565. O nouă evadare spectaculoasă din lagărul de suflete de la Pucioasa

565. O nouă evadare spectaculoasă  din lagărul de suflete de la Pucioasa

Surse demne de încredere afirmă că o altă slugă credincioasă a liderilor „pucioşi” a găsit, în sfârşit, puterea de a se desprinde de himera care l-a atras în secta „Noul Ierusalim”, cu o bună bucată de vreme în urmă. Este vorba de Nicu P., cel care care ani de zile le-a lins tălpile şi i-a slugărit pe cei doi lideri, mai întâi ca „novice” libidinos, apoi ridicat de ei la rangul de sfetnic credincios şi păstrător al „pungii de obşte”; iar himera aceea era zvonul mincinos că la Pucioasa e „raiul pe pământ”. Care „rai” l-a gustat şi el o vreme, mai întâi cu convingere şi cu entuziasm, dar mai apoi cu greaţă, cu năduf şi amărăciune. Apoi, după ce până şi „fratele Gigel” (nepotul „păstorului” Daniel), penultimul dintre cei mai destupaţi la minte, a reuşit să-şi lepede lanţurile şi să fugă în lume cu „sora Alina” (iar apoi să se căsătorească cu ea), Nicu o fi cugetat adânc şi şi-o fi zis în barbă: „ Am rămas ultimul care parcă mai are în cap un dram de minte. Oare să ajung eu ultimul prost, care rămâne aici sluga lu’ Nechipercea şi a lu’ mama Dracului? Nu, nu, pentru nimic în lume nu, mai bine o să-mi iau câmpii”. Şi iată, privim cu uimire la încă o mare minune pucioşească: cică şi i-ar fi luat. Bravo lui. Poate are puterea să nu se mai întoarcă, aşa cum face câinele la vărsătura lui, aşa cum au făcut fetele de la Coşereni.
Lipsiţi de încă un acolit credincios, liderii „pucioşi” sunt tot mai nedumeriţi, se plâng cu amărăciune de situaţia în care au ajuns şi caută acum „să-şi lingă rănile”. Nu înţeleg cum, unul după altul, îi părăsesc toate slugile cu care ei avuseseră atâta plăcere de a şterge pe jos, zicînd că puţină umilinţă nu le strică. Se simt tot mai neajutoraţi, sursele lor financiare se subţiază  şi încep să scheaune ca nişte căţei cărora mama lor nu le mai dă lapte. Tot mai multe strigăte de ajutor răzbat din predicile lor, împănate cu cugetări profunde, dar adânci totuşi, care lămuresc tainele ( cum ar fi maxima,  plină de profunzime, „Domnul este Domnul”):
« O, de aceea v-am spus Eu, fiilor din cetate, că voi nu aveți cu cine să vă ajutați în multul Meu lucru cu voi, fiindcă nu s-au ales deoparte pentru Domnul cei ce au dorit cu acest popor, iar lucrările de aici trebuie nu oricum și nu de oricine sprijinite, că sunt pentru Domnul, fiilor, iar Domnul este Domnul, și voiește și biserica Lui să fie tot ca El, precum este scris, ca prin biserică să lucreze Domnul pentru El și pentru ea. [...] voi, fiilor, de aceea primiți atât de puțin ajutor pentru mersul Meu cu voi [...] o, nu prea aveți cu cine să vă ajutați, și de aceea trebuie să chivernisiți cu cârmă toate câte sunt de pregătit, căci toate ca în cer trebuie să fie aici. »[1] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 8 noiembrie 2018)  
Laşi, liderii „pucioşi” nu îşi asumă neputinţele (care, de altfel, sunt rodul înşelăciunilor meşteşugite pe care le-au semănat de ani de zile), ci le atribuie „Dumnezeului” lor. Ei fac din Acesta un „Dumnezeu” neputincios ca şi ei, plângăcios ca şi ei, şi care nu poate face nimic ca şi ei, căci nu e în stare nici măcar să coboare de pe cruce, nicidecum să mai şi vină cu lumina, cu pacea şi cu învierea peste El Însuşi şi peste ei, toţi „dreptmăritorii pucioşi”:
« Eu sunt Cel ce sunt, și cu voi sunt, și cu voi lucrez lucrul Meu cel de azi, [...] O, iubirea Mea pentru om M-a luat și M-a pus pe cruce, [...] și nu e bine pentru că oamenii nu fac binele și s-au deprins prea mult să calce poruncile lui Dumnezeu, poruncile vieții, iar cine le calcă moare față de Domnul, Care plânge pus pe cruce de om, și plânge ca unul care nu poate face nimic de pe cruce.     »[2] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 8 noiembrie 2018)
Spre deosebire de „Hristosul” propovăduit de „pucioşi”, despre care ei înşişi mărturisesc că nu poate face nimic, adevăratul Hristos a arătat că El poate face totul. El şi-a arătat iubirea faţă de om tocmai prin coborârea de pe crucea răstignirii şi prin puterea de învia El Însuşi şi de a coborî apoi la iad pentru a le aduce şi celor drepţi, care Îl aşteptau acolo, lumina, pacea şi învierea.
