502. Comentariu la predica liderilor sectei “Noul Ierusalim de la Pucioasa”, datată 9 august 2016

Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.



Moartea soţiei fostului rege Mihai I i-a luat pe nepregătite pe liderii “pucioşi”. Asta e de mirare, pe de o parte pentru că ei se dau mereu drept “maeştri ai proorociilor” (pretinzând că acel duh teologic, “Domnul” lor Căruia ei îi slujesc,  le spune la ureche toate câte se petrec sau care se vor petrece), deci ar fi trebuit să ştie dinainte ce se va întâmpla în sânul familiei ex-regale; pe de altă parte, Ana de Bourbon-Parma era aşa de bătrână şi suferindă de mai mulţi ani, încât moartea ei n-ar fi trebuit să surprindă pe nimeni.
I-a surprins însă pe liderii sectei “Noul Ierusalim”; şi încă într-o măsură aşa de mare, că “le-a luat piuitul”. Vorbind ca din dreptul “Dumnezeului” lor, liderii “pucioşi” Îi atribuie Acestuia o aşa uluire, încât “I-a luat graiul” şi nu poate să se pronunţe asupra evenimentului (asta deocamdată... dar când Îşi va reveni El din uimire, probabil că va spune multe şi  mărunte, într-o predică viitoare):
« În aceste zile se suie la cer jale de pe pământul român. Doare la Dumnezeu cele petrecute în familia regală, în mijlocul căreia Eu,Domnul, am purtat prin vremea cea rea din loc în loc pe pământ pribeag ungerea Mea pe creștetul unsului Meu Mihail, iar el este acum iarăși pus deoparte, ca și atunci când a fost gonit din țară de fiara cea roșie, și nedreptate se suie la cer, și durere nasc cele atât de acoperite și lucrate acoperit. Nu pot grăi, de vreme ce s-a pus la cale oprire pentru grăire, și Mă doare aceasta, și este suferință în mulți fii ai neamului român pentru această tăinuire, pentru care s-a făcut amestecare mare, și doare aceasta la Dumnezeu, o, și nimic fără Dumnezeu nu trebuia să se petreacă peste această binecuvântare pentru neamul român prin coroana română, semnul binecuvântării celei binecuvântate, dar oamenii fără temere de Dumnezeu se bagă peste tot și opresc pe Domnul să poată prin lumină. Iar tu, poporul Meu, fă-ți datoria cea de la Mine pusă peste tine și ridică rugăciune la Mine pentru această durere și pentru cele ce vin să se încerce cu binecuvântarea Mea. Iată, n-am cum să grăiesc, dar voi lucra tainic și voi lucra din cer și vom mângâia acolo unde este durere mare, și toate se vor ivi la lumină, căci Domnul este lumină, o, fiilor. Amin, amin, amin. »[1] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 august 2016)
Din acest text bine criptografiat reies mai multe lucruri interesante. În primul rând, “jalea care se suie la cer de pe pământul român” n-ar fi atât despărţirea de rămăşiţele pământeşti ale celei pe care unii o numesc “regină”, cât lipsa fizică a lui Mihai I de la funeraliile soţiei sale (prelungite intenţionat, într-un circ al procesiunilor macabre, lăbărţate pe meleagurile Munteniei). În realitate, Ana de Bourbon-Parma nici n-a fost regină vreodată, deşi s-a căsătorit (în 1948) cu fostul rege Mihai I (abdicat de pe tron în 1947) şi i-a făcut cinci fiice; titlul este forţat onorific, iar teatralizarea sfârşitului ei pământesc este de un cabotinism desăvârşit. Iar ca s-o numească unii “regină a României” sau “regină a românilor” este un demers şi mai departe de adevăr, îndată ce săraca femeie şi-a văzut toată viaţa doar de treburile ei, în străinătate, şi nici măcar nu s-a străduit să înveţe (de formă) limba română!
