487. Liderii “pucioşi” au mai descoperit un “pericol mortal” la adresa Bisericii


 
Liderii “pucioşi”, în căutare de subiecte fierbinţi care apar pe Internet şi cărora numai ei le pot da dezlegarea (cu autoritatea lor de ultimi “trâmbiţaşi şi prooroci ai Apocalipsei”, pe care singuri şi-au construit-o), au “descoperit” în sfârşit, cu mare uimire şi revoltă, că la nivel foarte înalt, capii Bisericilor Ortodoxe au găsit cu cale să facă în mod oficial şi canonic unele îndreptări vieţii bisericeşti, cerute de coacerea timpului. Una dintre ele ar fi şi rezolvarea acelei anomalii insinuate în timp, prin care s-a ajuns ca nu toţi creştinii să sărbătorească Paştile în aceeaşi zi, aşa cum ar fi frumos şi firesc. Or, această îndreptare, cerută chiar din hotărârile luate de Sinodul I Ecumenic de la Niceea, în loc să fie percepută de ei ca un prilej de armonizare, de pacificare între Biserici, este prezentată ca un pericol de moarte, ca un blestem care vine din nevrednicia mai-marilor Bisericii. Dacă, atunci când au avut nevoie de slujitorii “bisericii din lume”, ca să le sfinţească fântânile şi troiţele din sat, i-au chemat şi i-au onorat cum se cuvine (cinstind haina lor preoţească şi slujbele lor, ca parte a spectacolului de propagandă pus de ei la cale, cu surle şi trâmbiţe), iată că acum se năpustesc asupra lor şi îi fac “lupi ” vicleni care, cu pecetea lui Antihrist pe frunte, “pândesc din ascunzișul lor ca să despoaie de datini și de credință ” poporul creştin:  
« Vin la tine cuvânt, neam român, și te păstoresc în vreme de furtună, că văd lupi pândind din ascunzișul lor ca să te despoaie de datini și de credință și de binecuvântarea Mea și a sfinților Mei. Iată, stau de veghe peste tine cu sfinții și cu părinții cei din cer și te povățuim să veghezi și tu și să crezi că e vreme de furtună peste tine, și nu mai ai păstori cu milă de tine ca să nu te pierzi pe cale și ca să-ți întărească ei calea cu Dumnezeu, și calea lui Dumnezeu cu tine, că iată cât de mari s-au așezat mai-marii de peste tine în nume de biserică a lui Hristos și cum te conduc ei în brațele vrăjmașului Meu și al tău, antichrist, despre care scrie în Scripturi cum va veni și cum îi va fi lucrarea sa cea ascunsă de mintea omului de rând, dar vin Eu și-i dau de gol învelitoarea cea de deasupra și-ți spun că este învelit în haină de biserică și că este lup, și nu păstor, iar Eu, Domnul, te scol la veghe în miez de întuneric și te deprind cu înțelepciunea cea de sus, că nu se mai găsește înțelepciune bună pe pământ, că pe pământ totul s-a amestecat, și e numai minciuna față în față cu omul și nu se mai cunoaște binele din rău și este nevoie de Dumnezeu cu oamenii pe pământ, ca nu cumva să-și facă blestemul cale din pricina mai-marilor bisericii, care se apleacă prea mult dușmanului antichrist, și dau să strice datinile sfinte, lăsate de sfinții părinți ca să fie ținute și păstrate la locul lor în cartea calendarului neamului creștinesc, cel mai mare neam de pe pământ.»[1]  (Citat din mesajul Mihaelei din 12 februarie 2016)

Desigur că niciunul dintre acei preoţi, dacă ar fi ştiut ce cuvinte de ocară li se atribuie acum din partea sectei “Noul Ierusalim” (după ce doar cu puţin timp înainte fuseseră folosiţi ca marionete), nici n-ar mai fi călcat atunci pe uliţele împodobite la răspântii cu troiţe pucioşeşti. Când au fost sinceri liderii “pucioşi”? Când i-au păcălit pe acei preoţi naivi din B.O.R., cerându-le să le sfinţească troiţele în faţa microfoanelor şi a camerelor de luat vederi (şi cinstindu-le în aparenţă haina preoţească), sau acum, când îi dezgolesc fără nicio jenă de odăjdii, spunând că ele sunt “învelitoarea de deasupra ”, haină “de lup, şi nu de păstor ”? De ce i-au mai chemat pe acei preoţi ai “bisericii din lume”? că doar aveau şi ei “preoţii” lor pucioşeşti, care cică nu erau “lupi”, chiar dacă erau cu toţii preoţi falşi (necanonici). Oare doar ca să-i compromită, să-i aibă la mână apoi, sau pentru a legitima prin ei, pentru a confirma prin ei pretinsa “ortodoxie” a sectei ?

