481. Noi derapaje în învăţăturile pucioşeşti: iadul şi raiul sunt chiar aici, pe pământ, iar oamenii trăiesc în ele prin simpla lor alegere !





Printre cele mai noi învăţături eretice ale pucioşilor găsim şi o învăţătură ciudată despre rai şi iad. După părerea liderilor sectei, raiul şi iadul sunt aici,  pe pământ, şi nu există alt rai şi alt iad, nici alte spaţii extra- sau sub-pământene în care eventual ar fi plasate aceste locuri ale veşniciei. Cu alte cuvinte, ei pretind că noi deja trăim în rai sau în iad, în funcţie de alegerea liberă pe care o facem: dacă „păcătuim împotriva iubirii de Dumnezeu din oameni” (şi aici e vorba exclusiv de „Dumnezeul” Pucioasei şi de învăţăturile atribuite Lui, căci doar pe Acesta Îl promovează sistematic liderii „pucioşi”, şi niciodată pe un Altul), automat ne-am plasat în spaţiul pe care ei îl numesc „iad”; acesta este, chipurile, plasat „pe pământ” şi nu există alt iad sub pământ sau în alt locaţie din Univers, aşa cum cred alţi oameni. Mai precis, liderii sectei spun că „lumea” în înţelesul ei liturgic, este toată un „iad”, caracterizat prin omniprezenţă şi murdărie diseminată, provenită de la păcate şi prin faptul că este un loc urât. Ei definesc totodată şi acel iad în care cred ceilalţi oameni, ca fiind doar o metaforă, o stare de suferinţă, de plată a păcatelor, fiind asociată pedepselor veşnice pentru faptele săvârşite în trup în decursul vieţii –  şi nicidecum un loc nepământean, un spaţiu dedicat pedepselor veşnice. Prin antiteză, ei descriu şi un spaţiu edenic, izolat şi unic, pe care îl numesc „rai” şi pe care îl plasează tot pe pământ, dar care este caracterizat prin însuşiri complet opuse: este frumos şi tot mai frumos şi este chiar spaţiul din localitatea Glodeni-Pucioasa pe care îl administrează secta cu numele „Noul Ierusalim”. Deci, dacă alegem să trăim în garnizoana sectară de la Pucioasa şi să ne împărtăşim cu doctrina ei eretică, pseudo-creştină şi pseudo-ortodoxă, înseamnă că ne-am ales raiul pucios şi trăim în el, lucrând la frumuseţile lui amăgitoare; dacă nu, nu – şi atunci ne rămâne doar să trăim în „iadul” lumii:

 « O, fiilor, oamenii de pe pământ au bucuriile lor. Ei nu pot fără păcat, o, nu pot fără această mincinoasă mângâiere și bucurie a ei, căci iadul e pe pământ, măi fiilor, e acolo unde se păcătuiește împotriva iubirii de Dumnezeu din oameni, și nu este alt iad, iar ceea ce zic oamenii că este iadul cel de după viața cea din trup, acolo este doar plata pentru cele lucrate de om în chip satanic pe pământ. Voi însă nu puteți sta fără Domnul, fără Mine, fiilor, și alergați în urma Mea după bucuria cu Mine, Cel atât de durut de la omul păcătos, și iată, raiul este pe pământ, acolo unde este dragoste și luptă împotriva iubirii de păcat din oameni, și nu este alt rai, iar ceea ce zic oamenii că este raiul cel de după viața cea din trup, acolo este doar fericirea pentru care luptă fiii dragostei, plata pentru cele lucrate de om în chip ceresc pe pământ.
O, în lume este murdar peste tot, e murdar de păcat peste tot, e iad peste tot și în toate casele în care Eu nu încap cu omul, că mare s-a mai făcut omul care nu are dor de Domnul, fiilor. O, e urât în lume peste tot pentru Mine, dar la voi e frumos și atât de frumos pentru Dumnezeu, măi fiilor, și tot mai frumos va fi la voi, căci voi la această frumusețe lucrați, și osteniți lucrând, mereu, mereu lucrând și înfrumusețând, iar Eu, Domnul, vă laud la cei din cer și Mă bucur de voi. » [1]  (Citat din mesajul Mihaelei din 28 august 2015)

Dar ce spune Biblia? Din vorbirea lui Iisus despre iad, deducem că iadul nu poate fi pe pământ, căci Iisus îl plasează undeva mai jos, unde cetatea Capernaum va fi coborâtă de pe pământ, la Judecata finală:

Şi tu, Capernaume: N-ai fost înălţat până la cer? Până la iad te vei coborî. Căci de s-ar fi făcut în Sodoma minunile ce s-au făcut în tine, ar fi rămas până astăzi. Dar zic vouă că pământului Sodomei îi va fi mai uşor în ziua judecăţii decât ţie.” (Mat.11,23-24)

Sfântul Apostol Petru, vorbind despre o proorocie a împăratului David, arată că doar sufletele sunt nestricăcioase (iar unele dintre ele se coboară în iad), în timp ce trupurile, de regulă, suferă stricăciune şi de aceea sunt îngropate:

Mai înainte văzând, a vorbit despre învierea lui Hristos: că n-a fost lăsat în iad sufletul Lui şi nici trupul Lui n-a văzut putreziciunea.” (Faptele Ap.,2: 31)

