18. Biserica

 Cookie-urile ne ajută să ne oferim serviciile. Dacă folosiți serviciile noastre, înseamnă că sunteți de acord să folosim cookie-uri.

18. Biserica

(Comentariu la “Noua Evanghelie” de la Pucioasa intitulată “Cuvântul lui Dumnezeu”)

Poziţia faţă de Biserică a “Dumnezeului de la Pucioasa a suferit translaţii spectaculoase în timp. La început, creştinii “pucioşi” erau învăţaţi să cinstească Biserica (atât ca instituţie ecleziastică, dar şi ca lăcaş de cult) în mod necondiţionat: să o respecte, să o folosească pentru închinare şi pentru slujbe, să o sprijine în nevoi,  să ajute la  reparaţii şi la alte cerinţe curente ale ei, şi chiar să zidească biserici, iar absenţa nemotivată de la slujbele religioase era considerată inacceptabilă. Pe parcurs au apărut şi la “pucioşi” ( aidoma ca şi la ceilalţi sectanţi), ca alternative pentru biserici, casele de închinare, considerate ca atare după ce avea loc “consacrarea” unor anumite case particulare ( de regulă, cele aparţinând “proorociţei” Virginia şi altor acoliţi mai de soi), unde creştinii “pucioşi” se adunau în taină în jurul “proorociţei Verginica”, pentru a asculta “Cuvintele Domnului”. În afară de “proorociţa” aflată la cârma sectei (mai întâi Verginica, apoi Maria), aici îşi făceau de lucru (duhovnicesc, desigur!) “predicatorii”, apoi  “păstorii” şi “străjerii” , care îi concurau până la eclipsare pe preoţii din “bisericile din lume”, în învăţătură şi în slujire. În fine, când adunarea creştinilor “pucioşi” s-a mai închegat, s-a simţit nevoia zidirii unui “Templu”, zis şi “templul lui mămica Gigi” (mămica Gigi fiind Virginia Tudorache) de la Pucioasa. După moartea Verginicăi şi depăşirea perioadei de derută care a urmat, noii lideri “pucioşi” (în speţă, Mihaela şi lacheii ei) nu au mai agreat atmosfera din Templu, dominată de creştini din “poporul cel vechi” (care se adunaseră acum în jurul Mariei, sora Verginicăi şi succesoarea ei la “proorocie”), cu care ei erau deja în conflict. În plus, ei au simţit nevoia unei legitimări “ortodoxe” a “mişcării lor, şi atunci au zidit şi o “biserică” , pe care o voiau în acelaşi timp tradiţională, dar şi originală. Până la urmă, după furtunoase dezbateri în contradictoriu pe teme arhitecturale între liderii “pucioşi” (care erau nişte ageamii infantili în acest domeniu, sfertodocţi dar cu ifose şi cu ţâfne) şi Marian Zidaru (titrat, cu activitate universitară la Institutul de Arte, posesor al unei serioase pregătiri de profil şi a unei gândiri artistice mature), la Glodeni-Vale (lângă Pucioasa) s-a edificat o curioasă clădire cu 12 uşi şi cu o singură încăpere – deci lipsită de spaţiile liturgice tradiţionale (pridvor, pronaos, naos şi altar) şi acoperită cu 33 de cornişe (numite de ei “cupole”), pe care liderii pucioşi au numit-o “biserică ortodoxă” şi în care au dezvoltat un cult pseudo-ortodox aparte, modificat şi rupt de comunitatea de conştiinţă şi mărturisire creştină a Bisericii-mame. Apariţia acestui cult este momentul consfinţirii actului schismei faţă de B.O.R.. De acum, creştinilor “pucioşi” li s-a interzis de către liderii lor să mai frecventeze “bisericile din lume”, dar cei mai mulţi dintre ei n-au mai pătruns nici în noua biserică din Glodeni-Vale, deoarece ea era rezervată numai “celor mai sfinţi aleşi”: liderii “pucioşi” şi vreo câţiva dintre acoliţii lor. În plus, curtea bisericii, grădinile şi clădirile ei au fost declarate abuziv “mănăstire”, deşi acest complex agro-turistic nu îndeplinea condiţiile canonice a unei asemenea numiri. Ceilalţi acoliţi erau obişnuiţi, prin tradiţie, să se adune în paraclise improvizate prin poduri de case (la Pucioasa) şi prin subsoluri (la locaţia care a primit numele codificat “Ro-Emaus”, în Târgovişte). Rămaşi pe drumuri, restul creştinilor “pucioşi” (majoritatea, de fapt) sunt duşi cu vorba de aproape 20 de ani că li se vor făuri şi lor (la “Sfântu’ Aşteaptă”) nişte case de închinare, în care să aibă şi ei parte de Sfânta Liturghie, de preoţi şi de actul solemn al Împărtăşirii, de care sunt privaţi în mod deliberat de ani de zile, de când nu mai au voie să meargă la bisericile tradiţionale.


