418. Noi mărturii care arată că “Dumnezeul” Pucioasei nu este deloc atotputernic





Atotputernicia “Dumnezeului” de la Pucioasa este puternic decredibilizată de înseşi lamentările liderilor “pucioşi”, pe care ei le fac în mod sistematic din dreptul “Dumnezeului” lor. Pe acest subiect au existat însă mai  multe abordări, specifice fiecărei perioade, respectiv fiecărei “proorociţe” care a condus într-o anumită perioadă destinele acestei secte. Pe vremea Verginicăi, atotputernicia “Dumnezeului” ei era replicată în “lucrarea proorociţei”, iar ea era considerată “vasul” ales prin care Dumnezeu vorbea cu oamenii acum (atunci), la sfârşit de timp. Puterea lui “Dumnezeu” se regăsea în puterea Verginicăi, lucru recunoscut cu mândrie de unii dintre cei mai fideli adepţi:

« M-am căsătorit cu Bănescu Romel, şi doi dintre fiii noştri au fost vindecaţi de puterea lui Dumnezeu prin mama Verginica. [...] Acestea au fost minuni pe care le-am văzut, şi nu pot tăgădui că nu a existat puterea lui Dumnezeu care a lucrat prin mama Verginica[1] (mărturie atribuită creştinei Bănescu Maria)

Alţi adepţi erau convinşi că “Dumnezeul” Pucioasei lucra minunile Sale nemijlocit prin Verginica, aceasta fiind de acum pentru El un instrument indispensabil, dar lipsit de personalitate. După părerea lor, între puterea “Dumnezeului” de la Pucioasa şi puterea de a face minuni a Verginicăi era o echivalenţă vizibilă cu ochiul liber:

« Subsemnatul Radu Petre, [...] în anul 1956 am cunoscut-o pe proorociţa Verginica în biserica din Micşuneşti. [...] Am fost bolnav de nu puteam să merg, şi m-a făcut sănătos. Am avut un copil bolnav, şi doctorii mi-au spus să mă pregătesc, că nu au ce-i face, şi că va muri. Dumnezeu l-a făcut sănătos prin această proorociţă. Cred cu adevărat că este puterea lui Dumnezeu. »[2] (mărturie atribuită lui Radu Petre)

Cea mai paradoxală mărturisire despre “puterea supranaturală a Verginicăi” este cea care afirmă că ea vorbea prin somn despre Dumnezeu, chiar cu căluşul în gură (cu toate că acest lucru pare imposibil din punct de vedere fizic), reconfirmând caracterul involuntar al implicării ei, deoarece ea nu ştia nimic din ceea ce vorbea:

« În armată, la infirmerie, am întâlnit un medic care, aflând din ce loc sunt, mi-a spus că în timpul practicii lui la spitalul Gh. Marinescu (Nr. 9) din Bucureşti a văzut o fată de lângă Pucioasa, care vorbea întruna de Dumnezeu. Spunea că au încercat medicii să o facă să tacă, dar n-au reuşit, cu toate metodele lor, şi erau uimiţi de puterea supranaturală cu care era învăluită această fată, care când se trezea nu ştia nimic din câte vorbea. I-au pus căluş în gură, i-au înfipt ace în picioare, dar n-au reuşit să-i oprească vorbirea. »[3] (mărturie atribuită lui Şerban Mihai Viorel)

Modul de manifestare a “puterii lui Dumnezeu” este perceput în mod diferit de către adepţii “pucioşi”. Unii văd această putere ca pe o “lucrare” indirectă, Verginica având doar un rol instrumental, cu o implicare strict aplicativă:

« La spitalul Nr. 9 din Bucureşti i-au făcut injecţii alterate ca s-o omoare, dar injecţiile nu şi-au făcut efectul, pentru că puterea lui Dumnezeu lucra prin ea şi nu simţea nici o durere în timpul torturilor, aşa ca mulţi dintre mucenici. »[4] (mărturie atribuită lui Ioniţă Valeriu)

Alţi adepţi văd această putere ca pe o “iradiere” directă, Verginica nemaiavând decât rolul de “releu” între cer şi pământ, fără nici o implicare activă, dar care suportă din plin consecinţele inadecvate ale substituirii jertfei lui Hristos cu pretinsa “jertfă a Verginicăi” (prin “jertfa Verginicăi” înţelegând suferinţele ei repetate, venite atât din partea autorităţii comuniste represive, cât şi a bolilor personale:

« Un an de zile mi-am alinat durerile sufleteşti lângă patul ei de suferinţă; i-am simţit puterea divină care radia din ea. Când durerile o înteţeau, ea lua icoana Maicii Domnului în braţe şi se ruga de alinare. Domnul spunea mereu că boala ei se datorează greşelilor creştinilor, care erau ispăşite de ea în locul nostru. »[5] (mărturie atribuită lui monahia Belinschi Gabriela)

Această concepţie a “ispăşirii greşelilor creştinilor” este deosebit de gravă, deoarece face ca jertfa reală a Mântuitorului să devină superfluă. Din această perspectivă, doctrina pucioşească nu se deosebeşte cu nimic de toate ereziile care contestă jertfa pe cruce a lui Iisus şi caricaturizează fără ruşine planul mântuirii obiective.
În fine, există adepţi care duc atât de departe adulaţia faţă de idolul lor Verginica, încât ajung să folosească drept amulete făcătoare de minuni toate obiectele care au trecut prin mâna “proorociţei”:

 « Acest medalion-icoană era al ei. Aceasta a fost puterea care m-a chemat. Ea, mama Verginica, este puternică în cer, alături de Domnul Iisus Hristos. Puterea lui Dumnezeu era şi lucra prin orice lucru pe care ea l-a purtat sau l-a folosit. »[6] (mărturie atribuită lui Bunea Ilie)

Verginica mai afirmă că puterile “Dumnezeului” Pucioasei nu se răsfrâng doar asupra ei, ca “vas” privilegiat, ci şi asupra adepţilor “pucioşi” şi chiar asupra altor instrumente (eventual, neînsufleţite) de pe pământ, care sunt folosite pe post de intermediari ad-hoc ai vorbirii Lui:

« O, că vă pune mâna la gură ca să nu Mă mai mărturisiţi pe Mine, tată! Iată că pe Mine nu Mă poate opri. Pe vasul Meu Mi-l va omorî, dar am să vorbesc prin copaci, prin pietre, prin tot ce vedeţi cu ochii. Dacă nu vreţi să fiţi voi împlinitori, voi vorbi prin tot ce este pe pământ, ca să arăt puterea Mea. » [7] (citat din mesajul Virginiei din 2 iulie 1959)

Despre adepţii “pucioşi” folosiţi ca intermediari ai “Dumnezeului” Noului Ierusalim, Verginica afirmă că aceştia au primit puteri de a face orice fel de minune, inclusiv învierea din morţi:

 « Copilaşii Mei, nu aruncaţi puterea din voi, că la toate v-am dat putere. Aveţi putere ca la un cuvânt de rugăciune să daţi viaţă omului din mormânt. » [8] (citat din mesajul Virginiei din 14 iunie 1974)

La acest capitol însă, Verginica alunecă treptat într-o inconsecvenţă gravă (poate şi pentru faptul că promisiunea de a învia morţii n-a fost împlinită nici măcar odată: nici pe vremea ei şi nici după aceea). După câţiva ani ea afirmă că din contra, adepţii “pucioşi” nu au nici o putere, chiar dacă li se pare că au. În acest sens, ei ar trebui să se mulţumească doar cu statutul de vectori pasivi ai puterii (care trece prin ei ca printr-un mediu cu conductivitate ridicată):

« Fiţi atenţi [...] Dar să nu vă puneţi în mintea voastră că puterea e a voastră. »[9] (citat din mesajul Virginiei din 2 ianuarie 1979)

Puterea “Dumnezeului” Pucioasei este pusă însă serios la îndoială atunci când se ia în calcul necesitatea stringentă de vindecare a bolilor Verginicăi. Nu numai puterea, ci şi obligaţia de a o scuti pe Verginica de suferinţă sunt declinate fără scrupule de Cel care pretinde că le are şi apoi sunt aruncate în ograda “poporului pucios”:

« Asta e, tată: neascultarea poporului întru toate. Fiule, putere am s-o vindec Eu, dar s-o vindece poporul care o chinuie. » [10] (citat din mesajul Virginiei din 22 octombrie 1978)

Inconsecvenţele pucioşeşti ating şi aspectul determinist legat de putere. Pe vremea Verginicăi, credinţa era cea care aducea cu sine puterea împotriva vrăjmaşului:

« Credinţa este sabia care te apără în toată împrejurarea ta. Cine are credinţă în Dumnezeu, are şi putere împotriva vrăjmaşului său. » [11] (citat din mesajul Virginiei din 3 decembrie 1978)

Pe vremea Mihaelei, teoria s-a răsturnat: puterea cerească este cea care aduce cu sine zidirea şi împlinirea credinţei:

« O, cu credinţa nu trebuie să se înveţe omul, ci trebuie să fie ea zidită mereu şi însoţită pentru împlinirea ei de puterile cereşti, iar altfel credinţa omului e ca frunza pe apă şi nu prinde rod şi adevăr. » [12] (citat din mesajul Mihaelei din 12 februarie 2013)

Pe vremea lelicăi Maria, tema era privită dintr-o perspectivă complet diferită, în care credinţa nu mai era deloc implicată: puterea cerească era dobândită prin simpla practicare a metaniilor cu fruntea la pământ. Acestea erau atât de eficiente, încât aduceau nu numai izbăvirea de orice necazuri, ci şi asigurarea fermă că practicantul lor va scăpa de Judecata de Apoi:

« Mătăniile te scapă de orice împrejurare grea şi de judecata de apoi. Oricât de grăbit ai fi, lasă totul şi fă o strigare împodobită cu mătănii. Este osteneala pe care o duci, cum te osteneşti pentru muncă. Prin aceasta primeşti şi putere trupească şi sufletească. Atingând fruntea la pământ, aceasta este plecarea omului spre umilinţă şi smerenie.» [13] (citat din mesajul lelicăi Maria din  16 octombrie 1986)

