558. Liderii “pucioşi” au pierdut orice speranţă că-l vor putea “recupera” vreodată pe arhiereul Irineu

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.


558. Liderii “pucioşi” au pierdut orice speranţă că-l vor putea “recupera” vreodată pe arhiereul Irineu

Poziţia liderilor sectei “Noul Ierusalim” de la Pucioasa (NIP) faţă de arhiereul Irineu a fost permanent schimbătoare, “după cum bătea vântul”.
La început, ei erau curtenitori şi mieroşi cu el, prezentându-i “fenomenul Pucioasa” în culorile cele mai vii şi atrăgătoare ale “ortodoxiei neprihănite”, dar ascunzându-i cu abilitate orice amănunt care i-ar fi putut  stârni vreo bănuială că de fapt aici este vorba de o mistificare. Pretinzând că Dumnezeu le vorbeşte direct prin mesaje trimise din cer, ei afirmau totodată că voinţa lui Dumnezeu este ca Irineu Pop (fost superior al Aşezămintelor ortodoxe româneşti de la Ierusalim şi Iordan şi reprezentant al Bisericii Ortodoxe Române pe lângă Patriarhia Ierusalimului) să fie făcut “cap al Bisericii”, ca din această poziţie să-i promoveze şi pe ei, cu acoperirea că va trebui să lucreze cu autoritate şi fermitate la curăţirea imaginii Bisericii de pretinsa ei colaborare subterană cu fostul regim comunist:
  
«  Iată stau cu tine de vorbă fiule slujitor şi vreau să te pun la înălţime cerească. Voinţa Mea este să fii la înălţime şi pe pământ, să-Mi conduci biserica pe voia Mea.  (…) Fiule slujitor care ai fost trimis la Ierusalimul patimilor Mele, de aceea ai mers pe unde ai mers, ca să capeţi ce trebuie să ai şi să ştii, ca să te pun conducător peste tot cultul bisericesc. » [1] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 10 octombrie 1990)
  
De fapt era vorba de un complot ascuns împotriva patriarhului Teoctist, pus la cale de către liderii sectei şi atribuit “Dumnezeului de la Noul Ierusalim-Pucioasa”. Arhiereului Irineu i se flutura pe la ochi avertismentul fin ca nu cumva să-L trădeze pe “Dumnezeul de la Noul Ierusalim” (dar şi răsplata fidelităţii asteptărilor de la el, care va consta tocmai în înlocuirea lui Teoctist, prin preluarea jeţului patriarhal):

«  Fiule, să nu Mă scoţi afară din inimioară, să nu te desparţi de lucrarea Mea, că vei fi la înălţime cu ea, dar aşa cum ştie Dumnezeu să lucreze. Eu voiesc să iei locul patriarhului şi ce voiesc Eu, se va împlini» [2] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 10 octombrie 1990)

“Proorocia” aceasta îndrăzneaţă până la insolenţă nu s-a mai împlinit niciodată, pentru simplul motiv că era şi profund mincinoasă. Patriarhul Teoctist a mai trăit vreo 17 ani buni după aceea, apoi a murit de bătrâneţe înaintată şi de boală,  fiind înlocuit însă de arhiereul Daniel, şi nu de arhiereul Irineu, aşa cum îl amăgiseră pucioşii pe acesta.

Anul 1992 a fost însă anul de cotitură în care, după o matură chibzuinţă, arhiereul Irineu a decis că nu mai poate continua să susţină şi să fie alături de o comunitate de creştini care se pretinde a fi ortodoxă, dar dă semne tot mai clare că nu este.

Evoluţia “fenomenului pucios” de la pretinsa “mănăstire ortodoxă” la acela de pretinsă “cetate sfântă” este o dovadă grăitoare că arhiereul Irineu a avut motive temeinice să se lepede de “pucioşi” in anul 1992. Dacă starea de erezie latentă era atunci abia bănuită, fiind aproape imposibil de dovedit pe vremea în care arhiereul Irineu încă mai credea in ortodoxia lor bigotă, apoi după 15-20-25 ani ea s-a generalizat treptat, devenind deosebit de făţişă, de insolentă şi de agresivă. Iată mai departe enumerate nu mai puţin de 11 “capete de acuzare” la adresa liderilor sectei “pucioşilor” (care nici măcar nu sunt singurele), care pot defini statutul actual de biserică eretică pentru Biserica “Noul Ierusalim” (NIP):
                                                                                     
