuvântul sfinţitor pentru punerea pietrei de temelie şi al zidirii apoi pe ea a Sfintei Sfintelor Mele, al locului Meu de grăire pe pământ. L-au închis pe el apoi mai-marii lui de peste el, iar el a ascultat aşa de atunci şi până azi. Privesc la el cum se adună cu duhul şi cum priveşte ziua aceea şi se roagă să-l iert pentru neputinţa lui, pentru slăbirea lui cea mare, şi se roagă să am grijă de el, şi fiori îl prind la suflet la amintirea cea de atunci. [...] Binecuvintez dragostea de Mine a arhiereului Meu Irineu, martorul Meu cel credincios [...], iar dragostea acestui fiu uns aici cu ungere mare şi tainic lucrătoare, să se înmulţească în el şi să se desăvârşească ea pentru slava Mea, ori de câte ori cuvântul lui Mă slăveşte pe Mine din loc în loc acolo unde el acum păstoreşte peste fiii neamului român. »[18]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 iulie 2012)

Presupunând că ar fi aşa, dar cântărind concomitent şi atitudinea publică a lui Irineu, (care este total opusă acestui pretins ataşament faţă de “pucioşi”), nu putem trage decât una din următoarele două concluzii:
- ori arhiereul Irineu are o dublă măsură a lucrurilor, adică una spune şi alta gândeşte, ceea ce, oricum, demonetizează total pretinsul său ataşament faţă de “pucioşi”;
- ori “pucioşii” mint, atribuindu-i lui Irineu o poziţie intimă pe care el nu o are în realitate şi care diferă radical de poziţia sa publică (caz în care, de asemenea, teoria pucioşească privind ataşamentul lui Irineu” devine caducă)
          Desigur că varianta a doua este cea mai plauzibilă, având în vedere celelalte contraziceri interne ale „pucioşilor” pe acest subiect.
          O astfel de contrazicere se referă la „credincioşia” lui Irineu faţă de „Dumnezeul” Pucioasei. După cum am văzut mai sus, la data de 14 decembrie 2016 se va afirma că încă de atunci, de la Sinodul din ianuarie 1992, credincioşia lui Irineu s-a stins iremediabil. Şi totuşi, la 22 iulie 2013, despre Irineu se afirma că este acelaşi “arhiereu credincios” cauzei pucioşeşti. În baza acestei presupuse credinţe, el este încurajat să strige cu lacrimi la “Dumnezeul” Pucioasei, ca să vină cu descoperirea „adevărurilor acoperite” de la Pucioasa:

« Iar ţie, arhiereule credincios, [...], ţie îţi zic: Strigă-Mă [...] Eu ştiu că eşti în lanţuri pus faţă de locul cuvântului Meu şi al poporului cuvântului Meu, dar vin spre tine cu cuvântul şi-ţi fac rugăminte cu plânsul pe obraz: Strigă-Mă cu lacrimi să-i trezesc pe mulţi, că ai ales să rămâi între ei şi să-ţi arăţi ortodoxia ta cea sfântă şi să rabzi nădăjduind în venirea Mea cu descoperirea adevărului cuvântului Meu peste cei ce nu cred că Eu sunt acest cuvânt. [...] Iar tu să spui tainic şi să mărturiseşti înaintea sfinţilor toţi şi să spui: « Binecuvântat este Domnul, Cel ce locuieşte în Ierusalim!», în mijlocul neamului român, precum este scris în Scripturi despre locul locuinţei Mele. »[19]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 iulie 2013)

Peste numai un an şi ceva, “arhiereul credincios” este deja demascat într-un alt mesaj că acum n-ar mai fi chiar aşa de credincios, îndată ce el a avut credinţă doar “în ziua aceea”, ziua în care s-a lăsat convins că sfinţirea unui lăcaş de cult ortodox în grădinile “pucioşilor” nu prezintă niciun pericol potenţial de a fi folosit în alte condiţii decât după rânduiala tradiţională. Astfel, credinţa acelei zile devine un etalon dezirabil şi pentru data la care apare acel mesaj (14 decembrie 2014):

« O, frate arhiereu, [...] Îl rog pe Domnul acum să te învăluie în duhul credinţei pe care ai avut-o în ziua aceea, iar tu să te lupţi aşa, după cum este pentru tine înaintea Domnului rugăciunea mea. »[20]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 14 decembrie 2014)

Totuşi, arhiereul Irineu nu este şters din condica servilor sectei, pentru căderea sa din credinţa de altădată. Dimpotrivă, lui i se hărăzeşte un statut special, de martor biruitor şi de apostol modern al sectei de la Pucioasa:
« Binecuvintez, aşadar, duhul şi sufletul şi trupul arhiereului Meu martor al zidirii bisericii Mele de la sfârşit de timp, a Noului Ierusalim, simbolul cel tainic al celor nevăzute ale cetăţii sfinte, cetatea Noului Ierusalim, [...] Binecuvintez cuvântul şi puterea cuvântului arhiereului Meu martor, iar paşii lui să meargă, să urce, să poată, să biruiască pentru Mine şi pentru mântuirea multora, [...]»[21]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 iulie 2014)
Paradoxal, arhiereul Irineu este invitat să facă şi numere de iluzionism, cum ar fi acela ca să nu plângă, dar concomitent (şi mereu) să verse lacrimi:
« Grăiesc cuvântul Meu peste arhiereul Meu şi-i spun lui: O, să nu plângi de lanţurile puse peste tine! [...] O, roagă-te cu foc, şi cu lacrimi [...]O, nu uita de lacrimi. Adu-Mi lacrimi, adu-Mi mereu. [...]»[22]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 iulie 2014)

