466. Antihriştii “pucioşi” anatemizează iubirea de aproapele



Este arhicunoscut faptul că Ortodoxia se bazează pe cei doi stâlpi ai învăţăturii creştine, deopotrivă în valoare şi însemnătate: iubirea de Dumnezeu şi iubirea de aproapele. Antihriştii „pucioşi”, deşi pretind că propovăduiesc adevărata învăţătură ortodoxă şi pe Adevăratul Hristos, răstălmăcesc grav preceptele Scripturii, ajungând  să desfigureze dreapta credinţă şi să propovăduiască un „Hristos” mincinos, de fapt un „Antihrist” lipsit de iubire şi de compasiune pentru oameni.  Învăţătura lor pretinde că dragostea oamenilor, unii către alţii, se face piedică de netrecut pentru cei care caută concomitent şi dragostea de Dumnezeu. Cu alte cuvinte, ei decretează falsa teoremă că iubirea de semeni, ştirbind dramatic dragostea ce I se cuvine exclusiv lui Dumnezeu, trebuie scoasă din inima şi trăirea creştinilor. De aceea, aceştia trebuie să fugă ca dracul de tămâie de „dragostea unul pentru altul”:

« O, popor al cuvântului Meu de azi, o, fiilor, hrăniți-vă unul pe altul, hrăniți-vă mult, mult cu dragostea de Dumnezeu, și fugiți cât puteți de dragostea de voi și de dragostea unul pentru altul împotriva lui Dumnezeu în voi, căci aceste feluri de dragoste vă sting dragostea de Dumnezeu din voi și dintre voi. »[1]  (Citat din mesajul Mihaelei din 12 iulie 2015)

Liderii „pucioşi” nuanţează, în formularea de mai sus, interdicţia creştinilor de a-şi dărui unul altuia dragostea, sugerând că ar fi vorba doar de nişte presupuse cazuri particulare în care „aceste feluri de dragoste dintre oameni” ar fi cumva „împotriva lui Dumnezeu”. Această învăţătură este o falsă „învăţătură creştină” şi de aceea este de neacceptat, îndată ce Sfânta Scriptură spune că  dragostea oamenilor faţă de semenii lor nu numai că nu poate fi „împotriva lui Dumnezeu”, ci este ea însăşi măsura dragostei oamenilor faţă de Dumnezeu:

“Dacă zice cineva: iubesc pe Dumnezeu, iar pe fratele său îl urăşte, mincinos este! Pentru că cel ce nu iubeşte pe fratele său, pe care l-a văzut, pe Dumnezeu, pe Care nu L-a văzut, nu poate să-L iubească. Şi această poruncă avem de la El: cine iubeşte pe Dumnezeu să iubească şi pe fratele său.” [2]

Aşadar, Sf. Apostol Ioan arată aici că cei care propovăduiesc o iubire de Dumnezeu declarativă, lipsită de corespondenţa ei văzută din viaţa reală, pentru semenii lor, sunt nişte mincinoşi. Acest calificativ negativ se aplică implicit şi liderilor “pucioşi”. Ei îi mint sistematic pe supuşii lor că nu mai au datorii de iubire faţă de părinţi, de fraţi, de copii, de rude şi de binefăcători (iar de duşmani, nici atâta!) căci toată iubirea lor va trebui afierosită “Domnului” Pucioasei. După definiţiile lor, orice iubire – alta decît cea de Dumnezeu – stinge dragostea de Dumnezeu din om; în vreme ce Scriptura spune că dimpotrivă, până şi dragostea de vrăjmaşi (şi, poate, mai ales ea) aprinde dragostea de Dumnezeu în om:

“Iar vouă celor ce ascultaţi vă spun: Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, faceţi bine celor ce vă urăsc pe voi [...]” [3]

