492. De ce lumina sfântă de Paşti coboară la Vechiul Ierusalim al evreilor, în loc să coboare la Noul Ierusalim al pucioşilor?


 

E de mirare că farseurii lideri ai sectei pseudo-ortodoxe de la Pucioasa nu au proclamat (încă) ştirea epocală că lumina sfântă a Învierii nu mai coboară în Ierusalimul istoric, ci în catacombele pucioşeşti de la „Noul Ierusalim”. E de mirare că nu le-a trecut în cap asta pînă acum, dar citind acest site, nu e exclus să le vină idei noi şi să declare că Sfânta lumină de Paşti coboară la ei, la Pucioasa, nu la Sfântul Mormânt de la Ierusalim. La urma urmei, tot ei sunt cei care au proclamat deja că „Dumnezeul” lor a rupt orice legături, directe, indirecte sau sentimentale, cu Ierusalimul care a găzduit răstignirea lui Iisus acum mai bine de 2000 de ani. În compensaţie, ar fi zidit un Ierusalim Nou, care va fi un fel de han pentru spiritele pucioşeşti care „coboară din cer” aducând mesaje pentru pământeni:

« O, pace ție, cetatea Mea de azi, Ierusalime nou! Scris este că voi zidi din nou Ierusalimul ca să am și azi unde să intru când vin pe cai albi cu sfinții și îmbrăcați cu cămășuță de in, toți la fel, precum este scris în Scripturi despre venirea Mea cu oștirile cerești [...] »[1] (citat din mesajul Mihaelei din 12 februarie 2016)

În viziunea “pucioşilor”, România ar fi devenit deja un fel de “buric al Pământului”, un nod de comunicaţii sosite din cer, care va arunca în uitare Ierusalimul istoric şi va capta rapid atenţia, uimirea şi fascinaţia tuturor pământenilor:

« Avem pe România de țară pentru lucrul Evangheliei de azi așa cum am avut Ierusalimul de țară acum două mii de ani, și care Ne-a pierdut, mamă, că Ne-a disprețuit de tot din pricina trufiei celor mari de la cârmă, dar am ridicat sămânță din neamul acela și am început atunci pe pământ zidirea neamului creștinesc. »[2] (citat din mesajul Mihaelei din 7 aprilie 2016)

Noul Ierusalim de la Pucioasa este proclamat unilateral şi incontestabil ca piatra din capul unghiului pentru creştinismul universal, locul  exclusiv şi privilegiat de coborâre a „Cuvântului” de la Pucioasa şi spaţiul dedicat sărbătorilor creştinătăţii şi învăţăturilor de la sfârşitul veacurilor:

« Așa vin Eu pe pământ cuvânt când vin și cobor aici, la izvorul Meu de cuvânt, unde străjerii cetății Mă scriu în carte și Mă împart peste pământ. O, așa intru Eu, Domnul, în micul Meu Ierusalim de azi, cu care Mi-am început propovăduirea peste noroade, [...] O, intru cuvânt în Ierusalimul Meu român și-Mi țin calea cei care știu că vin cuvânt pe pământ, mai ales în sărbători creștinești, când Eu, Domnul, preotul lui Dumnezeu, Mă fac Învățător celor ce Mă așteaptă când vin, și sunt mulți, mulți. Împart merinde din cer, [...] »[3] (citat din mesajul Mihaelei din 24 aprilie 2016)

Dar, dacă Ierusalimul pucios este loc de coborâre a “cuvântului” de la sfârşit de veac, oare de ce n-ar fi şi loc de coborâre a sfintei lumini a Învierii? Nu ar fi normal să fie aşa? Mai ales după ce s-a declarat că Ierusalimul istoric şi-a pierdut nu numai dreptul de întâi născut, dar şi însemnătatea istorică şi eshatologică.

Deocamdată, Ierusalimul Pucios este declarat de către secta “Noul Ierusalim” ca fiind alfa şi omega pentru sfârşitul veacurilor. Pe această temă, mesajele pucioşeşti abundă însă în neconcordanţe şi bâjbâieli. Există mai multe formulări ambigue legate de “Noul Ierusalim”, de România şi de relaţiile dintre ele:

1) Ierusalimul cel Nou îl înlocuieşte pe cel vechi şi este România (acum şi aici). Afirmaţia este datată 14 mai 1986:

« Ierusalimul cel vechi este acolo unde au fost patimile Mele cele mai crâncene, iar Ierusalimul cel nou, în curând îl veţi vedea unde e dacă vă pregătiţi. Ierusalimul cel nou este România. »[4] (citat din mesajul lelicăi Maria din 14 mai 1986)

2) În schimb, latura constructivă, cea care priveşte apariţia fizică a noii “cetăţi sfinte”, este caracterizată printr-o contradicţie majoră: la nivelul aceluiaşi an, câteva luni mai târziu (noiembrie 1986), lucrarea de clădire (edificare/zidire) a Noului Ierusalim este doar la nivel de planificare  urbanistică locală:

« [...] Ierusalimul cel nou se va clădi în România.  »[5] (citat din mesajul lelicăi Maria din 3 noiembrie 1986)

Păi dacă în mai 1986 se spunea că Ierusalimul cel nou este, de ce se mai spune în noiembrie 1986 că el se va clădi? Cum să clădeşti ceva ce este deja?