Tot pe vremea lelicăi Maria, trei bărbaţi dintre adepţii cei mai loiali au fost aleşi ca să alcătuiască o “troiţă” sfântă, care să exercite o putere preoţească privată în “poporul pucios”. Cei trei urmau să devină  pilaştrii noii biserici care va primi numele “Biserica Noul Ierusalim”. Pe numele lor, Ilie, Spiridon şi Nicolae, aceştia au fost declaraţi “unşi” cu ungere nevăzută ( dar fără punerea mâinilor vreunui episcop) ca “preoţi” ai comunităţii sectare de  la Pucioasa. Deşi pretinde că are putere, “Dumnezeul” Pucioasei Îşi demască limitele “atotputerniciei” atunci când le cere în mod explicit ajutor celor trei “preoţi unşi”, ca să vegheze ei ca flacăra noii învăţături de la Pucioasa să nu se stingă. Pentru ajutorul solicitat lor, “Neajutoratul” de la Pucioasa le promite că îi va răsplăti la rândul Lui cu ajutor care le va veni prin intermediari. Aceşti interpuşi vor fi duhurile pucioşeşti autodenumite “Vasile”, “Grigorie” şi “Ioan”; ele vor întări protecţia pe care “Dumnezeul” de la Pucioasa le-a promis-o celor “trei fii unşi”:

            « Fiule Nicolae, te-am adus aici. [...]Ajută-Mă, că te cer. Nu pentru că n-am putere, dar vreau să lucrez prin dragostea şi iubirea mânuţei Mele de popor, ca să pot avea ceea ce am aici ca pe o făclie aprinsă. De acum încolo să fii cu grija pentru Mine şi să-Mi fii de ajutor aici, pentru flacăra care trebuie să ardă aici. Fiule Spiridon, îţi face Tatăl chemarea să vii şi tu ca să fii în acest buchet, să-ţi dau serviciu aici şi să fii strâns unit în acest mănunchi. Aici Mă vei ajuta, dar şi Eu te voi ajuta. Vino să fii aici, în cuibul Meu. Ajută-Mă în izbânda cu care trebuie să ajung la capăt. Fiule cel întâi aici, Iliuţă, îţi dau ajutor ca să aprindem această făclie vie. Iată, am ales ceva de preţ dintre cei din poporul Meu, la care le cunosc inimile şi viaţa. În numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, am adăugat să fiţi trei. Aprindeţi, tată, făclia. Sfinţii trei ierarhi, Vasile, Grigorie şi Ioan, îşi lasă mereu mâinile peste voi, alături de mâna Mea. Ei sunt veniţi de la începutul Meu cu Verginica. Lucraţi întreit. Ei sunt cu Verginica, nedespărţiţi de atunci şi până acum. Lucraţi apa cea vie, în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. » [14] (citat din mesajul lelicăi Maria din  12 iulie 1990)

Această “protecţie” s-a dovedit a fi o promisiune deşartă. Între cei “trei fii unşi” a apărut o dihonie de nestăpânit. De aceea, sătul de minciuni şi dezgustat de făţărnicia de la Pucioasa, primul dintre “cei trei egali” (Ilie Bunea) s-a delimitat de ceilalţi lideri “pucioşi” şi chiar a avut tăria de a părăsi pentru totdeauna “raiul” de la Pucioasa şi a se întorce la casa părinţilor lui. După 22 de ani, aceleaşi duhuri pucioşeşti care se recomandă în fals cu numele arhiereilor sfinţi Vasile, Grigorie şi Ioan, nu mai suflă un cuvinţel despre faptul că Ilie Bunea a părăsit secta, descompletând în mod dramatic “troiţa celor trei fii unşi” şi desfiinţând “proorociile” pucioşeşti legate de rolul lor indelebil de la sfârşitul veacurilor. Dimpotrivă, duhurile promovează într-un limbaj de lemn o pretinsă stare de “binecuvântare” perpetuă care curge din cer peste “poporul de Nou Ierusalim”, în paralel cu o cerere de transfer de putere de la toţi oamenii către “Atotputernicul” de la Pucioasa şi cu o ameninţare belicoasă, dar sterilă, la adresa duhului rău:

« Stau lângă Mine la masă de cuvânt cu arhiereii cei sărbătoriţi bisericeşte în cer şi pe pământ în ziua aceasta, şi e măreaţă învăţătura cea de azi şi e arhierească. [...] O, trebuie să slăbească duhul rău, căci noi, arhierei cu rangul înaintea Ta şi înaintea oamenilor atunci şi acum, rostim cuvânt asupra duhului rău să iasă mult şi să iasă mereu cu stricăciunea lui din oameni, să iasă şi să nu se aşeze cu lucrarea lui pe alte locuri, ci să-şi lase slăbită puterea şi să se stingă ea, căci toate sunt ale Tale, Doamne, peste tot, şi trebuie învăţaţi oamenii să nu mai dea putere diavolului, ci să-Ţi dea Ţie toată puterea şi să se lase ei cu adevărat botezaţi în cuvântul Tău în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh şi să nu mai iasă apoi din această baie şi să fie ei vrednici de cămăşuţă nouă, de iubire nouă, de viaţă nouă şi de veac nou pe pământ cu oamenii, Doamne. Să audă acum duhul rău ceea ce noi grăim cu Tine la masă de cuvânt în mijlocul poporului Tău de Nou Ierusalim, în cetatea Ta cea de azi pe vatra neamului român, unde Tu şi noi, sfinţii Tăi, aşezăm cuvântul învăţăturii vieţii. » [15] (citat din mesajul Mihaelei din 12 februarie 2013)

