434. O nouă interdicţie la NIP. „Sfinţii pucioşi” nu mai au voie să râdă, ci doar să-şi plângă păcatele lor



Ranchiuna liderilor „pucioşi” faţă de cei care au dezertat în ultima vreme din sânul sectei capătă dimensiuni denigratoare. Deşi majoritatea „dezertorilor” a însemnat mult pentru sectă, contribuţia acestora fiind uneori salvatoare (să ne gândim doar la aportul inestimabil al artiştilor Zidaru şi Sandu, care au asigurat circa 20 de ani resursele financiare ale sectei), acum ei sunt consideraţi cam limitaţi la minte, adică nu îndeajuns de deştepţi pentru a se putea ridica la înţelegerea subtilităţii mesajelor de la Pucioasa:

« O, ce păcat, ce păcat pe cei ce n-au mai putut crede până la sfârşit venirea Mea din zilele acestea aici! Le va fi grea mustrarea conştiinţei când vor vedea cu ochii şi cu duhul măreţia Mea în cuvântul acesta, în toată taina coborât şi lucrat. Îi trebuie omului minte deşteaptă ca să poată înţelege pe Dumnezeu în acest cuvânt. »[1] (citat din mesajul Mihaelei din  9 august 2013)

Dar nu numai limitată, ci de-a dreptul bolnavă pare a fi mintea celor care i-au trădat şi i-au părăsit pe impostorii lideri de la Pucioasa. De aceea liderii “pucioşi” se mobilizează, apelând la intermedierea unor duhuri pucioşeşti închipuite care, prin mesaje retorice şi cu aparenţă de sfinţenie şi de har, ar urma să le “tămăduiască” minţile celor care au fugit în libertate:

« Tămăduire să dai minţii lor, o, mucenicule tămăduitor, sărbătorit azi între sfinţii mucenici mărturisitor pentru numele Meu. Harul cel de sus să-ţi fie în cuvânt, şi putere să aibă cuvântul tău în ziua ta de sobor între sfinţi.»[2] (citat din mesajul Mihaelei din  9 august 2013)

Liderii “pucioşi” reconfirmă  apoi o practică profund incorectă, instituită de ei mai demult (şi care i-a făcut pe mulţi adepţi să se revolte şi să plece definitiv, oriunde vor vedea cu ochii): aceea de a impune adepţilor cu forţa o pocăinţă ipocrită, pentru fapte pe care ei nu le-au săvârşit niciodată. Ca o consecinţă directă, cei care au fost acuzaţi pe nedrept sunt invitaţi să-şi asume cu bărbăţie acele fapte care li se impută de către liderii lor sau de către alţi adepţi, chiar dacă nu le-au făptuit niciodată. Dezvinovăţirea acestor fapte imaginare este strict interzisă şi incriminată prin ameninţări directe:

« O, căiţi-vă mult, căiţi-vă îndelung, chiar şi dacă nu vi se pare că aţi greşit. Se vede omul care nu are pocăinţă mereu, se vede după faţă, se vede după purtare, se vede după lipsa umilinţei, şi e dureros la cer aceasta. [...] O, fraţi iubiţi în Domnul, dezvinovăţirea este duşmanul învierii omului. Vai celui ce nu se bucură de fratele său când acela vine în ajutorul umilinţei lui! Vai celui ce se dezvinovăţeşte în afara lui! Din pricina acestui păcat nu mai înviază omul. Uită omul că este păcătos şi se dezvinovăţeşte, săracul, şi se face urât la Dumnezeu. Spălarea sufletului face frumos sufletul omului, nu dezvinovăţirea.»[3] (citat din mesajul Mihaelei din  9 august 2013)

Spălarea sufletelor (şi mai ales a creierelor) adepţilor pare a fi aşadar o preocupare majoră a liderilor “pucioşi”. Incoerenţele în gândirea logică a  liderilor “pucioşi” pe acest subiect vin însă să decredibilizeze grav caracterul “divin” al mesajelor lor. Pe de o parte, ei afirmă că “mucenicia îl spală pe om”, pentru ca imediat, în aceeaşi frază să se adauge exact înţelesul opus, şi anume că “numai spălarea mereu aduce cu ea mucenicia”:

 « Mucenicia îl face frumos şi spălat pe om, iar cel ce-şi spală mereu sufletul, acela este mucenic.»[4] (citat din mesajul Mihaelei din  9 august 2013)

