477. Liderii “pucioşi” au comis încă un fals de proporţii (2)





An văzut în articolul precedent – cel cu numărul 476, că introducerea la Cartea pucioşească editată în primăvara anului acesta (2015) este plină de imixtiuni frauduloase, puse sub semnătura falsificată a artistului plastic Marian Zidaru. Oare ce nu mai era bun din acest text, de a trebuit să fie ciopârţit cu atâta încrâncenare? De ce a fost el bun acum zece ani, iar acum nu mai este acceptabil în forma iniţială?
Invers, dacă aceste “corecţii” erau indispensabile, cum a fost posibil ca timp de zece ani “greşelile” vizate acum  să nu deranjeze pe nimeni? De ce nu s-au făcut “corecţiile” chiar atunci, în anul 2006, căci şi atunci au fost angrenate forţe impresionante din rândul adepţilor, care să adune, să colaţionaze, să verifice fiecare cuvânt şi fiecare virgulă, aşa încât “lucrarea” făcută în numele Domnului să iasă de sub tipar perfectă sau măcar aproape de perfecţiune?
După ce în articolul precedent s-a arătat mai degrabă aspectul cantitativ al modificărilor frauduloase făcute de către liderii sectei, se impune acum şi o analiză pe fond a acestora. Pentru aceasta vom reproduce textul, arătând concret, prin comentarii punctuale, cum a “evoluat” el brusc, după zece ani de hibernare. Vom folosi culoarea albastru  pentru a evidenţia textul original. Cu o linie corectoare (strikethrough) vom evidenţia porţiunile de text care fie au fost eliminate (suplimentar, acestea sunt evidenţiate şi cu culoarea negru), fie au fost modificate (porţiunile care apar în culoarea maro). Cu roşu vor fi evidenţiate porţiunile de text care reprezintă forma finală ce a rezultat în urma modificărilor operate, iar cu roz vor fi marcate porţiunile adăugate (adică, inovaţiile absolute).

De ce trebuie citită această Scrisoare ?

Atunci când primeşti o scrisoare semnată de un anume cunoscut, o deschizi şi o citeşti, şi apoi îţi dai seama că ea este sau nu autentică. Aşa se întâmplă şi cu  Scrisoarea de faţă: dacă n-o deschizi nu-i cunoşti conţinutul, ş. Şi dacă nu-i cunoşti conţinutul nu-i poţi constata autenticitatea.
La o primă lectură  Cartea se poate structura pe scrisori de cunoaştere (de recomandare), prin care Autorul Se se prezintă în fiinţa persoana lui Dumnezeu Fiul (Comentariu: În aparenţă, intervenţia pare a fi corectă, îndată ce liderii “pucioşi” pretind că Cel care vorbeşte la Pucioasa este Însuşi Domnul Iisus Hristos, deci numai Persoana Fiului s-ar părea că Se implică în acest demers vocal neobişnuit. În realitate, lucrurile nu stau chiar aşa. Pe de o parte, nu este vorba de Persoana autentică şi reală a Fiului întrupat, înviat şi înălţat cu trupul la cer, îndată ce “pucioşii” înşişi recunosc că la Pucioasa vorbeşte un duh fără de trup, un duh teologic pe care ei îl denumesc “Cuvântul Fiului”. Alte persoane, care au trăit în sânul comunităţii “Noul Ierusalim” sau au avut contacte mai apropiate cu aceasta, au o abordare şi mai îndrăzneaţă, acuzându-i direct pe liderii sectei de înşelăciune: mai exact, chiar ei ar fi cei care “inventează” acest “Cuvânt” şi apoi îl atribuie lui Dumnezeu. În orice caz, dacă nu vorbim despre Acel Iisus întrupat în istorie, Care S-a înălţat cu trupul la cer şi şade acum de-a dreapta Tatălui de unde Se va coborî la A doua Sa venire tot în