Nici măcar nu sunt consecvenţi, bieţii de ei, liderii “pucioşi” şi mincinoşi. Când minţi, trebuie să ai şi memorie bună, ca să ţii minte propriile tale minciuni, pentru a nu te contrazice ulterior şi a te face de râs. Observăm în text cât de lejer, cât de firesc şi repetitiv este folosită expresia “dragostea de Dumnezeu”. Cu câţiva ani în urmă însă, mai precis prin anul 2001, aceiaşi lideri antihrişti ai Noului Ierusalim despicau firul în patru, teoretizând ei cât de mare, cât de uriaşă este deosebirea dintre “iubirea pentru Dumnezeu” şi “iubirea de Dumnezeu”, subliniind ce efect benefic are schimbarea prepoziţiei “de” cu prepoziţia “pentru”, iar în concluzie trasau adepţilor lor sarcina de a se îndeletnici pe viitor doar cu “iubirea pentru Dumnezeu”, atât în faptă cât şi în vorbire, căci doar această formulare este mai dreaptă, mai corectă şi mai cuprinzătoare:
 “Fericit este cel ce ştie să iubească acest cuvânt: iubirea pentru Dumnezeu. Iubirea de Dumnezeu o au mulţi în felul lor şi după măsura lor, dar iubirea pentru Dumnezeu e floare rară, fiilor copii.”  (citat din mesajul Mihaelei din 06-05-2001)
Mihaela stabilea atunci, în numele Dumnezeului” Pucioasei, că “iubirea pentru Dumnezeu” este de mare viitor; ea se va aşterne pe tot pământul fiind o etapă calitativ nouă în relaţia Sa cu oamenii, care s-au obişnuit doar cu “iubirea de Dumnezeu” şi asta doar din interesul lor meschin, căci iubirea de Dumnezeu ar fi tot un fel de iubire de sine:

“O, este mare lucrare să vină pe pământ iubirea pentru Dumnezeu. [...] omul când Mă iubeşte, nu ştie să aibă sfială, şi îşi ia iubire de la Mine, şi de aceea Mă iubeşte. Dar ca să aibă el iubire multă pentru Mine, ba.”  (citat din mesajul Mihaelei din 06-05-2001)
Mihaela stabilea atunci că, “de acum înainte, numai cei de la Noul Ierusalim mai pot avea iubire pentru Dumnezeu”, în timp ce “necredincioşii din lume” vor rămâne la stadiul depăşit în care doar au impresia că au iubire de Dumnezeu”, dar în realitate ei neavând-o nici pe aceea, având doar iubire de sine:
“O, fiilor,[...] Iubirea pentru Dumnezeu, ea este cea care aduce veşnicie peste toate. [...] Iată, nu pot oamenii să aibă iubire pentru Mine şi nu pentru ei. [...] Şi dacă tu n-ai cunoscut până să fii al Meu iubirea de Dumnezeu, iată, Eu te-am învăţat ceea ce este mai mult. Te-am învăţat iubirea pentru Dumnezeu, poporul Meu, şi prin ea îmi eşti tu Mie popor. Amin.”  (citat din mesajul Mihaelei din 06-05-2001)
Aşadar, exprimarea “iubirea pentru Dumnezeu” ar fi trebuit să fie pentru pucioşi ceva mai mult decât “iubirea de Dumnezeu”, un salt calitativ de la care la ei nu se mai puteau întoarce înapoi.
Paradoxal, nici această formulare n-a avut viaţă lungă. Peste alţi câţiva ani, Mihaela reia subiectul propunând o formulare ce i se părea a fi mult îmbunătăţită. De data aceasta, “iubirea de Dumnezeu” urma să fie înlocuită cu “iubirea lui Dumnezeu”. În timp ce iubirea de Dumnezeu rămâne pe mai departe imperfectă, iubirea lui Dumnezeu în om ajunge la “perfecţiunea” iubirii. Este însă o “perfecţiune” îmbrăcată în haina absurdului, căci ea “urăşte pentru ca să iubească adevărul”:
 [...] le spun celor ce iubesc pe Dumnezeu că iubirea de Dumnezeu nu este iubirea lui Dumnezeu. Iubirea lui Dumnezeu în om nu mai iubeşte lumea şi duhurile ei, ci ea urăşte pentru ca să iubească adevărul, iar cel ce nu iubeşte adevărul, care-l face liber de sine pe om, acel om este vrăjmaş lui Dumnezeu şi este anatema  […]  ”  (citat din mesajul Mihaelei din 27-10-2008)
Observăm aici germenii unui deviaţionism periculos, în care ura este valorizată în chip absurd şi pusă pe picior de egalitate cu iubirea. Este începutul unei alienări periculoase, care va duce la înstrăinări, destrămări de familii, recluziuni voluntare cu vădite nuanţe antisociale, etc. Este reţeta morbidă a unei secte care evoluează încet, dar sigur, către paroxismul disoluţiei preceptelor morale, eclectism, erezie, schismă şi anarhie.
Dar, după asemenea inovaţii succesive, una mai inutilă decât alta, este de mirare cum de au dispărut ele cu timpul din vorbirea curentă a “Dumnezeului” Pucioasei. Cum de teoretizează El acum, din nou, “dragostea de Dumnezeu”, în loc de “iubirea pentru Dumnezeu” (lansată în anul 2001) sau “iubirea lui Dumnezeu” (lansată în anul 2008)? Cum de şi-a uitat El propriile sentinţe revoluţionare stabilite cu câţiva ani în urmă, acest joc al prepoziţiilor care maschează o vorbărie goală?
Deducem că expresiile “iubirea pentru Dumnezeu” şi “iubirea lui Dumnezeu”, inventate de către liderii “pucioşi” în momente în care erupeau din ei excese de mândrie infantilă, sunt expresii artificiale, care au dispărut de la sine, fiind înlocuite cu cea clasică şi echivalentă ca sens (“iubirea de Dumnezeu”). Ele nu au reuşit să fie convingătoare nici măcar pentru cei care le-au inventat, căci iată că nici ei măcar nu le mai folosesc astăzi.
Şi atunci, ce valoare ar mai avea astăzi îndemurile făcute cândva “poporului pucios”, să iubească aceste inovaţii şi să-şi încarce mintea cu ele? căci aşa erau formulate cerinţele acelor vremuri. Iar cei care primeau “iubirea pentru Dumnezeu” erau îndemnaţi să-i iubească concomitent şi pe liderii “pucioşi” (probabil, pentru a împlini cumva şi porunca iubirii de aproapele, care funcţiona încă de pe atunci opţional şi selectiv) :
Învăţaţi poporul care este cu voi să stea în hăinuţă sfântă şi să iubească iubirea cea pentru Mine. Şi dacă voieşte, să vă iubească şi pe voi, dar nu pentru voi şi nici pentru ei, ci numai pentru Mine. ”  (citat din mesajul Mihaelei din 06-05-2001)

