461. Liderii sectei „Noul Ierusalim Pucios” se încurcă în superficialităţi şi în minciuni


Liderii sectei “Noul Ierusalim” de la Pucioasa sunt tot mai superficiali în poveştile lor şi tot mai nepăsători faţă de acurateţea mesajului lor. Vorbind despre femeia samarineancă, ei pretind că ea venea din “cetatea Samariei”, şi tot în  “cetatea Samariei” şi-ar fi început ea şi propovăduirea Celui pe care Îl descoperise a fi Mesia:
«E sărbătoarea fântânii întâlnirii şi a îngerului ei, femeia samarineancă, cea cu care am poposit Eu în cuvânt acum două mii de ani la fântâna lui Israel [...], căci ea [...] s-a dus să-L împartă pe Domnul peste cetatea Samariei, şi toţi au luat din acest foc şi au venit spre Mine, şi am rămas apoi cu ei două zile şi le-am dat credinţă, şi har de vestire a lui Mesia peste cetatea lor le-am dat. »[1]  (Citat din mesajul Mihaelei din 10 mai 2015)

Autoarea reală a acestor texte, Mihaela Tărcuţă, se pare că vorbeşte aici doar din amintiri şi din memoria ei auditivă, ceea ce ar înseamna că n-a mai răsfoit de mult Biblia. Femeia despre care vorbeşte în acest text era într-adevăr samarineancă, dar nu pentru că era din cetatea Samaria, ci pentru că era din provincia Samaria. Se ştie că Samaria era o provincie, un ţinut al Ţării Sfinte, locuit de samarineni. În realitate, femeia samarineancă provenea din cetatea Sihar, şi nu din cetatea Samaria. Interesant este faptul că exista în zonă şi o cetate denumită Samaria ( în evreeşte Shomron, ceea ce înseamnă turnul de veghe – care era şi capitală a provinciei denumită tot Samaria); deci putem vorbi deja de o confuzie gravă de termeni în textul pucioşesc, căci Sfîntul apostol Ioan spune limpede că nu despre acea cetate-capitală de provincie era vorba, ci era vorba de o altă cetate, care se numea Sihar:

Şi trebuia să treacă prin Samaria. Deci a venit la o cetate a Samariei, numită Sihar, aproape de locul pe care Iacov l-a dat lui Iosif, fiul său[2]

Şi mai interesant este faptul că, pe acest subiect, superficialitatea pucioşească – odată instalată în urmă cu câţiva ani –  pare a fi devenit cronică. Într-adevăr, ea se regăseşte şi în textele corespondente temei, din anii anteriori (2013 şi 2014), dar nu apare în texte mai vechi (2010, 2011, 2012), în care autoarea părea a fi mai vigilentă, sau citea mai des Biblia. Pe vremuri, numele Sihar apărea explicit în textele pucioşeşti care vizau acest subiect biblic. În anul 2010, numele Sihar localizează fântâna moştenită de la patriarhul Iacob:
« Păgânii şi samarinenii nu erau necredincioşi ca Israel, iar când M-am vestit Eu samarinencei la fântâna din Sihar [...] »[3]  (Citat din mesajul Mihaelei din 2 mai 2010)
Un an mai târziu, el identifică cetatea, pe care o denumeşte “oraş samarinean”:
« M-am oprit la fântâna din Sihar, oraş samarinean. »[4]  (Citat din mesajul Mihaelei din 22 mai 2011)
În anul 2012, el localizează din nou  cetatea, folosind sintagma explicită “cetatea Sihar”:
« Am grăit cu femeia samarineancă acum două mii de ani la fântâna lui Israel în cetatea Sihar [...]»[5]  (Citat din mesajul Mihaelei din 13 mai 2012)
Începând cu anul 2013 se instalează şi superficialitatea. Cetatea Sihar devine deodată “cetatea Samaria” (ceea ce este incorect, îndată ce exista şi o cetate cu acest nume, dar care nu era locul istoric în care au avut loc evenimentele biblice respective):
« [...] aceasta i-am spus Eu femeii samarinence când poposind la fântâna lui Iacov acum două mii de ani M-am întâlnit cu ea la fântână şi M-am descoperit ei cine sunt, iar ea s-a dus în cetatea ei, Samaria, şi a izvorât din gura ei vestea cea despre Mine şi M-au primit samarinenii şi M-au adăpostit la ei două zile [...] »[6]  (Citat din mesajul Mihaelei din 2 iunie 2013)
În anul 2014, anomalia se repetă ca la indigo:
« O, [...] Te-am cunoscut că eşti Dumnezeu venit pe pământ, că eşti Mesia, căci am spus: «Doamne, văd că Tu eşti prooroc». Ai coborât atunci peste mine duhul proorociei, iar eu m-am dus cu el şi Te-am proorocit oamenilor din cetatea Samariei şi Te-am mărturisit Mesia. »[7]  (Citat din mesajul Mihaelei din 18 mai 2014)
Îndată ce confuzia s-a repetat şi în 2015, pentru al treilea an consecutiv, ne putem aştepta ca în 2016 textele pucioşeşti să vorbească tot despre “cetatea Samariei” în loc de “cetatea Sihar”.

