521. “Pucioşii” se pretind a fi contemporani cu a treia venire a lui Hristos, destrupat, în văzduh, şi o aşteaptă pe a patra

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.


 
521. “Pucioşii” se pretind a fi contemporani cu a treia venire a lui Hristos, destrupat, în văzduh, şi o aşteaptă pe a patra

     Învăţătura eretică a sectei “Noul Ierusalim de la Pucioasa” propovăduieşte o aşa-zisă “venire a Domnului” aflată într-o desfăşurare de proporţii epice, pe o durată de timp care se apropie deja de viaţa unui om (nu mai e mult şi “pucioşii” vor aniversa 70 de ani de “Cuvânt”, dar puţine împliniri ale “proorociilor” lui). La “pucioşi”, “Hristos” a venit a treia oară, şi Se pregăteşte pentru a patra:

     «... O, copiii Mei, am venit a treia oară. Prima dată am venit şi am făcut om şi tot ce se vede şi am pus o hotărâre să o păzească, să fie bine de el şi de toţi urmaşii lui, şi au greşit. Am venit a doua oară, în trup. M-am născut cu trup din Fecioară. Am trăit pe pământ, te-am învăţat ce să faci să moşteneşti împărăţia cerurilor, te-am vindecat de toate suferinţele ce le aveai tu, care ai crezut şi ai venit la Mine. Sub ochii înaintaşilor tăi am făcut minuni ca să-i încredinţez de toată nădejdea ce trebuia s-o aibă şi ei, şi voi. Iată, am venit a treia oară. Acum sunt în Duh, şi M-am pogorât în mai multe locuri, să vă îndemn la viaţă şi trăire curată şi sfântă, că e gata să se sfârşească totul şi vă prinde moartea aşa cum sunteţi, pe calea cea largă, cu toate răutăţile: necredinţa, vrajba, ura, mânia, mândria, desfrâul, curvia cea mai rea ca la păgâni. »[1] ( citat din mesajul Verginicăi din 13 iunie 1957)

     Deşi se străduiesc să convingă că venirile lui “Hristos” la Pucioasa sunt într-o armonie deplină cu Sfânta Scriptură, o anomalie nu poate fi escamotată. Este vorba de afirmaţia că “Hristos” vine la Pucioasa “în Duh”, ceea ce automat dă pe faţă faptul că este vorba de un alt “Hristos”, diferit de cel biblic. Hristosul întrupat în istorie a înviat în trup şi apoi S-a înălţat la cer cu trupul; şi iarăşi va să vină, după mărturisirea Scripturii şi după Crezul bisericesc, tot aşa cum S-a înălţat la cer: nu în duh, ci în trup înviat şi transfigurat. O nouă despărţire de trupul Său, pentru a Se prezenta apoi “în Duh” pucioşilor, ca Hristos destrupat, este imposibil de imaginat, ea fiind echivalentă cu o a doua moarte. Imediat după Înviere, ucenicii s-au învrednicit să-L vadă pe Iisus, dar la început şi ei credeau că văd un duh. Dar Domnul i-a încredinţat pe ei, şi pe Toma, că poartă în trup rănile care Îl mărturisesc că El este, şi nu o închipuire sau o vedenie sau un duh înşelător. Iată însă că, după 2000 de ani, “pucioşii” îşi închipuie şi cred şi ei că văd un duh care le vorbeşte în numele lui Iisus Hristos, în vorbe meşteşugite.
     Absurdul acestei pretenţii, că Hristos ar fi venit a treia oară la “pucioşi”, este demontat chiar de Sfânta Scriptură, care spune limpede că, după Înviere şi Înălţare, Hristos trebuie să vină a doua oară, nu a treia:

Tot aşa şi Hristos, după ce a fost adus o dată jertfă, ca să ridice păcatele multora, a doua oară fără de păcat Se va arăta celor ce cu stăruinţă Îl aşteaptă spre mântuire.[2]

     Atunci, cine vine cu norii acum la Pucioasa, a treia oară (de fapt, de nenumărate ori), numai “în Duh”? Liderii sectei oferă mai multe răspunsuri acestei întrebări existenţiale; din nefericire pentru ei, ele sunt vădit contradictorii, ceea ce se vădeşte a fi o pură înşelătorie.