trup, atunci nu are rost nici să decantăm între necesitatea şi indiferenţa de a ne referi la Persoana şi nu la Fiinţa Fiului)  dialogând cu omul prin mijlocirea intermediul (Comentariu: Deşi aceste cuvinte sunt similare, adică substituţia dintre ele este idempotentă şi deci nu se justifică,  parcă mai bine şi mai duhovniceşte suna “mijlocirea Duhului” decât sună acum “intermediul Duhului”. Mijlocirea sugerează o implicare activă, pe bază de dialog şi convingere argumentată, în timp de intermedierea este neutră, instrumentală, sugerând rolul curelei de transmisie de a transmite mişcarea, impersonal şi rece) Duhului Sfânt, păstrând întregimea integritatea Sfintei Treimi. (Comentariu: Şi de data aceasta avem de-a face tot cu două sinonime, dar diferenţa de nuanţă dintre ele este mai accentuată. Cuvântul integritate are două semnificaţii, una principală – cinste, probitate, onestitate – şi una secundară, derivată din originalul integralitate – deplinătate, totalitate, întregime. Deci şi aici forma iniţială întregimea era mai potrivită cu contextul decât “corecţia” ei)
Apoi sunt o serie de scrisori (Comentariu: O “corecţie” inutilă, o adăugire care nu aduce nicio îmbunătăţire de fond. Exprimarea iniţială era acoperitoare nu numai pentru o serie, dar şi pentru oricâte serii de scrisori) de intenţie, prin care Dumnezeu Îşi face cunoscut anunţă planul Său. (Comentariu: Şi aici, exprimarea iniţială era mai corectă, chiar dacă sensurile par sinonime. Liderii “pucioşi” vor să sugereze că, îndată ce textele pucioşeşti au fost publicate în format de carte sau de ziar, sau pe internet, ele au valoare de anunţ public, şi nimeni nu se mai poate deroba de la responsabilitatea de a împlini preceptele pucioşeşti, îndată ce a fost anunţat despre ce are de făcut. Cei care nu le împlinesc sunt implicit vinovaţi, îndată ce planurile “Dumnezeului” Pucioasei au fost anunţate şi deci orice om trebuie să le cunoască şi să le respecte. Cu totul altceva este atunci când planurile “se fac cunoscute”, adică ele sunt făcute disponibile cercetării, în măsura în care se obţine accesul la ele. Cei care n-au avut “norocul” de a se întâlni cu legile pucioşeşti, nici nu le-au cunoscut, deci nu mai pot fi traşi la răspundere pentru neîmplinirile involuntare ale acestor legi).
Un alt fel tip (Comentariu: Din nou o “preţiozitate” inutilă, ca şi când tipul ar fi mai lămuritor pentru cel care citeşte decît felul) de scrisori sunt acelea prin care Dumnezeu îi semnalează omului anumite scăpări de la legea cea dreaptă. Merită citit! Merită citit! (Comentariu: Marian Zidaru a folosit în mod sistematic această formulă, şi alte câteva asemănătoare pentru a sublinia mesajul acestei introduceri. Spiritul său moderat, departe de a arăta că aparţine unui lider avid de noi prozeliţi, ci unui observator corect şi neutru, îi îndeamnă pe cititori să descopere singuri părţile bune, folositoare şi potrivite pentru cel care citeşte. Se aseamănă mult cu îndemnul biblic “Vino şi vezi![1], care nu impune, ci doar propune. Liderii “pucioşi” n-au fost mulţumiţi cu sublinierea prin repetare, aleasă de Marian Zidaru, ci au mai aplicat şi o subliniere materială, ca să aibă şi ei o contribuţie personală la acest demers. Această subliniere va fi regăsită la toate îndemnurile similare care vor urma.)
