20. Căsătoria

 
Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.


20. Căsătoria
(Comentariu la  Noua Evanghelie de la Pucioasa intitulată “Cuvântul lui Dumnezeu”)

În prezent, taina Căsătoriei este dezavuată radical şi definitiv în rândul sectanţilor “pucioşi”. Dar n-a fost întotdeauna aşa.

1. La început, căsătoria era respectată
La începuturile pucioşeşti (prin anii ‘50-‘60), căsătoria era respectată necondiţionat, ca o Sfântă Taină a Bisericii, fiind îngăduită tuturor creştinilor. “Proorocii pucioşi” ai acelor vremuri binecuvântau nunţile chiar prin prezenţa lor nemijlocită în mijlocul nuntaşilor:
“…O, copiii Mei, am ţinut să reînnoiesc nunta din Cana Galileii şi să vă arăt taina nunţii creştine. Nunta creştină este o mare taină a bisericii Mele…Iată mireasa de azi… Am venit la această nuntă cu cinci prooroci, şi va rămîne mărturie, căci ca aceasta nu a mai fost şi nici nu va mai fi.” (1 iulie 1956)
Ba mai mult, printre “pucioşi” se păstra la loc de cinste “proorocia” că nunta creştină nu va fi denunţată vreodată, ci “va merge până la sfârşit”:
“Iată, pe cel ce vrea să se căsătorească, nu-l opriţi. Pe cel ce nu vrea nu-l obligaţi, ca să nu fiţi judecaţi, căci căsătoria va merge până la judecată, până la sfârşit…” (14 mai 1957)
Dar n-a fost să fie aşa. Vom vedea îndată cum au evoluat “proorociile pucioşeşti”, până la transformarea căsătoriei într-o stare delictuală şi apoi desfiinţarea ei brutală şi totală, fiind considerată o “apoteoză a desfrânării”.

2. Laicilor căsătoriţi li se sugerează abstinenţa; celor necăsătoriţi, renunţarea la intenţia de a se căsători
Treptat, interpretările pucioşeşti s-au nuanţat. După o vreme, a început să li se sugereze şi laicilor că n-ar strica să se orienteze, în ceea ce priveşte căsătoria, după opţiunea “înfrânării” totale, specifică vieţii monahale:
“Nu este oprită căsătoria, dar cine are dragoste şi hotărâre să ajungă la sfinţi, aceia se opresc.” (4 mai 1958 )
“Cine vrea să se căsătorească, e liber să se căsătorească. Cine vrea să se mărite, să se mărite, nu sunteţi opriţi, dar cine vrea să rămână aşa, bine face, că aşa vrea Tatăl Meu” (2 iulie 1959)

3. “Căsătoria albă”
Ulterior, căsătoria a devenit doar tolerată, fiind considerată o formă de “acoperire legală” a păcatelor trupeşti. De aceea s-a “poruncit” o refugiere obligatorie a celor căsătoriţi în aşa-zisa “căsătorie albă”. Acum naşterea de prunci nu mai este văzută, aşa cum arată Biblia, ca o bucurie a femeii care a născut, ci ca o povară a braţelor care ţin pruncul la sân:
Împreunarea bărbatului cu femeia a fost pentru naştere de fii şi nu pentru poftă… …Frate şi soră, ferească Dumnezeu să se zămislească copii în pântecele tău din pofta pe care o ai. Nu te supăra că-ţi spun: acel copil va fi tot bolnav, va fi răutăcios, că zice cineva: de ce este copilul bolnav sau rău? O, tu nu te-ai gândit la Domnul Iisus Hristos, ci te-ai gândit cum să-ţi faci pofta. Dacă ar veni moartea în timpul acela ar fi greu de tine. Ruşine Îmi este Mie de acest păcat. Înfricoşaţi-vă de acest lucru. Am dat poruncă să uşurez braţele la femei şi au spus că nu poate el.  Fraţilor, cine este creştin, să lucreze după porunca Mea. Cine nu este creştin, să lucreze după el.” ( 2/15 septembrie 1965)
De aici ar rezulta că acei copii care vor fi născuţi în eprubetă vor fi oarecum favorizaţi (mai sănătoşi şi mai buni), faţă de cei zămisliţi după reţeta strămoşilor.

