577. Amăgitorii „pucioşi”, lideri ai sectei „Noul Ierusalim”, au eliminat şi mierea din hrana supuşilor lor

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.


577. Amăgitorii „pucioşi”, lideri ai sectei „Noul Ierusalim”, au eliminat şi mierea din hrana supuşilor lor

De-a lungul anilor, liderii „pucioşi” le-au impus adepţilor sectei “Noul Ierusalim” să observe şi să împlinească cu stricteţe o serie de reguli şi interdicţii inventate de ei, cultivând speranţa că ele, prin ascetismul lor de paradă, îi vor apropia mai mult de sfinţenie.  Una dintre cele mai importante interdicţii este oprirea de la unele bucate, motivată prin tot soiul de raţionamente pseudo-teologice “savante”, care pretind fie că urmăresc păstrarea sănătăţii trupeşti şi sufleteşti a adepţilor, fie că bucatele cu pricina sunt pur şi simplu „spurcate”.
Biblia atenţionează limpede că aceste vremuri de amăgire sectară, în care deprinderea trupească la puţin foloseşte, vor veni negreşit, din “purtarea de grijă” a duhurilor celor înşelătoare, din învăţăturile demonilor şi prin făţărnicia unor mincinoşi, de obicei fondatori sau cârmuitori de secte:
“Dar Duhul grăieşte lămurit că, în vremurile cele de apoi, unii se vor depărta de la credinţă, luând aminte la duhurile cele înşelătoare şi la învăţăturile demonilor, prin făţărnicia unor mincinoşi, care sunt înfieraţi în cugetul lor. Aceştia opresc de la căsătorie şi de la unele bucate, pe care Dumnezeu le-a făcut, spre gustare cu mulţumire, pentru cei credincioşi şi pentru cei ce au cunoscut adevărul, pentru că orice făptură a lui Dumnezeu este bună şi nimic nu este de lepădat, dacă se ia cu mulţumire.” [1]
Exact asta au făcut liderii sectei „Noul Ierusalim”: i-au oprit de la căsătorie şi de la unele bucate pe adepţii lor. În logica lor bezmetic prohibitivă, după ce carnea, peştele, laptele, brânza, ouăle, sarea, măslinele, untdelemnul care nu era presat la rece, fuseseră de mult puse la index, iată că liderii „pucioşi”, vorbind desigur tot în numele „Dumnezeului” lor, au anunţat recent că gata, de acum nici mierea nu va mai face parte din alimentaţia supuşilor lor. Desigur că o asemenea interdicţie bizară şi nejustificată (mai ales după ce ani de zile mierea fusese pentru „pucioşi” un ingredient alimentar de bază, motiv pentru care ei îşi înjghebaseră propriul lor pavilion mobil, în care îngrijeau zeci de stupi) nu putea stârni decât stupoare, indignare şi chiar revoltă în „poporul pucios”:
« O, este acum frământare mare în popor, că a mers vestea că nu trebuie poporul Meu să mănânce hrana albinuțelor. O, așa este, fiilor, și Mă aplec acum înaintea voastră și cer iertare vouă, că unii își spun: „De ce nu ne-a spus Domnul? De ce a fost să ne hrănim așa atâta timp?” »[2]  (citat din predica leliţei Mihaela din 26 mai 2019)
Dar de ce atâta indignare în „popor”, şi de ce tocmai acum? Doar pentru că mierea era declarată acum spurcată şi pusă la index, alături de alte şi alte alimente de bază, care constituiau din moşi-strămoşi hrana creştinului? Liderii sectei au mai introdus de-a lungul timpului şi alte interdicţii bizare legate de alimentaţie (pretinzând că ele vin direct de la „Dumnezeul” Pucioasei, iar ei sunt doar mesagerii; adică nu ei sunt capricioşi, ci Acela dintr-o dată nu mai admite ba unele, ba altele) şi nimeni n-a tresărit, nimeni n-a făcut scandal; nu atât din respect pentru divinitate şi pentru ierarhie, cât mai ales din teama de a nu a fi alungat din sânul comunităţii, aşa cum au păţit cei care s-au revoltat pentru alte scamatorii inovatoare, de altă natură, sau pentru oarece nedreptăţi promovate de stăpânii lor.
De data asta, însă, era prea de tot. Era prea evident, prea strident, că „Fraţii”, cei doi amăgitori proţăpiţi la Pucioasa în fruntea bucatelor, s-au dezvăluit deodată în toată goliciunea minciunii lor. Se întrebau adepţii „pucioşi” cu candoare că „de ce nu le-a spus Domnul?. Păi asta-i parascovenia, că „Domnul” lor le-a spus, dar le-a spus exact invers. Le-a spus în repetate rânduri, de zeci de ori, de sute de ori, că „mierea este curată şi bună”. Iată, spre exemplu: în anul 2004, pe când Mihaela şi Nicuşor se reconfirmau ca singurii „învăţători” ai „ucenicilor” pucioşi, ei spuneau că „Dumnezeul” şi „Tatăl” lor declară solemn că mierea este dulce şi bună pentru hrană, că este o binecuvântare care aduce bucurie, luminează ochii şi sufletul nu numai celor care o consumă pe pământ, dar şi în ceruri, printre sfinţi şi îngeri:
« Iată ce vă dau să lucraţi, fiilor învăţători, căci învăţător este cel ce are ucenici pentru Mine, pentru mărturisirea lui Iisus Hristos. Luaţi şapte măsuri de făină şi faceţi aluat dulce şi, împărţindu-l în bucăţi o sută douăzeci, adică de trei ori numărul sfinţilor mucenici pomeniţi azi în sărbătoare bisericească şi apostolească, faceţi apoi forme de sfinţi în forma veacului ce va să fie şi care nu cade, şi coaceţi-le, şi apoi să le ungeţi cu miere şi cu seminţe peste miere, şi luaţi şi mâncaţi şi împărţiţi poporului, spre bucuria părtăşiei sfinţilor mucenici cu voi. [...] De aceea am zis să fiţi, fiilor, împărţitori de binecuvântare, de pâine dulce ca sfinţii, pâine binecuvântată, care înseamnă trupul sfinţilor mucenici care se unesc cu voi în sărbătoare cerească, fiilor. Binecuvântată să fie jertfa ce se împarte poporului după ce veţi frământa aluat dulce şi îl veţi forma în forma veacului cel nou după numărul lui peste veacuri, şi îl veţi coace la cuptor şi îl veţi presăra cu miere şi cu seminţe şi îl veţi gusta, şi vă veţi duce să daţi această binecuvântare celor ce o vor gusta şi se vor bucura din cer pe pământ şi se va bucura şi cerul. »[3] (citat din predica leliţei Mihaela din 22 martie 2004)
În 2019, după 15 ani, pare-se că liderii „pucioşi” au mai îmbătrânit în rele iar acum au probleme şi cu memoria: au uitat până şi propriile lor declaraţii. Dar hârtia scrisă nu uită şi nu minte. Cartea lor tipărită, în care şi-au adunat toate predicile mincinoase şi pe care ei o venerează ca pe o Evanghelie (apocrifă), îi vădeşte acum ca fiind impostori şi amăgitori: ea spune negru pe alb că „mierea e binecuvântată de Dumnezeu”, şi nu „spurcată de Dumnezeu”, aşa cum o declară ei acum.
Aşadar, indignarea supuşilor sectei nu venea atât din interdicţia propriu-zisă (între timp, ei s-au obişnuit cu fatalitatea zecilor, poate sutelor de interdicţii bizare venite de la stăpânii lor), cât mai ales din faptul că „Dumnezeul pucioşilorSe dovedea pe Sine încă o dată inconsecvent şi amăgitor, descurajându-Şi amarnic fidelii. Chiar aşa, dacă un lucru sau un obicei se ştia dinainte că este spurcat şi rău, de ce a mai fost atunci tolerat, păstrat şi chiar stimulat atâta vreme, de Cel care era obligat prin natura „rangului şi a funcţiei”, să-l pună la index, în mod public? Acela recunoaşte acum ce a făcut şi Îşi asumă cu şiretenie fapta, abordând o umilinţă de faţadă şi cerându-Şi chiar iertare adepţilor „pucioşi” pentru încurcătura în care i-a adus, dar aruncă imediat „vina” tot în spinarea lor, cum că ei ar fi  trebuit să intuiască şi singuri (dacă-i ducea capul) că trebuie să se ferească de miere ca de un lucru spurcat, ca de lucrul dracului. Vine El dar acum cu duioşie şi cu mângâiere dulce, ca să le ridice „vina” şi să le ogoaie amărăciunea din suflet şi să-i spele şi să-i cureţe de scârnăvia mierii care le-a intrat în maţe atâta amar de timp până acum, spurcându-le trupurile pe dinăuntru. Numai să nu se smintească şi să părăsească „lucrarea” pentru această „nimica toată”, ci să stea şi să urmeze mai departe calea pregătirii:
« O, iertați pe Domnul acum, fiilor! Eu Mă aplec și vă mângâi inimioarele durute în voi și vă făgăduiesc că și Eu vă iert, și vă curăț acum de vina din voi, de apăsarea din inimioarele voastre. O, Eu lucrez să-Mi păzesc lucrarea și sunt cu răbdarea pentru mersul lucrării Mele, pentru cei care dau să Mă urmeze pe calea pregătirii pentru venirea Mea cuvânt pe pământ și pentru viața de rai a celor credincioși Mie acum. »[4] (citat din predica leliţei Mihaela din 26 mai 2019)
Explicaţia oferită aici ne arată aşadar că unii oameni neprimitori ai preceptelor sectei (căci lipsa lor de încredere şi de iubire faţă de „Dumnezeul Pucioasei” îi făcea refractari, neprimitori şi cârtitori), sunt singurii vinovaţi de tărăgănarea aducerii şi proclamării acestei interdicţii pe pământ. Dar acum, după o aşteptare atât de lungă (aşteptare care L-a determinat pe „Stăpânul Pucioşilor” de la Pucioasa să-şi strunească voia şi să lucreze pas cu pas, asemenea omologului său veninos, „Stăpânul Rumânilor” de la Cotroceni), a venit vremea să se pronunţe nemilosul verdict: „De acum, nimeni nu se va mai atinge de miere, nici de celelalte produse apicole de excreţie ale albinei, dacă vrea să ajungă în Rai; căci acestea sunt spurcate pentru veşnicie, asemenea cărnii, peştelui, laptelui şi oălelor”:
« O, nu pot, fiilor, să-Mi aduc pe pământ voia Mea, când văd cât de puțină iubire de Dumnezeu are creștinul pe pământ, iar Eu trebuie să-Mi trâmbițez cuvântul și să am cui să-l împart și să-l aștept pe creștin să facă voia Mea pas cu pas, și sunt plin și iar plin de așteptare după pașii cei sfinți și tot mai sfinți ai fiilor cuvântului Meu și le spun lor: O, nu este deosebire între a mânca lapte de la văcuța care mănâncă iarbă, sau ouă de la găinuța care mănâncă boabe și viermișori, sau hrana de la albinuțele care mănâncă din flori, căci toată această hrană trece prin trupuri, fiilor, iar pe voi vă pregătesc prin viață de rai pentru rai, că voi ați văzut cum a căzut din rai omul, și cât de greu muncește Domnul să-l facă vrednic pe om de raiul din care a căzut la început. »[5] (citat din predica leliţei Mihaela din 26 mai 2019)
Cât priveşte pe cei întristaţi, care din necunoaştere s-au spurcat ani de zile cu miere, cu polen, păstură, ceară, lăptişor de matcă, lăptişor de trântore şi alte produse de defecaţie ale albinelor, ei sunt acum mângâiaţi cu promisiunea că li se va ierta faptul că au păcătuit din neştiinţă şi li se va şterge apăsarea din inimi. Curăţirea lor însă va începe de la zero: ce-a fost până acum, strădania lor anterioară,  nu se pune: ea a fost zbucium zadarnic, şi asta numai din vina lor; „cum de n-au ştiut ei să se păzească singuri de ceea ce nu li s-a spus”? Căci „Stăpânul Pucioşilor” oricum n-ar fi putut aduce vestea aceasta „sfântă” (ca de altfel şi alte „taine coborâte din rai”, care vor mai veni şi pe care le va aşeza cu anasâna peste om), îndată ce omul neprimitor are atât de puţină credinţă în El:
« Vă făgăduiesc să deslușesc mai departe cu voi aceste taine sfinte, coborâte din rai pentru voi, dar acum, fiilor, dau să vă liniștesc apăsarea și să vă făgăduiesc iertarea și să vă șterg apăsarea din inimi, o, și vă iau de la început cu creșterea cea curată, că mereu omul trebuie să înceapă și să nu stea. Dar și voi, fiilor, să iertați răbdarea Mea, că pe Mine M-a durut că n-am putut aduce vestea împlinirii multora care au mai rămas să le așez, dar iată, nu poate cel ce crede în venirea Mea cuvânt pe pământ, nu poate ca în rai, când el de atâta vreme este pe pământ și ca pe pământ. »[6] (citat din predica leliţei Mihaela din 26 mai 2019)
       Interdicţia, odată instituită, se anunţă acum cu surle şi trâmbiţe pucioşeşti: ea nu este nicidecum un moft, ci este „lege sfântă” pentru cei care vor cu adevărat să adere la noua învăţătură pseudocreştină şi să facă parte cu adevărat (cu toată fiinţa, nu doar declarativ) din „poporul pucios”. Prin similitudine, ca să înţeleagă mai bine cu mintea lui puţină, „puciosul” de rând obedient şi practicant nu va mai mânca aşadar în veac hrană ieşită din trupul vietăţilor mişcătoare. Nu va mai mânca deci mieruţă de la albinuţă, exact aşa cum nu mănâncă nici băleguţă de la văcuţă, nici găinaţ de la găinuţă:
« Așadar, adevăratul popor al cuvântului Meu nu este să mănânce hrana cea făcută de trupul albinuțelor, așa cum nici de la văcuță, nici de la găinuță nu mănâncă, iar această lege sfântă este pentru cei ce iubesc și ascultă pe Domnul și venirea Lui cea de acum cu taina raiului pe pământ la om. »[7] (citat din predica leliţei Mihaela din 26 mai 2019)
Mulţi dintre supuşii „pucioşi” nu s-au lăsat însă păcăliţi cu una, cu două, în faţa acestei inovaţii năstruşnice, şi au făcut gălăgie. Ei ştiu că sunt acum învinovăţiţi pe nedrept de „necurăţie” şi asta îi revoltă şi-i întristează de le plânge sufletul în ei. Şi mai ştiu că ei s-au străduit din răsputeri să păstreze ireproşabil în trup „curăţia”, exact aşa cum li se cerea – efort care, acum, se dovedeşte a fi fost zadarnic, îndată ce au ratat „perfecţiunea” din neştiinţă şi dintr-o ticăloasă omisiune care, în mod normal,  nu le pot fi făcute lor imputabile (dar iată că le sunt!). Aceştia sunt avertizaţi că nu le va fi bine dacă îşi vor dezavua liderii, adică nu vor avea „împărtăşire de suflet cu ei” şi nu-i vor bucura prin ascultare oarbă în continuare. Măcar de nu s-ar răzvrăti, aşa cum au mai făcut şi alţii:
« Fiilor care-Mi așezați pe pământ cuvântul, o, fiilor, nu este cu voi cel ce nu are împărtășire de suflet cu voi, dar măcar să nu fie împotriva voastră unul ca acela. O, măi fiilor, cu voi sunt cei cu care voi vă bucurați, și care vă bucură și ei și se bucură cu voi și de voi. Iar ceea ce mai este de deslușit lăsăm acum pentru iarăși venirea Mea la voi în cuvânt, dar acum vă las spre odihnă pe voi, dar și pe cei pe care îi liniștesc cu deslușirea Mea acum, căci sunt triști și plânși cu sufletul din ei pentru timpul de până acum, al neștiinței acestei taine din rai coborâtă acum la voi. O, strângeți-vă în pacea Mea și nădăjduiți în Dumnezeu și în toate ale Lui prin voi, căci El vă dă ca să purtați și ca să fiți, El, fiilor, El. »[8] (citat din predica leliţei Mihaela din 26 mai 2019)
Ce zice însă Biblia (adevăratul Cuvânt al lui Dumnezeu) despre miere? Este ea mierea bună, sau rea?
În Vechiul Testament, referinţele la miere sunt numeroase şi amănunţite, dovedind că mierea era un dar preţios de la Dumnezeu, chivernisit cu grijă şi nelipsit din  hrana omului.
Când îi pregătea pe fiii săi pentru a doua lor călătorie în Egipt, Iacov i-a îndemnat să ia cu ei ca daruri pentru fratele lor, Iosif: puţin balsam, puţină miere, tămâie, smirnă, migdale şi fistic. Mierea era aşadar considerată pe atunci un dar folositor şi de mare preţ, chiar în cantităţi mici:
Zis-a Israel, tatăl lor, către ei: "Dacă este aşa, iată ce să faceţi: luaţi în sacii voştri din roadele pământului acestuia şi duceţi ca dar omului aceluia: puţin balsam şi puţină miere, tămâie şi smirnă, migdale şi fistic. "[9]
Dumnezeu îi promite lui Moise că va izbăvi poporul său de abuzurile lui Faraon, îl va ocroti şi-l va călăuzi spre o ţară minunată, descrisă ca fiind „ţara unde curge lapte şi miere”. Mierea era, aşadar, alături de lapte, un simbol al siguranţei vieţii, sănătăţii şi bunăstării materiale:
M-am pogorât dar să-l izbăvesc din mâna Egiptenilor, să-l scot din ţara aceasta şi să-l duc într-un pământ roditor şi larg, în ţara unde curge miere şi lapte, în ţinutul Canaaneilor, al Heteilor, al Amoreilor, al Ferezeilor, al Ghergheseilor, al Heveilor şi al Iebuseilor. [...] Şi mi-a mai zis: "Vă voi scoate din împilarea Egiptului şi vă voi duce în pământul Canaaneilor, al Heteilor, al Amoreilor, al Ferezeilor, al Ghergheseilor, al Heveilor şi al Iebuseilor, în pământul unde curge miere şi lapte".” [10]
Promisiunea cu „ţara unde curge lapte şi miere” se repetă apoi în mai  multe rânduri pentru a deveni un motiv atractiv pentru poporul „ales”, ca să nu mai fie îndărătnic, ci să fie credincios şi recunoscător:
Şi te voi duce în ţara unde curge lapte şi miere. Dar Eu nu voi merge în mijlocul vostru, ca să nu vă pierd pe cale, pentru că sunteţi popor îndărătnic![11]
Atunci când sunt anunţate şi alte daruri minunate, care urmează să aducă înlesnire unei vieţi liniştite şi lipsite de griji, mierea este adăugată din nou în enumerarea acestora (spre deosebire de lapte, care nu  mai apare):
Într-o ţară unde sunt măslini, untdelemn şi miere, în care fără lipsă vei mânca pâinea ta şi nu vei duce lipsă de nimic; în care pietrele au fier şi din munţii căreia vei scoate aramă.” [12]
Mierea sălbatică, găsită din belşug în păduri, îndulcea sufletul şi lumina ochii celor care o gustau. Mierea era aşadar ceva foarte bun, iar Biblia relatează despre o asemenea experienţă trăită de Ionatan:
Ci s-a dus tot poporul în pădure, şi acolo intr-o poiană era miere. Şi a intrat poporul în pădure şi a zis: "Iată curge miere". Dar nimeni nu şi-a dus mâna spre gura sa, căci poporul se temea de blestem. Ionatan însă nu auzise de jurământul pe care-l pusese tatăl său pe popor; şi, întinzând vârful toiagului ce-l avea în mână, l-a muiat într-un fagure de miere şi, întorcându-l cu mâna spre gura sa, i s-au luminat ochii. Dar Ionatan a zis: "Tatăl meu a tulburat ţara. Iată mie mi s-au luminat ochii când am gustat puţin din această miere.[13]
Regele David şi oştenii lui osteniţi şi flămânziţi şi însetaţi sunt întăriţi pe cale cu daruri de alimente alese, printre care pe primul loc se află mierea:
Miere, unt, oi şi brânză de vaci şi le-au dat lui David şi oamenilor care erau cu el, căci zicea: "Poporul este flămând şi ostenit şi a suferit de sete în pustie".” [14]
Ieroboam pregăteşte pentru Ahia daruri bune de hrană sănătoasă şi simplă, la care adaugă şi un ulcior de miere:
Şi a zis Ieroboam către femeia lui: "Scoală-te şi ia în mâna ta pentru omul lui Dumnezeu pâini şi turte pentru copiii lui şi struguri şi un ulcior cu miere". şi s-a sculat femeia şi a luat în mâna ei pâini şi două turte, struguri şi un ulcior cu miere pentru Ahia. [...] Şi i-a zis Ahia: Pentru ce mi-ai adus pâinile, strugurii şi ulciorul cu miere? [...] Ia cu tine pentru omul lui Dumnezeu: zece pâini, turte şi un ulcior cu miere şi du-te la el, că el îţi va spune ce se va întâmpla cu copilul acesta".[15]
Lista prinoaselor aduse de fiii lui Israel cuprinde la loc de cinste pâinea, vinul, untdelemnul şi mierea:
Când s-a adus la cunoştinţă tuturor această poruncă, atunci fiii lui Israel au adus prinoase de pâine, de vin, de untdelemn, de miere şi din toate roadele ţarinii, din belşug; au adus de asemenea din belşug şi zeciuieli din toate.[16]
Mierea era un aliment apreciat, comercializat din belşug. Într-o enumerare, alături de „pâraie de untdelemn proaspăt” şi „valuri de smântână”, mierea apare şi ea tot „în valuri”:
El nu va mai vedea pâraiele de proaspăt untdelemn, valurile de miere şi de smântână.[17]
Recunoştinţa poporului „ales” pentru Dumnezeu nu omite şi referirea expresă la miere:
Că Domnul i-a hrănit pe ei din grâul cel mai ales şi cu miere din stâncă i-a săturat pe ei".” [18]
Mierea era văzută ca un simbol potrivit pentru învăţătura folositoare, luându-se ca argument faptul că ea este dulceaţă pentru suflet şi leac tămăduitor pentru neputinţele trupului:
Cuvintele frumoase sunt un fagure de miere, dulceaţă pentru suflet şi tămăduire pentru oase.[19]
Consumul de miere era recomandat de părinţi, care îşi îndemnau fiii prin pilde să nu o neglijeze sau să o ocolească în alimentaţie:
 Fiul meu, mănâncă miere, căci e bună şi un fagure de miere este dulce gurii tale.[20]
Totodată, mierea era atât de concentrată în însuşiri bune şi tămăduitoare, încât era propice doar consumului moderat. Şi astăzi, în popor se spune că „ce-i mult, strică”. Orice exces era aşadar condamnat nu numai ca o risipă, dar şi ca un dispreţ la adresa înţelepciunii şi iconomiei Creatorului:
Dacă ai găsit miere, mănâncă atât cât îţi trebuie, ca nu cumva să te saturi şi s-o verşi. [...] Precum celui care mănâncă multă miere nu-i merge bine, tot aşa şi celui care se lasă copleşit de cuvinte de laudă.[21]
Cartea „Cântarea Cântărilor” include în darurile dragostei câteva alimente esenţiale, printre care şi mierea:
Venit-am în grădina mea, sora mea, mireasa mea! Strâns-am miruri aromate, miere am mâncat din faguri, vin şi lapte am băut. Mâncaţi şi beţi, prieteni, fiţi beţi de dragoste, iubiţii mei![22]
Proorocul Isaia prooroceşte depre Pruncul Iisus că se va hrăni cu lapte şi cu miere:
El se va hrăni cu lapte şi cu miere până în vremea când va şti să arunce răul şi să aleagă binele.” [23]
Tot proorocul Isaia enumeră printre darurile de hrană şi de belşug lăsate de Dumnezeu pentru om laptele, untul, smântâna şi mierea:
Va avea belşug de unt din pricina mulţimii laptelui şi cei ce vor fi rămas în ţară se vor hrăni cu smântână şi cu miere.[24]
Proorocul Ieremia evocă o întâmplare care arată că mierea era folosită ca rezervă esenţială de hrană pentru popor, iar în cazuri extreme ca valoroasă monedă de schimb pentru libertatea şi chiar pentru viaţa celor aflaţi în primejdie:
Dar s-au găsit printre aceştia zece oameni care au zis lui Ismael: "Nu ne ucide, căci noi avem agoniseli de grâu, de orz, de untdelemn şi de miere, ascunse la câmp". Şi el s-a oprit şi nu i-a omorât pe aceia împreună cu ceilalţi fraţi ai lor.[25]
Proorocul Iezechiel include mierea printre darurile de hrană regeşti care aduc frumuseţe şi vrednicie monarhilor:
Aşa ai fost împodobită cu aur şi cu argint şi îmbrăcămintea ta era de vison, de mătase şi de ţesături brodate; te-ai hrănit cu pâine din cea mai bună făină de grâu, cu miere şi untdelemn, şi erai foarte frumoasă şi ai ajuns la vrednicia de regină.[26]
Tot proorocul Iezechiel dezvăluie faptul că mierea era un articol nelipsit şi de mare preţ printre mărfurile neguţătorilor:
Iuda şi ţinuturile lui Israel făceau negoţ cu tine şi pe mărfurile tale dădeau grâu de Minit şi turte, miere, ulei şi balsam.[27]
În Noul Testament, referinţele la miere ca aliment esenţial în hrana omului sunt şi mai substanţiale şi mai convingătoare. Din Evanghelia după Matei aflăm că Sfântul Ioan Botezătorul avea o alimentaţie extrem de sărăcăcioasă, dar din care nu lipsea mierea:
Iar Ioan avea îmbrăcămintea lui din păr de cămilă, şi cingătoare de piele împrejurul mijlocului, iar hrana era lăcuste şi miere sălbatică.[28]
Amănuntul acesta este consemnat aproape identic şi de Sfântul Evanghelist Marcu:
Şi Ioan era îmbrăcat în haină de păr de cămilă, avea cingătoare de piele împrejurul mijlocului şi mânca lăcuste şi miere sălbatică.[29]
În fine, dar poate cel mai important, Sfântul Evanghelist Luca relatează că Însuşi Mântuitorul Iisus a mâncat miere şi peşte în faţa ucenicilor Săi:
Iar ei i-au dat o bucată de peşte fript şi dintr-un fagure de miere.[30]
Vin liderii „pucioşi” acum şi spun că AcelIisus” propovăduit de ei la Pucioasa, pe de o parte ar fi acelaşi cu Iisus întrupat în istorie (despre care propovăduieşte Biblia şi Biserica), dar pe de altă parte Se dezice de El Însuşi, anunţând că peştele şi mierea nu trebuie mâncate pentru că sunt spurcate. Un „Dumnezeu” inconsecvent cu Sine Însuşi nu poate fi însă Dumnezeul Cel Adevărat, ci doar o biată Invenţie omenească.
Paradoxal este faptul că înşişi liderii „pucioşi” au susţinut zeci de ani la rând că mierea este bună până ce, ajungând în anul 2019, au constatat dintr-o dată că e „spurcată”. Pe vremea mămicăi Verginica, albina era dată ca exemplu de hărnicie, de curăţenie şi binecuvântare. Albina era declarată un simbol al fermităţii împotriva răului iar mierea albinei era considerată hrană de mare preţ, care trebuie păzită cu grijă:
« Atâta deosebire este între creştini şi lume: lumea nu face ce face albina. Băgaţi de seamă, fraţi şi surori, de ce nu se duc celelalte muşte să strice mierea albinei? Fiindcă este binecuvântată, îngrădită cu binecuvântare să n-o strice; al doilea, are armă şi omoară pe muşte. Nu te teme că tu n-ai armă să te potriveşti cu lumea. Poartă-te ca albina. Albina nu-şi lasă arma acasă, ci o ia cu ea. V-am dat acest simbol. Mare preţ are albina, mare preţ are creştinul. »[31] (citat din predica Verginicăi din 9 noiembrie 1964)
Tot mămica Verginica spunea că mierea este un simbol al sfinţeniei şi al cuvintelor de învăţătură ziditoare de suflet. Chiar mesajele transmise prin Verginica erau comparate cu mierea:
« O, Verginico, să ştii că pomul pe care l-ai văzut este Domnul, şi fructele pe care le-ai văzut sunt cuvintele Lui care se vorbesc prin gura ta. Este încărcat Domnul de cuvinte sfinte, de miere.»[32] (citat din predica Verginicăi din 19 decembrie 1965)
La fel cu făgăduinţele făcute de Moise către popor, mămica Verginica îşi încredinţează „poporul ei” că îl va călăuzi spre tărâmul făgăduinţei, dar de data aceasta chiar el, „poporul”, va fi izvorul de lapte şi de miere din care se vor adăpa toate neamurile pământului:
« ... Popor numit, încredinţează-te, căci din tine voi scoate pâraie şi izvoare mari, din care va curge miere şi lapte, care vor adăpa toată seminţia Mea. »[33] (citat din predica Verginicăi din 14 ianuarie 1966)
Verginica declara deschis că mierea este ceva bun şi că putea fi văzută şi ca o  măsură a bunătăţii:
«  Copilaşii Mei, fiţi buni, căci bunătatea îndulceşte fierea, iar fierea amărăşte mierea. »[34] (citat din predica Verginicăi din 21 aprilie 1966)
Încă de pe vremea Verginicăi, pe „pucioşi” îi încearcă şi primele efuziuni protocroniste. Pământul românesc este asemuit cu pământul făgăduinţei lui Moise, din care curgea lapte şi miere, iar regelui Mihai i se face făgăduinţa mincinoasă că va reveni pe tron, după ce va parcurge până la capăt o  binevenită „reciclare” pe meleaguri străine:
« Măi creştinilor tată, aici e vatra românească, unde va curge miere şi lapte. Nu veţi mai merge în altă parte, şi aici veţi face casă. Aşteptaţi-l pe cel înstrăinat (regele Mihai, n.r.), care acum e în formare, departe, că Domnul îl aduce pe pământul său. »[35] (citat din predica Verginicăi din 25 septembrie 1973)
Este adevărat că regele Mihai a revenit în ţară, pe pământul său, dar nu ca rege, ci ca simplu turist. Iar la prima vizită ca turist, a fost imediat expulzat de noii stăpâni ai României, rivalii săi neomarxişti, pentru a doua oară. De fapt, şi ca rege a revenit, dar nu cum i-au proorocit „pucioşii”: nu pe pământul său, ci în pământul său, în mausoleul mortuar de la Curtea de Argeş. Abia atunci toţi l-au recunoscut ca „rege”, după ce murise şi nu mai putea domni pe tron. „Pucioşii” de rând au aşteptat degeaba, ani de zile, aşa cum le-au promis stăpânii lor, ca să fie conduşi iarăşi de regele Mihai, până ce acesta a trecut la cele veşnice, iar ei au înţeles că au fost păcăliţi încă o dată de liderii lor.