Sunt, apoi, acele scrisori prin care luăm cunoştinţă despre un popor împlinitor, un popor nou, poporul Noului Ierusalim, prin care vedem că poruncile şi învăţăturile lui Dumnezeu  cerinţele legii (Comentariu: Această “corecţie” aplicată de liderii sectei vrea să ridice ştacheta preţiozităţii pentru vorbăria interminabilă de la Pucioasa pe care ei o denumesc “Cuvântul lui Dumnezeu”. Se ştie că o lege bună este în mod esenţial concisă şi nobilă, în mesajul ei. Legea lui Moise avea zece porunci, iar legea lui Hristos, doar două. Or, cele 7-8 kg. de maculatură lansată pe piaţă de liderii “pucioşi” prin editarea acestor Cărţi riscă să cadă în derizoriu, dacă nu primeşte oficial şi rapid titulatura pompoasă de “lege”. În acest sens, formula ponderată a lui Marian Zidaru – poruncile şi învăţăturile – era departe de aspiraţiile ambiţioase ale liderilor sectei, deci trebuia “cosmetizată” cu curaj – ceea ce s-a şi operat pe text deschis, după cum se vede)  nu sunt imposibil de împlinit. Merită să cunoaştem acestea! Merită să cunoaştem aceste lucruri!
Un alt fel de scrisori capitol (Comentariu: Aici avem de-a face de-a dreptul cu un fals. Nu există numai un capitol aparte dedicat luptei deschise împotriva Bisericii Ortodoxe Române şi a preoţilor ei, ci aceste atacuri se dau în scris în mod sistematic, cu “lovituri sub centură”, ori de câte ori le vine bine liderilor sectei. Încă o dată, exprimarea originală şi simbolică a lui Marian Zidaru era mai adecvată decât forma preferată de liderii sectei) de luat aminte înfăţişează îl reprezintă durerea disputa lui dintre Dumnezeu  (Păstorul) pentru preoţi şi preoţii (ciobanii), (Comentariu: Şi aici vedem o diferenţă de optică semnificativă între Marian Zidaru şi liderii sectei.  În timp ce Marian Zidaru păstrează în suflet chipul şi nostalgia după Acel Dumnezeu iubitor, îndurerat de orice oaie care se rătăceşte, liderii pucioşi devoalează imaginea “Dumnezeului” lor belicos, gata să rezolve disputele cu slujitorii Săi prin metode radicale, eventual contondente) care s-au îndepărtat de la legea adevărului devenind  călăuze oarbe“ pentru turmele rătăcite, lupi îmbrăcaţi în piei de oaie, care ucid oile mai degrabă decât să le îngrijească.
Între Dumnezeu şi poporul român este o tainică legătură, pământul României fiind primul pământ ieşit de sub ape la Facere, primul pământ ieşit de sub ape după potop. Pământul român, mai precis grădina cuvântului, de la Pucioasa, este pământul din care Dumnezeu l-a făcut pe Adam. Tot pământul român este cel dintâi petec de pământ care va fi înnoit la acest sfârşit de veac. (Comentariu: Eliminarea acestui fragment a fost analizată în articolul precedent – cel cu numărul 476. Aici s-a arătat posibila precauţie a liderilor „pucioşi” de a nu fi acuzaţi că lansează teorii fanteziste, care sfidează legile fizicii – legi care şi ele sunt lăsate tot de Dumnezeu. La orice retragere de ape apare mai întâi cel mai înalt vârf de munte, nicidecum un deal şi o vale, aşa cum e locul pe care sunt plasate acareturile „nou-ierusalimitenilor” de la Pucioasa)
Aflăm de aici că “preoţii şi-au făcut trupurile cât butoaiele”, se duc la sfânta slujbă “mâncaţi sătui cârnat”, preotul bate mingea şi “sare, zici că moare”, merge la mare  şi, până se întoarce bronzat, “diavolul slujeşte în haine preoţeşti”, etc. Lucruri cu care cei mai mulţi dintre creştini sunt întru totul de acord. Merită citit!
