415. Noi inconsecvenţe pucioşeşti (2)



          Predica liderilor pucioşi din 19 ianuarie a.c. este marcată de alte contradicţii flagrante.

1. De la bun început este proclamat faptul că atât Cuvântul Domnului” de la Pucioasa, cât şi iubirea Lui care izvorăşte din el,  Îi aduc Lui numai bucurie, bucurie care umple cerul şi pământul şi pe care El o revarsă asupra tuturor adepţilor Noului Ierusalim adunaţi la Pucioasa în ziua de 19 ianuarie pentru a sărbători Boboteaza pe stil vechi:

  « O, aveţi grijă de credinţa voastră în cuvântul Meu [...]  căci am venit Eu iubire pe pământ [...]  iar cuvântul Meu vă botează inima şi credinţa şi naşterea cea de sus la cuvântul Meu cel de sus venit pe pământ [...] O, n-am ce să vă dau, n-am decât bucuria Mea că Mă iubiţi şi că veniţi să vă botezaţi în cuvântul Meu, în izvorul Meu. N-am nici în cer, nici pe pământ, decât bucuria că se apleacă omul să creadă în Mine [...] » [1] (citat din mesajul Mihaelei din 19 ianuarie 2013)

Peste doar câteva rânduri este formulată însă o opinie diferită, care intră în contradicţie majoră cu prima afirmaţie. Aceleaşi sintagme sunt preluate, amestecate şi apoi rearanjate în frază, dar îmbrăcate acum cu sensuri noi.  De data aceasta, cerurile se deschid ca să plouă pe pământ cu durere, căci atât aducerea Cuvântului Domnului” de la Pucioasa pe pământ, cât şi iubirea Lui faţă de adepţii “pucioşi” Îi stârnesc Acestuia numai durere, numai suferinţă insuportabilă:

« O, deschid cerurile şi izvorăsc pe Duhul Sfânt peste voi [...] căci pasul Meu pentru ca să Mă fac cuvânt peste pământ e numai prin dureri, numai prin spini şi prin ispite Mi-l port, şi este multă suferinţă pentru coborârea Mea în cuvânt, pentru iubirea Mea cu care lăcrimez cuvânt cu cuvânt [...] » [2] (citat din mesajul Mihaelei din 19 ianuarie 2013)

Când s-a transformat bucuria în suferinţă, şi de ce? Cum de s-a petrecut totul aşa de repede? Singura explicaţie plauzibilă, pentru a-L salva pe “Dumnezeul” Pucioasei de suspiciunea de incoerenţă senilă, este că acest text nu vine de la nici un Dumnezeu, fie el fals sau adevărat. Este creaţia somnambulică a Mihaelei care, după ce a substituit iconomia verbală a lui Dumnezeu cu o logoree ieftină ca braga, a transformat şi incoerenţa într-o nouă figură de stil. Să observăm că exclusivismul absolut pe care îl aduc formulările “...decât bucuria...” şi “...numai prin dureri...” înlătură orice nuanţare posibilă, orice şansă de a amesteca simţămintele şi a atenua oarecum gravitatea inconsecveţei dintre cele două exprimări.

2. Bascularea între bucurie şi suferinţă nu este nici pe departe un episod accidental în textul ultimului “mesaj” al liderilor “pucioşi”, ci pare a fi pentru ei un fel de sport al minţii. Ei îşi construiesc noi şi noi prilejuri de a gusta, alternativ, din aceste două sentimente contradictorii. Bucuria petrecerii “Fiului” de la Pucioasa pe pământ românesc este molipsitoare, fiind repede asimilată şi de duhul care se autointitulează “Tatăl”:

« Şi acum, să se reverse apele fântânilor de aici, de la izvorul Meu de cuvânt, să se reverse peste apele tale, o, ţară română, şi să sfinţească apele tale şi să te păzească ele de toată primejdia cea vrăjmaşă Mie şi ţie, căci Tatăl Se bucură nespus de petrecerea Mea în tine pe pământ şi te are dragă Tatăl şi te numeşte fată de împărat, iar pământul tău are multă mărturie de iubire de Dumnezeu purtată în pântecele lui. » [3] (citat din mesajul Mihaelei din 19 ianuarie 2013)

Ba mai  mult, bucuria petrecerii duhurilor pucioşeşti cu adepţii lor la “Noul Ierusalim” este deplină, căci toate duhurile s-au adunat în taină la această petrecere de “Bobotează”:

« Binecuvintez iar şi iar duhul şi credinţa care vă adună lângă izvorul Meu în zile de sărbători, o, fiilor care veniţi şi iar veniţi aici, spre bucuria Mea şi a Tatălui şi a toate puterile cereşti. » [4] (citat din mesajul Mihaelei din 19 ianuarie 2013)

