422. Liderii “pucioşi” discreditează din nou zidirea Catedralei Mântuirii Neamului

Construirea Catedralei Mântuirii Neamului şi-a găsit împotrivitori nu numai în rândul ateilor – ceea ce era oarecum de aşteptat – dar şi în rândul celor care se consideră pe ei înşişi că sunt cei mai aleşi practicieni ai creştinismului ortodox. Liderii sectei “Noul Ierusalim” de la Pucioasa s-au inflamat cu indignare aflând că pentru zidirea acestei catedrale se aplică o metodă clasică, folosită pentru construirea şi a altor clădiri monumentale (cum ar fi Ateneul Român, de pildă): cheta publică. Este istorică, patriotică şi demnă acea chemare “Daţi un leu, pentru Ateneu!”. Pentru liderii “pucioşi” însă, această soluţie este înjositoare şi inacceptabilă, atunci când se doreşte a fi reprodusă pentru construirea unui spaţiu de rugăciune şi de cultură ecleziastică:

« Este scris în ziua aceasta peste biserică duminica dreptei credinţe, duminica ortodoxiei [...] O, ce se întâmplă în această zi? Iată, se umblă prin adunările bisericeşti, se umblă cu pălăria în mână şi se cer bani de la cei ce merg la biserică, se cer bani pentru biserică, de la biserică pentru biserică. Se cer bani pentru catedrala neamului, după cum o numesc pe ea mai-marii bisericii ca s-o zidească pe ea cerşind bani pentru zidirea ei, căci s-au apucat ei să zidească o casă mare cu gând să încapă în ea mult norod, de tot felul norod, căci unde nu este portar care să spună celor ce intră cum se intră pe poarta în care el ar veghea, acolo se intră oricum şi tot felul de oameni adunaţi. »[1] (citat din mesajul Mihaelei din  24 martie 2013)

Este această discreditare un demers legitim şi corect? Pot da sfaturi Bisericii nişte persoane care s-au înstrăinat conştient şi voit de Biserică şi au rămas, cu obstinaţie manifestă, ostile şi exterioare Bisericii, construind pentru satisfacţia de sine o sectă-clonă a Ortodoxiei?

Cu circa 20 de ani în  urmă, liderii “pucioşi” nu exprimau de fel o asemenea opinie, ba dimpotrivă. Ei manifestau atunci o efervescenţă similară, poate chiar mai aprinsă, pentru zidirea propriei lor catedrale pseudo-ortodoxe, pe care o numeau “Templu” şi prin care credeau ei că vor mântui nu numai neamul românesc, ci întreaga rasă umană de pe planetă.

Unul dintre primii destinatari confidenţiali ai ştirii potrivit căreia la Pucioasa se intenţiona să se zidească un Templu special, destinat ritualurilor pseudo-ortodoxe ale sectei “Noul Ierusalim”, a fost regele Mihai I. Acesta era anunţat printr-o “carte” (scrisoare) că tocmai a fost numit (chiar dacă nu fusese consultat în prealabil şi nu-şi exprimase acordul în acest sens) drept “ctitor cu numele său” pentru  o biserică-templu care urma să se zidească la Glodenii Pucioasei. Deocamdată, zidirea era amintită doar în termeni conspirativi (piatră de mărturie, locaş de slăvire, munte deasupra munţilor, izvor din cer coborât, fântână de miere, piatră cu cruce în vârf, temelie cerească, mărturie care va mărturisi), pentru a spori cumva misterul ei. În realitate, aici era vorba de o speculaţie bazată pe o simplă coincidenţă de nume, datorită faptului că hramul “Templului” fusese deja ales de către liderii “pucioşi” în persoana arhanghelului Mihai. Drept recompensă pentru acceptarea rolului de ctitor, regelui i se promitea că-şi va recăpăta tronul monarhic şi va deveni “mare peste acest neam”, iar mlădiţa (fiica) sa Margareta îi va fi sfetnic de taină. De refuzat nici nu se punea problema, îndată ce totul era o lucrătură al cărei plan ascuns a fost declarat infailibil, fiind ticluit din veşnicie:

« Cuvântul Domnului către regele Mihai. Regele Mihai, ctitor lângă Domnul, cu numele său. Domnul va alege din nou Ierusalimul.
Să se scrie iarăşi un cuvânt de mărturie, căci Domnul coboară cuvântul, şi apoi Se aşează să împlinească cele vestite prin cuvânt. Iată cuvântul Domnului către regele Mihail al României, căci el este vestit prin prooroci. Pace ţie, rege al celei binecuvântate [...] Iată încă o carte către tine, ca să te vestesc că voi aşeza peste locul izvorului cuvântului Meu piatră de mărturie şi locaş de slăvire a numelui Meu, ca să ştie apoi noroadele şi să bea din această piatră apă vie, şi va fi aceasta spre tămăduirea neamurilor, căci aşa este scris despre acest munte care se va ridica deasupra munţilor, deasupra înălţimilor, deasupra înţelepciunii de pe pământ, şi noroade multe vor veni spre această piatră, spre acest izvor din cer coborât, căci România va fi pământul cel nou al slavei Domnului din zilele ce vin, iar tu vei fi mare peste acest neam. Eu sunt Domnul puterilor, şi totul este cu putinţă la Dumnezeu, dar fii credincios lucrului Meu şi planului Meu cel din veci împlinit, şi vei sta pe tronul tău, iar mlădiţa ta va sta lângă tine. Am coborât cuvânt şi am spus că voi ridica piatră de mărturie la locul izvorului Meu prin care Eu vestesc lucrul planului Meu şi lucrul României Mele, căci din acest izvor, iată, scot şi pentru tine. Am pe servii Mei prin care Eu lucrez cuvântul Meu prin acest izvor, şi voiesc să scot deasupra această fântână de miere, că vine ziua împlinirilor vestite prin acest izvor; vine, şi se grăbeşte să vină; vine, şi vreau să lucrez cu grabă, ca să înfigem crucea în vârful acestei pietre şi să rostesc din acest vârf cuvânt coborât din cer, să rostesc numele unsului cel de la Mine, căci tu prin Mine vei fi, rege al României. Dar vreau să scriu numele tău pe această piatră, ca să-ţi gătesc venirea prin această putere, prin această temelie cerească, prin această mărturie care va mărturisi în ziua aceea. Domnul puterilor este numele Meu, şi nu este aceasta cu neputinţă la Dumnezeu, şi este din planul Meu această lucrătură. »[2] (citat din mesajul Mihaelei din 5 iunie 1991)

Să observăm însă că exprimarea folosită în acest text, referitoare la reinstaurarea monarhiei (pe care liderii “pucioşi” o doreau sincer, văzând în ea unele avantaje viitoare, dar de care nu erau 100% siguri) este vizibil ambiguă. După formularea vagă “...vei sta pe tronul tău” (nespecificându-se concret despre ce “tron” este vorba) urmează o exprimare de-a dreptul şmecherească: “...căci tu prin Mine vei fi, rege al României”. Aici virgula poate fi citită în două feluri: fie ca o tragere a aerului în piept, prealabilă unei mari proclamaţii: “...tu... vei fi regele României”, fie ca o tragere a regelui în piept, cu promisiunea că va fi ceva mare, dar nu va primi în plus nimic altceva decât titlul pe care oricum îl avea, căci el îl păstrează veşnic prin simpla moştenire spirituală a demnităţii indelebile de monarh: “...tu... vei fi (ceva, nu se ştie ce), o,  rege al României” .
Odată “aburit” cu promisiunea că va fi rege nu numai cu titlul, ci şi cu tronul şi cu coroana, Mihai I era invitat să ia parte la modul concret la zidirea pentru care tocmai fusese numit “mare ctitor”. Mai întâi el este anunţat că oamenii de legătură între rege şi “Dumnezeul” Pucioasei  sunt şi vor fi pe viitor doar servii Lui, adică liderii “pucioşi”, căci “Dumnezeul” Pucioasei nu lucrează altfel decât “prin aceştia”. Apoi se anunţă un termen neaşteptat de strâns în care această “piatră” (biserica-templu) urma să se zidească: patru luni! În fine, se anunţă că victoria monarhiei asupra republicanilor nedrepţi va fi inevitabilă, motiv pentru care regele va trebui să fie un contribuabil loial şi generos la această zidire:

« Aşează-te lângă Mine ca să Mă sprijin cu tine şi să ridicăm această piatră la locul ei, rege al României, [...] Lucrez aici prin servii Mei, ca să ştie ei cum este planul Meu întocmit, să ştie ce să ceară la Mine, şi iată, Eu sunt şi împlinesc, şi am făcut aici aşezare după schiţa planului acestor zile, căci lucrez din cer, după planul ceresc, dar lucrez prin aceştia care Mă aduc cu cuvântul, căci Eu rostesc, şi apoi vin ca să împlinesc. [...] Şi iată, din nou zic cuvintele cele de atunci: mai sunt patru luni până la seceriş, şi cât aş voi să-Mi trezesc lucrătorii şi să biruiesc prin această izbândă! Aşează-te lângă Mine, căci vreau să însemnez pe piatra aceasta şi să sap numele tău. Iată, pun această piatră înaintea ta, rege al României, şi fi-va apoi ca într-o singură zi să îndepărtez nedreptatea din ţara Mea şi a ta, şi voi împlini. Fii credincios, că voi fi împlinitor în ziua aceea, căci ziua aceasta este hotărâtă, iubitul Meu. »[3] (citat din mesajul Mihaelei din 5 iunie 1991)

Numirea aceasta intempestivă a regelui ca “prim ctitor al Templului Noului Ierusalim” avea însă tâlcul ei. Dincolo de publicitatea adiacentă şi de avantajele prezumptive pe care “pucioşii” le-ar fi speculat pe viitor din plin (căci un eventual succes al reînscăunării regelui pe tron ar fi atras şi un avantaj material şi politic de durată pentru sprijinitorii lui de la Pucioasa), se urmărea şi un avantaj imediat: în caz că regele ar fi “înghiţit găluşca”, Mihai I ar fi urmat să fie principalul sponsor al zidirii de la Pucioasa, proiectată a se lucra după un plan minuţios stabilit de către liderii “pucioşi”. Contribuţia sa bănească era considerată de către liderii “pucioşi” îndestulătoare pentru scopul propus, fiind numită anticipat “jertfă” şi “mărturie” a ataşamentului regelui la obiectivele pucioşeşti:

« Ridică-te acum şi hai să ridicăm această piatră, că voi cuvânta din vârful ei, şi cele şubrede vor cădea, şi vom face un lucru nou, şi se vor pleca noroadele de pe pământ în faţa acestui semn. Fii iscusit, iubitul Meu, fii întru Mine, ca să fiu cu tine, dar să fiu, iubitul Meu, unsul Meu, binecuvântatul Meu. Vremea e târzie, rege al României, şi Eu, iată, zoresc să-ţi gătesc venirea, dar acesta este planul Meu pentru venirea ta, şi după el trebuie să se lucreze. A venit vremea să aduci această jertfă Mie, şi Eu o voi aşeza spre mărturie peste acest izvor care a curs în mijlocul acestui neam ales, care a vestit în vremea aceasta despre vremea ta care vine. Iar în ziua aceea voi mărturisi şi voi împlini prin cuvânt, iar când voi rosti cuvânt, toate înălţimile s e vor pleca la glasul Meu, căci Eu sunt Domnul puterilor. »[4] (citat din mesajul Mihaelei din 5 iunie 1991)

Se pare însă că regele n-a achiesat la momeala liderilor “pucioşi” şi n-a contribuit cu vreun sfanţ la zidirea templului. Poate şi de aceea nu s-a mai apelat la constructori de meserie, ci s-a preferat munca neplătită (dar intens exploatată) a adepţilor “pucioşi” şi a unor simpatizanţi. Dar să nu credem cumva că Templul de la Glodeni s-a zidit cu aer, sau că acolo a fost vorba de vreo minune ieşită din comun, din care banii au lipsit cu desăvârşire. Piatra de râu a putut fi adunată cu căruţele de pe albia Ialomiţei sau a Bizdidelului de către adepţi, dar sacii de ciment, varul şi cheresteaua s-au cumpărat cu bani buni. După o vreme, lucrările au ajuns în impas din cauza lipsei resurselor financiare. Uneori, ajunşi în aceste situaţii critice, “pucioşii” cumpărau materiale pe datorie; alteori, salvarea venea pe neaşteptate, de la sponsori întâmplători, iar aceste situaţii erau intens exploatate mediatic de către lideri ca să le arate adepţilor cum lucrează intervenţia providenţială a cerului atunci când totul părea lipsit de nădejde. Liderii “pucioşi” erau însă îngrijoraţi profund că nu se va putea termina zidirea în timpul propus; de aceea ei considerau că adepţii lor trebuie stimulaţi ca să nu se lase pe tânjeală. Noi “cuvinte din cer” mobilizatoare au fost ticluite din timp în timp de către liderii “pucioşi”, aşa încât lucrul să nu înceteze zi şi noapte.

Ca şef de şantier a fost chemat şi numit Nicu Spirea, zidar de meserie (căruia chiar aşa i se şi spunea în zonă: Nicuşor “Zidaru”):

« Taină vă spun vouă, că sunt în lucru de la cer, şi voi ridica acum piatră de mărturie prin care va mărturisi Domnul taina acestui izvor care a curs atâta vreme în mijlocul acestui popor, şi apoi va fi mare poporul cel credincios, care va fi născut într-o clipă atunci, şi acesta se va numi poporul român, poporul neamului cel nou, poporul Noului Ierusalim. [...] Nicuşor Zidaru, deschide-mi ca să intru cu această taină şi scrie această zi, scrie această taină pe tăbliţa inimii tale, şi închide apoi uşa până vor veni zorii acestei împliniri, căci voi coborî spor din cer şi vom lucra cu grabă şi vom ridica piatră de mărturie peste acest izvor, căci din acest izvor vor curge râuri de apă vie, şi pe laturile lor vor creşte pomi care vor rodi hrană peste mulţimi şi care vor purta frunze dătătoare de tămăduire peste neamuri. Fii înţelept, căci mare şi adâncă şi minunată este această taină. Şi va ridica Domnul piatră de mărturie în vremea aceasta şi va lucra cu grabă, ca să scoată apoi deasupra această fântână de miere, iar copiii mei de aici vor fi ridicaţi biruitori, ca să ştie şi cei care i-au împuns pe ei că Domnul a binevoit în cei credincioşi. Întăreşte-te şi te ridică cu credinţă, că Domnul te tocmeşte pe tine, Nicuşor Zidaru, şi se va şti numele tău de pe această piatră, alături cu cei aleşi ai mei cu care am lucrat ca să ridic în vârful acestei pietre semnul Fiului Omului, Care Se va arăta biruitor în vremea aceasta, şi spre putere de înviere peste noroade, căci Dumnezeu Îşi va arăta apoi slava prin această lucrătură. Aşează-te lângă Domnul, aşează-te lângă mine şi lângă cei ce lucrează întru mine, Nicuşor Zidaru, căci aşa am rostit cuvânt: „Vino după mine! Vino, de acum! »[5] (citat din mesajul Mihaelei din  6 iunie 1991)

Cu toate acestea, lui Nicuşor “Zidaru” nu i se acordau şi prerogative de coordonare. Acestea rămâneau rezervate exclusiv Mihaelei care, secondată de Nicuşor, supraveghea şantierul ca un vechil lipsit de orice urmă de empatie faţă de salahori. Ea era creierul care ticluia “cuvântul din cer” şi “schiţa de pe pământ” după care se derulau toate, conform “planului ceresc”:  

« Vino, Nicuşor Zidaru, şi te voi face zidar de case vii, de inimi vii, fiindcă de la această piatră va ieşi izvor de înviere, şi Domnul Se va arăta în zilele ce vin. Fii credincios întru această chemare, căci ce este cu neputinţă la om, este la Dumnezeu cu putinţă, şi vom lucra această piatră, căci Moise a izbăvit pe Israel prin cuvântul credinţei, dar în această lucrare este mai mult decât Moise.  A coborât Domnul la aceşti copii cuvânt şi schiţă, şi toate vin după planul cel ceresc [...]»[6] (citat din mesajul Mihaelei din 6 iunie 1991)

În acelaşi timp, ceilalţi adepţi ai sectei care rămăseseră fideli lelicăi Maria, refuzând să se înregimenteze în aventura Mihaelei şi să-i asculte ordinele, au fost declaraţi ca fiind “poporul cel vechi”, alcătuit exclusiv din “răzvrătiţi” şi “ispititori”, care “stau cu parul în mână” şi ridiculizează eforturile de înnoire dirijate autoritar de către Mihaela. În antiteză, toţi adepţii sectei care şi-au declarat fidelitatea totală faţă de Mihaela au fost incluşi în “poporul care va rămâne curat şi sfânt”. Acesta era chemat la ascultare totală faţă de “aleşii” Mihaela şi Nicuşor, aceşti doi deţinători şi dascăli ai “învăţăturii celei de sus”, aceeaşi care au avut şi iniţiativa zidirii Templului de la Glodeni-Pucioasa. Ei au lansat teoria fantezistă că nici măcar Nicuşor “Zidaru” nu va putea, oricât ar fi el de specialist în construcţii civile, să lucreze ceva fără înţeleapta cârmuire şi aprobare a celor doi lideri religioşi, autorii incontestabili ai schiţelor cereşti după care se va ridica spre cer edificiul ecleziastic:

 « Fii înţelept şi fii pe piatra credinţei, că iată ce a făcut acest popor: a ispitit şi a pus degetul şi s-a dus şi a împrăştiat pe jos taina cea de sus şi nu s-a temut de Domnul, şi ţipă acest popor şi stă cu parul în mână, ca nu cumva să pună Domnul mâna pe el şi să-l scoale şi să-l ridice pe piatră. Fii aşa cum sunt acum cei ce vor fi, căci poporul care va rămâne va fi curat şi sfânt. [...] Stai lângă acest început de Ierusalim nou, stai lângă cei aleşi ai mei, Nicuşor Zidaru; stai, şi vei fi întru înţelepciunea cea de sus. Domnul lucrează să-Şi desăvârşească cele proorocite pentru această vreme, şi va aşeza Ierusalimul, şi iată cum începe, căci pe această piatră voi zidi începutul cel nou al zilelor ce vin [...] Această aşezare este de la porunca cerească, şi fericit este acela care va fi viu prin credinţa în această aşezare cerească, fiindcă a fost schiţă cerească pentru aici. Bucuraţi-vă, şi iarăşi zic: bucuraţi-vă, că numele vostru este scris în ceruri, şi această bucurie va mărturisi pe pământ, şi veţi fi copiii slavei şi veţi fi mângâiaţi în Ierusalim. Voi fi la vreme cu tot sfatul şi vom lucra totul după cuvântul cel din cer. »[7] (citat din mesajul Mihaelei din 6 iunie 1991)

Ca să dea o credibilitate sporită planurilor de zidire a acestei biserici private, în faţa şovăielnicilor (de regulă, aceştia erau acei adepţi “pucioşi” conservatori, care rămăseseră ataşaţi doar de lelica Maria), Mihaela a avut iniţiativa ingenioasă să inventeze o supraveghere tainică, venită din lumea duhurilor, mai precis de la duhul (sau duha) Verginicăi (cunoscută şi cu numele mama Gigi, sau Gigica). Duhul Verginicăi vorbea cu Mihaela în ascuns, iar Mihaela venea şi le spunea şovăielnicilor ce le-a spus “mama Gigi”. Alteori, când era vreo problemă mai importantă, duhul mama Gigi pretindea că L-a adus cu el şi pe Iisus Hristos, ca să dea prin această scamatorie o autoritate şi mai mare ştirilor cereşti:

« Sfânta Virginia aduce pe Domnul în soborul pentru planul zidirii Sfintei Sfintelor Noului Ierusalim. Pisania cu numele celor adunaţi în sfatul soborului.
Pace vouă! Acesta este un sobor ceresc. Mama Gigi este aici cu oaspeţi din cer şi este cu Domnul Iisus Hristos în sfatul acestui sobor, şi e sărbătoare în cer în această zi de sobor sfânt. [...] Domnul Iisus Hristos este în sobor cu noi, iubiţii mei copii, şi Domnul dă binecuvântare peste acest sobor. Iată, Domnul grăieşte acum la voi:
[...] Pace vouă, celor împreună lucrători întru lucrarea Sfintei Treimi, Care lucrează să aşeze Ierusalimul cel nou! Şi vom începe cu această piatră şi de la această piatră. [...] Iată, pe această piatră vom zidi biserica începutului învierii făpturii lui Dumnezeu. Credeţi în Domnul Iisus Hristos. Eu sunt. »[8] (citat din mesajul Mihaelei  din 9 iunie 1991)

Spre deosebire de catedrala-biserică publică, în care ar urma să intre “tot felul de norod” şi pe care a început s-o zidească B.O.R. la Bucureşti (despre care liderii “pucioşi” afirmă că este  “zidită cu bani cerşiţi” şi că este mai mult decât inutilă), la adresa templului-biserică privată de la Pucioasa se vorbeau numai lucruri bune: această zidire era anunţată  ca “lucrarea în care au binevoit” duhurile de la Pucioasa:

« Întăriţi-vă picioarele şi încingeţi-vă mijloacele voastre şi ridicaţi-vă, că Tatăl cerurilor va rosti apoi din vârful acestei pietre şi se va auzi glasul cerurilor care va grăi: aceasta este lucrarea cea întru care am binevoit, şi voi merge cu ea până la toate marginile. »[9] (citat din mesajul Mihaelei din 9 iunie 1991)

La o lună după ce şi-au pus în cap să facă zidirea şi au întocmit planurile şi schiţele ei, liderii “pucioşi” şi-au adus aminte că nu aveau jurisdicţie deplină asupra terenului. Au început să facă presiuni asupra proprietarilor (proprietari fiind fraţii Daniel şi Ilie Bunea), la început voalate, apoi tot mai ameninţătoare, ca aceştia să-şi doneze pământul cu tot ce era zidit pe el asociaţiei religioase fictive intitulată “Fundaţia Sfânta Virginia” (care era doar un paravan oficial pentru sectă). S-a întocmit în grabă un act în care se confirma faptul că (în urma unor discuţii înfierbântate), proprietarii şi părinţii proprietarilor sunt totuşi de acord ca pământurile să fie folosite de liderii sectei aşa cum va dori inimioara lor, prin transferul dreptului de folosinţă de la fratele cel mare la cel mai mic (căci acesta din urmă era deja câştigat în mod deplin de partea liderilor “pucioşi”):

«Act:
Încheiat astăzi, 24 iulie 1991, între Bunea Daniel şi Bunea Ilie, cu prilejul consimţirii utilizării locuinţei primului, din Glodeni Vale, pe termen nelimitat. Încheiat în prezenţa membrilor familiei, urmând ca ulterior a se stabili forme legale. »[10] (citat din mesajul Mihaelei din 8 iulie 1991)

Abia acum se recunoştea un adevăr care fusese ţinut tăinuit cu grijă: unul dintre cei doi stăpâni ai pământului (Daniel Bunea), dar şi părinţii lui, n-au putut fi convinşi cu uşurinţă să renunţe la pământuri, chiar dacă li s-a oferit să aleagă la schimb orice altă variantă ar dori ei. Până la urmă însă, Daniel a cedat presiunilor şi ameninţărilor cu “pedepse venite din cer”, iar partea lui de pământ a putut intra în administrarea exclusivă a liderilor “pucioşi”, alături de partea fratelui său. “Dumnezeul” Pucioasei a primit astfel în proprietate privată, un teren despre care pretindea că, de fapt, oricum îl deţinea în stăpânire din veac. Acest pământ era, chipurile, ales din veşnicie ca “Dumnezeul” Pucioasei să-Şi  clădească, în zilele cele din urmă, un templu de zid, trainic ca o stâncă, în care să stea bine ascuns de privirile curioase ale oamenilor. Răscumpărarea sau recuperarea pământurilor cedate de către familia Bunea devenea de acum imposibilă sau cel puţin inacceptabilă, iar cei care ar mai îndrăzni să aducă reproşuri sau împotriviri acestei zidiri vor fi pedepsiţi în mod groaznic:

« Aici este locul păcii cereşti, locul Domnului, mămică, şi voi depărta săgeţile care curg înspre acest cort sfânt, căci scris este: “Cine va lovi în această stâncă, acela se va zdrobi de ea, iar cel ce dă cu sabia, acela se va tăia în ea”. Fiţi liniştiţi, căci eu vin cu liniştea mea şi o aşez peste durerile care se îndreaptă spre voi să vă însăgeteze pacea. Pacea mea v-o las vouă, dar voiesc să v-o las mereu însoţită de graiul meu. Lăsaţi-mă pe mine, mămică. Voi nu puteţi să vă apăraţi, şi veţi vedea scutul meu în faţa celor ce aruncă spre voi. Eu v-am ales, eu v-am aşezat aici, căci pământul şi tot ce este pe el este al Domnului din veac şi până în veac, măi copii. Domnul este Stăpân şi peste voi, şi peste locul în care sunteţi aşezaţi. Am spus celui ce a fost aici stăpân că acest pământ este al Domnului dintru început. Am spus să ceară şi să spună ce voieşte să-i dau, şi dacă n-a voit să spună ce să-i dau, îi voi da eu ce trebuie să-i dau, căci trebuie să-i dau dacă el se luptă cu lumina Domnului ca s-o supună. »[11] (citat din mesajul Mihaelei din  22 decembrie 1991)

Acestă zidire ar urma să fie doar un început, templul de la Glodeni fiind abia “prima piatră” edificată. Din loc în loc ar urma să răsară noi zidiri similare, iar biserica schismatică de Nou Ierusalim să se răspândească peste tot pământul:

« Aici este locul mărturiei lucrului cuvântului Meu, şi iată, martorul Meu cel credincios aşează acum, prin binecuvântare cerească, piatră de temelie a începutului cel nou, iar de la acest început se va lucra din loc în loc şi va răsări Ierusalim nou, biserică nouă şi curată, biserică cerească pe pământ. Aici începe Sfânta Treime cu prima piatră acum, şi se va lucra cu grabă această lucrătură a poruncii dumnezeieşti, şi Domnul va rosti din vârful acestei pietre numele celui uns, numele unsului Meu Mihail, rege al României.»[12] (citat din mesajul Mihaelei din  22 iulie 1991)

“Proorocia” aceasta entuziastă nu s-a mai împlinit. Chiar dacă liderii “pucioşi” n-au mai zidit alte biserici-temple de sine stătătoare, au mai instalat totuşi câteva paraclise, improvizate prin podurile caselor lor sau ale unor adepţi mai devotaţi. Pentru acestea nu s-a aplicat însă măsura pe care ei o aplică astăzi Catedralei care se zideşte la Bucureşti de către B.O.R., măsura inutilităţii şi a mândriei pământeşti.
La punerea pietrei de temelie a Templului-biserică de la Glodeni Vale, liderii “pucioşi” au botezat-o “biserica neprihăniţilor şi a neadormiţilor”. Totodată ei au risipit cu generozitate binecuvântări tuturor ctitorilor şi ziditorilor acesteia, anunţând din nou că biserica de la Glodeni este doar un început nou (ar urma deci să fie zidite şi altele, asemenea ei):

« Binecuvântată să fie, şi piatră de temelie a bisericii neprihăniţilor şi a neadormiţilor să fie această piatră care se aşează acum [...] Binecuvântaţi să fiţi voi, martorii Mei cei credincioşi, care aţi stat în sfat cu cuvântul Meu în ziua aceasta de mărturie, şi iată, vom termina cu grabă această piatră, şi apoi voi fi cu voi până la toate marginile lumii, şi voi fi prin cuvânt şi vom lucra minuni mai mari decât atunci, aşa precum am grăit atunci. [...] Binecuvântaţi să fiţi voi, care veţi lucra acest sfânt lăcaş. Binecuvântate să vă fie inima şi mâinile şi puterea şi dragostea şi timpul, căci pun timpul sub supunerea voastră, şi vom ieşi cu grabă deasupra tuturor puterilor de pe pământ, vom ieşi prin acest început nou, rostit prin poruncă dumnezeiască. [...] Pace şi ţie, rege al României Mele, de aici, de la prima piatră a începutului cel nou! Pace ţie, Mihail, rege al celei binecuvântate! Pace ţie, şi peste casa ta, şi peste mlădiţa ta, care va sta de-a dreapta ta! [...] Să se scrie această zi spre pomenire veşnică în cer şi pe pământ, căci pe această piatră voi zidi biserica cea vie a începutului cel nou care va răsări peste popoare. »[13] (citat din mesajul Mihaelei din 22 iulie 1991)

Concomitent, liderii “pucioşi” au ticluit un răvaş special pentru Regele Mihai, prin care acesta era ispitit şi chemat şi devină principalul ctitor, chezaş cu numele şi rangul său şi martor credibil al legitimităţii canonice a noului Templu de la Pucioasa. Chemarea era totuşi superfluă, deoarece Regele era anunţat că numele său fusese deja ales şi desemnat din oficiu, volens-nolens, alături de cel al arhanghelului Mihail, drept unul dintre hramurile bisericii care va fi construită în grădinile de la Pucioasa. Iar aşezarea regelui în rând cu “Dumnezeul” de la Pucioasa şi mai ales lângă El era o aşezare cu tâlc; o asemenea aşezare îi creea regelui responsabilităţi noi, după cum vom vedea. Ea nu era o aşezare pentru odihnă, pentru a sta, ci o aşezare pentru muncă, pentru a lucra pentru liderii “pucioşi”, consideraţi a fi “copiii cei plăpânzi”:

«Aceasta este legea învierii făpturii Mele, şi iată, ridic cu grabă turn tare şi stâlp de mărturie, şi apoi voi rosti din vârful acestei pietre numele tău, rege al României. Dar sunt plăpânzi copiii Mei care stau în jurul ieslei cuvântului Meu, iar Eu vin spre tine, unsul Meu, vin şi îţi vestesc că trebuie să lucrez cu grabă această piatră de mărturie, şi apoi să fie să ne aşezăm să lucrăm lucrul acesta nou al învierii făpturii Mele [...]  Aceasta este voia Mea: voiesc să scriu numele tău la temelia acestui nou locaş, căci va fi acesta începătură nouă, stare curată, preoţie sfântă şi popor agonisit prin trâmbiţă dumnezeiască în vremea de sub întunericul domniei fiarei roşii. [...] Aşează-te lângă Mine, şi să se scrie şi de tine ziua aceasta, căci în ziua aceasta am aşezat, prin martorul Meu, piatra acestui întreit sfânt locaş care va fi ridicat şi care va purta la temelia lui numele unsului Mihail, rege al celei binecuvântate. Cuvântul Meu este la cârma acestei mărturii, şi toate sunt lucrate prin cuvânt mai dinainte vestit. »[14] (citat din mesajul Mihaelei din 22 iulie 1991)

Demersul noilor lideri “pucioşi” de a zidi o biserică separată a fost foarte greu de înţeles de către adepţii cei vechi ai sectei, grupaţi pe mai departe în jurul lelicăi Maria, “proorociţa” pe care ei o recunoşteau ca singura urmaşă legitimă a Verginicăi. Ei nu înţelegeau de fel de ce “Dumnezeul” Pucioasei vorbeşte acum prin două “proorociţe”, când prin lelica Maria şi când prin leliţa Mihaela, care aveau viziuni atât de diferite una de cealaltă. Nici măcar lelica Maria nu mai înţelegea ce se petrece cu ea şi cu cei pe care îi păstorea de aproape zece ani. Spre ghinionul ei, “păstorii” (nea’Cristea şi nea’Mişu) erau fascinaţi de farmecul personal şi de digresiunile verbale ale Mihaelei, dar mai ales de limbajul ei ameţitor, înclinând să se apropie tot mai mult de fermecătoarea “proorociţă” care le promitea “un nou început” care urma să zidească “făptura cea nouă”. Mihaela a speculat la maxim simpatia “păstorilor” pentru ea, punându-i în postura de a-i trimite cu solie către cealaltă “proorociţă”, lelica Maria, în ideea ca aceasta să accepte toate inovaţiile Mihaelei, şi pe motiv că numai Mihaela are capacitatea de a-şi ridica mintea la tainele cereşti. În consecinţă, Mihaela a izvodit “mesaje cereşti” care păreau că vin direct de la duhul Verginicăi şi care îi tocmeau pe cei doi păstori să se ducă la lelica Maria, “surioara Verginicăi”, şi s-o facă să înţeleagă că în vremea aceasta cea nouă “Dumnezeul” Pucioasei nu-Şi mai face voile prin lelica Maria, ci doar prin leliţa Mihaela (şi, de aceea, de acum încolo va trebui să se spună tuturor voilor ei). În prim plan era la vremea aceea, bineînţeles, zidirea noii biserici de la Glodeni-Pucioasa, care anunţa despărţirea definitivă a adepţilor sectei de biserica lor din sat, cea care fusese dintotdeauna atât de dragă lelicăi şi adepţilor ei. Desigur că se prefigura şi o “răzvrătire” a acelor adepţi care se vor încăpăţâna să nu înţeleagă că la Pucioasa bate un vânt nou de schismă şi vor continua să frecventeze biserica din sat şi să respecte preoţii ei.
În orice caz, numărul de biserici care se vor mai zidi în urma templului de la Pucioasa (care urma să rămână modelul tuturor), era definit prin sintagma “multe înălţimi”:

« Am ajuns la Iordan. Hai să-l trecem, hai să facem începutul făpturii cea nouă, a bisericii neprihăniţilor, şi apoi, alţii vor veni de la toate marginile şi vor fi apropiaţii Domnului şi vor zidi multe înălţimi pe această înălţime de taină cerească. O, Nicuşor Zidaru, să-ţi bată inima un pic de timp cu statornicie, cu râvnă pentru Domnul, Cel Care te-a pregătit pentru această lucrătură. Dacă ai avut iubire pentru cer până acum, să ştii că nimic nu ţi se scrie dacă acum nu vei fi desăvârşit în iubire, acum când Domnul va fi peste inima şi peste mâinile şi peste dragostea ta. Acum îţi iscăleşte Domnul tot sulul care stă pe masa Sfintei Treimi. Acum este examenul cel mai sfânt, cel mai biruitor, căci ceea ce lucrăm acum, n-a avut nimeni parte să lucreze până în vremea aceasta. Nu se poate sui la mintea omului taina aceasta, şi de aceea fiţi fii ai lui Dumnezeu, căci fiii oamenilor nu pot pricepe cu mintea lor această taină. Pecetlui-voi aceste cuvinte între ai mei până se vor împlini, căci vremea este aproape, şi veţi cunoaşte începutul cel nou care vine de la Dumnezeu. Iată, am să vorbesc cu păstorii poporului meu, să o mai ajute pe surioara mea să înţeleagă cum este vremea aceasta şi ce trebuie să fie în vremea aceasta. Aceasta este vremea împlinirilor cereşti, măi păstorii mei, dar poporul nostru nu mai ştie nimic. S-a răzvrătit ca şi cei din pustie care au căzut pe cale în vremea lui Moise, [...] »[15] (citat din mesajul Mihaelei  din 27 iulie 1991)