1. Verginica şi biserica
Virginia Tudorache a fost toată viaţa ei nelipsită de la biserică. A respectat cu stricteţe toate învăţăturile bisericii şi pe preoţi. Niciodată nu şi-a imaginat că “poporul ei” se va rupe vreodată de biserică, devenind o sectă răsfăţată şi plină de îngâmfare, care-i consideră pe preoţii Bisericii pe care a părăsit-o că “au pecetea lui Antichrist”. La început, “Cuvântul pucioşesc” proclamă în mod sistematic faptul că Biserica Ortodoxă (Română) este  Biserica lui Hristos. Este folosită în acest sens expresia “biserica Mea”, iar altarul ei este considerat sfânt, chiar dacă preoţii nu sunt cotaţi ca având toţi un comportament la înălţimea cerinţelor:

« …cel mai mult mă doare că am mulţi irozi în biserica Mea, dintre slujitorii altarului Meu cel sfânt, şi aceştia Mă caută…aceştia care stau în biserica Mea, Mă înjunghie mereu cu faptele lor… »[1]  ( citat din mesajul Verginicăi din 25 decembrie 1955)
« Nunta creştină este o mare taină a bisericii Mele. »[2] ( citat din mesajul Verginicăi din 1 iulie 1956) 
« …O, fraţilor, aţi uitat calea bisericii…iată, bisericile sunt goale…Cântaţi,  daţi slavă din toate mădularele voastre…Izvorul cel bun este biserica»[3] ( citat din mesajul Verginicăi din 14 mai 1957)
« Copiii Mei, am făcut aceasta că aţi uitat biserica, aţi uitat crucea…»[4] ( citat din mesajul Verginicăi din 22 iunie 1957)

2. Proorocie despre biserică
Iată însă şi o proorocie împlinită despre biserică: creştinii nu vor mai avea voie la biserică:
« Vei fi oprit să mai porţi credinţa, să mai te duci la biserică»[5] ( citat din mesajul Verginicăi din 4 mai 1958)

Împlinită, da, însă cu o mică diferenţă: nu cezarul, stăpânitorul vremelnic al lumii, îi va opri pe creştini de la biserică, ci “călăuzele” lor duhovniceşti, liderii pucioşi, care îi instruiesc pe supuşii lor că “n-au ce mai căuta la biserică, îndată ce preoţii bisericii au pecetea lui Antichrist”. Dar pe vremea lui “mama Gigi” (Virginia Tudorache), când toţi se duceau fericiţi la biserică şi nu-i oprea nimeni, aveau sau nu aveau preoţii “pecetea lui Antichrist”?

3. Biserica nu trebuie părăsită
Dimpotrivă, “Cuvântul” îi învăţa pe atunci să nu părăsească biserica, proorocind şi vremea când vor fi scoşi din biserică de către liderii lor:
« …Vă poruncesc vouă, creştinilor, să nu părăsiţi biserica. Atâta va mai fi lumina Domnului cu voi, câtă vreme mai stă biserica în slujbă. Vine vremea să fiţi daţi afară din biserică. »[6] ( citat din mesajul Verginicăi din 20 ianuarie 1963)
« Omul care te pune să juri că nu vei mai crede în Dumnezeu şi că nu vei mai merge în biserica lui Dumnezeu şi că nu te vei mai închina, acesta este antichrist, şi cum să nu-l cunoşti pe acest om că este antichrist? »[7] ( citat din mesajul Verginicăi din 27 aprilie 1972)

Deci cei care îndeamnă la părăsirea bisericilor sunt numiţi deschis "antichrişti”. Paradoxul este că liderii de azi de la Pucioasa îi îndeamnă pe adepţii lor ca nici măcar să nu mai păşească în “bisericile din lume”, deoarece – după cum zic ei – “preoţii care slujesc aici “au pecetea lui Antichrist”, pe care ei o dau şi credincioşilor, atunci când îi miruiesc cu mirul din candele, după slujbă. “Cuvântul”, pe care ei îl propovăduiesc şi îl învaţă, spune acum că Dumnezeu nu mai intră în bisericile din lume, deci înseamnă că enoriaşii acestor biserici nu se mai închină la Dumnezeu, ci unei închipuiri a lor”. De aceea, creştinii “pucioşi” sunt îndemnaţi să creadă exclusiv în “Dumnezeul” de la Noul Ierusalim-Pucioasa, să nu-i mai asculte pe “preoţii din lume”, să-i evite şi să nu se mai împărtăşească la ei. Această “credinţă” novatoare le este verificată periodic, prin spovedania colectivă, care se face obligatoriu în faţa liderilor lor.
Dar cum îi consideră “Cuvântul pucioşesc” pe aceştia care promovează ieşirea creştinilor din biserici?
Cei care-i îndeamnă pe creştini ca să părăsească bisericile tradiţionale şi să renunţe la împărtăşania primită în aceste biserici sunt consideraţi “cu inima necurată”:
« Dacă copilul tău, ori cineva de-al tău te dojeneşte pentru că ai postit, pentru că te-ai smerit, pentru că te-ai împărtăşit, pentru că mergi la bisericuţă, să ştii, mamă şi tată, să ştii, frate şi soră, că acela e cu inimă necurată, şi acela nu va fi mântuit prin nimic, orice i-ai dărui. »[8] ( citat din mesajul Verginicăi din 18 august 1977)
Deci, aceştia “nu vor fi mântuiţi prin nimic”, pentru rătăcirea în care i-au târât după ei pe adepţii lor, ca să aibă împreună aceeaşi soartă.

