448. Testamentul lui Ilie Bunea despre liderii „pucioşi”: „Dacă dragoste nu e, nimic nu e!”



 
În ultima lor predică, datată 19-08-2014, actualii lideri “pucioşi” deplâng în mod fariseic moartea bătrânului Ilie Bunea, unul dintre simpatizanţii de pe vremuri ai Verginicăi. Ilie Bunea a fost însă tocmai unul dintre demascatorii înfocaţi ai noilor  lideri ai „lucrării” de la Pucioasa, acuzându-i că au confiscat „lucrarea” îndată după moartea Verginicăi şi că au dirijat-o într-o direcţie radical diferită de cea pe care o trasase „proorociţa” în timpul vieţii ei.
Într-adevăr, deşi Verginica a lăsat cu limbă de moarte îndemnul ferm ca adepţii ei să-i cinstească pe preoţi şi nu se depărteze de Biserica Ortodoxă strămoşească (ceea ce ea însăşi făcuse toată viaţa ei, chiar dacă multe din mesajele pe care le propovăduia erau împănate cu sâmburi ai răzvrătirii), noii lideri „pucioşi” au schimbat radical aceste precepte, ajungând repede să transforme mişcarea pietistă a Verginicăi într-o dizidenţă sectară.
Ilie Bunea a fost un gospodar harnic, care a crescut trei copii minunaţi şi i-a învăţat de mici să cinstească valorile creştine fundamentale, păstrate în Biserică din moşi-strămoşi. El însuşi, împreună cu soţia sa, Avida, au fost nelipsiţi de la biserica satului, chiar şi atunci când neputinţele vârstei îi făceau să se deplaseze mai anevoie. Într-o vreme când Biserica începuse a fi urgisită de comunişti, apariţia unei mărturisitoare neînfricate a credinţei creştine, în persoana Verginicăi, nu putea să nu-i sensibilizeze pe localnici, care aveau un respect deosebit faţă de valorile credinţei, păstrate din tată în fiu. Ei erau uimiţi de curajul Verginicăi, dar mai ales de alegaţiile ei onirice, pline de îndemnuri creştineşti, pe care le considerau a fi o comunicare tainică, venită de la Dumnezeu. Tot mai mulţi creştini din satul Maluri şi din împrejurimi (inclusiv soţii Ilie şi Avida Bunea) erau tentaţi să participe la „adunările” în care Verginica intra în transă şi le comunica „noutăţi de la Domnul”. Aceste manifestări erau însă nelipsite de respectul cuvenit Bisericii şi preoţilor ei, lucru mărturisit şi de Ilie Bunea-fiul:
« Fost-a anul 1955 [...]  au fost martori şi părinţii mei Ilie şi Avida Bunea de la care ştiu următoarele: când a început Dumnezeu să vorbească oamenilor se adunau din toate părţile oameni cu sutele, iar în fruntea lor era preotul satului din acea vreme, Mitrică Ilie.»[1]

După moartea Verginicăi, adepţii ei (printre care şi Ilie Bunea-tatăl) au văzut că noii lideri ai „lucrării de la Pucioasa” se deosebeau radical de buna, blânda, „mama Verginica”. Aceştia veneau cu o imagine nouă: o asprime, o duritate, o neîngăduinţă glacială, care se adresa nu numai păcatului, dar mai ales acelora care se luptau cu păcatul. Vechile precepte erau schimbate de la o zi la alta, adesea contrazicându-se între ele, iar „lucrarea” moştenită de la Verginica se transforma treptat într-o „mişcare” duşmănoasă, eretică şi sectară. Într-adevăr, după anul 1992, parteneriatul tacit al noilor lideri „pucioşi” cu Biserica strămoşească s-a transformat într-o duşmănie fără precedent, motiv suficient ca aceştia să proclame o nouă Biserică, o Biserică privată, zisă „a Noului Ierusalim”, şi să o renege pe cea în care fuseseră botezaţi.
Faţă de noua stare de lucruri, creştinii care se adunaseră de-a lungul vremii în jurul Verginicăi au reacţionat după cum le-a dictat conştiinţa. Cei slabi, neinstruiţi şi habotnici din fire, s-au lăsat „încălecaţi” de noii lideri „pucioşi” (care le-au impus noi şi noi interdicţii şi i-au obligat la domiciliu forţat şi la muncă forţată). Aceştia s-au dovedit însă a fi prea puţini la număr. În majoritate, creştinii Verginicăi (printre care şi soţii Bunea) s-au arătat a fi puternici şi neîmblânziţi, păstrători pe mai departe ai datinilor strămoşeşti şi cinstitori ai preotului lor şi ai bisericii modeste din sat. Ei au văzut în noii lideri ai sectei de la Pucioasa altceva decât văzuseră la Verginica, şi nu puteau înţelege de ce aceştia se erijează  în continuatori ai „lucrării” ei.

