574. Noi tautologii pucioşeşti

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.


574. Noi tautologii pucioşeşti

Scrierile pucioşeşti, fiind atribuite unui „Dumnezeu” de către sectanţii de la „Noul Ierusalim”, ar trebui să fie expresia perfecţiunii din toate punctele de vedere: şi lingvistic, şi gramatical, şi semantic, dar mai ales, logic. Surprinde însă la aceste texte nu numai inconsistenţa în înlănţuirea ideilor şi diversitatea limbajului ( ceea ce trădează existenţa mai multor autori, care vorbesc fiecare dintre ei ca din partea lui Dumnezeu, sau ca şi când ar fi vorbit chiar Dumnezeu, şi nu ei), dar mai ales logica sărăcăcioasă, adesea şchioapă, care se promovează însă cu multă  siguranţă de sine.
Pe vremea Verginicăi, erau ridicole unele definiţii care se pretindeau deţinătoare ale unei adânci filosofii, dar care se dovedeau a fi doar nişte simple tautologii, cu entropie informaţională zero. Spre exemplu, în viziunea liderului absolut al sectei, definiţia focului se circumscrie exclusiv afirmaţiei că  focul este foc, în timp ce ciorile, la rândul lor, sunt definite că... sunt ciori:
« Această lumânare este făcută din ceară, dar focul care arde este foc. »[1]  (citat din predica lelicăi Verginica din 15 mai 1963)
« Şi Domnul a zis: aşa mănâncă, că ciorile sunt ciori. »[2]  (citat din predica lelicăi Verginica din 16 aprilie 1975)
Alte definiţii, în schimb, înlocuiesc ridicolul cu şocantul. Virtuţi creştine clasice, care în mod firesc sunt descrise prin însuşiri pozitive, dătătoare de speranţă şi de viaţă, sunt estompate în mod iresponsabil în favoarea unor însuşiri negative, dătătoare de moarte. Astfel, o definiţie a postului şi rugăciunii stârneşte cel puţin stupoarea prin asocierea ei cu un vector al morţii, care este otrava:
« Omizile sunt poftele care le pofteşte creştinul în viaţa sa. Stropiţi cu otravă, adică cu post şi rugăciune»[3]  (citat din predica lelicăi Verginica din 14 februarie 1974)
Tautologiile nu se rezumă la platitudini care privesc focul şi ciorile, ci abordează şi subiecte cu profunzime eshatologică, pentru a le expedia apoi, într-un derapaj de dărnicie, în derizoriu. Descoperim astfel o descriere a morţii care de fapt nu spune nimic. Pasă-mi-te, cică (o mare, adâncă filozofie, aici!), moartea este sfârşitul vieţii:
« Căci Domnul îţi va lua tot ce ai avut de la Sine, până ce şi moartea se va lua de la tine, moartea e sfârşitul vieţii, tată. »[4]  (citat din predica lelicăi Verginica din 24 ianuarie 1977)
Ar fi de crezut că simplitatea Verginicăi şi puţinătatea instrucţiei sale şcolare pot să justifice aceste platitudini verbale. Iată însă că schimbarea de garnitură de la conducerea sectei nu a adus o evoluţie notabilă în stilul deşuchiat al mesajelor. Noii lideri ai sectei promovează aceeaşi inconsistenţă arogantă, aceleaşi contradicţii interne, aceeaşi superficialitate a limbajului, mascate de o demagogie pseudo-creştină care încearcă să poleiască impostura eretică. Tautologiile îşi schimbă doar subiectele, dar nu schimbă şi găunoasa infatuare a celor care le izvodesc.
Cum defineşte aşadar Mihaela, urmaşa Verginicăi la tronul sectei,  neascultarea, sau păcatul, sau iubirea? Simplu, simplu de tot, fără nicio contorsionare a materiei cenuşii şi a circumvoluţiunilor cerebrale. Neascultarea este... atunci când cel care o practică nu ascultă.  Căderea în neascultare se face... din pricina neascultării. Păcatul este... păcat. Iubirea este... iubire. Lumina este... lumină. Întunericul este, desigur,...  întuneric. Şi aşa mai departe:
 « O, [...] cine cade în neascultare nu mai ascultă, ci se obrăzniceşte cu îndrăzneală împotriva cuvintelor rostite de Domnul. »[5] (citat din predica leliţei Mihaela din 14 iunie 2009)
« Omul cade în neascultare din pricina neascultării, cade din una în alta când cade [...] »[6] (citat din predica leliţei Mihaela din 26 mai 2019)
« O, păcatul este păcat, iar iubirea este iubire, dar pier oamenii din lipsă de știință și de înțelepciune, o, fiilor.»[7] (citat din predica leliţei Mihaela din 31 martie 2019)
« E haina slavei acest veșmînt, așa cum haina trufiei este haina rușinii vieții omului, căci lumina e lumină, și întunericul e întuneric [...]»[8] (citat din predica leliţei Mihaela din 14 aprilie 2019)
Logic, nu? E, he, he !  La mintea cocoşului.
Mai puţin logic însă e opusul tautologiei, când albul este declarat de liderii „pucioşi” negru, şi invers.  De exemplu, atunci când ei declară cu convingere că Maria Egipteanca trăia în mijlocul pustiului Iordanului, dar nu printre nisipuri mişcătoare, ci în codri adânci:
« O, [...] ca Maria Egipteanca, sfînta pustiului Iordanului, fiilor, cea care și-a petrecut viața ei cu Domnul între viețuitoarele codrilor adînci, cum nimeni nu știa taina vieții ei acolo, și era ea acoperită de taina dintre ea și Dumnezeu. »[9] (citat din predica leliţei Mihaela din 14 aprilie 2019)
Asta da, logică! Logică de cămilă, vieţuitoare statornică a codrilor adânci.
Dar ia s-o vedeţi pe-asta. Asta e şi mai şi. Cică peştii pescuiţi de ucenicii lui Iisus, la început erau cruzi, dar îndată după ce erau fripţi pe jar nu mai erau peşti, ci deveneau altceva ( probabil, ceva asemănător cu mana care cădea în pustie pe vremea lui Moise). Acest mentalism de Dâmboviţa îi poate face pe naivi să creadă că, neapărat, şi cei doi peşti împărţiţi de Iisus mulţimilor erau cruzi, pentru că dacă ar fi fost prăjiţi ar fi devenit instantaneu altceva, tot „hrană de sus” (deşi ei, ca şi cele cinci pâini, proveneau din coşul unui copil):
« Fiilor, fiilor, nu vă fie frică de lipsuri sau de sărăcie, că iar și iar vă spun: învățați-vă cu sărăcia și cu puținul din toate, așa cum le stă bine la creștini, că iată, e mare vorba spusă cu înțelepciune cum că sărăcia se sfîrșește cînd omul își strînge bogăție, dar vine apoi altă sărăcie, sărăcia de Dumnezeu și de dragoste de Dumnezeu, iar voi hrăniți-vă, fiilor, cu cele cinci pîini și doi pești, și care nu mai erau pîine și pește, ci hrana celor credincioși, hrană de sus, așa cum nici peștii fripți pe jar după învierea Mea nu mai erau pești, și erau aceștia hrană de sus, cu care am hrănit pe ucenici după învierea Mea, și era totul ca mana din cer, după plăcerea Domnului pentru hrana omului, așa cum nu vrea omul să mănînce pe pămînt, căci iată, și cerul poate să pună masă mare dacă omul vrea și el aceasta. »[10] (citat din predica leliţei Mihaela din 14 aprilie 2019)