- au consacrat “preoţi” şi “diaconi” fără punerea mânilor episcopului, adică fără a avea hirotonie validă;
- au inventat coexistenţa demnităţii de preot şi episcop, simultan la aceeaşi persoană;
- au instituit o preoţie “nouă” sau “înnoită”, zisă “preoţie de Nou Ierusalim”, sau “după rânduiala lui Melchisedec”;
- au instituit o Biserică “nouă”, cu circuit închis şi sever controlat, zisă “Biserica Noul Ierusalim”; este definită ca o biserică privată, care o neagă pe cea obştească, tradiţională;
- au promovat o “evanghelie” nouă, necanonică, zisă  şi “ Evanghelia după sfânta Virginia”;
- au ieşit definitiv şi irevocabil de sub ascultarea episcopului locului;
- au înfiinţat o mănăstire mixtă, dar fără stareţ (sau stareţă), fără vieţuitori tunşi în monahism, fără veşmintele monahale consacrate;
- au impus adepţilor lor inovaţia “spovedaniei colective” în locul celei auriculare;
- au inventat trepte ierarhice noi: profeţi, predicatori, păstori, călăuze, trâmbiţe apocaliptice, “porţi ale Cuvântului lui Dumnezeu”, etc., dintre care o parte au fost abandonate odată cu trecerea timpului;
- au făcut consacrări de “sfinţi” noi,  fără ştiinţa şi implicarea Bisericii cu autoritatea ei canonică;
- au inventat reguli, rânduieli şi interdicţii de tot felul, nerecunoscute şi nevalidate de Biserică.

Pe vremea în care episcopul Irineu făcea declaraţii publice favorabile evlaviei afişate de către pucioşi (vezi articolul său intitulat “Fenomenul de la Pucioasa nu este o erezie”), el nu avea cunoştintă de faptul că unele dintre aceste abateri existau acolo deja în germene. Mai mult decât atât, multe alte “mesaje” şi isprăvi mai grave şi mai scandaloase ale membrilor sectei erau ţinute ascunse în mod intenţionat faţă de episcopul Irineu, ca acesta “să nu se smintească” înainte de a apuca sa le dea lor arhiereasca binecuvântare pentru planurile lor de a construi o biserică “ultra-ortodoxă”. În istoria sectei au mai existat însă şi astfel de abateri, cum ar fi:
- existenţa unei pleiade de “prooroci” ambulanţi care vorbeau tot ce le trecea prin minte şi pe unde apucau (“proorociile” lor au ramas însă cvasi-necunoscute, nefiind publicată niciuna (deşi se spune că liderii “pucioşi” au o arhivă secretă, foarte bogată, plină cu astfel de elucubraţii). Există chiar în “Cuvântul” oficial al “pucioşilor” o consemnare care relatează  că au fost odată cinci “prooroci”, veniţi la o nuntă ca “să o binecuvinteze” )
- existenţa unor situaţii de femei care au săvârşit liturghii, prin case particulare ale “pucioşilor”, ca şi când ar fi avut demnitatea de preoţi;
- existenţa mai multor caiete de “proorocii” ale Verginicăi  care au fost ascunse deliberat de către liderii sectei, deoarece ele conţineau nişte mesaje ale “trambiţei” atât de haotice şi incongruente, încât dezvăluirea lor publică ar zdruncina definitiv credinţa că cine le-a rostit era întreg la minte.