Cât despre “ascultarea” lui Irineu, ea este infailibilă şi de poveste. Căci despre el se spune, în legendele pucioşeşti, că ar fi fost hărăzit din pântecele maicii sale să fie pe veci un slujitor devotat întru totul al sectei “Noul Ierusalim”; de aici noi trebuie să pricepem că, deşi el a defectat într-o manieră irefutabilă, a rămas cumva deplin ascultător şi servil faţă de liderii “pucioşi”:
« [...] și a fost cu noi în slujire arhiereul Tău Irineu, cel hărăzit încă din pântecele din care s-a născut că va fi și va crește și va avea parte de lucrarea cuvântului Tău și va asculta de Tine pentru taina Ta de azi pe vatra neamului român, [...] »[23]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 14 decembrie 2015)
Despre starea de spirit actuală a arhiereului, liderii “pucioşi” sunt deplin edificaţi. Ei cred cu tărie că, deşi el este cuprins de o adâncă mâhnire pentru starea de despărţire faţă de sectanţii “pucioşi”, este în acelaşi timp pătruns de o profundă iubire faţă de aceştia şi faţă de turma lor de adepţi:
« O, frate arhiereu, [...] mângâie-ți mâhnirea în care stai, și rabdă până la sfârșit pentru Domnul, că tu ești o jertfă vie între cei mari de peste biserica neamului român, iar dragostea ta pentru turma Domnului se va vedea și va grăi când va fi această vreme. [...] O, întărește-ți pacea, că ești plăpând. Așa sunt cei ce iubesc cu iubire din cer, [...] »[24]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 14 decembrie 2015)
Iubirea lui Irineu faţă de “pucioşii” de care s-a despărţit pare a fi atât de mare, încât se confundă cu iubirea lui faţă de “Dumnezeul pucioşilor”, care este cea mai mare, şi chiar mai mare decât iubirea arhiereilor din B.O.R: faţă de adevăratul Dumnezeu:
« L-au smuls de lângă Mine și de lângă voi atunci pe arhiereul martor pentru Mine din rândul bisericii neamului român și l-au pus apoi sub pază cei ce n-au iubire de Dumnezeu ca și iubirea lui, pe care ei o invidiază și dau s-o tragă în jos și să-l golească de ea [...] »[25]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 iulie 2016)
Iubirea lui Irineu faţă de “pucioşi” pare a fi atât de mare, atât de specială, încât ea este inegalabilă, dar ea este totodată “apăsată” şi “pusă în obezi” de cei care nu cred că “pucioşismul” este singura soluţie pentru mântuirea neamului omenesc. Deşi Irineu este radical despărţit de “pucioşi”, i se atribuie în mod fals o anumită “slujire” pe lângă “Dumnezeul Pucioasei” (slujire care, în realitate, nu există):
« Îl mângâi pe cel împiedicat să iubească și să vorbească limba iubirii, să împartă iubire pe Domnul. Îl mângâi la un sfert de veac a slujirii lui lângă Mine și a ungerii lui prin mâna și prin cuvântul Meu, căci iubirea îi este apăsată de cei necredincioși ai bisericii neamului român și îi este pusă în obezi, [...] »[26]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 iulie 2016)
Concluzia? Arhiereul Irineu s-a despărţit de mult “pucioşi”, dar ei pretind că el este mereu aproape de ei, cu gândul şi cu dorul şi cu intenţia  - dar mai puţin cu fapta. În consecinţă, deşi el nu mai este interesat de ei şi nu-i mai iubeşte, totuşi “pucioşii” pretind că-i iubeşte cu o iubire neegalată (atunci când nu-l acuză că i s-a stins iubirea). Nici nu mai crede în basmele lor, dar “pucioşii” pretind că este “arhiereul lor cel credincios” (atunci când nu-l acuză că i s-a stins şi credinţa). Nici nu recunoaşte că ar fi fost vreodată “arhiereul pucioşilor” (deşi aceştia pretind că a fost şi este “arhiereul lor”, indiferent de voinţa lui). Nici nu aspiră la rangul de patriarh, dar pucioşii l-au şi declarat primul “patriarh al Bisericii Noul Ierusalim” (o funcţie care nu există) şi concomitent, al şaptelea patriarh al B.O.R (funcţie care este deja ocupată de alt patriarh, ales în mod legitim şi perfect canonic).
Cine citeşte, să înţeleagă (dacă reuşeşte!).
…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
22 decembrie 2016
…………………



[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Ibid.
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ibid.
[6] Ibid.
[7] Faptele Apostolilor, 12:7
[8] www.noul-ierusalim.ro
[9] Ibid.
[10] Ibid.
[11] Ibid.
[12] Ibid.
[13] Ibid.
[14] Ibid.
[15] Ibid.
[16] Ibid.
[17] Ibid.
[18] Ibid.
[19] Ibid.
[20] Ibid.
[21] Ibid.
[22] Ibid.
[23] Ibid.
[24] Ibid.
[25] Ibid.
[26] Ibid.
 

Comentarii

Postări populare