439. A trecut în nefiinţă un senior al sectei de la Pucioasa
Mare tulburare
la Pucioasa! Unul dintre seniorii sectei, nimeni altul decât Emilian (zis
Milică) Tărcuţă, soţul (pe hârtie, adică în acte) Mihaelei, a trecut la cele
veşnice. Considerat multă vreme “unul
dintre cei 14, care primesc Cuvântul” (până ce înşelătoria a fost dată pe
faţă şi s-a aflat că “cei 14 prooroci”
erau doar unul singur, şi anume Mihaela), Milică trecea în scrierile Verginicăi
drept unul dintre pilonii de nădejde ai sectei, menit să ducă mai departe
făclia speranţei mistificatoare că la Pucioasa nimeni nu va mai muri, până ce adepţii sectei îl vor întâmpina
pe Domnul în văzduh:
«...Fiule, nu te-am chemat de la Moldova ca să te pun la sapă. Nu
te-am chemat ca să te pun la coasă. Te-am chemat să fii la numărul cerului, să
fii la numărul celor ce Domnul i-a răscumpărat. Nu te-am chemat să râzi şi să
glumeşti, să bei sau să mănânci sau să petreci, ci te-am chemat la muncă duhovnicească. »[1] (citat din mesajul Virginiei datat 7/20 februarie 1980)
Nici pe vremea lelicăi Maria, speranţa că “Milică
de la Moldova” va fi de mare ajutor duhovnicesc pentru “poporul pucioşesc” n-a dispărut:
« O, Moldovo, Moldovo, mare mi-a fost speranţa
în tine! »[2] (citat din mesajul lelicăi Maria datat 26 martie/8 aprilie
1983)
Milică n-a
avut însă parte de “muncă duhovnicească” la Pucioasa, ci s-a angajat tractorist
la CAP ca să-şi întreţină nevasta, care renunţase să mai presteze vreo
activitate remunerată în “câmpul muncii”, dedicându-se exclusiv ascensiunii
tenace spre vârful ierarhiei în sectă. El însuşi vorbeşte despre decizia
aventurieră luată de soţia sa de a “părăsi lumea, la chemarea Verginicăi” şi a
se aciui cu gânduri ariviste la Pucioasa, în solda “proorociţei Verginica”,
care îşi trăia pe vremea aceea penultimul său an de viaţă:
« Am cunoscut-o pe sora Verginica în anul
1979. Am auzit deseori cuvântul lui Dumnezeu spus prin gura ei. La prima vedere
ne-a strigat pe nume (pe mine şi pe soţia mea) şi ne-a chemat din Moldova , aici,
în judeţul Dâmboviţa. Am stat aproape de ea tot timpul, până când a plecat la
cer. »[3]
După câţiva ani, Mihaela l-a înlocuit pur şi
simplu pe Milică al ei cu Nicuşor, care a devenit al doilea “stâlp de
nădejde” al sectei. Mihaela şi Nicuşor au devenit de atunci şi pănă astăzi nedespărţiţi
ca marca de scrisoare. Milică a suferit mult această nedreptate scandaloasă,
mai întâi destul de zgomotos, apoi în taină, neacceptând marginalizarea sa ca
soţ şi ca “lider al muncii duhovniceşti”
(deşi, spre acest fel de muncă nu prea avea el vreo aplecare). Se pare că
suferinţa lui a lucrat insidios pe dinăuntru, devenind cu timpul un cancer
hepatic incurabil. Cel care era cândva un bărbat frumos de-ţi făcea plăcere
să-l priveşti, blând, viguros de-ţi frângea mâna la o strîngere bărbătească, a
ajuns pe patul de moarte o stafie de om, pipernicit şi chircit, cu umeri mici ca
de copil şi cu ochii adânc cufundaţi în orbite, de-i plângeai de milă. A murit
în suferinţă şi în tăcere dârză, cu speranţa că totuşi mai e o şansă, iar la
Pucioasa “va veni, totuşi, Domnul”.