Verginica punea în antiteză mierea, simbolul dulceţii absolute, cu fierea, simbolul amărelii absolute. Ea spunea că mierea este pentru şi din zidirea lui Dumnezeu, în timp ce fierea este lucrarea duhului necurat :
« ... Nu te mai înşela, că a făcut duhul necurat fierea miere, şi mănâncă omul fiere şi zice că e miere. Copilaşii Mei, zidirea lui Dumnezeu, nu mai mânca din fiere şi din plăcere, că e fiere. »[36] (citat din predica Verginicăi din 12 iulie 1974)
Mămica Verginica şi admiratorii ei credeau în soartă (predestinare) – controlată, ce-i drept, de „Dumnezeul” lor, Care făcea ca soarta lor să fie mereu bună: hrănitoare ca laptele şi dulce ca mierea. La rândul ei, mierea (ca şi laptele, de altfel) definea locul şi timpul în care soarta lucrează inexorabil asupra omului:
« Nu, creştine. Soarta ta e bună şi e în mâna Mea. Unde curge miere şi lapte, acolo e soarta ta. »[37] (citat din predica Verginicăi din 23 februarie 1975)
Supuşii „pucioşi” erau încurajaţi de mămica Verginica să creadă că învăţătura pe care ea le-o administrează şi care-i călăuzeşte este bogată şi ocrotitoare pentru viaţă şi sănătate, ca un stup plin cu miere. Această „miere” din care ei se hrăneau zilnic îi apără, şi-i dirijează, şi-i luminează, şi-i învaţă să facă întotdeauna alegeri bune:
« Dar tu, care ai stupul plin de miere de albine, nu te vei amăgi, ci vei cunoaşte ce e pentru Mine, ce e pentru tine şi ce e pentru moarte. »[38] (citat din predica Verginicăi din 3 septembrie 1980)
După moartea Verginicăi, a venit rândul lelicăi Maria să conducă secta şi să administreze pentru ea „stupul plin cu miere”. Lelica Maria îi învăţa pe supuşi că mierea este dulce şi bună, iar toţi cei care o mănâncă se desăvârşesc pe sine prin propria lor îndulcire. Motiv pentru care şi ei vor trebui să fie uniţi şi muncitori şi rodnici de miere, ca albinele în stup:
« Ştiţi cum să vă fie cuvintele? Dulci ca mierea, şi să vă uniţi şi să vă iubiţi ca albinele în stup; cum lucrează ele şi muncesc şi aleargă toată ziulica, din floare în floare, şi din munca lor iese numai unire şi dragoste şi miere dulce, de se îndulcesc toţi care mănâncă. »[39] (citat din predica lelicăi Maria din 1 august 1982)
După părerea lelicăi Maria, mierea este atât de bună, încât devine irezistibilă pentru oricine:
« …Tată, nu poate pune omul mâna pe miere şi să nu bage în gură. »[40] (citat din predica lelicăi Maria din 2 octombrie 1989)
Fiind ceva bun şi de dorit, mierea devine în viziunea lelicăi un scop, un obiectiv. Creştinii „pucioşi” sunt îndemnaţi să se înarmeze cu răbdare şi tăcere, pentru a deveni ei înşişi izvoare de miere:
« [...], dar încetul cu încetul se fabrică oţetul. Cu răbdare şi tăcere se face agurida miere. »[41] (citat din predica lelicăi Maria din 5 martie 1990)
Prin anul 1990 la cârma sectei a ajuns leliţa Mihaela,  după o serie de manevre dibace şi oculte care au marginalizat-o rapid pe lelica Maria. Mihaela a avut de la început (şi încă vreo 29 de ani care au urmat) aceeaşi atitudine de elogiere a mierii şi a însuşirilor ei minunate. Ea vedea în miere şi lapte simboluri care descriu perfect bogăţia darurilor primite de „pucioşi” de la „Dumnezeul” lor, aşa cum descriau ele şi pe vremea lui Moise darurile făgăduite de Dumnezeul lui Israel „poporului ales”:
« Am venit după tine aşa cum s-a dus Moise după poporul lui Dumnezeu ca să-l scoată din robie, şi acum am venit să te trec Iordanul şi să te aşez în ţara Canaanului ca să mănânci lapte şi miere de la Dumnezeu, [...] »[42] (citat din predica leliţei Mihaela din 15 octombrie 1990)
Ajunsă la cârma sectei, leliţa Mihaela era pusă pe fapte mari. În afară de eforturile ei de a o minimiza pe lelica Maria şi a-i scoate pe tuşă pe „păstorii” Cristea şi Daniel, ea trebuia să-şi câştige cumva, măcar în parte, „poporul pucios”.  Aşa se explică şi episodul în care „poporul pucios” este îndemnat de proaspăta lui stăpână să se mobilizeze cumva, ca de acum încolo să curgă numai miere de pe limba lui, ca dintr-o fântână, şi nu venin ca până acum (adică, pe vremea lelicăi Maria, sau, cine ştie, chiar şi a mămicăi Verginica)
« Să nu mai curgă venin, şi să curgă miere de pe limba ta, ca să nu mai răneşti cu ea şi să nu-L mai înţepi pe Dumnezeu cu ea, şi cu ea să-L binecuvintezi, poporule al meu. Iată, cel mai mic mădular al tău, care poate ucide totul în faţa ta! Să nu mai faci aşa ceva, copilul meu. Ajunge, mămică! Foloseşte, de acum, acest mădular al tău şi fă din el o fântână de miere din care să scoţi şi să vindeci toate ranele pe care ştii că le-ai făcut, iar urechea ta să fie un organ al ascultării cea plăcută lui Dumnezeu, şi nu mai asculta cu ea la apostolii rătăcirii, care n-au cuvânt din cer. »[43] (citat din predica leliţei Mihaela din 16 noiembrie 1990)
Odată trasată această sarcină „poporului pucios”, Mihaela înţelege să se dea pe sine şi echipa sa de ciraci („servii Domnului”), drept cel mai bun exemplu de „fântână de miere”. După anihilarea lelicăi Maria şi scoaterea ei pe tuşă, din rangul de „proorociţă”, Mihaela şi aghiotanţii ei sunt singurii care vor aduce de acum încolo „poporul pucios” pe calea „credinţei”, prin predicile denumite de ei „Cuvântul lui Dumnezeu”, care luminează şi îndulceşte „poporul” ca o „fântână de miere”:
« Ridică-te pe temelia credinţei, ridică-te şi acum, căci acum vin spre tine şi îţi vestesc început de lucru văzut, fiindcă am spus că voi scoate deasupra această fântână de miere, această începătură de lumină văzută, că vine ziua slavei, copil al acestei slave. […] Am pe servii Mei prin care Eu lucrez cuvântul Meu prin acest izvor, şi voiesc să scot deasupra această fântână de miere, că vine ziua împlinirilor vestite prin acest izvor; […]  »[44] (citat din predica leliţei Mihaela din 4 iunie 1991)
După primele victorii împotriva vechii garnituri de conducători ai sectei, leliţa Mihaela şi sfetnicii ei se şi vedeau biruitori peste „popor”, care va putea fi negreşit adus la noua „credinţă” după ce va fi îndopat cu dulceaţa care curge din fântâna de miere”:
« Şi va ridica Domnul piatră de mărturie în vremea aceasta şi va lucra cu grabă, ca să scoată apoi deasupra această fântână de miere, iar copiii mei de aici vor fi ridicaţi biruitori, ca să ştie şi cei care i-au împuns pe ei că Domnul a binevoit în cei credincioşi. »[45] (citat din predica leliţei Mihaela din 6 iunie 1991)
După o primă victorie locală peste „poporul pucios” (anihilarea prin „lovitură de palat” a tuturor prerogativelor de lider ale lelicăi Maria), poftele noilor „lideri pucioşi” se îndreaptă „peste toate înălţimile”, adică spre ceilalţi creştini: mai întâi spre cei ai sectei, moşteniţi de la lelica Maria, apoi spre creştinii din toată Biserica şi din toată ţara. Toţi vor trebui să primească un căpăstru nou şi un stăpân nou şi să se supună noilor învăţături „pucioşeşti” care vor izvorî din „fântâna de miere” de la Pucioasa:
« O, voiesc să vin din nou spre tine, şi de aceea, iată, te vestesc că sunt în lucru ca să ies deasupra şi să ies peste toate înălţimile cu această fântână de miere, cu acest izvor ceresc, [...]»[46] (citat din predica leliţei Mihaela din 4 septembrie 1991)
Zis şi făcut. Peste un an şi ceva, liderii „pucioşi” anunţau triumfător că cerbicia celor care declaraseră că vor rămâne adepţi devotaţi doar pentru vechea cârmuire a sectei (lelica Maria şi „păstorii”) a fost înfrântă şi că „fântâna de miere” de la Pucioasa (un „Eden mititel”, o fabrică de minciuni împachetate în poleială pe care scrie „Cuvântul lui Dumnezeu”) e gata şi funcţionează din plin, ca o uzină de împachetat fum, în care duduie toate motoarele:
« O, şi Eu ştiam, Sionule, ştiam că eşti nepregătit şi că eşti tare la cerbice şi n-am bătut prea mult ca să-Mi deschizi, dar am scos deasupra această fântână de miere şi am făcut gard în jurul acestei vii, ca să fie sfânt pământul acestei grădini şi să am în această grădiniţă un Eden mititel, din care să încep o înviere de la Mine […]»[47] (citat din predica leliţei Mihaela din 14 ianuarie 1993)
Odată ce noua garnitură de lideri ai sectei, în frunte cu leliţa Mihaela, s-a impus în faţa adepţilor, trebuia consolidată şi învăţătura ei. Valuri de „mesaje din cer”, unele mai contradictorii decât altele, au început să curgă din pântecele ei, stabilind pentru adepţii sectei o nouă linie deviaţionistă, clară şi energică. Duhul schismei şi al ereziei  a început să-şi facă de cap: învăţătura Bisericii tradiţionale nu mai era bună, pentru că „nu toate muştele fac miere”. Singura „fântână de miere” era acum la Pucioasa, unde popii idoleşti munceau de zor, ca albinele în stup, ca să zidească o nouă învăţătură, cea mai de soi din toate timpurile:
« Iată, tată, Eu vă spun vouă: nu toate muştele fac miere. Miere fac numai albinuţele, şi aceasta este pildă şi răspuns când toate cele făptuite se vor socoti cu Dumnezeu. Miere fac numai albinuţele, tată, şi voi nu vă temeţi, căci Stăpânul viei va lucra împlinirea pildei pentru salvarea viei Sale. »[48] (citat din predica leliţei Mihaela din 1 mai 1994)
Desigur că nu toţi adepţii s-au încolonat în noua garnitură de şoc. Unii au rămas fideli lelicăi Maria, acuzându-i deschis pe aventurierii care cotropiseră secta că sunt carierişti, mincinoşi şi demagogi. Alţii au acceptat noua linie şi noua învăţătură cu îndoială, cu nepăsare sau cu lene, ca nişte trântori care mănâncă degeaba mierea albinuţelor. Pentru aceştia se punea serios problema ce va fi să se întâmple cu ei – ori se dau pe brazdă, ori vor fi expulzaţi din sânul sectei ca nişte măsele stricate şi lăsaţi să se descurce singuri:
«  Eu la oi în zadar le cânt, că până nu iau toiagul să le mân, ele nu se lasă purtate la păşunea Mea.[…] mănâncă mierea Mea în zadar şi dorm la vremea lucrului. Mănâncă mierea albinuţelor care se sârguiesc în stupul lucrării Mele, aşa cum trântorii între albine mănâncă binecuvântarea albinuţelor, truda albinuţelor, tată, mănâncă degeaba. Albinuţele umblă cu rost, umblă după strânsul mierii, şi de altceva nu umblă; umblă şi vin înapoi în stup, şi lucrează din zori în zori. Ce să facem noi cu trântorii acestei lucrări, ai acestui stup ceresc pe pământ? Ei nu fac miere, măi copii, şi ei sunt mulţi şi mănâncă degeaba, mănâncă degeaba, tată. Dacă le-aş lua mierea de la gură, ce s-ar întâmpla cu ei? »[49] (citat din predica leliţei Mihaela din 13 iunie 1994)
Ruperea legăturilor cu „lumea” devenea acum un obiectiv primordial, căci „lumea” era considerată coruptă, primejdioasă şi irecuperabilă, chiar dacă promitea avantaje atractive şi dulci ca mierea. Toţi adepţii fidelizaţi noii conduceri a sectei trebuiau să rupă orice legătură cu rudele, să părăsească serviciile, să iasă din şcoli şi în general să refuze orice implicare socială:
« Lumea, tată, îţi promite aur, şi când să-ţi dea, îţi dă noroi; ea îţi promite pâine, şi îţi dă piatră; ea te încântă că-ţi dă miere, şi când să-ţi dea, îţi dă oţet şi fiere. »[50] (citat din predica leliţei Mihaela din 16 octombrie 1994)
Chiar şi „păstorii” Cristea şi Daniel, sfetnici fideli ai mămicăi Verginica şi apoi ai lelicăi Maria, au fost încet, încet, daţi pe brazdă şi fidelizaţi. Când mai aveau îndoieli sau nemulţumiri manifeste că „ehei, acum nu mai este cum era odată, pe vremea noastră şi a mămicăi”, ei primeau direct "din cer" mesaje – via Mihaela – prin care erau asiguraţi că nu toate muştele fac miere, ci numai Una, care se deghizează în albină binecuvântată şi se crede Regina Muştelor, singura care face miere din tot ce mănâncă:
« Daniele fiule, fii tare cum erai tu odată, şi să nu uiţi niciodată că muştele nu fac miere. Muştele zboară turbate după loc murdar şi numai din murdărie mănâncă, numai din cele străine de sfinţenie. Dar albinuţele sunt cele ce stau în stup şi culeg hrană din flori şi o dau oamenilor, şi albinuţele sunt binecuvântatele cerului. »[51] (citat din predica leliţei Mihaela din 18 noiembrie 1994)
Leliţa Mihaela nu putea conduce totul singură, fără un cerc de lachei credincioşi care urmau să facă toate treburile murdare ale „lucrării” şi să fie interfaţa sectei cu lumea largă. Ursitoarea de la Oneşti a ales câţiva fraieri pe care i-a îmbrobodit că dacă îşi vor părăsi serviciul şi o vor asculta pe ea, îi va hrăni cu lapte şi cu miere şi că le va ursi ranguri pe pământ în această „lucrare”, dar şi răsplăţi bogate în cer, în Lumea de Apoi; iar fraierii s-au lăsat amăgiţi şi au acceptat să se facă popi idoleşti pe moşiile pucioşeşti. Iată cum decurgea o astfel de racolare:
« Iată ce am început Eu cu poporul Meu, că am ales un copil curat din poporul Meu şi l-am făcut începătură nouă de preoţie sfântă şi l-am dat spre creştere duhovnicească pe acest copil, ca să-l deprind să fie sfânt şi credincios şi aplecat înaintea Mea şi a cuvântului Meu, şi i-am ursit hăinuţa pe care o poartă acum, şi nimeni din afara acestei lucrări nu poate să se fălească cu lucrul Meu din această lucrare. L-am luat şi l-am scuturat de cea mai mică urmă de lumea în care a fost ţinut până la naşterea lui de sus; l-am trecut prin suferinţă şi prin încercări, şi apoi l-am luat şi l-am numit prin cuvântul Meu şi l-am hrănit cu lapte şi miere, şi după creşterea lui cea întru Mine l-am pus înaintea Mea şi l-am învăluit în cămaşa harului Meu, că altfel nu se poate lucra în această grădină, în această lucrare. »[52] (citat din predica leliţei Mihaela din 13 decembrie 1994)
Începea un proces de ample răstălmăciri, prin care secta îşi construia o identitate proprie. Pentru aceasta trebuia ca supuşii să se înarmeze cu o credinţă oarbă, care să-i asigure că albul poate fi făcut negru şi invers, doar printr-o simplă scamatorie numită „poruncă”. După porunca interzicerii cărnii şi a peştelui în alimentaţie, a venit rândul laptelui şi a mierii. Mai întâi s-a început cu laptele, iar mierea a fost lăsată pentru mai târziu. Pentru aceasta, s-au inventat porunci noi, sentinţe noi, definiţii noi. De exemplu: „nu vaca dă lapte, ci pământul, care este o vacă mai mare, mai grasă şi mai lăptoasă”; „fructele pământului nu sunt fructe, ci lapte”; „nici legumele nu sunt legume, ci tot lapte, lapte adevărat (lapte dulce, lapte bătut sau lapte gros); în timp ce laptele de la animale  nu e lapte adevărat, ci falsificat”:
« Îmbrăcaţi-vă cu straie creştineşti şi hrăniţi-vă cu lapte şi miere, aşa cum v-am făgăduit, şi fiţi sfinţi, precum Eu sunt sfânt. Nu vă smintiţi de cuvântul lapte, căci sânul cu lapte este pământul. Fructele şi legumele sunt lapte; lapte este numele lor, căci toate au lapte în ele, lapte dulce şi sănătos şi dat omului de Mine. Laptele de la animale l-a luat omul, dar laptele adevărat Eu vi l-am dat spre hrană. »[53] (citat din predica leliţei Mihaela din 9 ianuarie 1995)
Îndată a început şi pregătirea pentru scoaterea mierii din alimentaţie. Deocamdată li se sugerează adepţilor „pucioşi” că atât laptele cât şi mierea stau ascunse în seminţele pământului. Totuşi nu se trece încă la eliminarea mierii din alimentaţie, ba dimpotrivă, cei care au renunţat la ştiubeie (căsuţele cu miere) sunt mustraţi:
« Vin să te pregătesc bine şi să te învăţ să mănânci sămânţa de grâu şi sămânţa de untdelemn, lapte şi miere din cele crescute de Mine pentru cel sfânt de pe pământ. [...] Mă înţeleg cu tine ca la începutul tău, românule, poporul Meu? O, te-ai băgat şi tu în cutie, tată, şi nu mai ai ogradă şi iarbă şi pomi şi pădure şi poiană şi căsuţe cu miere şi sapă şi grapă, şi nu mai eşti român. »[54] (citat din predica leliţei Mihaela din 4 martie 1995)
Dacă mierea este un lucru bun, atunci şi albina care o face este un exemplu bun de urmat. Liderii „pucioşi” dădeau adeseori albina ca pildă bună pentru supuşii lor:
« Aşa cum albinuţa din trupul ei dă întocmire mierii care e culeasă, aşa cum ea dă înfăţişare culesului ei şi face miere din culesul ei cu ceea ce pune ea din trupul ei peste culesul ei, aşa şi tu, fiule, să ştii ce gust şi ce fruct să pui pentru hrana pe care o vei mânca din trăistuţa pe care Eu astăzi ţi-o dau. »[55] (citat din predica leliţei Mihaela din 6 mai 1995)
Faptul că mierea era considerată, la vremea aceea, ca un lucru bun şi folositor se vede şi din unele enumerări, în care ea apare alături de alte lucruri bune care întreţin viaţa şi care duc spre viaţa veşnică:
«  Eu trebuie să fiu în tine, Israele, în tine, copile din Israel, şi din tine să rostesc cuvânt, şi să pun masă prin cuvânt, şi să fac din nimic peşte şi pâine şi vin, apă şi răcoare şi vindecare, lapte şi miere, cer şi pământ, înviere şi viaţă fără de sfârşit. »[56] (citat din predica leliţei Mihaela din 3 iunie 1995)
Cei încă şovăielnici erau atraşi cu promisiuni că vor fi ca apostolii, împărţitori de învăţătură bună şi dulce ca mierea, ceea ce îi va face chiar şi pe ei dulci ca mierea:
« Binecuvântat să fii, Israele. Eu, Domnul, [...] voi face din tine fântână de miere, şi te vei împărţi şi vei fi ca mierea, Ierusalime, căci Eu întru tine binevoiesc. Luminează-te şi vino, căci cărarea Mea vine spre tine. »[57] (citat din predica leliţei Mihaela din 3 iunie 1995)
Ca şi laptele, mierea era recunoscută ca hrană bună nu numai pentru trup, ci mai ales pentru suflet, căruia îi aduce iubire şi pace. Adepţii „pucioşi” sunt îndemnaţi spre ascultare oarbă şi slujire necondiţionată, şi să nu neglijeze mierea, ci să se îndoape cu miere şi cu lapte şi le va fi tare bine după aceea, căci se vor umple de iubire:
« Am trecut şi cu tine Iordanul, dar rămâi, tată, în hrana Mea şi în slujirea Mea cea cu sfinţenie, şi ia şi mănâncă şi te îngraşă cu mierea şi cu laptele iubirii. Nu sta cu mierea şi cu laptele pe masă. Mănâncă, tată, şi cheamă-l şi pe fratele tău la masă [...] Mănâncă, Israele, miere şi lapte, ca să te cunoşti că mănânci, şi să iubeşti pe cel ce-ţi dă, ca să fii iubire, că numai cu iubirea Mea vei putea vindeca pe Dumnezeu. »[58] (citat din predica leliţei Mihaela din 12 iulie 1995)
Alteori era rememorată experienţa lui Moise, care şi el primise ca răsplată pentru ascultare şi supunere darul grădinii Canaanului, în care curgea laptele şi mierea:
« Mergi, Israele, mergi, poporul Meu, mergi, tată, cum a mers Israel cu Moise, dar mergi ascultător spre Canaan, şi intră viu în grădina cea cu lapte şi cu miere. »[59] (citat din predica leliţei Mihaela din 2 august 1995)
În 1995, noii lideri „pucioşi” declarau că mierea şi laptele (căzute din cer, ca mana în pustie pentru israeliţi) ar fi trebuit de mult să înlocuiască radical şi definitiv carnea, dar pentru că nu toţi adepţii sectei au fost încântaţi de această restricţie, unii au devenit nesupuşi şi s-au întors la carne:
« Să mănânci lapte şi miere din cer, căci cele ce nu se văd sunt nestricăcioase. [...] Am voit să-l fac pe Israel om nou şi să-l deprind să mănânce mană, şi apoi lapte şi miere. Da’ de unde, tată! că el n-a vrut, şi s-a întors iar la carne. »[60] (citat din predica leliţei Mihaela din 27 septembrie 1995)
Nesupunerea unora trebuia vădită şi sancţionată exemplar. Aceştia n-au înţeles că sunt slugi şi slujitori pe pământ, nu stăpâni, nu domni, şi nici măcar oameni liberi, aşa cum pământul le-a fost dat ca să le fie slujitor şi să le dea gratis lapte şi miere hrănitoare, spre întreţinerea vieţii lor:
« Mai bine era să facă omul ce i-am spus Eu să facă. [...] Avraam n-a fost domn, Moise n-a fost domn, ucenicii Mei n-au fost domni pe pământ, şi erau apostoli şi slujitori, erau slugile Domnului, şi Domnul le slujea lor, şi lucra cer pentru pământ, şi pământ pentru cer, şi îşi dădea pământul rodul său, că de aceea a fost pământul făcut, ca să aibă omul lapte şi miere, mamă hrănitoare pentru om. »[61] (citat din predica leliţei Mihaela din 12 iulie 1996)
Laptele şi mierea nu trebuie să lipsească din viaţa de zi cu zi a omului. Până şi în rugăciune trebuie să pună omul lapte şi miere:
« O, Israele, îndulceşte, tată, rugăciunea ta spre Mine. Pune în ea miere şi lapte, ca să mănânc şi Eu din fructul tău, Ierusalime, pământ al doririlor Mele. »[62] (citat din predica leliţei Mihaela din 20 octombrie 1996)
În 1996, liderii „pucioşi” declarau că laptele şi mierea sunt atât de bune şi de indispensabile, încât nu lipsesc nici măcar din cer. (Ei nu dau şi alte amănunte lămuritoare: despre albinele din cer, despre vacile din cer, sau depre cine le stoarce sau le mulge, dar le cer supuşilor lor să fie crezuţi pe cuvânt şi să nu mai pună întrebări iscoditoare despre „tainele lui Dumnezeu”):
« Mă las cu pacea Mea în mijlocul tău şi te îndulcesc cu lapte şi cu miere din cer, ca o mamă pe copilul său. »[63] (citat din predica leliţei Mihaela din 11 septembrie 1996)
Atitudinea faţă de miere era pe vremea aceea atît de favorabilă, încât se făceau îndemnuri directe ca, aşa cum mierea nu lipseşte din hrana omului, să nu lipsească nici noua învăţătură pucioşească, despre care se spunea că este dulce şi hrănitoare ca mierea:
« – O, vom veni, Verginico, mereu, că dulce este învăţătura ta, şi Îmi place să mănânc din ea. Cu tot cerul mănânc din hrana pe care o pui tu înaintea lui Israel. Miere pe pâine este hrana ta. O, de-ar vrea să înveţe să mănânce Israel, Verginico, că nădejdea noastră Israel este. »[64] (citat din predica leliţei Mihaela din 8 noiembrie 1996)
În 1997, liderii „pucioşi” declarau că laptele şi mierea sunt un etalon, un simbol al perfecţiunii darului pucioşesc care este „Cuvântul”, alcătuit din predicile liderilor sectei care se constituie într-o nouă „Evanghelie” după cele patru evangheliste care erau trei: Verginica şi Mihaela (căci lelica Maria nu se pune, ea cică a fost doar o „punte” de trecere între Verginica şi Mihaela):
« Omule muncit de voia ta, am pe pământ o bucăţică de pământ, un Canaan, în care vin şi Mă fac cuvânt, lapte şi miere Mă fac prin cuvânt ca să strig la tine, omule rătăcit. Vino şi ia lapte şi miere din grădina cuvântului Meu! [...] Iar tu, Israele, poporul Meu, Canaanul Meu în care vin şi Mă fac hrană de cuvânt, lapte şi miere din cer ca să mănânci şi să frângi şi să dai mulţimilor ca să se înveţe cu venirea Mea, [...] şi voi veni cu ziua când voi clătina cerul şi pământul la glasul Meu, care va grăi din nori peste tot omul aşa cum grăiesc peste grădiniţa Mea, peste Canaanul Meu în care Mă fac lapte şi miere din cer pe pământ.»[65] (citat din predica leliţei Mihaela din 16 martie 1997)
După cum mierea pământească este sănătate şi dulceaţă pentru trup, tot aşa şi mierea cerească este sănătate şi dulceaţă şi mângâiere pentru suflet şi pentru minte:
« [...] dar poruncile Mele sunt dulci şi sfinte pentru sufletul omului cel curat cu inima şi cu mintea, că nu poate un aşa om să le dea de la el, că ele sunt miere cerească şi sănătate de suflet şi de minte şi mângâiere pentru omul cel curat prin ele.  »[66] (citat din predica leliţei Mihaela din 21 noiembrie 1997)
Nu se poate spune că liderii „pucioşi” n-aveau habar că în Biblie scrie negru pe alb că mierea a fost preţuită deschis şi la vedere de Domnul Iisus Hristos, prin simplul fapt că El Însuşi a mâncat miere de când era copil până chiar şi după Învierea Sa. În predicile lor ei îl citează corect pe Isaia care prooroceşte că hrana lui Iisus-copil a fost laptele şi mierea:
« [...] şi a împlinit Domnul prin ea Scriptura proorocului Isaia care spune: „Iată, Fecioara va zămisli şi va naşte Fiu, şi I se va pune numele Emanuel; şi Fiul Se va hrăni cu lapte şi cu miere până în vremea când va şti să pedepsească răul şi să arate binele”. »[67] (citat din predica leliţei Mihaela din 4 decembrie 1997)
Dulceaţa mierei şi albeaţa laptelui sunt luate ca simbol pentru curăţia „lucrării” de la Pucioasa şi pentru viaţa dulce pe care se pretinde că o duc adepţii „pucioşi”:
« Neamul lui Israel cel după trup s-a împietrit prin nesfinţenie, şi apoi prin necredinţă, iar neamurile care nu auziseră de lucrul cerului pe pământ, s-au născut din Duhul Sfânt, Care a venit peste pământ, şi s-au făcut popor al făgăduinţei cea peste Avraam, şi din acest aluat am crescut lucrarea cuvântului Meu în mijlocul neamului român, muntele cel înalt, din care curge laptele şi mierea cuvântului Meu peste neamuri ca să le hrănească şi să le adape din râul vieţii, căci cuvântul Meu este râu de viaţă veşnică peste făpturi. [...] Vă cheamă Domnul la viaţă dulce, la miere şi lapte, la cer nou şi la pământ nou peste pământ. »[68] (citat din predica leliţei Mihaela din 12 decembrie 1997)
Apoi se extinde la nivelul întregii Românii această fantezie a vieţii dulci ca mierea pe care se pretinde că o duc creştinii care aderă la secta de la Pucioasa. Pur şi simplu, în toată România va curge curând, foarte curând, numai lapte şi miere şi va fi viaţă veşnică, nimeni nu va mai muri:
« O, ce dulce este o viaţă fără de păcat, căci numai aceasta înseamnă viaţă, iar viaţa e dulce, viaţa e miere şi lapte, viaţa e hrana sufletului, iar păcatul e moartea sufletului. Viaţa este ţara din care curge lapte şi miere pentru viaţă din viaţă. »[69] (citat din predica leliţei Mihaela din 13-14 decembrie 1997)
Însuşi „Cuvântul” de la Pucioasa are gustul dulce ca mierea pentru cei din cer şi pentru cei de  pe pământ care-l cred şi se conformează lui:
« Cuvântul Meu să-ţi rămână pe limbă ca mierea cea mai dulce, şi să îndulceşti cerul cu mana cuvântului tău, care curge din Mine peste tine, poporule, cuvântul Meu cel împlinit. »[70] (citat din predica leliţei Mihaela din 14 ianuarie 1998)
Întrucât „Cuvântul” de la Pucioasa este considerat de către liderii „pucioşi” că are gust dulce ca mierea, ba chiar că  el însuşi este mierea cea dulce, înseamnă că întreaga Românie (în care se adăposteşte „Cuvântul”) va fi, ba chiar acum este, nici mai mult nici mai puţin decât... „Împărăţia Cerurilor” în care curge doar lapte şi miere:
« Eu fac din ea împărăţie a cerurilor, dar am şi făcut, căci cuvântul Meu este mereu în ea şi am în ea ţară cu miere şi cu lapte, am cuvântul Meu hrană dulce în ea, şi cine gustă din această hrană, se îndulceşte şi se sfinţeşte şi doreşte după împărăţia cerurilor, care este cu tine, poporul Meu. Eu fac din România împărăţia cerurilor, [...] Cuvântul Meu este miere şi lapte, care creşte omul pentru nestricăciune de trup şi de suflet şi de duh,[...] »[71] (citat din predica leliţei Mihaela din 8 februarie 1998)
În 1998, liderii „pucioşi” declarau că predicile lor adunate în „Cuvântul pucios” sunt dulci ca mierea şi ca laptele, însă nu orice miere, ci o „miere cerească” (defecată de albine sfinte din cer) şi nu orice lapte, ci un „lapte ceresc” (muls proaspăt de la văcuţe sfinte din cer, care pasc mai  mult ca sigur doar iarbă sfântă din Calea Lactee):
« Miere cerească şi lapte ceresc este cuvântul Meu peste tine. Se miră lumea, tată, de felul cum grăiesc Eu cu tine, Israele român, de dulceaţa cuvântului Meu dat ţie din cer. »[72] (citat din predica leliţei Mihaela din 5 aprilie 1998)
Apoi liderii sectei „Noul Ierusalim” merg şi mai departe. În 1999, liderii „pucioşi” declarau că şi „Iisus-Dumnezeul” lor a fost răstignit, dar din coasta Lui n-a curs sânge şi apă, ci lapte şi miere. La rândul lui, „cuvântul Dumnezeului” lor este când pâine şi peşte din cer, când lapte şi miere din cer, când apă de izvor dintr-o stâncă pitită undeva în cer:
« O, nu fi surd, nu fi orb, nu fi mut înaintea cuvântului Meu care te cheamă la izvorul cel ţâşnit din coasta Mea cea împunsă, din trupul Meu cel dumnezeiesc din care curge lapte şi miere pentru hrana ta, căci sângele Meu este cel ce mărturiseşte pentru Mine şi pentru tine, omule, căci pentru tine am murit.[...] Pâine şi peşte de la Mine este cuvântul Meu; lapte şi miere în pustiu fără hrană; apă din stâncă, izvor în veci nesecat. [...] veniţi şi prânziţi pâine şi peşte din cer, lapte şi miere în pustiu fără hrană, apă din stâncă şi izvor în veci nesecat! »[73] (citat din predica leliţei Mihaela din 18 aprilie 1999)
De fapt, „Cuvântul Dumnezeului” pucioşilor nu este mereu lapte şi miere din cer. Când este, când nu este. Pentru „pucioşi” este, dar pentru nepucioşi nu este. Pentru nepucioşi, „Cuvântul Dumnezeului” pucioşilor este foc şi pucioasă:
« Foc şi pucioasă este cuvântul Meu pentru cei ce nu vor cu Dumnezeu, iar pentru voi este miere şi lapte, este împlinirea făgăduinţelor Mele peste voi, Ierusalim nou în cer şi pe pământ, [...] »[74] (citat din predica leliţei Mihaela din 25 aprilie 1999)
Mierea şi laptele din cer sunt culese şi mulse din grădinile cereşti de către albinuţele şi văcuţele pucioşeşti, iar albinuţele şi văcuţele pucioşeşti nu sunt altcineva decât liderii sectei. Ei proclamă că mierea lor nu se vinde pe bani, ci se dă în dar, ca un prinos preţios al muncii lor. Darul albinuţelor, mierea, este mult apreciată şi aduce mare bucurie atît donatorilor, cât şi primitorilor:
« Voi sunteţi albinuţele Mele, care culegeţi miere şi lapte din cer, din grădinile cereşti, fiilor.Iată, taină vă spun vouă: mierea nu se vinde pe bani, căci este munca albinuţelor. Ea se dă în dar celor ce iubesc dulceaţa ei. Bucuraţi-vă ca albinuţele când culeg ca să aibă şi ca să dea celor ce iubesc hrana agoniselii lor. »[75] (citat din predica leliţei Mihaela din 2 mai 1999)
Tot în 1999, liderii „pucioşi” declarau că mierea nu este încă „spurcată”. „Dumnezeul pucioşilor” recunoaşte că El are pe pământ vie şi ogor şi stupină, la care îl invită pe om ca să le lucreze. El promite că pe masa de ospăţ din „împărăţia cerurilor” Lui nu va lipsi mierea, alături de pâine, vin, lapte şi untdelemn:
« Omule, nu este Dumnezeu afară de Mine. [...] Hai să-ţi dau de lucru în via Mea, în ogorul Meu, în stupul Meu. Hai, omule fără căpătâi. Pâine şi vin, miere şi lapte, untdelemn pentru rane am pe masa împărăţiei Mele. »[76] (citat din predica leliţei Mihaela din 30 mai 1999)
Pentru că s-au hrănit sistematic cu mierea şi cu laptele învăţăturii celei noi de la Pucioasa, liderii „pucioşi” se legitimează pe sine ca singurii îndrituiţi a vorbi în numele „Dumnezeului” lor:
« – O, copilaşi hrăniţi cu laptele şi cu mierea învăţăturii sfinte, aş voi să vorbiţi mult în numele Meu, ca să Mă vadă lumea slăvindu-Mă în voi prin filele cărţii Mele cu voi, cartea care grăieşte despre timpul Meu cu voi. »[77] (citat din predica leliţei Mihaela din 28 august 1999)
În anul 2000, liderii „pucioşi” declarau că mierea şi laptele învăţăturii de la Pucioasa sunt taină pentru cei din cer şi lumină pentru cei de pe pământ:
« Taina Mea cu voi e taină dulce, miere şi lapte pentru cei din cer, iar pe pământ este lumină din lumina Mea taina Mea cu voi. »[78] (citat din predica leliţei Mihaela din 8 ianuarie 2000)
În 2001, liderii „pucioşi” declarau că mierea nu era considerată de ei ca produs al albinei, ci produs al florilor, iar albina era doar cărăuşul care adună mierea şi o aşează în faguri:
« Înviere multă peste voi, măi fiilor, căci viaţa de creştin e dulce şi face dulceaţă aşa cum fac albinuţele în căsuţele lor adunând numai miere din tot ceea ce face miere, din toate florile care au dulce în ele. »[79] (citat din predica leliţei Mihaela din 15 aprilie 2001)
Tot  în vremea aceea, viaţa creştinilor „pucioşi” era încă dulce pentru că liderii lor încă nu le interziseseră unele bucate esenţiale din alimentaţie. După cum singuri mărturisesc, sarea, mierea, pâinea, laptele şi apa se înfrăţeau unele pe altele pe masa lor. Creştinii „pucioşi” erau îndemnaţi să se facă şi ei miere, sare, pâine şi lapte pentru semenii lor:
« Se ţin după voi creştini care vin după miere la voi. [...] Eu, şi aşa voiesc Eu de câte ori voiesc să Mă mângâi cu voi, cu creşterea Mea în voi înaintea oamenilor care vin şi iau miere de la voi. O, să aveţi sare între voi, fiilor frumoşi. Să aveţi miere între voi, măi fiilor. Să aveţi pâine şi lapte, căci Eu vă dau să aveţi hrană şi pentru mari, şi pentru mici, şi pentru sugari, căci voiesc să ridic din voi neam împărătesc între pământ şi cer. [...] O, să aveţi sare şi miere şi pâine şi lapte şi apă şi har între voi, copii frumoşi, şi să fiţi frumoşi pe veci. »[80] (citat din predica leliţei Mihaela din 15 aprilie 2001)
Evocând un pasaj biblic, liderii sectei „Noul Ierusalim” pretind (fără a dovedi nimic sigur) că „Iisus-Dumnezeul” lor ar fi tot Acela despre care Cartea Sfântă relatează că a mâncat peşte şi  miere după Învierea Sa. Ce se ştie în mod sigur este că Acesta este „DumnezeulCare le-a interzis aderenţilor Lui „pucioşi” să mănânce peşte, iar acum le interzice să mănânce şi miere:
« Apoi le-am arătat mâinile şi picioarele Mele şi le-am zis: „Aveţi voi aici ceva de mâncare?”, şi ei Mi-au dat peşte şi faguri cu miere, şi am mâncat înaintea lor ca cel ce are trup, şi ca să-i învăţ să creadă în taina răscumpărării trupurilor [...] »[81] (citat din predica leliţei Mihaela din 22 aprilie 2001)
Poate Cel care a mâncat peşte şi miere să interzică altora să facă la fel, spunând că pentru El au fost bune, dar pentru ei nu sunt bune? Liderii „pucioşi” zic că da.
Tot în 2001, Duhul pucioşesc care îşi atribuie identitatea „VerginicăiÎşi propune în mod public să facă miere de soi împreună cu toţi adepţii sectei:
« Numai miere de soi să facem în această casă nouă, că aici Tu Ţi-ai aşezat Paştele Tău cel nou, şi la masa lui stau sfinţii cu Tine, o, Mieluţul Tatălui! »[82] (citat din predica leliţei Mihaela din 25 decembrie 2001)
Munca albinelor şi roadele lor dulci sunt în continuare date ca exemplu bun pentru adepţii „pucioşi”, de unde oricine poate deduce că mierea este bună şi folositoare. În 2003, liderii „pucioşi” declarau solemn că mierea este nu numai pentru hrana albinelor, ci şi pentru hrana omului:
« Luaţi pilda lucrului albinuţelor şi uitaţi-vă cum adună ele miere pentru ele şi pentru om. Luaţi Duh Sfânt, fiilor, şi din toate cele de la Mine peste voi luaţi Duh Sfânt, aşa cum albinuţele iau din flori miere şi o duc în căsuţa lor. »[83] (citat din predica leliţei Mihaela din 5 iunie 2003)
Aşa cum mierea albinelor este bună pentru hrana oamenilor, tot aşa şi miereaCuvântului” pucioşesc este bună să hrănească sufletele „pucioşilor” cu iluzii:
« O, aveţi grijă mare cum vă hrăniţi cu mierea cuvântului Meu, aveţi grijă să vă hrăniţi cu el, tată, [...]»[84] (citat din predica leliţei Mihaela din 15 februarie 2011)
Mai mult, pentru ca unii să aibă lapte dulce şi miere dulce pe masă ca hrană, alţii trebuie să le facă şi apoi să le dăruiască:
« Trebuie să fim dulci şi să facem miere, tată, lapte şi miere să gătim pentru sfinţi şi pentru îngeri, ca să se împlinească Scripturile care mai sunt de împlinit şi pe care să le cerem să vină şi să se aşeze pe pământ prin rugăciune, fiilor.   »[85] (citat din predica leliţei Mihaela din 6 martie 2011)
În 2013, liderii „pucioşi” declarau că mierea destinată sufletului este la fel de dulce şi de preţioasă ca şi mierea care hrăneşte trupul:
« Să intre şi să iasă din voi cuvinte dulci ca mierea şi să vă hrăniţi şi să hrăniţi aşa, şi veţi avea putere multă pentru toate cele pentru cer lucrate, şi pe pământ aşezate de voi, iar Duhul Meu stă cu voi mereu şi vă veghează mereu, şi daţi-vă veghii Lui, măi fiilor.  »[86] (citat din predica leliţei Mihaela din 10 martie 2013)
În 2014, liderii „pucioşi” declarau că hrana omului sănătos, chiar dacă este sărac, conţine neapărat miere alături de grâu, legume, fructe şi verdeţuri:
« O, e mai bine să fie sărac omul, şi să nu fugă de sărăcie e bine. Cel sărac mănâncă într-o zi fasole, în alta cartofi, în alta varză, în alta verdeţuri, în alta grâu şi miere, iar în alta seminţe sau rădăcini, şi e sănătos un aşa om şi are el grijă de suflet ca şi de trup, de amândouă odată are grijă şi înţelepciune pentru această grijă, [...] »[87] (citat din predica leliţei Mihaela din 14 ianuarie 2014)
Tot în 2014, liderii „pucioşi” declarau că mierea este nu numai pentru îndulcirea (la propriu!) oamenilor, ci şi pentru tămăduirea lor. Măcar pentru această însuşire minunată, care păstrează sau stimulează sănătatea omului, liderii „pucioşi” ar fi trebuit să se abţină de a elimina mierea din alimentaţia supuşilor lor. De aceea ei ziceau atunci că, tocmai din acest motiv, nu este exagerat să se spună că „lucrul albinuţelor este sfânt”:
« O, iată ce dulce este iubirea sfinților Mei, a celor ce au știut să aleagă așa cum albinuțele aleg miere din florile cele dulci, și rodul lor este dulce lor și oamenilor și este tămăduitor prin hărnicia cea mucenicească a gospodinelor albinuțe, iar lucrul lor este sfânt și este minunat prin iubire.»[88] (citat din predica leliţei Mihaela din 6 mai 2014)
În 2016, liderii „pucioşi” comparau mierea cea dulce cu o mare virtute: pocăinţa. Având în vedere că actul comparaţiei este reflexiv, putem spune că ei plasau involuntar şi mierea în panoplia bunătăţilor şi a virtuţilor:
« [...] Tu suferi și ești disprețuit de păcătoșii care nu știu ce miere dulce este pocăința pentru sufletul lor și sfințenia cea lucrată de duhul pocăinței [...] »[89] (citat din predica leliţei Mihaela din 21 septembrie 2016)
În 2017, liderii „pucioşi” îşi lăudau  propriile predici, descriindu-le ca fiind „mierea îngerilor”:
« O, fiilor, deschideți acum Scripturile și grăiți cu ele și din ele, căci cuvântul Meu este dulce de tot, este mierea îngerilor, măi fiilor. »[90] (citat din predica leliţei Mihaela din 5 februarie 2017)
 În fine, tot în anul 2017, liderii „pucioşi” îşi lăudau din nou panegiricele şi poliloghiile teologice, descriindu-le emfatic ca fiind „lapte şi miere din cer”.
