450. Liderii „pucioşi” anatemizează „bucuriile neziditoare”, „mila dăunătoare” şi mângâierile pe motiv că acestea „îl strică pe om”

 În ofensiva lor furibundă împotriva firescului şi a normalităţii din viaţa de creştin, liderii „pucioşi” continuă să construiască noi paradigme care intră în conflict direct şi flagrant cu învăţăturile Sfintei Scripturi.  Deşi „mângâierea” este un atribut specific al Duhului Sfânt (denumit tocmai de aceea „Mângâietorul”) şi totodată o însuşire creştină care înnobilează fiinţa şi vieţuirea creştinului, în preceptele pucioşeşti ea este diabolizată fără menajamente, fiind considerată o sursă şi o dorinţă sublimată de păcat:

« Mângâierile îi aduc omului dor de bucurii neziditoare, milă dăunătoare deoparte şi de alta şi depărtare de Dumnezeu apoi şi dor de păcat apoi. » [1](citat din mesajul Mihaelei din 27 septembrie 2014)

Dimpotrivă, Sfânta Scriptură consideră “mângâierea” o binecuvântare pentru om şi o aşează în rândul însuşirilor ziditoare ale  lucrărilor prooroceşti:

„ Cel ce prooroceşte vorbeşte oamenilor, spre zidire, îndemn şi mângâiere. ” [2]

Mai observăm că, pentru a-şi susţine această erezie, liderii “pucioşi” se folosesc de construcţii licenţioase adiţionale: “bucurii neziditoare” şi “milă dăunătoare”. Există, fără îndoială, şi bucurii neziditoare, dacă izvorul lor se regăseşte în alte deşertăciuni (iubirea de arginţi, desfrânarea, etc.) ; dar, îndată ce sursa bucuriei este mângâierea, iar mângâierea ca virtute este o lucrare dulce şi blândă a Duhului Sfânt, asocierea hic et nunc dintre bucurie şi nezidire este  tendenţioasă şi, până la urmă, falsă. În ce priveşte “mila dăunătoare”, sintagma aceasta este de-a dreptul pernicioasă. Sfânta Scriptură nu condiţionează mila, ci o consideră o însuşire sublimă, sensibilă, primordială a fiinţei umane. Alungarea ei de la om este ea însăşi un păcat care se înşiră în lunga listă a celorlalte păcate:

„Şi precum n-au încercat să aibă pe Dumnezeu în cunoştinţă, aşa şi Dumnezeu i-a lăsat la mintea lor fără judecată, să facă cele ce nu se cuvine, plini fiind de toată nedreptatea, de desfrânare, de viclenie, de lăcomie, de răutate; plini de pizmă, de ucidere, de ceartă, de înşelăciune, de purtări rele, bârfitori,  grăitori de rău, urâtori de Dumnezeu, ocărâtori, semeţi, trufaşi, lăudăroşi, născocitori de rele, nesupuşi părinţilor, neînţelepţi, călcători de cuvânt, fără dragoste, fără milă [...] [3]

Pentru cei care ar fi totuşi tentaţi de a face o judecată prealabilă, prin care să-i separe pe „cei vrednici de milă” de „cei care nu  merită mila”, există pasaje biblice care arată limpede că mila este necondiţionată, chiar şi pentru cei care aparent, nu o merită, din cauza unor netrebnicii personale:

„Pe alţii, smulgându-i din foc, mântuiţi-i; de alţii, însă, fie-vă milă cu frică, urând şi cămaşa spurcată de pe trupul lor.” [4]

Dimpotrivă, cei care îşi justifică lipsa de milă faţă de semenii pe care ei îi consideră „nevrednici de milă”, sunt pasibili de pedeapsă aspră pentru cerbicia lor justiţiară :

„Căci judecata este fără milă pentru cel care n-a făcut milă. Şi mila biruieşte în faţa judecăţii.” [5]

