476. Liderii “pucioşi” au comis încă un fals de proporţii




Anul acesta, liderii „pucioşi” au mai scos o carte de predici pe care au intitulat-o „Cuvântul lui Dumnezeu Cartea a doua” (deşi cartea care se pretinde a fi „Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” este cel puţin a treia, având în vedere că în afară de ediţia din anul 2006 a mai fost scoasă o ediţie cu acelaşi titlu în anul 1995 –  şi nici ea nu era prima, căci mai fuseseră înaintea ei una-două ediţii prescurtate, editate într-un format mult mai subţire). Desigur că şi aceasă carte este asociată de liderii „pucioşi” cu „cartea cu cele şapte peceţi” din Apocalipsă[1], motiv pentru care are desenate pe copertă „şapte peceţi” sub forma unor monograme creştine. Având însă în vedere că şi Prima Carte avea şapte peceţi aplicate pe coperta ei, rezultă în total că numărul de „peceţi” pucioşeşti a ajuns deja la paisprezece, deci s-au încălcat cu nonşalanţă preceptele proorociei din cartea Apocalipsei. Dar asta să zicem că e mai puţin important, deşi din Biblie se înţelege clar că adevărata carte cu şapte peceţi va avea nişte peceţi autentice, care se vor şi rupe[2] la momentul potrivit, nu sunt nişte mâzgăleli omeneşti, puse la vedere ca să-i înşele pe naivi.  Cel mai important este că liderii „pucioşi” n-au mai găsit niciun „teolog” care să despartă firul în patru ca să le legitimeze ereziile lor în faţa cititorilor (probabil că fostul aspirant la Teologie, Nicu Popp, nu s-a ridicat la înălţimea cerinţelor lor) şi atunci au reprodus integral, din cartea precedentă, atât materialele atribuite unui oarecare părinte Nicodim ( un simulacru, un fals ordinar, căci niciun Nicodim nu există şi nici n-a existat vreodată la Pucioasa, dar liderii merg cu această înşelăciune mai departe), cât şi textul introductiv al lui Marian Zidaru intitulat „De ce trebuie citită această Scrisoare?”. Aici intervine alt fals de proporţii al liderilor „pucioşi”, căci chiar dacă, de data aceasta, Marian Zidaru există fizic, el nu mai este de 7-8 ani alături de ei, şi nici nu mai împărtăşeşte credinţele lor rătăcite.  Şi totuşi, liderii „pucioşi” se folosesc de acest text care apăruse în anul 2006, reproducându-l acum nedatat (ca şi când ar fi de strictă actualitate) şi fără să-i fi cerut consimţământul lui Marian Zidaru pentru a-l reproduce.
Desigur că ei mizează pe faptul că cititorul nu va observa, nu va avea cum să afle că, deşi în aparenţă cei doi „admiratori”, fantomaticul Nicodim şi „apostatul” Marian Zidaru, îi laudă copios pe „pucioşi” şi operele lor, în realitate lucrurile nu stau deloc aşa, ci totul este un fals de proporţii.
Partea interesantă însă abia acum începe. Nu s-au atins ei de textele stufoase (care se întind pe 26 de pagini) ale fantomei numită „Nicodim”, lăsându-i intacte până şi virgulele (ceea ce ar putea întări convingerea celor care bănuiau că textele respective le aparţin chiar liderilor, dar ei le-au atribuit în mod interesat unui personaj inventat, cu o aură de credibilitate mai consistentă). În schimb,  în textul lui Marian Zidaru şi-au permis să-şi bage adînc mâinile până la coate, operând cel puţin 30 (treizeci !!) modificări de substanţă (pe lângă alte „corecţii” de ortografie, şi acelea discutabile). Şi măcar dacă modificările ar fi îmbunătăţit cumva textul respectiv, dar majoritatea au un efect exact opus: textul original era mult mai coerent, mai bine scris, şi nu era nici împănat cu neologisme. Apetitul pentru neologisme al Mihaelei s-a putut vedea deja în mai multe din „Cuvintele” scrise în ultima vreme; or, pe vremuri, opţiunea ei era exact opusă: era preocupată să cosmetizeze toate neologismele, chiar cu riscul de a falsifica textele originale ale „Cuvântului”.
Cea mai amplă modificare operată acum în textul lui Marian Zidaru este ştergerea acelui fragment format din trei fraze care, în circa 64 cuvinte, anunţă că pământul României  şi  pământul Pucioasei au un rol ieşit din comun pentru istoria lumii şi pentru mântuirea omului:
« Între Dumnezeu şi poporul român este o tainică legătură, pământul României fiind primul pământ ieşit de sub ape la Facere, primul pământ ieşit de sub ape după potop. Pământul român, mai precis grădina cuvântului, de la Pucioasa, este pământul din care Dumnezeu l-a făcut pe Adam. Tot pământul român este cel dintâi petec de pământ care va fi înnoit la acest sfârşit de veac. »  (citat din cartea Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa, ediţia 2006, pag.5)
Ca să nu se observe matrapazlâcul eliminării abuzive a acestui pasaj, textul respectiv a fost înlocuit cu un altul, care nu-i aparţine lui Marian Zidaru şi care n-are nicio conotaţie, dar absolut niciuna, cu ideile care tocmai fuseseră băgate sub preş. Iată cum arată acest text fraudulos:
« Aflăm de aici că “preoţii şi-au făcut trupurile cât butoaiele”, se duc la sfânta slujbă “mâncaţi sătui cârnat”, preotul bate mingea şi “sare, zici că moare”, merge la mare  şi, până se întoarce bronzat, “diavolul slujeşte în haine preoţeşti”, etc. Lucruri cu care cei mai mulţi dintre creştini sunt întru totul de acord. Merită citit!
Implicarea discretă a lui Dumnezeu şi condamnarea “ingineriilor politice”, demascarea “hoţilor cu cravată”, este un alt capitol foarte important. »  (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ediţia 2015, pag.5)