Aşadar lipsa lui Mihai I de la funeraliile Anei este percepută de liderii “pucioşi” ca o mare “jale care se suie la cer”. Ei descriu absenţa lui ca un act deliberat al unor conspiratori de “a-l pune deoparte” pe fostul rege, act similar cu alungarea lui din România, la 25 decembrie 1990, pe care o dictase atunci regimul criptocomunist al lui Ion Iliescu. Unii cârtitori ar putea înţelege că această “punere deoparte” şi “această tăinuire” înseamnă că şi Mihai I este mort de mult şi zace pe undeva prin Elveţia, ascuns bine într-un congelator privat, aşteptându-se fie ca necropola de la Curtea de Argeş să fie gata ca să-l primească, fie ca guvernul să definitiveze o pensie de urmaş frumuşică pentru urmaşii ex-regelui la masa întinsă a “casei regale”. Dar, dacă ar fi aşa, de ce nu ies cu curaj “proorocii” de la Pucioasa, să dea ei lucrurile pe faţă? Ei mărturisesc că “nu pot grăi”, chipurile pentru că s-ar fi pus interdicţie generală de a se da pe faţă “tăinuirea”legată de fostul rege. Dar acest “nu pot” nu-L discreditează oare pe “Atotputernicul” de la Pucioasa? Căci la El toate ar trebui să fie cu putinţă, dacă este cu adevărat Dumnezeu, nicidecum să se lase cârmuit, manipulat şi interzis de nişte muritori obraznici.
Acest text mai dezvăluie că indivizii care au pus mâna cu hapca pe “coroana română”, şi s-au ales unii pe alţii ca membri ai “casei regale”, lucrează “tainic”, adică pe la spate, fără asistenţa divină care s-ar fi cuvenit să-i guverneze (desigur, aici se face trimitere la “Dumnezeul” Pucioasei, nu la Dumnezeul ortodocşilor sau la Dumnezeul catolicilor, pe care Îi reclamă alternativ rudele defunctei, în aceste zile, ca să onoreze slujbele religioase ce sunt planificate a puncta haltele călătoriei funebre). Liderii “pucioşi” remarcă, plini de indignare şi de uimire, că “nimic fără Dumnezeu nu trebuia să se petreacă”. Păi, dacă s-au petrecut şi lucruri fără prezenţa “Dumnezului” Pucioasei, cine e de vină? Oamenii din “casa regală”, care nu L-au solicitat oficial pe “Dumnezeul” Pucioasei să guverneze ascunzişurile manevrelor lor, sau Însuşi AcestDumnezeu”, care nu S-a înfiinţat din proprie iniţiativă acolo unde se cădea să intervină, cu putere mare şi cu hotărâre? Iar dacă aceşti oameni sunt nişte ticăloşi, care conspiră josnic împotriva ex-regelui iubit, de ce nu dă El cu ei de pământ? Desigur, concluzionează liderii sectei, tot oamenii sunt de vină, cică “oamenii fără temere de Dumnezeu se bagă peste tot și opresc pe Domnul să poată prin lumină.” Săracul, “Domnul” Pucioasei, ce frustrare trebuie să perceapă El de la aceşti nemernici îndrăzneţi care-L trag pe El de amândouă mânecile, ca să-L oprească şi să-L împiedice şi  să nu poată El”! Şi sunt aşa de eficienţi nemernicii aceştia, că I-au luat şi graiul, L-au făcut mut de uimire şi de neputinţă: “Iată, n-am cum să grăiesc, dar voi lucra tainic...”. Aaaa, deci tot mai e o speranţă: deşi înfricoşat şi adus la tăcere, Dumnezeul” Pucioasei va găsi resurse ca să lucreze pe furiş, tainic; nu pe faţă, ca nu cumva să-i supere pe ighemonii “casei regale” şi să-i provoace, că, cine ştie ce beţe în roate Îi vor mai pune, bicisnicii.
