436. Liderii “pucioşi” ar vrea ca adepţii lor să-şi iasă de tot din minţi

Biblia arată în multe locuri că mintea înţeleaptă şi pricepută este un dar ceresc, care îl fericeşte pe om şi ale cărei fapte Îl bucură pe Dumnezeu. Vechiul Testament aduce cuvinte de ocară faţă de cei fără de minte[1]; totodată, îi fericeşte pe cei cu minte înţeleaptă[2], le laudă pe femeile  cu minte iscusită[3], iar pe bărbaţii cu minte iscusită îi dă de exemplu pe fiecare după numele lor[4]. Cei care nu au minte sunt  lipsiţi de pricepere[5], iar cei care se cred a fi “poporul ales”, dar nu au minte, nu pot să înţeleagă Cine este Dumnezeu Care i-a zidit şi i-a întemeiat ca popor[6]. Adevăraţii aleşi ai lui Dumnezeu sunt doar aceia care se roagă Lui ca să le dăruiască minte pricepută, cu care să deosebească binele de rău[7] şi să păzească în chip neştirbit  legile Domnului[8].
Cel fără de minte va ocărî pe cel drept[9] şi va fi doborât de păcatul mâniei[10], iar cel întunecat la minte nu va şti ce şi cum să-I vorbească lui Dumnezeu[11]. Cel lipsit de pricepere nu şi-a preţuit cinstea dată lui de către Dumnezeu şi s-a asemănat dobitoacelor celor fără de minte[12]. Poporul cel fără de minte se face hulitor de Dumnezeu, Îl necinsteşte şi-I face ocară în toate zilele[13], pentru că nu-L cunoaşte pe El[14]. Cei fără minte dispreţuiesc înţelepciunea şi stăpânirea de sine, iar îndărătnicia şi nepăsarea lor îi va duce la pierzare[15].  Femeia frumoasă, dar fără de minte, este ca un inel de aur în râtul porcului[16]. Omul lipsit de minte  umblă după deşertăciuni[17], iar când îşi iese din fire se simte la adăpost[18]. Nebunia este bucurie pentru fiul cel fără de minte[19] dar întristare adâncă pentru părintele său[20]. Cel încurcat la minte răspunde la vorbă înainte de a fi ascultat-o[21], iar dacă este batjocoritor, numai pedeapsa îl va înţelepţi[22]. Păstorii care şi-au ieşit din minte nu-L mai caută pe adevăratul Dumnezeu[23], ci se poartă nebuneşte[24] slujind la “Dumnezei” închipuiţi şi străini de adevăr, care “Dumnezei” sunt Ei înşişi lipsiţi de minte până la unul[25].
Cei lipsiţi de minte sunt vulnerabili, asemenea copiilor nou-născuţi[26], fără însă a fi nevinovaţi ca aceştia. Cugetele lor viclene îi îndepărtează mereu de adevăratul Dumnezeu, şi de aceea El trebuie iar şi iar să-i mustre cu putere şi cu asprime[27]; ei au nevoie multă de învăţătură bună de la semenii lor[28], pentru a putea ieşi din întunericul minţii lor. Cei fără de minte au nu numai cugetul, ci şi vederea întunecată; ei nu văd faptele bune ale celor drepţi şi mutarea lor la Domnul li se pare a fi cea mai mare nenorocire[29]. Ei sunt un exemplu rău şi au o înrâurire nefastă asupra femeilor şi a copiilor lor, aşa încât treptat toţi se strică la minte şi aduc blestem greu asupra spiţei lor[30]. Un cumplit război nevăzut se stârneşte între adevăratul Dumnezeu şi cei fără de minte[31].  Cei fără de minte îşi vor vedea picioarele prinse în laţ[32], ceea ce înţelepciunea populară a sintetizat în proverbul “unde nu-i cap, vai de picioare”. Cugetul omului fără de minte este rătăcit, lipsit de înţelegere şi tânjeşte mereu spre cele nefolositoare şi nebune[33]. Darurile celor fără de minte nu sunt de niciun folos[34] iar buzele lor sunt mereu pline de clevetire[35]. A locui cu un om fără minte este o opţiune riscantă[36], iar cel căruia îi lipseşte mintea este vrednic de plâns[37].
Dimpotrivă, tot în Vechiul Testament se spune că mintea cea dreaptă este un câştig de slavă[38] iar cei cu mintea întreagă pleacă urechea la cuvintele înţelepţilor[39].  Furnica este dat exemplu viu şi îndreptător pentru cei leneşi şi fără minte[40], iar Cel ce a pus înţelepciune în mintea celor iscusiţi şi ascultători este Însuşi Dumnezeu[41]. Mintea înţeleaptă a lui Abigail, femeia lui Nabal, a fost binecuvântată de regele David[42]. Izvorul înţelepciunii este mintea cea înaltă, care nu poate fi schimbată nici cu bulgări de aur, nici cu argintul cântărit pentru plata ei, nici cu preţioasa cornalină, nici cu pietre de safir  sau cu vase de cristal, de mărgean sau de diamant, nici cu mărgăritare, nici cu topazele Etiopiei sau aurul Ofirului cel mai curat, căci niciodată şi cu nimic ea nu se va putea plăti[43]. Proorocului Daniel i se deschide mintea de către însuşi solul Domnului, arhanghelul Gavriil:

« Şi a venit şi mi-a grăit zicând: “Daniele, chiar acum am sosit ca să-ţi deschid mintea...” »[44]

Noul Testament arată că Însuşi Hristos deschide mintea ucenicilor Săi, ceea ce înseamnă (indirect) că le preţuieşte mintea şi gândirea personală corect orientată ca pe un instrument spiritual indispensabil vieţii:

« Atunci le-a deschis mintea ca să priceapă Scripturile. »[45]

Printre vindecările minunate ale lui Hristos este şi întregirea minţii celor aflaţi sub robia demonicească:

« Şi s-au dus la Iisus şi au văzut pe cel demonizat şezând jos, îmbrăcat şi întreg la minte, el care avusese legiune de demoni, şi s-au înfricoşat. »[46]
« [...] au venit la Iisus şi au găsit pe omul din care ieşiseră demonii, îmbrăcat şi întreg la minte, şezând jos, la picioarele lui Iisus [...] »[47]

Pilda celor zece fecioare arată că Hristos Însuşi îi învaţă  pe ucenicii Săi cât de valoros este pentru om să fie înţelept şi prevăzător, adică să nu fie “fără minte”:

« Cinci însă dintre ele erau fără minte, iar cinci înţelepte. Căci cele fără de minte, luând candelele, n-au luat cu sine undelemn. »[48]

Apostolul Pavel afirmă că valoarea minţii sale este de neînlocuit: el slujeşte cu mintea sa legii lui Dumnezeu, spre deosebire de  trup, cu care slujeşte legii păcatului:

« Deci, dar, eu însumi, cu mintea mea, slujesc legii lui Dumnezeu, iar cu trupul, legii păcatului.»[49]

Pentru fiecare creştin este esenţial ca să treacă prin filtrul minţii sale tot ceea ce îl frământă, pentru ca astfel să se încredinţeze  în tot ceea ce va face apoi:

« Unul deosebeşte o zi de alta, iar altul judecă toate zilele la fel. Fiecare să fie deplin încredinţat în mintea lui.»[50]

Mintea creştinului trebuie să fie roditoare, îndeosebi atunci când se roagă, căci el trebuie să înţeleagă adâncul cuvintelor pe care le rosteşte:

« Căci, dacă mă rog într-o limbă străină, duhul meu se roagă, dar mintea mea este neroditoare.»[51]

Apostolii au lucrat mereu cu mintea limpede şi întreagă, chiar dacă s-au aprins uneori din zel misionar, pentru că numai aşa puteau păstori cu dreptate şi cu bună rodire:

« Căci, dacă ne-am ieşit din fire, este pentru Dumnezeu, iar dacă suntem cu mintea întreagă, este pentru voi. »[52]

Dar apostolii nu se limitează la a-şi păstra doar ei mintea întreagă. Ei îi îndeamnă fierbinte şi pe ucenicii lor şi, prin ei, pe toţi creştinii, de a rămâne cu mintea întreagă şi a priveghea în rugăciuni; să nu fie copii la minte, ci la minte să fie desăvârşiţi; să nu fie fără de minte, ci să facă voia lui Dumnezeu:

« Iar sfârşitul tuturor s-a apropiat; fiţi dar cu mintea întreagă şi privegheaţi în rugăciuni. »[53]
« Fraţilor, nu fiţi copii la minte. Fiţi copii când e vorba de răutate. La minte însă, fiţi desăvârşiţi. »[54]
« Drept aceea, nu fiţi fără de minte, ci înţelegeţi care este voia Domnului. »[55]

Spre deosebire de aceste nenumărate exemple şi învăţături biblice despre frumuseţea şi importanţa minţii drepte a omului, liderii “pucioşi” născocesc noi paradigme legate de mintea omului, din care rezultă  o  abordare diametral opusă faţă de cea a Scripturii: ei pretind că “Dumnezeul” lor ar vrea ca supuşii lor să nu stea cu mintea întreagă, ba chiar ar dori să le închidă mintea supuşilor sectari ai “Noului Ierusalim”. Ei nu se bucură când supuşii lor au o minte ascuţită şi  îi somează pe aceştia să experimenteze pe pielea lor, pe lângă binevenita lepădare de sine, şi neavenita lepădare de minte. Liderii “pucioşi” propovăduiesc aşadar în mod discret o “spălare a creierelor” pe care adepţii ar urma să o opereze “din proprie iniţiativă”. Inovaţia constă aşadar în faptul că, în timp ce alte secte acţionează din exterior, prin programe bine ticluite, pentru “spălarea creierelor” supuşilor lor, secta “Noului Ierusalim” le impune simpatizanţilor şi adepţilor să-şi facă această operaţie singuri, “cu mâna lor”, motivând că în felul acesta ar face voia “Dumnezeului” lor. Aşadar, deşi scopul este acelaşi (transformarea adepţilor în slugi oarbe, lipsite de iniţiativă şi raţionament, incapabile să observe la stăpânii lor minciuna, inconsecvenţa, impostura, sperjurul, deci fără vreo şansă de a se revolta sau a se elibera vreodată de robia lor), mijloacele folosite de liderii “pucioşi” sunt mai evoluate, deci e de presupus că şi efectele vor fi mai radicale. Mintea adepţilor va trebui mai întâi complet golită, pentru ca apoi să-şi poată găsi sălaş în ea exclusiv învăţătura cea nouă a sectei de la Pucioasa. Aceasta va trebui să se imprime temeinic în mintea adepţilor, ca o pecete de neşters:

« O, măi fiilor, adunaţi-vă în învăţătura Mea şi căutaţi mai mult decât orice să vă rămână ea în minte ca o pecete, ca o putere, ca o mântuire, ca nu cumva să se bucure diavolul de cei pecetluiţi cu semnul venirii Mele acum pe pământ ca să-Mi gătesc un popor pregătit, şi încă să-l înmulţesc prin cei pregătiţi. »[56] (citat din mesajul Mihaelei din 11 septembrie 2013)

Cei care intenţionează să gândească în continuare cu capul şi cu mintea lor, încăpăţânându-se să nu asculte de poruncile liderilor “pucioşi”, să nu-şi golească mintea şi să nu primească  pecetea învăţăturii pucioşeşti în mintea lor, sunt ameninţaţi cu blesteme sub formă de “vai”-uri:

« Strig şi Eu în zilele acestea şi Mă aud cei de departe şi se hrănesc cu strigătul Meu peste pustia din lume, dar Îmi scriu în carte durerea Mea, că am din cei care stau aproape, şi auzind nu se smeresc la strigătul Meu şi nu stau umiliţi înaintea Mea, că mare este îngâmfarea omului, măi fiilor, şi de aceea vă spun şi iar vă spun: adunaţi-vă în învăţătura Mea, căci vai celui ce ia din mintea lui pentru el, când are atâta învăţătură din cer înaintea lui, la urechea lui, aproape de el strigarea Mea şi ruga Mea după om! »[57] (citat din mesajul Mihaelei din 11 septembrie 2013)

 Cei şovăielnici, care încă “se mai clatină de pe un picior pe altul” şi amână momentul în care pecetea “Noului Ierusalim” va fi să se imprime în mintea lor sunt îndemnaţi “să se lase cercetaţi” de către liderii lor pentru ca aceştia “să le înmoaie firea lor cea proastă”  şi să le vindece “neînţelepciunea”, pentru a-i salva de o pedeapsă pregătită anume pentru ei, şi care îi pândeşte din umbră. Aceştia trebuie să renunţe la a mai gândi cu mintea lor (“unirea cu mintea lor” este declarată indezirabilă), sau să se mai plece cu mintea la învăţăturile tradiţionale sau la bârfele lumii, sau să mai păstreze oarece legături tainice cu familiile lor (pe care tocmai le-au părăsit, pentru a se alipi de secta “pucioşilor”):

« Grăiesc acum cu cei ce se clatină de pe un picior pe altul în locurile pe unde-Mi am pecetluit cu pecetea viului Dumnezeu poporul cel împlinitor credinţei venirii Mele de acum cuvânt pe pământ, şi spun: O, adunaţi-vă în învăţătura Mea dacă voiţi cu ea! Cercetaţi-vă, dar mai bine lăsaţi-vă cercetaţi. Dacă aveţi o fire proastă din obiceiul de sine, din neînţelepciune, nu daţi să vă tot folosiţi de ea în mijlocul acestui popor, ca nu cumva să-I faceţi voi ruşine lui Dumnezeu, că e pedeapsă mare pentru aceasta. Unirea cu mintea voastră, iar la unii unirea cu lumea şi cu cei din care aţi ieşit ca să veniţi la Mine, acestea vă strică ascultarea şi statul vostru cu Dumnezeu. »[58] (citat din mesajul Mihaelei din 11 septembrie 2013)

Liderii “pucioşi” îşi trasează singuri repere (ca venite din partea “Dumnezeului” lor pentru ei, “străjerii” sectei) prin care să-şi acopere comportamentul grosier, adesea agresiv, faţă de adepţii de rând. Frumuseţea comportamentală este denigrată, ca fiind o modalitate depăşită de socializare între “fraţi”, ea fiind înlocuită cu asprimea care maschează “dreptatea lucrurilor”. Totodată, şi bunătatea este blamată, ca fiind neproductivă atunci când doreşti să-ţi educi adepţii după precepte străine de mintea lor. Liderii “pucioşi” reuşesc astfel să-şi justifice propria lor lipsă de frumuseţe comportamentală şi de bunătate în relaţiile cotidiene dintre ei şi adepţii lor, batjocorindu-i pe aceia care încă mai cred că pot şi trebuie să fie buni unii cu alţii, iar pentru aceasta se străduiesc sau încearcă să gândească tot prin mintea lor:

«  Iar voi, străjerii Mei, slugile Mele pentru poporul cel apropiat, luaţi de la Mine ştiinţă sfântă şi lucraţi cu ea chiar şi când nu se prinde ea, şi să ştiţi de la Mine că una este să te porţi frumos cu omul, cu toţi, şi aceasta pentru frumuseţea firii tale, şi alta este să te porţi drept cu toţi, după dreptarul Domnului, pentru frumuseţea firii lor. Când te porţi frumos, îl înveţi numai aşa pe om, şi nu te mai poţi purta drept cu el când e nevoie de dreptatea lucrurilor, dreptate care face lumină de la Domnul şi care-l face pe om să umble în lumină ca să nu cadă în întuneric, iar bunătatea îl face pe om să se creadă bun chiar şi când umblă în întuneric, după mintea lui, săracul. »[59] (citat din mesajul Mihaelei din 11 septembrie 2013)

Cei care încă mai “iau din mintea lor”, adică refuză să fie manipulaţi grosolan ca nişte marionete de către liderii lor, sunt consideraţi irecuperabili, cu care “nu se poate lucra”. Ei sunt un exemplu rău pentru nou-veniţii care, odată ajunşi la Pucioasa şi integraţi în  “poporul” sectei, n-ar trebui să mai gândească sau să facă vreo lucrare “după mintea lor”. Tuturor care încă mai au minte şi gândesc cu ea le trebuie “salvare multă”, adică trebuie prelucraţi mereu şi cu profunzime, aşa încât să li se golească mintea şi să li se spele creierul, să ajungă la “umilinţa” de a accepta să gândească alţii pentru ei, chiar şi în cele mai mărunte probleme de viaţă:

  «  [...] mult doresc să fie de folos acestui popor jertfa mea, dar dacă el nu doreşte nici măcar în ultimul ceas, nu putem noi peste cei ce nu dau să poată pentru ei, aşa cum Tu nu poţi azi peste cei care iau din mintea lor dacă să stea sau să nu stea cu Tine până la sfârşit, până la înviere, Doamne, şi de aceea spui Tu poporului Tău să se adune în învăţătura Ta şi să nu facă după mintea lui cel ce a venit să se dea Ţie spre facere şi spre creştere şi spre statornicie apoi. O, ce poate fi un om care face ca el? Ce va fi un aşa om, Doamne? Iată, este nevoie de salvare multă peste cei ce au minte, şi trebuie lucrat peste mintea lor mereu, numai să aibă ei umilinţă multă şi mereu şi să nu scoată ei sabia împotriva Ta şi a lor. »[60] (citat din mesajul Mihaelei din 11 septembrie 2013)