Implicarea discretă a lui Dumnezeu şi condamnarea “ingineriilor politice”, demascarea “hoţilor cu cravată”, este un alt capitol foarte important. (Comentariu: Şi acest fragment introdus cu forţa de liderii „pucioşi” a fost analizat în articolul precedent – cel cu numărul 476. De menţionat şi faptul că apetitul liderilor „pucioşi” pentru politica dâmboviţeană nu se regăseşte doar într-un capitol al cărţii, aşa cum se minte aici. Ori de cîte ori a avut loc o alegere importantă de parlament, sau de preşedinte, sau s-a pus problema demiterii lui, sau în lumea politică a apărut un pericol sau o tulburare majoră, liderii „pucioşi” au emis câte un „mesaj către ţară”, prin care încercau să-şi impună propriile idei politice, să-şi sprijine favoriţii şi să-i condamne pe cei aflaţi în tabăra potrivnică.)  Merită să citim! Merită să citim!
Aflăm, aşadar, în acest sens că românul nu a fost niciodată singur şi că de la începutul comunismului Dumnezeu l-a însoţit în suferinţele sale, îndemnându-l să se supună material şi să fie liber spiritual. Se vesteşte prin acest cuvânt (Comentariu: Eliminarea acestui fragment are efecte dezastruoase, distrugând coerenţa ideilor enunţate. Moartea lui Ceauşescu a fost un asasinat ordinar, bazat pe un simulacru de proces unde s-au adus acuzaţii inventate şi false. Ea n-a avut nicio tangenţă cu supunerea materială sau cu libertatea spirituală a creştinilor. Pe de altă parte, comunismul a căzut doar formal, pentru că în realitate el a continuat să lucreze subteran ani de zile, împiedicând reforme importante, printre care şi restaurarea de drept a monarhiei): moartea lui Ceauşescu, căderea comunismului la o dată fixă. Merită citit! Merită citit!
Un loc aparte important îl ocupă regele Mihail al României Mihai, (Comentariu: Liderii pucioşi” sunt în mare defect faţă de regele Mihai, căruia i-au “proorocit” nu numai întoarcerea ca turist sau ca simplu cetăţean în România, ci şi repunerea sa glorioasă în drepturile monarhice furate de comunişti în 1947. Mihai a rămas însă doar un simplu cetăţean, nu este rege şi deci nu poate purta oficial şi cu demnitate numele de “Mihai al României”, ceea ce liderii pucioşi se simt nevoiţi să recunoască acum, deşi nu le convine deloc faptul că “proorocia” lor pentru regele Mihai s-a dovedit a fi profund mincinoasă) căruia Dumnezeu i-a vestit întoarcerea acasă, lucru care, de altfel, s-a  şi împlinit. Merită citit! Merită citit!
Arhiereul Irineu Pop Bistriţeanul, patriarhul investit de lui Dumnezeu, (Comentariu: Şi poziţia liderilor “pucioşi” faţă de arhiepiscopul Irineu al Alba Iuliei este ambiguă. Pe de o parte, ei ascund sistematic faptul că acest episcop şi-a declarat public separarea formală şi pe fond faţă de creştinii rătăciţi de la Pucioasa; pe de alta, ei îl consideră în mod ilegitim “patriarh” al aşa-zisei “Biserici a Noului Ierusalim”, pretenţie pe care Irineu o rejectează ca fiind falsă, necanonică şi improprie. Dar acesta nu este singurul fals de răsunet al liderilor “pucioşi”. Ne-existând o investire oficială a lui Irineu în demnitatea de patriarh, liderii “pucioşi” au inventat o formulă care evită procesul canonic de investire, declarându-l în fals şi din oficiu pe Irineu, pur şi