570. Liderii „pucioşi” răstălmăcesc din nou Scripturile şi pretind că „ Iisus le-ar fi cerut tuturor să nu-L numească bun”

 
570. Liderii „pucioşi” răstălmăcesc din nou Scripturile şi pretind că „Iisus le-ar fi cerut tuturor să nu-L numească bun”

Liderii „pucioşi” tăgăduiesc făţiş dumnezeirea lui Hristos. Ei pretind că Iisus le-ar fi cerut la modul imperios tuturor admiratorilor Săi să nu-L mai numească bun, deoarece bun este numai Dumnezeu (aşadar El, Iisus, recunoscând despre Sine că nu este Cel bun,  ar urma că nu Se regăseşte pe Sine nici în demnitatea dumnezeirii, adică Îşi reneagă singur dumnezeirea):
« O, nu vă încântați, cum că vi s-ar părea cineva bun prin grai sau prin purtare, [...] ca să nu greșiți cumva față de adevărul cel despre om, și pe care numai Domnul îl știe, iar Eu am spus omului: Să nu-Mi zici bun, că numai Dumnezeu este bun”. »[1] (citat din predica leliţei Mihaela din 15 februarie 2019)
Denaturând grav sensul original al mesajului hristic pe acest subiect, creştinii „pucioşi” prelungesc aberaţiile lor şi prin adăugirea unei alte afirmaţii stupide: Deşi Dumnezeu este bun în fiinţa Sa, totuşi (zic ei) El nu-Şi revarsă bunătatea Sa asupra omului deoarece „nu-i face bine omului să fie bun cu el Dumnezeu”. Aceasta  s-ar traduce prin mesajul anticreştin  nimic bun nu-i vine omului de la Dumnezeu; prin consecinţă imediată, toate relele care vin pe pământ vin de la Dumnezeu (în timp ce creştinii ortodocşi afirmă că ele vin doar de la diavol), pentru a-l corija pe om prin lipsuri, suferinţă, boală şi moarte, restabilind astfel „dreptatea lucrurilor”:
 « O, fiilor, deprindeți-vă să nu ziceți despre nimeni că este bun, sau că voi sunteți buni și că alții sunt răi, sau că un om e bun și că altul e rău, căci Eu am spus că bun este numai Dumnezeu, și n-am dat voie să-Mi spună nimeni că sunt bun. Nu-i face bine omului să fie bun cu el Dumnezeu, sau cei care-l înconjoară, că mai bună decât toate este dreptatea lucrurilor, iar aceasta este la Domnul spre cântărire, și nu este după mintea omului. »[2] (citat din predica leliţei Mihaela din 15 februarie 2019)
Dar să vedem în ce constă denaturarea, răstălmăcirea mesajului hristic. Hristos nu rosteşte nicăieri porunca „Să nu-mi zici bun”, aşadar aceasta este pur şi simplu inventată de „pucioşi”. Dimpotrivă, El formulează în mod sistematic doar interogaţia „De ce-Mi zici bun?”(sau varianta echivalentă „Pentru ce ce Mă numeşti bun?”), pe care o regăsim astfel la toţi evangheliştii sinoptici:
„ Iar El a zis: De ce-Mi zici bun? Nimeni nu este bun decât numai Unul Dumnezeu.” [3]
„ Iar Iisus i-a răspuns: De ce-Mi zici bun? Nimeni nu este bun decât Unul Dumnezeu. [4]
„ Iar Iisus i-a zis: Pentru ce Mă numeşti bun? Nimeni nu este bun, decât Unul Dumnezeu.” [5]
Este oare acelaşi lucru, este îndreptăţit să spui Să nu-mi zici bun!” în loc de a spune „De ce-Mi zici bun?” ? Nimic mai fals. Liderii sectei Noul Ierusalim pretind însă că da, cică e acelaşi lucru, şi tocmai de aceea ei îşi permit să substituie  o formulare cu alta.
Prima formulare este o poruncă imperativă, însoţită de o explicaţie din care rezultă că „Iisus nu este bun, căci El nu este Dumnezeu”, şi tocmai de aceea nu trebuie să fie numit „bun”, şi chiar El cere să nu fie numit „bun”.
A doua formulare este o interogaţie,  o cercetare, o iscodire a motivelor pentru care interlocutorul a găsit cu cale să-L numească       pe Iisus „bun”. Explicaţia acestei formulări este simplă. Hristos nu-Şi neagă calitatea de a fi bun, dar îl provoacă pe interlocutor să mărturisească singur, în mod public, dacă este conştient că stă în faţa lui Dumnezeu (motiv pentru care Îl şi numeşte bun) sau foloseşte atributul „bun” cu superficialitate, fără a realiza că acesta este rezervat exclusiv lui Dumnezeu. Dacă Iisus nu-Şi neagă calitatea de a fi bun, înseamnă că în mod implicit şi reflexiv că El nu-Şi neagă nici dumnezeirea. Faptul că El nu-Şi neagă nici dumnezeirea, nici calitatea de a fi bun, este uşor de demonstrat. Mai întâi, mărturisesc despre asta chiar iudeii contemporani Lui:
 „ I-au răspuns iudeii: Nu pentru lucru bun aruncăm cu pietre asupra Ta, ci pentru hulă şi pentru că Tu, om fiind, Te faci pe Tine Dumnezeu.” [6]
 Într-adevăr, nu poate fi despărţit de dumnezeire Cel care este Una cu ea. Hristos mărturiseşte despre Sine că este Una cu Tatăl-Dumnezeu:
„ Iar Eu şi Tatăl Una suntem” [7]
Apoi, calitatea de a fi bun este mărturisită la fel de deschis atât de Iisus, cât şi de ucenicii Lui. Iisus Hristos Se numeşte pe Sine, în mod repetat, „Păstorul cel bun”:
Eu sunt păstorul cel bun. Păstorul cel bun îşi pune sufletul pentru oile sale. [...] Eu sunt păstorul cel bun şi cunosc pe ale Mele şi ale Mele Mă cunosc pe Mine.” [8]
Petru, apostolul cel zelos, mărturiseşte că „bun este Domnul” şi-i provoacă la această mărturisire pe toţi ucenicii săi, chiar dacă aceştia n-au avut privilegiul să-L vadă pe Iisus cu ochii lor:
„ Pentru ca credinţa voastră încercată [...] să fie găsită spre laudă şi spre slavă şi spre cinste, la arătarea lui Iisus Hristos.  Pe El, fără să-L fi văzut, Îl iubiţi; întru El, deşi acum nu-L vedeţi, voi credeţi şi vă bucuraţi cu bucurie negrăită şi preamărită, dobândind răsplata credinţei voastre, mântuirea sufletelor. [...] Ca nişte prunci de curând născuţi, să doriţi laptele cel duhovnicesc şi neprefăcut, ca prin el să creşteţi spre mântuire, de vreme ce aţi gustat şi aţi văzut că bun este Domnul.” [9]
Liderii „pucioşi” pare-se că L-au gustat şi ei pe „Domnul” lor, dar n-au văzut şi n-au realizat că este bun. Altminteri ei nu le-ar cere acum supuşilor lor, cu atâta înverşunare, ca să nu-L mai numească „bun” (pe motiv că „numai adevăratul Dumnezeu este bun” – şi aici nu putem să nu le dăm dreptate).
Aşadar, creştinii ortodocşi pretind că „Domnul lor este bun” şi El le îngăduie să-L numească „bun”, iar creştinii pucioşi pretind că „Domnul lor nu este bun” şi le cere să nu-L numească „bun”. Logic vorbind, acest lucru este posibil doar dacă ei NU vorbesc, fiecare în parte, despre unul şi acelaşi Domn.
Ei vorbesc despre doi Domni, radical diferiţi. Ei propovăduiesc şi se roagă la doi Domni diferiţi. Dar ce spune Scriptura? Iată ce spune:
„Nimeni nu poate să slujească la doi domni, căci sau pe unul îl va urî şi pe celălalt îl va iubi, sau de unul se va lipi şi pe celălalt îl va dispreţui; nu puteţi să slujiţi lui Dumnezeu şi lui mamona.” [10]

