524. Liderii “pucioşi” sugerează că Hristos a avut o moarte aparentă

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.



524. Liderii “pucioşi” sugerează că Hristos a avut o moarte aparentă


Este cunoscută zbaterea unor filozofi de a „demonstra” că Învierea lui Hristos fie n-a avut loc, fie a fost vorba de o iluzie colectivă, fie a fost vorba doar de aşa zisa „moarte clinică” − moarte  care excludea apoi învierea. Întrucât teoria înşelăciunii, respectiv a „furtului celui mort” era mult prea uşor de combătut, singura peocupare a acestor detractori rămăsese de a „demonstra” prin cuvinte meşteşugite că Hristos  n-ar fi avut parte de o moarte reală, ci de una aparentă:

« Unii au încercat să explice învierea lui Hristos presupunând că nu ar fi murit cu adevărat, ci doar a leşinat, a fost cuprins de moarte clinică. Susţinătorii acestei păreri, printre care şi teologul protestant Gottlob Paul, spun că Iisus nu a murit pe cruce, ci doar a căzut într-un somn letargic din care, în răcoarea mormântului şi în mirosul aromatelor, s-ar fi trezit a treia zi. [...] În secolul XX această “direcţie” este reprezentată de Arthur Drews, cu lucrarea sa “Christusmytehe”, dar părerea aceasta o găsim şi la autori de “biografii” ale lui Iisus, precum Jean Réville, Ernest Renan, Eisler şi alţii. »[1]
Au fost însă şi gânditori lucizi care au dat peste cap toate teoriile care ar susţine că Iisus şi-ar fi revenit doar dintr-un leşin, sau şi mai mult, dintr-o moarte clinică:
„Este cu neputinţă ca cineva care s-ar fi strecurat afară din mormânt pe jumătate mort, târându-se slăbit şi bolnav, având nevoie de îngrijire medicală, întărire şi ajutor, să le creeze atâtor oameni impresia de a fi fost învingătorul morţii şi al mormântului, impresie ce avea să stea la baza misiunilor viitoare. O asemenea revenire între ei n-ar fi făcut decât să slăbească imaginea pe care şi-o formaseră despre El în timpul vieţii Lui, aducându-le cel mult o slabă speranţă, nicidecum însă în stare să le schimbe întristarea în entuziasm sau respectul în adorare” »[2]
Şi totuşi, liderii “pucioşi” din zilele noastre avansează aceleaşi fantezii care pun la îndoială moartea lui Iisus. Ei spun că moartea Lui a fost doar în aparenţă moartea Lui, în realitate ea fiind moartea altora. Ei mai spun că Hristos nu Şi-a biruit propria Sa moarte, ci moartea altora:
« Tu însă ai avut putere de Dumnezeu și ai biruit omul și moartea lui, că moartea Ta era moartea lui, nu a Ta, iar prin minunea învierii Tale, pe care nimeni, nimeni în afară de noi nu o aștepta, o, iată, ai adus pe pământ împărăția Ta în oameni și Te-ai dovedit peste fire Dumnezeul Cel adevărat, ca să știe lumea că nu este alt Dumnezeu afară de Tine și să se teamă lumea, tot mai mult să se teamă. »[3] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 12 iulie 2017)
De altfel, ultimele cuvinte ale frazei pucioşeşti decriptează că “pucioşii” nu vorbesc despre adevăratul Hristos, care Şi-a întâmpinat ucenicii după Înviere cu cuvintele “Bucuraţi-vă![4], ci depre “Hristosul” imaginar de la Pucioasa, care Îşi întâmpină creaţia cu cuvintele “Temeţi-vă, şi mai mult să vă temeţi!
O dovadă în plus că predicile pucioşeşti intitulate pompos “Cuvântul lui Dumnezeu” sunt simple însăilări omeneşti o reprezintă şi următoarea frază:
— O, fiilor ucenici, în ziua aceasta de serbare pentru voi pun grăirea voastră față în față cu gurile bârfitoare, care lovesc în purtătorii Mei de azi, și cărora le spun că gura bârfitoare e o boală a minții și a inimii celui ce nu mai tace, și care nu se gândește la sine, ci numai la ceilalți, pe care îi poartă în gură ca pe o hrană, ca pe o foame bolnavă a minții lor, și Mă desculp acum de răutatea cea din gura lor. »[5] (citat din mesajul leliţei Mihaela din  12 iulie 2017)

Trecând peste faptul (intolerabil însă pentru un Atotştiutor) că vorba “desculp” se întâlneşte în limbile portugheză şi italiană, dar nu şi în limba română, să ne oprim doar la folosirea ei inoportună. Un Dumnezeu nu are nevoie a Se disculpa, căci El este în mod absolut fără de vină. Chiar dacă ar fi vorba de nişte bârfitori sau defăimători dibaci la limbă sau la condei, un Dumnezeu nu Se va coborî niciodată la micimea minţii lor să le demonstreze matematic faptul că sunt în rătăcire, sau de ce n-au dreptate. Chiar în istoria Bisericii vedem că Sinoadele Ecumenice au demontat cu tenacitate  toate ereziile ( care depăşeau cu mult în amploare şi consecinţe nişte simple bârfe), fără să fi fost nevoie ca Dumnezeu să Se disculpe personal, ca un suspect ajuns fără voie în banca acuzaţilor.
………………
Anca Ionescu-Târgovişte
15 iulie 2017
…………………



[1] http://dunariinoica.wikiforum.ro/t41-falsesel-teorii-ale-invierii
[2] https://valentindedu.wordpress.com/2011/04/23/hristos-a-inviat-teoriile-care-contesta-invierea-lui-hristos/
[3] www.noul-ierusalim.ro
[4] Mat. 28,9
[5] www.noul-ierusalim.ro
 

Comentarii

Postări populare