În afară de astfel de confuzii ambiţioase, liderii “pucioşi” nu pregetă să-şi înţeseze poveştile cu exagerări şi cu minciuni. Ei pretind că sfinţii şi îngerii invocaţi de ei (deşi sunt duhuri) vin şi se ospătează în mod tainic la mesele lor, beau apă din fântânile lor şi astfel îşi potolesc ei foamea şi setea duhovnicească:
« O, fii ai Cuvântului Hristos,[...] Iată, am făcut popas la fântână şi bem apă şi petrecem aici cu Domnul în această zi, şi sunt minunate cele ce nu se văd şi ne bucurăm noi, cei din cer, întru taina lor, a celor ce nu se văd.
Bineînţeles că niciunul dintre adepţii “pucioşi” (alintaţi aici cu denumirea de “fii ai Cuvântului”), nu a văzut vreodată aceste duhuri cu nume împrumutate de la sfinţi, nici măcar în vis, darămite ospătându-se sau bând apă la mesele lor, dar liderii sectei ştiu ei cum să-i aşeze în forţă pe linia “credinţei”. Cu toate că n-au văzut nimic vreodată cu ochii lor, adepţii sunt îndemnaţi insistent să se facă “mărturisitori” ai unor realităţi la care n-au fost martori. Lor li se inoculează minciuna că “Domnul este deja venit la Noul Ierusalim de la Pucioasa, în a Doua Sa Venire, despre care au anunţat Scripturile, în special Apocalipsa”:
« Aşadar, mărturisiţi-L pe Hristos peste pământ, că vine cerul de sfinţi la voi şi Se aşează Domnul cu lucrarea Sa lângă voi ca s-o aşeze pe pământ peste oameni apoi, căci Domnul Se slăveşte între voi întru a doua Sa venire, despre care scrie în Scripturi că va fi ea pe pământ şi se va împărţi vestea ei. »[8]  (Citat din mesajul Mihaelei din 10 mai 2015)
 Nimic nu este adevărat în această lozincă pompoasă. Scripturile au anunţat o cu totul altă A Doua Venire a lui Hristos, în trup înviat şi transfigurat, întru slavă văzută de către toţi locuitorii pământului, însoţit în chip văzut de sfinţi şi de îngeri, nu în închipuire pucioşească fără de trup, venită pe furiş în miez de noapte, şi iar venită şi revenită de 60 de ani încoace (dar fără nicio schimbare fundamentală adusă lumii, aşa cum proorocesc Scripturile).
 Degeaba duhul vorbicios de la Pucioasa se pretinde a fi Hristosul cel înviat cu trupul, “acelaşi azi ca şi atunci”:
« — O, tot aşa arde şi în Mine dorul şi focul iubirii, că foc este iubirea, o, sfinţi iubiţi ai Mei. Binecuvântată să fie mărturisirea voastră cea pentru Hristos! Eu, Domnul, Acelaşi sunt azi, ca şi atunci când umblam pe pământ şi-Mi vesteam dumnezeirea şi lucrul ei, pentru care am venit din cer pe pământ. »[9]  (Citat din mesajul Mihaelei din 10 mai 2015)
 Tocmai aceasta este deosebirea, că Cel de atunci era altfel: El umbla într-adevăr cu trupul Său sfânt pe pământ şi Se vestea oamenilor, pe când Duhul de la Pucioasa este fără de trup, hălăduieşte prin văzduh între cer şi pământ, şi are mare nevoie de trupuri şi gâtlejuri omeneşti care să se facă vorbitoare în numele Lui, cu glasurile lor şi cu lucrarea lor şi cu mintea lor şi cu cultura (sau incultura) lor. El pretinde că aduce cu sine A Doua Venire a lui Hristos, dar recunoaşte că nu vine cu slavă văzută, ci într-o înfăţişare mascată, ascunsă privirilor, iar slava Lui ( reclamată de Scripturi) şi bucuria întâlnirii omului cu Dumnezeu rămân doar simple promisiuni, pentru un viitor neprecizat şi incert:
«Iată, aşa şi azi lucrez, şi călătoresc între cer şi pământ cu cei ce M-au crezut şi M-au iubit atunci, şi cărora Eu le sunt recunoscător prin venirea Mea cu ei pe pământ, de unde toţi aşteptăm să vină vremea când slava Mea se va descoperi în toată înfăţişarea ei cea tainică acum, şi plină de dorul descoperirii ei la vedere. Cei ce se iubesc dar îi despart depărtarea, ei se hrănesc unii pe alţii cu grăire scrisă şi aşteaptă revederea, întâlnirea şi petrecerea laolaltă apoi. O, aşa şi Noi, cei din cer, aşteptăm cu dor după ceea ce iubim, după cei ce-i iubim, aşteptăm să se sfârşească despărţirea, dar până atunci ne scriem unii altora dorul şi cuvântul inimii şi lucrăm tainic pentru ziua bucuriei ce va să fie. »[10]  (Citat din mesajul Mihaelei din 10 mai 2015)
Liderii “pucioşi” mai născocesc acum altă năzbâtie. Deşi anunţaseră în urmă cu 10 ani că au scos de sub tipar “Cartea Mare”, (“Biblia de la Pucioasa”, “Cartea cu Şapte Peceţi”, “Cartea Judecăţii Făpturii”), despre care vorbeşte Apocalipsa (care de fapt era “Volumul Doi”, pentru că primul volum de poveşti pucioşeşti apăruse încă din anul 1995), iată că acum anunţă că pregătesc tiparului Volumul al Treilea al Cărţii. Acesta ar urma să cuprindă toate predicile Mihaelei rostite în perioada 2006-2016, în numele “Dumnezeului” Pucioasei. Pentru asta, toţi pălmaşii (adepţii de rând) au fost convocaţi la clacă pentru culegerea, corectarea şi cosmetizarea textelor sfinte pucioşeşti ( ca ele “să dea bine”,  aşa cum au mai făcut-o ei şi pentru Volumul Doi):
« O, pace vouă, fiilor! Spor şi ajutor din cer pentru lucrul fiinţei cărţii cea de încă zece ani de cuvânt din cer peste voi şi peste pământ! »[11]  (Citat din mesajul Mihaelei din 10 mai 2015)
S-a dat şi un termen limită pentru finalizarea acestei Cărţi, destul de scurt: de Praznicul Rusaliilor, liderii pucioşi trebuie să aibă Cartea pe masă.  Multe întrebări însă ar fi putut fi puse, înainte de a lansa această iniţiativă: De ce nu vorbeşte Apocalipsa despre mai multe volume ale Cărţii Sfârşitului? Va avea şi Cartea aceasta şapte peceţi (caz în care numărul de peceţi ar sări la 14)? Va urma apoi şi Volumul Patru, sau acum are loc, în sfârşit,  Sfârşitul?, etc.
În febrilitatea pregătirilor pentru un nou volum la “Bibliei de la Pucioasa”, această “Scriptură de cer nou şi de pământ nou şi de Ierusalim nou, liderilor sectei le-a scăpat printre degete un eveniment important: mirenii politicieni tocmai ce şi-au pus de gând să sărbătorească din nou Ziua Regelui (10 mai) cu fastul care se cuvine, ba chiar să o transforme în Zi Naţională.
Tocmai liderii “pucioşi”, care îi promiteau pe vremuri regelui Mihai că vor pune ei o vorbă bună pe lângă “Dumnezeul” Pucioasei, ca să-l aşeze Dumnealui din nou pe tron, au pierdut prilejul de a-şi reedita ataşamentul faţă de rege şi valorile monarhiei! Mirenii au fost mai “pe fază” decât ei. Ce scăpare, ce ocazie uriaşă, ce subiect măreţ ar fi fost pentru a lansa un “mesaj divin”, dar care a fost ratat copilăreşte!


…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
11 mai 2015
…………………



[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Ioan: 4,5
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ibid.
[6] Ibid.
[7] Ibid.
[8] Ibid.
[9] Ibid.
[10] Ibid.
[11] Ibid.

Comentarii

Postări populare