4. Căsătoria este considerată “întinare”, iar soţii căsătoriţi “trăiesc în păcat”
Legăturile trupeşti dintre soţi sunt de acum considerate ca fiind “pofte”, adică păcate care vin “de la duhul cel rău”:
“Frate şi soră, între tine şi femeia ta să fie Duhul lui Dumnezeu, să nu fie duhul rău. Nu am găsit bărbat sau femeie să stea faţă în faţă fără poftă. În trecut bătrânii petreceau cu fecioarele împreună ani de zile, în peşteră, la întuneric, dar nu pofteau, ci trăiau în Domnul. Astăzi, sunt bărbaţi care se învârtoşează să se ducă după femei.” ( 6/19 decembrie 1965)
 Domnul a oprit căsătoria pentru că numai e timp de întinare şi de pofte trupeşti,…”   (1 mai 1982)
Astăzi nu mai e timp de însurat şi de măritat, cum face lumea care se întinează până moare. În patria cerească nu intră nimeni întinat şi nepregătit. (8 noiembrie 1982)

În momentul în care păcatul intră în ecuaţie, devine inevitabil să se pună problema interdicţiei căsătoriei. O formulare care ilustrează legătura dintre interzicerea căsătoriei şi păcat este consemnată în anul 1979:

“ Copilaşii Mei, Dumnezeu a interzis căsătoria pentru păcat…”(25 iunie 1979)


5. Căsătoriile de complezenţă
Mai apoi, în intenţia de a se desfiinţa complet căsătoria, s-au făcut câţiva paşi laterali, propovăduindu-se transformarea ei într-o legătură artificială şi convenţională, bazată exclusiv pe “aranjamente de familie” făcute de părinţi, dar fără a fi neapărat pe placul fiilor şi fiicelor care urmau să-şi unească destinele.
Unii dintre creştinii “pucioşi”, care urmau să fie căsătoriţi fără voia lor, au avut reacţii prompte, de bun simţ, faţă de aceste tentative autoritariste:
… căci Domnul nu a venit să mă oblige pe mine să mă căsătoresc cu fata care nu-mi place mie, ca să trăim cu urât în familia noastră…(12/25 decembrie 1964)
Din păcate, asemenea căsătorii între copiii nubili ai familiilor de creştini, forţate şi “aranjate” de către părinţi, au fost destule; dar nefiind întemeiate pe dragoste, ele nu puteau să dureze. Chiar şi Virginia Tudorache s-a căsătorit “de formă” cu Stoica Nicolae, care era mai mic decât ea cu 15 ani. După o vreme, simţindu-se neîmplinit şi înşelat de părinţi, Nicolae a părăsit-o pentru a-şi întemeia o familie normală şi a-şi creşte copiii, aşa cum simţea el că este firesc să fie.