 Merită menţionată aici şi denaturarea grosolană a semnificaţiei arhicunoscute a cuvântului “mucenic”. Oricine ştie că “mucenic” este acel creştin ortodox care a fost constrâns la suferințe fizice pentru credința sa. Liderii “pucioşi” îi poleiază însă cu numele de “mucenici” pe toţi adepţii lor, pentru simplul fapt că au consimţit să practice spovedania colectivă către liderii lor, “duhovnicii” necanonici Mihaela şi Nicuşor.  Aceştia le promit că  această “spovedanie” le va aduce sine qua non ”spălarea sufletelor” şi “mucenicia”.

Duhul pucioşesc care îşi arogă numele de “sfântul mare mucenic şi tămăduitor Pantelimon” propovăduieşte şi el o  nouă etapă în desfiinţarea sfintei Taine a Mărturisirii din Biserică. După ce au introdus spovedania colectivă, susţinând că “strângerea laolaltă este har mare”, liderii “pucioşi” se ascund în spatele acestui fals “Sfânt Pantelimon” pentru a întări practica spovedaniei adepţilor lor direct în faţa liderilor”pucioşi” Mihaela şi Nicuşor, despre care secta crede că “ prin ei vorbeşte Domnul”. Pentru că aceştia au fost deja criticaţi pe acest blog că nu au (şi nu pot avea niciodată) calitatea canonică de duhovnici, ei lansează acum teoria că prin ei “Însuşi Domnul” este duhovnicul penitenţilor “pucioşi” (pe principiul că “dacă Domnul vorbeşte prin ei, musai înseamnă că şi ascultă prin ei”), adică ceea ce aud ei de la penitenţi aude şi “Domnul”  Pucioasei  prin ei. Un fals argument folosit de ei în acest scop este acela că duhovnicii Bisericii Ortodoxe ar fi devenit, fără excepţie, incapabili să-şi săvârşească această misiune la care au fost îndrituiţi:

 « Vine Domnul să vă fie duhovnic şi să vă scoată de la pedeapsa neascultării de Dumnezeu. [...] Vine Domnul să vă fie duhovnic, căci cei ce-şi spun duhovnici peste voi nu vă curăţă de păcat, iar ei ar trebui să vă înveţe şi să vă vegheze împotriva păcatului şi să vă cureţe de păcat şi să vă împace cu Domnul dacă s-au făcut duhovnici peste sufletele voastre.[...] Eu sunt tămăduitor pentru trupuri şi sunt şi pentru suflete, şi vă rog şi vă învăţ să vă plângeţi păcatele şi să nu vi le lăsaţi netămăduite, că vine Domnul să vă fie duhovnic, vine pe pământ după voi [...]. Strângerea laolaltă este har mare. Nu fugiţi de acest har! »[5] (citat din mesajul Mihaelei din  9 august 2013)

La prima vedere, păcatele oamenilor reprezintă motivul exclusiv pentru care oamenii nu mai au nicio justificare de a mai râde vreodată. Plânsul este prezentat ca o doctorie a omului bolnav de păcate:

« O, să nu mai râdă omul, Doamne. Să plângă omul pentru păcatele lui, să plângă cu jale şi să se vindece de păcat. Aceasta este doctoria mea cea din cer pentru om acum. »[6] (citat din mesajul Mihaelei din  9 august 2013)

Lungul şir al inconsecvenţelor pucioşeşti este reconfirmat şi pe acest subiect. În acelaşi “mesaj” pucioşesc se anunţă că “doctoria” este de fapt alta; nu plânsul pentru păcate, ci simpla împărtăşire cu “trupul şi sângele Domnului”:

« Iată doctoria vindecării: trupul şi sângele Domnului spală sufletul de păcate şi de faptele pierzării [...] »[7] (citat din mesajul Mihaelei din  9 august 2013)

În realitate, liderii “pucioşi” doresc ca adepţii lor să nu mai râdă niciodată, indiferent de motiv. Pentru a escamota această intenţie, ei pretind că doar păcatele sunt cele care îl împiedică pe om să mai râdă, iar pentru aceasta operează pe ascuns o inversare a standardului de valori. Faptul că nu păcatele sunt cele care ar trebui să-i facă pe oameni să nu mai râdă este dovedit de o frază din care reiese că interzicerea râsului este de fapt preocuparea primordială, în timp ce plângerea păcatelor este doar factorul secundar, instrumentul prin care se suprimă tentaţia de a mai râde pe viitor:

« O, plângeţi-vă păcatele, ca să nu mai râdeţi, că n-are cine să vă mai spele de păcate şi să vă aşeze curaţi la masa milei Domnului. »[8] (citat din mesajul Mihaelei din  9 august 2013)

Dimpotrivă, Biblia îndeamnă la pace şi la bucurie, iar bucuria trebuie neapărat împărtăşită:        

Bucuraţi-vă cu cei ce se bucură; plângeţi cu cei ce plâng.”[9]

Printre “fericirile” rostite de Iisus către ucenicii Săi este şi “fericirea” pe care o vor avea când vor putea râde, în sfârşit, în împărăţia lui Dumnezeu, chiar dacă acum au motive de plâns:

Şi El, ridicându-Şi ochii spre ucenicii Săi, zicea: Fericiţi voi cei săraci, că a voastră este împărăţia lui Dumnezeu. Fericiţi voi care flămânziţi acum, că vă veţi sătura. Fericiţi cei ce plângeţi acum, că veţi râde.[10]

Este adevărat că Iisus adaugă  şi “vai”-urile care li se cuvin celor bogaţi, în contextul în care bogăţia lor o folosesc doar pentru sine, iar printre aceste “vai”-uri este şi acela că râsul lor egoist se va transforma în plâns:

Dar vai vouă bogaţilor, că vă luaţi pe pământ mângâierea voastră. [...] Vai vouă celor ce astăzi râdeţi, că veţi plânge şi vă veţi tângui.”[11]

Cu toate acestea, nu bogaţii nemilostivi şi bucuriile lor meschine şi deşarte sunt pilda care trebuie urmată de creştini, ci săracii cei altruişti, cărora Domnul le-a spus după învierea Sa: “Bucuraţi-vă![12], iar apostolii au subliniat şi ei felul în care aceştia urmează să se bucure: “Bucuraţi-vă întru Domnul, bucuraţi-vă pururea[13]

Bucuria sinceră şi curată este aşadar un lucru bun şi vrednic de dorit. Nu de creştini posaci şi ipohondri (care se tânguie bolnăvicios în faţa încercărilor şi ispitelor vieţii) are adevăratul Hristos nevoie, ci de creştini luminoşi la chip, care nu se plâng de imperfecţiuni sau de greutăţi, ci se luptă cu bărbăţie ca să le depăşească sau să le învingă. “Hristosul” de la Pucioasa propovăduieşte însă altceva: tulburarea, zbuciumul şi plânsul, în loc de bucurie, pace şi zâmbet curat. Orice fărâmă de bucurie din sufletele oamenilor îi provoacă acestui fals “Dumnezeujale şi rană:

« Când îl văd pe om că râde Mă umplu de jale şi de rană. Râsul lui e rană pentru Mine. »[14] (citat din mesajul Mihaelei din  9 august 2013)

Cei necăjiţi sunt invitaţi să se îngroape definitiv într-o adâncă şi paşnică nefericire, alungând pentru totdeauna orice tentaţie de a ieşi din starea lor de deznădejde, fie şi prin schiţarea unui timid zâmbet pe faţă sau în inimă:

«O, omule necăjit, mai bine stai în jarul durerii şi al plânsului pentru păcat, căci focul pentru cei păcătoşi este greu de îndurat apoi. Alungă râsul de pe faţa ta şi de pe inima ta, că ai nevoie de pace multă peste durerile tale cele de la păcat. »[15] (citat din mesajul Mihaelei din  9 august 2013)

Pare-se că bucuria şi râsul vor amuţi de acum pentru totdeauna în secta de la Pucioasa. Asta cu toate că adepţii au fost numiţi în mod sistematic “sfinţi” de către liderii lor, iar sfinţii nu au păcate, deci n-ar avea nici pentru ce plânge.
…………………
Anca Ionescu Târgovişte
12 august 2013
…………………




[9] Rom., 12:15
[10] Lc., 6:20-21
[11] Lc., 6:24-25
[12] Mat., 28:9;
[13] Rom., 12:12,15; 2 Cor., 13:11; Filip., 2:18, 3:1, 4:4; 1 Tes., 5:16; 1 Petru, 4:13;

Comentarii

Postări populare