Întrucât regele Mihai nu prea dădea semne că a înţeles ce mare rol de “mecena” îi rezervaseră liderii “pucioşi” în toată escrocheria (motiv pentru care Majestatea Sa întârzia să bage adânc mâinile în buzunare sau să-şi lichideze niscaiva conturi din Elveţia, ca să ajute la zidirea ctitoriei pe care n-o dorise, dar pe care liderii pucioşi i-o băgaseră pe gât), au urmat şi alte misive languroase, venite tot “din cer”, cu speranţa că regele va binevoi să fie ceva mai înţelegător şi în consecinţă să devină, de pe o zi pe alta, un alt om (din nepăsător, interesat; din zgâcit, culant; din neutru, proactiv pentru împlinirea tuturor prooorociilor, mai ales a acelora care-l vizează în mod direct):

« Cuvântul Domnului către regele Mihai Solie pentru zidirea Noului Ierusalim în România.
Să fie zi de mărturie această zi, să fie spre pomenire veşnică în cer şi pe pământ, căci ziua aceasta s-a zbătut să vină, şi a venit. [...] Pace ţie, Mihail, unsul Meu, căci ai ungere cerească pe creştetul tău şi eşti vestit mai dinainte prin prooroci, eşti vestit ca să fii peste cea binecuvântată, peste pământul strălucirilor, căci aşa am numit această grădină, aşa am numit-o pe România [...]»[16] (citat din mesajul Mihaelei din  5 august 1991)

Apoi, după introducerea promiţătoare, se aducea vorba de ajutor. La început se aducea vorba pe departe, adică se bătea şeaua: “puţini sunt dispuşi să ajute acest neam, acolo unde el are cea mai mare nevoie”. Deci, s-ar cuveni ca măcar el, regele, să nu fie la fel ca ei, ci să se scoale şi să se înhame la greu. Să-şi dovedească iubirea, pentru că este iubit:

« Scoală-te, iubitul Meu, şi ascultă-Mi glasul! Deschide-Mi ca să intru şi să cinez cu tine! Eu sunt. Fii credincios, căci sunt prin cuvânt, şi cuvântul Meu ia trup, şi se împlinesc toate prin cuvânt. Eu sunt, şi lucrez prin cuvânt, dar nu se suie credinţă la Mine de la cei care lucrează fără Mine peste acest neam ca să-l ajute. Cei ce zic că Mă iubesc pe Mine şi nu fac voia Mea, aceia nu Mă iubesc pe Mine şi nici pe tine. Un picuţ, şi cei ce ţin rob acest neam, aceia nu vor mai fi. Eu te iubesc. Şi tu să Mă iubeşti. Iubire pentru iubire, şi iubirea va învălui totul, şi voi fi împlinitor la vreme. [...] »[17] (citat din mesajul Mihaelei din  5 august 1991)

Apoi se punea punctul pe “i”: cică aici este vorba de o lucrare minunată, la care este şi el, regele, chemat, ca să  lucreze împreună cu “Dumnezeul” Pucioasei. Din aproape în aproape i se spunea regelui şi care este “lucrarea”, în ce constă ea: zidirea unei biserici cum n-a mai fost alta pe pământ. O biserică neprihănită, nu cum sunt celelalte. Exprimarea devine de acum sugestivă, la plural: (noi) vom lucra..., noi (amândoi) vom aşeza... Şi apoi iarăşi vom lucra...  :

« Nu este biruinţă fără Domnul, şi vom lucra întru sfinţenie, căci nu pot să Mă sălăşluiesc în cei străini de calea Mea, iar noi vom aşeza Ierusalim nou peste România şi vom lucra o făptură nouă şi curată şi cerească peste om. Am aşezat lege sfântă peste cei ce stau aşezaţi de Mine în locul izvorului Meu, şi acest loc este înaintea Mea munte înalt, plin de binecuvântare, şi peste care izvorăşte din tronul Meu râu de înviere şi de viaţă. Şi Îmi voi face cursuri vii de la acest izvor şi vor bea mulţimile şi vor învia, şi va fi din România cântare nouă peste popoare, şi vor veni popoarele şi vor vedea slava acestui munte, căci România va fi muntele cel sfânt al Domnului, munte al Sionului ceresc şi biserică neprihănită peste toate înălţimile şi puterile. Aceasta este lucrarea Duhului Sfânt care se va coborî în vremea aceasta. »[18](citat din mesajul Mihaelei din 5 august 1991)

Regelui i se sugera apoi că e cazul să facă o cină mare, unde va avea ca oaspete chiar pe “Dumnezeul” Pucioasei. Deocamdată însă, într-o primă fază, îi vor fi oaspeţi numai trimişii Lui de la Pucioasa (liderii “pucioşi”), faţă de care regele este invitat să aibă o deplină încredere:

« Pace şi Ierusalim nou peste casa unsului Meu Mihail! Primeşte-Mă, căci iată, vin şi cinez cu tine, căci aşa este scris: “Cel ce crede în Mine şi în lucrul cuvântului Meu, Eu voi veni şi voi cina cu el, şi el cu Mine va cina”. Eu vin curând, vin înaintea ta şi voi merge înaintea ta şi vei veni curând. România va fi curăţită şi sfinţită şi va fi un pământ nou, şi voi începe cu ea făptura cea nouă şi vom lucra un lucru nou, căci aşa am vestit prin prooroci. Eu sunt. Eu şi trimişii Mei. Pace ţie! Din locul lucrului cuvântului Meu, pace ţie, Mihail al României Mele! »[19] citat din mesajul Mihaelei din  5 august 1991)

Curând, Templul începe să capete înfăţişare şi contur. Se reafirmă desemnarea lui ca “biserică a neadormiţilor şi a neprihăniţilor”, spre deosebire de “bisericile din lume”, cărora le lipsesc aceste două calităţi esenţiale (neprihănirea şi neadormirea):

« [...] şi iată, vin zilele Domnului, măi copii, se întorc în curând la matca lor şi se vor aşeza la locul lor şi vor fi cinstite pe pământ şi în cer, căci templul lui Dumnezeu îşi ia din nou înfăţişarea cea dintâi. Aici la voi va fi împărăţia celor din cer care au crezut şi au plecat la cer întru nădejdea celor făgăduite prin acest izvor de cuvânt ceresc. Aceasta este misiunea la care voi lucraţi, şi de aceea se numeşte aici biserică a neadormiţilor şi a neprihăniţilor. Cei care sunt acum din cer aici la voi, aceia sunt neadormiţi aici, căci veghează şi lucrează din cer, şi iată plata neprihănirii lor! »[20] (citat din mesajul Mihaelei din  27 octombrie 1991)

Dar regele tăcea şi tot nu se implica. De aceea, o nouă misivă cerească a fost ticluită de Mihaela, doar doar va reuşi să-l scoată pe rege din amorţeală şi din nepăsare faţă de “lucrul Domnului” de la Glodeni-Pucioasa care iată, a început, dar merge cam greu, din cauza finanţării şubrede. Bietului suveran i se vindea din nou himera ungerii veşnice şi a cârmuirii viitoare din tronul monarhic; şi dacă, prin absurd, nu va fi posibil să domnească peste întreaga Românie, i se promite solemn că măcar peste poporul “pucios” cel binecuvântat îi va fi asigurată în mod cert o cârmuire compensatorie:

« Cuvântul Domnului către regele Mihai
Şi va fi un rege sfânt şi o Românie sfântă. Cuvântul Meu lucrează iar, şi întocmeşte carte pentru unsul cel de la Mine, şi va mărturisi şi această carte. [...] Te voi ridica să-Mi cârmuieşti poporul Meu cel binecuvântat şi pe tot sufletul care va voi să vină sub umbra acestei viţe şi sub lucrarea Mea, care va lua acum început nou, început de izbăvire a făpturii Mele. Sunt în România, şi sunt cu cuvântul, şi voiesc să fac izbăvire neclintită, căci în mijlocul acestui neam se lucrează o lucrare cu mult mai mare ca aceea care a fost pe vremea lui Moise, [...]»[21] (citat din mesajul Mihaelei din  18 august 1991)