 De altfel, şi alte inconsecvenţe ale teoreticienilor sectei “Noul Ierusalim” au devenit de mult proverbiale. În acest caz însă, doar câţiva ani au trecut şi antihriştii pucioşi au uitat de la mână pân’la gură propriile inovaţii pseudo-teologice, aşa că inclusiv expresia “iubirea pentru Dumnezeu” a fost uitată şi abandonată fără nicio apăsare în mesajele ulterioare, inclusiv în mesajul de faţă. Tot la “iubirea de Dumnezeu” au ajuns, dar nu pentru că ar fi fost vreuna dintre aceste exprimări mai corectă decât alta, ci pentru că aşa vine mai bine în vorbire, aşa sună mai natural în limba românească.
Liderii sectei pretind că „Hristosul” lor le-a dăruit această învăţătură bizară  –  să nu-i iubească pe semenii lor şi să nu se bucure atunci când sunt iubiţi:
« O, nu vă bucurați să fiți iubiți de cei de pe pământ, că e primejdios pentru creștinii Mei așa ceva, și e capcană care fură din Dumnezeu pe om. Credință cât Dumnezeu de mare, aceasta să căutați să aveți față de Mine și de venirea Mea cuvânt la voi, iar Eu vă voi iubi pe voi, și vă va ajunge din plin iubirea Mea, fiilor.  »[4]  (Citat din mesajul Mihaelei din 12 iulie 2015)
Dar ce spune Adevăratul Hristos, Hristosul de la care păstrăm călăuza Sfântei Scripturi?  El spune că iubirea semenilor (unul pe altul, ca să fie mai clar) este o poruncă nouă, care are ca model chiar iubirea lui Dumnezeu faţă de noi:
Poruncă nouă dau vouă: Să vă iubiţi unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, aşa şi voi să vă iubiţi unul pe altul.” [5] „Aceasta este porunca Mea: să vă iubiţi unul pe altul, precum v-am iubit Eu.” [6]
Această poruncă trebuie s-o păzim cu mare grijă, căci doar ea este dovada că-L iubim cu adevărat  pe Dumnezeu:
 „De Mă iubiţi, păziţi poruncile Mele.” [7] „Aceasta vă poruncesc: să vă iubiţi unul pe altul.” [8]
Se pare că pucioşii au ales însă neascultarea, îndată ce ei nu păzesc porunca iubirii lăsată atât de limpede de Hristos.