          Raţionamentul acoperitor al liderilor “pucioşi” este următorul: întrucât printre oamenii cu minte întreagă mai sunt şi unii care “iau din mintea lor”, dar nu realizează că au mintea stricată[61], cu care fac nespus de mult rău  pe pământ, mai bine să rămână toţi fără minte (fără mintea lor, desigur), urmând ca ei să fie dirijaţi din exterior cum şi mai ales cui trebuie să facă binele în tot ceea ce fac, exact ca nişte roboţi; iar cei care îi vor dirija vor fi, desigur, liderii religioşi ai sectei ( chipurile, aceştia ar fi singurii care au mai rămas cu “mintea întreagă”  şi trează pe pământ). Cu alte cuvinte, întrucât ei pun semnul egal între “cei fără minte” – imoralii (adică aceia care au cugetul întinat sau stricat, pentru că nu pot sau nu vor să fie buni) şi “cei fără minte” – amoralii (adică aceia care sunt lipsiţi complet de judecată limpede, pentru că nu pot sau nu vor să recunoască normele morale) ei dau foc concomitent şi la grâu, şi la neghină, cu gândul optimist de a stârpi tot răul cu care este amestecat binele. Biblia arată că, dimpotrivă, adevăratul Dumnezeu îi îngăduie şi îi suportă şi pe cei fără minte printre cei cu mintea întreagă, căci până la urmă toţi vor răspunde la Judecată pentru faptele lor; cu alte cuvinte, abia după seceriş va fi aleasă neghina şi aruncată în foc[62]:

« Şi precum n-au încercat să aibă pe Dumnezeu în cunoştinţă, aşa şi Dumnezeu i-a lăsat la mintea lor fără judecată, să facă cele ce nu se cuvine. [63]»

Sunt însă consecvenţi liderii “pucioşi”, prin această inovaţie de ultimă oră despre “epurarea minţii”, cu mesajele lor anterioare în care vorbesc tot despre mintea omului?

Nu mai departe de anul 2013 sunt destule mesaje pucioşeşti care îmbracă haina normalităţii în raport cu acest subiect, căci în teorie (chiar şi atunci când susţin erezii), liderii “pucioşi” sunt neîntrecuţi mânuitori ai condeiului. Ele se amestecă lejer cu alte mesaje în care musteşte dorinţa liderilor “pucioşi” de a controla deplin minţile adepţilor lor. Vom comenta în continuare câteva dintre acestea, expuse în ordine cronologică.

1. Chiar dacă omul este nepăsător cu sine din cauza lipsei minţii lui (sau măcar lipsa cuminţeniei minţii lui), Dumnezeu tot îl îngăduie pe acesta, ştiind că sufletul omului rămâne râvnitor, şi îl aşteaptă pe om să se ridice singur prin propriile sale puteri şi să se întoarcă la credinţă:

« O, e pretenţios şi Dumnezeu când e vorba de credinţa în El a omului, [...] căci sufletul trage cu Dumnezeu, de unde-şi are obârşia, trage cu cerul din care este, chiar dacă omul îşi bate joc de suflet din pricina lipsei minţii şi a cuminţeniei ei, căci mintea n-are astâmpăr şi-şi face de lucru, săraca, şi apoi se alege cu suferinţă şi ea, şi trupul care este gazdă sufletului. »[64] (citat din mesajul Mihaelei din 14 ianuarie 2013)
Aşadar, neastâmpărul minţii omului sau chiar lipsa minţii lui sunt privite aici cu stoicism, ca o realitate inevitabilă, şi care nu se cere neapărat corectată pe loc prin măsuri radicale de supunere oarbă sau de suprimare radicală a minţii omului. Mintea omului rămâne aşadar un obiectiv al propriei sale autocorecţii, iar personalitatea omului şi liberul său arbitru rămân  pe mai departe pe deplin respectate.
2. Un alt mesaj pucioşesc este şi  mai concludent. Paradoxal, acesta condamnă tocmai tendinţa unor conducători religioşi iubitori de sine de a subjuga mintea adepţilor şi de a-i face supuşi pentru mintea lor, golindu-i de minte prin cuvinte meşteşugite (adică, exact ce vor încerca liderii “pucioşi” să le impună adepţilor lor peste 8 luni!). Făcând aşa, adică anihilând personalitatea supuşilor lor şi golindu-i de minte, liderii “pucioşi” se dovedesc a fi chiar ei acei conducători trufaşi, iubitori de sine (căci sinele lor urmează a fi impus cu forţa tuturor supuşilor), nesupuşi lui Dumnezeu, nemulţumiţi, fără curăţie de cuget, fără milă, iubitori de întâietate, nerecunoscători  pentru pronia lui Dumnezeu care veghează peste făpturile de pe tot pământul:
« Un slujitor al Domnului, ba şi un credincios de rând trebuie să înveţe cum să aibă şi cum să-şi păstreze sufletul în credinţă şi cum să arate el apoi că are credinţă, iar aceasta nu se face prin vorbe, căci omul este iubitor de sine şi-şi face rost de supuşi pentru mintea lui, ci se face prin lucrarea recunoştinţei, pe care şi-o arată omul înaintea lui Dumnezeu şi înaintea oamenilor, iar un aşa om este supus, este mulţumit, este curat şi împarte milă şi întâietate la toată suflarea şi este recunoscător pentru toată viaţa care este pe pământ peste făpturi. »[65] (citat din mesajul Mihaelei din 14 ianuarie 2013)
3.  Un alt mesaj arată că fiecare creştin trebuie să fie angajat permanent într-o luptă cu sinele, pe care trebuie să-l vegheze pentru a nu cădea în derapaje de necontrolat. Nu se pune problema nici a abandonării, nici a supunerii minţii lui şi a dorinţelor lui unui control extern (de la un lider care pretinde că posedă acele performanţe care îl legitimează să preia comanda totală a supuşilor care urmează a i se preda lui), ci doar a luptei cu diavolul şi cu păcatele şi a biruirii lor necontenite, ca acestea să nu ajungă să-l subjuge pe om:
 « O, cine dintre creştini mai vrea să biruiască un diavol, măcar mintea lui, măcar dorinţele lui, măcar neveghea lui? Cine nu veghează cu Tine veghează singur, şi acela este biruit de diavol şi râde diavolul apoi şi face valuri apoi. »[66] (citat din mesajul Mihaelei din 14 ianuarie 2013)
4. Un alt mesaj, după ce îi deplânge pe acei “îndărătnici” care nu reuşesc să se ridice cu mintea la înţelegerea tainelor “Duhului” pucioşesc, admite că omul considerat “îndărătnic” caută în van să înţeleagă cu mintea lui toate nepotrivirile şi încâlcelile mesajelor “Dumnezeului” de la “Noul Ierusalim”, văzând că ele nu prea se potrivesc cu adevărul Scripturii. Cu toate acestea, “îndărătnicii” nu sunt împiedicaţi să găsească “adevărul” pucioşesc cu mintea lor, ba chiar sunt ajutaţi, oferindu-li se ca pildă vie o paralelă cu îngăduinţa adevăratului Hristos, care a primit tăierea împrejur pentru a menaja mintea cea puţină a oamenilor din vremea Sa:
« Vai omului îndărătnic! Acela dă să umble şi la Duhul Meu, acela se loveşte cu însăşi mintea lui, iar nepăsarea cea pentru păcatele trecute nu-l mai lasă spre aplecare ca să intre el sub ocrotirea Mea prin aplecare [...] O, ce-Mi trebuia Mie tăierea împrejur a trupului? I-a trebuit omului îndărătnic cu Dumnezeu, care avea să-şi pună mintea la lucru pentru dovada îndumnezeirii Mele şi a omului cel adevărat în fiinţa Mea. »[67] (citat din mesajul Mihaelei din 14 ianuarie 2013)
5. Un alt mesaj admite că omul poate face uneori cu mintea sa unele greşeli grave de apreciere. În acest caz, omul cu înclinaţii justiţiare este îndemnat ferm să se abţină de a mai cântări strâmb faptele altora, fără însă a fi împiedicat să o facă printr-o acţiune externă, radicală, de extirpare sau anihilare a minţii lui  care îi judecă eronat pe semenii săi. Cu alte cuvinte, omului i se lasă liberă şi neştirbită mintea sa, dar i se porunceşte să o folosească cu înţelepciune şi cu dreptate:
          « Omul nu trebuie să judece nici pe altul cu mintea sa, căci el este deprins, săracul, să tragă pentru sine dreptatea şi partea cea bună a ei, şi să lase pe celălalt legat sub greu şi să-i ceară socoteală. » [68] (citat din mesajul Mihaelei din 20 ianuarie 2013)

          6. Un alt mesaj arată la fel, că mintea omului este lăsată liberă să gândească, dar i se recomandă să-şi stabilească o ştachetă peste care e bine să nu treacă, pentru a nu cădea în păcatul trufiei:

« O, să nu vă mândriţi cu haina, să nu vă înălţaţi cu mintea, să nu vă grăbiţi cu judecata lucrurilor şi a stărilor, [...] » [69] (citat din mesajul Mihaelei din 20 ianuarie 2013)

7. În mesajele anterioare celui din 11 septembrie 2013 nu lipsesc însă nici germenii totalitarismului care se instaurează acum asupra minţii supuşilor de la Pucioasa. Un mesaj din februarie 2013 sugerează că, întrucât “satana stă în mintea omului” singura soluţie de a-l anihila este aceea ca adepţii care vor să-şi cureţe mintea de satana să accepte o tutelă mentală din partea liderilor “pucioşi”, adică să accepte ca “cineva ca de la Domnul” să-i controleze strict toate gândurile (să le sfătuiască, să le îndrepteze, să le mustre eventual, să le cerceteze cu întrebări), şi aşa va primi de la “Domnul” viaţă, prin acel “cineva”:

« Trebuie omul să fie dornic mult să primească dragoste, să primească un sfat, o îndreptare, o mustrare, o întrebare, căci altfel îi dă satana sfat, căci satana stă în mintea omului care nu are peste el pe cineva ca de la Domnul ca să-i dea Domnul prin el viaţă din viaţa Lui, toate din ale Lui şi multă împlinire pe calea cea spinoasă a vieţii pe pământ. »[70] (citat din mesajul Mihaelei din 15 februarie 2013)

 8. Alt mesaj îi căinează pe fiii cei care gândesc cu mintea lor necoaptă, sau cei care sunt de-a dreptul fără de minte, fără însă a da soluţia “salvatoare” care se va da mai târziu (aceea ca toţi cei fără de minte să fie controlaţi prin mintea altora, a unor lideri mult mai dotaţi ca ei, care ar putea lua rolul de părinţi duhovniceşti performanţi pentru aceşti fii adoptivi):

  « Când eşti fiu al unui tată şi te smulgi de lângă el şi te duci în lume, tu nu mai ai credincioşie nici pentru tine, dar până nu vezi că aşa este te duce mintea să crezi că poate fi altfel, numai că bucuriile înşelătoare nu-i ţin omului cald de bucurii, căci ele se sfârşesc curând, şi vai celor fără de minte, care nu văd înşelarea aceasta! »[71] (citat din mesajul Mihaelei din 3 martie 2013)

  9. Alt mesaj recomandă deschis ca oamenii să-şi pună mintea la contribuţie, să şi-o deschidă pentru a primi înţelepciune de la cei mai şcoliţi şi mai înţelepţiţi decât ei, să fie ca nişte şcolari harnici aşezaţi în banca întâi, însetaţi de cunoaşterea adevărului:

« O, deschideţi-vă mintea şi gura şi întrebările înţelepciunii, căci înţelepciunea este cea care vrea mereu şi care întreabă mereu pentru ea, pentru ca să fie ea, pentru ca să aibă omul, iar altfel omul este ca şi şcolarul care se strecoară în banca cea mai din spate ca să nu înveţe, ca să nu scape de neînţelepciune, [...] »[72] (citat din mesajul Mihaelei din 22 martie 2013)

          10. Un alt mesaj ia ca exemplu sfinţii, care nu au renunţat la mintea lor, ci s-au folosit de ea şi au lucrat cu ea, arătând lumii întregi mintea lor şi lucrarea ei, demonstrând că şi Domnul se poate sălăşlui în mintea omului (spre deosebire de mesajul din 15 februarie 2013 care proclama că dimpotrivă, “satana stă în mintea omului” lipsit de călăuză pucioşească):

          « O, fiilor, sfinţii şi-au pus rugăciunea lor pe hârtie şi şi-au arătat-o, şi-au arătat mintea şi lucrarea ei, că aşa lucrează cel care are pe Domnul în mintea sa, Îl scoate la lumină ca să vadă cei din jur [...] »[73] (citat din mesajul Mihaelei din 7 aprilie 2013)

          11. Alt mesaj arată că mintea omului este guvernată alternativ de doi stăpâni: omul care o deţine pe de o parte, şi Dumnezeu pe de alta. Se admite că mintea din capul omului a fost pusă aici de către Dumnezeu (deci, aceasta este un lucru bun, aşa încât nu ar trebui să se pună problema ca ea să fie dominată sau dirijată de alte persoane, din exterior), dar ea nu trebuie să-L uite pe El în tot ceea ce gândeşte şi face, ba chiar să-L lase pe Dumnezeu să se folosească de ea:

« [...] căci mintea omului nu este deprinsă să stea cuminte, [...] O astfel de minte este dumnezeu pentru om, iar omul nu poate scăpa de robia ei, că ea îi este stăpân. Nu mai încape Domnul cu smerenia Sa, cu cârmuirea Sa într-o aşa minte. [...] Dumnezeu i-a pus omului în cap mintea pentru ca să stea Domnul în ea cu umilinţa cea dumnezeiască, dar omul stă el. [...] dacă omul are minte şi loc pentru ea în trupul lui, să-L lase pe Domnul să Se folosească de ea, [...] »[74] (citat din mesajul Mihaelei din 7 aprilie 2013)

          12. Un mesaj arată că mintea omului este locaşul duhului lui. În acest context, a propovădui lepădarea minţii şi înlocuirea ei cu dictatul unor lideri care proclamă că ei “trebuie să lucreze peste mintea omului mereu” este echivalentă cu o alungare pe pustii a duhului omului:

« [...] oamenii pământului au numai ochi trupeşti şi minte pământească, căci ochii duhului şi locaşul lui, mintea, nu vor oamenii să le dea lui Dumnezeu şi să le facă Domnul pe ele după chipul şi asemănarea Sa ca să-L vadă ei pe Domnul şi să meargă după El apoi aşa cum mergeţi voi. »[75] (citat din mesajul Mihaelei din 5 mai 2013)

13. Unul dintre mesaje este de-a dreptul opus îndemnului făcut adepţilor în 11 septembrie 2013 de a renunţa la propria minte şi de a face apoi ascultare totală şi necondiţionată de liderii “pucioşi”. Acest mesaj îi cheamă pe adepţi să-şi păstreze mintea şi să o strunească, pentru a nu se depărta cumva de voia lui Dumnezeu:

« O, păstraţi-vă mintea când vedeţi că vă trage ea spre duh de răceală şi de judecată şi de răzvrătire pe semeni şi pe Dumnezeu. »[76] (citat din mesajul Mihaelei din 10 mai 2013)

14. În completare la îndemnul din mesajul anterior vine îndată un alt mesaj, care îi deplânge pe cei care îşi vor pierde mintea:

«  Îţi vei pierde mintea dacă Mă vei părăsi.  »[77] (citat din mesajul Mihaelei din 12 mai 2013)

15. Cei care refuză să-şi mai folosească propria minte, sau îşi lasă mintea să fie orbită de trufie, pentru ca să se pomenească apoi că le “grăieşte gura fără ei” sunt mustraţi pentru nechibzuinţa lor:

« Mai bine ar fi să căutaţi să tremuraţi la glasul Meu, decât să grăiţi fără de minte şi fără de cunoştinţă de Dumnezeu, căci trufia voastră vă orbeşte mintea. »[78] (citat din mesajul Mihaelei din 9 iunie 2013)

16. Alt mesaj proclamă că fiecare adept din  “poporul pucios” trebuie să-şi păstreze mintea limpede şi să-i dea “hrană” potrivită, care nu întunecă mintea şi care face ca judecata ei să fie dreaptă:

« O, poporul Meu [...] Nu te zgârci să laşi de la tine hrana cea care-ţi întunecă mintea ca să te ascunzi cu tine însuţi [...] »[79] (citat din mesajul Mihaelei din 7 iulie 2013)   

17.   Alt mesaj arată că omul trebuie să-şi păstreze mintea mereu veghetoare, ca să fie ferită de ispite; altminteri ea se va face sălaş satanei:

« Aşez acum în carte cuvânt de veghe împotriva ispititorului satana, care dă să facă ouă în mintea cea neveghetoare pentru ispite [...] »[80] (citat din mesajul Mihaelei din 12 iulie 2013)

18. Toţi  adepţii trebuie să vegheze ca mintea lor să nu-şi strice frumuseţea şi veghea pentru credinţa pucioşească şi pentru statul în hotarele ideologice ale sectei, căci această stricăciune ar aduce bucurie diavolului:

« [...] diavolul s-ar bucura mult să vă strice mintea şi veghea cea pentru statul vostru lângă Mine şi pentru iubirea şi credinţa voastră cu Mine, fiilor. »[81] (citat din mesajul Mihaelei din  12 iulie 2013)

19. Toţi  adepţii trebuie să-şi pregătească inima şi mintea pentru a primi în ele credinţa pucioşească. Se vede aici că se admite o acceptare deliberată a adeziunii spre eresul pucioşesc; nimeni nu este forţat, iar  mintea simpatizanţilor nu este îngrădită sau subjugată cu nimic din afară:

 « O, pregăteşte-ţi inima şi mintea, măi poporul Meu, căci stă cerul la masă de cuvânt cu tine. Despre credinţă este de grăit în ziua aceasta [...] »[82] (citat din mesajul Mihaelei din 2 august 2013)

 20. Germenii noii învăţături ai lepădării de minte încolţeau însă din când în când în unele dintre mesaje, în care se făcea îndemnul neascultării de propria conştiinţă care a fost sădită de Dumnezeu în inima omului. Consecinţa imediată este punerea la îndoială a voii libere lăsată de la început în om. Liderii “pucioşi” consideră că este momentul ca omul să renunţe la libertatea (primită de la Dumnezeu) de a alege singur între bine şi rău, deoarece domnia răului a ajuns să fie absolută şi inevitabilă; singura salvare care îi mai rămâne omului este se înjuge la poruncile dictatoriale ale liderilor sectei pucioase:

« O, nu vă ascultaţi trupul şi mintea, fiilor! [...] şi iată robia voii libere nu se suie la mintea omului ca să înţeleagă el că nu este liber, şi răul îl ia rob, liber pentru rău. »[83] (citat din mesajul Mihaelei din 2 august 2013)

21. Un mesaj proclamă că mintea omului (alături de suflet, de inimă şi de credinţă) este atât de valoroasă, încât ea nu se poate înstrăina în nici un fel şi nici nu se poate vinde (mai ales la cei care demască impostura sectei: “coborârea de Cuvânt de la Pucioasa”):

« O, fiilor, nu vă vindeţi sufletul şi mintea şi inima şi credinţa la cei ce nu iubesc, nu mai iubesc coborârea Mea şi o bat cu pietre fel de fel. »[84] (citat din mesajul Mihaelei din 2 august 2013)

22. Cei care nu au mintea deschisă şi permeabilă şi primitoare la toate informaţiile şi mesajele care “vin din cer” nu pot să-L aştepte şi să-L primească pe “Dumnezeul” Pucioasei, care coboară şi vine la ei nevăzut, necunoscut, neauzit:

« Vin iarăşi pe pământ, şi e atât de închisă mintea omului şi e abătută spre cele de pe pământ mai mult decât oricând [...] că sunt dintre cei care aşteaptă să ia din cer şi să pună peste viaţa lor. »[85] (citat din mesajul Mihaelei din 9 august 2013)

23. Chiar şi atunci când li se recomandă adepţilor să aibă discernământ faţă de propriile lor păreri şi gânduri, cerând şi părerea celor din jur, schimbul de informaţii dintre “fraţi” trebuie făcut liber şi cu sfială, doar din simţirea celor ce cer, şi nicidecum să fie impus cu trufie şi cu forţa de către lideri, după ce au operat o masivă spălare a creierelor printre adepţi:

  « De aceea căutaţi cu multă sfială să luaţi unii de la alţii şi să nu luaţi din mintea voastră, din simţirea voastră, ca nu cumva să crească în voi păcatul trufiei şi al judecăţii de fraţi, al privirii necurate şi al nedragostei apoi. »[86] (citat din mesajul Mihaelei din 9 august 2013)

24. Mesajele anterioare mai proclamă că lepădarea de sine nu se identifică nicidecum cu lepădarea de minte, pentru că ascultarea presupune doar lepădarea de sine şi nu exclude discernământul, care vine din mintea omului. Mintea omului nu mai este însă folosită în chip ultimativ, ca singura poruncitoare, ci în chip deliberativ, ca instrument decisiv prin care alege binele de rău din mai multe variante cvasi-echivalente care îi stau înainte:

« Omul trebuie să se lepede de sine ca să poată face ascultare pentru viaţa lui cea de sus, iar altfel el nu poate să asculte, şi ascultă de mintea lui, de pornirile lui, de simţirile lui, şi este urât un astfel de om şi nu atrage pe Domnul spre el. »[87] (citat din mesajul Mihaelei din 9 august 2013)

25. Unul dintre mesaje stabileşte la modul explicit că mintea este de mare folos omului ca să priceapă cu ea mersul lucrurilor şi valenţele lor. Omul nu se poate dispensa de ea, pentru a o înlocui cu o gândire străină, chiar dacă această gândire ar avea referinţe pozitive excepţionale şi unanim consacrate. În schimb, strângerea laolaltă poate favoriza deliberarea colectivă asupra unor subiecte mai delicate, cu un posibil efect benefic, de brainstorming:

   « [...] nimic nu vă strică din cele ce vin spre îndreptare peste voi, ci vă foloseşte mult dacă aveţi minte să pricepeţi cu ea. Strângerea laolaltă este har mare. Nu fugiţi de acest har! »[88] (citat din mesajul Mihaelei din 9 august 2013)

          În concluzie, contradicţiile de idei pe tema folosirii eficiente şi binecuvântate a minţii omului sunt atît de profunde, încât singurul lucru care se poate spune cu siguranţă este acela că în faţa acestei nebulozităţi din doctrina sectei, emanată din mesajele pucioşeşti, numai Sfânta Scriptură poate avea credibilitate şi prioritate absolută. În concluzie, mesajele pucioşeşti care sunt în consonanţă cu spiritul Scripturii sunt benigne, deci acceptabile. În schimb, inovaţiile privind o “necesară” subjugare a minţii oamenilor, operată după sau concomitent cu o subtilă spălare a creierelor, rămâne întru totul inacceptabilă.