 Liderii pucioşi însă nu renunţă la reveriile lor mincinoase, drapate în straie profund contradictorii: ele când sunt „taine”, când sunt dezvăluiri sub forma unor „proorocii” înşelătoare. Ei tot mai speră că, graţie publicităţii pe care şi-o fac prin intermediul Internetului, valuri-valuri de gură-cască vor veni la Pucioasa, ca frunzele care cad toamna din pomi, hipnotizaţi de vestea că „acolo este Domnul”, iar grijile lor, neajunsurile lor şi năpastele lor vor înceta ca prin farmec, fiind înlocuite cu o „mângâiere mare”:
« Vor avea mângâiere mare toți cei de pe pământ în vremile ce vin, lipsite de mângâiere, și vor căuta spre taina cuvântului Meu, care mângâie, și duhurile lor vor tânji după apa gurii Mele, și multe mulțimi vor înseta, căci totul se usucă, și chiar și sufletul din om. Ca furtuna cea iute, care aduce valuri, valuri frunzele căzute și le mână spre ținta unde bate ca să le adune laolaltă să fie, așa vor fi aduse valuri, valuri cete de creștini și de păgâni ca să audă de la Domnul, și nu se vor putea opune vântului ascultător de Dumnezeu pentru adunarea tuturor, precum este scris, căci va stârni Duhul Sfânt pe mulți și vor lua mângâiere și vor lua iubirea în ei, dar nu vă pierdeți voi răbdarea pentru această împlinire, și mare să vă fie ascultarea cu Mine, că nu mai am cum să-i fac omului salvare, decât cu focul Duhului Sfânt, Care-L va mărturisi pe Dumnezeu în limbile toate și-i va strânge într-un duh al mângâierii pe cei încercați de pe pământ, și-Mi voi pregăti masa iubirii și vor lua din ea popoare fără de număr, toți și toate de la începutul lumii și până la sfârșit, și toate sunt scrise să vină spre împlinire [...] fiindcă cetatea aceasta se numește: Acolo este Domnul »[3] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 8 noiembrie 2018)
Liderii „pucioşi” fac însă aici o mare greşeală, fiindcă sunt cam uituci. Au uitat că, pe vremuri, tot ei „prooroceau” că după venirea neamurilor în aceste pelerinaje nesfârşite la Pucioasa, toţi entuziaştii iluminaţi şi energizaţi se vor apuca asiduu să înveţe limba română, ca o necesitate absolută, căci „limba română este limba cerului” şi „în ea se va vorbi peste tot pământul” – precum în cer, aşa şi pe pământ. Limba română era pe vremea aceea prezentată de ei ca „limba Duhului Sfânt”, în care de altfel vine şi „Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa. Aşa se şi explică de ce tentativa lui Viorel I. de a confecţiona încă două versiuni complete ale site-ului pucioşesc „Cuvântul lui Dumnezeu”, în limbile engleză şi franceză, a fost imediat părăsită, nefiind susţinută de liderii sectei.
Acum însă vedem cu surprindere că ideea unei „limbi române universale” a fost abandonată: „Duhul” de la Pucioasa este poliglot şi va vorbi neapărat în toate limbile.
Şi atunci, cum rămâne cu vechea „proorocie” pucioşească precum că „limba română este limba cerului şi a Duhului Sfânt”?  Mister.
