490. “Dumnezeul” sectei NIP (Noul Ieruşaloim de la Pucioasa) răstălmăceşte păcatul mândriei





Ştim de acum în mod lămurit şi dovedit cu probe indubitabile că în dreptul “Dumnezeului” imaginar de la Pucioasa au vorbit, de-a lungul vremii, trei persoane: “mămica” Verginica, “lelica” Maria şi “leliţa” Mihaela. Toate trei s-au erijat, rând pe rând, în a fi “trâmbiţe”, “punţi” şi “porţi” ale “Dumnezeului” pucioşilor. Aceste trei femei, soli mincinoşi ai “noului Ierusalim”, au pretins cu mult tupeu că aduc pe pământ “cuvântul lui Dumnezeu”, când de fapt ele născoceau propriul lor cuvânt, propriile lor fantezii pseudo-creştine. Dacă ar fi fost într-adevăr Cuvântul lui Dumnezeu, aşa cu ele pretindeau, acesta ar fi avut consistenţă, nu ar fi contrazis nici Biblia, nu s-ar fi contrazis nici pe sine, nu ar fi adus zeci de inovaţii în disonanţă flagrantă cu Sfânta Tradiţie creştină, şi mai ales nu ar fi adus mesaje schismatice şi războinice, ci ar fi fost un mesager al păcii. În plus, nu ar fi necesitat sute de “corecţii” pe care liderii sectei de la Pucioasa le-au operat ulterior pe furiş, încercând “să dreagă busuiocul” acolo unde se vedea limpede că “dăduseră cu oiştea în gard”. Cele trei “proorociţe”, dacă ar fi adus lumii cu adevărat cuvântul lui Dumnezeu, şi nu cuvântul lor, nu ar fi lansat trei tipuri de mesaje radical distincte, din care se devoalează imediat personalitatea şi gradul de cultură ale celui ce scrie. Ar fi adus un mesaj unitar atât în conţinut, cât şi în formă. Observăm însă că mesajele lor sunt atât de diferite, încât fiecare subiect, abordat punctual, le demască diversitatea de idei.
Spre exemplu, leliţa Mihaela promovează în mod sistematic o propensiune pentru mândria de a face parte din şleahta “celor aleşi”, în timp ce la mămica Verginica şi la lelica Maria nu întâlnim de fel asemenea devieri de atitudine faţă de păcatul mândriei. Dimpotrivă, cele două “proorociţe” care au precedat-o pe Mihaela se arată potrivnice în mod neabătut faţă de acest păcat capital.

“Mămica” Verginica declară sistematic că Dumnezeu urăşte păcatul mândriei, care aduce omului o falsă înălţare de sine:

« Lăsaţi luxul şi mândria, că tare sunt urâte la Mine. [...] O, dacă ai avea credinţă, ai avea aur să stai pe el, ai avea cu ce trăi aşa cum Îmi place Mie, nu după lume, cu mândrie şi cu mâncăruri bogate, care se strică. »[1] (citat din mesajul Verginicăi din 26 mai 1958)

Tot Verginica atrage atenţia ca nu cumva să existe vreo derogare de la acest principiu, bazată pe impresia că “poporul ales”, adică “pucioşii”, ar fi mai cu moţ decât ceilalţi creştini, deci ar fi îndreptăţiţi să se mândrească în faţa celorlalţi cu statutul lor de “aleşi ai Domnului”:

« Poporul Meu, nu te mândri că eşti poporul Meu.»[2] (citat din mesajul Verginicăi din 27 august 1973)

Nici “lelica” Maria nu are vreo altă poziţie faţă de păcatul mândriei, pe care îl consideră “mârşav”, pentru că dă senzaţia de apartenenţă la o aristocraţie a elitelor:

«... Cel mai mârşav păcat: mândria. Este doamnă mare mândria în această lume. Curvia şi mândria sunt nişte doamne. »[3] (citat din mesajul Lelicăi din 15 august 1988)