          Regele va fi nu numai cârmuitor, ci şi izbăvitor al “poporului pucios”. Liderii “pucioşi” pretind că această demnitate atribuită regelui Mihai ar fi proorocită chiar şi în Biblie, dar fără a da cea mai mică dovadă, trimitere sau vreun temei credibil asupra acestei supoziţii:

« Eu sunt, şi cu tine sunt, ca să te izbăvesc de înstrăinare şi să te aşez izbăvitor de la Mine peste norodul Meu cel binecuvântat, precum este scris în Cartea Adevărului. Pace ţie, Mihail al României Mele! Pace şi unire cu Mine [...] »[22] (citat din mesajul Mihaelei din  18 august 1991)

Lipsa de moderaţie şi de modestie (de care este acuzată acum B.O.R., care îşi propune să zidească o catedrală monumentală tocmai în vremuri de criză), nu lipsea nici de la liderii “pucioşi”, pe vremea când îşi zideau Templul lor de la Glodeni Vale, pe care îl ridicau la cinstea de “înălţime a lui Dumnezeu Cuvântul”, la rangul de “înălţime de Sion ceresc” şi la dregătoria de “loc al odihnei lui Dumnezeu Cuvântul” . Ba mai mult, templul lor era prevăzut a fi înconjurat cu mai multe clădiri-anexă, înlănţuite ca un “şirag de mărgăritare”. Se mai promitea că mulţimi numeroase vor veni de departe ca să se închine în Templu şi să se mire la vederea anexelor lui:

«Cuvântul sfintei Virginia pentru vremea zidirii bisericii. Proorocie pentru alte zidiri care se vor aşeza împrejur ca şirag de mărgăritare.
Din nou, mămică, vin cu pacea cea din cer, ca să întăresc pacea şi buna orânduială de aici, căci aici sunt mereu, şi de la cer sunt. [...] Vom termina, mămică, şi va fi aceasta înălţimea lui Dumnezeu Cuvântul [...] Iar în vremea aceasta de strâmtorare va aşeza Dumnezeu în jurul acestei înălţimi de Sion ceresc, va aşeza un şirag de mărgăritare şi va împrejmui acest cort sfânt şi va împlini Domnul cuvintele Sale grăite prin prooroci, căci vor veni de la mari depărtări până la acest munte, vor veni mulţimi numeroase, şi va coborî Duhul Sfânt din cer şi va umple de cunoaştere cerească mulţimea cea care va curge, căci le voi da acest semn, şi vor şti că acest semn este locul odihnei lui Dumnezeu Cuvântul. »[23] (citat din mesajul Mihaelei din  15 septembrie 1991)

Văzând că regele Mihai tot nu reacţionează la invitaţile repetate de a pune umărul la noua “lucrare” de la Pucioasa, sau măcar să-şi exprime o susţinere verbală publică, liderii “pucioşi” revin cu o nouă misivă “sosită din cer”, în  care Îl deplâng pe “Dumnezeul” lor, spunând că e un “Dumnezeu” necăjit şi neputincios, care lucrează din greu şi tocmai de aceea merită să fie ajutat de oamenii generoşi în clipele Lui grele. Poate tocmai de aceea, El recunoaşte că deşi a încercat să-l repună în drepturi depline şi să-l atragă la pucioşism pe unsul Său, regele Mihai, dar cu toate eforturile făcute şi cu aranjamentele de culise, tot n-a reuşit. N-a reuşit nici să-l aşeze pe tron, nici să-l facă un adept al sectei:

« Am venit spre tine prin cei purtători de Dumnezeu, căci Domnul este din neam în neam prin cei ce-L poartă pe El. Am venit şi ţi-am adus veste din cer şi am spus că M-am ridicat să pregătesc calea unsului Meu Mihail, ca să vină la locul lui şi să fie întru Dumnezeu. Şi M-am aşezat la lucru şi lucrez această cărare, lucrez cu greu, căci în vremea aceasta Domnul este un Dumnezeu necăjit şi nu este primit de nimeni şi nu este cunoscut de nimeni întru adevăr [...] şi vor şti atunci toate noroadele despre Dumnezeul României, Care a trudit din greu să urnească muntele întunericului care a umbrit pe cea binecuvântată a vremii Domnului, căci România este binecuvântata Mea, şi vor şti toate mulţimile cele îndepărtate, vor şti ce greu a trudit Domnul pentru ca să se vadă şi să se arate lumina peste România şi să se arate strălucirea din România. Am făcut începutul cel nou, şi Mă lupt din greu să-l aduc în starea cea săvârşită  [...] »[24] (citat din mesajul Mihaelei din  5 octombrie 1991)

Mai era un pas greu de făcut şi “Dumnezeul” de la Pucioasa încă mai avea mare nevoie de ajutor, dar se pare că toţi I-au întors spatele, arătându-şi dezinteresul total faţă de tânăra Lui sectă de la Pucioasa. Abia după ce toate vor fi gata şi după ce Templul se va ridica strălucitor spre cer, în toată splendoarea lui, se vor găsi mulţi care vor veni cu daruri, dar atunci va fi prea târziu pentru ei:

« Mai am un pas, şi este anevoios acest pas, căci toţi Mă ţin afară şi nu vor să-Mi deschidă şi să Mă cunoască şi să am cu cine să Mă sprijin pe calea arătării Mele. [...] Iată, va rămâne de mărturie veşnică strâmtorarea şi aşteptarea întru care am trudit în vremea pregătirii slavei Mele, şi vor voi atunci cu zecile de mii să aducă Domnului prinoase de tămâie, dar va fi de ajunsă atunci slava Mea pentru care am trudit să o fac arătată peste lume. Fii întru pacea Mea, iubitul Meu. »[25] (citat din mesajul Mihaelei din  5 octombrie 1991)

Munca grea a salahorilor “pucioşi” care trăgeau din greu pentru zidirea Templului, zi şi noapte, era considerată “truda Domnului” şi “lucrătură vie” pentru “piatra începutului cel nou” (căci aceasta este denumirea conspirativă a Templului “pucios”):

« Trudesc din greu, căci copiii Mei trag din greu şi stau zi şi noapte la datorie. Şi voi termina piatra cea de început a începutului cel nou, şi se va lucra apoi în jurul acestei pietre şi se va aşeza cunună de mărgele, care va împrejmui această înălţime cerească. Aceasta va fi înălţime cerească, iubitul Meu, şi nu se poate tâlcui pământeşte această lucrătură vie [...]»[26] (citat din mesajul Mihaelei din  5 octombrie 1991)

Se sugerau şi anumite lipsuri în organizare, dar liderii “pucioşi” dădeau asigurări ferme că “Dumnezeul” lor  are puterea de a depăşi lipsurile şi că “lucrătura” va fi săvârşită la termenul pe care şi l-au propus liderii sectei. Aceştia dezvăluiseră însă secretul că “Domnul” lor este paralizat de “zbaterea în care Se trudeşte” şi că mângâierea acestei zbateri este o prioritate pentru toţi “pucioşii”:

« Daţi-vă Domnului şi cu inima şi cu trupul, căci Domnul va sta în voi şi totul va fi cu putinţă pentru Domnul. Iată, faceţi-vă şi voi socoteală. Scrieţi şi voi numele şi zilele care mai sunt, şi fiţi la datorie, măi copii, căci veste vă aduc că vom avea tot ce trebuie până la capătul lucrăturii ce o lucraţi voi în zilele acestea. [...] Acest cuvânt este pentru timpul care mai este de lucrat, şi nimeni nu va mai avea îndreptăţire dacă va lipsi de la lucru fără binecuvântate pricini, căci slava Domnului se zbate să-şi facă arătarea, şi voi să nu mai aveţi mai mare grijă decât să mângâiaţi zbaterea în care trudeşte Domnul să-Şi arate slava Sa. [...] Socotiţi-vă bine vremea şi lucrul tot care mai este de lucrat, şi binecuvântată să vă fie datoria şi plinirea datoriei voastre la vremea cea hotărâtă de cer. »[27] (citat din mesajul Mihaelei din  6 octombrie 1991)

Două lucruri mai erau necesare pentru ca “lucrătura” Templului de la Pucioasa să se termine la timpul hotărât: vreme bună şi resurse financiare mai consistente. Pentru ambele s-a invocat “ajutorul cerului” şi s-a obţinut făgăduinţa împlinirii:

« Copiii mei, stau cu mâinile ridicate şi cer la scaunul Sfintei Treimi, şi aşa mă rog: Doamne Savaot, ascultă-mă! Ca pe Iosua ascultă-mă! Ţine soare şi cald, şi ţine timpul după cele ce sunt de sfârşit şi dă-ne ce mai trebuie, ca să-Ţi dăm în primire lucrarea Ta. Stau cu mâinile ridicate şi mă rog Ţie aici cu copiii mei. Întoarce soare şi căldură peste acest aşezământ şi lucrează minuni mai mari ca până acum şi ne scoate la vreme cu lucrul ce-l avem de dat Ţie. Copiii mei, fiţi tari şi staţi cu iubire la datorie. Staţi, ca să fiţi găsiţi la datorie. Am cerut Domnului vreme însorită, şi dacă am cerut, să credeţi că veţi primi, să credem că vom primi. Am cerut să fie tot ce trebuie ca să fim gata la vreme, şi dacă am cerut, să credem că vom avea. »[28] (citat din mesajul Mihaelei din  27 octombrie 1991)

Nu numai fondurile băneşti au constituit o preocupare firească şi s-au dovedit a fi o realizare dificilă pentru liderii “pucioşi”. Îi preocupa deopotrivă şi legitimitatea demersului lor, ei fiind conştienţi de caracterul schismatic al drumului pe care l-au ales. De aceea au întreprins o serie de intervenţii scrise la diverse personalităţi “cu greutate” în stat şi cu deschidere la autorităţile legitime bisericeşti. Se pare că “pucioşii” simţeau nevoia acută a unor aliaţi, racolaţi din nomenclatura laică şi din ierarhia Bisericii, care să-i ajute dezinteresat şi eficient, pe diverse căi. Un exemplu este “scrisoarea din cer” ticluită la adresa lui Andrei Pleşu (care fusese ministru al Culturii până în 16 octombrie 1991 inclusiv), căruia ei îi cereau să recunoască drept legitimă mişcarea sectară de la Pucioasa şi demersurile liderilor ei “cei trimişi”, “purtătorii de Cuvânt” , dintre care cel mai vizibil angajament, un adevărat “vîrf de lance”, era zidirea Templului de la Glodeni-Vale:

« Iată, vin ca să-Mi deschizi şi ca să cunoşti cum este cărarea Mea întru cei ce Mă poartă pe Mine. Ferice ţie dacă-Mi vei deschide ca să intru şi să cinez cu tine, căci această masă cerească este de multă vreme coborâtă de la Mine peste România. Eu sunt. Nu te teme că nu sunt Eu. Eu sunt; Eu şi trimişii Mei; Eu şi cei ce poartă pe Dumnezeu Cuvântul. Iată Eu şi pruncii Mei, şi M-am ridicat prin ei spre semne şi minuni pentru începutul cel nou, pentru Israelul cel nou. »[29] (citat din mesajul Mihaelei din 29 octombrie 1991)

Alt exemplu este o intervenţie pretins “divină”, o scrisoare trimisă episcopului de Târgovişte, căruia i se cerea să se arate înţelegător cu sectanţii de la Pucioasa (asta în cazul în care nu va dori să se alieze cu ei în mod deplin). Acestuia i se solicita să recunoască drept canonică zidirea “pietrei” (Templului) de la Pucioasa şi să-i dea ocrotire. Pentru început, episcopului i se propunea un troc spiritual: iubire pentru iubire, primire pentru primire, ocrotire pentru ocrotire, slujire pentru slujire. Totodată îi cerea să nu dea în vileag mezalianţa cu secta “pucioşilor”, căci era limpede că o eventuală confruntare pe care ar avea-o cu “sfatul cărturarilor” (Sfântul Sinod) ar avea efecte dezastruoase, Sinodul având mai mult ca sigur capacitatea de a demasca toată înşelătoria de la Pucioasa:

« Pace peste cel ce stă pe scaunul bisericii, căci Dumnezeu, Cel întreit lucrător, aşează pace cerească în acest sfat. Pace ţie, iubitul Meu, apostolul şi mărturisitorul Meu! [...] Iată, pun înaintea ta această piatră, căci eşti aşezat peste biserica din această cetate. Ridică-te şi porunceşte furtunii şi îmblânzeşte valurile ce izbesc în această piatră, căci această piatră Eu sunt. [...] Scoală-te să stai în faţa furtunii care bate în această stâncă prin cuvânt lucrată, şi stai cu braţele întinse şi ocroteşte de cei necredincioşi această rămăşiţă mică. Ridică-te şi ţine aceasta până voi veni şi nu lăsa să fie zdrobită această sădire, căci cine se va lovi de această piatră, acela se va zdrobi de ea. [...] Ridică-te şi fă voia Mea, căci voiesc să nu se calce peste această viţă, voiesc să-Mi ocroteşti această piatră, căci am pus la temelia ei legământ de sfinţenie şi de taină cerească, şi voi fi împlinitor prin cele ce stau sub această piatră de mărturie, care este pusă de la Mine peste această vreme de întuneric. Eu te iubesc. Şi tu să Mă iubeşti. Eu te primesc. Şi tu să Mă primeşti. Eu te ocrotesc. Şi tu să Mă ocroteşti. Să ne slujim unul altuia, şi Eu Îmi voi aduce aminte de tine atunci când voi rosti dreptate peste lume. Fii ca Nicodim cel din vremea trupului Meu şi nu-Mi da această iesle în sfatul cărturarilor, căci nu este crezut Dumnezeu, Cel Care lucrează întru Duhul Sfânt al Treimii Dumnezeieşti. »[30](citat din mesajul Mihaelei din  4 decembrie 1991)

Spaţiul privilegiat de la Pucioasa şi “piatra” sau “aşezământul” (Templul) pe care acesta îl adăpostise deveneau automat “aşternutul lui Dumnezeu”:

« Luaţi şi măsuraţi această piatră şi împrejurimile ei, şi se va numi Sfânta Sfintelor care este pe pământ pentru aşternutul lui Dumnezeu. [...] Duhul Treimii Dumnezeieşti să rămână peste acest aşezământ sfânt, şi va fi odihna lui Dumnezeu acest cort dumnezeiesc. »[31] (citat din mesajul Mihaelei din  12 decembrie 1991)

Deşi în prezent liderii “pucioşi” reclamă faptul că “Dumnezeul” lor nu doreşte să-Şi facă locaş omenesc de odihnă pe pământ (pentru simplul motiv că Dumnezeu nu are nevoie de nimic şi pentru că El este pretutindeni), în 1991 liderii “pucioşi” restrânseseră drastic libertăţile de deplasare a “Dumnezeului” lor, cantonându-L cu domiciliu forţat doar în grădinile lor de la Pucioasa. În plus, aceste locuri deveneau un areal privilegiat, iar de acum încolo numai El şi aleşii Lui (liderii “pucioşi”) vor locui în spaţiile consacrate de la Pucioasa, căci numai “acolo este Domnul”:

« Aici este muntele Domnului din vremea plinirii cerurilor, şi de aici va lucra Domnul cu legile Sale cele curate peste cei ce vor fi mântuiţi, şi în acest aşezământ nu va călca cel cu mâini necurate, ci numai cel cu mâinile spălate şi care n-a luat în deşert numele Domnului, şi iată, această cetate se va numi “Acolo este Domnul.»[32] (citat din mesajul Mihaelei din  15 decembrie 1991)

          De aici se desprinde însă o deosebire esenţială între “Templul Mântuirii Popoarelor” de la Pucioasa şi “Catedrala Mântuirii Neamului” de la Bucureşti. În “Templul pucios” a fost restricţionat drastic accesul creştinilor, aşa încât singurii autorizaţi să-l viziteze sau să-l folosească pentru cerinţele lor spirituale vor fi “cei cu mâinile spălate şi care n-au luat în deşert numele Domnului”, adică aceia care respectă unele restricţii rituale inovative, recunosc noua învăţătură a liderilor sectei de la Pucioasa şi se închină exclusiv la “Dumnezeul” pe care aceştia Îl propovăduiesc). Dimpotrivă, Catedrala ortodoxă va fi deschisă tuturor creştinilor, indiferent de gradul de vinovăţie personală a celor care aspiră la participare spirituală în respectivul spaţiu eclezial şi care se închină la Dumnezeul pe care L-au moştenit din strămoşi. Liderii “pucioşi” se grăbesc însă să critice această atitudine îngăduitoare a B.O.R. faţă de creştinii practicanţi, sugerând că ar fi de preferat să se practice o selecţie drastică a acestora, selecţie care să se facă după meritele personale, încă de la intrarea în locaşul de cult al Catedralei:

« [...] căci s-au apucat ei să zidească o casă mare cu gând să încapă în ea mult norod, de tot felul norod, căci unde nu este portar care să spună celor ce intră cum se intră pe poarta în care el ar veghea, acolo se intră oricum şi tot felul de oameni adunaţi. »[33] (citat din mesajul Mihaelei din  24 martie 2013)