Puşi în faţa unei „hemoragii de adepţi” mortale, prin plecarea a tot mai mulţi sclavi de la Pucioasa, liderii „pucioşi” îşi modifică „din mers” atitudinea faţă de cei plecaţi. Dacă până acum tonul, acuzaţiile, atmosfera pe care o făceau la adresa acestor transfugi era caustică, ameninţătoare, adesea îmbrăcând haina unui blestem, iată că acum se pot găsi şi cuvinte de complezenţă, chiar împăciuitoare. Cine ştie, poate pe vreunul dintre fugari îl apucă dorul de „sfinţenia” de la Pucioasa şi se întoarce de unde a plecat. La urma urmei Adi nu a plecat şi nu s-a întors de atâtea ori spăşit, la blidul de linte? „Fetele de la Coşereni” n-au făcut la fel? De aceea, în pofida urei neîmpăcate ce i-o poartă, maştera sectei e capabilă să ticluiască acum un cuvânt languros la adresa Victoriei Z., aceea pe care tot ea o aruncase în stradă cu boccelele ei cu tot. Poate îi pare rău „doamnei profesoare” şi vine înapoi (dar nu singură, ci împreună cu găina/cocoşul care face ouă de aur, desigur); sau dacă nu vine, măcar să stea cuminte acolo, la Suceava, şi să nu mai facă valuri:
 « Am avut până nu demult o fiică uceniță, care avea multă sfială pentru intratul și statul în cetatea cuvântului Meu. Ea lucra pe tărâmul dintre lume și Mine și lucra pentru mărturisirea Mea și a cuvântului Meu, iar când venea în cetate se sfia să pună mâna la lucrul bucătăriei sau la altul pentru biserică, și spunea: Eu merg prin lume și mă ating peste tot, și mă curăț de lume când vin ca să intru, și stau în sfială față de tot ce se lucrează aici în chip curat. Ea înțelegea taina și puterea locului și pe Domnul, iar când n-a mai putut așa cum se cere aici, a slăbit și s-a tras în lături. O, și ce frumos ar fi să stea cuminți, cuminți cei ce n-au putut mai mult pe calea lor cu Mine! Măcar cuminți să stea, calzi față de acest loc sfânt, iar Eu nu voi uita dragostea lor de odinioară în ziua când voi măsura pentru fiecare om. »[4] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 8 noiembrie 2018)
 Pentru cei rămaşi însă, se păstrează regimul cunoscut. Simpatizanţii, de asemenea, sunt avertizaţi că nu se pot apropia prea mult şi oricum de „sfinţii” care vieţuiesc în „locurile sfinte” de  la Pucioasa, ci păstrând cu stricteţe unele reguli.
Prima regulă este supunerea orbească. Desigur că aici este vorba de supunerea faţă de liderii sectei, chiar dacă nu se spune explicit acest lucru, sau se lasă să se înţeleagă altceva. Aceasta este o condiţie prohibitivă – fără împlinirea ei nu se poate trece mai departe:  
« Voi, cei ce ați venit spre nașterea de sus, o, învățați supunerea, cu ea să începeți. Și până nu puteți aceasta, să știți că nu poate fi începută nașterea voastră din nou, din Dumnezeu, și cetățenia voastră cerească apoi. »[5] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 8 noiembrie 2018)
A doua regulă  după supunerea faţă de liderii sectei este lepădarea de sine, care trebuie înţeleasă nu doar ca o lepădare a vechilor obiceiuri rele, ci mai ales ca pe o renunţare la tot ceea ce ştii, cunoşti şi judeci – o adevărată spălare a creierului:
 « Așadar, supunere, sfială, aplecare, iubire mare, toate acestea sfinte trebuie să vă fie, și vine apoi și înțelepciunea cea de sus, dar numai apoi vine ea, nu ca aceea pe care o aveți din fire, și de care trebuie să uitați, ca să vă poată Domnul înnoi pe voi. »[6] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 8 noiembrie 2018)  
A treia regulă este aceea de a păstra o fidelitate absolută, manifestată mai ales în tăinuirea tuturor celor văzute, auzite şi aflate aici, la Pucioasa. Orice comunicare către o terţă persoană „din lume” este definită ca vindere, iar vânzătorul care îşi vinde stăpânii se face asemenea lui Iuda:
« Iar ceea ce luați de la Domnul nu vindeți, nu duceți în lume cele pentru Domnul, că voi trebuie să fiți pe pământ ca și în cer, cerul Domnului pe pământ să fiți, căci Domnul locuiește cu poporul Său, precum este scris. »[7] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 8 noiembrie 2018)
Paradoxal, toate învăţăturile pucioşeşti par a fi făcute publice, odată ce s-a trecut la lansarea lor pe Internet sub numele pompos de „Cuvântul lui Dumnezeu”. Atunci ce altceva ar mai fi de tăinuit? Devine limpede că la Pucioasa mai sunt şi alte învăţături, nedestinate publicului larg, iar acelea trebuie să fie acoperite prin apelativul de „taine”. Aici rezidă caracterul ocult, esoteric, cu nuanţe masonice, al sectei.