Contrar celor mai fireşti accepţiuni ale firii umane, liderii “pucioşi” declamă că mângîierile nu pot fi o soluţie pentru cei aflaţi în suferinţă. După părerea lor, durerea nu trebuie ogoită, ci sorbită din plin, şablonard şi cu stil masochist, ca o băutură amară, nefiltrată şi neîndulcită:

« O, [...] fiilor! Nu căutaţi în dureri mângâieri, ci doar răbdare şi iubire de Dumnezeu, că iată ce păţesc cei ce umblă după mângâieri căutând aşa în încercări ale vieţii! » [6](citat din mesajul Mihaelei din 27 septembrie 2014)

 Sfinţii Apostoli nu exclud faptul că, pentru cei mai puternici şi mai statornici în credinţă, încercările dureroase nu pot zdruncina mângâierea intimă a sufletului; dar, pentru cei mai slabi tocmai dimpotrivă, mângâierea este medicamentul indispensabil care aduce pacea în suflet:

„ Deci fie că suntem strâmtoraţi, este pentru a voastră mângâiere şi mântuire, fie suntem mângâiaţi, este pentru a voastră mângâiere, care vă dă putere să înduraţi cu răbdare aceleaşi suferinţe pe care le suferim şi noi.” [7]

După părerea lor, a liderilor „pucioşi”, „Dumnezeul” Pucioasei este un „Dumnezeu” al durerilor, incapabil de a-l zidi pe om prin mângâiere, ci numai prin suferinţă:

« În dureri şi în încercări mici sau mari, luaţi numai de la Mine întărire şi răbdare şi cuminţenie şi înţelepciune prin dureri, căci durerile îl zidesc, nu mângâierile îl zidesc pe om, şi vă învăţ pe voi toate acestea [...]» [8](citat din mesajul Mihaelei din 27 septembrie 2014)

Dimpotrivă, Sfânta Scriptură vesteşte în Adevăratul Hristos un Sol al mângâierii, care va aduce oamenilor mângâierea dragostei şi bucuria deplină în Persoana, în lucrarea şi în împărtăşirea Duhului Sfânt:

„ Deci, dacă este vreun îndemn în Hristos, dacă este vreo mângâiere a dragostei, dacă este vreo împărtăşire a Duhului, dacă este vreo milostivire şi îndurare, faceţi-mi bucuria deplină, ca să gândiţi la fel, având aceeaşi iubire, aceleaşi simţiri, aceeaşi cugetare. ” [9]

 Primii care au simţit roadele acestei binecuvântări, împărtăşindu-şi unii altora bucuria şi mângâierea, pe când zideau în semenii lor Împărăţia lui Dumnezeu, au fost chiar Apostolii lui Hristos:

„ Asemenea şi Iisus, cel ce se numeşte Iustus, care sunt din tăierea împrejur; numai aceştia au lucrat împreună cu mine pentru împărăţia lui Dumnezeu. Ei au fost cei ce mi-au adus mângâiere. ” [10]

 Aberaţiile pucioşeşti pe această temă ating paroxismul odată cu proclamarea supremaţiei unor noi dictaturi senzoriale: „durerea care aduce bucurii”, aflată într-un pretins conflict antitetic cu „mângâierea care îl strică pe om”:

« [...] şi să ia din ea, măi fiilor, şi să ştie că durerile, nu mângâierile îi aduc omului bucurii, ba mai mult de atât, mângâierile îl strică pe om, iar durerile îl cuminţesc. » [11](citat din mesajul Mihaelei din 27 septembrie 2014)

Expresia “durerile îl cuminţesc” (pe om) devoalează aici o mentalitate depăşită, grotescă a pedagogiei medievale, emanată probabil din copilăria tenebroasă a liderilor “pucioşi”, care se sprijină nemijlocit pe o presupusă eficienţă a pedepselor corporale în formele cele mai diverse şi aberante (bătaia cu cureaua sau cu linia la palmă, trasul de păr, aşezatul la colţ, statul într-un picior sau în genunchi pe coji de nucă, etc.)