     1. Un prim răspuns este că „la Pucioasa este coborât cuvântul Domnului”, adică doar informaţia în sine, învăţătura abstractă venită din cer de la “Dumnezeul” Pucioasei:

C « Cobor cuvântul Meu, îl cobor cu norii, şi de deasupra grădinii cuvântului Meu grăiesc cu voi, fii ai grădinii Mele. »[3] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 1 mai 1995)

     Aici este limpede că nu Persoana coboară, ci cuvântul Ei coboară, iar Ea(Persoana) este doar Autorul acţiunii de coborâre, iar cuvântul este lucrarea Ei. La rândul lor, liderii sectei se fac „trâmbiţe”, adică un fel de „purtători de cuvânt” ai „Dumnezeului” lor. În această calitate, „trâmbiţele” se manifestă (sau „lucrează”) în două, ba chiar în trei feluri:
     - fie că reproduc mot-à-mot ceea ce li se transmite din eter, pe căi esoterice, iar „trâmbiţele” sunt în stare de catalepsie, aşa cum „lucrau” mama Verginica şi lelica Maria atunci când „vorbeau prin somn de la Domnul” ; pentru acest motiv, adepţii le considerau adesea „proorociţe”:
     - fie că reproduc mot-à-mot ceea ce pretind că aud în urechi „ca o suflare de vânt”, aşa cum „lucrează” astăzi, în mod curent, leliţa Mihaela;
     - fie că  leliţa Mihaela concepe cu mintea ei texte moralizatoare, despre care pretinde că sunt  „insuflate de la Domnul” şi pe care le inserează apoi sub formă de „comentarii” în caietele-jurnale de zi ale adepţilor;
     - fie rostesc discursuri sub formă de monologuri plictisitoare (care pe unii adepţi îi adoarme - la propriu) pe care de asemenea le anunţă ca fiind „insuflate de la Domnul”. În acest mod „lucrează” tot leliţa Mihaela, după cum aflăm din propriile mărturisiri, ticluite ca venind tot „din partea Domnului”, care devoalează cum „lucrează El prin ei” (adică, prin liderii „pucioşi”, atunci când se dau ei mari învăţători peste „popor” şi ţin discursuri adormitoare):

     « Le-am spus prin voi la cea din urmă întâlnire să-și pregătească fiecare o hârtiuță și să-și citească de pe ea cum ar vrea ei să vă purtați cu ei la întâlniri și ce le-ar place să le pre­gătiți ca să le cadă bine, ca să se simtă bine, și ca să facă apoi mult bine înaintea Mea și ei. »[4] (citat din mesajul leliţei Mihaela din 7 mai 2017)

     2. Un al doilea răspuns, care îl contrazice pe primul, este că „la Pucioasa coboară Cuvântul lui Dumnezeu”, adică Însăşi Persoana spiritualizată, Duh îmbrăcat cu haina Cuvântului, căci Cuvântul lui Dumnezeu este numele mai presus de orice nume al Persoanei, aşa cum s-a proorocit în Scripturi, iar majuscula atribuită Cuvântului face distincţia netă între Persoană (pe de o parte) şi lucrarea Ei de cuvânt (pe de altă parte):
    
     « [...] fericiţi sunt cei ce cred în Cuvântul lui Dumnezeu, Care cu norii vine din cer pe pământ, că e vremea venirii Lui, după cum scrie în Scripturi. »[5] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 29 noiembrie 1996)

     3. Un al treilea răspuns, care şi el îl contrazice pe primul, este că „la Pucioasa coboară El Însuşi, Domnul”, în Persoană întrupată ( Cel Înviat, Fiinţă deplină, cu Trup şi Suflet), ca reprezentant legitim al Treimii”:

     « Eu vin cu norii, aşa este scris. Vin şi norii cu Mine, şi rămân şi ei cu Mine peste tine şi în tine. Şi de ce rămân şi norii cu tine? Ca să ai tu, fiule, cu ce te purta întru cele văzute; să te porţi ca Mine, pe nori şi cu norii. Dacă Eu vin, vin cu tot ce am, vin ca să te iau cu Mine, vin ca să Mă iei cu tine şi să stăm în faţa Tatălui cu această împărăţie de cer nou şi de pământ nou, aşa precum a fost la început. »[6] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 20 iulie 1995)

     Exprimarea „vin cu tot ce am” sugerează că „Domnul” Pucioasei vine şi cu trupul, nu numai „în duh”, sau „în cuvânt” (aşa cum de altfel, spune şi proorocia biblică - vezi Faptele Apostolilor, 1:11). Dar acest lucru este contrazis flagrant de mesajul din 13 iunie 1957 care pretindea limpede că acum, la Pucioasa,  Domnul vine a treia oară, şi este în Duh”.

     4. Un al patrulea răspuns pucioşesc este că „la Pucioasa vine (coboară) acea entitate complexă numită trupul şi cuvântul Domnului”, care trebuie însă înţelese astfel: coborârea trupului, ca o „împărtăşanie virtuală cu trupul Domnului”, iar coborârea cuvântului, ca o „împărtăşanie virtuală cu duhul Domnului”. Ambele „împărtăşanii” sunt simbolice; ele nu au nicio corespondenţă cu vreun act liturgic asociat, deşi pastişează formule sacramentale cunoscute:

     « Îmi cobor trupul şi cuvântul în grădiniţa Mea cu fii, şi mereu le zic la fii: «Luaţi, mâncaţi, acesta este Trupul Meu şi Sângele Meu. Luaţi şi mâncaţi, acesta este cuvântul Meu, Duhul Adevărului. »[7] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 6 ianuarie 1997)

     5. Un al cincilea răspuns pucioşesc este că la Pucioasa vine doar glasulDomnului”, expresia sonoră a vestirii cuvântului. Vestirea prin glas (ca lucrare activă) este asociată cu auzirea glasului (ca act pasiv), iar vestirea este şi ea nouă, la rândul ei:
    
     « E sărbătoare la români, ţara întoarcerii Mele la oameni, şi din care Mi-am luat un popor ca să-l am curat şi aşezat înaintea glasului cuvântului Meu, care vine cu norii. Vin la tine, Israele mic, luat din români ca să fii poporul Meu. Vin şi Mă fac veste peste pământ, Mă fac cu tine veste şi poveste, poporul Meu. Mă fac veste nouă, şi am cu Mine sfinţi şi slavă de îngeri, şi tainele Mele sunt mari, »[8] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 4 decembrie 1996)

     Or, dacă vestirea este nouă, înseamnă că ea vine să adauge ceva, ca să o desăvârşească pe cea veche. Înseamnă că Noul Testament al Domnului Iisus Hristos şi toată învăţătura Lui a fost incompletă (sau eventual a fost depăşită, odată cu trecerea timpului), încât trebuia neapărat să fie revizuită şi adăugită. Înseamnă că acei 2000 de ani de creştinism au fost şi ei nedesăvârşiţi, ceea ce face ca făgăduinţa Domnului “...iată, Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului.[9]” să fie făcută mincinoasă.
     Pe de altă parte, nici expresia “glasul Domnului” nu este cea mai corectă. Între anii 1955-1980, adepţii sectei auzeau glasul Verginicăi, şi nu “glasul Domnului”. Nici între anii 1982-1994, adepţii încă nu auzeau “glasul Domnului”, ci glasul lelicăi Maria. Culmea este că nici acum, când Mihaela pretinde că este singura care “aude glasul Domnului”, tot ea mărturisea în cercuri restrânse că de fapt parcă aude venind din cer “vocea lui Nicuşor”, ca şi când “Dumnezeul” Pucioasei n-a găsit altceva mai bun de făcut decât să-Şi deghizeze glasul, copiind timbrul vocii lui Nicuşor.
     Sfânta Scriptură anunţă că Hristos ve veni pe norii cerului în slavă mare, şi că orice ochi Îl va vedea:

     Iată, El vine cu norii şi orice ochi Îl va vedea şi-L vor vedea şi cei ce L-au împuns şi se vor jeli, din pricina Lui, toate seminţiile pământului. Aşa. Amin.[10]