6. Căsătoria este pentru naşterea de prunci
Nici naşterea de prunci nu mai justifică de acum încolo căsătoria. Mai grav este că se pretinde că această rânduială a “ne-naşterii de prunci” ar fi  fost trasată de Dumnezeu încă de la început, de la facerea lumii, iar omul ar fi înţeles-o diferit, aşa cum a vrut el:
“Pentru ce este căsătoria? Acest altoi este de la facerea Celui Înalt şi am zis şi spun: naşteţi fii în duhul, şi nu în trupul, căci altfel nu te voi chema creştin după legea Mea şi te voi chema creştin împotriva Mea…
…Dumnezeu va strica zămislirea pruncilor dacă va fi ascultare în oştirea română. Căci am luat altoi pentru voi şi pun altoi de la început ca cel născut să rămână înviat… ” (25 decembrie 1965/7 ianuarie 1966)
Aceasta este însă o răstălmăcire a Scripturii, unde încă de la cartea Facerii se vorbeşte limpede despre înmulţirea trupurilor, nu a duhurilor:
“Şi Dumnezeu i-a binecuvântat, zicând: "Creşteţi şi vă înmulţiţi şi umpleţi pământul şi-l supuneţi;… "” (Facerea, 1:28 )
“Şi a binecuvântat Dumnezeu pe Noe şi pe fiii lui şi le-a zis: "Naşteţi şi vă înmulţiţi şi umpleţi pământul şi-l stăpâniţi!
Voi însă naşteţi şi vă înmulţiţi şi vă răspândiţi pe pământ şi-l stăpâniţi! "” (Facerea, 9:1,7)
Până şi proorocii cei adevăraţi dădeau aceleaşi îndemnuri:
“Luaţi femei şi naşteţi fii şi fiice! Fiilor voştri luaţi-le soţii, iar pe fiicele voastre măritaţi-le, ca să nască fii şi fiice, şi să nu vă împuţinaţi acolo, ci înmulţiri-vă! “ (Ieremia, 29:6)
Cât priveşte renunţarea la prunci, prin stricarea zămislirii lor, această “profeţie” contrastează flagrant cu mesajul lui Hristos:
“Iar Iisus, văzând, S-a mâhnit şi le-a zis: Lăsaţi copiii să vină la Mine şi nu-i opriţi, căci a unora ca aceştia este împărăţia lui Dumnezeu.” (Marcu, 10:14)

7. Căsătoria nu e după planul omului, ci după planul lui Dumnezeu
Nemulţumirile supuşilor “pucioşi” faţă de inovaţiile pucioşeşti aduse căsătoriei trebuia cumva să fie temperate sau canalizate. De aceea s-a trecut la temporizarea interzicerii ei oficiale, deocamdată impunându-se nişte canonisiri a relaţiilor intime dintre soţi:
“Nimeni să nu-şi ducă planul după voia sa ci toţi să-şi ducă planul după voia lui Dumnezeu. Căsătoria nu este după voia sa, ci este după planul lui Dumnezeu. Nici un creştin să nu trăiască cu femeia sa după voia sa şi să trăiască numai după voia lui Dumnezeu. O, creştine, ai ajuns la ziua de sărbătoare, să te opreşti. Ai ajuns la ziua de Paşti, să te opreşti. Dumnezeu a făcut această oprire. Blestemat este acela care nu se opreşte. Este scris în lege despre cel ce strică Cuvântul lui Dumnezeu. Pe acela îl numeşte vrăjmaşul Său” (7 ianuarie 1966)
Aşadar, legăturile trupeşti încă mai sunt încuviinţate, deşi indirect, îndată ce se stabilesc nişte limite ale relaţiilor intime ( limite destul de largi, de altfel) : orice sărbătoare trebuie să fie considerată un timp de reţinere. Asta ar însemna în total vreo 80 zile dintr-un an (52 de duminici, plus zilele de Paşti, plus vreo 25 de sărbători de peste an care cad în cursul săptămânii de lucru), ceea ce nu e deloc insuportabil pentru un creştin evlavios şi responsabil. Ediţia din 2006 a Cărţii elimină însă integral pasajul care legiferează aceste “înlesniri”. Iată acest pasaj, care exista în cartea editată în 1995 şi dispare în ediţia din 2006:
“O, creştine, ai ajuns la ziua de sărbătoare, să te opreşti. Ai ajuns la ziua de Paşti, să te opreşti. Dumnezeu a făcut această oprire. Blestemat este acela care nu se opreşte.”
Această mutilare a textului original s-a făcut intenţionat de către liderii sectei, pentru a se lăsa să se înţeleagă că nici o zi din an nu mai este permisă pentru apropierile trupeşti dintre soţi. Paradoxal, a mai rămas aici  acel avertisment pentru cei  care, după planul lor, “strică Cuvântul lui Dumnezeu”; dar cei care au operat eliminarea textului cu pricina chiar din “Cuvântul lui Dumnezeu” (stricând deci acest “Cuvânt”) se pare că nu au a se teme de cineva sau de ceva, sau că “Domnul i-ar numi vrăjmaşii Lui