Efectul de perspectivă al celor care continuă să-şi pună nădejdea în mângâieri ar fi, chipurile, însăşi alienarea totală, pierderea minţii în întunericul unei existenţe debusolate, iraţionale:

« Mângâierile îl fac pe om să uite de Domnul şi să alunece spre slăbiciuni şi să se lase înşelat de ele chiar în vremea clipelor grele, şi-şi pierde atunci mintea cel ce caută pentru dureri mângâieri. » [12](citat din mesajul Mihaelei din 27 septembrie 2014)

Apostolii ne arată însă că ei n-au “gustat” niciodată asemenea consecinţe nefaste, deşi s-au umplut din plin unii pe alţii de mângâiere şi de bucurii:

„ Multă îmi este încrederea în voi! Multă îmi este lauda pentru voi! Umplutu-m-am de mângâiere! Cu tot necazul nostru, sunt covârşit de bucurie! ” [13]

Mai mult, ei ne încredinţează că bucuria şi mângâierea nu sunt deloc slăbiciuni omeneşti, ci binecuvântări cereşti din care se înfruptă deopotrivă sfinţii şi îngerii:

„ Căci am avut multă bucurie şi mângâiere, din dragostea ta, întrucât inimile sfinţilor s-au odihnit prin tine, frate. ” [14]

Liderii “pucioşi” mai pretind că ei nu vorbesc de la sine, ci din dreptul “Dumnezeului” lor, “Dumnezeul” imaginar al Pucioasei. Acesta este prezentat ca fiind necruţător cu cei care vor continua să aştepte din cer şi de pe pământ mângâieri în necazurile lor, depărtându-Se de ei şi lăsându-i “orfani”:

« Dar Eu, Domnul, îl las atunci pe om pe mâna mângâierilor căutate de el şi Mă depărtez cu ajutorul Meu, aşa cum şi omul se depărtează de Domnul şi se alătură cu omul în vreme de ispită. » [15](citat din mesajul Mihaelei din 27 septembrie 2014)

Scriptura Îl vesteşte însă pe Adevăratul Dumnezeu ca fiind un Tată Iubitor care nu-i îndepărtează de la Sine pe cei care-L iubesc pe El, ci îi ocroteşte şi-i acoperă cu o veşnică mângîiere:

„ Însuşi Domnul nostru Iisus Hristos şi Dumnezeu Tatăl nostru, Care ne-a iubit pe noi şi ne-a dat, prin har, veşnică mângâiere şi bună nădejde [...] ” [16]

Liderii “pucioşi” ignoră aşadar adevărul elementar că Hristos este iubirea şi mângâierea, iar creştinii trebuie să fie şi ei  asemenea lui Hristos, iubitori şi mângâietori faţă de semenii lor. Mângâierea pe care o caută oamenii este o expresie văzută şi simţită a iubirii de la unii la alţii, spre care ei sunt chemaţi prin poruncile biblice.

Promovând sistematic astfel de legi inovatoare, care contrariază prin caracterul lor eretic, incongruent şi nefiresc, liderii “pucioşi” îşi crează singuri o atmosferă de neîncredere şi de contestare (mai  mult sau  mai puţin vocală) din partea supuşilor lor. Aceştia îi bârfesc pe la colţuri, se arată nemulţumiţi, iar cei mai tari de înger reuşesc chiar să părăsească pentru totdeauna cartelul ortodoxiei utopice, experimentale, de la Pucioasa. Împotriva nemulţumiţilor sunt emise periodic mesaje menite să-i încovoaie şi să-i demobilizeze. Mesajele declamă că liderii sectei nu trebuie vorbiţi nici măcar de bine, nu numai de rău (căci se poate presupune cu îndreptăţire că orice vorbire de bine la adresa lor va devia în mod îndreptăţit şi inevitabil către vorbirea de rău):