            Cu totul altă poziţie are “leliţa” Mihaela, deşi şi ea pretinde că dă citire unor mesaje care provin de la acelaşi “Dumnezeu”. Ea promovează când poziţia corectă, de blamare a păcatului mândriei, când îndemnul direct şi făţiş la săvârşirea acestui păcat. Vom exemplifica aici în special poziţiile eronate, de incitare la mândrie ca la o “virtute” între celelalte virtuţi.
            În decursul vremii, mesajele Mihaelei au avut două abordări, care descriu poziţia ei evolutivă în cadrul sectei. La început, Mihaela pretindea că “aduce din cer” mesajele duhului Verginicăi (care murise în anul 1980), pe motiv că sufletul ei încă mai purta de grijă poporului “pucios”. După ce a mai prins curaj şi cheag la cârma sectei, Mihaela a început să pretindă că aduce mesaje direct de la “Dumnezeul” Pucioasei, iar pe Verginica (duhul ei, de fapt) a trecut-o, treptat, în uitare.
            Ar fi de aşteptat deci, ca mesajele aduse de Mihaela “de la duhul Verginicăi” să fie consecvente cu poziţia exprimată de Verginica în timpul vieţii ei: de blamare totală a păcatului mândriei. Dar nu este aşa: Mihaela îi atribuie Verginicăi, în “mesajele” care chipurile vin de la duhul ei, propriile gânduri de mărire deşartă şi de proslăvire a aşa-zisei “mândrii sfinte”. Dintr-o dată, duhul Verginicăi se arată preocupat a ca poporul “pucios” să devină “mândria ei” şi să se lupte pentru mărirea văzută, care să justifice această mândrie:

« Şi voi coborî cu slava Mea şi voi face serbare cerească, şi veţi fi mândria Mea, şi prin voi voi face minuni mai mari ca la început şi voi muta munţii pe care trebuie să-i mut, şi voi ridica din moarte pe morţii care trebuie să învieze. [...] Iar voi, copiii Mei, veţi adăpa pământul, şi el va rodi, şi atunci, neamuri numeroase vor învia şi se vor îndrepta către slava Noului Ierusalim, căci începutul de la voi se va mări din zi în zi, şi Domnul va fi slăvit de popor mare şi tot mai mare. Amin. » [4] (citat din mesajul Mihaelei din 24 august 1990)

Ceea ce nici nu gândise în timpul vieţii, “mămica” Verginica pare-se că proclamă acum ca o preocupare primordială. Mărirea şi strălucirea poporului “pucios” îi va alimenta ei mândria ca pe o virtute, căci mândria pare a nu mai fi acum un păcat (şi încă, unul dintre cele şapte păcate capitale!):

« Aceasta este lucrarea lui Dumnezeu care v-a crescut pe voi, care v-a hrănit pe voi, care v-a slăvit pe voi, şi aceştia sunteţi voi, măi mămică, sunteţi rodul acestei lucrări, şi Dumnezeu Se odihneşte în voi, şi să vedeţi voi ce Ierusalim va zidi Dumnezeu la vederea tuturor, că începutul vostru se va mări, şi strălucirea voastră va umple tot pământul de lumina de la Dumnezeu, şi pământul va tresălta de bucurie şi de slava Domnului, şi voi veţi fi atunci mândria mea.»[5] (citat din mesajul Mihaelei din 27 august 1990)

Pentru satisfacerea gustului mândriei deşarte, leliţa Mihaela (vorbind din dreptul duhului Verginicăi) trece la acţiuni concrete. Ea alege un tânăr (Iliuţă Bunea) să fie de ajutor “lucrării” de la Pucioasa, şi chiar mai mult: să fie “primul dintre aleşi”, cel care va întemeia “troiţa sfântă”, adică cei trei “preoţi” care urmau să întemeieze o biserică nouă, schismatică faţă de Biserica Ortodoxă:

« Copilul meu cel tare de aici, Iliuţă, are mama Gigi nădejde în tine, de-acum. Am dat aici o rugăminte, am cerut un ajutor să-mi văd pusă la loc o piatră care a căzut demult de la locul ei, şi e piatra grea, mămică, şi cel căruia i-am arătat-o este plăpând, aşa cum ştii şi tu. Aşează-te lângă el şi vă rugaţi la Dumnezeu să vă trimită şi cete cereşti, să punem, mămică, piatra la loc, să-mi daţi împăcarea, copiii mei, că eu cu voi mă ajut şi mă mângâi. Fiţi, mămică, mândri că mă mângâi cu voi, şi fiţi vrednici de aceasta, că biruinţa de la sfârşit e a mea, mămică, şi e cu voi biruinţa mea, că prin voi lucrez. »[6] (citat din mesajul Mihaelei din 11 septembrie 1990)

Observăm aici cum Mihaela îl incită şi pe Iliuţă la mândrie şi îi prooroceşte că va fi “omul de nădejde” care va aduce “biruinţa de la sfârşit”, o proorocie care însă se va dovedi profund mincinoasă. Într-adevăr, după ani grei de robie sub tirania Mihaelei, Iliuţă a reuşit să se desprindă din chingile sectei şi să lase altora mai fraieri cinstea de a fi “oamenii de nădejde” al Mihaelei.
Percepţia Mihaelei despre mândrie este profund duplicitară. Ea nu neagă că mândria este un păcat, pe care îl critică adeseori cu multă energie. În acelaşi timp însă, promovează un concept nou, o inovaţie ciudată numită “mândria cu Dumnezeu” sau “mândria pentru Dumnezeu” sau “mândria la Dumnezeu” (alteori, numind-o “mândrie sfântă”), sintagme care mustesc de o discordanţă înfricoşătoare. Tehnica aceasta, de juxtapunere şi de asociere între păcat şi sfinţenie, este un artificiu păgubos şi periculos, lipsit de logică şi de substanţă. În viziunea Mihaelei, o astfel de “mândrie cu Dumnezeu” solicită, dar şi asigură, sau echivalează cumva cu starea de smerenie şi de umilinţă care se cere oricărui creştin:

« O, măi poporule, de ce eşti, măi, mândru? De ce? că toate le ai împrumutate de la Dumnezeu. O, măcar dacă te-ai mândri cu Dumnezeu, dar atunci ar trebui să fii numai întru Dumnezeu, şi nu aşa cum eşti tu acum, bolnav. Am venit să trec pe lângă tine şi să-ţi spun să fii smerit şi umilit, şi atunci vei învia întru Dumnezeu, că va învia Dumnezeu în tine. Dar uită-te tu la Dumnezeu, şi te uită şi la tine şi vezi dacă eşti ca Dumnezeu. Şi dacă nu eşti, atunci nu eşti smerit. »[7] (citat din mesajul Mihaelei din 16 septembrie 1990)

Scamatoria dă imediat roade. Odată valorizată mândria ca o pseudo-virtute, ea este transferată cu dărnicie “poporului ales” (numit “Ierusalimul cel nou”), şi teritoriului denumit “România”, căruia i se promite că va deveni “mândria veacurilor”:

« Bucură-te, Ierusalime nou, bucură-te, România Mea! că iată, vine Domnul la tine. Lărgeşte-ţi cortul şi vezi, că vin la tine fiii tăi. Toţi cei ce te-au urât te vor numi cetatea Domnului, că din părăsită şi asuprită ce erai, voi face din tine mândria veacurilor. Eu, Domnul, am hotărât aceasta.»[8] (citat din mesajul Mihaelei din 12 octombrie 1990)

Promisiunea nu este singulară, ea fiind repetată cu dărnicie, mai ales că România este declarată bolnavă şi i se promite o vindecare garantată (promisiune neonorată până acum, deşi au trecut de atunci aproapte opt ani buni, în care s-ar fi putut vedea o schimbare a ţării în bine şi nu în rău):

« O, [...] ţara Mea, şi trebuieşti vindecată, tată. [...] Este scris în Scripturi să fac din tine mândria veacurilor, dar fii înţeleaptă, că împărăţia Mea cu tine nu este din lumea aceasta, [...] »[9] (citat din mesajul Mihaelei din 09 august 2008)

Vorbind din dreptul (şi în numele) duhului Verginicăi, Mihaela îi atribuie şi ei pseudo-virtutea mândriei la Dumnezeu, pe care săraca femeie se pare că n-a avut-o în toată viaţa ei, dar cu care iată, este pricopsită acum, după moarte:

« O, voi n-aţi zis niciodată că eu nu mai sunt; n-aţi zis, pentru că voi Îl cunoaşteţi pe Dumnezeu, măi copii. Voi Îl credeţi pe Dumnezeu, şi de aceea aţi văzut voi slava lui Dumnezeu. Voi sunteţi nişte copii, măi fiilor, dar sunt mândră cu voi la Dumnezeu, pentru că sunteţi copii împliniţi, şi pentru că mă ascultaţi şi mă ajutaţi şi lucraţi cu mine. »[10] (citat din mesajul Mihaelei din 7 noiembrie 1990)

În plus, duhului Verginicăi i se atribuie şi ambiţii de viitor în ceea ce priveşte mândria, pe principiul cunoscut “pofta vine mâncând”. Paradoxal, mândria devine astfel o “hrană duhovnicească” pentru biata Verginica ( pentru duhul ei, desigur, căci Verginica a murit de mult):

« Vreau să fiu mândră de tine, vreau să fac din tine minune pe pământ, şi de la tine să răsară minuni despre care nu s-a mai auzit până acum. Pace vouă, celor din această cetate! Pace ţie, Israele, popor al Noului Ierusalim! »[11] (citat din mesajul Mihaelei din 11 noiembrie 1990)

Nerăbdarea se dă însă repede pe faţă. Peste numai şapte zile, ambiţia de viitor privind mândria este prezentată deja ca un fapt împlinit. Mihaela nu mai vorbeşte acum despre un viitor neprecizat, ci despre “mândria din vremea aceasta:

« Scoală-te, cetatea mea de aici, scoală-te, mămică! Ridică-te, creştine, şi fii credincios, căci tu eşti fiu al făgăduinţei cea din veac. [...] Toate popoarele îţi vor da mărire, dar fii vrednic, Israele iubit, poporul meu iubit, mândria mea cea din vremea aceasta. »[12] (citat din mesajul Mihaelei din 17 noiembrie 1990)

Odată declarată, mândria e gustată cu orice ocazie favorabilă. Tot “cerul” este chemat să participe la degustarea aceasta obştească a dulceţei mândriei de a fi “altfel”:

« Copiii mei, voi sunteţi pacea mea, voi sunteţi nădejdea mea şi sunteţi mândria mea în faţa cerului, căci iată, am ucenici pe pământ, care lucrează ceea ce nu s-a mai lucrat în Israel, lucrează lucrul cel nou şi începutul cel nou şi veacul cel nou, care va să fie, şi de aceea sunt eu iubită de tot cerul, căci eu am fost trâmbiţa cea cu care a sunat Dumnezeu pentru ca să-Şi anunţe slava Sa. »[13] (citat din mesajul Mihaelei din 10 noiembrie 1991)

Cum e turcul, şi pistolul, spune un proverb. De la dascăl, se trece apoi la discipol cu practicarea aceasta a mândriei. Ucenicii Verginicăi sunt chemaţi să aibă şi ei mândrie, să se bucure şi ei de această pseudo-virtute scoasă din joben. Iar când nu o au, sau când se arată leneşi şi nelucrători ai mândriei, sunt mustraţi ca nişte şcolari delăsători, care nu vor să devină cu orice preţ premianţii clasei:

« Au lucrat spre lovirea acestei lucrări, spre dezbinarea acestui popor şi spre vânzarea acestei taine. Duhul lor este măreţ, măi copii, [...] N-aţi cercetat pe cel adus aşa cum se lucra la începutul bisericii Domnului. N-aţi avut şi voi mândria de a ţine la această bogăţie, şi iată, a fost dată pe jos şi călcată în picioare de inimi uşoare, de minţi uşoare, care umblă de colo-colo fără căpătâi. [...] iar voi, copii ai acestui cuvânt, vorbiţi urât în casă unii cu alţii şi nu aveţi şi voi mândria să nu mai fie nimeni ca voi de aleşi în purtare şi în vorbire sfântă şi în sfială sfântă şi în vorbire cu rost şi cu rod de biserică cerească pe pământ. »[14] (citat din mesajul Mihaelei din 30 noiembrie 1993)
De aici până la a declara că umilinţa atrage după ea mândria, nu mai e decât un pas (deşi e ridicol să crezi că o virtute poate genera un păcat):