Pus în faţa unei încercări cruciale, episcopul Irineu s-a dovedit a fi un om extrem de responsabil. Iniţial, hotărârea lui era de a-i susţine şi promova pe “pucioşi” în faţa mai-marilor Bisericii ca pe o comunitate creştină autentică, plină de evlavie sfăntă, deoarece el aşa îi percepuse atunci. Convingerea sa părea a fi nestrămutată, deoarece se baza pe anumite argumente pe care le considera atunci deosebit de solide. De aceea era gata ca în cazul în care s-ar dovedi că ar fi greşit să accepte orice sancţiune din partea Bisericii, convins fiind însă în acelaşi timp că totul este în regulă şi că nimic nu-l va putea face să retracteze. Cu toate acestea, faptul că la foarte scurt timp el s-a lepădat de toată mascarada de la Pucioasa într-un chip magistral, dovedeşte că toate contraargumentele care i s-au adus în Sinodul din 1992 de către confraţii săi episcopi au fost mai solide şi mai fundamentate decat părerile personale. Dacă n-ar fi fost aşa, Irineu ar fi fost în stare să suporte orice, chiar şi excomunicarea, aşa cum de altfel a şi declarat mai înainte. Este deci deplasată şi mincinoasă explicaţia lansată ulterior de liderii “pucioşi”, cum  că asupra lui Irineu s-ar fi făcut presiuni infernale în Sinod, “cu pistolul la tâmplă”, pentru ca să cedeze. Dacă ar fi fost convins că, rămânând consecvent, doar aşa Îl serveşte pe Dumnezeu, Irineu s-ar fi lăsat mai degrabă terfelit, degradat sau chiar omorât, decât să-L trădeze pe Domnul.

    Sinodul B.O.R. a avut asupra lui Irineu puterea de convingere a Duhului Sfânt, sub oblăduirea nevăzută sub care şi lucra, de altfel. Duhul Sfânt a fost mai convingător decât duhul omului. Irineu a fost nevoit să se încline în faţa puterii de convingere a lui Dumnezeu şi să accepte că ar fi la un pas de o mare greşeală, dacă ar continua să-i susţină pe “pucioşi” ca fiind “autentic ortodocşi”. A avut înţelepciunea şi puterea interioară de a alege între umilinţa renegării propriilor convingeri anterioare (insuficient fundamentate de altfel şi, mai ales, viciate de dezinformări viclene) şi mândria susţinerii unei cauze fără acoperire. A ales, cuminte, normalitatea. Apoi a dat declaraţii publice repetate, în scris, întărind faptul că se desolidarizează de “fenomenul de la Pucioasa”. S-a prezentat în persoană, însoţit de episcopul Vasile al Târgoviştei, în faţa porţilor aşa-zisei “mănăstiri” pucioase de la Glodeni-Vale, în faţa cărora a citit încă o dată declaraţia sa de desolidarizare, pentru le arăta cu sinceritate şi “pucioşilor” ce poziţie are el acum. Irineu s-a retras apoi la Cluj, unde a păstorit cu răbdare şi cu roade frumoase, în spiritul ortodoxiei autentice, dovedind o fidelitate ireproşabilă faţă de Biserică. A rupt de atunci orice legături, de orice fel, cu liderii “mişcării” de la Pucioasa şi cu adepţii ei, cu riscul de a fi perceput ca autorul unui act de “trădare” faţă de cei pe care deunăzi îi ridica în slăvi ca pe nişte “îngeri în trup”.

  Ei bine, această “trădare”, de care a tot fost acuzat Irineu de către unii observatori neutri, îi incomoda foarte tare tocmai pe liderii “pucioşi”. Ei ar fi vrut ca episodul “trădării” să fie acoperit repede de uitare, iar lui Irineu să i se şteargă percepţia de “trădător”, ci să fie văzut mai degrabă ca un biet om învins de slăbiciune şi de mecanismul birocratic al unui “sistem” ocult care conspiră şi aranjează mersul lucrurilor în Biserica oficială. Adică, să ne înţelegem: chipurile, nu Irineu ar fi de vină pentru tot ce s-a întâmplat, ci “sistemul ticăloşit” din sânul conducerii supreme a Bisericii este de vină. Irineu nu trebuia să mai apară aşadar ca un “trădător al sectei”, care s-a dezis singur de Noul Ierusalim de la Pucioasa, cu deplina convingere a conştiinţei de sine, ci ca un biet învins al episcopilor adunaţi în conclavul pe care “pucioşii” îl denumesc maliţios, de atunci încoace,  “Sinodul Tâlhăresc din 1992”.
Dar tocmai această poziţie intransigentă a Bisericii, care a avut curajul de a clasa încă din anul 1992  “fenomenul de la Pucioasa” ca fiind “străin de Ortodoxie” (deci, eretic),  a fost şi punctul de cotitură în atitudinea sectei faţă de Biserică. Anul următor, 1993, este anul în care secta îşi dă arama pe faţă, procedând apoi la o diabolizare publică a ierarhiei Bisericii.  De acum lucrurile scapă de sub control şi liderii sectei nu mai au motive să se mai ascundă sau să “umble cu mănuşi”: ei ripostează cu tot mai mult tupeu, apelând la noi şi noi invenţii doctrinare, menite să-i confere sectei o personalitate şi o individualizare aparte. Din acest moment, secta de la Pucioasa glisează rapid către o ruptură vizibilă şi iremediabilă faţă de Biserica-mamă, ruptură care s-a devoalat odată cu proclamarea existenţei unei biserici pucioşeşti distincte (“Biserica Noului Ierusalim”) precum şi în mai multe poziţii belicoase postate prin următoarele  mesaje pucioşeşti.
Până la urmă, “Fenomenul de la Pucioasa” s-a definit singur ca sectar, scăpându-i de incertitudini pe cei aflaţi încă în febra iscodirilor, cei care căutau argumente ca să ştie cât este ortodoxie şi cât nu este la Pucioasa. Auto-proclamarea aşa numitei “Biserici a Noului Ierusalim”, precum şi “alegerea” ridicolă (doar “pe hârtie” – unilaterală şi fără consimţământul persoanei respective) a unui alt patriarh decît cel autentic, oficial şi canonic, cel al B.O.R., au pecetluit auto-definirea cracterului sectar al “Fenomenului de la Pucioasa”.