simplu, “patriarhul lui Dumnezeu” – o formulă de-a dreptul eretică, deoarece lasă impresia că toţi patriarhii Bisericilor Ortodoxe Autocefale n-ar fi ai lui Dumnezeu, ci ai altor zeităţi, sau duhuri teologice) este un capitol pătrunzător, incitant şi o dispută luptă cu o miză majoră capitală. El este cel persoana prin care Dumnezeu aşează va aşeza (Comentariu: Fals! Arhiereul Irineu chiar a instituit păstrarea calendarului vechi la aşa-zisa “mânăstire a Noului Ierusalim”, pe vremea când încă nu se convinsese că “pucioşii” sunt nişte mistificatori. A făcut asta nu neapărat din convingere, ci pentru că aşa i-au cerut liderii “pucioşi”, ei nutrind se deosebească de Biserica-mamă prin ceva vizibil, pentru a căpăta o identitate proprie. Acest demers arată că încă de pe atunci în ei musteau germenii schismei. E greu de presupus că arhiepiscopul Irineu va voi pe viitor, şi va putea să impună de unul singur, o asemenea reformă la nivelul întregii Biserici Ortodoxe Române. Această “proorocie” a pucioşilor este doar o himeră care-i bântuie – căci dacă ar fi fost o condiţie vitală pentru ei, s-ar fi alipit de mult la Biserica Ortodoxă pe stilul vechi) la loc calendarul şi legea creştin-ortodoxă a sfinţeniei şi împăcarea cu Dumnezeu a României. (Comentariu: Şi eliminarea acestui fragment a fost analizată în articolul precedent – cel cu numărul 476. Aici s-a arătat că liderii „pucioşi” caută din răsputeri să facă pacte cu autorităţile locale şi să înşele vigilenţa clericilor – în cazul în care aceştia au uitat faptul că Sinodul B.O.R. a clasat încă din anul 1992 disputa pe marginea sectei „Noul Ierusalim”, declarând-o bolnavă de „manifestări străine Ortodoxiei”) Foarte important de ştiut! Foarte important de ştiut!
De multe ori, Cuvântul revine la dragostea dintâi, a facerii omului, la chipul cel adevărat al omului creat de Dumnezeu. Acest chip îl regăsim restaurat în chipul Maicii Domnului, dar şi al tuturor sfinţilor, dintre care străluceşte sfânta Virginia, a şasea trâmbiţă apocaliptică, prin care Dumnezeu Şi-a început această lucrare de Cuvânt acum cincizeci de ani. (Comentariu: Sintagma “acum cincizeci de ani” este extrem de importantă.  Dacă liderii “pucioşi” au omis pur şi simplu să o actualizeze, adică să folosească expresia corectă “acum şaizeci de ani” – cea care ar corespunde anului 2015 –  înseamnă că ne aflăm în faţa unei fraude uriaşe, deoarece fără a-l consulta pe Marian Zidaru, au pus în circulaţie un text valabil pentru anul 2015 şi atribuit lui Zidaru dar care nu-i aparţine lui, şi l-au şi semnat în fals cu numele acestuia. Dacă însă ei au lăsat intenţionat exprimarea “acum cincizeci de ani”, ca o reproducere fidelă a introducerii din anul 2006, înseamnă  că acest text ar fi trebuit să fie identic cu cel din ediţia precedentă, el exprimând o poziţie a acelui an, anul 2006. Modificările masive dezvăluie însă, şi în acest caz, un fals de proporţii, raportat de data aceasta la fondul problemei. Şi în acest caz, folosirea numelui lui Zidaru este inadecvată, chiar penală, fiind vorba tot de un fals şi uz de fals) Lucru demn de luat în seamă! Lucru demn de luat în seamă! Lucru care nu poate fi trecut cu vederea! Lucru care nu poate fi trecut cu vederea!
