547. Liderii “pucioşi” dau de înţeles că aşteaptă ofrande în bani de la admiratorii sectei “Noul Ierusalim”

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.



547.   Liderii “pucioşi” dau de înţeles că aşteaptă ofrande în bani de la admiratorii sectei “Noul Ierusalim”

Liderii sectei “pucioşilor” s-au străduit din răsputeri să construiască pentru “Biserica Noul Ierusalim” o imagine aparte, radical diferită de a Bisericilor Ortodoxe Autocefale pe care ea le clonează cu neruşinare. Dacă ierarhii Bisericii Ortodoxe recunosc cu modestie că nu sunt infailibili, ci pot greşi ca oricare om, liderii “pucioşi” se proclamă cu emfază “sfinţi pe pământ”, vectori diafani de legătură a cerului cu pământul. Dacă Biserica Ortodoxă se declară copleşită de daruri duhovniceşti din belşug, având deopotrivă ca dreptar duhovnicesc Sfânta Scriptură şi scrierile care alcătuiesc Sfânta Tradiţie, moştenite de la sfinţii părinţi, Biserica Pucioşilor pretinde că Revelaţia celor câteva mii de ani nu este suficientă şi nu s-a încheiat, căci ea continuă prin scrierile culese de liderii ei de la duhurile teologice pucioşeşti şi botezate pompos “Cuvântul lui Dumnezeu”. Dacă Bisericile Ortodoxe folosesc la vedere daniile credincioşilor pentru a-şi putea desfăşura acţiunile lor caritabile (stârnind adesea acuzaţii închipuite din partea unor atei invidioşi), “Biserica Noul Ierusalim” îşi făcea până nu de mult un blazon de austeritate şi hărnicie, care-i făcea pe “pucioşi” independenţi de orice donaţie venită de la “omul păcătos din lume”. De altfel, liderii “pucioşi” pretindeau că ÎnsuşiDumnezeul” lor i-ar fi îndemnat să-şi producă în “chibuţurile” lor (deghizate în  mânăstiri mixte) absolut tot ceea ce le-ar fi de folos: legume, fructe, zarzavaturi, cereale, haine şi încălţăminte; să-şi crească apoi cai de tracţiune, câini şi pisici; căci El Se va îngriji şi le va da vremuri bune şi spornice şi îi va ajuta ca să obţină roade bogate şi să aibă animale folositoare, ca să nu le lipsească nimic. În consecinţă, toţi creştinii “pucioşi” primeau interdicţie să mai ceară vreodată, să primească sau să cumpere ceva de pe piaţă, de la “omul din lume”:

« Israele, Israele, să fii, tată, atent, şi să ai, ca să nu te duci la cei ce vând. Eu ţi-am dat să ai. Nu te mai du la cei ce vând. Lasă, fiule, tu ai în dar. Cei ce vând au pentru cei ce cumpără. Tu ai în dar, tată. Ai, dacă veghezi. Ai, dacă iei de la Mine. Ai, dacă ai luat de la Mine; dacă ai luat, fiule. »[1] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din  21 noiembrie 1995)

         Evident că, în baza acestor promisiuni, niciun “pucios” nu ar mai fi avut nevoie de vreo donaţie din afară, sau să fie nevoit să obţină bani din vânzarea muncii mâinilor lui.
        Realitatea era însă cu totul alta. Liderii “pucioşi” îi exploatau amarnic pe supuşii lor, punându-i la tot felul de munci casnice sau de artizanat, iar artefactele făcute de mânile supuşilor erau vândute pe bani buni în pieţe şi la târguri. Banii erau folosiţi nu numai la acoperirea nevoilor curente ale obştei (cartofii, varza, făina, uleiul şi pepenii nu erau obţinute de pe ogoarele pucioşeşti, ci erau cumpărate de pe piaţa ţărănească) dar şi pentru satisfacerea celor mai rafinate gusturi ale liderilor sectei.
Timpurile s-au schimbat însă. După ce liderilor “pucioşi”, aceşti “Pat şi Patachon” ai Ortodoxiei Originale, li s-a suit la cap că ei sunt baza şi înălţimea la Pucioasa, a urmat o prigoană invidioasă şi meschină împotriva principalilor  aducători de venituri financiare pentru sectă, artiştii plastici Marian şi Victoria Zidaru. Efectul acestei prigoane a fost acela că artiştii i-au părăsit pe “pucioşi”, lăsându-i să-şi guste roadele grandomaniei şi să se descurce singuri.
După ce au omorât cloşca fermecată care le făcea ouă de aur, liderii sectei au început să simtă ce greu atârnă lipsurile consecutive pierderii “independenţei financiare”. De câţiva ani încoace discursul pucioşesc s-a schimbat, dându-le de înţeles admiratorilor sectei “Noul Ierusalim” nu numai că le vor fi acceptate ofrandele în bunuri şi în bani, dar şi că vor fi generos răsplătiţi pentru aceasta. Ofrandele donatorilor nu trebuie însă să ajungă la oricine, căci nu oricine se poate face intermediar capabil să întreţină o “relaţie cu Cerul”, nu oricine se poate pune gaj pentru oameni înaintea Omului Cel Mare (care este “Dumnezeul” Pucioasei, desigur). Ofrandele lor trebuie să ajungă neapărat la “Fraţii cei mici” de la Pucioasa, căci numai ei sunt intermediarii care “pot deschide împărăția cerurilor”, ei sunt misiţii mântuirii:

« Am spus la ucenici: «oricine vă va da vouă un pahar cu apă pentru că sunteți ai Mei, nu-și va pierde plata». […] O, dacă tu, omule, ai nevoie de o cunoștință a unui om mare, la care tu vrei să ajungi cu ofranda ta pentru ajutorarea pe care vrei s-o primești, poate oricine să se pună gaj pentru tine înaintea celui la care bați la ușă? O, tot așa este și cu înțelesul cel despre cei mai neînsemnați frați ai Mei, care pot deschide multora împărăția cerurilor. »[2] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 19 februarie 2017)

 „Ofrandele” de care vorbesc aici liderii sectei nu se referă doar la bunuri de folosinţă îndelungată, sau doar la alimente dintre cele „permise” de religia pseudo-ortodoxă a „pucioşilor”. Ca să fie limpede, liderii “pucioşi” dau de înţeles că aşteaptă şi ofrande în bani de la admiratorii sectei “Noul Ierusalim”; şi nu numai de la ei, ci de la toţi bogaţii pământului care speră ca prin aceste trocuri să se mântuiască. Pe aceştia, liderii sectei au grijă să-i prelucreze, ca să ştie ce au de făcut. Ei pun în antiteză „sprijinul pentru Fraţii Domnului cei neînsemnaţi” cu „banul dăruit celor care-l cerşesc”. Şi nu numai atât: ei ameninţă cu un „vai”, (adică un blestem) pe capetele celor care sunt bogaţi, dar îşi risipesc bogăţia şi banii făcând daruri celor care cer, în loc să le dea liderilor „pucioşi”, desigur, căci ei sunt singurii Fraţi ai Lui, mici dar merituoşi; nebuni pentru Hristos, dar mesageri adevăraţi ai Domnului”. Căci aceştia sunt singurii care merită:

« O, vai de oamenii bogați și mari cu bogăția lor, și care fac la vedere fapte bune celor fără de bogății ca să-și atragă laudă pentru fapte! Și vai de cei ce nu știu să dea sprijin fraților Mei cei neînsemnați între oameni, și care știu calea pentru faptele care ajung la Domnul! O, cei nebuni după Hristos, aceia sunt mesagerii cei adevărați, aceia au trecere la Domnul, și au pentru dragostea lor, pentru calea lor sfântă, și nu oricum este săracul în ochii lui Dumnezeu, că o mulțime de săraci sunt cei ce nu le place să lucreze pentru pâinea lor, și care risipesc în plăceri păcătoase strânsura căpătată de la cei ce cred că-și fac rost de fapte bune pentru cer, dând un ban la cei care cer! Dar cuvântul Evangheliei pomenită în duminica aceasta după datina bisericească, o, altfel a fost cuvântul Meu și înțelesul lui, căci Eu l-am grăit pentru cei ce sufereau și plângeau și îndurau prigoană și dispreț pentru că erau ai Mei, [...] »[3] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 19 februarie 2017)
 
Cei mai grei de cap, care încă nu pricep că sintagma „fraţii Mei cei neînsemnaţi” (care au atâta nevoie de sprijin material, financiar şi moral) se referă la liderii „pucioşi” cei atât de însemnaţi, sunt acum învăţaţi mură-n gură: „Fraţii Lui sunt cei prea mici ai Lui”, care au mare nevoie de purtarea de grijă a celor miloşi, de banul celor bogaţi şi de ofrandele celor culanţi. Aceştia, cei mari,  sunt invitaţi să le facă viaţa micilor, săracilor pucioşi care stau sub greul crucii, tot mai uşoară şi tot mai frumoasă. Desigur, cu promisiunea că dărnicia lor nu va rămâne nerăsplătită în ceruri:

« O, cum să înțeleagă oamenii cine sunt cei prea mici ai Mei, cei neînsemnați în ochii celor mari? Cei prea mici ai Mei sunt frații Mei, sunt cei ce Mă iubesc cu lepădare de sine și-Mi slujesc după voia Mea, iar Eu am grijă de ei prin cei miloși, prin cei cu suflet bun, care le poartă de grijă celor de sub crucea Mea și-Mi sprijină pașii când lucrez pe pământ prin cei ce Mă primesc și Mă ascultă și stau sub greul crucii cu răbdare și cu nădejde, iar Eu, Domnul, le pregătesc răsplată de-a dreapta Mea celor ce sprijină mersul și lucrul Meu pe pământ. »[4] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 11 februarie 2018)

În grandomania lor, liderii „pucioşi” se cred acum o categorie specială de oameni. Într-adevăr, în opinia lor pe pământ sunt acum trei categorii de oameni:
- categoria întâi, alcătuită din cei doi lideri „pucioşi”: El şi Ea (uneori, din textele pucioşeşti reiese că în această categorie ar intra, prin extensie, şi argaţii cei mai credincioşi ai acestor doi lideri, dar în realitate aceştia nu dispun de absolut niciuna dintre valorile materiale sau financiare, sau de deciziile care se iau în interiorul sectei). Aceştia par mici, neînsemnați în ochii oamenilor, din pricina alegerii pe care au făcut-o: aceea de a fi liderii, regii neîncoronaţi ai obscurei secte apocaliptice de la Pucioasa, numită şi „lucrarea Noului Ierusalim”;
- categoria a doua de oameni, alcătuită din cei care înţeleg să fie sponsori benevoli ai liderilor de la Pucioasa, gestul lor fiind asimilat milei şi credinţei creştine. Altfel spus, dai banul, eşti milos; dai darul, eşti credincios;
- categoria a treia de oameni, alcătuită din cei care se cred mari şi nu-i miluiesc pe cei mici, pe cei de la Pucioasa.
Creştinul responsabil, de rând, este invitat să-şi aleagă singur categoria din care va face parte (ţinând cont că din cele trei variante de mai sus, mai sunt disponibile doar două):

« Le pregăteam nădejdea răsplății la ucenicii Mei, căci se apropiase vremea să fiu dat în mâna celor ce n-au făcut milă cu Mine când M-au văzut în dureri și în lipsuri, și iată, sunt împărțiți în trei cei care sunt pomeniți în Evanghelia cea de azi. Întâi sunt cei ce par neînsemnați în ochii oamenilor din pricina numelui Meu și a lucrului Meu cu ei și a crucii purtate. Sunt apoi cei ce îi sprijină pe ei cu milă și cu credință, și sunt, iarăși, cei care nu-i bagă în seamă pe cei prea mici ai Mei față de ei, cei mari, cei ce se fălesc că sunt și că pot totul în numele Meu. »[5] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 11 februarie 2018)
 
Ca să fie convingători, liderii „pucioşi” continuă să-L propovăduiască pe „Dumnezeul” lor ca pe un „Dumnezeu” neputincios, Care trebuie sprijinit din greu de către bogaţii miloşi, care trebuie să ştie cum să folosească dărnicia lor şi banii lor (chiar dacă aceşti bani sunt obţinuţi cel mai adesea pe căi necinstite): 

« Ca să-L sprijine pe Domnul și să-și adune la El răsplată, trebuie să știe oamenii cum pot să facă aceasta. »[6] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 11 februarie 2018)  

Desigur, asta înseamnă că El nu trebuie sprijinit oricum, ci doar prin sprijinirea „Fraţilor celor mici”, ucenicii de la Noul Ierusalim:

« [...] și au luat apoi ucenici de la ucenici dreptarul și l-au tot întărit prin descoperiri de sus pentru viață sfântă peste cei ce se pornesc să afle calea și să stea pe ea apoi, fie cu slujire prin chemare, fie prin ajutorare și sprijin pentru cei ce slujesc Mie pentru mântuirea oamenilor. »[7] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 11 februarie 2018)
   
Ajutor, oameni buni! Marcaţi banul, sprijiniţi-i pe ucenicii cei mici şi neputincioşi de la Pucioasa!

………………....
Anca Ionescu-Târgovişte
12 februarie 2018
…………………


[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Ibid.
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ibid.
[6] Ibid.
[7] Ibid.
 

Comentarii

Postări populare