Ceea ce e vizibil cu ochiul liber. „Pucioşii” s-au lepădat de Dumnezeul părinţilor lor, pe care în pruncie Îl gustau şi Îl numeau „bun”, şi s-au lipit de o Fantasmă, de un Idol pe care nu pot şi nu vor să-L aibă „bun” şi să-L numească „bun”. De fapt, chiar ei au creat această Fantasmă lipsită de bunătate, o copie palidă a adevăratului Dumnezeu, o replică anticristă si frauduloasă a dumnezeirii, căreia i se închină cu pietate şi cu jertfe, ca la un viţel de aur. 
Iar religia inventată de ei este o înşelăciune, o clonă a Ortodoxiei, care de zeci de ani bate apa în piuă nereuşind să păcălească popoarele ca să vină valuri-valuri la Pucioasa şi să li se închine, aşa cum ei au „proorocit”.
………………....
Anca Ionescu-Târgovişte
21 februarie 2019
…………………



[1]  www.noul-ierusalim.ro
[2]  Ibid.
[3] Matei, 19:17
[4] Marcu 10:18
[5] Luca 18:19
[6] Ioan 10:33
[7] Ioan, 10:30
[8] Ioan, 10: 11,14
[9] 1 Petru 1:7-9, 2:2-3
[10] Matei 6:24

Comentarii

Postări populare