544. Liderii „pucioşi” îşi învaţă supuşii că „nu trebuie să-L mai iubească pe Domnul, îndată ce Domnul îi iubeşte numai pe ei”

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.


544. Liderii „pucioşi” îşi  învaţă supuşii că „nu trebuie să-L mai iubească pe Domnul, îndată ce Domnul îi iubeşte numai pe ei

Inovaţiile pucioşeşti iau mereu forme din cele mai ciudate şi îndrăzneţe, care ajung uneori să pervertească învăţătura creştină în însăşi substanţa ei. O teorie alambicată, foarte proaspătă, îi îndeamnă, paradoxal, pe creştinii „pucioşi” să nu-L mai iubească pe „Dumnezeul” lor, deoarece nu mai e necesar să o facă: e suficient că „Dumnezeul” lor îi iubeşte pe ei. Asta pentru că, de fapt, „Dumnezeul” Pucioasei nu-i iubeşte pe toţi oamenii (asemenea Hristosului biblic, care S-a şi jertfit pe cruce şi pentru cei drepţi, şi pentru cei păcătoşi), ci numai şi numai pe cei care, prin lepădare de sine, I s-au declarat supuşi Lui până la moarte:
« O, fiilor, grăirea cea de la masă în ziua ce a trecut a fost bucuria cea așteptată de cei din cer, care așteaptă pe poporul acestui cuvânt să aibă duhul înțelegerii pentru iubirea de Dumnezeu, pentru urmarea lui Hristos, fiilor. Iubirea de Dumnezeu cere credincioșie prin lepădare de sine, și trebuie să știe cei ce se vor creștini iubiți de Dumnezeu că nu ei trebuie să-L iubească pe Domnul, ci Domnul trebuie să-i iubească pe ei, și aceia sunt cei iubiți de Mine, fiilor, și sunt cei ce au lepădare de sine, și pe care Eu Mă bizui cu lucrările Mele și îi iubesc pe ei pentru dăruirea lor toată, pentru credincioșia lor, fiilor. »[1] (citat din predica leliței Mihaela din 20 ianuarie 2018)
De fapt, supunerea până la moarte care se cere acum supuşilor „pucioşi” este o altă inovaţie îndrăzneaţă, chiar periculoasă, îndată ce ea se dăruieşte nu numai „Dumnezeului” Pucioasei, ci şi liderilor sectei, ascunşi sub terminologii înşelătoare precum „Fiii Lui” (Fiii lui „Dumnezeu”) sau, în alt context, „Fraţii lor” (Fraţii supuşilor sectei). Oare, se vor prevala liderii „pucioşi” de această nouă poruncă, pentru a le cere supuşilor lor să se lase folosiţi dincolo de voinţa lor, sau chiar să accepte sacrificii duse la extrem? Tot ce se poate, după o asemenea proclamaţie radicală, extremistă chiar:
« Ca să aibă creștinul preț mare pentru cei de pe pământ și pentru cei din cer, el trebuie să dovedească o față sfântă pe chipul lui prin îndeletnicirile lui, și trebuie să-L aibă pe Domnul în el cu fața Sa cea plină de viață din cer, aspru să fie pentru sine și dulce pentru Domnul și cu Domnul. O, și cum este creștinul aspru cu sine însuși, fiilor? Un așa creștin nu-și caută întâietate, ci se depășește pe sine mereu, mereu, ca să se aibă pentru cei din jurul lui și ca să-și simtă viața bucurându-i pe semeni și făcându-le binele cel folositor sufletului lor. Tot timpul el este gata pentru tot ce înseamnă Dumnezeu și frații, pentru toate câte merg la cer pe această cale, care se cheamă lepădarea de sine, calea pe care i-am spus-o Eu omului s-o ia pentru el ca să Mă poată urma. Un așa creștin e gata în toată clipa să spună: aici sunt, Doamne, și gata sunt să-mi dau viața, să fiu folosit cu viața mea pentru viața Ta, și a fiilor Tăi, care Ți-au dat viața lor Ție, slujindu-Ți în toate și mereu. »[2] (citat din predica leliței Mihaela din 20 ianuarie 2018)
Desigur că, liderii sectei vor încerca să-şi acopere această blestemăţie (care înrobeşte voinţa, până şi viaţa supuşilor lor), zicând că „şi sfinţii s-au jertfit pentru dreapta credinţă”. Da, aşa este, însă deosebirea esenţială e aceea că martirilor nu le-a cerut nimeni  să-şi jertfească viaţa, şi cu atât mai mult, nu le-a impus nimeni să o facă, să se dăruiască forţat pe sine jertfei. Dacă au făcut-o, au făcut-o pentru că aşa au voit ei, aşa au considerat că se cade şi este bine. Or, aici vedem altceva, vedem o obligare a supuşilor „pucioşi”,  care vine din exterior, şi nu din propria lor alegere liberă.