4. La început, Biserica era respectată
Creştinii erau  învăţaţi pe atunci să respecte şi să iubească biserica şi pe slujitorii altarului celui sfânt:
« M-am coborât la copiii care păzesc cuvintele Mele, ale Tatălui şi ale Fiului şi ale Sfântului Duh, ale sfintei biserici şi orânduiala sfinţilor părinţi… Am venit şi vreau să vă îndemn să ţineţi poruncile lui Dumnezeu care sunt scrise în Sfintele Scripturi  şi să le ţineţi după cum le-am dat prin Sfinţii părinţi, prin sfintele biserici»[9] ( citat din mesajul Verginicăi din 2 iulie 1959)
« … iată ce mai aveţi: iubirea de aproapele, de bisericuţă, de cei ce se jertfesc în faţa Sfântului altar»[10] ( citat din mesajul Verginicăi din 1 mai 1960)

5. Mai târziu, Biserica nu mai prezintă deplină încredere şi nici nu mai este suficientă
« Fiule, nu te mai încrede numai în bisericuţă, căci bisericuţa este mică şi nu încap toate în ea…»[11] ( citat din mesajul Verginicăi din 16 martie 1966)
Această aserţiune face ca şi cunoscutul dicton: “În afara bisericii nu există mântuire” să devină perimat. Se sugerează că şi casele particulare reprezintă o alternativă, mai constructivă decât locaşul tradiţional de cult, care a rămas “mic” (în sens duhovnicesc, desigur). Mai tîrziu (pe 17 iunie 1977) va apărea chiar îndemnul concret de a se zidi “case de închinare”.

6. Cei care nu mai merg la biserică sunt mustraţi
« …mulţi dintre voi nu mai mergeţi la sfânta biserică… …Mulţi dintre voi în timpul liber nu mergeţi la bisericuţă la slujbă, ci vă duceţi la cârciumi, la băutură, vă duceţi la concursuri şi la petreceri… …Pentru ce, fiilor, nu mai mergeţi la sfânta bisericuţă? »[12] ( citat din mesajul Verginicăi din 23 noiembrie 1970)

7. Creştinii sunt îndemnaţi să meargă la biserică, indiferent de “nevrednicia” preotului
« Copilaşii Mei, veniţi-vă în fire, mergeţi la bisericuţă, chiar dacă vezi pe diavol dansând în bisericuţă şi merge şi la cârciumă. Căci diavolii mânjesc icoanele şi pe Sfinţii Mei, cu fumul care le iese pe gură…»[13] ( citat din mesajul Verginicăi din 12 august 1973)

8. Creştinii sunt îndemnaţi să meargă la biserică, dar să cinstească şi “templul lui mama Gigi”
« Fiilor, deschideţi ochii şi mergeţi la bisericuţă şi sărutaţi templul. »[14] ( citat din mesajul Verginicăi din 30 iulie 1973)

9. Creştinii sunt îndemnaţi să ajute biserica
« …Copilaşii Mei, ajutaţi biserica! Fiţi creştini! Fiţi fii ai Luminii, fii ai bisericii! Împodobiţi biserica cu odoarele ei. Mergeţi la biserică şi pe cei care vorbesc în biserică învăţaţi-i să nu mai vorbească. Biserica este izvorul de tămăduire la bolnavi. Cereţi hrană de la biserică. Cine vrea să se împărtăşească, să se pregătească şi să se împărtăşească! Pregătiţi pântecul de a primi Trupul şi Sângele Domnului. Plânge Domnul Iisus că rămâne în potir. »[15] ( citat din mesajul Verginicăi din 25 mai 1975)
« … Uite tată, s-a dat voie să se refacă bisericile dărâmate şi plâng preoţii că nu au cu ce le reface, că nu au bani. Nu ţineţi banii la CEC. Luaţi din ei şi daţi spre refacerea bisericilor, chiar dacă nu e a ta. Dumnezeu îţi va plăti…»[16] ( citat din mesajul Verginicăi din 4 aprilie 1978)
« Sprijiniţi biserica, sprijiniţi altarul şi jertfa lui. »[17] ( citat din mesajul Verginicăi din 13 iunie 1978)
În prezent, creştinii “pucioşi” de la “Noul Ierusalim”, deşi pretind că o ascultă în continuare pe “sfânta Virginia”, au abandonat definitiv biserica şi implicit, au renunţat şi la Sfintele Taine. Le-au înlocuit însă cu nişte surogate.

