473. Liderii “pucioşi” vorbesc în numele unui “Hristos” inventat de ei, care propovăduieşte tot Legea cea Veche



Liderii “pucioşi” au combătut dintotdeauna căsătoria, considerând-o ca “o formă de (falsă) legiferare a păcatului”. Vorbind aici despre “păcat”, trebuie să înţelegem că ei se referă în mod explicit la legăturile trupeşti dintre soţi, care nu  mai sunt văzute ca o cale firească de naştere de fii, ci ca păcate grele ale trupului, efecte ale “zburdălniciei” şi ale uşurătăţii. Pentru a amplifica efectul de timorare a celor căsătoriţi în faţa acestor “păcate ale tinereţilor”, liderii pucioşi procedează cu sadism şi cu viclenie, ameninţându-i pe cei căsătoriţi că legăturile lor intime vor avea urmări grele şi ireparabile asupra pruncilor ce se vor naşte. Mihaela extinde propria sa experienţă a trecutului la prezent, generalizând şi fabulând cu aplomb pe marginea textelor Sfintei Scripturi. Se ştie că în tinereţe ea a pierdut un prunc abia născut, eveniment tragic pe care l-a atribuit nerespectării propriilor făgăduinţe de castitate după căsătorie. Mihaela recunoaşte, într-o mărturisire publicată în anul 1995, că ar fi avut intenţia de a trăi cu soţul ei, Emilian, o “căsătorie albă”, dar ea nu s-a putut abţine, fiind învinsă de propria sa voinţă a trupului. Plata acestei “voinţe păcătoase” o consideră materializată în cei trei ani de suferinţă prin spitale, care au urmat :

« La vârsta de 21 de ani am cunoscut un tânăr de 23 de ani, [...] şi ne-am unit prin taina cununiei. Mai târziu am trăit o mare suferinţă şi cu inima şi cu trupul, căci gândul de a avea un copil era de la noi şi nu de la Dumnezeu, dar copilul n-a trăit, iar eu am plătit voinţa mea cu suferinţă grea, căzând în mâna medicilor vreme de trei ani, aşa cum este scris: «Cel ce păcătuieşte, să cadă în mâna doctorului». Am plătit cu lacrimi de căinţă ascultarea glasului inimii noastre, ca apoi să ne întoarcem spre făgăduinţele făcute Domnului, spre făgăduinţa curăţeniei trupeşti. » (Citat din mărturisirea Mihaelei făcută în cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, ediţia 1955, pag. 53)

Ulterior, ajunsă un lider respectat al sectei, Mihaela încearcă să-şi îndulcească “vina” (sau măcar să nu şi-o asume integral, ci să o împartă cu soţul ei, Emilian). Pentru a ascunde faptul că voinţa ei ar fi fost principala cauză a încălcării făgăduinţei de castitate după căsătorie, Mihaela îşi falsifică propria sa mărturisire, astfel încât în ediţia din anul 2005 a cărţii pucioşeşti “Cuvântul lui Dumnezeu”, sintagma “voinţa mea” dispare în mod miraculos. În schimb, în acelaşi text sunt inserate fraudulos alte cuvinte meşteşugite, astfel încât marea suferinţă trupească e considerată acum drept plată meritată apăcatului de a fi dorit copii:

« La vârsta de 21 de ani am cunoscut un tânăr de 23 de ani, [...] şi ne-am unit prin taina cununiei. Mai târziu am trăit o mare suferinţă şi cu inima şi cu trupul, căci gândul de a avea un copil era de la noi şi nu de la Dumnezeu, dar copilul n-a trăit, iar eu am plătit cu suferinţă grea, căzând în mâna medicilor vreme de trei ani, aşa cum este scris: «Cel ce păcătuieşte, să cadă în mâna doctorului». Am plătit cu lacrimi de căinţă şi cu mare suferinţă trupească ascultarea glasului inimii noastre, ca apoi să ne întoarcem spre făgăduinţele făcute Domnului, spre făgăduinţa curăţeniei trupeşti. » (Citat din mărturisirea Mihaelei făcută în cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, ediţia 2005, pag. 80)

Astăzi (rămânând probabil marcată pentru tot restul vieţii de propria sa experienţă şi de interpretările pseudo-teologice date pe acest subiect), Mihaela legiferează interdicţii şi ameninţări pentru toţi acei soţi care, eventual, se vor mai aventura în experienţa naşterii de prunci. În acest scop, ea apelează la o zicătoare a Vechiului Testament şi o “valorizează” tendenţios, ca şi când ea ar fi un reper de stringentă actualitate pentru conduita creştinilor, rostit din ceruri de “Dumnezeul” pucioşilor:

« Voi, cei ce sunteți sub jugul căsătoriei, stăpâniți-vă zburdările trupului, opriți-vă de la alungarea lui Dumnezeu de lângă voi, că Domnul este sfânt. Voi dați naștere la fii, și nu trebuie copiii voștri să fie sortiți pedepsei cea de la păcatele voastre, căci scris este: «Mânca-vor părinții și se vor strepezi dinții fiilor». O, nu vă temeți că nu veți putea să fiți măsurați în fața simțămintelor păcătoase. Veți putea aceasta prin dragoste de Dumnezeu, cu care să vă hrăniți mintea și inima, iar dacă nu veți căuta aceasta, veți putea, tot veți putea, dar prin suferință, și ea vă va ajuta pentru cumințenie, pentru curățire, pentru ispășirea păcatelor voastre.»[1]  (Citat din mesajul Mihaelei din 14 octombrie 2015)