*   *   *

P.S. Ca de obicei, inadvertenţele şi “informaţiile spectaculoase” (dar profund necanonice) nu lipsesc nici din ultimul mesaj pucioşesc, cel din 11 septembrie a.c. Deşi Biblia spune limpede că Ioan Botezătorul nu-L cunoştea pe Hristos, (deşi el ştia faptul că Hristos trebuie să vină la botez în Iordan, şi aflase şi faptul că porumbelul este semnul prin care Îl va recunoaşte), liderii “pucioşi” pretind că între Ioan şi Hristos ar fi fost o prealabilă conlucrare tainică şi o petrecere împreună, întinse pe o durată de timp apreciabilă. Ei pun în gura duhului pucioşesc care se recomandă a fi “Ioan Botezătorul” o informaţie neverificabilă, aflată într-o profundă contradicţie cu mesajul biblic:

« Eu însă am avut pe Duhul Sfânt de cârmă şi a grăit Duhul cu mine tot timpul, şi a stat Domnul cu mine mult, până ce a fost să Se arate El mie Mielul lui Dumnezeu la Iordan, şi apoi a fost să sufăr despărţirea de Israel prin pedeapsa pe care femeia nelegitimă a lui Irod a pus-o asupra mea. »[89] (citat din mesajul Mihaelei din 11 septembrie 2013)

Or, sfinţii evanghelişti arată limpede că Ioan nu-L cunoscuse pe Hristos, şi nu era convins că este vorba de El nici după ce aflase despre faptele Sale minunate. Pentru a se încredinţa că este vorba de Mesia-Hristos, Ioan a trimis doi emisari cu sarcina precisă de a afla dacă Cel despre care a auzit că face minuni este sau nu Hristosul:

« Şi auzind Ioan, în închisoare, despre faptele lui Hristos, şi trimiţând pe doi dintre ucenicii săi, au zis Lui: Tu eşti Cel ce vine, sau să aşteptăm pe altul? »[90]

« Şi chemând la sine pe doi dintre ucenicii săi, Ioan i-a trimis către Domnul, zicând: Tu eşti Cel ce va să vină sau să aşteptăm pe altul?  Şi ajungând la El, bărbaţii au zis: Ioan Botezătorul ne-a trimis la Tine, zicând: Tu eşti Cel ce va să vină sau să aşteptăm pe altul? »[91]

Ioan va căpăta încredinţarea deplină abia când semnul pe care el îl aştepta i s-a arătat în faţa ochilor lui: porumbelul, care închipuia Duhul Sfânt, i L-a arătat fără greş pe Hristos, în timp ce glasul Tatălui confirma din tăria cerului că Acesta este Fiul Lui cel iubit.

…………………

Anca Ionescu Târgovişte
           16 septembrie 2013

…………………

    






[1] Fac., 31:28; 2 Regi, 13:13
[2] Ieş., 35:10
[3] Ieş., 35:25
[4] Ieş., 36:1,2.4.8
[5] Deut., 29:4
[6] Deut., 32,6
[7] 3 Regi, 3:9,12
[8] 1 Par., 22:12
[9]  Ps., 38:12
[10] Iov, 5:2; Eccles., 31:35
[11]  Iov, 37:19
[12] Ps., 48:12,21; 72:22
[13] Ps., 73:19,23
[14] Ier., 4:22
[15] Pilde, 1:7,32
[16] Pilde, 11:22
[17] Pilde, 12:11
[18] Pilde, 14:16
[19] Pilde, 15:21
[20] Pilde, 17:21
[21] Pilde, 18:13
[22] Pilde, 19:25; 21:11
[23] Ier., 10:21
[24] Ibid.
[25] Ier. 10:8
[26] Os., 13:13
[27] Înţ. lui Sol., 1:3
[28] Eccles., 42:10
[29] Înţ. lui Sol., 3:2
[30] Înţ. lui Sol., 3:12
[31] Înţ. lui Sol., 5:20
[32] Înţ. lui Sol., 14:11
[33] Eccles., 16:24
[34] Eccles., 20:13
[35] Eccles., 21:27
[36] Eccles., 22:16
[37] Eccles., 22:9
[38]  Înţ. lui Sol., 8:18
[39] Iov, 34:16
[40] Pilde, 6:6
[41] Ieş., 31:6
[42] 1 Regi, 25:33
[43] Iov, 28:15,17-19
[44] Dan., 9:22
[45] Luca, 24:35
[46] Mc., 5:15
[47] Lc., 8:35
[48] Mat., 25:2,3
[49] Rom., 7:25
[50] Rom., 14:5
[51] 1 Cor., 14:14
[52] 2 Cor., 5:13
[53] 1 Petru, 4:7
[54] 1 Cor., 14:20
[55] Ef., 5:17
[57] Ibid.
[58] Ibid.
[59] Ibid.
[60] Ibid.
[61] De fapt, aceştia cu mintea stricată sunt chiar cei “fără de minte”, iar pe motivul invocat aici liderii „pucioşi” vor ca toţi supuşii lor să fie „fără de minte”
[62] v. Mat., 13:26-40
[63] Rom., 1:28
[65] Ibid.
[66] Ibid.
[67] Ibid.
[68] Ibid.
[69] Ibid.
[70] Ibid.
[71] Ibid.
[72] Ibid.
[73] Ibid.
[74] Ibid.
[75] Ibid.
[76] Ibid.
[77] Ibid.
[78] Ibid.
[79] Ibid.
[80] Ibid.
[81] Ibid.
[82] Ibid.
[83] Ibid.
[84] Ibid.
[85] Ibid.
[86] Ibid.
[87] Ibid.
[88] Ibid.
[89] Ibid.
[90] Mat.,11:3
[91] Luca, 7:19-20

Comentarii

Postări populare