443. Liderii „pucioşi” instituie noi restricţii alimentare pentru supuşii lor



Este binecunoscut apetitul morbid al liderilor “pucioşi” pentru tot soiul de restricţii alimentare pe care le-au impus de-a lungul timpului supuşilor lor, în încercarea de a zugrăvi spre exterior o imagine cât mai austeră pentru secta “Noul Ierusalim” de la Pucioasa. Rând pe rând au fost eliminate din alimentaţia creştinilor încartiruiţi în lagărul eretic de la Pucioasa carnea, laptele şi derivatele lui, peştele, măslinele, sarea, condimentele; apoi s-a decretat că apa din reţeaua publică este nepotabilă, iar legumele, zarzavaturile şi fructele cumpărate pe piaţă sunt spurcate şi blestemate de sătenii care le-au cultivat. S-a decretat aşadar acea “regulă de aur” (neîmplinită vreodată în litera ei, deoarece era imposibil de respectat) ca de acum încolo creştinii să nu mai mănânce bucate şi să bea apă decât din grădina lor, ceea ce ar fi condus la situaţia ca toţi “pucioşii” să se facă agricultori (concomitent cu practicarea altor meserii  liberale), pentru a-şi putea asigura existenţa. În primul rând, tocmai liderii “pucioşi” nu s-au făcut agricultori şi n-au practicat nici o meserie, deşi ei trebuia să se facă pe sine exemplu pentru ceilalţi. Ei au preferat să-şi ducă traiul ca nişte paraziţi care îşi exploatează supuşii, trăind confortabil de pe urma muncii lor, fiind primii care au încălcat propriile lor precepte privind “alimentaţia nespurcată” pe care o oferă spre consum piaţa liberă. Ba mai mult, spre deosebire de adepţii de rând, care se mulţumeau cu puţinul care li se oferea la masa de obşte, ei se mai îndulceau adesea şi cu fructe, legume şi seminţe exotice cumpărate de la prăvălie sau de la piaţă, aduse în România de peste mări şi ţări, pe seama comerţului practicat de firmele de import.
Întrucât criza nu i-a ocolit nici pe “pucioşi”, iar izvorul bănesc care a alimentat ani de zile chibuţul de la Pucioasa a secat (odată cu părăsirea “Noului Ierusalim” de către artiştii plastici Zidaru Marian, Zidaru Victoria şi Sandu Dan, ale căror lucrări artistice se vânduseră bine, pe bani grei, iar banii câştigaţi erau în administrarea liderilor sectei), liderii “pucioşi” se simt acum nevoiţi să impună adepţilor lor să accepte şi sărăcia lucie, după ce vremurile în care nu le lipsise nimic au cam apus:

            « O, e mai bine să fie sărac omul, şi să nu fugă de sărăcie e bine. »[1] (citat din mesajul Mihaelei din 14 ianuarie 2014)

            Cum va trebui tradusă în fapt această “sărăcie lucie de bunăvoie”, impusă de liderii “pucioşi” adepţilor lor? În primul rând, adepţii să facă bine să mai strângă cureaua, ca să mănânce mai puţin. O dată pe zi ar fi de ajuns, iar când mănâncă, să nu mănânce bucate multe ca să se sature, ci să mai lase loc în stomac şi pentru a doua zi. În al doilea rând, să fugă de “amestecare”. Ca să existe şi o motivaţie duhovnicească pentru înfometarea de bunăvoie, liderii “pucioşi” inventează un nou duşman la adresa creştinilor: amestecarea. Duhul pucioşesc care se autodenumeşte “arhiereul Vasile” proclamă cică amestecarea în sens larg ar fi un păcat greu, deoarece ea aduce cu ea plăcerea şi de aceea este soră cu desfrânarea trupului:

              « I-aş îndemna pe cei ce se aleg de partea iubirii de Dumnezeu prin cuvântul Tău cel de azi care naşte de sus pe om, i-aş învăţa să aibă înţelepciunea aceea de a nu iubi amestecarea. O, nu e bine să stea omul amestecat, căci aceasta îl împarte pe om, iar Tu îl voieşti pe om întreg Ţie, Doamne. E vreme cu înţelepciune de sus acum peste om, iar omul este neputincios cu multul, dar poate să înceapă cu alungarea plăcerii, căci aceasta îl trage uşor pe om de la grija pentru salvarea sufletului său. Amestecarea este neplăcută Domnului ca şi desfrânarea trupului, care îl desparte pe om de Dumnezeu pentru plăceri [...]»[2] (citat din mesajul Mihaelei din 14 ianuarie 2014)

După ce “terenul a fost pregătit”, se poate trece frontal la subiect: se sugerează că, întrucât amestecarea a devenit deja un obicei păcătos al creştinilor, nu se mai putea renunţa la ea decât treptat şi de aceea se va începe cu ce este mai uşor: cu renunţarea la amestecarea bucatelor. În acest sens, liderii “pucioşi” proclamă ex cathedra (sub acoperirea pe care le-o conferă autoritatea fictivă a duhului pucioşesc denumit de ei “arhiereul Vasile”), că amestecarea alimentelor nu e bună, cade greu la stomac. Mai bine e să mânânce omul un singur fel de mâncare într-o zi (şi să aibă o singură masă pe zi, desigur), deoarece în acest fel, în mod automat, el nu va avea înainte mai mult decât o singură farfurie, iar amestecarea devine astfel imposibilă. Meniurile vor putea fi planificate pe zile, în fiecare zi mâncându-se o singură legumă. Metoda promite şi o sănătate de fier, ca o consecinţă directă a neamestecării bucatelor şia neîmbuibării; implicit, toate celelalte metode de alimentaţie descoperite de medici, cercetători şi specialişti în nutriţie, se confundă cu “plăcerile amăgitoare” şi de aceea trebuie dezavuate ca inutile sau chiar potenţial dăunătoare:

  « [...] iar creştinii care rămân credincioşi Ţie şi vieţii cereşti pe pământ, aceia să nu iubească amestecarea, şi să înceapă cu bucatele şi să nu amestece în ei bucate multe când se aşează să mănânce, iar dacă voiesc bucate multe, să le mănânce pe rând [...] Cel sărac mănâncă într-o zi fasole, în alta cartofi, în alta varză, în alta verdeţuri, în alta grâu şi miere, iar în alta seminţe sau rădăcini, şi e sănătos un aşa om şi are el grijă de suflet ca şi de trup, de amândouă odată are grijă şi înţelepciune pentru această grijă, şi nu mai are nevoie de multă cercetare cum fac toţi cei care cercetează ca să spună altora descoperirile lor cele pentru sănătate, [...] căci vai de cei ce se îmbuibă şi se lasă spre plăceri amăgitoare! »[3] (citat din mesajul Mihaelei din 14 ianuarie 2014)

Paradoxal, aici liderii “pucioşi” nu observă că propriile îndemnuri sunt viciate de inconsistenţă gravă, căci combinaţia “grâu cu miere” este ea însăşi o “amestecare”. Atât grâul, cât şi mierea, se pot consuma separat, ca alimente de sine stătătoare, fără a apela la amestecarea lor care duce, în mod inevitabil, tot la acea “plăcere amăgitoare” a gusturilor elevate, de care se face atâta caz aici. Sau (ceea ce pare mult mai probabil), în mintea lor amestecarea operează doar selectiv, la capitolele de interes administrativ (adică, la meniurile de bază), la care economisirea prin prohibiţie sau privaţiune ar putea aduce oarece economii bugetului destinat beciului cu alimente.
E de presupus că o asemenea inovaţie sectară nu va găsi un ecou plin de satisfacţie în inimile adepţilor, şi aşa destul de stresaţi cu tot felul de privaţiuni şi interdicţii anterioare. Acest gen de inovaţii i-a făcut de altfel şi pe mulţi alţii, care aflaseră pe o cale sau alte despre promisiunile de la Pucioasa, să fie reticenţi, chiar respingători faţă de noua “învăţătură pucioşească”. De altfel, deşi liderii “pucioşi” apelează încă de pe data de 6 august 2003 la serviciile publice ale Internetului pentru a-şi răspândi învăţăturile sectare, rezultatele scontate de ei se lasă în continuare îndelung aşteptate. Puţini, mult prea puţini cititori ai reţelelor publice electronice de media s-au lăsat amăgiţi de inovaţiile ingenioase, dar patetice şi amăgitoare, ale sectei de la Pucioasa. Înseamnă că Internetul şi-a atins deja limitele, dovedindu-se a fi ineficient şi nu mai ajută cum se cuvine la răspândirea “Cuvântului pucios” pe faţa pământului. Liderii sectei deja se gândesc la alte metode, mai practice şi mai simple, prin care “Cuvântul” lor ar avea ceva mai multe şanse de a putea fi făcut mai bine cunoscut şi crezut pe pământ. Astfel, duhul pucioşesc care se autodeclară a fi însuşi “arhiereul Vasile” consideră că o metodă mai eficientă ar fi dacă mesajele esoterice de la Pucioasa ar putea fi purtate pe aripile vântului, aşa cum sunt purtate multe seminţe de vânt, care apoi încolţesc şi odrăslesc cu putere:

« Dar eu Te rog pe Tine, Doamne, să sufli mult peste pământ cuvântul Tău şi să faci cumva să fie el luat de vânt şi dus din loc în loc la oameni, [...] dar eu Îţi aduc rugăciune durută, umple pământul în lung şi în lat de cuvântul Tău cel plin de duh dătător de viaţă în el şi ajută-i pe toţi oamenii de pe pământ să audă ei strigarea Ta după ei şi să se aducă Ţie [...] »[4] (citat din mesajul Mihaelei din 14 ianuarie 2014)

Vorbind şi din dreptul “Dumnezeului” lor imaginar, liderii “pucioşi” recunosc încă o dată că toată campania publicitară făcută mai bine de cincizeci de ani (dintre care peste 10 ani au fost ajutaţi şi de site-ul lor oficial de pe Internet) a fost nu numai ineficientă, dar şi luată peste picior de către oamenii de rând. Aceştia au preferat să trateze cu  neascultare poveştile mistice de la Pucioasa, pentru că şi-au dat seama imediat că au de-a face cu o farsă şi apoi au ripostat acestei farse cu “păcatul cârtirii şi cel al  nemulţumirii”:

« [...] sunt rănit adânc de la păcatul neascultării omului pentru iubirea pe care Eu i-o dau. Acest păcat e peste tot, peste tot, şi îl duce pe om la cârtire, la păcatul nemulţumirii, păcat care întunecă statul Meu în om şi îl face urât pe om celor din cer şi celor de pe pământ aproape lui. O mulţime de ani plini de cuvânt am lăsat în zilele acestea faţă în faţă cu oamenii şi aş vrea recunoştinţă să-Mi aducă oamenii, căci aceasta poartă în ea mulţumire şi iubire pentru Domnul. »[5] (citat din mesajul Mihaelei din 14 ianuarie 2014)

Dacă doresc într-adevăr să fie convingători, liderii “pucioşi” ar trebui să analizeze serios cauzele reale ale “neîncrederii” şi a “neascultării” pe care “Cuvintele de  la Pucioasa” le-au semănat în inimile creştinilor de pretutindeni. Iar una dintre aceste cauze este tocmai această ineficienţă a lor: acea “mulţime de ani plini de cuvânt”, irosiţi în zadar, dezvăluie tocmai aspectul jenant că “Dumnezeul” propovăduit la Pucioasa nu este nici pe departe Acel Dumnezeu Atotputernic, Care poate oricâte voieşte şi la care se închină toţi oamenii binecredincioşi, fără a mai fi împinşi de la spate.
În orice caz, merită de observat şi de văzut dacă liderii “pucioşi” vor continua să apeleze la serviciile acestui atât de ineficient Internet, sau îşi vor răspândi “Cuvintele” pe viitor doar “pe aripile vântului”, aşa cum şi-au propus.

…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
24 ianuarie 2014
…………………


Comentarii

Postări populare