« Fiilor, fiilor, este scris: «Pe mai-marele tău să nu-l grăieşti de rău». Dacă-l grăieşti de rău, mai ai tu pe cineva pentru tine, mai ai tu mijlocitor între tine şi Domnul? Iată ce vă învăţ acum: Aveţi grijă de minte şi de inimă şi de simţăminte. [...] Pe cei ce vă poartă spre Domnul în rugăciunile lor voi să nu-i luaţi pe buze ca să grăiţi de ei între voi şi voi, fie ea şi grăire de bine, darămite grăire de rău. [...]  O, fiilor, să nu nutriţi simţăminte de nemulţumire asupra celor ce vă călăuzesc şi vă cercetează pe voi din partea Domnului. Nu vorbiţi de ei între voi şi voi, nu vorbiţi nici de bine, nici de rău, că e de la diavolul acest îndemn, [...]» [17](citat din mesajul Mihaelei din 14 octombrie 2014)

Liderii „pucioşi” nu vor însă să apară în faţa supuşilor lor ca „mai marii poporului pucios”, ci ca „mijlocitori”. De aceea, ei au avut grijă din timp să-şi construiască şi să-şi promoveze formal o smerenie închipuită, cerându-le supuşilor să-i numească doar „Fraţi”. În această calitate, de „mijlocitori între Dumnezeu şi om”, cei doi „Fraţi siamezi” (Mihaela şi Nicuşor) emit „decrete” aberante în numele „Dumnezeului” lor şi-i obligă pe supuşi să le observe cu cea mai mare stricteţe. Cu trecerea timpului,  unele dintre decretele lor cad în desuetudine şi nimeni nu le mai respectă, ele fiind înlocuite cu alte şi alte invenţii pseudo-mistice.

Biblia spune însă că Mijlocitorul este Hristos; El mijloceşte la Tatăl nu numai pentru cei drepţi (cum ar fi cei de la Pucioasa, aşa cum pretind ei) ci şi pentru cei păcătoşi (adică, cei din afara zidurilor chibuţului pseudo-ortodox denumit abuziv „Noul Ierusalim”):

„Copiii mei, acestea vi le scriu, ca să nu păcătuiţi, şi dacă va păcătui cineva, avem mijlocitor către Tatăl, pe Iisus Hristos cel drept.” [18]

Dar poate că sunt mai  mulţi mijlocitori? Poate că mai este loc la mijloc şi pentru liderii „pucioşi”, alături de Hristos cel Înviat? Biblia spulberă şi această supoziţie. Mijlocitorul între om şi Dumnezeu este şi va fi unul singur, Hristos:

 „Deci ce este Legea? Ea a fost adăugată pentru călcările de lege, până când era să vină Urmaşul, Căruia I s-a dat făgăduinţa, şi a fost rânduită prin îngeri, în mâna unui Mijlocitor.[19]

 Va trebui aşadar ca  liderii sectei de la Pucioasa să se mulţumească doar cu statutul perisabil de „mai-mari” peste o turmă de ignoranţi, îndată ce titlul de cinste râvnit de ei, acela de „mijlocitori”  între Dumnezeu şi om, nu li se cuvine.

…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
18 octombrie 2014
…………………




[1] http://www.noulierusalim.ro
[2]  1 Cor. 14:3
[3]  Rom. 1:28-31
[4]  Iuda 1:23
[5]  Iacov 2:13
[6] http://www.noulierusalim.ro
[7]  2 Cor. 1:6
[8] http://www.noulierusalim.ro
[9]  Filip.2:1-2
[10]  Col. 4:11
[11] http://www.noulierusalim.ro
[12] http://www.noulierusalim.ro
[13]  2 Cor. 7:4
[14]  Filim. 1:7
[15] http://www.noulierusalim.ro
[16] 2 Tes. 2:16
[17] http://www.noulierusalim.ro
[18]  1Ioan, 2:1
[19]  Gal. 3:19

Comentarii

Postări populare