     “Pucioşii” spun alte trăznăi: “Hristos vine la ei pe norii cerului care nu se văd, dar pe care ei îi numesc “norii slavei”:

     « Ia şi culege această mană, ia şi mănâncă, poporul Meu, căci Eu sunt Cuvântul, Eu, Fiul Tatălui Savaot. Eu Mă vestesc, şi tu Mă auzi vestindu-Mă venind spre tine, Israele de la capătul timpului. Eu Mă vestesc din nori că vin, iar tu, popor mititel al grădinii Mele, deschide, fiule, ca să intru în grădină şi ca să intru în carte, ca să Mă vestesc lui Israel. Eu sunt pe nori. Eu sunt cu norii cei ce nu se văd. Eu sunt pe nori de stele. Eu sunt pe nori de soare. Eu sunt pe nori, şi norii nu se văd. Eu sunt pe nori de îngeri, pe nori de slavă, pe nori de heruvimi şi serafimi. Eu sunt purtat pe norii slavei Mele întru cele ce nu se văd, întru cele cereşti sunt. »[11] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 1 septembrie 1995)

     Sfânta Scriptură spune că vor fi văzuţi norii de slavă, pe care va fi văzut venind Domnul Hrisos. Dar dacă norii nu se văd, cum se va mai vedea slava lor? Şi dacă nici măcar norii nu se văd, cum de va fi văzut Hrisos pe nori?
     La “pucioşi” însă, norii nu sunt încărcaţi cu sarcini electrice, ca norii obişnuiţi, ci sunt încărcaţi...cu patriotism. Ei se adună doar deasupra României, nu şi peste alte mări şi ţări. Şi Îngerii stau adunaţi ciopor tot deasupra României, unde se agită şi dau din aripi ca să aducă “veacul cel nou, pucioşesc”, şi să sporească bunăstarea şi pacea pe pământul românesc (lucru care însă nu prea se vede, căci în România ultimilor ani a tot crescut nepăsarea, hoţia, dezmăţul, risipa, vânzarea de ţară, în timp ce natalitatea, bunul simţ şi responsabilitatea sunt în cădere liberă):

     « Sunt cu norii deasupra României în serbare cerească. E adunarea cetelor cereşti. Am cu Mine serafimii, heruvimii, scaunele, domniile, stăpâniile, începătoriile, puterile, arhanghelii şi îngerii, iar Mihail, arhanghelul cel peste cetele îngereşti, iarăşi strigă: să stăm bine şi cu frică şi cu luare aminte! Amin. Mihail şi îngerii lui rostesc peste România să stea bine, să stea cu frică şi cu luare-aminte. E freamăt de îngeri şi de arhangheli, şi fâlfâitul aripilor cereşti se agită, şi lucrează puterile cereşti pentru România [...]. »[12] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 8 noiembrie 1995)

     6. Un al şaselea răspuns pucioşesc este că „la Pucioasa vine pur şi simplu Iisus Hristos cel înviat”, după cum este scris în Scripturi:

     « Luaţi aminte, păstorilor de oi, că poporul Meu nu e duşman pe biserică, şi e popor de fii ai bisericii lui Iisus Hristos, Care vine cu norii, după cum este scris. »[13] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 26 octombrie 1996)

     Două lucruri nu se potrivesc însă: Cum de este văzut Iisus Hristos că vine cu norii, dacă „pucioşii” tocmai au spus că „norii nu se văd”? Şi cum de vine Iisus Hrisos numai „în Duh”, dacă El este nedespărţit pe veci de trupul Lui cel înviat?