8. Abolirea căsătoriei este esenţa “legământului cel nou” de la Pucioasa

Nemulţumirile supuşilor “pucioşi” sunt puse tot în cârca lor. Ei sunt făcuţi vinovaţi că nu înţeleg idealurile la care au fost chemaţi:
“ Fiilor, a sosit timpul legământului nou, căci cineva din creştini spune că Dumnezeu a venit să căsătorească. Eu am venit cu neprihănirea şi n-am găsit fecior sau fecioară în toată ţara ca să nu dorească căsătorie trupească, dar Eu am venit din legea lui Dumnezeu” (7 ianuarie 1966)

9. O aparentă cedare de moment
 Lupta continuă apoi, cu atacuri şi cu retrageri. Dumnezeul” de la Noul Ierusalim-Pucioasa dă impresia că acceptă să cedeze la un moment dat în faţa “îndărătniciei” omului faţă de cerinţa ce i s-a pus, aceea de a respinge legătura trupească:
“…Eu am pus o bară între femeie şi bărbat, dar zic: decât să hulească, mai bine să rămână cum vor ei.” ( 22 ianuarie/4 februarie 1966)

10. Căsătoria este totuşi legământ făcut “cu Dumnezeu”
 Alteori, “Dumnezeul” de la Noul Ierusalim-Pucioasa recunoaşte că legământul căsătoriei este sfânt şi intangibil, fiindcă este  legământ făcut “cu Dumnezeu”:
“Fiilor, ce rău vă stă petrecând şi curvind cu femei străine, din lume, voi care aveţi legământ cu Dumnezeu la căsătoria voastră pe care aţi făcut-o!” (25 noiembrie/8 decembrie 1970)
Totuşi, formularea este defectuoasă, sugerînd că doar alegerea pe care o fac cei practică desfrânarea este greşită: cu femei străine, din lume (deci o altă alegere a desfrânării, orientată către femeile cunoscute şi bune creştine, ar putea fi eventual acceptabilă).

11. Se anunţă amurgul căsătoriei

Planul abolirii căsătoriei nu era însă abandonat. Deocamdată, el doar se anunţă din când în când, ca o opţiune inevitabilă rezervată pentru viitor:
Daniele, a fost vremea când am căsătorit, dar vine vremea să nu le mai căsătorim. Nu să le trimitem în mânăstiri, ci să le ţinem în casele noastre. E scris în Scriptură.” (8/21 iulie 1973)

12. Căsătoria trebuie respinsă

Respingerea căsătoriei este anunţată ca un dor neîmplinit al lui “Dumnezeu” şi al cetelor îngereşti, la care oamenii se împotrivesc din neştiinţă şi din pofta lor spre păcat:
“Plâng îngerii şi se întristează  pentru pruncul care se naşte pe pământ în vremile de azi. Nu face Dumnezeu lucruri ca să nu se mai nască pruncul.  Dar cine voieşte să fie pentru Dumnezeu, să respingă căsătoria. Cununia voastră şi naşterea pruncilor voştri să nu fie în poftă şi în păcat…” (4 august 1974)

13. Creştinii nu mai au voie să se ducă la nunţi
 Creştinii “pucioşi” sunt invitaţi să se separe de ceilalţi creştini şi de obiceiurile lor, chiar dacă ar fi vorba de rude. Ei nu mai au voie să meargă la nunţi, care sunt denumite “nelegiuiri”; nici măcar la rude apropiate, căci nunta îi face pe toţi “păcătoşi”:
Nu că dacă face nuntă ruda ta, să te duci la nuntă. Nu să te duci la nuntă că e fratele tău. E scris în carte, creştine, să nu stai la masă cu nelegiuirea şi cu păcătosul(3/16 aprilie 1975)

14. Copiii nu mai trebuie să fie zămisliţi
Naşterea de prunci nu mai este văzută ca prilej de bucurie nici pe pământ, nici în cer:

“ … Creştinilor, supravegheaţi-vă copiii,  că Dumnezeu S-a hotărât ca nici un copil să nu se mai zămislească.     (21 noiembrie/4 decembrie 1975)

15. Căsătoria este oprită

În fine, la un moment dat se proclamă oficial în rândul “pucioşilor” şi interdicţia totală a căsătoriei:
Opresc căsătoria! După anul nou, trimit un număr de fecioare la mănăstire, nu voiesc să mai căsătoresc. Din toate familiile creştine, să fie o fiică la mănăstire şi feciori…” (4 decembrie 1975)
Chiar dacă au renunţat deocamdată la căsătorie, tinerii şi tinerele de la Noul Ierusalim au păstrat o preocupare bolnăvicioasă pentru hainele frumoase, pe care ei le numesc doar “cu bun gust”, şi le croiesc singuri şi se mândresc cu ele pe uliţele satului:
 Nu te mai căsători, fecioară, şi tu, fecior! Nu te mai îmbrăca frumos, nu, tată, nu mai e vremea.” (30 noiembrie/13 decembrie 1977)
 Motivaţia explicită a interdicţiei căsătoriei este aceea că ea este paravan pentru păcatele trupeşti:
 “ Copilaşii Mei, Dumnezeu a interzis căsătoria pentru păcat…”(25 iunie 1979)
“ Dumnezeu s-a hotărât ca să nu mai fie căsătorie. Acum ce facem noi, stricăm legea? Dar cu ce să împlinim legea dacă nu am cu ce? (1 august 1979)
Domnul a oprit căsătoria pentru că numai e timp de întinare şi de pofte trupeşti,…”   (1 mai 1982)
Tinerii sunt îndemnaţi să nu se supere că le-a fost interzisă căsătoria, ci să aştepte făgăduinţa (care, din păcate, s-a dovedit a fi mincinoasă) că peste puţin timp va veni Sfârşitul, iar ascultarea lor va fi darnic răsplătită:
“ O, poporule al Domnului, tinerii mei din turma mea! Vă roagă Domnul să nu vă supăraţi pe El că v-a oprit căsătoria, că v-a oprit acum, când e gata să vă dea răsplata ca să fiţi ai Lui, ai cerului şi nu ai iadului.” (12/25 iunie 1982)
În realitate, au trecut de atunci peste douăzeci şi cinci de ani[1] şi nici o răsplată n-a apărut. Înşelaţi încă din anii ’70 cu o Apocalipsă iminentă, care ar face inutilă orice căsătorie, tinerii de atunci au început să albească la păr, gândindu-se poate cu nostalgie la faptul că, dacă nu s-ar fi lăsat minţiţi, acum poate ar fi avut şi nepoţei pe genunchii bătrâneţilor...

16. “Dumnezeu” s-a supărat şi nu mai face căsătorii
Deşi cu alt prilej liderii sectei pretindeau că “Dumnezeul” lor ar fi trasat rânduiala “ne-naşterii de prunci” încă de la început, de la facerea lumii, acum ei reclamă că interdicţia căsătoriei fecioarelor care vor să devină mame a fost impusă dintr-o supărare de moment, dintr-un moft:
“ Uitaţi-vă şi nu mai doriţi fecioarelor căsătorie, că Dumnezeu s-a supărat şi nu mai face căsătorii.” (23 februarie 1976)

17. “Dumnezeu” n-a venit pentru a face căsătorii, dar a venit şi a făcut căsătorii
Paradoxal, interdicţia căsătoriei a fost precedată de o perioadă în care aceasta era încuviinţată şi chiar încurajată chiar de Cel care apoi a interzis-o:
Nu am venit ca să te căsătoresc, că dacă nu veneam Eu ca să te căsătoresc, şi aşa te căsătoreai tu cu fiicele Sodomei. Dar Domnul Iisus a venit şi te-a făcut ucenic şi ţi-a dat femeie din fiicele lui Israel. Că nu ştie femeia ta să te servească, nu-i nimic. Că nu ştie să te îngrijească, nu-i nimic. Dar nu aşa ca lumea, ci ca ai Mei creştini din vremurile de demult.”(11/24 aprilie 1977)