Astăzi, chiar dacă ar mai vrea, episcopul Irineu n-ar mai putea susţine acelaşi lucru, pe care îl spunea în acel articol, că “Fenomenul de la Pucioasa nu este o erezie. În primul rând că acum la Pucioasa sunt deja mai multe erezii, care se concurează cu succes, şi nu doar una – căci liderii “pucioşi” au dovedit o inconsecvenţă crasă şi au schimbat în mai multe rânduri propriile lor principii şi reguli doctrinare; şi în al doilea rând, deoarece i-ar sta împotrivă şi l-ar convinge chiar aceste inovaţii, dezvăluite astăzi pe larg în mass-media, dar care îi erau lui necunoscute atunci (căci unele erau bine dosite de liderii sectei, iar cele mai multe nu se născociseră încă) şi care păreau de neconceput.

Ani de zile după aceea, “liderii pucioşi” au tot sperat că, printr-o minune, episcopul Irineu se va întoarce la ei şi va accepta titlul de patriarh de carton pe care ei i l-au pregătit. De aceea, ei l-au curtat sistematic în “Cuvânt” pe episcopul Irineu, sperând că, odată şi odată, el “îşi va rupe lanţurile cu care l-au legat colegii lui, arhiereii din B.O.R.” şi că “se va ridica ca pasărea Phoenix din propria cenuşă, spre o nouă mărturisire, mai viguroasă decât cea dintâi”. În unele mesaje ticluite de secta “Noul Ierusalim”, liderii “pucioşi” încearcă să construiască o teză  mincinoasă  şi răsuflată: aceea că arhiereul Irineu de la Cluj “ar dori nespus să li se alăture”, dar “este ţinut legat cu lanţuri” nevăzute de către ceilalţi arhierei, “cerberii” Bisericii Ortodoxe Române. Ba mai mult, ei chiar au dat un iz de “proorocie” faptului că se lucrează din toate puterile pământeşti şi cereşti la “ridicarea din nelucrare” a arhiereului Irineu, adică la întoarcerea lui la slujba de păstorire a “oiţelor” Noului Ierusalim:
  
«  O, Mi-e tare, tare dor de arhiereul Meu cel de azi! L-aş vrea să-Mi pască oiţele şi să le păşuneze de-a dreapta Mea. Îmi voi pune poporul la veghe sfântă pentru învierea lui, pentru ridicarea lui din nelucrare, căci stă închis cu paşii lui cei pentru slava Mea de azi şi nu are cine să-i rupă piedica şi să meargă el apoi pentru viaţa oilor Mele cele atât de puţine, căci puţine oi sunt şi nu au păstor ca să le păstorească şi să le înmulţească şi să le poarte spre izvor ca să ia din el viaţa lor. » [3] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 13 decembrie 2009)