Plecat la cele veşnice, bătrânul Ilie Bunea este însă „recuperat” în mod abuziv şi mincinos de către liderii „pucioşi”, care scot în evidenţă statutul lui de „martor al lucrării Verginicăi”, dar îl atribuie şi lucrăturii de astăzi a liderilor „pucioşi”:

          « Acum, fiilor, aşezăm cuvânt în carte, un cuvânt de mărturie, un cuvânt de vestire şi de povaţă, căci se apropie timpul cel de patruzeci de zile a sosirii la Mine a martorului de la Maluri, din satul de naştere a trâmbiţei Mele Verginica, iar acesta a fost martor al lucrării Mele prin trâmbiţa Mea. [...] Vă dau povaţă pentru slujire [...] căci sunt aici cu cei din cer pentru pomenirea martorului Meu de la Maluri şi pentru aşezarea lui. »[2] (citat din mesajul Mihaelei din 19 august 2014)

          Astfel, deşi familia Ilie şi Avida Bunea nu mai este de vreo treizeci de ani aderentă la secta de la Pucioasa, ei sunt cotaţi în fals ca fiind “mărturisitori” şi “credincioşi” ai lucrării “urmaşilor Verginicăi” (adică a liderilor “pucioşi”), în mod neîntrerupt, de 60 de ani încoace :

           « Lucrarea Mea a fost cunoscută şi crezută de acest martor şi am grăit cu ei, cu această familie pe pământ, şi am fost în casa lor cu glasul gurii Mele prin trâmbiţa Mea, şi s-a scris pe pământ o istorie de şaizeci de ani de cuvânt izvorât din acest sătuţ prin trâmbiţa Mea, care şi-a făcut urmaşi ca să lucreze pe mai departe ea şi lucrarea Mea. Iată, această familie nu este oarecare familie, că Mi-s martori părinţii, martori ai lucrării Mele de la Maluri prin trâmbiţa Mea. [...] şi-Mi este martor cel astăzi pomenit pentru aşezarea lui la loc liniştit, şi apoi sunt fiii martori, iar trâmbiţa Mea mijloceşte pentru el. O, am dat semne mari peste casa lor, semne pentru credinţă, şi au crezut ei în lucrarea cuvântului Meu şi sunt scrişi în cartea Mea cea de azi cu grăirea Mea cu ei. »[3] (citat din mesajul Mihaelei din 19 august 2014)

Nu se scoate nici o vorbuliţă despre opoziţia fermă a lui Ilie Bunea faţă de inovaţiile pucioşeşti din ultimii treizeci de ani. Singura menţiune a dizidenţei lui faţă de această sectă este trecută doar ca o părere de rău pentru „neîmplinirile” regretabile datorate unei neputinţe personale de a înţelege suflul schimbărilor de la Pucioasa:

« Îi pare rău pentru tot ceea ce a ştiut prin cuvântul Meu rostit peste poporul Meu şi nu l-a adus la împlinire întocmai, căci Eu am aşezat pregătire frumoasă acum pentru poporul Meu cel ales azi de partea Mea de mijlocire pentru mulţi care nu pot după voia Mea cu voia lor. » [4] (citat din mesajul Mihaelei din 19 august 2014)

Care este realitatea? Ce poziţie a avut de fapt Ilie Bunea faţă de noii lideri “pucioşi” şi faţă de erezia lor?

Întrebat fiind, în urmă cu câţiva ani, de ce este atât de înverşunat împotriva noilor lideri ai sectei, de ce nu-i respectă şi de ce nu-i urmează, bătrânul Ilie Bunea a rostit cu năduf memorabilele cuvinte culese din Sfânta Scriptură: „Unde dragoste nu e, nimic nu e!” Astfel a sintetizat el, ca într-un veritabil testament al experienţei sale de o viaţă, deosebirea esenţială dintre căldura inimii pe care a văzut-o el şi a simţit-o la Verginica, pe de o parte, şi nedragostea pe care a văzut-o şi a simţit-o la urmaşii ei, Mihaela şi Nicuşor, pe de altă parte.

…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
29 august 2014
…………………







[1] Noul Ierusalim, “Cuvântul lui Dumnezeu în România”, Editura Ro-Emaus, Bucureşti 1995, pag. 60
[2] http://www.noulierusalim.ro
[3] http://www.noulierusalim.ro
[4] http://www.noulierusalim.ro

Comentarii

Postări populare