411. Liderii “pucioşi” le impun adepţilor lor să-i acopere cu recunoştinţă



          Recunoştinţa faţă de binefăcători este, în mod evident, una dintre valorile morale fundamentale ale vieţii creştine. Când însă liderii spirituali o impun cu forţa adepţilor lor, urmând ca aceştia să-i legitimeze pe ei în faţa lumii, ea iese din coordonatele fireşti şi capătă conotaţii groteşti sau chiar delictuale, după caz. Este şi cazul liderilor sectei “Noul Ierusalim de la Pucioasa” (NIP), care lansează noi pretenţii de a primi adulare forţată din partea supuşilor lor, cu scopul de a-i ancora şi mai bine în obligaţiile lor zilnice şi de a-i fideliza mai temeinic faţă de înşelătoria de la Pucioasa. Liderii NIP au ca obiectiv să le inoculeze adepţilor lor, ca pe o fatalitate, sentimentul unei dependenţe absolute faţă de lideri (atât pe plan spiritual, cât şi material), dependenţă care trebuie în mod sistematic actualizată şi evidenţiată printr-o aşa-zisă “recunoştinţă auto-impusă”. În realitate, impunerea vine din exterior, căci această “recunoştinţă” nu mai vine dintr-o trăire interioară sinceră, ci este construită metodic şi interesat din afară, pentru a justifica şi a consolida relaţia de tip stăpân-sclav care domneşte în chibuţul eretic de la Pucioasa. Din acest motiv, preocuparea principală a “sclavilor” faţă de aceşti “stăpâni spirituali” (care le “îngrijesc duhul” printr-o sistematică inoculare a unei învăţături care promovează un “Dumnezeu” fictiv al Pucioasei), va trebui să fie “lucrarea recunoştinţei”, care se materializează prin ascultare necondiţionată şi iubire privilegiată a liderilor lor:
           
          « Ai grijă de lucrarea recunoştinţei, fiule. Păstrează-te într-o ascultare cu mare iubire, cu mare recunoştinţă pentru cei care te ajută şi-ţi îngrijesc duhul şi lucrul tău cel pentru Mine [...]» [1] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)

          Adepţilor li se impune convingerea că tot binele lor, de care au avut parte de când au părăsit “lumea” şi s-au închinoviat în “mânăstirea” mixtă de la Pucioasa, se datorează exclusiv liderilor “pucioşi”. Nimic n-ar fi putut să realizeze singuri, şi nici n-ar fi ajuns în starea de dependenţă şi sclavie spirituală în care se află ei acum, dacă n-ar fi fost călăuziţi pas cu pas şi învăţaţi cu “cuvinte din cer” de către liderii NIP, acei “cineva care le dă lor din cer”:

          « O, e mare frumuseţe să văd Eu pe pământ recunoştinţă în lucrarea omului! N-aţi fi putut singuri să fiţi ceea ce sunteţi şi trebuie să fiţi voi, dacă n-aţi fi fost sprijiniţi şi mult ajutaţi şi învăţaţi de cineva care vă dă din cer. » [2] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)

          Până la urmă, nici n-ar fi prea grav sau neobişnuit ca un slujitor să fie recunoscător stăpânului său, mai ales dacă şi-a ales singur condiţia de slujitor pe viaţă la acest stăpân. În cazul sectei “Noul Ierusalim” însă, grav este faptul că se încearcă o substituţie de persoane, prin deturnarea recunoştinţei fireşti faţă de Dumnezeu şi înlocuirea ei cu o recunoştinţă adesată unor oameni muritori, dar care se pretind a fi soli harismatici ai unui “Dumnezeu” privat, cu sediul la Pucioasa. Liderii “pucioşi” le sugerează adepţilor lor că recunoştinţa pe care “Dumnezeul” Pucioasei o merită de la oameni ar fi mai bine chivernisită dacă ea ar fi atribuită chiar lor (liderilor NIP), pe motiv că ei pot fi văzuţi şi sunt mai  la îndemână, în timp ce “Dumnezeul” lor este şi a fost dintotdeauna nevăzut, necunoscut, deci oricum ar fi ceva mai dificil de abordat:

          « O, poporul Meu, aştept de la tine multă recunoştinţă faţă de cei ce te ajută să fii tu popor al Meu, căci tu pe Mine nu Mă vezi, dar îi vezi pe cei dintre Mine şi tine aşezaţi de Mine înaintea ta pentru viaţa ta, pentru hrana credinţei tale în Mine, pentru hrana dragostei tale pentru Mine, pentru hrănirea ascultării tale de Dumnezeu, pentru taina mântuirii tale din păcat ca să fii tu sfânt şi nu păcătos. O, câte daruri primeşti tu! O, cât de recunoscător trebuie să fii şi să înveţi să fii aşa! » [3] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)