Textul de mai sus scoate aşadar la lumină un adevăr dureros: “Dumnezeul” pucioşilor nu este Atotputernicul, căci este un “Dumnezeu” neputincios. El nu poate, şi o mărturiseşte deschis, fără menajamente. Ar vrea să poată, dar când oamenii sunt îndrăzneţi şi îşi permit să-L înfrunte, atunci El nu mai poate. Şi pentru că nu poate, cere sprijin şi mereu mai mult sprijin de la oamenii Lui, de la “pucioşi”, că doar-doar, poate vor putea ei ceea ce nu poate El:
« Intru în carte cu venirea Mea,[...] că mult mai mult aș vrea să pot și să vin pe calea cuvântului, mult, fiilor, și ar fi altfel pe pământ, și la voi altfel, dacă aș putea să am mai mult sprijin și să vin mai mult și să așez mai mult cuvânt pentru împlinirea lui, așa cum am început Eu acum douăzeci și cinci de ani vremea celei de a treia iubiri a lucrării cuvântului Meu, după ce a trecut vremea Mea cu Verginica și vremea cea dintre ea și voi prin surioara ei, [...] iar lucrarea de ucenic este lucrarea iubirii de Dumnezeu și a ascultării [...] »[2] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 august 2016)
Şi aici descoperim o mărturisire interesantă. “Pucioşii” recunosc trei etape distincte în istoria ereziei lor, una mai eretică decât alta: “vremea cu Verginica” (între 1955 şi 1980), “vremea cu lelica Maria”, sora Verginicăi (între 1982 şi 1994) şi “vremea cu leliţa Mihaela” (vremea zisă “ a celei de-a treia iubiri”, şi care începe acum mai bine de 25 de ani, prin 1990). Ei bine, doar la începutul celei de-a treia vremi “Dumnezeul” Pucioasei putea ceea ce voia. Nici pe vremea Verginicăi, nici pe vremea Mariei, nu putea face El orice, căci în acele perioade nu se depăşiseră limitele decenţei, iar secta era încă ancorată fragil în ortodoxie. Dar nici acum (când s-au risipit cei mai valoroşi susţinători ai sectei, cei care asigurau nevoile sectei pe plan financiar), nu se mai pot împlini toate fanteziile Mihaelei; cea mai “fertilă” perioadă, în care ereziile pucioşeşti au explodat, rămâne deci aceea de prin anii 1990-1992, în care Mihaela s-a instalat la cârma sectei.
Să remarcăm şi aici folosirea din nou a expresiei “iubirea de Dumnezeu”, după ce “pucioşii” pledaseră cândva cu patos pentru înlocuirea ei definitivă cu “iubirea pentru Dumnezeu”. Am mai vorbit despre această inconsecvenţă şi cu alte prilejuri, deci boala aceasta a inconsecvenţei la “pucioşi” e deja cronică.
Să nu credem că neputinţa “Dumnezului” Pucioasei nu-i roade pe dinăuntru pe liderii “pucioşi”; ba, chiar le produce o mare frustrare, pe care o numesc “durerea Domnului”. Toate planurile lor se lovesc de aceeaşi incertitudine a “Dumnezului” lor, care raţionează mereu cam aşa: “Aş vrea să fac ceva, dar oare voi reuşi, cât sunt Eu de Dumnezeu, căci sunt plin de neputinţă? Numai să pot, şi atunci voi face, şi voi reuşi; iar puterea va veni nu de la Mine, ci de la pucioşii Mei, care Îmi vor da putere şi multă împlinire”:
« O, aș vrea să nu mai am durere și neputință în cale când vin să Mă așez cuvânt pe masă la voi, măi fiilor. De multe ori cobor pe cale cu durere pe ea și Mi se face grea coborârea. Hai să punem în grijile cele mai din față această grijă, o, fiilor, că este lucrare de proorocie cuvântul Meu, căci el se împlinește, numai să pot să-l așez în carte și să-i dați voi putere apoi, adică împlinire și multă împlinire, fiilor [...] »[3] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 august 2016)
O mărturisire neaşteptată dă pe faţă felul în care s-a “primit” cuvântul pucioşesc de-a lungul timpului:
« [...] când Eu veneam prin Verginica și prin surioara ei stăteau creștinii ziua și noaptea în pragul venirii Mele ore întregi pregătiți să Mă primească și să Mă audă și să-Mi scrie cuvântul odată cu rostirea lui atât cât se putea atunci, iar vremea cea de a treia a fost altfel, și s-a cules tot cuvântul ieșit din gura Mea și este el, și dacă este mărturisește, căci Eu, Domnul, am avut grijă mare să-Mi pregătesc cărare întărită și potrivită pentru așezarea Mea în carte și pentru răspândirea Mea cuvânt pe pământ acum, căci în trecut Îmi ascundeau creștinii cuvântul, căci era potera pe cale și-Mi urmărea [...] pe creștinii Mei pândiți când Îmi ascultau glasul cuvântului Meu ca să dea cu ei de pământ și să stea la gura izvorului cuvântului Meu când el se năștea, când Domnul grăia. »[4] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 august 2016)
