431. Cine vorbeşte în grădinile de la Pucioasa?

 

Liderii “pucioşi” care conduc astăzi destinele sectei “Noul Ierusalim” au acreditat de mult ideea că, după ce “Dumnezeul” lor a vorbit folosindu-Se de gura Verginicăi timp de 25 de ani, pentru ca apoi să Se folosească de gura lelicăi Maria alţi 12 ani, iată că din 1990 încoace glăsuieşte chiar prin propria Lui gură (la urechea Mihaelei) cuvinte multe şi de folos pentru mântuirea turmei Sale. În acest context, ei au atribuit în mod abuziv calificativele de “trâmbiţe” apocaliptice unor persoane considerate de ei “proeminente” în istoria B.O.R., rezervând însă poziţiile-cheie (a şasea şi a şaptea) pentru Verginica, respectiv pentru Însuşi Domnul Pucioasei. Chiar aici apare o primă inconsecvenţă majoră între interesele liderilor “pucioşi” şi realitatea istorică: deşi lelica Maria a avut o activitate absolut similară cu cea a Verginicăi, ea nu este considerată “trâmbiţă”, aşa cum fusese cotată sora ei! Şi asta pentru simplul motiv că, întrucât numărul de trâmbiţe apocaliptice proorocit de Biblie este şapte, ar fi însemnat ca odată cu lelica Maria să se încheie toată “lucrarea” de la Pucioasa (concomitent cu  declanşarea zgomotoasă a “sfârşitului lumii”). Asta, fără a mai pune la socoteală faptul că Biblia vorbeşte în mod explicit că “trâmbiţele apocaliptice” vor fi şapte îngeri (deci nu vor fi nici oameni  muritori, nici – cu atât mai puţin – Însuşi Dumnezeu).

Adepţii “pucioşi” sunt aşadar îndoctrinaţi de stăpânii lor cu ideea că la Pucioasa, după ce a vorbit Verginica şi după ce a vorbit şi sora ei, lelica Maria, acum vorbeşte “Însuşi Domnul”. Cu toate acestea, inconsecvenţele pe această temă nu s-au sfârşit. Uneori, Cuvântul de la Pucioasa este identificat cu “Persoana lui Hristos, Fiul lui Dumnezeu”, iar venirea Cuvântului este identificată cu “cea de a doua venire a lui Hristos pe pământ”. Alteori, în numele acestui “Hristos” şi alături de El vorbesc fie “Tatăl Ceresc”, fie “maica Domnului”, fie “îngeri din cer” sau “sfinţi de pe pământ” mutaţi de mult la Domnul, fie chiar persoane defuncte care au avut în viaţă oarecare tangenţă cu “fenomenul de la Pucioasa”. “Trâmbiţa a şaptea” de la Pucioasa se identifică aşadar în lucrarea ei şi cu glasul morţilor, nu numai cu cel al lui “Dumnezeu”, realizând astfel un impresionant cumul de funcţii.

Despre Glasul care vorbeşte la Pucioasa ştim că a suferit mai multe metamorfoze, în funcţie de perioada istorică în care a fost auzit de cei care pretind aceasta. La început creştinii auzeau glasul mamei Verginica, neschimbat (deşi Verginica vorbea prin somn, după cum se spune), iar cuvintele rostite de ea erau atribuite lui “Dumnezeu”. Apoi, creştinii de la Pucioasa o auzeau vorbind “de la Domnul” pe lelica Maria, cu vocea ei blândă şi molcomă (vorbind tot prin somn, desigur). Din 1990 încoace creştinii nu mai au privilegiul de a-L auzi pe “Domnul” în direct, deoarece acest privilegiu îi aparţine exclusiv Mihaelei, care pretinde că aude “Glasul Duhului” ca pe suflare de vânt. Căci “Domnul” numai la Mihaela mai vine astăzi, fiindcă doar ea Îl mai aşteaptă pe Domnul cu sufletul la gură, în timp ce ceilalţi oameni de pe pământ nu-L mai aşteaptă să vină. Şi pentru că ei nu-L aşteaptă, nici “Domnul” Pucioasei nu-i poate face să-L aştepte, căci El nu poate peste voia lor:

« Eu sunt Cel ce sunt. Glasul Duhului Sfânt este grăirea Mea cea de azi. Pe norul slavei Domnului, pe şoapta vântului Mă port şi vin. Vin, că este scris să vin. Dacă oamenii de pe pământ nu Mă aşteaptă să vin, după cum este scris să vin, nu-i pot face să Mă aştepte, dar pot să le dau lor cuvântul venirii Mele, al gurii Mele, şi să le spun că vin cuvântând şi împărţind pe Duhul Sfânt Mângâietorul prin însăşi gura Mea, care grăieşte.[...] Cobor cu şoapta Duhului Sfânt în graiul Meu.  »[1] (citat din mesajul Mihaelei din 23 iunie 2013)

Desigur că oricine s-ar putea întreba: « de ce oare nimeni din “poporul pucios”, dar nimeni altul decât Mihaela, nu este vrednic să audă “Cuvântul” Domnului»? Căci toţi adepţii “pucioşi” şi-au lăsat familii, copii, servicii şi acareturi şi au venit la “Noul Ierusalim” ca să se dăruiască “Domnului” care se propovăduieşte aici. Oare care să fie atunci diferenţa dintre Mihaela şi un adept “pucios” de rând? Ei bine, despre Mihaela se ştie că ea nu şi-a lăsat familia acasă, ci a venit şi cu soţul după ea la Pucioasa. Iar aici (exceptând perioada de până la preluarea puterii) Mihaela nu se poate plânge că a fost sau este lipsită de favoruri şi de bunuri materiale speciale, de care ceilalţi adepţi nu au parte. Din acest punct de vedere, mai îndreptăţit ar fi orice “pucios de rând” să audă “Cuvântul” decât cea care s-a autoproclamat lider neîncoronat al sectei.Votul sărăciei pare să nu fi fost luat în calcul de cea care a înfiinţat atât aşa-zisa Mânăstire “Noul Ierusalim”, cât şi aşa-zisa “Biserică a neprihăniţilor şi neadormiţilor” cu acelaşi nume.

Dar, pentru ca nimeni dintre adepţi să nu rămână nemângâiat, Mihaela a hotărât ca cel care va îi reciti întotdeauna poporului cu voce tare “Cuvântul” pe care ea l-a aşternut în taină pe hârtie să fie asociatul ei la conducerea sectei (Nicuşor Nedelcu), pe motivul  proclamat de ea că “vocea Domnului” pe care ea o aude este exact, dar exact ca vocea lui Nicuşor, şi invers (şi nimeni nu se poate îndoi că Mihaela n-ar avea o bună ureche muzicală).

Impreciziile de limbaj ale Mihaelei nu pot fi atribuite în niciun caz unui Dumnezeu Atotştiutor, ci unui om  nedesăvârşit. Vorbind în numele lui “Hristos”, Mihaela afirmă că Fiul Se suie la ceruri, dar nu şade pe tronul Său, ci şade undeva pe aproape de el, probabil pe un tron mai mic:

«  [...] pe când Mă înălţam la ceruri lângă tronul Meu şi al Tău, Tată scump. »[2] (citat din mesajul Mihaelei din 23 iunie 2013)

Impreciziile de limbaj ale Mihaelei se prelungesc şi atunci când se străduieşte a preciza cine ar putea fi Persoana Sfintei Treimi care rosteşte “Cuvântul de la Pucioasa”. Uneori, Cuvântul este atribuit “Tatălui” şi este rostit de “Tatăl”:

« Sunt cu voi aici şi sunt Cuvântul Tatălui peste voi, cei adunaţi la izvorul Meu de cuvânt. »[3] (citat din mesajul Mihaelei din 23 iunie 2013)

Alteori, Cuvântul este atribuit “Fiului” şi e rostit de “Fiul”:

« Vestea cuvântului Meu merge de aici peste tot şi este peste tot, dar nu-Mi deschid cei mulţi. »[4] (citat din mesajul Mihaelei din 23 iunie 2013)

