506. “Pucioşii” tratează cu ambiguitate problema hotarelor României
Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.
Este cunoscută propensiunea
“pucioşilor” spre un protocronism deşănţat, mascat ca un fel de naţionalism
novator şi constructiv. În viziunea lor, România este o ţară aleasă de Dumnezeu
din veşnicie (de pe vremea dacilor şi a romanilor, ba chiar mai înainte, pe
când ea nu era nici măcar “în faşă”), pentru ca să aibă Fiul lui Dumnezeu loc
ales unde să revină pe pământ, la plinirea vremii, pentru judecata finală.
Chiar dacă în Biblie judecata universală este localizată undeva prin “valea lui Iosafat”[1],
pentru “pucioşi” acesta n-ar fi un impediment insurmontabil. La urma urmei, ar
putea găsi câteva echivalenţe ad-hoc, însuşite ca derogări acceptabile, cum ar fi “valea lui Bizdizel”[2]
sau, de ce nu? chiar “Glodeni-Vale”.
Apoi, poporul român este un popor ales, mai
ales decât poporul lui Israel, deoarece în sânul lui s-a delimitat un alt
popor numit “noul Israel”, care nu e
altul decât poporul “pucios”. În
fine, despre limba română se spune că
este la rândul ei o limbă excepţională, aleasă de “Dumnezeul pucioşilor” ca să o vorbească El acum, la sfârşit de timp, pentru că limba aramaică se pare că
nu-I mai place. În semn de preţuire
(nu bănuim aici niciun demers linguşitor, ci o recunoaştere autentică a
superiorităţii acestei limbi faţă de toate celelalte), toate duhurile
pucioşeşti vorbesc şi ele în ceruri numai limba română, şi există o proorocie
pucioşească prin care se anunţă că limba română va deveni în scurt timp unica
limbă de circulaţie internaţională, pentru toate naţiile de pe globul
pământesc.
Despre România se afirmă aşadar că este un fel de
proprietate privată, specială, a “Dumnezeului
pucioşilor”:
« O,
pace ție, țara
Mea română! Ești țara Domnului. Eu Însumi te numesc a Mea. »[3] ( citat din
mesajul leliţei Mihaela din 4 decembrie 2016)
Totodată,
duhurile pucioşeşti se întrec să aducă osanale ţării alese, pământului ei şi
neamului român de pe el, sub forma unor binecuvântări care, pentru a avea
mai multă greutate, sunt declarate că vin direct de la “Maica Domnului”:
« —
[...] O, Tu ești toată binecuvântarea pe care eu o pun astăzi proaspătă pe
fruntea celei alese de Tine, țara și pământul român, Fiul
meu Iisus Hristos. [...] Binecuvintez
cu Tine Însuți pământul român și neamul de pe el, [...] și ținem departe orice gând rău care s-ar naște asupra pământului și neamului român, și aștept,
aștept iubirea care se va îndrepta în zilele
ce vin spre acest tărâm, [...] Eu, Fiule Hristos, veghez cu drag și cu dor, și doresc înțelepciunea Ta s-o aibă neamul român, [...] »[4] ( citat din
mesajul leliţei Mihaela din 4 decembrie 2016)
Vedem aici o
primă distincţie în mesajul pucioşesc, în care “ţara românească” nu este totuna cu “pământul
românesc”. Asta ne-ar putea duce cu gândul că ţara reprezintă statul unitar România locuită în principal de români (neamul de pe pământul român), în
hotarele ei politice actuale, iar pământul
românesc ar putea fi asimilat cu orice spaţiu care a fost locuit cândva, în
mod statornic, de români. În acest caz, ar trebui să acceptăm ca plauzibilă
ipoteza că “pământul românesc” este
mult mai mare, mai întins, decât ţara, suprafaţa actuală a României, îndată ce nu numai
în trecut, dar chiar şi astăzi trăiesc mulţi români risipiţi prin hotarele unor
ţări vecine şi prietene. Şi totuşi, unele aserţiuni din predicile pucioşeşti creează
ambiguitate, vorbind despre suprafaţa actuală a României, ca despre o “vatră a
neamului român”, iar pământul ales ca spaţiu de revenire a lui Hristos în lume
(cerul cel nou şi pământul cel nou
din cartea Apocalipsei) este chiar “acest tărâm” sau “acest
pământ român”, din hotarele actuale ale României, şi nu o suprafaţă
extinsă, care cuprinde şi alte pământuri (spaţii) locuite de românii din ţările
învecinate. Pe acest pământ-vatră al
actualului stat România ar urma să fie chemate toate neamurile la Judecata
