457. Liderii „pucioşi” îşi măsluiesc „din mers” erorile şi exagerările anterioare



Pe 8 februarie 2012, liderii “pucioşi” anunţau că se apropie vremea de pregătire pentru Postul Mare, pe care îl defineau ca “postul cel de cincizeci de zile”:

« Iar şi iar Mă las în carte cu învăţătură sfântă şi scumpă, şi toate îşi au vremea lor, iar acum e vreme de pregătire pentru întâmpinarea postului cel de cincizeci de zile, ca să întâmpinăm apoi praznicul Învierii Mele, aşezat pe pământ pentru creştini acum două mii de ani de însăşi învierea Mea, [...]»[1]  (Citat din mesajul Mihaelei din 8 februarie 2012)

Făcând (în articolul 455. Cât durează Postul Mare al „pucioşilor”?) o analiză a acestei alegaţii, apreciam atunci că această construcţie bizară, denumită postul cel de cincizeci de zile”, se înscrie într-un  lanţ de manevre dibace de escamotare a unei greşeli şi mai mari, pe care liderii o făcuseră în anul 2012, pe când afirmaseră că Postul Mare are exact ... “patruzeci de zile”!! Făceam atunci previziunea că vom asista şi la alte încercări de a „corecta” şmechereşte, prin simpla repetare a altei valori (radical diferită, dar asemănătoare prin construcţie), această eroare grosolană, şi că vom mai auzi şi în mesajele următoare despre asemenea jonglerii ieftine prin care cele „cincizeci de zile” ar urma să rectifice implicit pe cele „patruzeci” ale anului 2012. Mai apreciam că nici măcar formularea „cincizeci de zile”  nu cuantifică corect durata postului (căci acesta durează exact 48 de zile) şi că exprimarea  şapte săptămâni de post este mult mai corectă. Iată aşadar că n-a trecut nicio lună şi presupunerea s-a adeverit: liderii “pucioşi” au prins sugestia din zbor şi au asimilat-o în ultimul lor mesaj:

« Este scris de sfinţi şi de părinţi început de vreme de post de şapte săptămâni, ca să dea omul deoparte mâncarea cea încărcată cu de toate gusturile şi bunătăţile [...] »[2]  (Citat din  mesajul Mihaelei din 22 februarie 2012)

Pe 15 februarie, liderii “pucioşi” avansau o altă “proorocie” mai mult decât nerealistă, anume că “Dumnezeul” inventat de ei la Pucioasa Se va implica eficient şi rapid în soluţionarea păcii mondiale. Subiectul era reclamat de o situaţie fără precedent, în care conflicte sângeroase au loc chiar în apropierea ţării noastre, chiar dacă ţările beligerante implicate (Ucraina şi Rusia) au aceeaşi religie şi aproximativ aceeaşi limbă. Cuprinşi de un entuziasm infantil, ei pretindeau că pacea va pleca din ţinuturile Pucioasei, de la “poporul ales” (acesta fiind alcătuit din practicanţii religioşi ai sectei “Noul Ierusalim”) şi se va întinde ca o pecingine benefică în toată România, păzindu-i hotarele de invazii şi văzduhul de avioane duşmane:

« Stăm înaintea Ta în cer şi pe pământ pentru Tine şi pentru biserica Ta de Nou Ierusalim şi pentru ţara română, ţara Ta de azi, Doamne. O, întăreşte-i hotarele cu pază cerească, ocroteşte-i văzduhul şi umple-l de îngeri şi de trâmbiţe, [...] O, cu multă duioşie, cu mare iubire veghem şi slujim biserica Ta de Nou Ierusalim, Doamne. »[3]  (Citat din mesajul Mihaelei din 15 februarie 2012)

De aici, din România, pacea ar urma să se răspândească rapid pe toată suprafaţa globului, căci “Cuvântul de la Pucioasa” va lucra cu multă putere şi “Dumnezeul” Pucioasei va porni de îndată spre împlinirea păcii mondiale, printr-o lucrare a îngerilor pucioşeşti, care vor ferici toate popoarele lumii cu această pace nesperată şi incredibilă:

« — Eu, Domnul, am luat aminte. Pecetluiesc acum dorirea cea mare a sfinţilor Mei şi pornesc spre împlinirea ei şi spun: Pace ţie, neam român! Şi spun: O, pace vouă, popoarelor! Primiţi cuvântul Meu cel plin de pace şi de putere sfântă! Oştiri îngereşti să facă această lucrare şi să împartă popoarelor. »[4]  (Citat din mesajul Mihaelei din 15 februarie 2012)

 În articolul precedent (456. În pofida escaladării conflictelor regionale, liderii „pucioşi” proorocesc o iminentă pace universală), avansam îndoiala că luptele interetnice din estul Ucrainei vor înceta peste noapte, iar conflictele regionale din alte părţi ale globului, marcate de o cronicizare vecină cu obişnuinţa, cu atât mai puţin vor înceta. Citind şi ei – probabil – acest articol (ca să vadă cine îi mai critică pe internet), sau reevaluând cu mai puţină fierbinţeală a minţii situaţia politică mondială, liderii “pucioşi” au realizat că au cam “sărit peste cal” cu “proorociile” lor. De aceea, au găsit cu cale să aplice aceeaşi metodă ca aceea folosită la corectarea celor “cincizeci de zile” ale Postului Mare. Ei nu neagă cele avansate cu prea multă uşurătate, dar revin pe acelaşi subiect subliniind doar aspectele a căror probabilitate de împlinire este maximă. Pe scurt, ei se mulţumesc să proclame mai întâi “pacea poporului pucioşesc” (care, oricum, nu era ameninţată de niciun pericol), şi apoi “pacea neamului român”, căruia i se va ocroti pământul şi cerul – ceea ce e iarăşi destul de plauzibil, deocamdată, îndată ce nicio agresiune nu se întrevede la adresa României:

« O, binecuvintează cu pază cerească şi cu ocrotire mare pământul român şi cerul român şi neamul român şi dă cerului Tău de sfinţi lucrare multă, în oştiri aşezată la lucrul cel sfânt al Tău din zilele acestea. [...] Pace poporului Tău cel sfinţit! [...] O, pace ţie, neam român! Eu, Domnul, te ocrotesc şi te învăluiesc în taină, iar lucrarea cuvântului Meu te povăţuieşte. O, pace ţie! Pace ţie! Pace ţie! »[5]  (Citat din mesajul Mihaelei din 22 februarie 2012)

 Niciun cuvinţel nu se mai avansează despre “pacea popoarelor”! Dacă schema se va mai repeta de câteva ori, în mesajele viitoare ale Mihaelei, poate că se va uita, sau se va putea trece cu vederea că pe 15 februarie 2015 ea vestea că pacea mondială era ca şi asigurată, şi încă fără niciun efort, doar prin lucrarea îngerilor pucioşeşti vestiţi cu multă emfază de secta “Noul Ierusalim”.

…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
24februarie 2015
…………………





[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Ibid.
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ibid.

Comentarii

Postări populare