          Când se pune însă problema aspectului practic, măsurabil, al actului recunoştinţei, liderii NIP excelează în arta profitabilităţii. Pe de o parte, “mai-marii”  de la Pucioasa întăresc statutul de sclavi ai adepţilor lor, care de acum nu mai sunt “fraţi”, aşa cum se întâlnesc în toate  mănăstirile autentice, ci sunt promovaţi la statutul de “slujitori”. În această calitate, slujitorii sunt chemaţi la o “recunoştinţă” originală, definită prin credincioşie şi jertfă faţă de “mai-marii” (liderii “pucioşi”, desigur) cărora le slujesc, pe motiv că aceştia “le veghează viaţa” (ca nu cumva să se sature de sclavie şi să o ia razna):

          « O, fiilor, e tare, tare urât păcatul nerecunoştinţei când el îşi face loc la vedere cu lucrarea lui din om. Nimeni nu trebuie să aibă lucrul său mai puţin decât cel de la care îl are el împărţit spre lucru. Când vezi pe cineva care are în slujba sa un om ca să nu fie fără slujire omul, şi când vezi că el nu face mai mult decât cel care îl ia spre slujire, e păcatul nerecunoştinţei în el, e păcatul trufiei, care-i place să stea în om şi să-l facă diavol pe om. Cei ce nu slujesc  cu credincioşie şi cu jertfă sfântă şi scumpă sub cei ce le îndrumă zilele şi nopţile şi le veghează viaţa, aceia nu simt trufia şi n-au credincioşie şi n-au recunoştinţă pentru mai-marele de peste ei [...]» [4] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)

          Se conturează aşadar aici încă o deosebire majoră dintre doctrina “pucioşilor” şi învăţătura autentică ortodoxă. Se ştie că Hristos a făcut exact invers: i-a promovat pe ucenici de la statutul (trecător al vremii) de “slugi”, la cinstea de “prieteni” (cinste care rămâne în veac):  “De acum nu vă mai zic slugi, că sluga nu ştie ce face stăpânul său, ci v-am numit pe voi prieteni, pentru că toate câte am auzit de la Tatăl Meu vi le-am făcut cunoscute.[5] Hristos îi îndeamnă pe cei care vor să Îi poarte numele să se numească unii pe alţii “fraţi”, dar “pucioşii” se pare că n-au citit versetul acesta din Biblie: “Voi însă să nu vă numiţi rabi, că unul este Învăţătorul vostru: Hristos, iar voi toţi sunteţi fraţi.[6] Se ştie că exemplul acesta, dat de Însuşi Hristos, a fost preluat de întreaga Biserică, iar Biserica l-a păstrat neştirbit peste veacuri, până la apariţia reformatorilor “pucioşi” care pretind că sunt “înnoitorii Bisericii” (inclusiv prin această răsturnare de valori, prin care “fraţii” redevin “slujitori”). Ca să fim însă cât mai exacţi, expresia “fraţii” nu dispare cu desăvârşire în viaţa sectei “Noul Ierusalim”, dar ea mai este folosită exclusiv pentru a-i desemna pe cei doi lideri “pucioşi”, Mihaela şi Nicuşor. Numai ei sunt “Fraţii”, aceşti doi “Big Brothers” care le stârnesc adepţilor lor fiori de “recunoştinţă” amestecată întotdeauna cu teamă, uneori cu adulaţie şi adesea cu ură.

          Pe de altă parte, măsura slujirii la “pucioşi” este astfel încât cel mic să slujească întotdeauna mai mult decât cel mare (presupunând că şi cel mare slujeşte cuiva, ceea ce la mai marii lideri “pucioşi” nu este cazul, căci ei nu slujesc nimănui), sugerând  o exploatare controlată şi premeditată a celor puternici faţă de cei slabi:

          « O, vai de părinţii care nu-şi învaţă copiii să slujească în casă mai mult decât părinţii, căci aceia n-au de unde să înveţe lucrarea recunoştinţei faţă de cei ce le-au dat lor viaţă şi îngrijire lor! Vai de aceştia, vai şi de părinţi, şi de copii, că iată, aceasta este faţa acestei lumi stricate din creştet până în tălpi şi care-şi dărâmă unii altora toate întăriturile, căci sunt zidite pe nisip, precum este scris de cei ce se zidesc pe nisip. » [7] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)