« Lapte și miere din cer pentru voi este glasul Meu. »[91] (citat din predica leliţei Mihaela din 16 iunie 2019)
Ce va mai urma? Oare ce interdicţii vor mai născoci acum liderii “pucioşi”, ca să le facă supuşilor lor viaţa mai uşoară, mai plăcută şi mai interesantă?
O interdicţie de mult discutabilă în sânul sectei este legată de consumul de vin. Liderii pucioşi afirmă pe de o parte că vinul ar trebui consumat exclusiv la Taina Împărtăşaniei, iar consumul vinului în orice altă împrejurare este “de la diavolul”. Motivaţia este dată de posibilitatea de a deveni din băutură înveselitoare, băutură ameţitoare şi apoi îmbătătoare. De aceea, “pucioşii” au fost tentaţi în mai multe rânduri chiar să includă vinul în categoria băuturilor blestemate, dar îi încurca faptul că el trebuie să rămână  şi materie de bază pentru taina Euharistiei. Încă pe vremea Verginicăi, plutea în aer dorinţa liderilor sectei  de a blestema vinul şi astfel a-l declara inacceptabil pentru consum:
«  Să ştiţi că Dumnezeu a blestemat toată băutura, în afară de vin, şi era gata să cadă şi vinul în blestem, dar Maica s-a rugat. Aşa să spuneţi, că Dumnezeu S-a supărat pe beţivi şi a blestemat, şi a rămas neblestemat numai vinul şi apa. »[92] (citat din predica Verginicăi din 21 iulie 1974)
Pentru că a pune această anatemă peste vin, pe vremea aceea, era totuşi prea mult, au pus în aşteptare această dorinţă de a blestema vinul. Mai târziu, noii lideri ai sectei s-au mulţumit doar să proclame în numele “Învăţătorului” lor că “omul care mănâncă carne şi bea vin, acela nu are înţelepciune din cer şi nu are sfinţenie în cuget şi în trup şi în inimă”:
“Voiesc să las prin voi o taină înţeleasă peste pământ: cine mănâncă carne bea şi vin, iar cine nu mănâncă carne nu bea nici vin. Aceasta este deosebirea între cei sfinţi şi cei păcătoşi. Fiilor, luaţi în voi sfinţenia întreagă, căci cine nu mănâncă carne nu bea nici vin. Vinul este sângele Meu numai în potir, fiilor, amin, iar ce este în afară de aceasta este de la diavolul. Toată băutura ameţitoare este de Mine blestemată, că Mi-a nimicit neamul oamenilor. Sunt plin de durere, că vinul a rămas neblestemat, şi omul se îmbată de vin, şi se îmbată şi cei ce cred în cuvântul Meu, şi se îmbată de vin slujitorii bisericii, nu numai de alte băuturi. Fiilor, e plagă mare peste oameni carnea şi vinul, dar Eu, Domnul, voi lua acestea de la oameni, căci acestea trag pe om la despărţirea de Dumnezeu. Omul care mănâncă carne şi bea vin, acela nu are înţelepciune din cer şi nu are sfinţenie în cuget şi în trup şi în inimă. »[93] (citat din predica leliţei Mihaela din 16-8-1998)
Aşadar ei, care pretind că sunt sfinţi pentru că nu mănâncă bucate cu carne, ar trebui să nu bea nici vin, pentru a-şi respecta propriile reguli. Ceea ce însă nu fac (deocamdată). Interesant ar fi de aflat ce impresie fac ei pentru vizitatorii de ocazie care, pe de o parte îi aud vorbind patetic că „acela care bea vin nu este nici înţelept de la cer, nici sfânt”, dar pe de alta îi văd cu vinul pe masă în sticle şi în pahare, la fiecare sărbătoare pucioşească la care se lasă cu mese întinse.
Aşadar putem concluziona că, întrucât „pucioşii” ascultă orbeşte de „Tatăl” lor în ce priveşte consumul de carne, dar în schimb beau vin la mese, rezultă că nu au înţelepciune din cer, nici sfinţenia cu care se laudă. Asta contrazice flagrant ceea ce s-a spus mai înainte, cum că la ei, “cine nu mănâncă carne, acela nu bea nici vin”. În plus, rezultă că şi  pucioşii sunt de la diavolul, îndată ce ei sunt băutori de vin de masă, iar mai înainte s-a spus limpede (cităm): “vinul este sângele Meu numai în potir, fiilor, amin, iar ce este în afară de aceasta este de la diavolul”.
Poţi să crezi că Acesta care îi învaţă este tot Acela, Adevăratul Învăţător, despre care s-a dat mărturie scrisă în Biblie că a mâncat peşte şi miere şi a băut vin în faţa ucenicilor Lui? Iar acum, după ce mai bine de 2000 de ani ucenicii ucenicilor Lui s-au învăţat unii pe alţii şi au făcut la fel, vine El cu un aer atotştiutor şi spune că de fapt aceste bucate erau spurcate şi blestemate, dar pe cei care „au păcătuit” pentru că au consumat miere prin tradiţie şi „din necunoaştere”, îi anunţă generos că „îi iartă de păcatul pe care l-au săvârşit”?
Nu, Acesta este un fals „Învăţător” care Se contrazice pe Sine, un Antihrist inventat de liderii „pucioşi” pentru gâdilarea urechilor lor şi a admiratorilor lor cu baliverne măiestrite cu lustru.
Desigur că după carne, peşte, sare, măsline, miere şi vin, o altă ţintă pentru liderii sectei „Noul Ierusalim”, în vederea unei viitoare interdicţii, ar putea fi apa de izvor, pe motiv că singura apă curată şi sfântă se mai află doar în fântânile „pucioşilor”, iar restul apei de pe pămînt e toată spurcată de spurcăciunile oamenilor.
O altă ţintă plauzibilă ar putea fi, eventual, lăcustele. Ştim că lăcustele şi mierea sălbatică erau merindele preferate ale Sfântului Ioan Botezătorul. Printr-un raţionament logic, putem presupune că „sfinţii lideri pucioşi” pot fi deja destul de motivaţi ca, după interzicerea mierei, să se orienteze acum şi spre interzicerea lăcustelor din hrana supuşilor lor.
………………....
Anca Ionescu-Târgovişte
1 august 2019
…………………


[1] 1 Tim 4,1-11
[2]  www.noul-ierusalim.ro
[3]  Ibid.
[4]  Ibid.
[5]  Ibid.
[6]  Ibid.
[7]  Ibid.
[8]  Ibid.
[9] Fac. 43:11
[10] Ieş. 3: 8,17
[11] Ieş. 33:3
[12] Deut. 8:9
[13] 1 Regi  14: 25-29
[14] 2 Regi 17:29
[15] 3 Regi 12:24;14:3
[16] 1 Par. 31.5
[17] Iov 20:17
[18]  Ps.80:15
[19]  Pilde 16:24
[20] Pilde 24:13
[21]  Pilde 25: 16,27
[22]  Cântarea Cântărilor 5:1
[23] Isaia 7: 15
[24] Isaia 7: 22
[25] Ier. 41:8
[26] Iezechiel 16:13
[27] Iezechiel 27:17
[28] Mat. 3:4
[29] Marcu 1:6
[30]  Luca 24:42
[31]  www.noul-ierusalim.ro
[32]  Ibid.
[33]  Ibid.
[34]  Ibid.
[35]  Ibid.
[36]  Ibid.
[37]  Ibid.
[38]  Ibid.
[39]  Ibid.
[40]  Ibid.
[41]  Ibid.
[42]  Ibid.
[43]  Ibid.
[44]  Ibid.
[45]  Ibid.
[46]  Ibid.
[47]  Ibid.
[48]  Ibid.
[49]  Ibid.
[50]  Ibid.
[51]  Ibid.
[52]  Ibid.
[53]  Ibid.
[54]  Ibid.
[55]  Ibid.
[56]  Ibid.
[57]  Ibid.
[58]  Ibid.
[59]  Ibid.
[60]  Ibid.
[61]  Ibid.
[62]  Ibid.
[63]  Ibid.
[64]  Ibid.
[65]  Ibid.
[66]  Ibid.
[67]  Ibid.
[68]  Ibid.
[69]  Ibid.
[70]  Ibid.
[71]  Ibid.
[72]  Ibid.
[73]  Ibid.
[74]  Ibid.
[75]  Ibid.
[76]  Ibid.
[77]  Ibid.
[78]  Ibid.
[79]  Ibid.
[80]  Ibid.
[81]  Ibid.
[82]  Ibid.
[83]  Ibid.
[84]  Ibid.
[85]  Ibid.
[86]  Ibid.
[87]  Ibid.
[88]  Ibid.
[89]  Ibid.
[90]  Ibid.
[91]  Ibid.
[92]  Ibid.
[93]  Ibid.
 

Comentarii

Postări populare