     Alteori însă, liderii „pucioşi” par a fi cuprinşi de un neaşteptat fior de sinceritate, afirmând limpede că aşa-zisa „venire a Domnului”, pe care ei o declamă şi o  tot vântură pe situl lor de pe Internet[14], nu este decât o alegorie: Nici vorbă despre venirea Persoanei Acelui Hristos, ci, chipurile, doar de mesajele Lui, care vin şi iar vin din cer şi sunt adunate de ei într-o carte, pe care o consideră un fel de „Noul Nou Testament de la Pucioasa”. În acest context, ei vorbesc chiar de o „A Doua Naştere a lui Hristos”, despre care Scripturile însă n-au spus absolut nimic:  

     « Eu sunt. Mă aşez cuvânt în cartea Mea de azi şi Mă însemnez cu sărbătoare peste Israel, căci am popor şi în vremea aceasta, am iesle de naştere a cuvântului Meu. Vin mereu în ea şi Mă nasc în ea cuvânt de viaţă veşnică, [...]»[15] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 29 noiembrie 1996)

     Că “Hristosul” Pucioasei Se naşte Cuvânt în carte, este evident o alegorie frumoasă. Sinceritatea nu durează mult însă, şi suntem intoxicaţi din nou cu minciuna gogonată care spune că “Domnul” in Personam coboară din cer pe pământ, şi abia apoi Se face cuvânt, care abia apoi vine cu norii:

     « Cuvântul se face veste şi poveste pe pământ. Semănătorul seamănă sămânţă, seamănă cuvântul, şi cuvântul se face Dumnezeu pe pământ. Coboară Domnul din cer pe pământ şi Se face cuvânt. Vine pe nori cuvântul, pe nori de slavă vine.  »[16]( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 decembrie 1996)

     A Doua Naştere (de data aceasta în duh, nu în trup) a “Hristosului” Pucioasei este comparată şi corelată cu prima într-un mod bizar: “Hristosul” Pucioasei păstrează din prima naştere trupul, iar din a doua, duhul (cuvântul), şi aşa se declară trup şi cuvânt:

     « Eu sunt Cuvântul lui Dumnezeu, calul alb şi călăreţul lui, Domnul cu poporul cuvântului Său. M-am născut prunc în Betleem şi cuvânt în România. Eu sunt trup şi cuvânt pe pământ, o, ţară Românie. »[17] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 decembrie 1996)

     Biblia dezvăluie o altă succesiune temporală a acestor evenimente eshatologice:

     La început era Cuvântul şi Cuvântul era la Dumnezeu şi Dumnezeu era Cuvântul. [...] Şi Cuvântul S-a făcut trup [...] ” [18]

     Deci, Cuvântul era de la început, adică dinainte de toţi vecii. Într-o disonanţă logică totală, “pucioşii” propun o a doua “naştere” (contemporană) a Cuvântului, într-o ţară cu numele România (ţară ce apare în istorie în anul 1918, căci de atunci are ea acest nume), iar “naşterea Cuvântului” pe care ei o propovăduiesc este un proces continuu, laborios şi greoi, care a început în 1955 (odată cu prima “proorocie” a Verginicăi) şi care continuă şi în zilele noastre. În anul 1996 se înregistrau deja 40 de ani de “naştere” (iar în prezent “naşterea” continuă implacabil, dovedindu-se a fi o “cezariană” tare complicată, căci au trecut deja mai mult de 60 de ani de “naştere”, iar pentru “pucioşi” timpul pare a fi ca elasticul: anii sunt ca zilele şi zilele ca orele):

     « O, de patruzeci de ani Mă nasc cuvânt în tine, fiică iubită. Zilele naşterii sunt cu tine. »[19] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 decembrie 1996)

     Alteori, Hristosul” Pucioasei oscilează între facere şi naştere, între a Se face carte sau a Se naşte Cuvânt:

     « Cheamă-Mă să vin, primeşte-Mă când vin, că iată, vin la tine cuvânt şi Mă scriu cu tine în cer şi pe pământ, că Eu Mă fac carte în tine şi Mă fac veste şi poveste de la o margine la alta a cerurilor cu tine, ţară Românie, ţară de veste şi de poveste peste pământ. Cuvântul Meu se naşte în tine. Mă nasc cuvânt în mijlocul Tău, în ieslea cuvântului Meu, şi Mă port cu fiii cuvântului şi Mă vestesc cu ei, calul alb şi călăreţul lui, pildă a împărăţiei cerurilor în tine, ţară de veste şi de poveste peste pământ. »[20] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 decembrie 1996)

