224. „Fenomenul Pucioasa” văzut de artistul plastic Viorica Romaşcu
Pe 9AM News a apărut la data de 18 Aprilie 2005 un scurt comentariu critic la adresa unei expoziţii a artistului Marian Zidaru, intitulat „Expo - Noul Ierusalim” şi semnat Viorica Romaşcu. Este vorba, probabil, de ultima sau de una dintre ultimele expoziţii în care Zidaru îi mai elogiază pe pucioşi, înainte de uluitoarea sa despărţire de liderii lor malefici, cei care i-au dirijat din umbră viaţa şi activitatea aproape douăzeci de ani.
Reproducem acest articol, cu precizarea că observaţiile inserate în paranteze ne aparţin ( E.)
Expo - Noul Ierusalim
Prefigurarea unui altar ca microcosmos si catalizator al sacrului, focar al spiritualitatii progresive, sau al Bisericii Crestine, ca simbol al poporului lui Dumnezeu (Observaţia 1. Biserica Creştină este chiar poporul lui Dumnezeu, nu doar un simbol al lui. V.R. se lasă sedusă de incantaţia magică sugerată de pucioşi că ei [şi numai ei!] reprezintă „poporul lui Dumnezeu”, asemenea poporului Israel din vechime, şi tocmai de aceea se şi intitulează pe sine „Noul Israel” şi „Noul Ierusalim”. Pucioşii sugerează că Biserica Ortodoxă istorică este doar un simbol şi o precursoare a acestui „popor” al Noului Ierusalim şi că acesta este singurul ales din veac pentru a fi călăuză şi trâmbiţă de mântuire pentru celelalte popoare, considerate inferioare din punct de vedere ideologic şi vocaţional) , sunt cateva elemente localizate intr-un spatiu relativ permisiv pe care il poate oferi galeria ""Caminul artei"" din Bucuresti. Spre altar converg toate gesturile liturgice (Observaţia 2. Cu menţiunea că aceste gesturi trebuie să fie aparţină în mod obligatoriu unei persoane consacrate: preot sau episcop. Or, ceea ce V.R. pare că nu ştie este că pucioşii au inventat o „preoţie nouă” care nu are legitimitate apostolică, deoarece nu se face prin actul consacrat al hirotonirii. Eludarea acestei sfinte taine a Hirotoniei este acoperită de ei de o pretinsă „adumbrire” [nevăzută de nimeni] a Duhului Sfânt) iar biserica poate inlocui cuvantul ""Israel"" in comentariile crestine din Cantarea Cantarilor (Observaţia 3. Este ceea ce vor şi pucioşii: să se legitimeze pe sine ca fiind „Noul Israel”, folosindu-se de asocieri mimetice, plagiate din cărţile Vechiului Testament. În acest sens, Cântarea Cântărilor e folosită de ei nu ca o profeţie vechi-testamentară despre Biserica Universală, ci ca o nouă reinvestire a sacrului peste „Israelul român” de la Pucioasa, care astfel se va putea auto-intitula şi el, cu îndrăzneală sporită, „Biserică”). In plus, o reactualizare a semnificatiei turnului, fixat in ""centrul lumii"" (Observaţia 4. V.R. sesizează cu acuitate setea neostoită a pucioşilor de a deveni „El Ombelico del Mondo”), devenit astfel un mit ascensorial, este si el un simbol repetativ in reprezentarea de fata. Fundatia ""Sf. Virginia"", ai caror mentori sunt Marian Zidaru si sotia sa (Observaţia 5. V.R. ilustrează perfect gradul de intoxicare cu minciună al românilor, indus de liderii pucioşi de la Noul Ierusalim. Aceştia au reuşit să se ascundă perfect în spatele celor doi artişti Marian şi Victoria Zidaru, lăsându-i pe aceştia să scoată singuri castanele încinse în foc şi să stea ca o pavăză în calea nemulţumirii creştinilor care ar fi să sesizeze ereziile pucioşilor. Adevăraţii mentori ai Fundaţiei „Şf. Virginia” sunt liderii pucioşi Mihaela şi Nicuşor, dar ei se ascund prin minciună, ca să poată să-şi desfăşoare în voie toate ereziile lor, fără a fi deranjaţi din exterior de reacţiile revoltate ale creştinilor autentici) , se doreste sa duca spre implinire prorocirea sfintei Virginia, care prin ea zice-se ca s-a rostit cuvantul lui Dumnezeu ce a indemnat la faurirea manastirii ""Noul Ierusalim"" de la Pucioasa.