Acest număr de iluzionism pucios (peştii nu mai erau peşti, şi nici pâinile pâini; dar după ce au mâncat din ele mii de oameni, au mai rămas şi douăsprezece coşuri pline de firimituri de pâine şi de oase de peşte) are însă şi alte resorturi ascunse. În condiţiile unei austerităţi tot mai acute, liderii „pucioşi” vor să-i înveţe din scurt pe supuşii lor cu sărăcia şi cu lipsurile care au venit, şi care vor mai veni şi mai mult de acum, după ce toţi iconarii care aduceau venituri consistente sectei i-au părăsit. După ce i-a obligat pe supuşi să renunţe la peşte, acum îi pregăteşte să renunţe şi la miere, cu care îşi mai îndulceau şi ei sufletul pe la sărbători.
Cât priveşte lumina care este lumină, cu aceasta e o „taină” mai specială aici, la Pucioasa. Lumina lui Hristos luminează tuturor, dar nu oricum, nu aşa, bibicilor. Ea nu vine direct din cer, ca de la Soare, aşa cum s-ar putea crede, ci vine prin cei doi stâlpi de telegraf şi de nădejde care sunt Mihaela şi Nicuşor. Ei doi, numai ei doi sunt sfeşnicele, luminoforii, purtătorii de lumină care luminează calea. Cei care au dat cu piatra în ei până acum să facă bine şi să nu  mai dea, ca nu cumva să le spargă becul şi pe urmă să rămână toţi pe întuneric:
« O, fiilor, iubiți taina prin care vin la voi. Nu dați cu piatra, nu dați cu vină în lumina care vă luminează prin stîlpii care au lumină de la Mine pentru ca să vedeți voi calea, fiilor. »[11] (citat din predica leliţei Mihaela din 14 aprilie 2019)
 Dar nu numai atât. Cei doi n-au rămas doar stâlpi electrici care dau  lumină, ci au fost avansaţi şi au devenit ei înşişi Lumina care luminează tuturor şi-i veghează şi le dau învăţătură "pucioşilor de rând", luându-I astfel ei locul lui Hristos, Cel care fusese cândva Lumina lumii:
« O, dacă nu v-aș învăța mereu ați fi și voi dornici de cele vremelnice și atît de vinovate în oameni, dar Eu nu vă las, numai să nu vă lăsați voi spre clătinare, fiilor. Iar cînd vedeți pe careva clătinîndu-se, voi să știți că acela a aruncat înspre lumina pusă pe cale ca să lumineze calea și mersul pe ea, că i-am făcut lumină pentru voi pe cei ce vă veghează și vă învață de la Mine, dar dacă ridicați dispreț asupra lor, voi pierdeți și ați pierdut mintea cea de la Mine și o luați pe a voastră, care vă duce în lături de nu mai știți de voi. »[12] (citat din predica leliţei Mihaela din 14 aprilie 2019)
Dacă tot I-au luat locul lui Hristos, liderii pucioşi Îi vor lua de îndată, evident, şi funcţiile de bază. Este El Uşa? Ei bine, atunci ei sunt Cheile Uşii, iar o uşă fără chei potrivite nu se poate folosi:
« O, Eu sunt ușa, fiilor, iar voi sunteți cheia pentru cei ce vor să fie cu Mine și cu voi, cînd Eu, Domnul, vă fac cunoscută voia Mea, căci Eu sunt Cel ce știu, Cel ce văd și Cel Care deschid celui ce bate ca să intre și ca să fie al Meu, sau nu-i deschid lui, după ce îi văd statornicia sau șovăiala, dragostea sau nedragostea lui cea pentru Mine, o, fiilor. »[13] (citat din predica leliţei Mihaela din 14 aprilie 2019)
Şi cum nu Cheile depind de Uşă, ci Uşa depinde de Chei, cerându-le ea acestora respectuos să o închidă şi să o deschidă pentru cei ce bat, iată cum a ajuns „Hristosul” Pucioasei dependent de liderii „pucioşi”, aceste dubluri de chei ale „Împărăţiei Cererilor”.
………………....
Anca Ionescu-Târgovişte
9 iulie  2019
…………………





[1]  www.noul-ierusalim.ro
[2]  Ibid.
[3]  Ibid.
[4]  Ibid.
[5]  Ibid.
[6]  Ibid.
[7]  Ibid.
[8]  Ibid.
[9]  Ibid.
[10]  Ibid.
[11]  Ibid.
[12]  Ibid.
[13]  Ibid.
 

Comentarii

Postări populare