« Eu ţi-am spus ţie, Israele ales, [...] să nu ieşi, tată, din lucrarea Mea. Lasă să râdă toată lumea de tine, las-o să te poreclească, las-o să te înjosească, dar nu te speria, nu te ofili, şi să fii mândru de Mine că sunt cu tine, poporul Meu. Nici un vrăjmaş nu poate lucra împotriva ta. »[15] (citat din mesajul Mihaelei din 29 mai 1995)

Ajunşi aici, speculaţiile capătă proporţii hiperbolice. Mai întâi Mihaela ignoră faptul că fălirea, semeţirea, trufia şi mândria sunt sinonime, deci echivalente. De aceea, ea îşi permite să condamne fălirea şi semeţirea, pentru a-şi putea permite să promoveze în acelaşi timp mândria. La Mihaela mândria, cică, aduce cu sine smerenia, cu condiţia ca mândria să nu fie fără Dumnezeu, ci să fie “mândrie cu Dumnezeu”:

« Omule, omule, de ai împlini toate cele potrivite cu poruncile lui Dumnezeu, dar dacă eşti fălos şi semeţ, eşti înger întunecat, şi nu îţi foloseşte. Cel ce se mândreşte cu Dumnezeu, acela se smereşte ca Dumnezeu. Cel ce se smereşte ca omul, acela nu este în Dumnezeu, acela are duh de om, care face binele fără Dumnezeu; acela lucrează binele răului, iar binele răului face parte din rău, nu din Dumnezeu. Cine nu crede în Fiul lui Dumnezeu, Care a venit din cer pe pământ, acela are păcat asupra Duhului Sfânt. »[16] (citat din mesajul Mihaelei din 8 septembrie 1995)

Odată ce a înfrăţit mândria cu smerenia, Mihaela poate face un pas mai departe: să juxtapună mândria cu sfinţenia (adică, păcatul cu virtutea). În această fază, mândria se poate atribui fără probleme chiar “Dumnezeului” Pucioasei, ca o proorocie care o va împlini ca însuşire esenţială şi definitorie:

« Avem de lucrat lucrare de pace între cer şi pământ, lucrare de împăcare a României cu Dumnezeu, [...] că ea va fi să fie ţară mândră şi sfântă, şi Mă va primi întru întoarcerea Mea la oameni. [...]  Iar tu, popor al cuvântului Meu, să ceri [...] ca să împlinesc cele ce sunt scrise pentru zilele acestea în cartea proorocului Daniel, că prin acest om iubit Eu am vestit-o pe România ca ţară a strălucirii şi a mândriei Mele, ţară mândră între ţări.»[17] (citat din mesajul Mihaelei din 25 martie 1997)

Duhul Verginicăi este chemat şi el să se împărtăşească din bucuria mândriei “în mod sistematic” Pucioasei:

« – O,Doamne, eu sunt fiica binecuvântării Tale. Binecuvântată să fie ieşirea şi intrarea lui Israel, [...] Israele, mândria mea în faţa Domnului! »[18] (citat din mesajul Mihaelei din 29 septembrie 1997)

Mesajul pentru popor ar trebui să se încadreze în acelaşi registru. Şi totuşi, aici se produce defecţiunea. Mihaela uită ce a spus şi se încurcă atît de grav în speculaţii încât ajunge să dea “poporului pucios” mesaje contradictorii. Pe de o parte, îi recomandă poporului reţinere, pentru a nu cădea în mărirea de sine. Poporul “pucios” nu are voie să se mândrească cu Domnul, nici măcar cu “Dumnezeul” lui, darămite cu poziţia sa privilegiată de popor ales:

« Tu, poporul Meu, să nu te încerci cu lucrarea măririi de sine. Tu nici cu Mine să nu te mândreşti, că Israel cel de demult s-a mândrit că e poporul Meu şi s-a strivit pe sine prin mărire de sine. Tu să fii smerit prin Mine, că smerenia inimii este paznicul omului sfânt.  »[19] (citat din mesajul Mihaelei din 7 ianuarie 1998)