În Parabola despre bogatul nemilostiv şi despre săracul Lazăr găsim textual o referire la iad, din care deducem că acesta este un loc de chinuri, în loc aflat în adâncuri, în care se află sufletele unora dintre oamenii care au murit şi au fost îngropaţi (deci, nu se află în iad aceia care trăiesc pe pământ în desfătări şi în păcate urâte, aşa cum pretind “pucioşii”). În antiteză, raiul este asemuit cu “sânul lui Avraam” şi este situat undeva mai sus, iar o prăpastie de netrecut separă iadul de rai:

    Şi a murit săracul şi a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit şi bogatul şi a fost înmormântat.
    Şi în iad, ridicându-şi ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui.    [...]
    Şi peste toate acestea, între noi şi voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi. (Luca, 16:22-26)

Desigur că sufletele nu au ochi şi limbă materială cu care să vadă sau să simtă, dar exprimarea plastică sugerează stări, trăiri similare celor senzitive de pe pământ; de aceea intuim că expresia “în iad, ridicându-şi ochii” sugerează că scena iadului, zugrăvită în parabolă, se petrece undeva “în adâncuri”, iar raiul, undeva “în ceruri”.

Despre rai, Biblia sugerează că nu este pe pământ, ci undeva sus, în sau dincolo de al treilea cer:

   Cunosc un om în Hristos, care acum paisprezece ani – fie în trup, nu ştiu; fie în afară de trup, nu ştiu, Dumnezeu ştie – a fost răpit unul ca acesta până la al treilea cer.
   Şi-l ştiu pe un astfel de om – fie în trup, fie în afară de trup, nu ştiu, Dumnezeu ştie – că a fost răpit în rai şi a auzit cuvinte de nespus, pe care nu se cuvine omului să le grăiască.” (2 Cor. 12:2-4)

Deci există destule referinţe biblice care să răstoarne definitiv teoria pucioşilor că “raiul şi iadul se află aici, pe pământ, şi nu există alt rai şi alt iad după moarte”. De altfel, această teorie e îmbrăţişată cu drag şi de mulţi necredincioşi, care se conduc după dictonul “Mănâncă bine şi bea bine, că nu se ştie ziua de mâne; aici e raiul, aici e iadul”. Ce este interesant e faptul că liderii “pucioşi” n-au gândit mereu la fel, dar însuşirea lor de a se contrazice pe sine este proverbială: la ei albul devine negru şi negrul se face alb, binele este amestecat cu răul, iar adevărul face casă bună cu minciuna. Există numeroase referinţe anterioare din scrierile lor de unde rezultă că şi ei credeau în vremurile acelea că raiul şi iadul nu se află la suprafaţa pământului, ci undeva mai sus (pentru rai) – respectiv, mai jos (pentru iad).
Despre iad se spune în textele lor că este locuinţa morţilor în care a coborât Iisus cu sufletul, după răstignire, pentru a-i scoate pe strămoşi din iad şi a-i chema la înviere:
« [...] am spus desluşit că este rai şi că este iad, şi i-am spus tâlharului care M-a mângâiat din dreapta Mea de pe crucea lui împotriva celui din stânga crucii Mele, care Mă defăima, i-am spus celui ce M-a mângâiat şi M-a rugat pentru el: «Astăzi vei fi cu Mine în rai!». M-am dus în iad după răstignire, M-am dus în locuinţa morţilor şi i-am înviat pe cei sfinţi şi au mers ei înaintea Mea în Ierusalim mărturisitori cu dovezi desluşite, şi am arătat prin acestea că este rai şi că este iad şi că între acestea două este Dumnezeu Cel înviat. [...]» [2]  (Citat din mesajul Mihaelei din 12 aprilie 2015)
Iar despre rai se spune în textele lor că e situat undeva sus, sus de tot, de unde îngerii îşi aruncă privirile lor scrutătoare pe pământ:

 « E raiul plin de îngeri şi de sfinţi, care-şi ţin privirea pe pământ, de unde ei aşteaptă. O, ce aşteaptă ei? Aşteaptă bucuria cea mare, cea întreagă, aşteaptă descoperirea fiilor lui Dumnezeu şi slava ei cea mare apoi, slava veşniciei, şi nu se suie la mintea iubitorilor de Dumnezeu dorul celor din cer, care caută mereu spre pământ, de unde se aşteaptă clipa îmbrăţişării cerului cu pământul [...]» [3]  (Citat din mesajul Mihaelei din 10 mai 2015)

Şi mai limpede se spune în alt text că raiul nu este pe pământ, ci este undeva sus, de unde primii oameni au căzut pe pământ datorită neascultării lor:

« Omul a căzut din rai, căci singur s-a smuls din sânul Tatălui său şi s-a aşezat pe pământ şi şi-a cheltuit viaţa şi trupul şi harul, dar la întoarcerea lui l-a întâmpinat Tatăl, din pricina pocăinţei făcută înaintea Tatălui, după ce a ajuns gol de viaţă din cer în mijlocul oamenilor născuţi din oameni. » [4]  (Citat din mesajul Mihaelei din 15 februarie 2014)

Am fi tentaţi să credem că liderii “pucioşi” au vorbit în alegorii. Adică, în dorinţa de a părea cât mai interesanţi, s-au jucat cu cuvintele, exagerând în folosirea figurilor de stil despre rai şi despre iad; dar nu putem trece în niciun chip cu vederea sublinierea pe care o fac cu tărie, cum că “nu este alt iad şi nu este alt rai, după viața cea din trup”. Această subliniere este cea care le arată adevărata lor convingere, demascându-i că ei vorbeau la propriu, nu la figurat.

…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
3 ianuarie 2016
…………………






[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Ibid.
[3] Ibid.
[4] Ibid.

Comentarii

Postări populare