18. Participarea la nunţi este interzisă
“…Fiilor, veţi fi poftiţi la nunţi, veţi fi poftiţi la chefuri. Vai de cel ce se va înşela (17 iunie 1977)

19. Credinţa se dovedeşte prin faptul că nu mai doreşti căsătorie şi nici copii
“ …Dacă ai fi credincios, nu ai mai dori să te căsătoreşti şi nici fii şi fiice nu ai mai dori. Pentru că ţi-i ia vremea aceasta. Te-ai scrie în Cartea unor fii: feciori şi fecioare…”(23 iunie 1977)

20. Relaţiile afective în cadrul căsătoriei sunt interzise
« Că “dacă mi-a dat Dumnezeu nevastă”, aşa zice cineva. Cuvântul acesta e scris de duhul necurat. Crezi? Nu ţi-a dat d-aia… ţi-a dat tovarăş de viaţă, ca omul să nu fie singur pe pământ şi să aibă tovarăş de ajutor, de viaţă. Dumnezeu nu a scris nevastă pe nici o hartă…» (13 decembrie 1977)

21. Căsătoria şi zămislirea de copii “pentru o zi” sunt repudiate
“ Nu mai doriţi căsătorie pentru o zi, nu mai doriţi zămislire de copii pentru o zi…”(23 februarie 1978.)