În fine, contradicţia supremă apare când Cuvântul e rostit neapărat de “Duhul”, iar “Fiul” a fost doar “Cuvântul Duhului” şi nicidecum Cel ce rosteşte Cuvântul cu putere peste tot şi peste toate, aşa cum tocmai se afirmase cu puţin mai înainte:

« Iată, primiţi pe Duhul Sfânt! Botezaţi-vă cu botezul Lui [...] şi spălaţi-vă greşeala în cuvântul Lui cel curăţitor şi botezător [...] iar Eu, Domnul, am fost cuvântul Lui, Care purcede de la Tatăl. Mă aplec să vă mulţumesc că aţi venit la izvor şi ne-am întâlnit şi aţi mângâiat pe Dumnezeu, pe Cel îndurerat de la om. »[5] (citat din mesajul Mihaelei din 23 iunie 2013)

Cât priveşte alegaţia care pretinde că de la “Tatăl” purcede şi “Fiul-Cuvântul”, pe motiv că acesta este doar al “Duhului” (iar despre Dulul se ştie că purcede de la Tatăl [6]) ea este mai degrabă o erezie locală decât o teoremă ortodoxă.

Îngrijorarea liderilor “pucioşi” (observată în precedentele lor mesaje) de a demonstra de ce “A Doua Venire a lui Hristos” pe pământ este neapărat nevăzută (şi nu văzută, aşa cum în mod obsesiv reclamă criticii sectei “ Noul Ierusalim”, şi aşa cum se prooroceşte şi în Sfânta Scriptură) revine cu noi “argumente”, de data aceasta de ordin sentimental. Nu numai Fiul revine pe pământ în chip nevăzut, ci şi Tatăl care Îl însoţeşte. Amândoi vin nevăzuţi, tiptil, pâş-pâş, pentru a-l proteja pe bietul om, ca nu cumva omul săracul să se sparie şi să tresară de teamă că i-a sunat ceasul ca să dea socoteală de toate cele. Sau nu cumva, Doamne-fereşte, să se poarte rece omul cu Cei de la Pucioasa care vin pe furiş la el ca oaspeţi de vază deghizaţi în nişte umbre:

« Venim Noi şi-i spunem omului aceasta. Simţămintele lui şi le opreşte omul numai pentru el şi numai pentru om, căci Noi stăm nevăzuţi de om. De mila omului stăm nevăzuţi, şi nu este în Noi mai mare durere ca aceasta să stăm dispreţuiţi de om, să stăm nevăzuţi de om, ca să nu-i facem omului tresărire şi teamă în faţa slavei Noastre, sau ca să nu se poarte faţă cu Noi rece cu Noi omul. »[7] (citat din mesajul Mihaelei din 23 iunie 2013)

O menţiune aparte la ultimul mesaj pucioşesc o merită stilul Mihaelei, care devine uneori excesiv de demascator. Limbajul ei de periferie, nepotrivit pentru un “Dumnezeu” atât de mare aşa cum Îl propovăduiesc “pucioşii”, iese din când în când la iveală cu expresii de talcioc şi negocieri ca la piaţă:

 « Să ştiţi, fiilor, că nu toate cererile cu care bat oamenii la uşa Mea după nevoile lor, nu toate le împlinesc Eu. Nu pot să împlinesc Eu lor ceea ce-Mi cer ei, ci împlinesc lor când Mă cer pe Mine lor. Toţi, aproape toţi uită de la mână până la gură că împărăţia Mea nu este din lumea aceasta şi nu are nimic în ea şi din ea, dar nu se suie la mintea lor, a celor ce-Mi cer pe cele din lume lor. Am spus acum aceasta ca să nu se mai laude mulţi în numele Meu şi cu numele Meu cum că Eu le împlinesc şi că îi ajut foc nevoie mare, şi iată, păşunea cea pentru mântuirea oamenilor nu este pe pământ [...]»[8] (citat din mesajul Mihaelei din 23 iunie 2013)

…………………
Anca Ionescu Târgovişte
27 iunie 2013
…………………

 

Comentarii

Postări populare