          Deşi Hristos îi îndemna mereu pe ucenici la bucurie, atât înainte[8], dar mai ales după Învierea Sa[9], iar apostolii făceau acelaşi lucru cu fraţii lor[10], adepţii “pucioşi” sunt în mod sistematic învăţaţi de liderii lor să caute suferinţa, tristeţea şi plânsul, fugind de bucurii, căci acestea sunt considerate a fi amăgiri trecătoare, iar lumea este “stricată din creştet până în tălpi şi omul pe pământ nu mai merită nimic, nici  măcar mângâierea care vine de la bucurie. Paradoxul absolut propovăduit de liderii “pucioşi” proclamă că nici dragostea de semeni nu trebuie să mai aducă bucurie, ci întristare şi teamă şi ferire. Omul trebuie să se mulţumească doar cu recunoştinţa lui faţă de Dumnezeu, iar această recunoştinţă trebuie să se concretizeze în mod primordial prin recunoştinţa faţă de liderii religioşi de la Pucioasa, care-i călăuzesc paşii şi viaţa:

          « O, feriţi-vă ca de moarte de bucuria cea de la dragostea cea din jur pentru voi, căci omul pe pământ nu merită nimic, decât pe Dumnezeu pentru iertarea de la El peste om, căci omul este păcătos şi are nevoie de recunoştinţă faţă de Dumnezeu şi de pocăinţă mereu înaintea Sa. Cel ce nu dovedeşte recunoştinţă mare faţă de Dumnezeu şi de semenii săi şi mai ales faţă de cei ce îi călăuzesc paşii şi viaţa, acela iubeşte păcatul şi stă în păcatul nerecunoştinţei şi stă nepăsător în acest păcat. » [11] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)

          Liderii “pucioşi” îi avertizează pe slujitorii lor asupra caracterului imuabil al stării lor de vasalitate. Nimeni şi nimic nu va putea răsturna această scară de valori, instituită de liderii NIP. Adepţii “pucioşi” vor fi veşnic slugi ai liderilor lor şi vor asculta de poruncile lor, fără a ajunge vreodată să poruncească şi ei altora, sau să-şi împlinească vreo dorinţă personală cât de mică:

          « Fiilor, fiilor, cei ce ascultă nu sunt cei ce poruncesc, nu sunt cei ce doresc ca ei. Această învăţătură s-o dobândiţi voi acum. Amin. » [12] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)

          Ca de obicei, atacul la arhiereii din B.O.R. rămâne o temă favorită a liderilor “pucioşi”. Aceştia sunt criticaţi  pentru că se îmbracă la slujbe în haine strălucitoare, gest interpretat ca “furt al slavei lui Dumnezeu”  şi “lucrare de Lucifer”, căci singura dorinţă a omului care îi mai este îngăduită este propria pocăinţă:
           
          « Le spun, Doamne, la toţi arhiereii de pe pământ că nu ştiu ei ce au de lucrat, de vreme ce nu lucrează ei aşa cum am lucrat eu înaintea Ta cu lucrarea harului de arhiereu, şi le spun lor că le trebuie mare, mare pocăinţă, mare de tot, căci prea multă slavă a Ta au furat ei de la oameni pentru ei şi nu s-au temut şi nu se tem să facă această lucrare de Lucifer şi să-Ţi ia Ţie slava, când omul nu merită decât pocăinţă multă, căci este păcătos. » [13] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)

          Spectaculos este însă faptul că simpla constatare că arhiereii de pe pământ sunt păcătoşi şi fac  “lucrare de Lucifer” nu este urmată şi de corectarea acestei anomalii; iar asta, pentru simplul motiv că duhurile vorbitoare de la Pucioasa nu au găsit încă rezolvarea acestei probleme. Deşi “Dumnezeul” de la Pucioasa Se proclamă a fi Atotştiutorul şi Atotputernicul, nici El şi nici slugile Lui nu ştiu (sau nu pot, sau nu vor, deşi ei declară că nu ştiu) cum să facă să-l dărâme pe Lucifer din om:

          « O, de ce, Doamne, uită omul că este păcătos? Dacă n-ar uita aceasta ar fi treaz omul pentru răspunsul său înaintea Ta, de care omul nu poate scăpa. O, cum să facem să dărâmăm de tot din om pe Lucifer, pe acest arhipăstor satanic, împuternicit stăpân al iadului de către toţi oamenii care slujesc lui, păstor mincinos, care-şi zideşte din duhul trufiei scaun de împărăţie în om şi de stăpânire peste om de nu mai poate omul să scape de sub stăpânirea lui? » [14] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)

          Euforia creatoare a liderilor “pucioşi” le mai joacă însă şi feste. Autosuficienţa şi entuziasmul îi face să construiască splendide tautologii (presupunând că nu au carenţe serioase la capitolul “gramatică”). Pentru ei şi pentru “Dumnezeul” lor pe care Îl citează, “a fi plin de recunoştinţă” şi “a avea purtare recunoscătoare” sunt idei complet diferite şi care merită să se completeze una pe alta:

          « O, fiţi plini de recunoştinţă şi de purtare recunoscătoare, că nu puteţi fi frumoşi fără această minune care-l face pe om fiu al celui ce-l poartă pe el. » [15] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)