10. Bisericile vor fi înlocuite cu case de închinare
« …Va veni vremea tată să zidim case de închinare»[18] ( citat din mesajul Verginicăi din 17 iunie 1977)

11. Proorocie neîmplinită: Biserica va fi socialistă
« …Fiule, ai văzut biserică socialistă? Nu a fost de când e veacul. De acum încolo va fi socialistă. Preotul îşi va schimba poporul din credincios în socialist. Va scoate omul din biserică şi-l va duce la muncă, că-l cere socialistul, îl cere republica. »[19] ( citat din mesajul Verginicăi din 23 iunie 1977)
Această “proorocie” nu e deloc îndrăzneaţă, precum pare. Ea se bazează pe simpla observare a unei tendinţe implacabile din acea perioadă, de acaparare a controlului absolut, în toate sferele sociale, de către partidul unic: Partidul Comunist Român. A prevedea în acei ani colapsul comunismului însemna fie un vizionarism utopic, ieşit din comun până la alienare, fie un duh proorocesc autentic. Nimic nu prevestea în anii ’70 declinul accelerat şi apoi dispariţia bruscă a acestui sistem politic criminal. În acest context, o asemenea presupunere, că “Biserica va fi subjugată complet şi definitiv sistemului politic totalitar”, devenind “ Biserică socialistă”, nu reprezenta nimic spectaculos, ci înscrierea într-o convingere cvasi-unanimă printre români că mersul istoriei este ireversibil şi că “socialismul va învinge pretutindeni, la oraşe şi sate”. Siguranţa cu care se declamă aici un mare neadevăr la adresa Bisericii (“De acum încolo va fi socialistă ) dezvăluie caracterul deliberat fraudulos al “proorociilor “ Verginicăi care, atunci când nu se hazarda să proclame cine ştie ce prostie îndrăzneaţă, se limita la a exploata la maximum informaţiile uzuale disponibile la acea vreme.

12. Bisericile sunt denumite în bătaie de joc “sinagogi”
« Copilaşii Mei, sinagogile unde vă închinaţi voi, nu vor mai fi pentru închinăciune, ci vor fi filme şi teatre, cum este la mănăstirea Vladimireşti. »[20] ( citat din mesajul Verginicăi din 23 februarie 1978)
Au fost destule biserici care au fost demolate de comuniştii români, dar niciuna n-a fost transformată în teatru sau cinematograf. Comuniştii n-au îndrăznit să meargă atât de departe cum a mers Verginica cu imaginaţia ei bolnavă. Iar mânăstirea Vladimireşti a rezistat peste timp, înscriindu-se cu cinste în salba mânăstirilor româneşti.

13. Bisericile nu trebuie părăsite din cauza nevredniciei preotului
« …Mănâncă preotul în altar, unde nu are voie decât numai cina Mea s-o ia, nu să bage altă mâncare în gura sa. Copilaşii Mei, nu v-am spus ca să părăsiţi bisericuţa. Ei răspund şi de ei, şi de popor. Credeţi? »[21] ( citat din mesajul Verginicăi din 28 aprilie  1978)

Ultima “proorociţă” de la “Noul Ierusalim” care i-a îndemnat pe adepţii “pucioşi” să nu părăsească Biserica strămoşească a fost aşadar Verginica Tudorache. Celelalte “proorociţe” care i-au urmat (Maria, apoi Mihaela) au ales o cale schismatică din care secta n-a mai ieşit nici până astăzi.

……………………
  Anca Estera
27 martie 2008
……………………


[1] www.noul-ierusalim.ro
[2] Ibid.
[3] Ibid.
[4] Ibid.
[5] Ibid.
[6] Ibid.
[7] Ibid.
[8] Ibid.
[9] Ibid.
[10] Ibid.
[11] Ibid.
[12] Ibid.
[13] Ibid.
[14] Ibid.
[15] Ibid.
[16] Ibid.
[17] Ibid.
[18] Ibid.
[19] Ibid.
[20] Ibid.
[21] Ibid.

Comentarii

Postări populare