576. „Dumnezeul” de la Pucioasa strigă după ajutor

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.


576. „Dumnezeul” de la Pucioasa strigă după ajutor

Liderii sectei „Noul Ierusalim” de la Pucioasa continuă să contrarieze prin afirmaţii stridente, inconsistente şi demagogice.  În dorinţa de a-şi reconfirma, sistematic, în faţa supuşilor lor legitimitatea şi supremaţia pretins divină, liderii sectei se zugrăvesc pe ei înşişi ca o pereche de „indispensabili” pentru succesul la public al „Dumnezeului” lor. Astfel, ei îşi arogă rolul de „fii veghetori”, adică „aleşii” care păzesc comoara inovaţiilor pucioşeşti. Mai precis, ei au ca preocupare permanentă să facă atât administrarea după bunul lor plac a bunurilor pământeşti, cât şi jongleriile savante cu „bunurile cereşti” (adică, atenta chivernisire a scamatoriilor sectei, adunate într-o colecţie de mistere intitulată „Cuvântul”). Îşi arogă şi dreptul suveran de a dispune  de adepţii lor, tot aşa cum în antichitate stăpânii de sclavi aveau drepturi absolute şi inalienabile asupra supuşilor lor. În fine (dar nu în ultimul rînd, ci în primul), se definesc pe ei înşişi: fie ca nişte „telefoane duhovniceşti” prin care „Dumnezeul” lor comunică periodic şi locvace dulcegării cu muritorii de rând, fie ca un fel de „curele de transmisie între cer şi pământ” prin care se transmit dispoziţii, ordine şi restricţii din cele mai caraghioase şi absurde. Adică, ei ar fi, chipurile,  un soi de dregători indispensabili ai „Dumnezeului” lor, care ajunge, Săracul,  de-a dreptul dependent de (bună)voinţa, puterea, şi hachiţele liderilor „pucioşi”, exercitate discreţionar în sânul „chibuţului” de la Pucioasa.
Adesea, liderii „pucioşi” se contrazic „de la mână pân’la gură”. Spre exemplu, o „descoperire” proaspătă lansată de ei spune că, deşi „facerea de acum a lumii este totuna cu „naşterea din nou a lumii” (ele fiind, la prima vedere a lor, echipotenţiale), totuşi... totuşi... „naşterea este mai mare decât facerea”:
« Mă aplec cu recunoștință și vă am în dragostea Mea și vă mulțumesc vouă, fiilor veghetori, căci voi Îmi deschideți când vin, iar Eu așa vin, și vin că este scris să vin și să lucrez la facerea cea acum de lucrat, la nașterea din nou a lumii, și lucrez după Scripturi, căci și nașterea este o mare, mare lucrare, fiilor, mai mare decât facerea este nașterea [...]»[1] (citat din predica leliţei Mihaela din 19 mai 2019)
Liderii „pucioşi” se reclamă singuri a fi atât de speciali, atât de unici, atât de valoroşi şi de neînlocuit, aşa încât chiar pe „Dumnezeul” lor Îl apucă uneori disperarea la gândul că s-ar putea cândva, cumva, să fie nevoit să se dispenseze de ei, ceea ce ar fi literalmente un dezastru, căci ei sunt singurii care Îl poartă în cârcă pe El, cu sarcinile Lui cu tot,  şi Îl ajută pe El să poată ceea ce singur n-ar putea în ruptul capului:
« O, am spus, fiilor, ce M-aș face dacă nu v-aș avea pe voi? Am rămas cu multe taine întru Mine [...] iar voi, iată, Mă întâmpinați iar și iar. Voi iubiți ascultarea, fiilor, și purtați pe Domnul cu sarcinile Sale, și am spus: Cetatea aceasta, și voi slujind în ea pentru Mine, aceasta este toată mângâierea Mea, căci voi Mă ajutați să pot, fiilor.   »[2] (citat din predica leliţei Mihaela din  19 mai 2019)
Pentru a nu se întâmpla o aşa mare şi ireparabilă nenorocire, „Dumnezeul” de la Pucioasa e prevăzător, ba chiar uzează de ceva diplomaţie. El se dă cu binişorul pe lângă liderii „pucioşi”, şi-i roagă, si-i perie, şi-i linguşeşte promiţându-le o soartă măreaţă (predestinarea, bat-o vina!), şi-i tocmeşte să rămână pe fază cu ajutorul lor până la sfârşit, ca nu cumva să-i apuce bâzdâcul şi să plece ducându-se pe pustii, şi să-L lase de izbelişte, singur şi descoperit, cu toate sarcinile grămădite în spinare:
« Fiilor, să nu vă treacă zilele fără de lucrare cu folos. Ajutați pe Domnul până la sfârșit, o, fiilor. Iată ce soartă măreață v-a fost să aveți voi pe pământ: să ajutați pe Domnul, fiilor! O, cereți Mie duhul înțelegerii, duhul sfatului și stați în sfat cu el, și vine duhul înțelegerii, vine de la Domnul la voi, fiilor. »[3] (citat din predica leliţei Mihaela din  19 mai 2019)