Falsitatea acestor aserţiuni drapate în festivism protocronist apare imediat, ele fiind contrazise de alte noi exprimări care dezvăluie simţăminte total opuse. Bucuria aceasta generalizată printre duhurile pucioşeşti nu poate fi adevărată, îndată ce alte nemulţumiri o vădesc a fi altceva, şi anume întristare, durere şi suferinţă. Faptul că românii nu împărtăşeşesc, într-o poporţie covârşitoare, doctrina religioasă de la Pucioasa, (refuzând să participe spiritual, material şi mai ales financiar la viaţa religioasă a sectei  “Noul Ierusalim”), este în măsură să înnegrească inimile liderilor de la Pucioasa, aprinşi de dorul de a racola la doctrina lor pe toţi românii şi apoi pe toţi oamenii de pe tot pământul:

« O, rămâneţi în iubirea Mea şi credeţi în ea, [...] căci Eu sunt mereu, mereu îndurerat, mereu însuspinat, mereu sub cruce [...] Am coborât între voi cu suferinţă şi prin suferinţă şi am trecut prin ea şi peste ea şi am venit să vă hrănesc şi să nu fiţi fără de mângâiere, fără de hrană voi, căci Eu ştiu ce este nemângâierea. E în suferinţă Domnul, o, fiilor, căci unii Îmi sunt de ajutor pe pământ, iar alţii Îmi aduc suferinţă. [...] căci Eu sunt plin de dor şi tot mereu Mi-e dor şi Mi-e dor, şi e suferinţă dorul, şi vai omului fără de dor! » [5] (citat din mesajul Mihaelei din 19 ianuarie 2013)

3. De altfel, şi iubirea mult clamată la Pucioasa este radical diferită de cea propovăduită de Biblie. Biblia vorbeşte despre o iubire care are ca obiect pe Dumnezeu şi pe aproapele, identificând în Dumnezeu pe Adevăratul Dumnezeu ( şi nu pe un “Dumnezeu” fictiv, aşa cum fac “pucioşii”) , iar în aproapele pe orice om, fie el rudă sau vecin, conaţional sau străin, prieten sau duşman  (şi nu doar pe fraţii de credinţă sectară, aşa cum fac “pucioşii”). In extremis, iubirea de aproapele devine “păcat” la “pucioşi” atunci când obiectul iubirii este diferit de vreunul dintre adepţii sectei:

« Aveţi grijă, fiilor, de iubirea pentru care vă naşteţi din acest cuvânt şi daţi-i viaţă şi faţă în voi şi între voi [...] O, fiţi plini de iubire şi proaspătă mereu s-o păstraţi faţă de Mine şi faţă de fraţii voştri întru Mine, ca nu cumva fără de această iubire să păcătuiţi împotriva iubirii [...]» [6] (citat din mesajul Mihaelei din 19 ianuarie 2013)

4. Raţionamentele schizoide din mesajul pucioşesc nu se opresc la ambiguitatea  manifestă faţă de bucurie şi durere, ci se extind la conduita curentă a “Dumnezeului” Pucioasei. Acesta oscilează acrobatic între indecizia de a se apleca asupra rodului credinţei “pucioşilor” şi declaraţia fermă că de fapt El chiar face acest lucru, aplecându-Se cu umilinţă până la pământ. Se apleacă, sau nu Se apleacă Dumnezeul Pucioasei? Până la urmă, din mesajul Lui ambiguu nu se poate deduce cu nici un chip dacă “aplecarea” Lui este doar o dorinţă sterilă, exprimată printr-o interogaţie retorică, sau este o reală împlinire a ei:

« [...]  nu altfel trebuie să fie calea celui ce Mă urmează, ci numai iubire să fie ea, ca s-o pot culege rod al vostru şi să dau din ea pleava şi s-o pun pe foc nestins, iar omul să rămână curat de păcat şi să rămână el rodul Meu.  O, ce aţi face voi dacă M-aş apleca să vă culeg tot rodul cel bun din voi, după cum şi fac, iar pleava de la el s-o pun în foc nestins? Aţi mai căuta să fiţi pe mai departe cu Mine, cu iubirea Mea cea pentru om, care aşa lucrează? O, e slab omul [...] Eu însă vă doresc vouă credinţă sfântă, ca să poată ea să vă păstreze Mie mereu [...]» [7] (citat din mesajul Mihaelei din 19 ianuarie 2013)

5. Uneori exprimările sunt atât de ambigue, încât este imposibil de determinat dacă este vorba de o inabilitate de exprimare, o greşeală de editare sau o nouă contradicţie flagrantă în mecanismul gândirii pucioşeşti.  Iată şi un exemplu concludent de acest gen:

« [...] cei ce-şi plac loruşi de ei înşişi, aceia nu primesc pe nimeni peste ei de pe pământ sau din cer, căci voia liberă îi ajută pe oameni să nu fie ai nimănui şi să fie ei ca lupii de seară, fără stăpân peste ei şi să poată ei prăda în jur pentru ei, pentru plăcerea lor cea fără de nici un fel de Dumnezeu peste ea. » [8] (citat din mesajul Mihaelei din 19 ianuarie 2013)

În această frază se juxtapun două idei total contradictorii: prima  stabileşte că oamenii narcisişti, lipsiţi de smerenie, nu primesc pe nimeni care să vină peste ei şi să-i sfătuiască sau să-i ajute, deci sunt ai nimănui; a doua idee vine imediat şi afirmă că din contra, ei nu sunt ai nimănui, cu toate că sunt guvernaţi de propria voinţă – pentru că tocmai aceasta îi ajută, deşi este liberă! (alt nonsens, aşadar). Pentru ca ambiguitatea să fie maximă, spre sfârşitul frazei se revine la ideea iniţială şi se afirmă că respectivii oameni sunt “fără stăpân peste ei”, deci iarăşi sunt ai nimănui.

6. În fine, nu trebuie omis faptul că se revine obsesiv la pretenţia de ierarhizare a virtuţilor teologice, deşi mereu într-o altă ordine decât cea formulată anterior.  Ultimul mesaj pucioşesc pretinde că ordinea dependenţei fireşti în care se înlănţuie aceste virtuţi este nădejdea, credinţa, şi dragostea:

« Eu, Domnul, vă învăţ pacea inimii şi vă învăţ nădejdea cea pentru ea, că fără de nădejde nu are omul pace, dar nădejdea aduce credinţa cea pentru ea şi apoi lucrarea lor, iubirea, iubire ca a Mea [...] » [9] (citat din mesajul Mihaelei din 19 ianuarie 2013)

Alte mesaje mai vechi stabileau însă alte interdependenţe între aceste virtuţi. Spre exemplu, liderii “pucioşi” descriau în anul 2009 această ordine astfel: prima care se aprinde în om este iubirea; apoi, iubirea hrăneşte credinţa; şi în fine, credinţa hrăneşte dorul după Dumnezeu (adică, nădejdea în întâlnirea cu El) şi se umple cu el :

« Am duhul aprins ca să învăţ omul în ziua aceasta, căci M-a aprins de iubire iubirea celor ce au venit azi la izvorul Meu de cuvânt, iubire aprinsă în ei, şi cu care ei ştiu să-şi hrănească credinţa cea plină de dor. » [10] (citat din mesajul Mihaelei din 21 septembrie 2009)

Această părere era reafirmată parţial şi în anul 2010:

« [...] iubirea cea curată pentru Mine are putere mare în om şi îl umple de darul credinţei [...]» [11] (citat din mesajul Mihaelei din 6 mai 2010) 

Niciuna dintre ele nu coincide însă cu ierarhia sugerată de Sfânta Scriptură, care stabileşte o ordine diferită:

“Şi acum rămân acestea trei: credinţa, nădejdea şi dragostea.”[12]

La o analiză sumară se poate vedea că ordinea stabilită de Sfânta Scriptură este cea corectă. Nu poţi iubi pe Cineva Atotputernic, dar nevăzut, în care nu crezi mai întâi. Deci iubirea de Dumnezeu nu poate sta înaintea credinţei în El. Nici nu poţi nădăjdui în Cineva şi în promisiunile Lui, dacă nu crezi mai întâi în acel Cineva şi în puterile Lui de împlinire a acelor promisiuni. Deci nici nădejdea nu poate sta înaintea credinţei. În fine, nu poţi iubi la modul abstract şi relativ pe Cineva nevăzut, dacă nu nădăjduieşti mai întâi că va veni clipa în care vei împărtăşi această dragoste la modul concret şi absolut cu acel Cineva, faţă către faţă, aşa cum promite Scriptura [13]. Aşadar, nici dragostea nu poate sta înaintea nădejdii. Dar dragostea rămâne cea mai mare dintre toate virtuţile teologice [14], căci ea este împlinirea tuturor.
…………………
Anca Estera
22 ianuarie 2013
…………………
[2] Ibid.
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ibid.
[6] Ibid.
[7] Ibid.
[8] Ibid.
[9] Ibid.
[10] Ibid.
[11] Ibid.
[12] 1 Corinteni, 13:13
[13] “Şi vor vedea faţa Lui şi numele Lui va fi pe frunţile lor.” (Apoc. 22:4)
[14] “Iar mai mare dintre acestea este dragostea.” (1 Corinteni, 13:13)

Comentarii

Postări populare