Devine limpede aşadar că orice iniţiativă personală este anihilată „din faşă”, căci orice încredere în sine care ar mobiliza eventual spiritul de iniţiativă va fi drastic cenzurată printr-o supunere oarbă faţă de liderii sectei. În schimb, este promovat spiritul de recunoştinţă profundă, absolută faţă de cei doi lideri, care devin stăpâni absoluţi pentru aceia care li s-au supus lor „de bunăvoie”. Singura răsplată promisă supuşilor este iertarea greşelilor lor curente:
« Iar voi fiți conștiincioși, fiți recunoscători și conștiincioși, ca să nu vă strângeți greșeli dacă slava Mea este cu voi, ci fiți supuși și sfioși și aplecați și atenți pentru toate acestea, că Eu când văd că așa lucrați, vin și vă iert pe toți într-o îmbrățișare și vă acopăr toate câte mai greșiți ca niște oameni [...]»[8] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 8 noiembrie 2018)
Cei care se simt mai înzestraţi cu putere de persuasiune sunt invitaţi să se facă şi ei pescuitori de suflete naive şi rătăcite, adică să facă prozelitism, „să aducă rod” credinţei pucioşeşti; cei care nu se simt în stare de asta, vor rămâne pe mai departe doar la stadiul de spunere sterilă:
« Iubire cu recunoștință să aveți mereu înaintea Mea, și căutați să-Mi aduceți rod, suflete vii, iar dacă nu puteți rodi pentru Domnul, o, alegeți supunerea, fiilor, și lucrați cu ea și prin ea, că multă nevoie este de aceasta la lucrul bisericii, căci ca să te apuci să faci ceea ce nu-ți este dat să faci, ceva cu care zici tu că ești înzestrat de sus, o, aceasta este felul tău de a fi, și nu se cheamă că ai înțeles lucrul bisericii și duhul ei, una fiind toți în toate. »[9] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 8 noiembrie 2018)
Liderii sectei aspiră chiar la mai  mult: ei se visează a fi asemenea regelui Solomon şi reginei din Saba care se întreceau unul pe altul în numărul supuşilor şi al bogăţiilor. Nu toţi pot fi împăraţi; mai e nevoie şi de slugi, de multe slugi care „au lucrul supunerii”. Ei tânjesc în taină să fie adulaţi, ascultaţi şi slăviţi ca nişte împăraţi despotici ai micului lor regat, în care adepţii cei mai slugarnici să le fie sfetnici ai împăratului; dar numai cu numele, şi nu  neapărat în sensul de „sfătuitori” (căci stăpânii lor, oricum, pretind că ei le ştiu pe toate), ci mai degrabă ca umile slugi capabile de ascultare directă şi necondiţionată:
« O, ce ar fi ca într-o împărăție să fie împărați toți, sau toți sfetnici ai împăratului? Iată, sunt mulți din cei ce au lucrul supunerii, căci altfel n-ar mai avea lucrul ei împărăția. [...] Iar voi găsiți acest adevăr ce vi-l spun, găsiți-l la Solomon, la întâlnirea lui cu regina din Saba, care s-a minunat de slava regelui lui Israel, de supușii lui, care atât de frumos s-au înfățișat înaintea oaspeților lor. Iată, au nevoie de supunere cei ce vin la Mine ca să fie ei slava Mea. »[10] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 8 noiembrie 2018)
La asemenea aspiraţii le-ar fi bine dacă cineva le-ar aduce aminte şi de povestirea cu împăratul gol, care primea de la toţi supunere şi adulare deşănţată, până ce un copil a dat pe faţă mascarada în care se complăceau cu toţii.
 ………………....
Anca Ionescu-Târgovişte
13 noiembrie 2018
…………………


[1]  www.noul-ierusalim.ro
[2]  Ibid.
[3]  Ibid.
[4]  Ibid.
[5]  Ibid.
[6]  Ibid.
[7]  Ibid.
[8]  Ibid.
[9]  Ibid.
[10]  Ibid.
Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.

Comentarii

Postări populare