420. Liderii “pucioşi” contrazic Sfânta Scriptură care spune că “Dumnezeu este duh”


Inconsecvenţele ideologiei pucioşeşti ating adesea substanţa canonică a Sfintei Scripturi, pe care o denaturează grav, ajungând şi depăşind uneori limita ereziei. Un asemenea mesaj pretinde că întruparea Domnului Iisus Hristos  a avut loc “de la început”, prin această sintagmă fiind nevoiţi să înţelegem “din veşnicie”. Din această teorie rezultă mutatis-mutandi  că întruparea lui Iisus în istorie (despre care Scriptura vorbeşte că s-ar fi făcut din Fecioara Maria) nu este adevărata întrupare, ci un simulacru de întrupare, sau, cel mult, o a doua întrupare, consecutivă (şi, eventual, superioară) primei întrupări:

« O, vin cuvânt în calea ta, omule. Adu-ţi aminte de Mine! [...] O, adu-ţi aminte de obârşia ta! Omul a fost lucrul mâinilor Mele şi am trudit când l-am zidit după ce am făcut cerul şi pământul pentru ca să-i fie de podoabă şi să se bucure omul de cele ce mărturisesc pentru Mine înaintea lui, şi am ostenit dându-le înfăţişare, şi apoi M-am odihnit de truda duhului şi a trupului Meu, căci Eu, Domnul Iisus Hristos, am fost de la început trup, aşa cum este Dumnezeu, şi după Dumnezeu l-am făcut la chip şi la asemănare pe om. » [1] (citat din mesajul Mihaelei din  10 martie 2013)

Faptul că a doua întrupare se presupune a fi superioară primei întrupări este un rezultat al analizei logice fireşti: dacă ar fi inferioară, sau echivalentă cu prima,  ea nu ar mai fi necesară; în schimb, dacă întruparea este superioară celei dintâi, se presupune că noile calităţi sau noile puteri primite prin întruparea din Fecioară sunt cele care o reclamă cu necesitate.

Exprimarea “am fost de la început trup, aşa cum este Dumnezeu  contrazice la rândul ei mesajul Scripturii, care spune textual că Dumnezeu este duh:

 “Duh este Dumnezeu şi cei ce I se închină trebuie să i se închine în duh şi în adevăr.[2]

Proorocul Isaia se pronunţă în mod poetic, referitor la natura fiinţelor vii, cântărind diferenţele majore dintre lumea văzută şi cea nevăzută. El spune că oamenii şi animalele “sunt carne”, spre deosebire de Dumnezeu, apreciind astfel în mod indirect că “Dumnezeu este duh”:

Egipteanul este om, nu Dumnezeu, caii lui sunt carne şi nu duh.”[3]

Apostolul Pavel, la rândul lui, arată că vălul care stă pe inima necredincioşilor va fi ridicat atunci când aceştia vor recunoaşte că Domnul este Duh, în care se află libertatea lor:

Domnul este Duh, şi unde este Duhul Domnului, acolo este libertate.”[4]

Contradicţia mesajului pucioşesc cu Scriptura este cu atât mai mare şi de neînţeles cu cât în nenumărate rânduri “pucioşii” au pretins că dimpotrivă, la ei vine acum un “Hristosfără trup, ci numai în duh nevăzut, ca să le aducă mesaje din cer. Întrucât adevăratul Hristos nu Se va mai despărţi în veac de trupul Său cel înviat, cu care S-a înălţat la ceruri, înseamnă că “pucioşii” propovăduiesc, de fapt, un alt “Hristos” decât Cel vestit de Scripturi.

Despre AcestHristos” de la Noul Ierusalim-Pucioasa se mai afirmă în mod constant că a început deja un simulacru de judecată: stând pe un scaun de slavă şi înconjurat de îngeri, El le grăieşte mustrător oamenilor şi îi judecă pentru faptele lor. Contradicţia apare atunci când se pretinde că această judecată este cea proorocită de Sfânta Scriptură, deoarece Scriptura anunţă o Judecată publică şi universală, la care sunt angrenaţi, ca parte activă şi penitentă, toţi oamenii planetei, din toate timpurile, în timp ce pretinsa “judecată” pucioşească se desfăşoară în cea mai desăvârşită taină, încât la ea nu participă în mod conştient niciun om de pe pământ (exceptându-i, eventual, pe liderii “pucioşi”, ale căror activităţi şi participaţiuni nocturne sunt incontrolabile). Deşi niciun om nu vede cu ochii lui slava “Dumnezeului” de la Pucioasa, totuşi “pucioşii” pretind că ea există şi că este în deplină concordanţă cu mesajul biblic. Paradoxal, deşi ei pretind că judecata este în deplină desfăşurare, nu se jenează să se contrazică flagrant şi concomitent atunci când anunţă că ziua când “Domnul” lor le va vorbi oamenilor va fi plasată undeva în viitor:

« Stau pe scaunul slavei şi-i grăiesc omului şi sunt înconjurat de oştirile îngereşti, precum este scris în Scripturi vederea slavei Mele. Însăşi gura Mea a spus despre ziua când voi sta de vorbă cu toţi oamenii, şi am spus acum două mii de ani: “Când va veni Fiul Omului întru slava Sa şi toţi sfinţii îngeri cu El, va şedea El atunci pe tronul slavei Sale şi se vor aduna înaintea Lui toate neamurile şi-i va despărţi pe unii de alţii precum desparte ciobanul oile de capre [...]» [5](citat din mesajul Mihaelei din  10 martie 2013)

Contradicţiile se înlănţuie aşadar una după alta. La fel de stranie este solicitarea pe care “Dumnezeul” Pucioasei o face oamenilor planetei de a avea amabilitatea să se apropie de bunăvoie în faţa “scaunului de judecată de la Pucioasa” pe care pretinde că stă, înconjurat de o slavă atât de debilă, încât n-o vede nimeni. În loc să vină cu  o autoritate şi fermitate de netăgăduit, împărţind în mod imparabil o dreptate universală mult aşteptată, Cel de la Pucioasa  vine cu rugăminţi şi chemări languroase, transmise prin canale de comunicaţie neconvenţionale şi complet irelevante şi ineficiente. Paradoxal, El pretinde că este deja ocupat cu judecata faptelor, dar anunţă concomitent şi faptul că judecata va avea loc undeva într-un viitor neprecizat. Consecinţa acestor glăsuiri în pustie este mai mult decât limpede: deşi propovăduirea sectei de la Pucioasa a depăşit de mult venerabila vârstă de cincizeci de ani, nimeni nu se sinchiseşte de “Cuvântul” de la Pucioasa; prea puţini sunt cei care s-au lăsat atraşi de promisiunile “Tatălui Noului Ierusalim”, iar toţi ceilalţi îşi văd mai departe de treburile şi interesele  lor:

« O, fii ai oamenilor, o, neam al lui Adam cel zidit de mâna Mea din pământ şi din suflare de viaţă, o, ieşiţi în întâmpinarea Mea, căci stau pe tronul slavei şi grăiesc vouă şi sunt înaintea voastră cu judecata faptelor. O, auziţi-Mă! Cuvântul Meu vine în calea voastră ca să vă dea putere să vă faceţi prin el fii ai lui Dumnezeu ca să scăpaţi de judecata cea pentru fapte [...] Vă ies în cale ca să vă sprijin Eu, căci v-aţi pierdut puterea să vă întoarceţi la Tatăl Dumnezeu. Am Eu de împlinit această filă de Scriptură ca să-i atrag la Tatăl pe toţi, dar câţi din ei vor vrea să creadă [...] » [6] (citat din mesajul Mihaelei din  10 martie 2013)

O altă contradicţie din acest mesaj este aceea că, după ce a pretins că “stă pe scaunul de slavă”, Cel de la Pucioasa anunţă că ziua Lui de slavă încă nu a venit, dar va veni în curând:

« Eu, Domnul, sunt vasul milei Tatălui Savaot pentru tot omul, căci Îi este dor lui Dumnezeu de om. O, spălaţi-vă viaţa în acest vas, că Mă fac râu de cuvânt, apă curăţitoare pentru voi. Veniţi, o, veniţi şi faceţi-vă curaţi prin spălare în acest râu al vieţii, ca să vă pot spune şi în ziua Mea de slavă: «Veniţi binecuvântaţii Tatălui Meu [...] » [7] (citat din mesajul Mihaelei din  10 martie 2013)

Îndată însă Cel de la Pucioasa revine şi reafirmă că slava Sa văzută, înconjurat fiind de îngeri mărturisitori ai acestei slave, este de actualitate şi nu de viitor, căci El stă chiar acum  pe un scaun de slavă. Şi deşi Scriptura vorbeşte despre o judecată auzită, care se va rosti cu voce tunătoare, astfel încât toţi locuitorii planetei să o audă, “pucioşii” vorbesc despre o judecată scrisă, accesibilă doar celor puţini care ajung din întâmplare să acceseze site-ul oficial al “pucioşilor” www.noul-ierusalim.ro (şi să accepte condiţiile de utilizare a acestuia, deoarece, în caz contrar, li se interzice formal accesul la informaţia din acest site):