     Uneori se spune că naşterea Cuvântului se face din Persoana lui Hristos, deci Cuvântul şi Persoana sunt entităţi diferite şi distincte, dependente una de alta prin actul naşterii:

     « Cuvântul Meu este veste şi poveste în tine, [...] O, cine te iubeşte pe tine, Mă iubeşte şi pe Mine, Cuvântul Cel ce Se naşte în tine din Mine, căci vin cu norii la tine şi Mă fac cuvânt în ieslea cuvântului Meu din mijlocul tău. Cine în tine nu te iubeşte pe tine, românul din tine care nu te iubeşte, acela nu Mă iubeşte nici pe Mine, Cuvântul Cel născut în tine, şi acela se face irod care urmăreşte viaţa Pruncului Care Se face cuvânt şi mângâiere în tine. »[21] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 decembrie 1996)

     Din aceste construcţii mai rezultă şi faptul că “acest Cuvânt se naşte în poporul pucios”. Să reţinem această sintagmă.

     Deşi nimeni, niciodată, n-a văzut venind la Pucioasa pe Cineva pe norii cerului, adepţii sectei sunt îndemnaţi copios să privească la o imagine care nu există şi să confirme (în minciună) că-L văd pe Fiul Omului cum vine cu norii:

     « Uitaţi-vă să vedeţi cerurile deschise deasupra voastră şi pe Fiul Omului din dreapta lui Dumnezeu venind cu norii spre voi, dar voi încă strigaţi şi vă astupaţi urechile ca să nu auziţi pe Dumnezeu. »[22] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 27 decembrie 1996)

     Faptul că “Hristosul” sectei “Noul Ierusalim” într-adevăr n-a fost văzut vreodată la Pucioasa este mărturisit chiar de El, cînd spune recent că într-adins le-a legat ochii oamenilor ca să nu-L vadă nici pe El, nici pe duhurile despre care pretinde că-L însoţesc într-o slavă pe care n-o vede nimeni (în pofida făgăduinţei Scripturii, care afirmă că “orice ochi Îl va vedea[23] pe adevăratul Hristos”):

     «  Nu le pot spune lor păcatele ca să-i curăț de ele apoi, ci doar îi rog să facă voia Mea și poruncile vieții, și mereu, mereu îi rog ori de câte ori vin la izvor ca să ne întâlnim aici și să le pot grăi aproape, adică față în față, chiar dacă ochii lor sunt ținuți să-Mi vadă ființa și slava ei și oștirile cerești cu care Mă port în călătoria Mea dintre cer și pământ. »[24] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 14 mai 2017)

     O naştere derivată are loc şi cu poporul “pucios”. El este declarat ex cathedra ca “născut din Cuvântul Domnului”. Comparând această sintagmă cu cea anterioară, pe care am propus-o spre reţinere, constatăm că ele se contrazic flagrant, pe fond. Poporul este născut din Cuvânt, sau Cuvântul este născut în popor? Una nu poate exista decât dacă dispare cealaltă.

V « Vin la tine, Ierusalime, cetatea Mea de fii. Vin, poporul Meu, că tu eşti odihna Mea, şi în tine Mă odihnesc de lucrările Mele, fiule nou-născut, născut din cer, de sus născut, din Mine, fiule, din cuvântul Meu, care vine de sus cu norii. »[25] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 1 ianuarie 1997)
    
     Deşi Scriptura anunţă că Hristos va fi văzut în Persoană de “toate seminţiile pământului.[26], Hristosul” Pucioasei este anunţat ca tăinuit în cuvânt, Cel ce “nu va fi văzut de lume”:

     « O, lumea nu Mă vede. Voi însă Mă vedeţi, fiilor, pentru că Eu sunt în voi şi sunt viu în voi, şi voi sunteţi vii precum Eu am făgăduit peste ai Mei. Ies cu voi în mijlocul mulţimilor şi Mă vestesc cuvânt venit cu norii, şi dacă Mă iubeşte cineva, va păzi cuvântul Meu, şi Tatăl Meu îl va iubi, şi vom veni la el şi vom face locaş la el, precum la tine am făcut Ierusalim, fiule viu.»[27] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 1 ianuarie 1997)