            Este evident că acest text fraudulos nu are legătură nici cu originalul care a fost extirpat, nici cu realitatea lucrurilor. Cele două teme: « Implicarea discretă a lui Dumnezeu şi  condamnarea „ingineriilor politice”»  şi «demascarea „hoţilor cu cravată” » nu aparţin deloc nici spiritului lui Marian Zidaru, nici preocupărilor lui, dar ideea pe care o vehiculează ele se regăseşte tot mai des în ultima vreme printre preocupările liderilor sectei, anume de a se amesteca (prin lansarea în spaţiul virtual a mesajelor lor, pretinse a fi „coborâte de la Dumnezeu”) în viaţa politică a României.
Eliminarea acelui fragment care anunţa în anul 2006 o „alegere specială” a pământului românesc (şi, în particular, al celui pucioşesc) este explicabilă însă, îndată  aceste supoziţii au fost copios criticate pe acest blog, demonstrându-se că unele dintre ele sunt imposibile fizic, îndată ce la retragerea apelor potopului (dar e valabil şi pentru apariţia uscatului la Facerea lumii) primul petec de uscat care a apărut trebuia să fie cel mai înalt de pe glob (deci, nicidecum la Pucioasa, ci undeva în Himalaia – sau, dacă vorbim în termeni restrânşi de lumea cunoscută a acelor vremuri, pe vârful Ararat)
Dintre celelalte modificări operate sub bagheta de magician a Mihaelei, care falsifică mesajul iniţial al lui Marian Zidaru, reţinem câteva mai stridente:
intermediul în loc de mijlocirea;
integritatea în loc de întregimea;
tip în loc de fel;
cerinţele legii  în loc de poruncile şi învăţăturile lui Dumnezeu;
– capitol în loc de alt fel de scrisori;
îl reprezintă disputa dintre Dumnezeu  în loc de înfăţişează durerea lui Dumnezeu;
intermediul în loc de mijlocirea;
în acest sens în loc de aşadar;
  un loc important în loc de un loc aparte;
  regele Mihai în loc de regele Mihail al României;
       Irineu Pop Bistriţeanul  în loc de Arhiereul Irineu Pop Bistriţeanul;
       patriarhul lui Dumnezeu în loc de patriarhul investit de Dumnezeu;
       incitant în loc de pătrunzător;
       o luptă în loc de o dispută;
       miză capitală în loc de miză majoră;
       va aşeza în loc de aşează;
       realizează în loc de înfăptuieşte;
       bocetul purificator al Tatălui în loc de plânsul purificator al Tatălui; [[ găselniţa asta e chiar tare de tot!!!, îţi dau lacrimile de râs, nu de plâns]]
       indiferent în loc de rece;
       indiferent în loc de dezinteresat;
       indiferenţă în loc de nepăsare;
       n-are în loc de nu are;
Toate aceste „cosmetizări” frauduloase apar ca vădit neinspirate, inutile sau chiar păguboase, dar ele ilustrează dorinţa Mihaelei de a se da, cu orice preţ, mai deşteaptă decât autorul. Mai ales că, acum, fiind plecat pe meleaguri sucevene, acesta nu va găsi nici timpul, nici predispoziţia şi nici energia necesare de a-i da o replică pe măsură.
De asemenea, din textul original mai este ştearsă şi formularea „... şi împăcarea cu Dumnezeu a României” – manevră care nu e lipsită de o anumită semnificaţie. Liderii „pucioşi” încearcă de mai multă vreme o oarecare strategie de a ieşi din starea de război, declarată prin anii ’90 atât autorităţilor laice, dar mai ales celor bisericeşti, şi de a căuta o apropiere, o păcălire a vigilenţei lor. „Dumnezeul” Pucioasei nu mai este zugrăvit ca un „Dumnezeu” duşmănos cu Statul şi cu Biserica, aşa cum era în urmă 25 de ani, ci Unul care caută împăcarea şi conlucrarea cu ele. Aşa se şi explică de ce liderii „pucioşi” caută din răsputeri să facă pacte cu autorităţile locale, să zidească ziduri de piatră şi garduri de lemn sătenilor şi să sape fântîni pe la răspântii, să ridice troiţe pe care apoi să le „sfinţescă” prin invitarea amăgitoare de soboare de preoţi ai B.O.R. care, după ce vin ca musca-n lapte, se trezesc aşezaţi la loc de cinste la agapele pucioşeşti unde ascultă, înghiţind în sec, cum li se recită de la megafoane predicile sectare intitulate „Cuvântul lui Dumnezeu”.