Din această formulare trebuie să înţelegem că păcatele părinţilor care nu înţeleg să trăiască o viaţă de abstinenţă, chiar dacă sunt căsătoriţi, se vor răsfrânge nemijlocit asupra copiilor. Viaţa intimă a acestor soţi care vor copii este considerată a fi guvernată de “simţăminte păcătoase”. Cei care reclamă faptul că nu pot să se supună acestor interdicţii conjugale sunt calificaţi ca lipsiţi de dragoste de Dumnezeu; dimpotrivă, cei care vor putea duce “viaţă monahală în familie” sunt încurajaţi să o facă, probând prin aceste renunţări şi prin oprirea venirii pe lume a copiilor, “dragostea lor de Dumnezeu”. Tot aici se vede şi o umbră de ameninţare pentru cei care se vor împotrivi noilor precepte pucioşeşti. Mihaela “prooroceşte” că şi aceştia, de voie, de nevoie, vor ajunge să respecte regula “căsătoriei albe”, după principiul moralizator “ce am păţit eu, o să păţiţi şi voi – dacă nu vă veţi supune”. Ei vor fi împinşi să o facă pentru a nu se abate asupra lor diverse experienţe personale neplăcute, dar moralizatoare, descrise prin termenul eufemistic “suferinţe”.

Dar, oare vrea Dumnezeu să-i pedepsească pe copii pentru păcatele părinţilor, aşa cum pretinde aici falsa proorociţă Mihaela?

Nimic mai neadevărat, îndată ce Iisus îşi arăta dragostea Sa de copii prin cuvintele “Lăsaţi copiii să vină la Mine, şi nu-i opriţi[2]. Pe de altă parte, chiar şi acea zicătoare vechi-testamentară («Mânca-vor părinții și se vor strepezi dinții fiilor») era deja aspru combătută de proorocii Vechiului Testament, ca o zicere şi un obicei omenesc denaturat, care va fi definitiv abandonat atunci când va veni Mesia. Astfel, Proorocul Ieremia anunţă că după venirea lui Hristos nici măcar nu se va mai pomeni despre această zicală, căci se va instaura dreptatea lui Dumnezeu şi în conştiinţele oamenilor, după un Legământ Nou:

În zilele acelea nu vor mai zice: "Părinţii au mâncat aguridă şi copiilor li s-au strepezit dinţii". Ci fiecare va muri pentru fărădelegea sa; cine va mânca aguridă, aceluia i se vor strepezi dinţii. Iată vin zile, zice Domnul, când voi încheia cu casa lui Israel şi cu casa lui Iuda legământ nou. Însă nu ca legământul pe care l-am încheiat cu părinţii lor în ziua când i-am luat de mână, ca să-i scot din pământul Egiptului. [3]

Se pare însă că liderii “pucioşi” ori n-au auzit de Legământul cel Nou, ori nu se sinchisesc să-l aplice. Cum se raportează ei la proorocia lui Ieremia, care anunţă că pilda cu agurida care strepezeşte dinţii nici măcar nu se va mai rosti în viitor, darămite să fie considerată valabilă? Iată că ei o rostesc de pe înălţimi, de la înălţimea mîndriei lor, făcându-l astfel mincinos pe proorocul Ieremia.
Culmea este că avertismentul proorocului Iremia nu este nici măcar singular. Proorocul Iezechiel spune şi el acelaşi lucru, şi încă mai apăsat, mai limpede:

Pentru ce spuneţi voi în ţara lui Israel pilda aceasta şi ziceţi: Părinţii au mâncat aguridă şi copiilor li s-au strepezit dinţii? Precum este adevărat că Eu sunt viu, zice Domnul Dumnezeu, tot aşa este de adevărat că pe viitor nu se va mai grăi pilda aceasta lui Israel. Că iată toate sufletele sunt ale Mele; cum este al Meu sufletul tatălui, tot aşa şi sufletul fiului; sufletul care a greşit va muri.[4]

Dar liderii “pucioşi” ori nu mai pun de mult mâna pe Biblie, ca să o citească şi să se raporteze corect la ea (considerându-se pe sine prooroci noi şi arhisuficienţi), ori nu le pasă că aduc atingere cinstei proorocilor din vechime şi celor proorocite de ei. Căci proorocii Vechiului Testament au vestit cu adevărat o dreptate dumnezeiască de neştirbit, care anunţă că fiecare va fi judecat pentru faptele sale:

Sufletul care păcătuieşte va muri. Fiul nu va purta nedreptatea tatălui, şi tatăl nu va purta nedreptatea fiului. Celui drept i se va socoti dreptatea sa, iar celui rău, răutatea sa.[5]

Deci nu din cauza presupuselor “păcate trupeşti” şi-a pierdut Mihaela copilul, în tinereţe, ci din alte cauze: poate din propria ei neglijenţă de mamă, poate că şi copilul era prea vulnerabil din fire, sau poate că diavolul i-a întins o cursă în care Mihaela, atinsă de mândria purităţii infailibile, a căzut de atunci încoace, pentru tot restul vieţii.
…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
23 octombrie 2015
…………………







[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Luca: 18,16
[3] Ier.: 31,29-32
[4] Iez.: 18,2-4
[5] Ibid.: 18,20

Comentarii

Postări populare