509. Liderii “pucioşi” propovăduiesc pe faţă fuga de bani şi sărăcia de bunăvoie, dar vânează pe ascuns naivii care ar putea să le devină sponsori

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.


509.  Liderii “pucioşi” propovăduiesc pe faţă fuga de bani şi sărăcia de bunăvoie, dar vânează pe ascuns naivii care ar putea să le devină sponsori

Se ştie că în lumea pământească, relaţiile interumane sunt condiţionate de schimburile de valori, care, în forma decentă a lor (troc, comerţ, donaţii) permit satisfacerea necesităţilor elementare de trai ale oamenilor, în diversitatea lor. Forma indecentă a lor (specula, camăta, furtul, înşelăciunea, îmbogăţirea fără muncă) este însă condamnabilă, ea fiind un izvor şi pentru alte păcate. Îmbogăţirea devine un pericol pentru om, pe care îl paşte dezumanizarea şi pierderea mântuirii. De aceea religia creştină recomandă limitarea la valori decente a acumulărilor materiale şi financiare care nasc bogăţie şi apoi îl fac pe om nepăsător faţă de nevoile semenilor săi şi chiar faţă de propria sa mântuire.
Secta “Noul Ierusalim” a avut şi înainte de 1989 recomandări extremiste pentru adepţii ei, prin care le cerea să evite economisirea banilor pentru interese personale (desigur, pentru a fi disponibili pentru interesele obştii, reprezentată de liderii ei: “proorociţa”, “păstorii”, “străjerii”, etc.). Întrucât pe vremea aceea singura formă de economisire oficială a economiilor personale era CEC-ul, acesta a fost viguros diabolizat în mesajele pucioşeşti. CEC-ul devenise pentru “pucioşi”... nimeni altul decât însuşi “duhul rău”:

«  …O, ce de bani la CEC! Ce e acela CEC? Un loc drăcesc. Fii secret. Ce de bani la CEC!!! Da, şi Eu la CEC te voi trimite după moartea ta; ia-ţi banii ca să ţi se deschidă poarta cea mare. Cui să spun Eu “iubitul Meu”, când tot avutul tău e la CEC, e la duhul rău?... »[1]  ( citat din mesajul mămicăi Verginica din 7 ianuarie 1978)

Mesajul pucioşesc de mai sus a fost îndată urmat de îndemnuri mai interesa(n)te şi mai practice. Creştinii ar facă bine dacă şi-ar transfera repede banii de la CEC la CER, deoarece peste CEC-uri va veni prăpădul (vor da faliment), iar depunătorii la CEC îşi vor pierde toţi banii:

«  Faceţi milostenie la cer. Mutaţi-vă banii de la CEC, că vine prăpădul peste CEC-uri, peste această lucrare rea. »[2]  ( citat din mesajul mămicăi Verginica din 6 iunie 1978)

Fiind vorba aici de “milostenie la cer”, se subînţelege că transferul banilor se va face inclusiv cu schimbarea proprietarului banilor.
Până la urmă, CEC-ul n-a dat faliment, dar avertismentul a rămas perfect valabil până astăzi. Când au înfiinţat “Fundaţia Sfânta Virginia” şi au fost nevoiţi să-şi deschidă un cont bancar, liderii sectei “Noul Ierusalim” n-au ales CEC-ul, ci au ales o altă bancă: BCR Târgovişte. Adică, în loc să-şi ţină banii în siguranţă, la cer, liderii “pucioşi” au preferat tot o bancă pământescă, pasibilă şi ea oricând de faliment.

Înfiinţarea contului la BCR s-a dovedit însă a fi o mişcare inspirată. Când “Dumnezeul de la Noul Ierusalim-Pucioasa” a ajuns la în criză de lichidităţi, liderii “pucioşi” au putut să-l folosească pentru a cere sponsorizări “în numele Domnului” de la cei cu dare de mână şi cu inima largă.  O dovedeşte lansarea pe piaţă a unor “fluturaşi” color, traşi la xerox, în care ei strigă tare după ajutor şi îşi popularizează contul bancar tuturor celor largi la inimă. Vom reproduce aici spre exemplificare un asemenea “fluturaş”:




Dumnezeu poate fi ajutat cu donaţii în bani? Se pare că da. Apare aici o inconsecvenţă jenantă cu alte reguli pucioşeşti, care prevăd în mod expres că nici un ban nemuncit de “pucioşi”, sub nici o formă, nu trebuie să ajungă la dispoziţia sectei. De aceea s-a inventat aici condiţia (de un ridicol grotesc) ca donatorii să primească obligatoriu, o “compensaţie pentru donaţie”, cruci şi icoane pictate în Atelierele Fundaţiei. Ce donaţie mai este aceea care “se compensează” cu ceva, cu un obiect pe care nu l-ai cerut, nu l-ai dorit, şi poate că nici nu-ţi trebuie? Donaţia este atunci când dai, nu când primeşti.
Liderii “pucioşi” nu scapă însă nicio ocazie ca să-i critice pe creştinii din Biserica Ortodoxă majoritară care “aduc daruri şi bani pe la biserici” (fără a cere nimic în schimb, căci ei înţeleg că banii lor vor fi folosiţi de Biserică pentru întreţinerea curentă, pentru reparaţii, pentru acte filantropice sau pentru ridicarea de noi lăcaşuri de cult):