Mărturisirea aceasta are valoarea ei, chiar dacă nu aduce şi motivarea schimbărilor de “metodă” care au avut loc de la o “proorociţă” la alta. Căci cele trei “proorociţe” (Verginica, Maria şi Mihaela) au lucrat substanţial diferit. La început, Verginica adormea şi, aflată fiind în stare de catalepsie, începea să vorbească gura fără ea, vrute şi nevrute, iar creştinii aderenţi la “lucrare” se nevoiau cu transcrierea pe caiete a textelor pe care le auzeau din gura ei, considerate a fi “vorbirea Domnului prin vocea omului” (omul ales fiind “proorociţa” Verginica). Această vorbire, uneori coerentă, alteori vizibil iraţională, a fost:
- fie o simplă alienare mintală a Verginicăi (versiune posibilă, îndată ce repetatele internări ale Verginicăi în diferite sanatorii de boli nervoase par să-i dea oarece credit);
- fie o lucrare satanicească a unui duh teologic ( această versiune pare cea mai probabilă, fiind susţinută de efectul ei devastator: smulgerea multor creştini din trupul Bisericii strămoşeşti şi alunecarea lor în schismă şi erezie);
- fie o înscenare abil regizată de un grup restrâns de adepţi (această versiune este cea mai improbabilă, dar nu ar trebui ignorată; câţiva apropiaţi de-ai “proorociţei” au trăit binişor ani de zile pe lângă Verginica, de pe urma dărniciei adepţilor faţă de săraca “proorociţă”)
Cert este că textele culese şi colecţionate de adepţii cei mai proeminenţi (aceşti farseuri s-au auto-intitulat “păstori” şi au început să-i controleze discreţionar şi rudimentar pe adepţii “Verginicăi”) erau departe de consistenţa, acurateţea şi profunzimea textelor Sfintei Scripturi. Multe contradicţii, inovaţii şi inadvertenţe faţă de învăţătura creştină strămoşească descalifică total şi iremediabil predicile Verginicăi, mai ales că unele dintre “proorociile” ei nici nu s-au împlinit vreodată, cu trecerea vremii. Adepţii ei au numit-o totuşi “trâmbiţa Domnului”, văzând că expresia aceasta sună bine.
După moartea Verginicăi a urmat o perioadă de derută totală de aproape un an, timp în care “Domnul” n-a mai vorbit deloc. Apoi sora ei, Maria, a început şi ea “să vorbească prin somn”, “proorocind” exact la fel ca Verginica, dar cu vorbele ei. De aceea, ar fi trebuit ca şi ea să fie numită tot “trâmbiţa Domnului”, dar n-a fost să fie aşa. Prin 1990 a început să “proorocească” şi Mihaela, la mare concurenţă cu Maria. Acum “Domnul” vorbea simultan atât prin Maria, cât şi prin Mihaela, dar textele celor două “proorociţe” rivale nu semănau de fel, căci era ca şi când ele ar fi avut autori diferiţi. În plus, Mihaela n-a agreat metoda Mariei de a vorbi “în somn”, cu audienţă şi martori oculari. Ea a preferat metoda discretă de a trece direct în caiet ceea ce-i trecea prin cap, spunându-le adepţilor sectei că gândurile ei puse pe hârtie “vin de la Domnul”. De aceea, dacă despre Verginica şi Maria se spunea că “ tot cuvântul ieşit din gura lor era al Domnului”, căci “Domnul grăia prin gura lor şi cu vocea lor”, apăi despre Mihaela s-a spus că de la ea “s-a cules tot cuvântul ieșit din gura Domnului”. Jocuri de cuvinte menite să ascundă scamatoriile diferite ale celor trei “proorociţe”. Până la urmă, Maria a abandonat “sportul” acesta, de a vorbi în numele “Domnului”,  biruită fiind de limbajul elevat al Mihaelei (care oricum o depăşea net, căci avea şi liceul făcut, şi mintea mai proaspătă şi mai ascuţită).
Nici Mihaela n-a dorit să i se spună “trâmbiţă”, pretinzând că “a şaptea trâmbiţă este însuşi Domnul”, fără a se împiedica de faptul că în cartea Apocalipsei cele şapte trâmbiţe sunt îngeri, deci sunt trimişi ai Domnului, nicidecum să fie vreuna dintre el “Însuşi Domnul”. Nici faptul că Maria ar fi trebuit să fie ea “a şaptea trâmbiţă” nu a deranjat-o pe Mihaela, ea inventând formula şmecherească “Maria n-a fost trâmbiţă, ci doar o punte de trecere”.