22. Dumnezeul” de la Noul Ierusalim-Pucioasa recunoaşte că “a căsătorit” pe creştini
 Poziţia “pucioşilor” faţă de căsătorie a suferit o alunecare implacabilă. Încă de la început, “Dumnezeul” de la Noul Ierusalim-Pucioasa pretindea că aduce un nou legământ, o nouă lege a căsătoriei:
“ Fiilor, a sosit timpul legământului nou, căci cineva din creştini spune că Dumnezeu a venit să căsătorească. Eu am venit cu neprihănirea şi n-am găsit fecior sau fecioară în toată ţara ca să nu dorească căsătorie trupească, dar Eu am venit din legea lui Dumnezeu” (7 ianuarie 1966)
Pentru moment, El  recunoştea că a făcut căsătorii, dar  totodată plănuise abolirea căsătoriei, fără trimiterea la mănăstiri a feciorilor şi fecioarelor:
Daniele, a fost vremea când am căsătorit, dar vine vremea să nu le mai căsătorim. Nu să le trimitem în mânăstiri, ci să le ţinem în casele noastre. E scris în Scriptură.” (8/21 iulie 1973)
Acuzat de creştinii din “popor” de inconsecvenţă în poruncile pe care le debitează şi care se schimbă de la o zi la alta,“Dumnezeul” de la Pucioasa e tentat să mintă fără perdea, şi dintr-o dată nu mai recunoaşte deloc faptul că a făcut căsătorii:
 “… Auzi ce spune, că a pus Dumnezeu poporul Său să ia televizor şi a pus să se însoare şi să se mărite şi casă să-şi facă şi să pună pe omul Său să mintă.” (18/31martie 1974)
Pus în faţa evidenţelor, este silit să recunoască din nou  a căsătorit, dar revine cu “inovaţia” de a-i da căsătoriei alte coordonate decât cele tradiţionale (adică “însoţirea pentru naştere de prunci”) şi de a o transforma în “căsătorie albă”:
“ …Am tineri şi tinere căsătoriţi de Mine să fie familie sfântă, să nu se întineze niciodată…”(7/2o noiembrie 1974).
Când îşi pune în practică planul, se face că uită ceea ce spunea pe 21 iulie 1973   …e scris în Scriptură…”despre tineri şi tinere, iar în consecinţă promisiunea de a-i ţine acasă pe cei necăsătoriţi şi a nu-i duce cu forţa la mănăstire este şi ea “uitată”:
…Opresc căsătoria! După anul nou, trimit un număr de fecioare la mănăstire, nu voiesc să mai căsătoresc. Din toate familiile creştine, să fie o fiică la mănăstire şi feciori…” (4 decembrie 1975)
Oprirea căsătoriei vine dintr-o supărare pe creştinii lipsiţi de obedienţă, urmată de răzbunare:
 “ Uitaţi-vă şi nu mai doriţi fecioarelor căsătorie, că Dumnezeu s-a supărat şi nu mai face căsătorii.” (23 februarie 1976)
“Strâns cu uşa” de creştinii nemulţumiţi că se suceşte de pe o parte pe alta şi nu-şi ţine promisiunile, creând “o nouă lege”,  Dumnezeul” de la Noul Ierusalim-Pucioasa recunoaşte în sfârşit ceea ce negase cu candoare în martie 1974: faptul că “a căsătorit după lege”, făcându-şi acum chiar un titlu de onoare din împlinirea legii căsătoriei:
“…Am căsătorit, ca să nu ziceţi că am scos ceva din lege; şi nu am ţinut tineri necăsătoriţi.” (14 iulie 1978.)
Totodată, aici se face o mărturisire deschisă că de fapt nunta este una dintre Tainele Legii celei noi a lui Hristos Dumnezeu, ceea ce pune sub semnul întrebării propriile  tentative de a o desfiinţa, desfigurându-i semnificaţia iniţială.
Tratamentul diferenţiat, prin care “Dumnezeul” de la Noul Ierusalim-Pucioasa îi favorizează pe unii, iar pe alţii îi nedreptăţeşte, a ajuns să-i scandalizeze pe creştini:
“ Este cineva care aşteaptă să se căsătorească şi zice:A căsătorit alţii mai mici, şi pe mine mă trimitea la mănăstire. A căsătorit, şi pe mine m-a trimis să mă pocăiesc.”(1/14 iulie 1978.)
În replică la această “răzvrătire”, “Dumnezeul” de la Pucioasa nu Se justifică, ci devine ameninţător:
Nu mă judecaţi, că vă veţi căi. Da. E numai şi numai îndoială în poporul Meu de ceea ce a făcut Dumnezeu: “ că m-a dus de la oraş, la ţară; că m-a dus la mănăstire; că la unul i-a dat să trăiască aşa, şi la altul i-a dat să trăiască aşa…”E numai îndoială în poporul Meu: “că unul suferă şi altul nu suferă”. Dar Eu zic: fiecare va avea vreme de suferit şi nimeni nu va scăpa de suferinţă, dar să asculte de aceste cuvinte, oricum ar fi ele.”(1/14 iulie 1978.)