Universală:
« Grăiesc
vouă de pe vatra neamului român. [...] Acest pământ român este
taina Mea cea de la sfârșit de
timp, în care pregătesc biruința cea
mare, cer nou și
pământ nou pentru cei
mântuiți prin credință, și chem la masa
Mea popoarele toate,
să vină toate [...] că vine Domnul și le face noi pe toate, precum este scris. »[5] ( citat din
mesajul leliţei Mihaela din 4 decembrie 2016)
De aici rezultă limpede că nu se mai pune
problema politică a unei întregiri prealabile a teritoriului României, aşa cum
visează unii politicieni care tot vorbesc despre “marea Unire”. Dimpotrivă,
hotarele actuale sunt recunoscute ca atare şi chiar întărite aşa cum sunt, chiar dacă unioniştii vor avea o mare dezamăgire:
« O, întărim hotarele și harul cel întreit
aici, pe pământul român în tot văzduhul
acestui tărâm, și îndemnăm la dragoste, la pace popoarele,
căci planurile Mele nu sunt ca ale oamenilor, [...] »[6] (
citat din mesajul leliţei Mihaela din 4
decembrie 2016)
Ambiguitatea se
exacerbează atunci când “pucioşii” par a-şi aduce aminte brusc şi de “românii
de peste Prut”, aproximând destul de grosier că neamul românesc este de fapt
împărţit în două “jumătăţi” care creează în aparenţă două neamuri cu identităţi
diferite (“români neaoşi” şi “români moldoveni”) între sunt niscaiva
“hârâieli”, iar pacea dintre ei este destul de şubredă:
« O,
neam român, pace ție! Așa vreau să fii. O, ești jumătate într-un fel și în alt fel cealaltă jumătate, iar cuvântul Meu de peste tine îl voiesc
făcătorul tău să fie și să te aducă la
Mine și la pace, căci dacă de două feluri dau să
fie fiii neamului român nu poate pacea peste acest neam. »[7] ( citat din
mesajul leliţei Mihaela din 4 decembrie 2016)
Din acest moment,
atitudinea faţă de hotarele ţării se schimbă brusc. După ce prin declaraţii
superficiale “întăriseră hotarele”
actualului stat România, liderii “pucioşi” îşi aduc aminte că hotarele care
trebuie recunoscute şi întărite sunt de fapt altele, cele însemnate de istorie
cu multe sute de ani înainte, hotare în care ar putea încăpea şi românii, şi
moldovenii, şi bucovinenii, şi alte triburi de români:
« [...] și am pe
mama Mea Fecioara, o am așezată în văzduhul
pământului român și-Mi ocrotește ea din toate părțile acest pământ și
neam pentru taina cuvântului Meu adăpostit de
Mine pe această vatră sfântă, pe care Mi-am așezat făgăduințele cele pentru
sfârșit și pentru început de timp, și pe care am pecetluit-o acum două mii de ani cu pecetea Viului
Dumnezeu și i-am însemnat hotarele ca s-o am de casă și de masă
acum când vin Învățător și Mă împart de aici peste pământ [...]. »[8] ( citat din
mesajul leliţei Mihaela din 4 decembrie 2016)
Odată corecţia
fiind făcută, liderii sectei merg mai departe, întărind declarativ noile
hotare, cele întregitoare, şi ameninţându-i chiar pe cei care au îndrăznit de-a
lungul istoriei şi facă rapturi teritoriale din ţinuturile locuite de români:
« Împuternicesc
sfinți la hotarele știute de Mine și
vai celor ce au mușcat
din trupul acestei minuni, țara
Mea cea de azi. »[9] ( citat din
mesajul leliţei Mihaela din 4 decembrie 2016)
Şi aşa, trecând
prin meandrele acestui glissando, au
ajuns la concluzia că nu numai “pământul
român”, dar şi “ţara de azi” a “Dumnezeului Pucioasei” se întinde mult
şi bine dincolo de hotarele actuale ale României.
De ce n-or fi
ajuns la această concluzie de la bun început? După ce i-au dezamăgit, acum le-au
dat iar apă la moară acelora care
visează la unirea dintre cele două state locuite de români, România şi
Republica Moldova.
…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
5 decembrie 2016
…………………
[1] Ioil, 4:2,12
[2] Bizdizelul
este un pârâu care desparte oraşul Pucioasa de satul Glodeni-Vale, sat în care
îşi are cartierul general secta “Noul Ierusalim”
[4] Ibid.
[5] Ibid.
[6] Ibid.
[7] Ibid.
[8] Ibid.
[9] Ibid.
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Coment.