552. Noi inovaţii pucioşeşti pe marginea textelor scripturistice

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.

  
552.  Noi inovaţii pucioşeşti pe marginea textelor scripturistice

O primă observaţie care rezultă din citirea predicii pucioşeşti din data de 22 aprilie 2018 confirmă că aşa-zisa „venire a lui Hristos la secta Noul Ierusalim din Pucioasa” nu este nici pe departe acea venire de la sfârşitul veacurilor, despre care vorbeşte Scriptura, acea venire triumfală a lui Hristos în slavă văzută, pe care „orice ochi Îl va vedea [...] şi se vor jeli, din pricina Lui, toate seminţiile pământului..” [1] (venire urmată imediat de o Judecată Universală a tuturor oamenilor, vii şi adormiţi).
Dimpotrivă, mesajele pucioşeşti vorbesc tot mai deschis despre o venire a unuia anume care se dă drept Hristos, dar care nu se arată tuturor oamenilor, îndată ce venirea lui este doar o vizită privată făcută în mare taină unui grup privilegiat de indivizi care sunt organizaţi într-o sectă pseudo-ortodoxă şi care se cred superiori tuturor creştinilor din toată lumea şi din toate timpurile. După venirea acestui „Hristos” mincinos nici nu se jelesc toate seminţiile pământului, nici nu are loc acea Judecată Universală despre care prooroceşte Scriptura. Pur şi simplu, nu se întâmplă nimic spectaculos, deşi pretinsa venire de la Pucioasa este anunţată, şi iar anunţată, şi din nou anunţată, şi mereu reactualizată... încă din anul 1955!
Pucioşii înşişi recunosc câteva caracteristici care fac deosebirea netă între Hristosul creştinilor şi „Hristosul” pucioşilor:

1. Acela care se recomandă a fi „Hristosul” pucioşilor vine doar la pucioşi (la ei şi numai la ei), iar acest lucru nu este niciodată verificat sau probat, ci doar este crezut de puţinii care se lasă pradă naivităţii lor şi înşelăciunii liderilor sectei:

« O, iată ce vă spun: Între voi și ei, cei ce cred venirii Mele la voi în acest timp, trebuie să știe [...]» [2] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 aprilie  2018)

2. „Hristosul” pucioşilor nu vine în trup înviat care să poarte cu sine peceţile răstignirii, ci  vine coborând din cer „în cuvânt” (cuvânt pe care foarte puţini unul, poate doi lideri ai sectei – pretind că au privilegiul să-l asculte „live”):

« [...] și fericiți vor fi cei ce au avut harul să prindă înțelepciunea aceasta cuprinsă în cuvântul coborârii Mele aici în cuvânt. »[3] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 aprilie  2018)

3. „Hristosul” pucioşilor nu este independent şi liber, ci are nevoie ca de aer ca venirea Sa să fie intermediată de liderii sectei. Aceştia, şi numai aceştia, sunt îndrituiţi să fie purtători ai acestui „Hristos” şi să-L dea mai departe celorlalţi adepţi ai sectei. Nici El nu Se poate da singur pe Sine direct altora şi nici alţii nu-L pot da acelora care ar dori eventual să-L primească:

« O, vă spun vouă, câți vă adunați înaintea Mea în sărbători și vă înfățișați Domnului aici, vă spun, fiilor, taină mare de înțelepciune, că felul cum vă purtați voi cu cei ce Mă poartă spre voi, purtarea dintre voi și Mine este cea pe care voi o dovediți între voi și ei, cei ce Mă dau vouă când Eu Mă dau lor ca să vă dea pe Domnul. »[4] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 aprilie  2018)

4. „Hristosul” pucioşilor nu este atotputernic şi nici triumfător în venirea Sa pe plaiurile pucioşeşti. Atât El, cât şi „purtătorii” Lui (liderii sectei) nu sunt infailibili, ci dimpotrivă, sunt slabi şi vulnerabili în faţa unor duşmani redutabili (deşi muritori) de pe pământ care, nu numai că se poartă reci şi neprimitori cu ei, dar le mai administrează şi lovituri la ricoşeu, atunci când li se iveşte prilejul (de fapt, nu e vorba de lovituri contondente, ci de uluitoare demascări ale imposturii şi malversaţiunii lor):

« O, [...] cei ce au lovit în ei au lovit în Mine, [...] dacă n-au mai vrut cu Mine și ca Mine prin ei, prin cei ce Mă poartă, ci au vrut ca ei, și n-au mai vrut ca Mine [...] au găsit cu cale să ridice nemulțumiri și vină și purtare rece asupra purtătorilor Mei, stând cu inima încruntată între ei, și cei ce Mă poartă spre ei [...] »[5] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 aprilie  2018)

5. „Hristosul” pucioşilor nu lucrează ca un Dumnezeu Atotputernic, ci Se plânge că are nevoie de sprijin consistent de la oameni. Primul sprijin declarat (şi cel mai aproape) pe care-l primeşte este (chipurile) de la liderii sectei. Aceştia însă, la rândul lor, se plâng că sunt lipsiţi de toate-cele şi că au şi ei nevoie de sprijin, care ar fi să vină de la alţi oameni, mai potenţi decât ei. Şi se mai plâng că au avut cândva, în vremurile bune, nişte lachei slujitori şi culanţi, care însă i-au părăsit şi i-au lăsat nesprijiniţi şi cu ochii în soare atât pe ei, cât şi pe Domnul lor:

« Voi, fiilor de azi, care-I sunteți și Îi stați aproape și sprijin Domnului, o, și voi tot așa ați făcut și ați urmat și Îi urmați Lui [...] iar cei ce au venit și au plecat apoi, o, n-au mai rămas în iubirea Lui cu credincioșie până la sfârșit, și s-au întors la morți, la morții lor fiecare, iar Domnul și cu voi sunteți nesprijiniți [...]»[6] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 aprilie  2018)

6. O formulă ingenioasă, ticluită de tartorii sectei (dar care pretind că au primit-o chiar de la Domnul lor cel neajutorat) este aceea ca ei, liderii sectei, „să se ajute pe sine (şi prin sine pe El, pe Neajutoratul) prin acei oameni care ar putea să-i ajute” cu orice-i lasă inima (dacă nu curge, pică, iar în rest – dacă va mai fi cazul, desigur – să se bizuie şi pe „cei de sus”):

«  [...] și iată vorba Domnului, că v-a spus de curând în coborârea Lui la voi să vă ajutați voi pentru El cu ce și cu cine mai puteți, și să vă bizuiți pe cei de sus, cu care El vine la voi, fiilor, că iată, greu de tot îi este omului credincios acestui cuvânt să-și păstreze statornicia și lepădarea de sine dacă vine pentru ea la Domnul și după Domnul, iar apoi și-o leapădă, fiilor. »[7] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 aprilie  2018)

7. Indiferent de intensitatea şi  dimensiunea generozităţii oamenilor bogaţi şi a ajutorului primit de la ei (şi, eventual – în completare – de la „cei de sus”), liderii sectei se etichează preventiv, pe veci, cu atribute meşteşugite care stârnesc automat compasiune şi lacrimi în colţul ochilor: ei sunt  şi vor fi pe veci nepreţuiţii şi nesprijiniţii Domnului pe care ei Îl sprijinesc şi Îl mărturisesc cu atâta sârg la Pucioasa pentru habotnicii valahi (dar şi pe internet, pentru fraierii din lumea largă):

«  O, și milă-mi este de voi, căci sunteți neprețuiți, nesprijiniți ca și Domnul atunci când ne-a luat pe noi cu El și lângă El ca să-I fim de sprijin și martori apoi. »[8] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 22 aprilie  2018)

Ca de obicei, din exces de zel, liderii sectei "Noul Ierusalim" nu pierd nicio ocazie ca să se înfoaie (precum curcanul îngâmfat şi îndopat pentru Crăciun) şi să se dea mari tălmăcitori şi cârpaci ai Scripturilor. Introducând  la un moment dat  în piesa lor ( opera bufă de la Pucioasa) personajul care interpretează duhul pucioşesc al „apostolului Petru”, liderii pucioşi inventează că acesta şi nu altul ar fi personajul pe care Hristos l-ar fi sfătuit să-şi lase tatăl mort ca să fie îngropat de alţii:
    
« — O, mă apropii cu voi, eu, Petru apostolul, eu, cel fricos, dar și cel ce I-am fost de mare sprijin Domnului meu, că am lăsat toate ca să-I pot urma și să-L sprijin în lucrul Lui cel de la Tatăl, în mersul Lui printre mulțimi, căci Lui Îi trebuia ocrotire, Îi trebuia iubire de ucenici, iar eu am răspuns chemării Lui, că m-a chemat și mi-a zis: «lasă morții să-și îngroape morții lor, iar tu vino cu Mine, vino după Mine!».

Aşa să fie? Oare lui Petru să-i fi spus Hristos această frază celebră? Sau avem de-a face cu o nouă minciună pucioşească?
Doi evanghelişti sinoptici relatează acest episod. Primul este sfântul Matei, care nu spune nimic despre Petru, ci spune că acela care a primit îndemnul era „un altul dintre ucenici”:

 Şi venind Iisus în casa lui Petru, a văzut pe soacra acestuia zăcând, prinsă de friguri.   Şi S-a atins de mâna ei, şi au lăsat-o frigurile şi s-a sculat şi Îi slujea Lui. Şi făcându-se seară, au adus la El mulţi demonizaţi şi a scos duhurile cu cuvântul şi pe toţi cei bolnavi i-a vindecat,  ca să se împlinească ceea ce s-a spus prin Isaia proorocul, care zice: "Acesta neputinţele noastre a luat şi bolile noastre le-a purtat".
       Şi văzând Iisus mulţime împrejurul Lui, a poruncit ucenicilor să treacă de cealaltă parte a mării.    Şi apropiindu-se un cărturar, i-a zis: Învăţătorule, Te voi urma oriunde vei merge.  Dar Iisus i-a răspuns: Vulpile au vizuini şi păsările cerului cuiburi; Fiul Omului însă nu are unde să-Şi plece capul.
Un altul dintre ucenici I-a zis: Doamne, dă-mi voie întâi să mă duc şi să îngrop pe tatăl meu.     Iar Iisus i-a zis: Vino după Mine şi lasă morţii să-şi îngroape morţii lor.[9]