Promisiunile
repetate ale “Domnului” de la
Pucioasa că adepţii sectei nu vor muri niciodată, nu vor duce lipsă de nimic,
vor fi ocrotiţi de orice boală, lipsă şi suferinţă, numai să ceară ei de la “Domnul” tot ce au nevoie şi îndată vor
primi, s-a dovedit a fi o înşiruire de vorbe goale şi promisiuni deşarte. Întrebat
fiind, cu câţiva ani în urmă, ce aşteptări mai are de la “famiglia” în care
trăia marginalizat de propria sa soţie, ce-şi mai doreşte el de la viaţă,
Milică a dat un răspuns care îi dezvăluia tristeţea, candoarea şi resemnarea
totodată: “Aştept... aştept să vină Domnul!”. Asta dovedea din plin că
aşa-zisa “venire în Cuvânt a Domnului”
nu era pentru Milică îndeajuns de satisfăcătoare, el încă aşteptând să se
împlinească promisiunea cea autentică, venirea adevăratului Domn Iisus, în trup
de slavă, cea despre care el a citit în Biblie.
Iată însă că
Milică n-a avut parte să vadă cu ochiul lui (la celălalt ochi îşi pierduse de
mult vederea, fără vreo şansă de a fi vindecat printr-o minune pucioşească) acea
promisă “venire a Domnului” pe norii
de la Pucioasa, şi nici măcar de o înmormântare “de cinste” în “pământurile
sfinte” deţinute de către sectă şi denumite pompos “Grădina Întâlnirii cu Domnul”, ci de cimitirul modest al comunei
Glodeni de lângă Pucioasa, alături de alţi câţiva înşelaţi şi înşelători ai
sectei (în frunte cu Verginica, desigur).
Desigur că
tulburarea în sânul sectei, la trecerea în nefiinţă a acestui “dinozaur” al
anilor ’80, a fost pe măsură, a fost atât de mare (cu atât mai mult cu cât evoluţia bolii lui Milică fusese
ascunsă cu mare grijă în ultima vreme), încât Mihaela n-a găsit încă puterea să
ticluească un “Cuvânt din partea Domnului”
prin care să anunţe tragicul eveniment şi să-l transforme aşa cum ştie numai ea
într-o victorie strălucită a sectei, explicându-le cu argumente savante
adepţilor sărăcuţi cu duhul de la Pucioasa “cât de mult l-a iubit “Domnul” Pucioasei, El care este iubirea cea fără
de margini”, pe Milică al ei, şi cum i-a luat sufletul la El, pe norii cerului şi în sunetul de
goarnă al îngerilor (şi, desigur, la
chemarea din cer a Verginicăi, care se simţea cam singură).
Deşi în
ultimii 35 de ani a mers docil în plasa soţiei lui, care l-a târât din Biserica
Ortodoxă într-o sectă obscură, Milică a avut parte la sfârşitul vieţii tot de
cimitirul Bisericii Ortodoxe Române, biserica în care a fost botezat. Dumnezeu
să-l ierte şi să-i odihnească sufletul aşa cum ştie El, în grădinile Lui
cereşti, nu aşa cum cred încă ceilalţi înşelaţi de la Pucioasa.
…………………
Anca Ionescu-Târgovişte
14 decembrie 2013
…………………
Doamne-ajuta!
RăspundețiȘtergereGlodeni-Vale nu este "o comuna langa Pucioasa" ci un cartier al orasului Pucioasa. Iar cimitirul parohial nu este de loc modest, fiind extrem de bine ingrijit si administrat. Numai bine!
Din punct de vedere administrativ, da, aşezarea rurală Glodeni-Vale trece drept un cartier al târgului Pucioasa (căci Pucioasa este oraş doar cu numele, în realitate este un târg prăpădit). În plus, între cele două aşezări administrative există o fâşie de pământ distinctă şi nelocuită, aflată în zona pârâului Bizdidel, care le separă la propriu. Glodeni-Vale este un autentic sat muntenesc, cu şcoală primară şi cimitir comunal, şi n-are nimic orăşenesc (sau, măcar "târgoveţ") în el. Aşezările provinciale Pucioasa şi Glodeni-Vale sunt unite printr-o stradelă cu numele "Strada Unirii", care trece pe lângă cimitir şi peste pârâul Bizdidel.
Ștergere