Abia cu trecerea anilor s-au convins şi “pucioşii” că realitatea crudă le-a îngropat orice nădejde: arhiereul Irineu şi-a păstrat o poziţie nestrămutată, ca atare întoarcerea lui la ei este lipsită de orice speranţă. Cu mare greu şi cu obidă au găsit cu cale că a venit ceasul ca să recunoască public realitatea, deşi aceasta nu le convine deloc: arhiereul Irineu s-a dovedit mai tenace decât ei, rămânând irecuperabil pentru “pucioşi”. Dacă până acum liderii sectei îl periau pe toate feţele pe Irineu cu cuvinte meşteşugite şi linguşitoare, iată că a venit vremea acum să întoarcă foaia: Irineu este făcut, prin lepădarea sa de Satana, responsabil şi de toate celelalte dezertări care au avut loc în ultimii 27 de ani (în mod incorect, desigur! – ca şi când exemplul lui era obligatoriu de urmat pentru ceilalţi care au dezertat din “raiul pucios”):

«  [...] o, și așa am pierdut Eu pe martorii Mei cei de acum douăzeci și șapte de ani, pe a căror credință s-a sprijinit Dumnezeu atunci și a așezat începutul Noului Ierusalim și pecetluirea grădiniței cuvântului, locul cel pentru cer, [...], măi, fiilor.  Am avut o bucurie mare acum douăzeci și șapte de ani. [...] iar în mijlocul lui am avut atunci în taină mare un arhiereu al vremii și l-am luat la sân și i-am dat din cer și l-am împodobit de sus și l-am avut martor și cuvânt sfințitor de pecetluire a începutului cel nou în grădinița Mea cea aleasă Mie, și apoi martor al zidirii și al sfințirii locului și pietricelei albe, ridicată la vedere în grădină, simbol al bisericii de nou Ierusalim pe vatra neamului român. O, s-au ridicat apoi arhiereii cei necredincioși și l-au slăbit apoi de tot, iar el a fost primul care s-a clătinat din statornicie și M-a părăsit, după ce îl ridicasem la rang de slujitor mare și Mie de folos în vremea aceea, și iată, îi amintesc lui acum și-i spun să nu se mire cu nici un chip, o, să nu se întrebe și să nu se mire de clătinarea multora apoi dintre martorii Mei de atunci ai zidirii noului început, de vreme ce el a fost cel dintâi care a lepădat taina Mea, purtată de el atâta vreme [...] O, merge lucrarea Mea, merge înainte, că ea este din cer, dar n-au mai rămas credincioși ei cei de atunci ai legământului Meu cu ei. » [4] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 iulie 2018)

Aşadar… lucrurile cică merg înainte. Dar cum rămâne cu “proorociile” care îi ridicau în slăvi:
- şi pe  “martorul” Irineu, “patriarhul” închipuit al pucioşilor,
- şi pe “cei 14 aleşi” care formau “poporul cel nou” (şi care s-au risipit în cele patru zări),
- şi pe “mânăstirea” mixtă (despre care nu se mai suflă o vorbă, de când a fost înlocuit numele ei cu acela de “cetate sfântă”),
- şi pe “troiţa sfântă de arghierei”, cei trei “preoţi unşi” ai Noului Ierusalim cu "preoţia lui Melchisedec" ("preoţie" şi “ungere” care n-au ajutat la nimic, îndată ce “preoţii” s-au certat între ei şi s-au bătut ca chiorii, iar “troiţa” s-a făcut ţăndări)?
Şi unde este sfinţenia, dacă la baza acestei construcţii haotice de la Pucioasa stau doar “proorocii” mincinoase? Unde sunt trâmbiţele, unde sunt străjerii, unde sunt predicatorii, unde sunt păstorii, cei care dădeau definiţie şi culoare locală sectei?
Toate s-au risipit, toate sunt amintire, cenuşă şi vânare de vânt, după cum se vor mai risipi şi toate bazaconiile şi toţi epigonii care le-au luat locul şi care azi se împăunează cu moştenirea înaintaşilor lor.

………………....
Anca Ionescu-Târgovişte
25 iulie 2018
…………………


[1]  www.noul-ierusalim.ro
[2]  Ibid.
[3]  Ibid.
[4]  Ibid.

Comentarii

Postări populare