 Poate fi considerat Petru (despre care tocmai ce s-a spus mai sus că L-a primit pe Iisus în casa sa) un ucenic oarecare, fără personalitate şi fără nume, altfel spus „un altul dintre ucenici”? Vedem aici în mod limpede că această frază cu tâlc care i-a fost adresată acelui ucenic este legată indisolubil de chemarea pe care Hristos i-o face ca să-L urmeze la propovăduire. Or, chemarea lui Petru s-a făcut cu mult înainte; o regăsim tot la evanghelia după Matei, la cap.4:

Pe când umbla pe lângă Marea Galileii, a văzut pe doi fraţi, pe Simon ce se numeşte Petru şi pe Andrei, fratele lui, care aruncau mreaja în mare, căci erau pescari.  Şi le-a zis: Veniţi după Mine şi vă voi face pescari de oameni. Iar ei, îndată lăsând mrejele, au mers după El.[10]

Să presupunem totuşi că Domnul S-ar fi repetat şi i-a făcut lui Petru de două ori aceeaşi chemare (care, în mod normal, se face o singură dată): “Vino după Mine”. Atunci ar însemna că, într-adevăr, tatăl lui Petru murise de curând şi se impunea urgent îngroparea lui. Dar tocmai cu puţin timp înainte evanghelistul spusese că Iisus a intrat în casa lui Petru, a vindecat-o pe soacra acestuia şi “pe toţi cei bolnavi” care se mai aflau acolo. Oare nu l-ar fi vindecat şi pe tatăl lui Petru, dacă acesta era bolnav de moarte? Sau nu l-ar fi înviat, dacă tocmai murise?
Al doilea evanghelist care relatează acest episod este sfântul Luca:

       Şi s-au dus în alt sat. Şi pe când mergeau ei pe cale, zis-a unul către El: Te voi însoţi, oriunde Te vei duce.    Şi i-a zis Iisus: Vulpile au vizuini şi păsările cerului cuiburi; dar Fiul Omului n-are unde să-Şi plece capul. Şi a zis către altul: urmează-Mi. Iar el a zis: Doamne, dă-mi voie întâi să merg să îngrop pe tatăl meu.       Iar El i-a zis: Lasă morţii să-şi îngroape morţii lor, iar tu mergi de vesteşte împărăţia lui Dumnezeu.” [11]

De data aceasta nu mai este vorba numai de o chemare, ci şi de o trimitere care urmează chemării. Ucenicul (indicat cu expresia impersonală “şi a zis către altul”) este mai întâi chemat cu cuvintele: “urmează-Mi”. Or, acesta nu putea fi Petru, îndată ce despre Petru se spusese cu puţin mai înainte că participase la Schimbarea la Faţă a Domnului:

Iar după cuvintele acestea, ca la opt zile, luând cu Sine pe Petru şi pe Ioan şi pe Iacov, S-a suit pe munte ca să Se roage. Şi pe când se ruga El, chipul feţei Sale s-a făcut altul şi îmbrăcămintea Lui albă strălucind.” [12]

Apoi, ucenicul este îndemnat să-şi lase tatăl mort în grija altora şi este trimis “să vestească împărăţia lui Dumnezeu”. Or, noi ştim din relatările ulterioare că Petru nu S-a mai despărţit de Domnul până la răstignirea Sa pe cruce.
Astfel că, din relatările ambilor evanghelişti rezultă că nu Petru a primit celebrul îndemn “Lasă morţii să-şi îngroape pe morţii lor”.
Liderii pucioşi însă vor să fie mai importanţi decât evangheliştii sinoptici, pe care, la nevoie, se oferă chiar să-i corecteze sau să-i completeze. Ceea ce s-au şi grăbit, ca nişte cârpaci ai Evangheliei, să facă.
Oare nu sunt şi ei “evanghelişti”? Oare-i opreşte cineva să fie “mai catolici decât Papa”?  Iar evanghelia lor apocrifă, pe care au botezat-o în fals “Evanghelia după Sfânta Virginia” (deşi în cea mai mare parte este plăsmuită de ei) bate toate recordurile: este cea mai lungă, cea mai lată, cea mai întinsă, cea mai extinsă, cea mai prolixă şi cea mai contradictorie “evanghelie” scrisă vreodată.
Şi cea mai mincinoasă, desigur.

………………....
Anca Ionescu-Târgovişte
23 aprilie 2018
…………………



[1] Apoc. 1,7
[2] www.noul-ierusalim.ro
[3]  Ibid.
[4]  Ibid.
[5]  Ibid.
[6]  Ibid.
[7]  Ibid.
[8]  Ibid.
[9] Matei 8:14-22
[10] Matei 4: 18-20
[11] Luca 9:,56-60
[12] Luca, 9: 28-29

Comentarii

Postări populare