          Liderii “pucioşi “ au grijă să sublinieze încă o dată că dreptul de a porunci îl au doar ei, iar supuşii lor nu au voie să schimbe nimic din ceea ce au hotărât liderii lor peste ei, ci  numai să le fie recunoscători, să-i asculte cu sfială şi să-i iubească, mulţumindu-se doar  cu ceea ce au:

          « Nici un fiu statornic nu porunceşte, nu schimbă povaţa de peste el, nu-şi scoate înţelepciunea sa înaintea celui ce cu înţelepciune îi împarte lui ca să fie el şi ca să aibă Dumnezeu peste el pe pământ şi în cer. O, aveţi grijă, fiilor, să nu striviţi puterea celor ce vă poartă, şi fiţi recunoscători prin credincioşie, prin aplecare cu iubire şi prin ascultare cu sfială [...] O, mulţumiţi-vă cu ceea ce aveţi [...]» [16] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)

          “Domnul” Pucioasei este imprevizibil iar puterea Lui este îndoielnică, deoarece încă nu se ştie precis dacă va putea (sau dacă va vrea) să scape de lucrarea lui Lucifer care îl domină pe om în minte şi în inimă. Are însă putere (cel puţin, aşa declară) ca să umple de duh de recunoştinţă pe adepţii sectei de la Pucioasa, “fii şi fiice ale Cuvântului” Noului Ierusalim:

          « Aş vrea să scape Domnul de acest arhiierarh satanic, care-şi face din trufie tron în om şi are turmă cât n-o cuprind ochii omului. O, aş vrea să se strice lucrarea lui Lucifer din mintea şi din inima omului, şi vă dau vouă în ziua aceasta daruri de sus: blândeţe, credincioşie, înfrânare, sfială sfântă vă dau şi duhul recunoştinţei pentru toate acestea, o, fii şi fiice ale acestui cuvânt de sus peste voi, şi să-L bucuraţi pe Domnul împărţind acestea, care să se vadă a fi ele în voi, şi apoi izvorul lor. Amin. » [17] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)


          Dacă ar fi să credem că această promisiune este adevărată, înseamnă că toţi adepţii “pucioşi” au din plin acest duh al recunoştinţei, deci cererile imperioase formulate pe acest subiect la adresa lor, cu doar cu puţin timp înainte, (O, fiţi plini de recunoştinţă şi de purtare recunoscătoare,...) sunt doar cuvinte goale, o simplă propagandă stimulativă, dar fără subiect. Totuşi, duhurile pucioşeşti au o oarecare îndoială, căci ei nu sunt siguri, ci doar speră ca “pucioşii” să aibă recunoştinţă şi astfel să fie aducători de pace peste “Dumnezeul” lor:

          « O, Te rog, Doamne milos, împodobeşte-i pe ei cu toate podoabele Tale scumpe şi sfinte şi nimeni să nu fie ca ei mai frumoşi pe pământ, iar ei să aibă recunoştinţă şi purtarea cea pentru ea. Pace Ţie din partea lor, pace, Doamne, şi mângâierea de la ei să-Ţi vindece mereu durerea Ta! Amin. » [18] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)
         
          Suntem aşadar în faţa unei inovaţii “teologice” absolute, care răstoarnă tot ceea ce se ştia până acum despre atotputernicia lui Dumnezeu: duhul pucioşesc care se pretinde a fi “Dumnezeu”, deci ar trebui să fie Făcătorul şi Dătătorul de pace, are El nevoie de pace şi cerşeşte pacea de la nişte muritori de rând:

          « Pace peste Mine şi peste tine de la sfinţii Mei, măi poporul Meu! O, tot aşa să înveţi şi tu să-Mi dai şi să poţi spune după aceea: Pace Ţie, Doamne, pace de la noi Ţie! » [19] (citat din mesajul Mihaelei din 19 decembrie 2012)

          Şi aşa a ajuns “Dumnezeul” Pucioasei să le cerşească pace adepţilor Lui, în loc să-i îndulcească pe ei cu cunoscuta urare “Pace vouă!
           
…………………
Anca Estera
28 decembrie 2012
…………………




[1] http://www.noulierusalim.ro
[2] Ibid.
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ioan 15:15
[6] Matei 23:8
[7] Ibid.
[8] Matei 5:12, Luca 6:23
[9] Matei 28:9
[10] Rom. 12:12,15; 2Cor. 13:11; Filip. 2:18, 3:1, 4:4; 1Tes.5:16; 1Petru 4:13
[11] http://www.noulierusalim.ro
[12] Ibid.
[13] Ibid.
[14] Ibid.
[15] Ibid.
[16] Ibid.
[17] Ibid.
[18] Ibid.
[19] Ibid.

Comentarii

Postări populare