Iată câteva ilustrate care dezvăluie păcăleala în care au căzut nişte preoţi naivi din B.O.R., chemaţi să sfinţească la microfon, în spectacol de “teatru în aer liber”, troiţele   şi fântânile  sectanţilor de la “Noul Ierusalim” (fiind urmăriţi din umbră, cu satisfacţie de învingători confirmaţi, de către cei doi lideri pucioşi):







Alt teatru (pamflet) pe uliţă: Basmul fermecat cu cei doi lideri ai sectei, Făt Frumos cel Pântecos şi Mihăileana Osânzeana (cu mâinile în şold, urmărindu-i din umbră pe "popii din lume" care sfinţesc troiţele şi ascultând necontenit pe din dos, la telefonul mobil, indicăţiile regizorale şoptite din ceruri de la Zmeul Zeilor, stăpânul duhurilor teologice pucioşeşti):
 

Dacă ar fi avut acea înainte cunoaştere a lucrurilor (dar şi cea de după, măcar!), liderii „pucioşi” ar fi ştiut că această chestiune a sărbătoririi unitare a Paştilor este de multă vreme în atenţia capilor Bisericii, nu de acum sau de ieri-alaltăieri, şi ar fi tras semnalul de alarmă încă de atunci, dacă problema este într-adevăr atât de gravă şi atât de greşit abordată. Încă din anul 2010, această chestiune era tratată cu multă profunzime şi pusă deschis în dezbaterea credincioşilor şi a întregii Biserici ortodoxe. De atunci şi până azi oricine se putea pronunţa, cu argumente pro şi contra. Dar cine n-a ştiut, a tăcut. În Ziarul Lumina a fost publicat (parţial) în 20 septembrie 2010 un articol intitulat “Calendarul, o problemă încă nerezolvată ”, în care este abordată şi tema “necesităţii de schimbare” a datei Paştilor. Articolul era semnat de Prea Sfinţitul Ioachim Băcăoanul şi a fost preluat din Cronica Romanului, Nr.9, anul 2010 (http://www.epr.ro/sites/default/files/field/fisiere/2013/10/cr2010_9.pdf )
Vorbind despre actualitatea problematicii calendaristice, episcopul Ioachim spunea atunci (cităm): « Părinţii niceeni s-au folosit de calendarul epocii ca de un instrument, dar nu l-au considerat normativ pentru doctrina creştină. Calendarul nu poate fi sanctificat! », retezând din faşă pretenţia habotnicilor “purişti” de a se erija în apărătorii neînfricaţi ai “sfinţeniei după ureche şi după călindar”.
Deci, sfinţenia nu stă în calendarul imperfect făcut de om, ci în duhul imaculat al dragostei de Dumnezeu şi de om, cea propovăduită de Hristos. Concret, autorul-ierarh subliniază în acest articol că niciun calendar plăsmuit de om nu poate fi perfect, iar singurul ceas care măsoară corect timpul este “ceasul lui Dumnezeu ”, care bate secunda fără greş, începând de la Creaţie. Esenţială este aşadar păstrarea învăţăturii sfinţilor părinţi de la Niceea, care puneau în prim plan  exact ceea ce contestă astăzi liderii “pucioşi”, şi anume unitatea în sărbătorire a Paştilor :
« Elementele prezentate în acest succint studiu, despre calendar şi data Paştelui, indică faptul că acest instrument, calendarul, rămâne o problemă nerezolvată încă. Sinodul din Niceea a dat Bisericii un model simplu şi clar pentru a defini data sărbătorii Paştelui, sprijinindu-se pe ceasul lui Dumnezeu, care este Creaţia. Între timp, au apărut şi alte mijloace de calculare a timpului mântuirii. Însă, orice mijloc sofisticat nu trebuie să facă altceva decât să alinieze calculul uman la creaţia lui Dumnezeu, care este perfectă. De aceea, trebuie să spunem că modalitatea de realizare a calendarului în Biserica Ortodoxă este inexactă, pentru că, pe de o parte, se sprijină pe un calendar care întârzie în raport cu Creaţia, şi, pe de altă parte, se pleacă de la calcularea foarte aproximativă a lunilor pline. Aceasta face ca în Biserica Ortodoxă să nu fie urmate întru totul prescripţiile sfântului şi marelui Sinod de la Niceea, privitor la calculul calendaristic.
Ce trebuie să facem, aşadar: să întrebăm din nou pe astronomi, aşa cum au procedat şi părinţii niceeni de altădată, ca să ne facă un calendar exact, astronomic, prin mijloacele lor de calcul. Acest fapt a reieşit şi din deliberările participanţilor la Conferinţa Preconciliară de la Chambesy şi în timpul reuniunii ecumenice de la Alep. Trebuie, de asemenea, să ţinem cont şi de faptul că a modifica un calendar nu este aşa de uşor, căci acest „instrument“, într-o privire generală, vehiculează un mare număr de factori afectivi, de care trebuie să ţinem cont. Pentru aceasta ar trebui să abordăm subiectul catehetic, rugând comunităţile, preoţii, teologii să reflecteze asupra problemei arzătoare.
