581. Pentru liderii „pucioşi”, Duhul Sfânt nu este o Persoană Dumnezeiască, ci un potpuriu de însuşiri omeneşti

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.


581. Pentru liderii „pucioşi”, Duhul Sfânt nu este o Persoană Dumnezeiască, ci un potpuriu de însuşiri omeneşti

Este binecunoscut faptul că învăţătura creştin-ortodoxă defineşte Duhul Sfânt ca fiind una dintre cele trei Persoane care alcătuiesc Fiinţa unică a lui Dumnezeu. Ereziile antitrinitare cunoscute au contestat pe rând în decursul istoriei dogma Sfintei Treimi: fie prezenţa din veşnicie a celor trei Persoane, fie însuşirile divine (sau, în cazul Fiului, divino-umane) ale Acestora.
Iată că şi secta pucioşilor se adaugă la salba ereziilor de acest soi.  Ei nu văd în Duhul Sfânt o Persoană, ci un lanţ de însuşiri bune, omeneşti, a căror prezenţă condiţionează prezenţa Duhului Sfânt în om. De pildă, dorul: dacă eşti plin de dor în tine, înseamnă că eşti plin de Duhul Sfânt. Dacă eşti insensibil, bâtă, încât nu se poate găsi în tine nicio fărâmă de dor, înseamnă că în tine  nu se sălăşluieşte Duhul Sfânt. Pentru că, ce să vezi: liderii sectei pucioşeşti proclamă că... Duhul Sfânt este Însuşi Măria Sa, Dorul:
«  Iar acum le spun lor [...]Duhul Sfânt [...] este chiar dorul, iar cine nu are acest dor, nu are sălășluit în el pe Duhul Sfânt. »[1]  (citat din predica leliţei Mihaela din 11 septembrie 2019)
Cum pentru liderii „pucioşi” prezenţa contradicţiilor stridente nu-i deranjează, ba chiar îi încântă, îndată ei plăsmuiesc una gogonată şi pentru Duhul Sfânt: cică Duhul Sfânt este concomitent „chiar dorul” şi „chiar fericirea” (de unde noi ar trebui să deducem musai că dorul şi fericirea sunt chiar unul şi acelaşi lucru):
«  O, fericit este cel ce are dorul, pe Duhul Sfânt în inimioara lui, Doamne! Duhul Sfânt este chiar fericirea, cu neputință ea de descris. Poți fi fericit pe deplin, poți și când n-ai nimic, și tot fericit ești cu acest aluat în tine, cu dorul, o, fii iubiți de Dumnezeu, căci dorul acesta face fericire inimii și vieții, nu altceva de pe pământ face această fericire. »[2] (citat din predica leliţei Mihaela din 11 septembrie 2019)
Or, acest lucru e cât se poate de forţat şi de  neadevărat. Dorul şi fericirea nu pot fi unul şi acelaşi lucru. Dorul, după cum şi numele lui ne arată, nu face deloc fericire, căci este o durere în suflet, este doar un suspin după ceva sau cineva care îţi lipseşte sau este foarte departe şi cu care ai şanse mici sau improbabile de a te întâlni,  deci şi fericirea întâlnirii cu acel cineva este încă undeva departe. Rar, foarte rar, dorul se întâlneşte cu fericirea, iar când fericirea vine totuşi...îndată se ogoieşte şi dispare dorul, căci ele nu pot sta împreună.
Odată porniţi pe această temă, liderii „pucioşi” îşi dezvoltă fanteziile cu o frenezie greu de înţeles şi de explicat. Duhul Sfânt, odată ce s-a stabilit că nu este o Persoană ci o însuşire sau mai multe, poate deveni (şi chiar devine succesiv, în viziunea lor) orice însuşire omenească bună, vrednică de a fi copiată şi adoptată de adepţii sectei. În afară de dor şi de fericire, El mai este (pe rând şi toate deodată),  dragostea, mângâierea, puterea dragostei, mila, nejudecata, umilința, duioşia, pacea, înțelepciunea şi lucrarea euharistică a preoţiei:
«  Duhul Sfânt este dorul dintre om și Dumnezeu, dintre frate și frate în Domnul și pentru Domnul în numele Domnului. El este dragostea, mângâierea, puterea iubirii de Dumnezeu și de oameni, mila și nejudecata, El este umilința inimii și inima duioasă, El este pacea cea deplină și înțelepciunea, El face pe Domnul pe masa creștinului și are omul pe Domnul de hrană pe masa sa. »[3] (citat din predica leliţei Mihaela din 11 septembrie 2019)