În schimb, Mihaela a răsturnat, cu “proorociile” ei mincinoase, o sumedenie dintre proorociile Scripturii. După spusele ei, “Domnul a şi venit” (la Pucioasa, desigur, deşi nu L-a văzut nimeni pe acolo);  Domnul a început Judecata Finală” (deşi nimeni dintre cei nedrepţi n-a fost condamnat sau trecut “în stânga Lui”); “Domnul cârmuieşte acum popoarele cu toiag de fier” (deşi popoarele nici că se sinchisesc: îşi fac în continuare de cap, se războiesc, se ucid, se jefuiesc şi se nedreptăţesc în fiecare zi şi în fiecare ceas):
« Și iată, așa cum este scris, Eu, Domnul, cârmuiesc cu toiag de fier, cârmuiesc acum neamurile pământului cu duhul proorociei, duhul cuvântului Meu [...]»[5] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 august 2016)
Inconsecvenţele din “textele sacre” ale Mihaelei sunt deja nenumărate şi proverbiale. Când te contrazici singur, pe tine însuţi, ce credibilitate mai poţi avea? Când “proorociile” tale nu se împlinesc, ce fel de prooroc eşti şi cum te poţi numi? Când construieşti îndemnuri noi şi legi noi, care contrazic mesajul Scripturii, ce fel de teolog poţi fi?
Iată un exemplu chiar din această predică. Mihaela îşi imaginează o luptă care are loc acum între “forţele binelui de la Pucioasa” numite de ea “îngeri”, şi “balaurul roşu” de care vorbeşte Apocalipsa. “Îngerii Pucioasei” sunt declaraţi ante factum biruitori, deci necondiţionat, căci ei nici că ar putea fi altfel. Pentru ca imediat, împlinirea biruinţei lor să fie pusă la îndoială, condiţionată fiind de credinţa adepţilor sectei şi a simpatizanţilor ei, care sunt chemaţi să se înroleze în cohortele de “credincioşi” ai ereziei de la Pucioasa:
« [...] după ce Mi-am pus la adăpost trâmbița, pe Verginica Mea, care este temelie a poporului cuvântului Meu, jertfă de credință și de iubire și de răbdare și de suferință, și o am cu Mine în luptă pentru nimicirea balaurului roșu, care nu poate cu toți îngerii lui să biruiască în luptă, căci îngerul Meu cu ceată mare sunt biruitori pentru Mine, și nu mai poate spre cer balaurul și ceata lui, care merg și înșeală mereu, mereu lumea întreagă de peste tot, iar Eu, și cei ce biruiesc cu Mine vom cânta cântarea cea de biruință în cer și pe pământ, și tot răul se va sfârși, dar trebuie credință pentru acest cuvânt proorocesc și pentru întreaga lui împlinire, și cu lucrarea credinței trebuie să se îndeletnicească fiii cuvântului Meu de azi, căci toate prin credință se desăvârșesc și vin spre împlinire. [...]»[6] ( citat din mesajul leliţei Mihaela din 9 august 2016)
Dacă “îngerii pucioşeşti” din ceruri sunt în mod obligatoriu biruitori în luptă, iar “balaurul nu mai poate spre cer”, de ce ar mai fi nevoie ca slugile pucioşeşti de pe pământ să-i ajute pe îngeri prin credinţa lor în “proorocia” care le anunţase deja biruinţa? Şi invers, dacă prin accident, credinţa adepţilor sectei pucioşeşti va păli şi se va stinge, vor mai învinge “îngerii pucioşeşti” balaurul roşu?
Deocamdată, însă, trebuie să aşteptăm să apară pe undeva balaurul roşu, pentru că nici pe acesta nu l-a văzut încă nimeni. Iar dacă l-a văzut cineva, să facă bine şi să-l arate cu degetul, că poate se mai aruncă şi alţii în luptă.
                …………………
Anca Ionescu-Târgovişte
13 august 2016
…………………




[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Ibid.
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ibid.
[6] Ibid.
 

Comentarii

Postări populare