Sfânta Scriptură mai învaţă că atât iubirea de Dumnezeu, cât şi  iubirea de aproapele, sunt întotdeauna echivalente, căci ele substituie deopotrivă toate jerfele şi arderile de tot:
 „Şi a-L iubi pe El din toată inima, din tot sufletul, din tot cugetul şi din toată puterea şi a iubi pe aproapele tău ca pe tine însuţi este mai mult decât toate arderile de tot şi decât toate jertfele.” [9]
 Îndemnurile dezaxate ale liderilor “pucioşi”, spre neiubire, nu sunt orientate într-un singur sens, adică de la cel care trăieşte sentimentul spre cel care îl primeşte. Nici primitorul nu este cruţat de pârjolul nedragostei dintre fraţi. Cel care simte sau vede sau aude efuziuni de dragoste de la semenii săi trebuie să se scuture cu putere şi cu scârbă de ele, ca şi când ar veni peste el un roi de muşte albastre sau verzi; să se întristeze cu durere că s-a făcut obiectul preocupării celui de lângă el, să lepede iubirea care vine peste el, ca pe o lepră pernicioasă, şi să caute “ascunderea în Dumnezeu”:

« O, întristați-vă cu durere când vedeți sau când aflați că este cineva care vă iubește pe voi pentru el însuși, și căutați ascunderea în Dumnezeu, ca nu cumva să-L pierdeți pe Domnul, fiilor. »[10]  (Citat din mesajul Mihaelei din 12 iulie 2015)

Această “ascundere în Dumnezeu” este folosită de bietul adept al pucioşismului ca un fel de pavăză faţă de iubirea celor din jur faţă de el, ca un fel de scuză de genul: “iată, nu pot primi iubirea voastră şi nici nu vă pot da iubire, căci iubirea adevărată vine numai de la Dumnezeu şi numai la El se duce”. El nu mai poate iubi, pentru că nu mai are iubire, dar nici iubirea altora n-o mai primeşte. Iar Biblia a proorocit că vor fi şi astfel de oameni, care vor renunţa la iubirea şi ajutorul care se cuvin părinţilor lor, sau soţilor/soţiilor lor, sau copiilor, sau semenilor în general, pentru a se ascunde sub scuza ipocrită: “ceea ce pretinzi că ţi se cuvine ţie a fost de mult dăruit de mine lui Dumnezeu”:

Voi însă ziceţi: Dacă un om va spune tatălui sau mamei: Corban! adică: Cu ce te-aş fi putut ajuta este dăruit lui Dumnezeu,Nu-l mai lăsaţi să facă nimic pentru tatăl său sau pentru mama sa.” [11]

Rezultatul nefast al acestei interdicţii spre iubire este concluzia falsă că familia este inutilă, chiar periculoasă pentru mântuire. Pucioşii sunt îndemnaţi să renunţe la căsătorie, căci ea este leagănul iubirii dintre bărbat şi femeie şi premisa legăturilor conjugale (considerate o formă pervertită, animalică, de iubire).
Dimpotrivă, Biblia spune că familia este un lucru foarte bun şi de dorit. Soţii sunt îndemnaţi să-ţi iubească soţiile, iar modelul acestei iubiri este iubirea lui Hristos faţă de Biserica Sa:

“Bărbaţilor, iubiţi pe femeile voastre, după cum şi Hristos a iubit Biserica, şi S-a dat pe Sine pentru ea [...]”[12] “Aşadar, bărbaţii sunt datori să-şi iubească femeile ca pe înseşi trupurile lor. Cel ce-şi iubeşte femeia pe sine se iubeşte.”[13] “Bărbaţilor, iubiţi pe femeile voastre şi nu fiţi aspri cu ele.” [14]