Pe vremea în care Mihaela se alătura lucrării de “proorocie” a lelicăi Maria, ea îşi construia singură mesaje de încurajare, pe care le prezenta apoi ca fiind “venite din cer, de la duhul Verginicăi”. Un astfel de mesaj pretinde că Mihaela primise “puterea şi trecerea toată” ca să lucreze împreună cu duhul Verginicăi la “lucrarea de înviere” a creştinilor:

«  Eu vreau să te trezesc să-mi pregăteşti lucrarea mea cu voi, măi Mihaela mea, că de aceea te-am ţinut cu mine de când ţi-am trimis cuvânt să vii aproape de mine şi până m-am dus din trup. Aveţi atâtea de făcut, şi aveţi puterea dată, şi aveţi trecerea toată, dar lucraţi şi iar lucraţi, şi nu-mi ţineţi vremea voi pe loc, că plâng şi cei din iad, şi cei de pe pământ după înviere. » [16] (citat din mesajul Mihaelei din  17 august 1990)

Şi această pretenţie eretică, de a partaja lucrarea de înviere a lui Hristos şi a-I diminua meritele este o tentativă vizibilă de a submina autoritatea unică a Mântuitorului în planul izbăvirii obiective. După părerea Mihaelei, creştinii nu trebuie să-L mai aştepte pe Hristos ca să lucreze cu puterea toată şi să desăvârşească El lucrarea învierii lumii, ci pe tandemul “Verginica-Mihaela”, care chipurile, ar fi primit  ele “puterea toată” ca să facă această lucrare.

Foarte repede însă, Mihaela a glisat spre atitudine defensivă, de copil răsfăţat, care reclamă ocrotire perpetuă şi mângâiere de la toţi cei care o înconjoară. Începând de acum încolo ea s-a erijat pentru totdeauna într-o postură de debil închipuit, total lipsită de puteri, suferindă şi plânsă, care cere necontenit compătimire şi ajutor. Pentru a-şi justifica şi a-şi sprijini această atitudine de autovictimizare, ea concepe în fals un alt tip de mesaj, care pare venit din partea duhului Verginicăi ca să o îmbărbăteze şi să o repună în drepturile de lider (pe care, de altfel, nimeni nu i le-a contestat din interiorul sectei). Duhul Verginicăi este prezentat acum ca un aliat preţios, care o îmbărbătează şi îi arată Mihaelei că a fost şi este mereu alături de ea, ca să facă împreună “lucruri mari”:

            «  Şi ţi-ar veni acum să crezi că n-am fost eu pe lângă tine mereu de când am plecat? Dar când erai tu de la toţi în zdrobire, îţi închipui tu că eram departe de tine? Crezi că de ce veneam eu mereu la tine? Pentru că te iubesc, măi copilule, şi te-aş răsfăţa eu şi acum, dar ai devenit tu acum mai fără putere şi vrei să stai deoparte, şi uite că nu mai e timpul să stai deoparte, că eu m-am sculat bine la lucrul Domnului. Dar hai, mămică, nu te împotrivi, nu e greu şi nu e rău de mânuţă cu mine. Să vezi tu, micuţule al meu, ce lucruri mari sunt de făcut! Să vezi tu, că ştii să vezi, că aşa a voit Dumnezeu, să vezi tu bine. Eu ştiu că tu crezi, dar vino şi cu fapta, măi Mihaela mea! » [17] (citat din mesajul Mihaelei din  23 august 1990)

Duhul Verginicăi pretinde că “Verginica n-a murit”, ci lucrează cu putere multă peste sectanţii de la Pucioasa (pe care îi numeşte “copiii ei”), ca să-i scoată din orice necaz şi încercare:

«  Şi m-au uitat şi copiii mei, că zic că am murit, dar eu n-am murit, mămică, şi iată cât de vie sunt şi cât de trează sunt şi cu cât duh şi putere lucrez. » [18] (citat din mesajul Mihaelei din  5 septembrie 1990)

Duhul Verginicăi pretinde că şi  “Dumnezeul” Pucioasei lucrează cu putere prin sectanţii “Noului Ierusalim”, în timp ce “lumea” nu mai are nici o putere:

«  Ridicaţi-vă în iubirea lui Dumnezeu, că a voastră este biruinţa. Dumnezeu lucrează întru puterea şi întru împărăţia Lui prin voi, şi lumea nu mai are putere, că regii lumii se vor pleca să vadă slava Mea de la voi. » [19] (citat din mesajul Mihaelei din  6 septembrie 1990)

Aşadar puterile vin de la “Dumnezeul” Pucioasei, dar, după cum am mai văzut, şi “Verginica” (“mama Gigi”), prin duhul ei, pretinde că le dă puteri celor pe care îi numeşte “fiii ei”, şi că este nedespărţită de ei:

«  Eu vă dau putere să puteţi, eu vă desluşesc toate, dar staţi uniţi cu mine şi fiţi, mămică, mie de folos, că vouă vă foloseşte, şi la toţi apoi; şi veţi fi şi voi fericiţi odată, că aţi făcut lucru bun pentru Domnul şi pentru toţi.[...] Mama Gigi are împărăţie la voi, şi are putere adusă cu ea şi este nedespărţită aici. » [20] (citat din mesajul Mihaelei din  13 septembrie 1990)

Şi cu toate acestea Mihaela afirmă contrariul! Ea se plânge în mod sistematic în mesajele ei că actualii lideri care “aduc cuvântul Domnului pe pământ” sunt lipsiţi complet de puteri şi abandonaţi de toţi:

«  O, sunt tare, tare lipsiţi de puteri cei ce Te vestesc cu cuvântul peste pământ, căci cu Tine numai săracii trag, numai cei ce nu au puteri [...] » [21] (citat din mesajul Mihaelei din  12 iulie 2006)

Să fi minţit, aşadar, Verginica? Să fi minţit şi “Dumnezeul” Pucioasei, atunci când promitea la întrecere cu Verginica, spunând că le dau puteri ca să poată, liderilor “pucioşi” şi adepţilor lor, “fiii după har ai Verginicăi”?

Peste un an, neputinţa liderilor sectei este reconfirmată şi chiar extinsă de la puteri la cele trebuincioase puterilor lor. De data aceasta însă lucrurile se complică neaşteptat: se mai adaugă şi faptul că neputinţa oamenilor “aleşi” se răsfrânge şi asupra “Dumnezeului” lor. Acesta strigă la ei după ajutor şi îi declară trebuincioşi, chiar indispensabili prin “lucrul lor cu mâna” pentru lucrarea “Dumnezeului” lor prin ei:

«  Pacea lucrărilor să vă fie mare, tată, dar nu uitaţi să cereţi ajutorul Meu în toată truda voastră, căci voi sunteţi lipsiţi de puteri şi de cele trebuincioase în toate câte sunt de făcut peste tot pentru lucrarea Mea cu voi şi cu poporul şi cu omul care se apropie să fie al Meu ca şi voi, dar Eu, Domnul, înlesnesc spre voi ajutorul Meu din cer şi de pe pământ, şi vă aştept pe voi să înlesniţi şi voi ajutorul vostru spre Mine pentru cele duhovniceşti între voi şi în părţi apoi, că mult, mult este de lucrat pentru împărăţia Mea peste om şi peste pământ, şi Îmi trebuiţi pentru aceasta, tată, căci Eu pentru lucrul cel cu duhul v-am ales, şi nu uitaţi aceasta în vremea lucrului vostru cel cu mâna în lucrarea Mea cu voi. » [22] (citat din mesajul Mihaelei din  27 septembrie 2007)

Duhul pucioşesc care îşi atribuie în fals numele “Maica Domnului” reconfirmă şi el că aceia care “lucrează la inima poporului” şi “îl îngrijesc” şi stau “în porţi” (adică liderii “pucioşi”, cei care primesc “Cuvântul” şi îl propovăduiesc adepţilor lor) sunt atât de slăbiţi de puteri încât sunt “zdrobiţi mult”; dar duhurile pucioşeşti le promit că nu-i va părăsi, ci îi va întrema pe ei cu mare putere, ca să poată prin ele apoi:

«  Să ia de la tine poporul, mamă! Să ia şi să aibă de la tine poporul, o, mama Mea!O, Fiule al meu, eu sunt a Ta, şi Tu eşti al meu, Fiule scump, şi sărbătorim cu poporul clipe de naştere, clipe de sus. îi rog pe cei zdrobiţi mult acum, îi rog să ia de la mine mângâiere, şi apoi să umble cu Tine şi cu mine la inima poporului îngrijit de Tine şi de ei. Chiar dacă ei sunt slăbiţi de puteri în porţi, noi ne dăm lor ca să poată prin noi. Amin. » [23] (citat din mesajul Mihaelei din  8 ianuarie 2009)

Ajutorul adus de către duhurile pucioşeşti este vizibil chiar şi pentru contestatari. Aceştia se miră cum de reuşesc liderii “pucioşi”, cei “zdrobiţi mult” şi “părăsiţi de puteri”, să poată face noi şi noi zidiri la Pucioasa: garduri, fântâni, case, corturi, hrube, alei pietruite, foişoare şi hambare (asta doar dacă nu cumva expresia compătimitoare “părăsiţi de puteri cu sunteţi” nu este uşor mincinoasă):

«  Sunteţi osteniţi de dureri, dar aşa, părăsiţi de puteri cum sunteţi, staţi la cârma corăbiei Mele cu fii în ea, tată, şi nu vă descumpăniţi de la cei ce se miră de ce faceţi voi mereu zidiri noi şi noi.» [24] (citat din mesajul Mihaelei din  27 septembrie 2009)

Toate neîmplinirile poporului de la Pucioasa sunt puse numai pe seama încăpăţânîrii şi nevolniciei omului, căci Domnul Pucioasei se declarase  din timp “plin de puteri”:

«  Eu, Verginico, sunt plin de puteri cereşti pentru om, dar nu vrea omul putere de la Mine, şi vrea ca el să vreau. » [25] (citat din mesajul Mihaelei din  14 decembrie 2002)