«Vin şi stau pe scaunul slavei Mele, înconjurat de toate oştirile îngereşti şi scriu pe pământ judecata faptelor omului, şi cum s-ar putea să nu fac aceasta când este scris să vin şi să împlinesc aşa? » [8] (citat din mesajul Mihaelei din  10 martie 2013)

O inconsecvenţă majoră (care este demascată de o serie de “corecţii” operate de la un an la altul) se referă la lungimea Postului Mare. Două mesaje pucioşeşti, asociate cu acelaşi eveniment (Duminica Înfricoşatei Judecăţi), anunţă durate diferite pentru Post: 40, respectiv 50 de zile. Mai întâi, în februarie 2012 se anunţă că lungimea postului este de 40 de zile:

          «Cuvântul lui Dumnezeu din Duminica Înfricoşatei Judecăţi
 [...] după cum este datina cea descoperită sfinţilor şi părinţilor bisericii Mele şi care au pregătit pentru urmaşii Mei şi ai lor vreme de post de patruzeci de zile  până la praznicul Învierii Mele [...]»[9]  (citat din mesajul Mihaelei din  19 februarie 2012)

O săptămână mai târziu, apare un nou mesaj, care aduce cu sine prima “corecţie”. De data aceasta se anunţă că Postul Mare va dura şapte săptămâni, adică 49 de zile:

«Praznicul Învierii Mele are aşezat de sfinţi şi de părinţi şapte săptămâni de pregătire sfântă a sufletului şi a trupului omului credincios, iar cel ce iubeşte pe Domnul aşa face şi nu altfel [...]» [10]  (citat din mesajul Mihaelei din  26 februarie 2012)

Peste un an, în martie 2013, “Dumnezeul” Pucioasei Se “corectează” din nou pe Sine şi anunţă o nouă durată a Postului, rotunjită la  50 de zile:

          « Cuvântul lui Dumnezeu din duminica înfricoşatei judecăţi
[...] vine vreme de post de cincizeci de zile pentru trezirea sufletului şi pentru spălarea trupului cel plin de păcat în om. » [11] (citat din mesajul Mihaelei din  10 martie 2013)

În realitate, durata Postului Mare nu este nici 40 de zile, nici 49 de zile, nici 50 de zile, ci este de 48 de zile (sau, dacă socotim postul începând cu o săptămână în urmă, respectiv de după duminica denumită “Lăsata secului de carne”, putem spune că postul extins durează 55 de zile).
     Inconsecvenţele pucioşeşti pe această temă ajunseseră în anul 2012 la paroxism, căci textele pucioşeşti alăturau în chiar aceeaşi frază o apreciere eronată ( anume, că Postul Mare ar dura 40 de zile) cu o apreciere cvasi-corectă (anume că, în realitate, el durează şapte săptămâni, adică 49 de zile). Culmea este că pentru ambele versiuni, radical distincte, sunt arătaţi ca iniţiatori aceeaşi autori, şi anume “sfinţii şi părinţii cei îmbunătăţiţi ai bisericii”:

     « Au aşezat sfinţii şi părinţii sărbătoare pentru cruce, pentru drumul spre înviere a omului care posteşte de bucate patruzeci de zile până la praznicul de înviere a Mea şi a lui, dacă şi el voieşte, şi mângâi acum, mângâi cu slava cuvântului Meu pe cei ce postesc de bucate în vremea celor şapte săptămâni de post, iar cei ce postesc aşa cum se cuvine, aşa cum am lăsat Eu, Domnul, prin sfinţi şi prin părinţii cei îmbunătăţiţi ai bisericii [...]» [12] (citat din mesajul Mihaelei din  18 martie 2012)

    Deşi exprimarea “şapte săptămâni de post” este aproape corectă, dacă vom face un calcul riguros vom vedea că, de fapt, Postul Mare nu durează exact 7x7=49 de zile, ci doar 48, deoarece a 49-a zi din săptămâna a şaptea de post este chiar Duminica Învierii. 

  …………………
Anca Estera Ionescu
15 martie 2013
…………………





[1] http://www.noulierusalim.ro
[2] Ioan, 4:24
[3] Is., 31:3
[4] 2 Cor., 3:17
[5] http://www.noulierusalim.ro
[6] Ibid.
[7] Ibid.
[8] Ibid.
[9] Ibid.
[10] Ibid.
[11] Ibid.
[12] Ibid.

Comentarii

Postări populare