 Linguşirea parcă n-ar fi de ajuns fără niscaiva laude pe deasupra, care să le gâdile amorul propriu celor doi satrapi. De aceea, „Dumnezeul” Pucioasei  Se apucă să-i laude pe cei doi „fii veghetori”, Mihaela şi Nicuşor, arătându-le veşnică recunoştinţă şi cât de mult I-au fost Lui de folos până acum, căci fără ei, El n-ar fi putut
- nici să lucreze (pentru că ei erau lucrătorii şi mâinile Lui),
- nici să poată (pentru că ei erau potentaţii şi potenţii),
- nici să ştie ( căci nu El era Atotştiutorul, nu, ci ei erau, şi-I mai spuneau şi Lui din când în când, din secretele pe care le ştiau ei),
- nici să vadă ( căci ei erau ochii şi urechile Lui),
- nici să voiască (pentru că la Pucioasa nu se face voia Lui ci voia lor). De aceea, la Pucioasa ei sunt percepuţi ca interfaţa dintre „Dumnezeu” şi om, iar supuşii („poporul pucios”) să ia aminte şi să le fie cu adevărat supuşi, dacă vor să primească puteri de la ei, aşa cum ÎnsuşiDumnezeul” Pucioasei a primit puteri de la ei şi speră că va mai primi puteri şi ajutor de la ei până la sfârşit:
« Sunt recunoscător, Mă aplec cu recunoștință, că voi, fiilor, Îmi deschideți să lucrez, să pot, să știu, să văd, să voiesc. Sunt recunoscător pentru tot ajutorul cel de la voi pentru Mine. Îl îndemn pe poporul cuvântului Meu să facă și el ca Mine, aplecare să facă. Voi nu uitați, iată, nici o clipă nu uitați cu nici un chip că el este poporul Meu, poporul cuvântului Meu, o, dar nici el să nu uite că voi sunteți așezați de Mine între Mine și ei, între ei și Mine, și vă trebuie putere de la ei pentru această slujire a voastră înaintea Mea și a lor, și ca să Mă ajutați voi până la sfârșit, fiilor. »[4] (citat din predica leliţei Mihaela din  19 mai 2019)
 Deşi mândria este în mod esenţial un păcat (şi încă unul dintre cele şapte păcate capitale), liderii sectei găsesc (în propensiunea lor către un protocronism dâmboviţeano-valah), argumente false de a o transforma într-o „virtute”. Ei îşi îndeamnă supuşii să se mândrească cu ţara în care trăiesc (definită printr-un teritoriu mereu schimbător, printr-o naţie şi printr-o limbă comună) şi să simtă din plin  „eroismul” acestei opţiuni necreştineşti (creştinismul autentic nu cunoaşte favoritisme de naţie şi de limbă, căci toţi credincioşii creştini sunt „una întru Hristos”):
« O, fiilor, așa cum haina călugărească te obligă să fii al lui Dumnezeu, tot așa și costumul cel sfânt al patriei tale, cel dinăuntru și cel din afară, te obligă să-ți iubești țara, să te mândrești cu ea, și te scoate în față, și îți cere aceasta uneori la greu, mai mult decât în celelalte clipe sau stări sau simțăminte, căci la greu te îndeamnă să fii erou. O, tot așa este și cu iubirea de Dumnezeu, ea te obligă la jertfă, și numai ea, dacă este, e în stare de jertfire pentru ceea ce iubește. Cei ce sunt ai Mei și ai lucrului Meu cu ei, au datoria jertfei de fiecare zi și sunt ei cei care se bucură de zilele lor în fiecare zi, căci le dau viață și lucrare și și le scriu în cer și rămân ele rod adunat. »[5] (citat din predica leliţei Mihaela din  19 mai 2019)
Presupunând prin absurd că mândria ar fi o virtute şi nu un păcat, tot n-ar exista motive sincere de mândrie, aşa cum reclamă „pucioşii”. Demagogia demersului pucioşesc ignoră faptul că ţara, frumoasă şi bogată pe vremea străbunilor noştri, a ajuns lada de gunoi a Europei unde ajung cele mai proaste mărfuri, cele mai periculoase deşeuri, cele mai toxice alimente procesate, cele mai poluante maşini; în schimb „băieţii deştepţi” au distrus şi au furat din ea tot ce se putea fura, cu concursul unor venetici ajunşi în fruntea bucatelor: uzine, fabrici, vapoare, armament, sisteme de irigaţie, utilaje vechi şi noi trecute de-a valma la „fier vechi”, zăcăminte, păduri, energie electrică, etc, etc, etc.
……………....
Anca Ionescu-Târgovişte
15 iulie 2019
…………………



[1]  www.noul-ierusalim.ro
[2]  Ibid.
[3]  Ibid.
[4]  Ibid.
[5]  Ibid.
 

Comentarii

Postări populare