561. Liderii sectei „Noul Ierusalim” se încurcă în propriile lor născociri

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.


561. Liderii sectei „Noul Ierusalim” se încurcă în propriile lor născociri

Este binecunoscut efortul liderilor „ pucioși” de a poza în faţa supușilor lor drept „victime plăpânde, inocente și suferinde”, pentru a le creea o emoţie și o compasiune  colectivă, sentimente care vor fi exploatate ulterior într-un  mecanism subtil de dominare și manipulare, pe care tot ei l-au pus la punct. Aduși prin viclenie în faţa unei false situaţii de criză, instrumentată de stăpânii lor (care se pretind cu talent a fi „cei mai triști”, „cei mai îndureraţi” „cei mai neputincioși” și „cei mai vrednici de milă”), supușii de rând ai sectei vor fi, desigur, motivaţi să se mobilizeze la maxim pentru a compensa aceste slăbiciuni ale liderilor lor. Scopul fiind deci stabilit, liderii „pucioși” au lansat teza aiuritoare că simpla primire a mesajelor de la „Dumnezeul” lor este o operaţie atât de grea, atât de obositoare, de angoasantă, plină de spaime chiar, încât bieţii „primitori și soli ai Cuvântului” sunt sleiţi de puteri, înspăimântaţi și chiar îmbolnăviţi de-a binelea, încât abia se mai pot ţine pe picioare. Nici vorbă de liniște, de pace, de lumină aducătoare de senin, de sporire a forţelor trupești și sufletești, așa cum ar fi fost de așteptat de la o „întâlnire cu Dumnezeu”. Toată  mascarada se petrece în cea mai cutremurătoare teamă, în cel mai desăvârșit secret și în cea mai adâncă pâclă, în miez de noapte, departe de privitori curioși, care ar putea eventual să dea mărturie despre sublimitatea fenomenului „întâlnirii omului cu Dumnezeu” , dacă acesta într-adevăr există.  Întâlnirea cu „Dumnezeul” pucioșilor se lasă cu suferinţă în trup, cu risipire de puteri, cu zdruncinarea minţii și cu o angoasă de nedescris. Pe vremea Verginicăi, „Dumnezeul” pucioșilor recunoștea cu cinism că această chinuire a „servilor Săi, vasele primitoare ale Cuvântului”, Îi provoacă o mare satisfacţie și adâncă plăcere:

«  Unde să mai transport vasul Meu? că nu mai poate ţine durerea, că i-am dat suferinţă, căci aşa Mi-a plăcut, să fie ca Mine. »[1] (citat din mesajul Verginicăi din 22 august 1966)  

Cu toate acestea, ca să dreagă busuiocul și să îndulcească oarecum atmosfera, liderii „pucioși” pretind acum că ei primesc cu bucurie și fără nicio cârtire suferinţele primite de la „Dumnezeul” lor, ca pe un balsam binefăcător care le aduce mângâiere; iar Cel care le aduce durerile, tot El este Cel care le alină și le ridică apoi, după ce testul supunerii  necondiţionate a fost trecut cu bine:

«  Voi, cei ce-Mi faceți primirea în carte, sunteți cu suferință peste voi. O, durerile sunt mângâieri pentru cei ce le poartă fără de cârtiri, fiilor. Vă alin acum durerile, și sunt ele luate și puse de folos pentru multe, pentru voi și pentru țară, fiilor. O, mângâiați-vă, sprijiniți-vă în dureri și în încercări, și cereți, fiilor, alin de la Noi.  »[2]  (citat din mesajul leliţei Mihaela din 28 august 2018)
  
 Dacă citim însă cu atenţie acest fragment vom vedea că el conţine o înlănţuire de gogomănii. Mai întâi apare o primă răstălmăcire a firii, o născocire mai presus de fire. Cică suferinţele, durerile nu sunt rele, ci sunt bune, pentru că ele aduc mângâiere celor care le primesc așa, fără cârtire:

«  O, durerile sunt mângâieri pentru cei ce le poartă fără de cârtiri [...] »[3]  (citat din mesajul leliţei Mihaela din 28 august 2018)

Îndată apare și o a doua  născocire, care o contrazice pe prima. Durerile nu sunt bune, ci sunt rele, de aceea ele trebuie urgent alinate și chiar ridicate, luate din cârca bieţilor lideri „pucioși” (dacă ar fi fost bune, ele nu le-ar fi fost luate, ci lăsate):

«  Vă alin acum durerile, și sunt ele luate [...]»[4]  (citat din mesajul leliţei Mihaela din 28 august 2018)
 
În continuare, ajungem iar de unde am plecat: durerile „pucioșilor” nu sunt rele, ci sunt bune și de mult folos, de aceea ele trebuie adunate și păstrate ca un bun colectiv, ca un tezaur obștesc pentru folosul ulterior, în beneficiul lor și al întregului popor:

« Vă alin acum durerile, și sunt ele luate și puse de folos pentru multe, pentru voi și pentru țară [...] »[5]  (citat din mesajul leliţei Mihaela din 28 august 2018)

La final, descoperim o nouă răsturnare de situaţie: durerile nu sunt bune, ci sunt rele, de aceea ele trebuie urgent îndepărtate, iar cei care nu au dureri trebuie să-i sprijine, să-i mângâie și să-i aline pe cei care le au:

«  O, mângâiați-vă, sprijiniți-vă în dureri și în încercări, și cereți, fiilor, alin de la Noi.  »[6]  (citat din mesajul leliţei Mihaela din 28 august 2018)

Liderii „pucioși” vor primi și o răsplată pe măsură pentru suferinţele îndurate de la Stăpânul lor. Când vor fi răsplătiţi (într-un viitor neprecizat),  abia atunci vor înţelege cât de mici le-au fost durerile pe pământ în comparaţie cu slava și cu mândria ce li se va da în schimb. De aceea, ar trebui să se considere încă de pe acum niște favorizaţi și „mângâiaţi” de soartă. Mai ales că li se reconfirmă că suferinţa lor Le aduce mare mulţumire și bucurie „Dumnezeilor pucioșești Care le-au pregătit lor toate durerile:

«  Iar voi, cei ce-Mi slujiți în cetate, putere peste voi pe mai departe pentru cetatea Mea cu voi și pentru lucrul vostru în ea cu Dumnezeu! O, suferințele voastre sunt mici, față de slava gătită prin ele. Sunteți cei mângâiați, fiilor. [...] Ne aplecăm cu mulțumire pentru bucuriile de la voi Nouă.  »[7] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 28 august 2018)

Rămâne de văzut  cum și cât vor înţelege supușii „pucioși” din meandrele gândirii liderilor lor, pentru a alege apoi cu sufletul împăcat între suferinţă și lipsa ei, varianta care li se va părea lor a fi cea mai de folos.

………………....
Anca Ionescu-Târgovişte
30 august 2018
…………………



[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Ibid.
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ibid.
[6] Ibid.
[7] Ibid.

Comentarii

Postări populare