Pe de altă parte, după ce a uitat ce a spus cu câţiva ani în urmă, Mihaela îi dă poporului “pucios” un îndemn total opus: să se mândrească cu Domnul ca “se se bucure cu cerul”, adică să participe din plin la bucuria degustării mândriei “Domnului” şi “mândriei cu Domnul”:

« Vreau să te mândreşti cu Mine, poporul Meu, şi atunci este vremea când Eu Mă mândresc cu tine înaintea celor de pe pământ, care sunt neputincioşi pentru slava Mea, de vreme ce o au pe a lor şi după a Mea nu caută. »[20] (citat din mesajul Mihaelei din  19-20 aprilie 2004)

O asemenea contradicţie gravă demască o dată în plus înscenarea de la Pucioasa. Niciodată, Dumnezeu cel Atoateştiutor n-ar fi comis o asemenea neglijenţă, să uite ce a spus şi să dea două reguli care se contrazic în totalitate. Aceasta nu poate fi decât o scăpare omenească – de înţeles prin prisma limitelor omeneşti, dar intolerabilă prin efectele ei mistificatoare.

            Pe fond, contradicţia evidenţiată aici nici măcar nu este singulară. Spre exemplu, deşi elogiază „mândria cu Dumnezeu”, Mihaela nu uită să sublinieze că mândria rămâne un păcat chiar dacă este motivată de fapte bune (aşa încât, un ucenic mai zelos nici nu va mai şti în ce direcţie să o apuce – să se mai mândrească, sau nu?):

      « Mai îndreptat a fost vameşul care şi-a cunoscut păcatele ducându-se cu ele la Domnul ca să-l scape de ele şi ca să-l elibereze. Iar fariseul, ascunzându-le, a rămas împovărat, căci Dumnezeu stă împotriva celor ce se mândresc cu faptele lor bune acoperind cu ele mulţimea faptelor lor rele. »[21] (citat din mesajul Mihaelei din 26 ianuarie 1998)

      În speculaţiile ei pseudo-teologice, Mihaela nu ezită să răstălmăcească până şi mesajul biblic, pentru a-şi aduce apă la moară propriilor ei sofisme. Astfel, ea atribuie Dumnezeului din Vechiul Testament satisfacţia mândriei de a avea pe pământ un om credincios precum Iov:

« O, cât de drept a fost el cu Mine şi cât de mult şi de adevărat M-a mărturisit, iar Eu l-am ridicat pe el iarăşi şi i-am făcut iar trup, şi a văzut Iov slava Mea cu ochii lui, cu trupul lui cel nou făcut, şi apoi şi-a luat înapoi cinstea şi slava pe care o avea din mâna Mea prin dreptatea lui, căci îl iubeam şi Mă mândream cu el în cer şi pe pământ, şi după ce l-am destrămat, l-am înviat, căci dorul acesta se mistuia în el.   »[22] (citat din mesajul Mihaelei din 1 februarie 2004)

În realitate, lucrurile nu stau deloc aşa. Din Cartea lui Iov rezultă limpede că Dumnezeu îi apreciază calităţile lui Iov la modul neutru şi pilduitor, fără însă a-l lăuda sau a Se lăuda cu el, şi acceptă (tot din motive educative) toate încercările propuse de diavol, deşi ele îl nedreptăţeau pe Iov.

În schimb, “Dumnezeul” Pucioasei nu ezită să declare că îşi găseşte plăcerea în a se mândri cu “fiul cel mic” (prin această expresie înţelegându-se “poporul pucios”). Când vine vorba de precizarea coordonatelor temporale, lucrurile stau ceva mai prost. Uneori, această mândrie este localizată în prezent:

« O, [...] Eu sunt Dumnezeul tău şi bucuria ta şi că tu eşti mândria Mea, fiule mic, [...] »[23] (citat din mesajul Mihaelei din 6 mai 2013)

Alteori, această mândrie este localizată într-un viitor vag precizat:

« O, pace vouă, fiilor, [...] voi veți fi slava Mea în ziua aceea și veți fi mândria Mea, iar Eu vă voi învălui pe voi în slavă, fiilor, [...] »  (citat din mesajul Mihaelei din 02 august 2015)

Un alt obiectiv declarat al mândrieiDomnului” Pucioasei este ţara română. La fel însă, promisiunile oscilează puternic între prezent şi un viitor neprecizat. Uneori, declaraţiile vizează prezentul:

« O, ţara Mea, ţara Mea de nuntă, ţară a mândriei Mele! »[24] (citat din mesajul Mihaelei din 11 aprilie 1997)
Alteori, această mândrie este dorită la modul declarativ, dar este amânată şi promisă pentru viitor, atunci când se va putea:
« [...] voia Mea este să ocrotesc calea venirii Mele și lucrarea Mea cea de azi, țara Mea și a voastră, și să fac din ea mândria Mea, mângâierea Mea, slava Mea s-o așez peste ea. Amin, amin, amin. »[25] (citat din mesajul Mihaelei din 24 aprilie 2016)
“Pucioşii” sunt invitaţi să nu se mai sfiască, să nu se teamă de păcatul mândriei, ci să se mândrească vârtos şi sănătos cu numele lor cel nou (“Noul Ierusalim”) în faţa celorlalţi creştini, care au rămas de căruţă:
« Fiţi mândri de numele vostru cel nou, de numele Meu de peste voi, căci ţara română are nume nou: Noul Ierusalim! »[26] (citat din mesajul Mihaelei din 08 decembrie 2009)
În particular, acolo unde nu toţi creştinii aleg să meargă pe calea cea nouă deschisă de secta “pucioşilor”,  chiar şi un singur rătăcit, câştigat de partea sectei, este un prilej de bucurie. Pentru acel rătăcit, restul familiei ar trebui să se mândrească şi să-şi pună nădejdea în el, căci de el va atârna mântuirea celorlalţi membri ai familiei:
« O, dacă dintr-o casă se alege unul pentru Mine, ar trebui să fie mândră înaintea Mea casa aceea şi să ajute cu tot ce poate şi să nu ştirbească cu nimic statul întru Mine al celui de lângă Mine, ca să le fie bine de la Mine la toţi cei din casa aceea pe pământ şi în cer. »[27] (citat din mesajul Mihaelei din 25 aprilie 2010)
În fine, toţi românii sunt invitaţi să guste din plin dulceaţa “mândriei sfinte”, măcar pentru simplul fapt că fac parte din acest neam de păcătoşi, neamul român. Deşi apostolii ne-au învăţat că acum nu mai contează neamul, sexul, rasa sau starea socială, ci doar apartenenţa dăruită şi sinceră la creştinism, liderii “pucioşi” reînvie naţionalismul grosier, condiţionând mântuirea oamenilor de apartenenţa prin asimilare la poporul român şi deprinderea deplină a folosirii limbii române:
« Stau în sfat cu voi, fii români, [...] Iată cum vă luaţi după străini! Aţi pierdut mândria aceea sfântă de a fi frumoşi ca sfinţii, ca străbunii, o, fiilor. Eu, Domnul, v-aş vrea pe toţi împodobiţi cu strai plăcut lui Dumnezeu, v-aş vrea prinţi şi prinţese după port şi n-ar mai fi nici un neam mai frumos pe pământ ca şi neamul Meu român, pe care Tatăl l-a hărăzit al Meu acum, la sfârşit de timp, şi iată, Eu vin în mijlocul lui cuvânt şi îl povăţuiesc pe el spre iubirea Mea cea de sus pentru el. O, trezeşte-te, tată, şi arată-te întru toate neam al lui Dumnezeu, căci Eu sunt Împăratul făpturii şi te vreau întâiul pe pământ înaintea Mea, ca să se închine Mie şi ţie neamurile, tată, dar ascultă-Mă şi nu te teme de sărăcie şi de lipsuri dacă Mă asculţi! »[28] (citat din mesajul Mihaelei din 09 mai 2010)

…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
26 aprilie 2016
…………………

Comentarii

Postări populare