La rîndul ei, şi femeia trebuie să-l iubească pe bărbatul care îi este soţ, recunoscându-i autoritatea în familie şi având permanent preocuparea (“temerea”) de a nu ştirbi cumva această iubire şi această autoritate. Femeile vârstnice trebuie să le înveţe pe cele tinere că este în firescul lucrurilor să-şi iubească bărbaţii şi copiii, dându-le copiilor o îngrijire şi o ocrotire potrivită:

 “Astfel şi voi, fiecare aşa să-şi iubească femeia ca pe sine însuşi; iar femeia să se teamă de bărbat.”[15] “Bătrânele [...] să înţelepţească pe cele tinere să-şi iubească bărbaţii, să-şi iubească copiii [...][16]

Nici această preocupare, de a împlini cuvântul Scripturii, n-o are Mihaela ca să le înţelepţească pe adeptele mai tinere ale sectei spre iubirea de bărbaţi şi de copii, deşi după vârsta de 60 de ani se poate spune că şi ea este o femeie bătrână, deci nu se mai poate sustrage acestei datorii.

Sf. Apostol Pavel îi învaţă pe tesaloniceni că iubirea frăţească aduce cu sine bucuria cea adevărată, căci aşa este ea învăţată de la Dumnezeu (deci, dacă Dumnezeu este Învăţătorul, nu are cum să-l lezeze tocmai pe El, sau să-L facă gelos pe dragostea oamenilor, aşa cum învaţă pucioşii):

“Astfel, iubindu-vă, eram bucuroşi să vă dăm nu numai Evanghelia lui Dumnezeu, ci chiar şi sufletele noastre pentru că ne-aţi devenit iubiţi.” [17] “Despre iubirea frăţească nu aveţi trebuinţă să vă scriu, pentru că voi înşivă sunteţi învăţaţi de Dumnezeu ca să vă iubiţi unul pe altul.” [18]

Legea iubirii dintre soţi este şi mai veche decât legea iubirii frăţeşti, căci ea este încă de la început, de la Facerea Lumii, căci Adam şi cu Eva au fost făcuţi să se iubească unul cu altul, nu să se urască; şi ea nici nu se învecheşte, ca să fie schimbată acum de pucioşi cu legea nesocotinţei, a dispreţului sau a urii:

“Pentru că aceasta este vestea pe care aţi auzit-o de la început, ca să ne iubim unul pe altul [...] [19]

Prima încălcare a acestei legi a fost făcută de Cain, care a adus pentru prima dată moartea pe pământ; dar cei ce iubesc pe fraţi, au trecut din moarte la viaţă:

 “Noi ştim că am trecut din moarte la viaţă, pentru că iubim pe fraţi; cine nu iubeşte pe fratele său rămâne în moarte.” [20]

Iubirea de fraţi nu trebuie să fie declarativă, sau mincinoasă, ci fierbinte şi autentică, fiind însoţită mereu de faptele iubirii, care o dovedesc pe ea ca adevărată:

“Fiii mei, să nu iubim cu vorba, numai din gură, ci cu fapta şi cu adevărul.” [21]

Iubirea este, alături de credinţă şi de nădejde, una dintre virtuţile teologice, pentru că vine prin poruncă de la Dumnezeu:

“Şi aceasta este porunca Lui, ca să credem întru numele lui Iisus Hristos, Fiul Său, şi să ne iubim unul pe altul, precum ne-a dat poruncă.” [22]

Ceea ce pretind pucioşii, că iubirea dintre oameni ar ştirbi iubirea de (sau pentru) Dumnezeu şi L-ar îndurera pe Acesta, este o inepţie crasă. Apostolul Ioan spune că dimpotrivă, cel care îşi iubeşte semenii este “născut din Dumnezeu”, adică iubirea de fraţi creează făptură nouă în Hristos:

“Iubiţilor, să ne iubim unul pe altul, pentru că dragostea este de la Dumnezeu şi oricine iubeşte este născut din Dumnezeu şi cunoaşte pe Dumnezeu.” [23]

Iubirea de semeni nu este doar o poruncă lăsată de Dumnezeu, căci ea este în primul rând o lege a firii. Chiar dacă Hristos-Dumnezeu n-ar fi poruncit aceasta în mod explicit, exemplul viu pe care El l-a lăsat în istorie ar fi fost suficient pentru creştini ca şi ei să se comporte la fel unii cu alţii:

“Iubiţilor, dacă Dumnezeu astfel ne-a iubit pe noi, şi noi datori suntem să ne iubim unul pe altul.” [24]

În fine, iubirea semenilor fiind o virtute, un lucru bun, nu este lipsită de răsplată. Cei care-i iubesc sincer şi dezinteresat pe semenii lor văzuţi sunt răsplătiţi din belşug, căci în ei se sălăşluieşte chiar dragostea lui Dumnezeu celui nevăzut. Dumnezeu Îşi vădeşte şi Îşi concretizează dragostea Lui faţă de cei pe care noi îi iubim, tocmai prin iubirea noastră şi prin faptele noastre. La rândul lor, cei care primesc o milostenie din dragoste de la cineva, simt că Însuşi Dumnezeu i-a miluit prin fapta acelui cineva, care s-a făcut milostiv, care Îl iubeşte şi-L ascultă pe El, căci El i-a învăţat pe creştini să fie milostivi precum şi El este:

“Pe Dumnezeu nimeni nu L-a văzut vreodată, dar de ne iubim unul pe altul, Dumnezeu rămâne întru noi şi dragostea Lui în noi este desăvârşită.” [25]

Dezordinea pe care o aduce această învăţătură pucioşească, prin care se propovăduieşte împietrirea inimilor unora către alţii îşi arată adevărata ei dimensiune tragică nu la nivel de individ, ci la nivel de comunitate, de Biserică. Sf. Apostol Ioan numeşte Biserica “Doamnă”, cerându-i să vegheze la nivel de dogmă ca învăţătura despre iubire să rămână neştirbită în copiii ei, credincioşii creştini:

“Şi acum te rog, Doamnă, nu ca şi cum ţi-aş scrie poruncă nouă, ci pe aceea pe care noi o avem de la început, ca să ne iubim unii pe alţii.” [26]
 
Din păcate, nu se poate spune acest lucru despre aşa-zisa “Biserică de Nou Ierusalim”, care inoculează în adepţii ei învăţături eretice şi pierzătoare de suflet, ce îi aruncă în întuneric pe adepţii împinşi să înlocuiască grija cu indiferenţa, încrederea cu suspiciunea şi iubirea cu ura. Sf. Apostol Ioan arată limpede că nu poate fi decât o singură cale care duce spre lumină, şi aceasta e calea iubirii de fraţi; iar restul este întuneric:

“Cine zice că este în lumină şi pe fratele său îl urăşte, acela este în întuneric până acum. Cine iubeşte pe fratele său rămâne în lumină şi sminteală nu este în el. “ [27]

Învăţăturile eretice ale liderilor “pucioşi” nu se opresc aici, căci paleta lor este foarte largă. O preocupare complet greşită a sectei este aceea de a organiza periodic şedinţe de spiritism în care sufletele celor adormiţi sunt chemate să se pronunţe despre viaţa de dincolo, despre cele întâmplate în timpul vieţii lor, sau despre ce ar trebui să facă în viaţa lor rudele rămase în viaţa pământească. În urma unor asemenea şedinţe de spiritism, Mihaela şi Nicuşor prezintă supuşilor lor textul (cuvântarea) care conţine mesajul venit de la spirite, de dincolo de mormânt. O asemenea şedinţă de spiritism au făcut liderii “pucioşi” odată cu aniversarea (parastasul) de un an al bătrânului Ilie Bunea din comuna Maluri, ocazie cu care a fost pomenit şi fiul cel mare al acestuia, Dan Bunea, plecat la Domnul în urmă cu 10 ani. Liderii “pucioşi” au pretins că spiritele celor doi au venit pe furiş, noaptea, şi le-au adresat lor un cuvânt de îmbărbătare şi de îndemn destinat rudelor rămase în viaţă:

 « Iată acum două suflete pomenite la această masă de azi, și care dau să vă îndemne pentru statornicie mare pe calea Mea cu poporul Meu de azi. O, sunt cei de la Maluri, fiilor, din sătuțul Meu cel dintâi, unde am coborât în anul 1955 piciorul și cuvântul Meu pe pământ acum, la sfârșit de timp, și-Mi scriu de atunci cartea Mea cea de azi a cuvântului Meu, și iată ce spun ei în ziua lor de pomenire, de un an tatăl, și de zece ani fiul acestuia:
      — Mărturisire sfântă spunem, Doamne, mărturisire a lucrării cuvântului Tău, pe care acum o vedem cum vine ea cu Tine pe pământ la acest popor de ucenici lucrători cu Tine în vremea aceasta fără de credință, Doamne. Cu multă aplecare ne rostim cuvântul acum [...] »[28]  (Citat din mesajul Mihaelei din 12 iulie 2015)

Desigur că nimeni nu poate proba veridicitatea acestui text, deci există o mare probabilitate ca el să fi fost inventat de către Mihaela, caz în care am fi în faţa unor înşelăciuni în serie, în care doar personajele se schimbă, iar decorul rămâne acelaşi. De altfel, mesajul mieros prin care rudele celor adormiţi sunt momite să se înroleze ca supuşi umili ai liderilor “pucioşi” sugerează că textul este aproape sigur contrafăcut, menit să subjuge independenţa şi cerbicia lui Iliuţă Bunea (fiul cel mic al celui pomenit) şi neîncrederea în pucioşism a celorlalte rude din familia Bunea, rămase în viaţă. Admiţând însă că textul este real, atunci avem de-a face cu o banală şedinţă de spiritism, iar spiritismul este condamnat de Biserică, deoarece “comunicările” spiritiste sunt mai mult ca sigur lucrări diavoleşti menite să-i înşele pe oameni.

Pentru cei care încă se mai îndoiesc de calităţile extrasenzoriale ale cuplului de iluzionişti Mihaela & Nicuşor, este lansat un blestem nedisimulat, un “vai” pe (de) capul lor, ca să nu mai îndrăznească să-i grăiască de rău pe providenţialii lideri ai sectei Noul Ierusalim:

« O, slavă Ție pentru toate orânduielile Tale așezate peste biserica Ta de nou Ierusalim în acest timp! Vai celor ce îi urăsc pe ei sau grăiesc de rău lucrul lor cu Tine! »[29]  (Citat din mesajul Mihaelei din 12 iulie 2015)

Nici adepţii de rînd nu sunt uitaţi, mai ales că printre ei se va fi strecurat, poate, vreun gând de evadare din lagărul pucioşesc, mai ales acum după ce ultima evadare spectaculoasă a tinerilor M.M. şi M.P. a arătat oricui că “se poate”. Deci dacă vrei, se poate, şi pentru cei rămaşi de căruţă, de fraieri, salahori pe domeniile “regale” ale celor doi saltimbanci pucioşi (clonele palide ale lui “Pat şi Patachon”).


                           Pat şi Patachon

“Cei rămaşi” sunt acuzaţi, ca de obicei, de “neîmpliniri” şi de “împotriviri” ascunse care le aduc “suspin” liderilor lor, fiind somaţi să nu se ia după cei care tocmai au evadat în lumea largă:

« O, avem și suspin de la neîmplinirile Tale de peste cei rămași dintr-ai noștri, dar aceste lacrimi sunt ca niște rugăciuni pentru ei, că nu știe omul pe pământ cât rău își face prin împotrivirile cele asupra cuvântului Tău cel atât de adevărat, Doamne.[...] »[30]  (Citat din mesajul Mihaelei din 12 iulie 2015)

Cât despre cei doi transfugi (a căror opţiune pare definitivă, îndată ce tonul mesajelor pucioşeşti la adresa lor nu s-a îmblânzit, ba din contra), aceştia au bineînţeles parte şi ei de biciuiri de cuvinte, de “vai”-uri menite să-i sperie şi să-i întoarcă, sau măcar să le pară rău acum, rămaşi fiind fără veghea de cerber a Mihaelei, care le oferea gratis şi la discreţie “viaţă vegheată” şi “paza lui Dumnezeu”:

« O, trebuie să scape de sine omul ca să poată fi el copil, copilul lui Dumnezeu să fie, căci copilul are nevoie de sprijin, de minte din părți are nevoie, de cel ce are minte de la Dumnezeu pusă în el pentru cei ce iubesc veghea peste ei, viață vegheată, fiilor. Vai de cei ce fug de sub paza lui Dumnezeu asupra vieții lor! Vai de cei ce n-au viața vegheată! Aceia se ascund ca și Adam pentru lucrarea întunericului, pentru voia diavolului vrăjmaș. »[31]  (Citat din mesajul Mihaelei din 12 iulie 2015)

Două lucruri par a se desprinde din acest paragraf al mesajului pucioşesc:

1.                                      - “paza lui Dumnezeu” de care vorbeşte Mihaela (a “Dumnezeului” imaginar al Pucioasei, bineînţeles, nu a Celui Adevărat) a fost cam şubredă, cam superficială, dacă cei doi supuşi ai sectei au putut conspira în voie, spălând apoi putina pe furiş, spre stupefacţia generală şi spre consternarea liderilor cei “atotputernici” şi “atotştiutori”;
2.                                      -  menţiunea “aceia se ascund...”, apărută la mai bine de o lună de la defectare, sugerează că cei doi fugari s-au ascuns atât de bine, că încă n-au fost dibuiţi ca să fie rechemaţi la jug cu promisiuni, cu marea cu sarea, cu şosele cu momele, aşa cum au mai păţit-o şi alţi fugari, cu alte ocazii.

Cei care-i cunosc însă pe cei doi evadaţi s-au exprimat deja, nestăpânindu-şi bucuria că fiii risipitori morţi erau, şi au înviat, pierduţi erau, şi s-au aflat, oferindu-le totodată disponibilitatea deplină de a-i sprijini ca să se reintegreze în normalitate şi în adevăr.

Acum se poate înţelege mai bine ce a apucat-o pe Mihaela să se lege acum, cu atâta cerbicie, de subiectul iubirii şi neiubirii aproapelui. Tema aceasta a mai fost abordată în mai multe rânduri, aşa că opţiunea pucioşilor de “a-l iubi numai pe Dumnezeu” şi a-l urî pe cel care, “prin dragostea lui faţă de tine sau a ta faţă de el, te împiedică să-L iubeşti pe Dumnezeu”, este de mult cunoscută. Trebuia însă reîncălzită, fiartă, această ciorbă sleită, şi apoi turnată clocotită pe gâtul celor doi “guguştiuci” care au evadat din lagărul pucios, ca să se sature de aventură şi de independenţă spirituală. Indiferent de gradul de afecţiune sau de apropiere dintre cei doi fugari (altminteri, trecuţi amândoi de prima tinereţe, deci acum s-ar putea limita foarte bine şi la o prietenie platonică), Mihaela trebuia să se răzbune într-un fel faţă de ei, dându-le peste nas şi “făcându-i de ruşine” (crede ea) în faţa celorlalţi adepţi, care nu aspiră şi nici nu au dreptul măcar la vorbirea în doi, darămite să se dezvolte vreo simpatie reciprocă între un “el” şi o “ea”. Căci, la creierele lor spălate, probabil nici n-ar mai fi în stare de o chimie a sufletului atât de minunată.

…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
23 iulie 2015
…………………




[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] 1 Ioan, 4:20-21
[3] Lc., 6:27
[4] www.noul-ierusalim.ro
[5]  Ioan, 13:34
[6] Ioan, 15:12
[7] Ioan, 14:15
[8] Ioan, 15:17
[9] Mc.,12:33
[10] www.noul-ierusalim.ro
[11] Mc. 7:11-12
[12] Efes., 5:25
[13] Efes., 5:28
[14] Col., 3:19
[15] Efes., 5:33
[16] Tit, 2:4
[17] 1Tes., 2:8
[18] 1Tes., 4:9
[19] 1 Ioan, 3:11
[20] 1 Ioan, 3:14
[21] 1 Ioan, 3:18
[22] 1 Ioan, 3:23
[23] 1 Ioan, 4:7
[24] 1 Ioan, 4:11
[25] 1 Ioan, 4:12
[26] 2 Ioan, 1:5
[27] 1 Ioan, 2:9-10
[28] www.noul-ierusalim.ro
[29] Ibid.
[30] Ibid.
[31] Ibid.

Comentarii

Postări populare