Liderii „pucioşi” au fost puternic contestaţi tocmai pentru astfel de fantezii puse pe seama lui Dumnezeu, care se bazează toate pe minciuna lor mai veche, care pretinde că la Pucioasa ar fi avut loc „A Doua Venire în Duh” a Domnului Hristos pe norii cerului, ca să-Şi pregătească o pretinsă „A Treia Venire în Trup”. S-a remarcat, pe drept cuvânt, că „pucioşii” nu au respectat multe proorocii biblice legate de „A Doua Venire a Domnului”, printre care una spune că (cităm) :
Iată, El vine cu norii şi orice ochi Îl va vedea şi-L vor vedea şi cei ce L-au împuns şi se vor jeli, din pricina Lui, toate seminţiile pământului. Aşa. Amin.”[3]
Dacă „orice ochi îl va vedea”, oare de ce nu L-a văzut nimeni până acum, de mai bine de 60 de ani, la Pucioasa? Prinşi cu mâţa-n sac, chiar şi liderii „pucioşi” recunosc indirect că „Dumnezeul” lor imaginar nu poate fi văzut cu ochii fizici; de aceea ei au răstălmăcit mesajul biblic, pretinzând că „Dumnezeul” Pucioasei poate fi văzut şi trebuie văzut doar cu „ochii minţii”:
« O, dacă ar avea omul minte așa cum i-a dat Dumnezeu s-o aibă, ar putea cu ea să-L vadă și să-L înțeleagă pe Domnul în cuvântul acesta plin de vestire de sus și de chemare la viață. Omul însă s-a vândut pe nimic și-și duce mintea spre cele care-l despart de Domnul, de duhul vieții și al tainelor sfinte, de care omul ar fi fost să se bucure mult dacă ar fi căutat cu mintea pe care i-o dăduse Domnul s-o aibă el. »[4]  (citat din predica leliței Mihaela din 19 ianuarie 2018)
Fără a se sinchisi de faptul că tocmai au stabilit ex cathedra că proorocia biblică „orice ochi Îl va vedea” este, chipurile, mincinoasă, liderii „pucioşi” îi acuză pe cei care nu au mintea destul de creaţă şi imaginaţia destul de bogată că exact de aceea ei nu se ridică la înălţimea vederii unui „Dumnezeu” care face atâta efort şi-Şi dă tot interesul ca să nu fie văzut de nimeni.
***
În articolul precedent remarcam apetitul liderilor „pucioşi” spre inovaţii care se aseamănă izbitor cu formule sectare consacrate. Unii sectari au alergie la cuvinte precum „preot” sau „biserică”, ei înlocuindu-le cu formule pretenţioase (precum „elder”, sau „Sala Regatului”) sau mai simple (precum „pastor”, sau „Casă de Adunare”). „Pucioşii” s-au dovedit şi mai inventivi, ei recuperând inclusiv termeni ai slujirii Vechiului Testament (precum „Templul”, sau Cortul Întâlnirii”) în afară de expresiile sectare pe care le-au copiat pur şi simplu de la alţi sectari, considerându-le potrivite şi „novatoare” (precum „casa de adunare”). Mai remarcam atunci că (cităm): ceea ce era „mânăstire” prin anii ’90 a devenit cu timpul cetate (fără turnuri şi fără crenele)  iar „biserica cu 33 de cupole” a fost înlocuită de „pucioşi” cu casa de adunare (fără clopote şi fără cupole):
« O, am cetate pe pământ cu ei, Tatăl Meu. Am casă și primire ca să vin, Tată. Binecuvintează adunarea Mea cu ei și proslăvește pe Fiul Tău cu mângâierea Ta, o, Tatăl Meu.   » [5] (citat din predica leliței Mihaela din 14 ianuarie 2018)
Ultima predică pucioşească nu face decât să confirme ceea ce spuneam atunci. Anume, nu numai că adepţii statornici ai sectei de la Pucioasa sunt văduviţi de către liderii lor de lăcaşul consacrat al bisericii şi de slujirea ei canonică, dar chiar şi oaspeţii şi simpatizanţii care sunt chemaţi la sărbători pentru „întâlniri” în „cetate” (fosta „mânăstire” mixtă, devenită acum „cetate” a prozelitismului pucios), sunt de asemenea primiţi în „adunare”, care are loc în sala de conferinţe a sectei:
 « Binecuvinez (sic!) iubirea care v-a adunat în sala de petrecere cu Domnul aici, fiilor. Binecuvintez umilința inimilor voastre, că ea însăși este o binecuvântare pentru cei ce o au ca lucrare a inimii, o, fiilor. [...] Curând, curând, iarăși vom așterne zi de pregătire și de întâlnire aici în cetate. »[6] (citat din predica leliței Mihaela din 19 ianuarie 2018)
 Oare să nu fi remarcat pelerinii curioşi că au lăsat biserica lor din sat pentru o himeră, ascunsă cu dibăcie prin ungherele casei de adunare de la Pucioasa?
………………...
Anca Ionescu-Târgovişte
21 ianuarie 2018
…………………


[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Ibid.
[3] Apoc.1:7
[4] www.noul-ierusalim.ro
[5] Ibid.
[6] Ibid.
 

Comentarii

Postări populare