Însă doar după câţiva ani de la aceste declaraţii emfatice, situaţia se răstoarnă în mod dramatic. “Dumnezeul” Pucioasei Îşi pierde iremediabil nu numai consecvenţa, ci şi speranţa şi puterile promise: El recunoaşte că nu mai este plin de puteri cereşti pentru om, ci din contra. Cei care trebuiau să fie mulţi ucenici, care să-L sprijine la greu, s-au dovedit a fi puţini şi slabi, mulţi L-au trădat părăsindu-L, iar El a rămas descoperit şi cu promisiunile neonorate:

«  Când Eu v-am ales pe voi ca să-Mi fiţi ucenici, nu M-am uitat după om cu rang şi cu slavă pământească, ci M-am apropiat de cei săraci cu duhul, de cei umiliţi cu mintea şi curaţi cu inima, căci altfel Eu nu pot să lucrez peste om, şi v-am spus apoi că tot ce veţi lega pe pământ, legat va fi şi în cer, şi tot ce veţi dezlega pe pământ, dezlegat va fi şi în cer. O, e mare şi adâncă taina lucrării de ucenic. O, sunt tare, tare lipsit de ucenici. Sunt tare, tare lipsit de puteri, căci puterea Mea pe pământ este să-Mi fie ucenicii. Eu trebuia să am mulţi, mulţi ucenici acum, la venirea Mea, dar toţi îşi caută ale lor, chiar şi lângă Mine dacă pot aceasta, iar Eu sunt lipsit de ucenici, şi Mă ajut cu cei săraci cu duhul şi mari cu umilinţa şi cu credinţa lor în venirea Mea, şi cu care Mi-am putut lucra cartea cuvântului Meu din vremea aceasta de venire a Mea. » [26] (citat din mesajul Mihaelei din  12 iulie 2006)

Trebuie menţionat însă că, între timp, promisiunile de ajutor din cer peste “cei atât de lipsiţi de puteri” de la Pucioasa fuseseră sistematic reînnoite: firavii lideri “pucioşi” erau asiguraţi în mod solemn că vor fi ridicaţi din neputinţă şi vor putea apoi să împartă noua învăţătură pe tot pământul:

« Dă-i ajutor poporului Tău de azi din români, că e mic şi fără ajutor de pe pământ. Dă-i din cer ajutor, şi ne fă trimitere de lângă Tine, să lucrăm pentru aşezarea peste pământ a venirii Tale şi pentru ei, cei atât de lipsiţi de puteri şi atât de firavi înaintea venirii Tale râu de cuvânt peste pământ, râul vieţii, spre care îl chemi pe Israel, neamul nostru cel după trup, ca să se boteze spre pocăinţă şi spre iertarea păcatelor, şi pe toate neamurile pământului le chemi, începând de la Ierusalim. Tu eşti Domnul puterilor, şi dă-ne trimitere să mergem în ajutorul Tău cu puterile cereşti, ca să aibă ei putere cum să Te împartă peste pământ, şi să stea ei înaintea Ta pentru ca să vii, şi ei să Te primească cu cuvântul vieţii, [...] » [27] (citat din mesajul Mihaelei din  12 iulie 2003)

În acest răstimp, şi duhurile pucioşeşti ridicau în mod public rugăciuni către “Cel Atotputernic de la Pucioasa” ca să-i scoată pe liderii “pucioşi” din durerile neputinţei şi să-i umple de vlagă creatoare:

« Dar acum umple-i de vlagă din Tine pe cei ce ne ţin cu cuvântul între cer şi pământ, căci sunt goliţi de puteri şi sunt tare mici şi firavi, fiindcă au inimioarele durute, şi durerile îi fac micuţi pe cei ce le poartă cu umilinţă. Duhul rău e tare rău pentru ei, dar cei umiliţi sunt cei ce pot în încercări, ca să le poată trece şi să fie biruitori peste ele prin iubirea şi răbdarea pe care Tu o dăruieşti celor ce se dau Ţie, Doamne. » [28] (citat din mesajul Mihaelei din  12 iulie 2005)

La rândul Lui, “Atotputernicul de la Pucioasa” Se ruga de duhurile pucioşeşti, investite fraudulos cu grade de rudenie şi cu titluri cereşti, să lucreze şi ele cu puterea lor asupra liderilor “pucioşi” aflaţi deja în stadiul deplorabil de “sleiţi de puteri”:

« O, mamă a Mea, am pus alinare şi putere din cer peste neputinţele din porţi. O, ce sleiţi de puteri sunt aceşti copii, mamă! Dă-le şi tu puteri şi lasă-te cu glasul serbării tale peste poporul cuvântului Meu, că el trebuie mereu rugat de cei din cer ca să vegheze şi să-şi întărească iubirea şi veghea, mamă. Şi acum, aşează darul şi harul tău peste ei, o, mama Mea! » [29] (citat din mesajul Mihaelei din  4 decembrie 2005)