Aceste manevre de diseminare prin învăluire a modurilor de manifestare fiinţială a Duhului Sfânt se dovedesc îndată că ţinteau subliminal spre un anumit scop. După pregătirea aperceptivă a adepţilor sectei, liderii „pucioşi” pot glisa cu uşurinţă spre ţinta lor finală. Ei se declară în faţa supuşilor ca fiind singurii vectori de acţiune a Duhului Sfânt, iar lucrarea lor „ din vremea aceasta” se asimilează chiar cu prezenţa vie a Duhului Sfânt pe pământ, căci „Duhul Sfânt este lucrarea lor”. Ei sunt totodată şi prietenii unici şi de neînlocuit ai „Domnului” lor de la Pucioasa (exact, dar exact aşa cum erau şi ucenicii lui Iisus pe vremuri):
«  O, fiilor, [...] Voi sunteți în vremea aceasta prietenii Lui, cei care stați cu Domnul la masă trup și cuvânt, așa cum a stat atunci cu ucenicii Lui în seara cinei. [...] căci Duhul Domnului este lucrarea voastră. »[4] (citat din predica leliţei Mihaela din 11 septembrie 2019)
Odată reconfirmaţi ca lideri absoluţi ai sectei „Noul Ierusalim” de la Pucioasa şi ca posesori ai „dumnezeirii pucioşeşti”, validaţi oficial ca purtători ai „lucrării Duhului Sfânt”, liderii „pucioşi” îşi permit să dezvolte doctrina sectei cu noi şi noi precepte aberante, străine complet de duhul ortodoxiei. Pătrunşi în toată fiinţa lor de duhul dezbinării (care se ştie că vine de la diavolul), ei îşi îndeamnă adepţii să înlocuiască iubirea dintre fraţi şi surori cu manifestări stranii, antisociale şi îmbibate cu o suspiciune reciprocă pernicioasă. Bărbaţii sunt îndemnaţi să fugă de femei ca de nişte făpturi întinate în însăşi fiinţa lor, căci însăşi privirea chipului necurat al femeii poate periclita mântuirea bărbatului:
«  O, bărbaților, o, bărbați, fugiți de femeie, fugiți din preajma lor, fugiți cât puteți, că ele vă murdăresc viața și fața și inima și duhul și veșnicia ca să n-o mai căpătați! »[5] (citat din predica leliţei Mihaela din 11 septembrie 2019)
La rândul lor, femeile sunt îndemnate să-şi urască bărbaţii şi să fugă de ei cât le ţin picioarele, căci simpla apropiere de bărbaţi le poate sluţi chipurile şi le poate stârni patimi care le vor azvârli trupurile în fundul iadului:
«  O, femeilor, fugiți de bărbați, fugiți cât vă țin puterile picioarelor, nu stați în preajma lor ca să-i doborâți spre diavolul desfrânării, căci desfrânarea este din iad ieșită și umblă pe pământ și sluțește pe bărbat și pe femeie și amestecă trupurile și le fierbe ca în oala cu mâncare și le face gunoi de aruncat în groapa iadului, plină de foc! »[6] (citat din predica leliţei Mihaela din 11 septembrie 2019)
Desigur că în „grădinile sfinte” de la Pucioasa vor mai fi şi excepţii de la această regulă. De exemplu, pe Mihaela n-o s-o vezi că fuge cât o ţin picioarele de Nicuşor, nici pe Nicuşor că fuge de Mihaela ca dracul de tămâie. Şi nici că s-ar teme sau sinchisi vreunul dintre ei că pentru asta îi aşteaptă şi pe ei, ca şi pe ceilalţi, „groapa iadului, plină cu foc”. De aceea, cei doi pungaşi vor fi văzuţi pe mai departe, mai mult ca sigur, ca şi până acum: lipiţi unul de altul, ca marca de scrisoare, uniţi în cuget şi simţiri la mistificări, amăgiri  şi escrocări ale naivilor prin făgăduinţe false şi plăsmuiri meşteşugite.
………………....
Anca Ionescu-Târgovişte
14 noiembrie  2019
…………………





[1]  www.noul-ierusalim.ro
[2]  Ibid.
[3]  Ibid.
[4]  Ibid.
[5]  Ibid.
[6]  Ibid.
 

Comentarii

Postări populare