3) Exact doi ani mai târziu (noiembrie 1988), lucrarea de clădire (edificare/zidire) a Noului Ierusalim se desfăşura deja  în prezent (acum şi aici):

«... Preoţimea nu ştie că aici se clădeşte Ierusalimul cel nou. Acum el e ascuns; nu vreau să-l dau pe faţă. »[6] (citat din mesajul lelicăi Maria din 23 noiembrie 1988)

Un an mai târziu, se anunţa acelaşi lucru: Noul Ierusalim acum se clădeşte:

Acum clădesc alt Ierusalim, mai de preţ, pentru bucurie, nu pentru plâns. »[7] (citat din mesajul lelicăi Maria din 19 februarie 1989)

4) După ce s-a anunţat în mod repetat (în 1988 şi 1989) că Ierusalimul cel Nou deja se clădeşte, prezenţa lui îşi pierde iarăşi localizarea temporală: Ierusalimul cel Nou “nu mai este, căci din nou va fi”; adică, mai exact, este ceea ce va deveni România (iar devenirea fiind un proces continuu şi, probabil, de durată, nu se mai poate preciza dacă priveşte prezentul, viitorul apropiat sau viitorul îndepărtat):

« România va deveni Noul Ierusalim şi veţi vedea cu ochii că Dumnezeu a fost şi este cu voi. »[8] (citat din mesajul lelicăi Maria din 12 decembrie 1989)

5) După numai un an, leliţa Mihaela proclamă că România a devenit şi este Noul Ierusalim:

     « Şi tu, România Mea, Noul Meu Ierusalim, vei fi ca o cunună de mărire în mâna Domnului şi ca o diademă regală în mâna Dumnezeului tău, [...] Românie, Ierusalimul Meu, voi face în tine minuni neaşteptate despre care nu s-a mai auzit. [...] Acum Eu aşez din nou Ierusalimul.[...]  »[9] (citat din mesajul Mihaelei din 29 aprilie 1990)

6) Paradoxal, lelica Maria, “proorocind” şi ea la concurenţă acerbă cu leliţa Mihaela, este de altă părere. Peste încă un an, ea spune că prezenţa Noului Ierusalim se proiectează energic undeva în viitor, deci România va fi Ierusalimul cel Nou (într-un viitor neprecizat, totuşi):

« România va fi ţară sfântă, va fi Noul Ierusalim.   »[10] (citat din mesajul lelicăi Maria din 10 decembrie 1991).

Aici, cele două “proorociţe” (lelica Maria şi leliţa Mihaela) nu şi-au  mai coordonat deloc profeţiile lor mincinoase. În timp ce Mihaela vorbea în 1990 despre echivalenţa România = Noul Ierusalim, ca despre o realitate deja împlinită (România este Noul Ierusalim), lelica Maria vorbea în 1991 despre această echivalenţă ca despre un deziderat, care ar urma să se împlinească în viitor (România va fi Noul Ierusalim). Păi dacă era în 1990, de ce nu mai era şi în 1991? Care dintre ele spune adevărul? căci aserţiunile lor se contrazic flagrant.

Exact acelaşi gen de divagaţii îl regăsim în mesajele pucioşeşti şi în legătură cu “scaunul de judecată” (este vorba de Judecata Universală):
1)  În 1986, localizarea lui era ferm  stabilită, iar responsabilitatea, de asemenea. Locul Judecăţii era fixat în România  (şi nu în valea lui Iosafat, aşa cum găsim scris în Biblie !! [11]):

Judecata de apoi este în România. »[12] (citat din mesajul lelicăi Maria din 14 mai 1986)

2) Trecând dincolo de inconsecvenţa gravă cu mesajul biblic (dar fără a o accepta, desigur), să observăm că şi în ceea ce priveşte consecvenţa propriului mesaj, lucrurile şchioapătă rău de tot. Doar câteva luni mai târziu, certitudinea prezentului era înlocuită cu o prezumpţie plauzibilă, proiectată undeva în viitor:

«... Scaunul de judecată va fi România, şi [...]  »[13] (citat din mesajul lelicăi Maria din 3 noiembrie 1986)

3) Deci, nu mai este, dar în mod sigur va fi. Aceeaşi promisiune, pentru un viitor neprecizat, va fi reeditată şi poleită cu sclipici, cinci ani mai târziu:

În România va străluci scaunul de judecată. »[14] (citat din mesajul lelicăi Maria din 10 decembrie 1991)