De acum, liderii “pucioşi” şi lacheii lor, care se pretindeau a fi “stătători ai Mânăstirii Noul Ierusalim”, se plângeau ei înşişi că sunt lipsiţi de puteri, în foamea lor insaţiabilă după linguşiri şi compătimiri din partea lacheilor cei mai venali. Despre neputinţele lor regizate “proorocise” chiar Verginica, spunând că vor ajunge în această stare de ruşine doar dacă viaţa lor va fi altfel decât aşa cum se laudă (atunci când îşi arogă o inegalată sfinţenie pe pământ):
                       
« E ruşinos de un monah fără putere; e ruşinos, tată. Toate vei putea, dar cu viaţa. » [30] (citat din mesajul Virginiei din 20 februarie 1975)

Chiar dacă ar fi avut mari puteri şi ar fi lucrat cu ele ceva minunat, ieşit din comun, liderii “pucioşi” tot n-ar fi putut pretinde că au vreun merit care să le acorde întâietatea pe care o reclamă în mod sistematic în faţa supuşilor lor. Dovadă este tot “proorocia” Verginicăi, care spune că într-o eventuală situaţie de acest gen, meritul respectiv şi puterea care l-a determinat ar fi exclusive ale lui Dumnezeu:
                       
« Puterea nu e a ta, ci e a lui Dumnezeu. » [31] (citat din mesajul Virginiei din 13 decembrie 1977)

În mod reciproc, îndată ce liderii “pucioşi” se plâng că din lipsă de puteri n-au reuşit să facă mare lucru, rezultă că lipsa lor de puteri este imputabilă “Dumnezeului” lor, care a pretins în mai multe rânduri că are destule puteri ca să le dea şi supuşilor Lui din belşug; iar dacă n-a făcut-o, înseamnă că n-a avut de unde şi cu ce să o facă.

După recunoaşterea din 12 iule 2006 a faptului că “Cel Atotputernic de la Pucioasa” este  (cităm) “tare, tare lipsit de puteri” (o declaraţie antologică prin sinceritatea ei unică), Acesta revine cu declaraţii în forţă prin care încearcă să dreagă ce a stricat, susţinând exact contrariul (de unde putem deduce că ar fi posibilă şi varianta să fi avut loc un reviriment semnificativ). Acum, “Dumnezeul” Pucioasei dă binecuvântări peste puterea liderilor “pucioşi” (despre care spunea până acum că sunt lipsiţi de orice vlagă) şi încredinţează duhurilor pucioşeşti misiunea de a contribui şi ele cu puterea lor la coborârea “Cuvântului pucios” pe pământ:

« Binecuvintez puterea celor ce Mă poartă cuvânt spre cartea Mea, iar puterile cereşti să lucreze putere pentru coborârea Mea, căci ea trebuie purtată. Trebuie să fie ca în cer pe pământ pentru coborârea Mea, iar în cer pot puterile cereşti şi dau vlagă împlinirilor care sunt de împlinit şi de purtat. » [32] (citat din mesajul Mihaelei din 12 februarie 2013)

Mesajul reactivează totodată o dorinţă surdă a liderilor “pucioşi” de a reuşi odată şi odată să împlinească o “proorocie” mai veche de-a lor, care spunea că va veni ziua când “Cuvântul” de la Pucioasa va fi cunoscut şi recunoscut pe tot pământul ca o lucrare autentică a lui Dumnezeu. Se afirmă aici că, deocamdată, “Cuvântul”  este doar un izvor mititel care adapă din cer pământul la Pucioasa, pentru că puterea lui “Dumnezeu”  nu este suficientă pentru ca el să se transforme într-un râu vijelios de cuvânt pe care nimeni să nu-l mai poată ignora sau contesta. Desigur că, dacă ar fi mai multă putere în coborârea şi purtarea “Cuvântului”, acesta ar reuşi să se facă mai bine cunoscut ca “singura înţelepciune care vine de sus”:

« Duhul învăţăturii sfinte curge peste om din izvorul acesta ceresc, şi este nevoie de putere şi din cer şi de pe pământ purtătoare de Dumnezeu, este nevoie de sprijin mult, că mult cuvânt şi multă trăire şi multă împlinire îi trebuie apoi cuvântului Meu peste om. [...] Iată, păcatul este mereu astăzi şi îl robeşte pe omul care nu este născut din Dumnezeu şi care nici nu se lasă născut de sus ca să se împotrivească păcatului apoi, iar noi am stat lângă Tine, Doamne, în ziua aceasta şi am cuvântat cuvânt drept, şi dacă ar fi mai multă puterea cea care Te poartă în venirea Ta cu sfinţii, ar fi bogăţie de cuvânt şi înţelepciune de sus ca râul prin cuvânt peste pământ. » [33] (citat din mesajul Mihaelei din 12 februarie 2013)

Or, acest text reconfirmă pe de o parte faptul că puterile “Dumnezeului” de la Pucioasa sunt limitate şi se cer cu necesitate a fi sporite şi întărite cu “sprijin mult” (ceea ce-L dovedeşte a nu fi Atotputernicul, ci Altcineva); pe de altă parte, pretenţia că lucrarea de Cuvânt” de la Pucioasa se află încă la stadiul nedesăvârşit de izvor este contrazisă de alte numeroase texte, care pretind că la Pucioasa curge un râu de cuvânt, cu putere şi cu lucrare de înnoire multă. Chiar puţin mai sus s-a făcut referire la un asemenea text, pe care îl vom reproduce din nou, spre exemplificare:

 « [...] ei, cei atât de lipsiţi de puteri şi atât de firavi înaintea venirii Tale râu de cuvânt peste pământ, râul vieţii, spre care îl chemi pe Israel, neamul nostru cel după trup, ca să se boteze spre pocăinţă şi spre iertarea păcatelor, şi pe toate neamurile pământului le chemi, începând de la Ierusalim. » [34] (citat din mesajul Mihaelei din  12 iulie 2003)

Cu acest prilej, mesajul respectiv mai reactivează şi o restricţie mai veche, care îi oprea pe copiii sectanţilor “pucioşi” să urmeze şcolile sau facultăţile, pe motiv că instrucţia şcolară sau universitară îi degradează moral  pe tinerii aspiranţi la educaţie laică. Singura şcoală acceptată era şi este “şcoala duhului de la Pucioasa”, singurul învăţător este “Domnul” Noului Ierusalim, singura educaţie permisă este “izvorul de Cuvânt” de la Pucioasa iar singura carte care trebuie citită este cartea intitulată “Cuvântul lui Dumnezeu”:

« Nu este pe pământ şcoală, nu este, şi altceva este pe pământ sub acest nume. Şcoală pentru om este numai Domnul, numai Tu, Doamne, iar cine nu stă şi nu învaţă întru Tine, este de plâns. O, cum să vină la acest izvor oamenii când ei ţin la slava lor cea trecătoare, de parcă ea nu s-ar mai sfârşi? Se gândesc ei ce va fi cu ei după ce li se vor micşora voia şi slava şi puterea? » [35] (citat din mesajul Mihaelei din 12 februarie 2013)

În fine, dialogurile fictive dintre duhurile pucioşeşti reconfirmă faptul că aşa-zisele “binecuvântări pentru puteri sfinte”, care sunt adresate “poporului pucios”, au un caracter întru totul reflexiv, deci interesat. Cel care pretinde că le dă puterile, tot Acela le şi cere înapoi, ca aceste puteri să lucreze doar pentru Sine, adică să se întoarcă în beneficiul Celui care le-a dat, şi aşa să sporească El în puteri (puteri promise pentru viitor, desigur, tot “poporului pucios”):

« Iar Tu, Bunule şi Blând Mântuitor, vei pune peste ei putere şi mângâiere şi vei întări calea Ta, şi pe toţi îi vei dărui cu puteri sfinte tot mereu, cu puteri pentru Tine, Doamne [...] Eu, Domnul, pot în cer şi pe pământ pentru ai Mei [...] Binecuvintez pe poporul Meu pentru putere ca să aibă el putere pentru Mine, iar Eu să am pentru el şi pentru mulţi prin el, [...]» [36] (citat din mesajul Mihaelei din 12 februarie 2013)

Or, Cel ce este cu adevărat Atotputernic nu cere niciodată nimic pentru folosul Lui personal, căci El pe toate le are şi pe toate le poate, dacă le şi voieşte. Singura cerinţă concretă  pe care El a formulat-o (“Milă voiesc, iar nu jertfă[37]) are ca beneficiar tot pe omul aflat în lipsuri şi în neputinţe.


…………………
Anca Estera
18 februarie 2013
…………………




[1] Noul Ierusalim, “Cuvântul lui Dumnezeu”, Editura Ro-Emaus, Bucureşti, Ediţia 2006, pag. 53
[2] Ibid., pag. 62
[3] Ibid., pag. 63
[4] Ibid., pag. 74
[5] Ibid., pag. 79
[6] Ibid., pag. 86
[7] Ibid., pag. 100
[8] Ibid., pag. 171
[9] Ibid., pag. 252
[10] Ibid., pag. 249
[11] Ibid., pag. 250
[12] http://www.noulierusalim.ro
[13] Noul Ierusalim, “Cuvântul lui Dumnezeu”, Editura Ro-Emaus, Bucureşti, Ediţia 2006, pag.288
[14] Ibid.,pag.305
[15] http://www.noulierusalim.ro
[16] Noul Ierusalim, “Cuvântul lui Dumnezeu”, Editura Ro-Emaus, Bucureşti, Ediţia 2006, pag.316
[17] Ibid., pag.317
[18] Ibid., pag.320
[19] Ibid., pag.321
[20] Ibid., pag.323-324
[21] http://www.noulierusalim.ro
[22] Ibid.
[23] Ibid.
[24] Ibid.
[25] Noul Ierusalim, “Cuvântul lui Dumnezeu”, Editura Ro-Emaus, Bucureşti, Ediţia 2006, pag.1598
[26] Noul Ierusalim, “Cuvântul lui Dumnezeu”, Editura Ro-Emaus, Bucureşti, Ediţia 2006, pag.1598
[27] Ibid., pag.1664
[28] Ibid., pag.1856
[29] Ibid., pag.1885
[30] Ibid., pag. 190
[31] Ibid., pag. 234
[32] http://www.noulierusalim.ro
[33] Ibid
[34] Ibid.
[35] Ibid.
[36] Ibid
[37] Os., 6:5; Mat.,9:,12:7



Comentarii

Postări populare