Tonul discursului teologic este blând şi smerit, dar nu lipsit de acea strălucire paternă şi regală prin care Dumnezeu Se întoarce să-Şi ia în primire împărăţia. Această apropiere de om, pe care Cuvântul o înfăptuieşte realizează prin plânsul bocetul purificator al Tatălui (Comentariu: Spre deosebire de plânset, care păstrează de regulă o decenţă a suferinţei reale,  bocetul face parte din ritualul înmormântărilor de la țară, este o cântare de mort, adesea simulată de bocitoarele de profesie.  Substituţia aceasta, operată fără prea multă responsabilitate de către liderii “pucioşi”, este absolut nefericită, ea aducând o atingere serioasă demnităţii de Împărat Atotputernic a lui Dumnezeu) pe umărul   fiului risipitor“ , este o Baladă care pe nimeni nu poate lăsa rece indiferent. (Comentariu: Şi această substituţie este inoportună, chiar nefericită. Termenul “rece”, în antiteză cu termenul “cald”, exprimă mai bine calitativ o stare spirituală de respingere; termenul “indiferent” are mai mult o valoare cantitativă de detaşare, exprimând un grad de nedeterminare, o nepăsare care nu cuantifică trăirea respingerii în profunzimea ei)
Omul contemporan nu vede faţa lui Dumnezeu, iar Dumnezeu nu vede decât spatele omului. Adevărul acesta trebuie să ne înfricoşeze şi să ne dea de gândit. Merită să medităm la acest lucru, citind parcurgând (Comentariu: O altă “corecţie” neinspirată. Una este să citeşti, alta este să parcurgi. Parcurgerea se poate face şi superficial, sau pe sărite, sau pe diagonală, în timp ce citirea presupune implicit înţelegerea în adâncime a sensurilor celor citite. Dicţionarele definesc parcurgerea astfel:  a trece cu privirea sau cu ochii peste ceva, a se uita în treacăt la ceva, a citi ceva în grabă şi superficial, a răsfoi o carte, etc. Aşadar, a parcurge în sensul de a răsfoi nu e acelaşi lucru cu a citi aplicat şi responsabil) paginile  Vieţii. Fiecare om se priveşte în oglindă şi acolo se vede aşa cum este, bun sau rău, mincinos sau iubitor de Dumnezeu, frumos sau urât, slab sau gras, având haine strălucitoare sau ponosite. Cu atât mai mult,  Cartea de faţă (Comentariu: Singura corecţie care pare justificată, deoarece până acum s-a mai vorbit în mai  multe rânduri despre această Carte) este o oglindă a adevărului în care ne vedem mai ales urâţenia şi goliciunea. Merită s-o citim spre a ne vedea adevărata faţă! Merită s-o citim spre a ne vedea adevărata faţă!
Parcurgând paginile acestei cărţi, cititorul onest Îl recunoaşte pe Dumnezeu; , cititorul răbdător află tainele vieţii; , cititorul dezinteresat indiferent se atinge de izvorul vieţii şi într-o bună zi îşi va da seama de gustul neasemuit al apei din care a băut cu nepăsare indiferenţă;. (Comentariu: Aici, excesul de “corecţii” a dus la repetarea supărătoare a atributului de indiferent. Formularea iniţială era, în mod evident, mai inspirată) cCititorul revoltat şi rebel va fi aidoma lui Goliat, care a căzut sub lovitura plecată din praştia lui David.
Tot cititorul va avea de câştigat.  
Cel care nu citeşte  Cartea rămâne un orb rătăcit într-o lume rece, dar acesta nu are n-are (Comentariu: O corecţie de-a dreptul ridicolă şi inutilă, la limita cacofoniei) dreptul să ridice cuvânt împotriva  Cuvântului lui Dumnezeu.
Marian Zidaru

          Oare ce credibilitate mai au aceşti sectanţi îndrăzneţi şi întreprinzători, cu ce moralitate îşi păstoresc ei adepţii, dacă se pretează în mod sistematic la falsuri grosolane, menite să-i deruteze şi să-i înşele pe cei naivi? Ce autoritate mai are o Carte a cărei introducere este falsificată?
…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
3 decembrie 2015
…………………



[1] Ioan 1:46; 11:34

Comentarii

Postări populare