Este remarcabil faptul că în prezent liderii “pucioşi” pretind că nici o zidire de biserică nu  mai este oportună, în timp ce pe vremea zidirii Templului de la Pucioasa, se preconiza zidirea ulterioară a multor alte locaşuri de cult, cu observaţia că toate cele care se vor mai zidi vor trebui să aibă ca model de viaţă bisericească şi de practică liturgică doar acest Templu. De asemenea, se accepta că, la modul spiritual, “Dumnezeul” lor va continua totuşi să locuiască şi în aceste zidiri ale mâinii omului, domnind şi răspândind învăţătura Cuvântului:

« Toate locurile cele sfinte care vor fi aşezate în România vor fi cu orânduială cerească şi cu ascultare şi cu aşezare, dar ca orânduiala care va birui aici, nu va fi nicăieri, căci va fi orânduială în inimi mai întâi, şi de acolo se va începe cu toată orânduiala cerească, şi va fi aici munte de Sion ceresc, în care va locui cuvântul lui Dumnezeu şi va domni peste pământ, şi se va face pământ nou din loc în loc de la acest început nou, căci se va pune orânduială ca în cer aici.»[34] (citat din mesajul Mihaelei din 17 noiembrie 1991)

          Mai mult, liderii “pucioşi” declarau că au fost dintotdeauna preocupaţi ca locaşul lor de cult să fie păzit în mod privilegiat, pe motiv că acesta este “cortul ceresc” în care se odihneşte pururea “Dumnezeul” lor:

« Tatăl Meu, iată-Mă unde sunt! Sunt cu cei pe care-i am de la Tine, că Tu i-ai luat din lume şi Mi i-ai dat Mie. Iată Eu şi pruncii Mei, Eu şi cei pe care Tu Mi i-ai dat, spre semne şi minuni peste lume! Din lume Mi i-ai dat, pentru că nici ei nu erau din lume, precum nici Eu nu sunt din lume. Păzeşte-i în numele Meu pe aceştia pe care Mi i-ai dat, şi păzeşte acest aşezământ în care Eu Îmi plec capul, de-acum. Mâna Ta şi ochiul Tău şi sălaşul Tău să fie mereu aici, cu Mine şi cu cei pe care Tu Mi i-ai dat. Cerul cel sfânt să-şi ia sălăşluire în acest aşternut ceresc, iar acest templu ridicat de cei mici, de cei puţini, de cei plăpânzi, să fie, de-acum, cortul Tău şi al
Meu şi al Duhului Sfânt, prin Care Una suntem, întru Treimea Care este mai dinainte de toţi vecii, nedespărţită întru fiinţă. Iar din acest cort ceresc să Ne arătăm lucrători peste cei ce vor veni să vadă calea, şi să meargă pe ea apoi. [...] Ascultă-Mă din acest cort ceresc, şi cu mână tare binecuvintează această împărăţie curată. »[35] (citat din mesajul Mihaelei din 12 decembrie 1991)

Deşi liderii “pucioşi” îi critică acum pe actualii ierarhi ai B.O.R., acuzându-i că pun prea mult suflet şi speranţe în zidirea Catedralei Mântuirii Neamului (şi că, oricum, Dumnezeu nu Se odihneşte în locaşuri făcute de mâna omului), cu mai bine de douăzeci de ani în urmă aveau o percepţie complet diferită despre propria lor zidire denumită “Templu”. Pe atunci ei îşi exprimau convingerea că “Dumnezeul” lor în mod sigur se odihneşte în templul lor, denumit simbolic cu expresia “cort dumnezeiesc”:

« Duhul Treimii Dumnezeieşti să rămână peste acest aşezământ sfânt, şi va fi odihna lui Dumnezeu acest cort dumnezeiesc.»[36] (citat din mesajul Mihaelei din 12 decembrie 1991)

Deosebirea de optică a liderilor “pucioşi” să se fi schimbat atât de radical, încât au uitat că şi ei au zidit, în urmă cu mai bine de douăzeci de ani (tot cu muncă asiduă şi cu bani grei), o biserică pe care o credeau a fi un fel de “catedrală a mântuirii popoarelor”?
Astăzi, poziţia liderilor “pucioşi” faţă de biserica strămoşească (în care şi ei au fost botezaţi cândva) s-a radicalizat într-un mod abrupt şi intolerabil. În faţa unei realităţi de excepţie, respectiv începerea zidirii efective a Catedralei Mântuirii Neamului de la Bucureşti, liderii “pucioşi” reclamă că  Dumnezeu nu mai are nevoie de locaşuri zidite de mâna omenească şi că acestea, cu cât sunt mai  mari şi  mai împodobite, cu atât îl îndepărtează mai mult pe creştin de pe calea smereniei:

« Nu trebuie case înalte şi mari ca să se roage omul lui Dumnezeu pentru iertarea păcatelor lui şi pentru mântuire. Omului îi trebuie pe Dumnezeu, nu casă pentru Dumnezeu. O, tot aşa aştept şi de la cei credincioşi Mie. În duh şi în adevăr aştept Eu slujire şi nevoire, nu în case pompoase şi obositoare tare pentru sufletul smerit ca şi al Meu. [...] Credeţi voi că-Mi va fi Mie de folos această casă, pentru care voi stoarceţi omul cel de peste tot ca să vă dea bani vouă în numele acestei zidiri? O, ce să fac cu voi? Ce să fac cu voi? Să fac ceea ce faceţi voi cu Mine? Iată, voi lucraţi în numele Meu, ziceţi voi, şi tot aşa şi cereţi să vi se dea, de peste tot să vi se dea vouă. Pot Eu să fac şi Eu în numele vostru înaintea Tatălui ceva pentru voi? O, iată cum strângeţi voi în numele Meu şi cum staţi cu el pe buze ca să căpătaţi slavă şi avuţii şi nume mare între oameni! »[37](citat din mesajul Mihaelei din  24 martie 2013)

 Liderii “pucioşi” au omis însă să spună ce statut mai are, în aceste condiţii, Templul lor de la Glodeni Vale. Din textul de mai sus rezultă implacabil că şi acesta este la fel de inutil ca şi orice altă biserică de zid, construită de mâna omului. Se vor grăbi ei oare să demoleze acest Templu, devenit acum inutil, aşa încât prin acest gest să dea un exemplu viu şi grăitor pentru ierarhii B.O.R., aşa încât să renunţe şi ei la preocuparea de a face rost de bani pentru zidirea unei catedrale monumentale? Probabil că nu, dar în această împotrivire se va vădi şi făţărnicia liderilor “pucioşi”. Se vor grăbi ei apoi să restituie pământul către proprietarul lui de drept, Iliuţă Bunea, de la care liderii “pucioşi” l-au luat cu hapca, motivând că au nevoie de el ca să-şi zidească acest templu-biserică privată? Probabil că nu, dar în această împotrivire se va vădi şi lăcomia şi nedreptatea lor. Despre Catedrala Mântuirii Neamului încă nu se poate pronunţa nimeni, până ce nu va fi văzută după ce s-a edificat pe deplin; dar despre biserica-templu cu 33 de cupole şi 12 uşi, zidită în anul 1991 la Glodeni-Pucioasa, se poate spune în mod negreşit că este una dintre acele “case pompoase şi obositoare”, despre care liderii “pucioşi” afirmă acum că sunt “fără de folos pentru Dumnezeu”.

  …………………
Anca
28 martie 2013
…………………




[1] http://www.noulierusalim.ro
[2] Noul Ierusalim, “Cuvântul lui Dumnezeu”, Editura Ro-Emaus, Bucureşti 2006, pag.472
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ibid., pag. 473-474   
[6] Ibid.
[7] Ibid.
[8] Ibid., pag. 474-475
[9] Ibid.
[10] Ibid., pag. 481
[11] Ibid., pag. 523 
[12] Ibid. pag. 486    
[13] Ibid. pag. 487   
[14] Ibid. pag. 488-489
[15] Ibid. pag. 492
[16] Ibid. pag. 494
[17] Ibid.
[18] Ibid.
[19] Ibid.
[20] Ibid. pag. 509
[21] Ibid. pag. 495
[22] Ibid. pag. 497
[23] Ibid. pag. 500
[24] Ibid. pag. 505-506
[25] Ibid. pag.  506
[26] Ibid.
[27] Ibid. pag. 507
[28] Ibid. pag. 509
[29] Ibid. pag. 509-510
[30] Ibid. pag. 516
[31] Ibid. pag. 519
[32] Ibid. pag. 520
[33] http://www.noulierusalim.ro
[34] Noul Ierusalim, “Cuvântul lui Dumnezeu”, Editura Ro-Emaus, Bucureşti 2006, pag. 513
[35] Noul Ierusalim, “Cuvântul lui Dumnezeu”, Editura Ro-Emaus, Bucureşti 2006, pag. 518
[36] Ibid. pag. 519
[37] http://www.noulierusalim.ro

Comentarii

Postări populare