23. “Dumnezeul de la Noul Ierusalim-Pucioasa” pretinde că modelul “căsătoriei neîntinate” este oferit de apostoli şi de leviţi
“ Păstraţi căsătoria neîntinată. Că la mulţi dintre voi căsătoria e ca o masă când hrăneşte trupul cu bucate şi îl hrăneşte şi cu păcate. Cine are femeie, este rugat să fie ca un apostol, să fie ca un levit. Să fie ca un ales sfinţit. Seminţia lui să fie cu plăcere Domnului…” (7 august 1978.)
Biblia nu spune însă că leviţii ar fi fost necăsătoriţi. Despre leviţi, Sfânta Scriptură spune că formau un trib, care avea rânduieli fireşti, adică bărbaţii îşi luau neveste, chiar şi concubine, cu care întemeiau familii şi care le creşteau copii:
“Iar Moise, omul lui Dumnezeu şi fiii lui au fost număraţi la tribul lui Levi.”(I Par. 23,14)
“În zilele acelea, când nu era rege în Israel, trăia un levit pe coasta Muntelui Efraim. Acesta şi-a luat o concubină din Betleemul Iudei.” (Jud. 19,1)
“Şi a grăit Domnul cu Moise şi cu Aaron şi a zis:
"Numără din fiii lui Levi pe fiii lui Cahat, după neamurile şi după familiile lor, pe toţi cei buni de slujbă,
De la treizeci de ani în sus până la cincizeci de ani, ca să lucreze la cortul adunării.
Slujba fiilor lui Cahat la cortul adunării va fi să ducă sfânta sfintelor.”Num. 4,1-4)
Familia casei lui Levi deosebit şi femeile ei deosebit; familia lui Şimei deosebit şi femeile ei deosebit;
Toate familiile care rămân, fiecare pentru sine şi femeile lor pentru sine.(Zah.12, 13-14)
Este adevărat că Sfântul Apostol Pavel a pledat pentru păstrarea fecioriei, el însuşi fiind necăsătorit. Dar Sfântul Apostol Petru era căsătorit şi nu şi-a lăsat nevasta, pentru a se arăta în mod făţiş celorlalţi că este desprins de patimile trupului. În schimb, la Pucioasa toţi care au avut familii s-au despărţit de facto, unii chiar prin divorţ oficializat la primărie, cu excepţia unui singur cuplu: familia Zidaru. Aceştia s-au încăpăţânat să rămână fideli unul altuia, motiv pentru care au avut însă mult de suferit din cauza liderilor “pucioşi”, care i-au criticat aspru în mai multe rânduri pentru “modelul inadecvat” pe care îl oferă cei doi artişti nonconformişti celorlalţi creştini şi lumii întregi. Liderii “pucioşi” ar fi vrut ca Marian Zidaru să se despartă radical şi definitiv de Victoria şi să se retragă la atelierul de la Pucioasa, iar Victoria să rămână la Bucureşti. În acest fel, scos de sub controlul şi ocrotirea soţiei sale, Marian Zidaru ar fi putut fi complet manipulat de către liderii pucioşi.

De la promovarea “căsătoriei albe” se trece rapid la aberanta poruncă a unei permanente preocupări de evitare şi chiar de separare efectivă, deşi cei doi foşti soţi (deveniţi între timp “frate şi soră”) stau încă sub acelaşi acoperiş:
“…Te-aş ruga creştine să nu stai tu în casă niciodată cu femeia ta singur, că te îndeamnă să faci păcat…”(7 august 1978.)
Este germenele ideii de înfiinţare a “obştilor”, formaţiuni amorfe în care convieţuiesc femei şi bărbaţi pe principiul “frăţietăţii creştineşti”, dar care s-au dovedit falimentare odată cu  incidentul “Nicolae de la Coşereni”, în care tocmai “obştea pucioşească” s-a dovedit a fi cauza indirectă a unui insolit caz de poligamie.

24. Căsătoria este oprită doar pentru “poporul Dumnezeului de la Pucioasa”
 Prevăzând o opoziţie acerbă din partea Bisericii oficiale faţă de inovaţia interzicerii căsătoriei, liderii “pucioşi” îşi iau măsuri de prevedere. Ei pretind că inovaţiile lor sunt valabile doar pentru supuşii sectei pucioşeşti, ca să-i ajute în sporirea sfinţeniei. Ceilalţi pot să opteze pentru poziţia pe care o doresc:
” …Eu aş zice către poporul Meu: opriţi-vă de la căsătorie. Căsătoria din vremea de azi nu mai e duhovnicească. Cine vrea, să ia aminte aceste cuvinte. Cine nu vrea, e liber să se căsătorească. Cine nu vrea să asculte aceste cuvinte, este rugat să nu încurce ceea ce Domnul grăieşte…”  (26 august 1978.)

25. Căsătoria e admisă, dar numai “în Domnul”
În fine, cel care nu se poate lipsi de căsătorie ca de un principiu de viaţă, să accepte că poate exista şi o căsătorie spirituală, în care Mirele este Domnul, iar Mireasa este Biserica. În calitate de mădular al Bisericii, se poate considera că şi el este “căsătorit în Domnul”:
Dacă cineva vrea să se căsătorească, în Domnul să se căsătorească, să primească duhovniceasca viaţă (9-10 august 1979)
……………………
  Anca Estera
27 martie 2008
……………………



[1] La data scrierii acestui articol

Comentarii

Postări populare