« O, ne uităm pe pământ ce puhoi de lume peste lume merge și se roagă la locuri sfinte și așteaptă de la Dumnezeu ajutor, și duc bani și daruri pe la biserici și pe la slujitorii de altare, căutând spre Dumnezeu, zic ei, [...] »[3]  ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 8 ianuarie 2016)

Deşi liderii “pucioşi” cer bani de la oameni sub forme vicleneşti de “sponsorizări (re)compensate” ei îi acuză numai pe preoţi că, dacă cer bani de la oameni fără să le dea nimic în schimb, sunt în mod obligatoriu “iubitori de bani”, o racilă de care trebuie să se dezbare cât mai rapid:

« Voi, slujitori la altare, fugiți de iubirea de bani și de măriri! Nu vă încântați cu banul și cu funcții în biserică. Eu sunt pilda voastră, și după Mine să vă luați, ca să simțiți că sunteți slujitorii lui Dumnezeu. »[4] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 20 ianuarie 2016)

Cea mai mare mistificare apare însă atunci când liderii “pucioşi” pretind că “la Pucioasa nu se vine cu daruri”, aşa cum se vine la biserici şi la mânăstirile din Biserica majoritară:
« O, nu ca în orice loc de pe pământ trebuie să fie și să vină aici cei ce vin și se înfățișează Domnului, o, nu. Iată, nu toți cei ce vin, nu toți știu, mai ales cei ce nu au mai fost și vin de prima dată și nu știu ei că aici nu se vine cu daruri, fiindcă aici este orânduială pusă de Mine și trebuie ținută această orânduială. Eu sunt Cel ce Mă dau în dar, și nu trebuie să-Mi dea daruri cel căruia Mă dau în dar cu tot cuvântul Meu de învățătură și de mântuire. E învățat omul care umblă după Domnul, e învățat să ducă daruri la biserici, la mănăstiri, dar aici nu se poate așa, căci se lucrează numai dinăuntru, nu și din afară pentru orânduiala cea peste toate aici. Eu, Domnul, i-am povățuit pe cei ce sunt de strajă aici și le-am spus lor mereu să-și păstreze mâinile curate de toate, de toate câte nu sunt cu știrea Mea peste cele de aici. »[5] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 21 septembrie 2016)
O dovadă că, totuşi, şi la Pucioasa se vine cu daruri (sau, cel puţin, aşa cer şi aşa speră liderii sectei) este chiar lansarea acelor “fluturaşi” prin care se solicită sume de bani de la donatori. Iată un alt exemplu, în care justificarea şi acoperirea cererii este dată de intenţia de “a pune pe picioare” o tipografie în care să se tipărească materialele de propagandă ale sectei:




Desigur că, pentru propagandă, liderii sectei vor afirma exact contrarul: “La Pucioasa nu se vine cu daruri!” Aceasta este doctrina oficială, “aşezarea” care se face publică. (Asta pentru că ei ştiu că “fluturaşii” au un circuit controlat, se dau pe sub mână, de la om la om, doar acolo unde se întrevede o ocazie clară ca o persoană binevoitoare să fie bună de speculat):
« Voi, cei ce veniți, o, învățați cum să veniți! Nu aduceți daruri! Cei de aici trebuie să rămână cu mâinile curate, iar Eu, Domnul, am făcut așezare pentru toate câte sunt aici. »[6] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 21 septembrie 2016)
Duplicitatea aceasta nu miroase a minciună? Şmecheria pucioşească “aduceţi daruri/nu aduceţi daruri”, nu miroase a înşelătorie? Dar liderii “pucioşi” se leapădă şi se scutură cu vehemenţă de orice hoţie şi de orice interes pentru bani:
« O, nu câștigați nimic prin minciună, prin înșelătorie, prin defăimare și trădare de frați, căci unde nu este iubire și unire acolo biruiește dezbinarea și trădarea și hoția și banul în toate acestea, iar omul este trântit la pământ pe bani și pentru bani. »[7] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 27 septembrie 2016)

Între timp, deşi nu vor daruri şi nu vor bani, ca să rămână “cu mâinile curate”, curţile “pucioşeşti” se tot extind, în garajele “pucioşeşti” maşinile se înnoiesc, iar hambarele se dărâmă ca să facă loc altora, mai mari şi mai încăpătoare. “Daruri cereşti”, desigur, căci la Pucioasa nu se vine cu bani şi cu daruri omeneşti.
Poate cuvântul “daruri” era prea direct? Prea desuet? Pomanagii sulfuroşi au găsit soluţia. Ei au înlocuit formularea “daruri” cu formule magice noi, sforăitoare − precum “filantropia creştină” (care s-ar traduce corect prin iubirea de aproapele, nicidecum iubirea de artă, fie ea şi creştină), “cerinţele de autogestiune ale mânăstirii”, (mânăstire care, la drept vorbind, nici măcar nu există!), “sponsorizare compensată” (citeşte “pomană ascunsă”) sau “mecenat”. Şmecheria sectanţilor-şefi este  menită să ascundă prin preţiozităţi de limbaj şi neologisme intenţia lor de a fi susţinuţi financiar din munca altora, promovând “lucrări de artă creştin-ortodoxă” supraevaluate ca preţ, printre care nu lipsesc nici celebrele lor cruci strâmbe: 

…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
17 decembrie 2016
…………………



[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Ibid.
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ibid.
[6] Ibid.
[7] Ibid.
 

Comentarii

Postări populare