442. Liderii „pucioşi” emit noi teorii contradictorii pe seama credinţei



            Apetitul liderilor „pucioşi” pentru scamatorii dogmatice, menite să le individualizeze catehismul sectar, este deja binecunoscut. Din păcate, în mod sistematic, incongruenţa ideilor pe care ei le promovează strică definitiv frumuseţea idealurilor pucioşiste, teoretizate cu migală şi aduse din condei cu destulă măiestrie.
            Vorbind cu patos despre credinţă, liderii „pucioşi” fac declaraţii contradictorii, aşa încât un aspirant scrupulos care le citeşte ar fi pus imediat în mare încurcătură: care dintre teoremele pucioşeşti este cea adevărată şi bună de urmat, îndată ce ele se contrazic copios unele pe altele? El află cu stupoare că există două feluri de credinţă, radical diferite pe fond: credinţa primită în dar, de sus din cer, de la Dumnezeu, şi credinţa interioară, izvorâtă dinlăuntrul fiinţei, ca o lucrare proprie şi ca merit personal.

§.1.  Credinţa “pucioşilor” nu este un merit personal, ci este un dar de la Dumnezeu

Mai întâi liderii „pucioşi” precizează cu multă fermitate (ca pe un postulat) despre credinţa lor şi a adepţilor lor că aceasta este un dar de la „Dumnezeul” Pucioasei, şi nu un merit personal al acestora. Acest dar al credinţei este aşezat în ei de ÎnsuşiDumnezeul” Pucioasei, cu motivaţia că dacă n-ar fi aşezat El această credinţă în piepturile lor, nu s-ar mai fi găsit niciun strop de credinţă pe suprafaţa Pământului. De aici rezultă că „pucioşii” sunt acum singurii oameni cu adevărat credincioşi de pe faţa pământului, motiv pentru care ei sunt şi denumiţi „popor de fii ai credinţei”:

« O, dacă n-aş fi pus Eu, Domnul, dacă n-aş fi pus credinţă în venirea Mea în pieptul celor ce s-au strâns la gura cuvântului Meu când Mi-am întocmit cu Tatăl şi cu sfinţii această coborâre de cuvânt, aş fi găsit Eu credinţă care să Mă aducă pe pământ, aşa cum era scris în Scripturi că vine Domnul şi-I vor auzi glasul viii şi morţii? O, pace ţie, poporul Meu de fii ai credinţei întru venirea Mea cea de ieri şi cea de azi! Am avut un popor de fii credincioşi acum două mii de ani când am aşezat în ei împărăţia Mea cea venită cu Mine ca s-o aşez pe pământ cu cei credincioşi, şi am iarăşi azi popor cu credinţă aşezată de Mine în ei, căci Eu pot tot ceea ce voiesc, şi poate şi omul când Eu voiesc. »[1] (citat din mesajul Mihaelei din 9 ianuarie 2014)

Nemulţumirea liderilor “pucioşi” este că această alegere supranaturală a “poporului credincios de la Pucioasa” nu este crezută şi nici înţeleasă de vreun alt pământean (exceptându-i poate pe cei câţiva simpatizanţi ai sectei, pe care-i poţi număra pe degete). Ei trec cu superbie peste câteva obiecţii simple, dar profunde, pe care ortodocşii le aduc ereziei de la Pucioasa, printre care una (fundamentală) este aceea că “Hristosul” Pucioasei nu este Unul şi Acelaşi cu Hristosul biblic, pentru simplul fapt că “Hristosul” Pucioasei este lipsit de trup (declarativ, “pucioşii”  Îl descriu ca fiind “duh şi cuvânt”) şi vine pe pământ nevăzut, lipsit de slavă şi pe furiş, în miez de noapte, în timp ce Hristosul întrupat în istorie Şi-a înviat trupul şi nu Se mai desparte în veci de acest trup înviat şi transfigurat, cu care va veni văzut, înconjurat de slavă şi de alai de îngeri. Liderii “pucioşi” minimalizează atât de mult această deosebire radicală între Hristosul întrupat al Bibliei şi  Antihristul fără trup al Pucioasei, (deosebire care creează o profundă neacceptare şi o “neînţelegere” iremediabilă în gândirea oamenilor), încât nu se sfiesc să o recunoască şi, atunci când o fac, nu ezită să o facă plini de nonşalanţă, ca şi când deosebirea ar fi neesenţială:

« O, cum să-i fac pe oamenii care se pretind că-L au şi că-L urmează pe Domnul, cum să-i fac să înţeleagă îndeajuns de ce am venit Eu atunci pe pământ trup şi cuvânt, şi de ce am venit acum cu râu de cuvânt ca să-Mi zidesc iarăşi un popor ca şi atunci, o mână de ucenici aproape Mie [...]»[2] (citat din mesajul Mihaelei din 9 ianuarie 2014)

§.2.  Credinţa “pucioşilor” este un merit personal, nu este un dar de la Dumnezeu

Şocant este faptul că, în acelaşi mesaj, liderii “pucioşi” îşi contrazic singuri propriul postulat despre propria credinţă. Peste doar câteva fraze este lansat un alt raţionament, care conduce la concluzia că de fapt  credinţa “pucioşilor” este un merit personal, şi  nicidecum un dar de la Dumnezeu. Mai întâi se pretinde că sfinţii din ceruri vin la Pucioasa sub formă de duhuri grăitoare care afirmă că şi ei au avut credinţă la vremea lor, pe când sălăşluiau în trup pe pământ, dar credinţa pe care o au astăzi adepţii “pucioşi” este mai mare ca a lor, căci aceştia de acum nu au parte de minuni doveditoare care să-i sporească în credinţă. Primii creştini primeau în dar de la Dumnezeu atât credinţa, cât şi minunile care le întăreau credinţa; pe când “pucioşii” nu au avut şi nu au parte de minuni, deci meritul credinţei le aparţine integral:

« — O, binecuvintează intrarea sfinţilor Tăi, Doamne! O, ce mare este slava Ta şi a lor în nevăzutele Tale, Doamne! Deschizi cerul Tu Însuţi şi cobori cu sfinţii Tăi şi Însuţi Tu grăieşti între sfinţi şi le dai grai lângă graiul Tău. O, ce minune mare ai întocmit Tu în zilele acestea pe vatra neamului român, unde Ţi-ai aşezat acum cortul întâlnirii, pe poporul Tău cel credincios prin puterea Ta cu care l-ai zidit pe el popor al Tău acum, Doamne! Credinţă mai mare ca a noastră au aceştia de azi, căci lor nu li se fac minuni doveditoare şi ajutătoare pentru credinţă [...]»[3] (citat din mesajul Mihaelei din 9 ianuarie 2014)

În plus, “pucioşii” s-au descurcat singuri în păstrarea şi răspândirea credinţei pucioşeşti (dar cu un bilanţ dezastruos, dacă luăm în seamă rezultatele nesemnificative ale propovăduirii lor de vreo 60 de ani), în timp ce duhurile care vorbesc în numele primilor creştini recunosc că aceştia au primit de la Dumnezeu atât putere de sus ca să poată rămâne statornici în credinţă şi să poată semăna credinţa lor şi altora, cât şi puterea Duhului Sfânt de a face minuni doveditoare ale credinţei lor:

« O, ce mare minune a făcut Duhul Sfânt apoi cu noi, Doamne! Putere de sus ai pus în noi, iar noi Te-am mărturisit cu putere multă [...] »[4] (citat din mesajul Mihaelei din 9 ianuarie 2014)

§.3.  Credinţa prin merit personal a “pucioşilor” este o credinţă slabă şi incompletă, ea având nevoie şi de daruri de întărire de la Duhul Sfânt

În acelaşi mesaj se recunoaşte că, deşi  credinţa “pucioşilor” este un merit personal demn de toată lauda tot exemplul, totuşi “pucioşii” au şi ei  mare nevoie de fie îmbrăcaţi în credinţă  de sus  şi întăriţi în putere a Duhului Sfânt, ceea ce înseamnă că în cei aproape 60 de ani anteriori n-au fost atât de “sfinţi” aşa cum de multe ori s-au lăudat, ci au fost doar nişte aspiranţi la desăvârşire, ca mulţi alţii de pe pământ: lipsiţi de duhul smereniei, de duhul ascultării, de duhul veghei sfinte unii pentru alţii, de focul credinţei şi al statorniciei, de sănătate de duh alături de sănătatea de trup, de darul propovăduirii cu folos ca să împartă şi la ceilalţi oameni învăţătura şi credinţa lor. Toate acestea le-ar fi însă de mare folos, de aceea duhurile pucioşeşti le fac urări concrete în acest sens, ca ei să le primească pe cât posibil mai repede:

« O, Doamne, întăreşte-Te în toţi fiii poporului Tău de azi  cu toate ale Tale, spre slava Ta, Doamne! [...] Duhul ascultării şi al veghii sfinte unii pentru alţii, pe acestea să le pui mereu peste ei. Duhul smereniei este cel ce poate să-l facă pe om purtător de Dumnezeu şi împărţitor de iubire din cer peste oameni, o, Doamne. Focul credinţei cea plină de statornicie, aceasta să se întărească în cei credincioşi Ţie. O, dă-le sănătate, dă-le pentru Tine, Doamne, dă-le sufletului şi trupului, şi dă-le lor darul împărţirii ca să Te împartă şi să-i facă pe oameni să Te iubească [...] »[5] (citat din mesajul Mihaelei din 9 ianuarie 2014)

§.4.  Credinţa prin merit personal a omului este o credinţă bună, deoarece “pucioşii” au arătat că ei au o asemenea credinţă tare şi deplină, care este mai  mare chiar şi decât credinţa prin dar a sfinţilor din biserica primară

Tot aici însă, duhurile pucioşeşti afirmă că adepţii “pucioşi” ai sectei “Noul Ierusalim” au o credinţă proprie care este mai merituoasă şi mai mare decât credinţa primilor creştini, deoarece ea nu este susţinută din exterior cu minuni doveditoare, în timp ce sfinţii bisericii primare au fost, la vremea lor, copleşiţi de harisme şi daruri de la Dumnezeu:

« Credinţă mai mare ca a noastră au aceştia de azi, căci noi cei de atunci popor al Tău am avut parte atunci de semne şi de minuni măreţe şi mult doveditoare şi ajutătoare, până ce ne-ai umplut de Duhul Sfânt [...]»[6] (citat din mesajul Mihaelei din 9 ianuarie 2014)

§.5. Credinţa prin merit personal a omului nu este o credinţă bună, deoarece ea nu poate fi credinţă tare şi întreagă în om

Urmează apoi alt postulat, fundamental diferit: “Numai credinţa care vine din afara omului, ca dar primit de la Duhul Sfânt, este bună, dar e mare minune să poată Duhul face aceasta cu omul”. Omul îşi face singur credinţă şi se laudă cu credinţa sa ca merit personal, dar această credinţă nu este bună, căci ea nu seamănă cu credinţa pe care i-ar putea-o face Dumnezeu, dacă ar fi lăsat. Doar îmbrăcarea primilor creştini în credinţă  de sus, care se face prin întărirea lor în puterea Duhului Sfânt este dovedită ca bună în istorie. Ea este singurul model de urmat pentru toţi creştinii de azi, deci şi pentru “pucioşi”, căci altminteri omul nu va putea să lucreze binele pentru semenii săi, asemenea lui Dumnezeu. Chiar şi “pucioşilor” li se face îndemnul de a fi tari şi statornici în credinţă, ceea ce înseamnă că au nevoie de aşa ceva:

« O, e mare minune să poată Duhul Sfânt în om cu toată faţa şi puterea Lui, [...] şi iată, [...] nu mai este credinţă tare şi întreagă în om pentru Dumnezeu, şi plânge Domnul după iubirea Lui în om, căci credinţă îşi face omul singur şi îşi face altfel decât i-ar face Domnul credinţă. Dar voi cereţi cu suspin Domnului să coboare pe Duhul Sfânt şi să-l îmbrace pe om întru El aşa cum pe noi ne-a îmbrăcat atunci, căci altfel nu poate omul pentru Dumnezeu şi pentru om, nu poate ca Dumnezeu. O, fiţi tari în credinţă, fiţi statornici şi staţi strâns uniţi în Domnul, căci El vă întăreşte cu ale Sale pe voi. [...]»[7] (citat din mesajul Mihaelei din 9 ianuarie 2014)

§.6. Credinţa, ca merit personal al  omului, este bună şi pe placul “Dumnezeului” Pucioasei

Poporul “pucios” primeşte apoi îndemn să-şi lucreze singur credinţa şi se întărească în ea; deci credinţa, ca merit personal al  omului, este bună şi pe placul acestui “Dumnezeu” al Pucioasei, căci Îi este de mare folos acestui neputincios “DumnezeuCare nu poate face nimic singur, ci numai prin cei credincioşi Lui, care pot pentru ei şi pentru El, prin credinţa lor:

 « Iar tu, popor lucrător de credinţă, întăreşte-te în lucrările credinţei, căci cei credincioşi sunt cei prin care Eu pot să împlinesc toate cele scrise în Scripturi pentru vremea cea de acum, care aduce prin multă lucrare veacul ce va să fie apoi cu toată veşnicia lui. [...] Fiţi vasele Mele, prin care Duhul Sfânt va lucra şi Mă va arăta biruitor peste necredinţă şi împlinitor pentru cei ce cu credinţă Mă aşteaptă să vin, o, fiilor. »[8] (citat din mesajul Mihaelei din 9 ianuarie 2014)

§.7. Hristosul biblic S-a întrupat şi a venit în lume ca să înnoiască omul, să-l nască din nou şi să-l îmbrace cu putere şi cu credinţă de sus

Liderii “pucioşi” recunosc adevărul istoric despre Hristos ca restaurator al omului şi al lumii întregi. Cu adevărat, învăţătura lui Hristos a schimbat radical felul de a gândi şi de a se comporta al oamenilor, unii faţă de alţii, faţă de natură şi faţă de Dumnezeu:

« Ai venit atunci să înnoieşti omul, Doamne, şi să-l faci pe el templul Tău, [...] aşa cum ai făcut Tu cu noi atunci, îmbrăcându-ne în putere de sus şi dându-ne de lucru în urma Ta, spre dovedirea Ta de Dumnezeu adevărat, Care a venit de la Tatăl pe pământ pentru înnoirea omului, [...] Toţi ucenicii Tăi cei credincioşi Ţie am crezut atunci că Tu Te-ai îmbrăcat în trup şi ai venit după om, [...], şi aşa am crezut noi în Tine atunci, şi aşa am lăsat credinţa să lucreze după noi peste fiii credinţei, căci Tu până la sfârşitul timpului eşti, şi îmbraci cu putere de sus pe fiii credinţei. »[9] (citat din mesajul Mihaelei din 9 ianuarie 2014)

§.8. Şi “Hristosul” Pucioasei a venit şi El în lume (însă, fără trup) ca să înnoiască omul, să-l nască din nou şi să-l îmbrace într-o credinţă nouă

Pe de altă parte, liderii “pucioşi” introduc un sentiment de incertitudine, de neîmplinire a lucrării de înnoire şi de naştere din nou adusă omului de către Adevăratul Hristos[10], pentru a putea crea necesitatea teoretică a venirii unui alt “Hristos”, “Hristosul” Pucioasei, “Întregitorul care să completeze ceea ce n-a reuşit să facă “pe deplin” Hristosul Cel Dintâi. Acest “Al Doilea Hristos” lipsit de trup înviat (deci şi de legitimitate) pretinde că pregăteşte cea de a doua venire a Hristosului Biblic prin aşa-zisa “lucrare a Sa de cuvânt” de la Pucioasa şi mai ales prin lucrarea “poporului de fii” adunaţi în secta eretică “Noul Ierusalim” de la Pucioasa. El Îşi recunoaşte existenţa şi puterea Sa nedeplină, motiv pentru care Se sprijină nemijlocit (ca să fie şi ca să poată şi ca să împlinească) pe ajutorul şi pe puterea pământească a acestor “fii credincioşi” ai Pucioasei, care lucrează pentru El asemenea unor scule de neînlocuit, asemenea unor suple cozi de topor:

« O, popor de fii [...] O, fraţi iubiţi, cereţi Domnului înnoirea lumii. Naşterea din nou a lumii să vină pe pământ, [...] O, cât am vrea să stăm cu Tine aici fără de sfârşit de cuvânt, dar Tu eşti milos, Tu eşti cântarul cel plin de înţelepciune pentru toate, o, Doamne. Naştere din nou să aşezi peste tot şi peste toate, şi pe deplin să aşezi, şi aşa să-i tragi pe toţi la Tatăl, precum cuvântul gurii Tale a făgăduit că se va împlini când vei veni. O, daţi-Mi putere să fiu şi să vin să împlinesc, fiilor! Fiţi sculele Mele, cu care să-Mi pregătesc cerul cel nou şi pământul cel nou spre vedere.  »[11] (citat din mesajul Mihaelei din 9 ianuarie 2014)

Însă un Dumnezeu care le cerşeşte oamenilor muritori putere ca să fie şi ca să vină şi ca să împlinească tot ceea ce este scris în Scripturi este departe, mult prea departe de imaginea Dumnezeului pe care Biblia Îl propovăduieşte de mai  multe mii de ani încoace popoarelor.


…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
16 ianuarie 2014
…………………



Comentarii

Postări populare