     Promisiunea vederii aievea a Hristosului” Pucioasei este amânată pentru viitor, la o dată neprecizată, când în sfârşit El Se va lăsa văzut:

     Eu sunt Cel ce zidesc. Mâinile Mele au pus temelia ta, Ierusalime al slavei Mele, şi tot mâinile Mele îl vor termina până la slăvirea în el a Celui ce vine văzut, că vin cu norii, Ierusalime, şi Mă voi lăsa văzut în venirea Mea la tine şi toate noroadele vor umbla întru strălucirea Mea şi a ta, cetatea Mea de fii, cetate a iubirii Mele, templul Meu cel viu din România.»[28] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 1 ianuarie 1997)

     Despre venirea lui Hristos, Scriptura spune că este necondiţionată, data ei fiind necunoscută de nimeni şi fiiind exclusiv la voia Tatălui ceresc. Despre venirea Hristosului” Pucioasei, predicile pucioşeşti afirmă că sunt condiţionate de credinţa adepţilor sectei în “proorociile” liderilor lor, fiind un fel de răsplată a acestei credinţe oarbe:

     Binecuvântată să fie credinţa ta, Israele român, că la credinţa ta Mă fac cuvânt şi vin cu norii, şi tu Mă faci carte pe pământ, şi hrăneşti noroadele cu pâine din cer, fiule împărţitor.»[29] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 1 ianuarie 1997)

     Uneori, liderii sectei identifică Persoana „Hristosului” lor cu Cuvântul (predicile) rostit de Acesta:

     « Eu sunt Cel ce sunt. Amin. Eu sunt mereu astăzi. Amin. Vin cuvânt pe pământ. Vine cu norii cuvântul Meu. Iată-l, vine cu norii şi se face râu al vieţii în care să se boteze toţi cei ce cred în el, în cuvântul Meu. Cuvântul Eu sunt.

     Alteori, ei diferenţiază net Persoana de cuvântul pe care Ea îl rosteşte, iar Persoana este Cea care naşte cuvântul:

     « N-am venit să judec lumea, ci ca s-o înnoiesc am venit, dar cel ce nu crede în Mine, Cuvântul Care vine cu norii, acela a şi fost judecat. Cel ce nu crede este judecat de necredinţă, căci cuvântul Meu care vine din Mine cu norii, este adevărat cuvântul care se naşte din Mine. »[30] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 6 ianuarie 1997)

     Fantezia prinde aripi şi începe să zboare. Liderii “pucioşi” îşi imaginează şi speră (de mai bine de douăzeci de ani) că aberaţiile lor vor avea un asemenea succes, încât cohorte de entuziaşti se vor aduna la Pucioasa şi vor crede în evangheliile pucioşeşti şi se vor boteza din nou în ritualul secret pucioşesc:

     « Şi se vor boteza în tine mulţimi multe şi vor crede în cuvântul Meu care vine cu norii la tine ca să se facă râu de Iordan, apă de botez şi Duh Sfânt peste mulţimi. Iată Eu şi pruncii Mei; calul alb şi călăreţul lui, Păstor tainic, cu nume tainic. »[31] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 6 ianuarie 1997)
    
     Adeziunea la secta „Noul Ierusalim” devine rapid ultimativă: „Cine nu crede în cuvântul de la Pucioasa, înseamnă că nu crede în Dumnezeu, chiar dacă se declară credincios cu sinceritate”:

     « Ia duh de credinţă, tată, căci cel ce nu crede în cuvântul Meu care vine cu norii la tine, acela nu crede în Dumnezeu, şi de aceea nu crede în cuvântul acesta. Să nu-Mi ceri semne ca să crezi, că nu-ţi voi da nici un semn decât cuvântul acesta. Cel ce nu crede în Cel ce Se face cuvânt din cer peste pământ, acela nu crede în Dumnezeu. »[32] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 6 ianuarie 1997)
    