ACT RITUAL. Prin creatiile sale, Marian Zidaru vrea sa comita un act ritual, premergator definitivarii acestui spatiu sfant. Manastirea s-a construit in 1992, tocmai pentru a marca locul in care s-a facut auzit pentru prima oara cuvantul lui Dumnezeu (Observaţia 6. Fals! Acest loc este considerat de către pucioşi a fi casa din satul Maluri a Verginicăi [între timp, dărâmată de o alunecare de pământ] Locul pe care se află biserica pucioşilor este un loc oarecare, dar care a putut fi însuşit prin fraudă şi fără prea mult efort de către liderii pucioşi, la data când s-au hotărât ei să se desprindă în mod văzut de BOR) . Marele critic de arta Ervin Kesler este unul dintre cei mai rigurosi in a stabilii valorile autentice plastice romanesti (Observaţia 7. Fals! „Marele” Erwin Kessler s-a dovedit a fi destul de mic, într-o confruntare directă cu Sorin Dumitrescu, în care S.D. l-a demascat pe E.K. ca fiind agramat teologic, dar infatuat în a adula o artă a cărui mesaj subliminal nu este capabil să-l înţeleagă). Facand deschiderea oficiala a acestei expozitii poate constitui o marturie de seama a valorii de necontestat (Observaţia 8. Nu avea nevoie Marian Zidaru de „deschiderea lui E.K.” pentru a dovedi că are valoare artistică de necontestat. Valoarea sa rezidă în ceea ce a făcut cu mâinile sale, nu în discursurile bombastice ale unor critici/adulatori de profesie, care câştigă şi ei o pâine albă dându-şi cu părerea şi dând din gură pe la expoziţii despre munca altora) a lui Marian Zidaru. (Viorica Romascu)
………………………
Estera
10 iunie 2010
………………………
Reproducem acest articol, cu precizarea că observaţiile inserate în paranteze ne aparţin ( E.)
Expo - Noul Ierusalim
Prefigurarea unui altar ca microcosmos si catalizator al sacrului, focar al spiritualitatii progresive, sau al Bisericii Crestine, ca simbol al poporului lui Dumnezeu (Observaţia 1. Biserica Creştină este chiar poporul lui Dumnezeu, nu doar un simbol al lui. V.R. se lasă sedusă de incantaţia magică sugerată de pucioşi că ei [şi numai ei!] reprezintă „poporul lui Dumnezeu”, asemenea poporului Israel din vechime, şi tocmai de aceea se şi intitulează pe sine „Noul Israel” şi „Noul Ierusalim”. Pucioşii sugerează că Biserica Ortodoxă istorică este doar un simbol şi o precursoare a acestui „popor” al Noului Ierusalim şi că acesta este singurul ales din veac pentru a fi călăuză şi trâmbiţă de mântuire pentru celelalte popoare, considerate inferioare din punct de vedere ideologic şi vocaţional) , sunt cateva elemente localizate intr-un spatiu relativ permisiv pe care il poate oferi galeria ""Caminul artei"" din Bucuresti. Spre altar converg toate gesturile liturgice (Observaţia 2. Cu menţiunea că aceste gesturi trebuie să fie aparţină în mod obligatoriu unei persoane consacrate: preot sau episcop. Or, ceea ce V.R. pare că nu ştie este că pucioşii au inventat o „preoţie nouă” care nu are legitimitate apostolică, deoarece nu se face prin actul consacrat al hirotonirii. Eludarea acestei sfinte taine a Hirotoniei este acoperită de ei de o pretinsă „adumbrire” [nevăzută de nimeni] a Duhului Sfânt) iar biserica poate inlocui cuvantul ""Israel"" in comentariile crestine din Cantarea Cantarilor (Observaţia 3. Este ceea ce vor şi pucioşii: să se legitimeze pe sine ca fiind „Noul Israel”, folosindu-se de asocieri mimetice, plagiate din cărţile Vechiului Testament. În acest sens, Cântarea Cântărilor e folosită de ei nu ca o profeţie vechi-testamentară despre Biserica Universală, ci ca o nouă reinvestire a sacrului peste „Israelul român” de la Pucioasa, care astfel se va putea auto-intitula şi el, cu îndrăzneală sporită, „Biserică”). In plus, o reactualizare a semnificatiei turnului, fixat in ""centrul lumii"" (Observaţia 4. V.R. sesizează cu acuitate setea neostoită a pucioşilor de a deveni „El Ombelico del Mondo”), devenit astfel un mit ascensorial, este si el un simbol repetativ in reprezentarea de fata. Fundatia ""Sf. Virginia"", ai caror mentori sunt Marian Zidaru si sotia sa (Observaţia 5. V.R. ilustrează perfect gradul de intoxicare cu minciună al românilor, indus de liderii pucioşi de la Noul Ierusalim. Aceştia au reuşit să se ascundă perfect în spatele celor doi artişti Marian şi Victoria Zidaru, lăsându-i pe aceştia să scoată singuri castanele încinse în foc şi să stea ca o pavăză în calea nemulţumirii creştinilor care ar fi să sesizeze ereziile pucioşilor. Adevăraţii mentori ai Fundaţiei „Şf. Virginia” sunt liderii pucioşi Mihaela şi Nicuşor, dar ei se ascund prin minciună, ca să poată să-şi desfăşoare în voie toate ereziile lor, fără a fi deranjaţi din exterior de reacţiile revoltate ale creştinilor autentici) , se doreste sa duca spre implinire prorocirea sfintei Virginia, care prin ea zice-se ca s-a rostit cuvantul lui Dumnezeu ce a indemnat la faurirea manastirii ""Noul Ierusalim"" de la Pucioasa.
ACT RITUAL. Prin creatiile sale, Marian Zidaru vrea sa comita un act ritual, premergator definitivarii acestui spatiu sfant. Manastirea s-a construit in 1992, tocmai pentru a marca locul in care s-a facut auzit pentru prima oara cuvantul lui Dumnezeu (Observaţia 6. Fals! Acest loc este considerat de către pucioşi a fi casa din satul Maluri a Verginicăi [între timp, dărâmată de o alunecare de pământ] Locul pe care se află biserica pucioşilor este un loc oarecare, dar care a putut fi însuşit prin fraudă şi fără prea mult efort de către liderii pucioşi, la data când s-au hotărât ei să se desprindă în mod văzut de BOR) . Marele critic de arta Ervin Kesler este unul dintre cei mai rigurosi in a stabilii valorile autentice plastice romanesti (Observaţia 7. Fals! „Marele” Erwin Kessler s-a dovedit a fi destul de mic, într-o confruntare directă cu Sorin Dumitrescu, în care S.D. l-a demascat pe E.K. ca fiind agramat teologic, dar infatuat în a adula o artă a cărui mesaj subliminal nu este capabil să-l înţeleagă). Facand deschiderea oficiala a acestei expozitii poate constitui o marturie de seama a valorii de necontestat (Observaţia 8. Nu avea nevoie Marian Zidaru de „deschiderea lui E.K.” pentru a dovedi că are valoare artistică de necontestat. Valoarea sa rezidă în ceea ce a făcut cu mâinile sale, nu în discursurile bombastice ale unor critici/adulatori de profesie, care câştigă şi ei o pâine albă dându-şi cu părerea şi dând din gură pe la expoziţii despre munca altora) a lui Marian Zidaru. (Viorica Romascu)
………………………
Estera
10 iunie 2010
………………………
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Coment.