Bineînţeles că ar fi existat o soluţie onorabilă ca Mihaela să-l fi consultat pe Marian, măcar telefonic, ca să-i ceară acordul pentru republicarea acestui text semnat totuşi  Marian Zidaru, dar mai ales să-i ceară acceptul de a-i „îmbunătăţi” pe ici, pe colo, versiunea publicată în anul 2006. Se vede însă că ea a preferat să meargă pe principiul „Marian e departe, la Suceava, n-are de ce să facă scandal pentru că, în mare, este totuşi textul lui. Şi oricum nu cred că-l mai interesează pe el ce scriem noi; ba, mai mult ca sigur că nici nu va afla că i-am „cosmetizat” propriile opinii de altădată, are el alte preocupări acum. Dar noi încă mai avem nevoie de faima lui Marian Zidaru şi de numele lui, ca să ne legitimăm cu el în faţa proştilor care vor primi cartea, o vor citi şi se vor mira profund şi cu teamă adâncă de cele ce sunt scrie într-însa.”
            Acest abuz grosolan al Mihaelei are ca efect faptul că cititorii vor vedea pe prima pagină a cărţii numele lui Marian Zidaru, cum îi invită el, chipurile, să o citească, dar nu vor vedea nicăieri numele Mihaelei Tărcuţă. Şi aşa se sugerează în fals că nu ea este cea care ţine frâiele sectei, cu mână de fier, ci...Marian Zidaru.
Şi deşi Marian Zidaru nu mai are nici în clin, nici în mânecă, ceva cât de mic cu cei de la Pucioasa, vor zice cititorii naivi în sinea lor: „Cine zicea că Zidaru nu mai e cu secta asta,  Noul Ierusalim? Uite aici dovada, negru pe alb, tot el este cel care o păstoreşte!

…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
1 decembrie 2015
…………………



[1] Apoc.5:1,5; 6:1
[2] Apoc. 6:1

Comentarii

Postări populare