455. Cât durează Postul Mare al „pucioşilor”?



În anul 2012, vorbind în dreptul “Dumnezeului” lor imaginar, liderii “pucioşi” au socotit în mod fatalmente greşit perioada pe care ar trebui să se întindă Postul Mare. În predica “pucioşilor” din Duminica lăsatei secului de carne ei afirmau negru pe alb că aceasta este de numai … 40 de zile (!):

« […] iar Eu, Domnul Iisus Hristos, stau acum cuvânt cu ziua aceasta de pomenire bisericească, după cum este datina cea descoperită sfinţilor şi părinţilor bisericii Mele şi care au pregătit pentru urmaşii Mei şi ai lor vreme de post de patruzeci de zile până la praznicul Învierii Mele [...]»[1]  (Citat din mesajul Mihaelei din 19 februarie 2012)

 În realitate, Postul Mare începe cu ziua de Luni a primei săptămâni şi durează 7 săptămâni de zile – mai puţin o zi (Duminica Paştilor), adică în total 49 – 1= 48 de zile! O versiune de calcul care se mai poate lua în considerare este cea în care socotim postul începând de la “Lăsatul secului de carne”, în care caz se adaugă Postului Mare încă şapte zile (zile în care postul este mai permisiv, fiind îngăduite brânza, laptele, ouăle şi peştele); deci în acest caz vom ajunge la o durată şi mai mare, de 55 de zile. În consecinţă, deserviciul adus atunci de liderii “pucioşi” propriului lor “Dumnezeu” lor era imens, deoarece este greu de crezut ca Adevăratul Dumnezeu ar putea să greşească nişte socoteli aritmetice elementare. Oricine citea acel articol pucioşesc şi vedea acea gravă inconsecvenţă era îndreptăţit să creadă că “Dumnezeul” Pucioşilor nu poate fi decât un fals, o înşelătorie grosolană.

Se pare însă că liderii “pucioşi” au remarcat repede greşeala făcută, dar era deja prea târziu. O eventuală “corecţie” a textului, făcută ulterior, ar fi fost imediat taxată de cei care spionează atent şi sistematic aventurile literare ale “pucioşilor” ca un fals dovedit, compromiţând definitiv orice speranţă de credibilitate a legendelor pucioşeşti. De aceea, ei au ales altă cale: în viitoarele mesaje care se vor referi la Postul Mare să repete până la intoxicare durata corectă a Postului, aşa încât repetarea să acopere oarecum prima greşeală şi să fie echivalentă cu o rectificare, respectiv cu o “corecţie” perpetuă. Zis şi făcut. După chiar o săptămână s-a făcut prima “corecţie”, când s-a avansat durata corectă de şapte săptămâni de post:

« Praznicul Învierii Mele are aşezat de sfinţi şi de părinţi şapte săptămâni de pregătire sfântă a sufletului şi a trupului omului credincios, [...]»[2]  (Citat din mesajul Mihaelei din 26 februarie 2012)

  Un an mai târziu au făcut o a doua “corecţie”, de data aceasta ceva mai aproximativă (cincizeci de zile):

« Vine vremea cea pentru suflet, vine vestea cea pentru patimile Mele cele suferite pentru om acum două mii de ani şi vine vreme de post de cincizeci de zile pentru trezirea sufletului şi pentru spălarea trupului cel plin de păcat în om. »[3]  (Citat din mesajul Mihaelei din 10 martie 2013)

Deşi acceptabilă, valoarea de “cincizeci de zile” rămâne profund eronată. Mult mai corectă era exprimarea anterioară, respectiv “şapte săptămâni”, deoarece ea opera cu o aproximare acceptabilă. În schimb, atunci când numeri zilele, îţi iei automat obligaţia să numeri bine, să obţii o valoare cât mai aproape de adevăr. Am văzut mai înainte că valoarea exactă este 48 de zile, numărate una şi una. Este greu de înţeles de ce au ales liderii “pucioşi” aceste “cincizeci  de zile”, poate din aceeaşi superficialitate cu care au avansat prima dată durata de “patruzeci de zile” pentru Postul Mare. Odată aleasă această valoare, desigur că au fost nevoiţi să rămână consecvenţi cu ei înşişi. De aceea, după numai o săptămână urmează a treia “corecţie” care avansează aceeaşi valoare aproximativă de cincizeci de zile. Insistenţa repetării urmărea probabil intimidarea cu anticipaţie a oricărei posibile intervenţii a unor “căutători de nod în papură” care ar reclama exactitatea absolută, respectiv cele 48 de zile:

« Pomenim în duminica aceasta izgonirea lui Adam din rai, aşezată ca pildă de înţelepciune sfântă peste neamul creştinesc la începutul vremii de post de cincizeci de zile în întâmpinarea praznicului Învierii Mele dintre cei morţi. »[4] (Citat din mesajul Mihaelei din  17 martie 2013)

Reţeta fiind considerată de succes, urma să se repete de acum în fiecare an. În anul 2014, neamul românesc este mustrat în bloc că n-a binevoit să fie “pravoslavnic”, pe  motiv că n-ar fi binevoit să postească cele “cincizeci de zile” ale Postului Mare (e  neîndoios însă că şi această acuzaţie este falsă, întrucât mulţi creştini respectă prin educaţie, cu mare grijă, rigorile Postului Mare):

« Mă doare că n-ai voit să semeni cu Mine şi cu sfinţii şi să posteşti de carne şi de lapte şi de ouă şi de peşte timp de cincizeci de zile pentru ca să te pregăteşti pentru cele sfinte ale Mele apoi şi pentru întâmpinarea praznicului Învierii Mele şi să fii neam pravoslavnic prin acestea. »[5] (Citat din mesajul Mihaelei din  13 aprilie 2014)

Nici în anul 2015 liderii “pucioşi” nu au scăpat ocazia de a reaminti, oricui ar fi eventual interesat, că ei ştiu care este durata aproximativă a Postului:

« [...] iar acum e vreme de pregătire pentru întâmpinarea postului cel de cincizeci de zile, ca să întâmpinăm apoi praznicul Învierii Mele, aşezat pe pământ pentru creştini acum două mii de ani de însăşi învierea Mea [...] » [6](citat din mesajul Mihaelei din 8 februarie 2015)

 Probabil că şi în anii care vor urma vom asista la aceeaşi tenace încercare de a „corecta” şmechereşte acea scăpare „minoră” apărută în primăvara anului 2012. Vom mai auzi, aşadar, despre acele „cincizeci de zile” prin care se vrea rectificarea celor „patruzeci” ale anului 2012, dar din păcate... „scripta manent”. Eroarea din anul 2012 este prea limpede, prea apăsată, prea grosolană, ca să fie acoperită vreodată prin asemenea jonglerii ieftine. Oricât de multe şi perseverente vor fi intervenţiile ulterioare, va prevala aspectul calitativ, nu cel cantitativ.  Non multa, sed multum.

…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
13 februarie 2015
…………………





[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Ibid.
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ibid.
[6] Ibid.

Comentarii

Postări populare