Să nu uităm că printre prescripţiile Părinţilor niceeni, cea dintâi era îndemnul „Ca toţi creştinii să sărbătorească Paştile la aceeaşi dată“. În marea Sa milostivire, Mântuitorul Hristos ne arată că, anul acesta şi anul viitor, se poate ca toţi creştinii să sărbătorească Paştile în acelaşi timp, în ciuda inexactităţilor de calcul.
Aceasta să ne conştientizeze pe toţi, în lumea secularizată în care trăim, pentru a putea cânta împreună „Hristos a înviat“, răspunzând „Adevărat a înviat“.»
Aşadar, ierarhul ortodox Ioachim îndeamnă doar atât: să punem mai presus de orice, în abordarea acestor chestiuni atât de sensibile, învăţăturile lăsate de sfinţii părinţi. Or, tocmai această ascultare de sfinţii părinţi şi de aşezămintele şi canoanele lor o reclamă sus şi tare liderii “pucioşi”; dar ei ori le-au uitat, ori nu le-au citit: ei omit să le mai şi pună în practică, atunci când refuză orice demers ca toate Bisericile creştine să ajungă, prin preseverenţă, respect şi răbdare în negocieri, la o singură zi de cinstire a Paştilor:
« O, veghează cu mare trezie, neam român, neam creștin, că vrea antichrist să răstoarne tot ce a mai rămas sfânt la loc, că a răsturnat prin șiretlic sărbătorile sfinților și vrea acum să schimbe de la locul din calendar sărbătoarea învierii Mele, data Paștelui, cea mai mare sărbătoare a creștinătății în cer și pe pământ, așezată bine la locul ei prin sfinții cei plini de Duhul Sfânt, și a cărei lumină vine din cer și aprinde luminile în ziua de praznic al învierii Mele, și nu-i convine lui satana-antichrist această așezare adevărată, după semnele ei dovedită, ca și atunci când Eu am înviat biruitor și am judecat prin învierea Mea pe stăpânitorul acestei lumi, după cum am scris acum două mii de ani despre însemnătatea minunii învierii Mele spre judecata celor ce M-au răstignit, a celor necredincioși de atunci și până azi. » [2]  (Citat din mesajul Mihaelei din 12 februarie 2016)
De aici, ei trag trei concluzii false:
1. că “arhiereii şi preoţii care nu ascultă de sfinţii părinţi de la Niceea sunt tocmai aceia care doresc o singură sărbătoare şi o singură cinstire a Paştilor” (în realitate, este exact invers);
2. că arhiereii şi preoţii plănuiesc “o amestecare ” a turmelor, după mintea acelui “satana-antichrist” (altă inovaţie pucioşească! să înţelegem de aici că mai există şi un satana care nu este anti-, ci pro- , deci el nu intră în calcule ?) ; or, nici vorbă de aşa ceva!
3. că “nu mai e sfinţi pe pământ, nu mai e la vedere, că e ascunşi de către mai-marii bisericii ” (oare? de unde ştiu ei aşa de sigur? şi de ce să-i fi ascuns?):
« O, deschideți voi, arhierei și preoți care stați în fața turmei ortodoxe a neamului român, căci Eu, Domnul Iisus Hristos, grăiesc vouă și spun: O, de unde s-a ivit lucrarea cea amestecată, pe care voi o tălmăciți după mintea dușmanului antichrist, care-i spune frăție acestei amestecături, și iată unde v-a dus această amestecare, că [...] iată, voi dați să cutremurați cerul și pământul și să dați de la locul lui din calendarul străbun praznicul Paștelui Domnului și al creștinilor binecredincioși, [...] și iată cine sunteți voi, că voi nu iubiți pe sfinții părinți, iar dacă mai e pe pământ din timp în timp sfinți cu Dumnezeu în ei prin viața lor sfântă, voi dați să-i ascundeți și să le legați tinichele, iar aceasta faceți de teamă să nu fiți voi judecați pentru nesfințenia vieții voastre, cu care stați pe scaune de biserică.  » [3]   (Citat din mesajul Mihaelei din 12 februarie 2016)
Nu mai e ... dar mai e ! Dacă liderii “pucioşi” vorbesc aici cu subînţeles (şi folosind o gramatică de tarla) despre acei “sfinţi” pe care Biserica refuză să-i recunoască  (cică, “îi ascunde şi le leagă tinichele” – de coadă ? probabil, că aşa este o vorbă în popor), atunci... cine citeşte, să înţeleagă! Mai mult ca sigur că se referă chiar la ei: sfinţişorii de la Pucioasa, care sunt încă de pe acum moaşte ambulante cu adicţie la tinichele (telefoanele mobile), prin care primesc necontenit SMS-uri cu  Cuvântul Pucioşesc ” din ceruri.

…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
15 februarie 2016
…………………





[1]  www.noul-ierusalim.ro
[2]  ibid.
[3]  ibid.

Comentarii

Postări populare