În opinia liderilor “pucioşi”, vechiul Ierusalim este atât de compromis, încât nimic bun nu se mai găseşte pe acolo. Cei care se duc la vechiul Ierusalim în hagialâc, doar din simplă curiozitate, ca să meargă şi ei pe unde au trecut paşii Domnului, sau ca să primească lumina pascală, se pare că au greşit atât calea cât şi ţinta, iar pe traseu nu vor vedea nicio minune. În schimb, li se promite celor dornici de spectaculos că minunile se vor mai petrece de acum încolo doar în “Noul Ierusalim” de la Pucioasa:

«... Se duc oamenii să vadă ce e acolo, la Ierusalim, dar Ierusalimul cel nou aici e, tată, şi veţi vedea minuni. Lumea vede Ierusalimul patimilor Mele, dar Ierusalimul cel nou e aici. »[15] (citat din mesajul lelicăi Maria din 4 noiembrie 1988)

Cei care se vor mai duce la vechiul Ierusalim în hagialâc, în special ca să ia lumină pascală, pare-se că sunt într-o înşelare evidentă, îndată ce “Dumnezeul” Pucioasei declară ritos că nu le dă binecuvântare pentru acest drum, care-i trezeşte amintiri neplăcute, de parcă ar regreta profund că a trecut prin aceste patimi:

«... Nu mai dau binecuvântare pentru drum la Ierusalim, că dacă am dat binecuvântare Mi-am căpătat duşmani. Acolo e Ierusalimul patimilor Mele. Aproape Mă doare când Îmi aduc aminte de Ierusalimul de acolo. Nici n-aş mai vrea să mai aud de patimile Mele. E locul naşterii, e locul chinurilor, e locul durerilor Mele.»[16] (citat din mesajul lelicăi Maria din 19 februarie 1989)

          Or, se ştie că atunci când îţi regreţi o faptă pe care ai săvârşit-o în trecut, în acest fel o demonetizezi şi o descalifici chiar dacă a fost o faptă cu urmări foarte bune. Un adevărat Dumnezeu nu ar pronunţa niciodată păreri de rău pentru jertfa Sa universală care aduce cu sine mântuirea obiectivă a tuturor oamenilor.  Iar liderii “pucioşi”... oare de ce se mai împărtăşesc ei în fiecare zi cu jertfa nesângeroasă a Noului Ierusalim, îndată ce “Dumnezeul” lor Se leapădă cu dezgust de jertfa cea sângeroasă de la vechiul Ierusalim?

Coborârea luminii sfinte de Paşti în Ierusalimul cel vechi devine aşaşdar cu totul inoportună. Este nefiresc să ai poziţii diametral opuse când faci aprecierea unui loc şi a unor oameni care s-au dovedit de o ostilitate mortală. Dacă vechiul Ierusalim a fost găsit ca nepotrivit pentru coborârea  lui Dumnezeu, sau doar a Cuvântului Său, el nu va fi potrivit nici pentru coborârea luminii sfinte pascale:

«... Iată ce s-a întâmplat în locul Ierusalimului Meu cel vechi, unde a fost locul cel sfânt, unde a fost lumea care M-a pus pe cruce. O, dacă aş fi coborât acum acolo, şi acum M-ar fi pus pe cruce din nou. De aceea am venit aici la voi. »[17] (citat din mesajul lelicăi Maria din 24 ianuarie  1991)

Dimpotrivă, atât regelui Mihai cât şi celor care au contribuit la edificarea Noului Ierusalim  li se promite că vor fi scoşi la lumină, ceea ce poate fi interpretat şi că vor primi lumina sfântă direct de la Dumnezeu:

« [...] şi îl va scoate Dumnezeu la lumină şi pe regele Mihai. Ca o flacără de foc este de înflăcărată grija lui Dumnezeu ca să-i scoată la lumină pe cei ce au pus piatra de temelie Noului Ierusalim, tezaurului lui Dumnezeu. »[18] (citat din mesajul lelicăi Maria din 5 iulie 1994)

Rămâne de văzut cum se va împlini această promisiune. Deocamdată, în ceea ce-l priveşte pe rege, toate promisiunile pucioşeşti s-au dovedit a fi vorbe goale şi minciuni sfruntate: regele nu a mai primit înapoi demnitatea monarhică, deşi “pucioşii” i-au promis în mod repetat că aşa se va întâmpla.
N-ar fi de mirare însă să auzim, într-o bună zi, cum se laudă “pucioşii” că au primit lumina sfântă de Paşti direct din cer, şi că lumina de la Ierusalim este o înşelătorie ieftină, întreţinută de călugări cu dibăcie, de secole bune încoace. Poate la anul, şi la mulţi ani, că anul acesta au ratat ocazia.


…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
3 mai 2016
…………………


Comentarii

Postări populare