     Aici ne vedem puşi în faţa altei dileme: să acceptăm sau nu că întruparea Cuvântului de la Pucioasa este contemporană cu noi? sau, altfel spus, Cuvântul se face acum şi aici, la Pucioasa, sub ochii noştri? Asta, deoarece Scriptura spune despre Cuvântul-Dumnezeu că a fost din veci născut din Tatăl, încă de la început:
    
     La început era Cuvântul şi Cuvântul era la Dumnezeu şi Dumnezeu era Cuvântul.     [...] Şi Cuvântul S-a făcut trup şi S-a sălăşluit între noi şi am văzut slava Lui, slavă ca a Unuia-Născut din Tatăl, plin de har şi de adevăr.[33]

     Alteori, ni se spune deschis că nu este vorba despre nicio întrupare şi nicio venire fizică, în persoană: este doar un glas care se aude, şi atât:

     « [...] aşa le spun fiilor din grădina cuvântului Meu care aud glasul Meu care vine cu norii până deasupra grădiniţei cuvântului Meu. »[34] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 6 ianuarie 1997)

     Mult trâmbiţata “venire în carte a “Domnului” de la Pucioasa” nu are nici măcar unicitatea maiestuoasă cerută de apartenenţa la Dumnezeire. Înclinaţia spre spiritism a “pucioşilor” face ca mai multe personaje trecute de la viaţă la moarte să-şi adauge proprile lor “cărţi” la cartea “Domnului” Pucioasei, cu drepturi depline. Nu numai Verginica (cea considerată “sfântă” de către “pucioşi”), dar şi diverşi oameni de rînd (sau chiar împotrivitori ai sectei de la Pucioasa, cum a fost, spre exemplu, episcopul Vasile Târgovişteanul) să aibă propria lor “carte” în care să se exprime în raport cu idealurile sectei. Şi aceste cărţi, iată, şi ele vin cu norii şi se alipesc la marea carte a pucioşilor intitulată “Cuvântul lui Dumnezeu”. Etalonul acestui conglomerat  de idei nu poate fi decât... desigur, Virginia Tudorache:  

     « Eu, Domnul Iisus Hristos, intru în cartea lui Verginica. Mă fac cuvânt şi vin cu norii, şi cu Verginica vin. Intru cu tine, Verginico, intru în cartea ta, că tu vii pe cărarea ta în grădină, şi ai cărare şi ai carte şi te faci carte pe pământ aşa cum şi Eu Mă fac cuvânt şi carte a cuvântului Meu. »[35] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 7 ianuarie 1997)

     Dacă se spune că Verginica are propria sa carte, atunci de ce scrierile ei sunt adunate tot în cartea „Cuvântul lui Dumnezeu”? Oare nu era mai corect ca toate cuvintele care au venit şi vor mai veni de la Verginica, din ceruri, să fie adunate în cartea ei, care să se numească, evident, „Cuvântul lui Verginica”? Oricum, la slujbele pucioşeşti, atunci când se fac „citiri liturgice” din cartea intitulată „Cuvântul lui Dumnezeu”, este clamată strigarea „Din sfânta evanghelie după Sfânta Virginia, citire!

………………
Anca Ionescu-Târgovişte
8 mai 2017
…………………



[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Evrei: 9,28
[3] www.noul-ierusalim.ro
[4] Ibid.
[5] Ibid.
[6] Ibid.
[7] Ibid.
[8] Ibid.
[9] Matei, 28:20
[10] Apoc. 1:7
[11] www.noul-ierusalim.ro
[12] Ibid.
[13] Ibid.
[14] La adresa www.noul-ierusalim.ro
[15] www.noul-ierusalim.ro
[16] Ibid.
[17] Ibid.
[18] Ioan 1: 1, 14
[19] www.noul-ierusalim.ro
[20] Ibid.
[21] Ibid.
[22] Ibid.
[23] Apoc. 1:7
[24] www.noul-ierusalim.ro
[25] Ibid.
[26] Apoc. 1:7
[27] www.noul-ierusalim.ro
[28] Ibid.
[29] Ibid.
[30] Ibid.
[31] Ibid.
[32] Ibid.
[33] Ioan 1: 1, 14
[34] www.noul-ierusalim.ro
[35] Ibid.

Comentarii

Postări populare